Покров Суббота 23.09.17, 15:39
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2014 » Май » 26 » Нікопольська ОДПІ ГУ у Дніпропетровській області інформує
10:41
Нікопольська ОДПІ ГУ у Дніпропетровській області інформує

Завітайте до сервісних центрів Нікопольської податкової!

Заступник начальника Нікопольської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Вікторія Радецька нагадує громадянам, що у приміщеннях Нікопольської ОДПІ функціонує 3 Центри обслуговування платників. Завітавши до яких, ви зможете безкоштовно та за відсутності черг вирішити усі свої нагальні податкові питання.

У приміщеннях центрів Ви зможете подати податкову звітність, отримати посилені сертифікати відкритих ключів електронного цифрового підпису, подати кореспонденцію, отримати різного роду довідки та дозвільні документи, зареєструвати РРО та книгу ОРО, отримати ідентифікаційний номер чи внести зміни до облікової картки платника податків, отримати висококваліфіковану податкову консультацію, подати декларацію про майновий стан і доходи та здійснити ті чи інші платежі.

Станом на 19.05.2014 року ЦОП Нікопольської ОДПІ надано 6144 адміністративні послуги:

Видано 3158 реєстраційних номерів облікової картки платника податків; 635 довідок про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів платникам податків, які припиняються / припиняють підприємницьку діяльність;

Зареєстровано 335 книг обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку; 588 книг обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи - підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність;

Видано 83 довідки про сплату податку на доходи фізичних осіб платником податку – резидентом, який виїжджає за кордон на постійне місце проживання, та про відсутність податкових зобов’язань з цього податку; 188 довідок про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами доходів і зборів;

З початку року зареєстровано 84 реєстратора розрахункових операцій; 574 книги обліку розрахункових операцій; 135 розрахункових книжок.

Звернень з початку року на сервіс «ПУЛЬС» на неякісне обслуговування платників податків, на перевищення повноважень з боку посадових осіб Нікопольської ОДПІ не надходило.

 

Кабмін схвалив проект закону про податковий компроміс

21 травня 2014 року на засіданні Уряду схвалено проект закону«Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу». Відповідно до установленого порядку, вказаний законопроект направляється Урядом до Парламенту для його реєстрації та спрямування для подальшого опрацювання профільному комітету Верховної Ради України.

Основні положення законопроекту передбачають можливість звільнення від відповідальності платників податків за заниження податку на додану вартість та податку на прибуток за періоди до 2014 року за умови сплати 15% податкових зобов’язань. Така акція буде тривати 60 днів з дня набрання чинності таким законом.

Слід зазначити, що платник податків не притягується до кримінальної відповідальності за діяння, які він уточнив. Уточнені періоди, які будуть перевірені органами доходів і зборів, не підлягатимуть подальшим перевіркам. У разі, якщо за наслідками перевірки буде встановлено неправильність декларування та прийнято податкове повідомлення-рішення, то платник податків має право заплатити за ним також лише 15% такого зобов’язання, а 85% вважається погашеним. Штрафи та пеня до платника податків не застосовуються.

«Ініціатива податкового компромісу належить бізнесу – саме вони хочуть працювати «чисто» і закрити сторінку минулого, коли їх фактично змушували користуватися послугами «майданчиків». До того ж, закриття так званих «державних програм» відкриває величезне поле для корупції, від якої бізнес слід захистити. Тому ми запропонували механізм компромісу, який покладено в основу цього законопроекту. Починається громадське обговорення, і я сподіваюся, що спільно з бізнесом ми знайдемо оптимальний варіант впровадження цієї ідеї», - сказав Перший заступник Міністра доходів і зборів Ігор Білоус.

На думку розробників законопроекту, така модель компромісу держави та платників податків відповідає міжнародному досвіду та є важелем детінізації економіки та надходження коштів до бюджету.

Із законопроектом можна ознайомитися на сайті Міністерства доходів і зборів http://minrd.gov.ua/diyalnist-/regulyatorna-politika-/regulyatorna-politika/2014-rik/63198.html.

 

Митні органи готові до спрощеного режиму експорту в рамках Угоди про асоціацію України з Європейським Союзом, – Віталій Науменко

Митні органи готові до видачі сертифікатів форми EUR.1, які підтверджуватимуть українське походження товарів у рамках Угоди про асоціацію України з Європейським Союзом.

Про це заявив заступник Міністра доходів і зборів Віталій Науменко на спільному брифінгу керівництва Міндоходів у Кабінеті Міністрів.

“У рамках підписання Угоди про асоціацію з Європейським Союзом хочу повідомити про готовність митних органів до видачі сертифікатів форми EUR.1, які підтверджуватимуть українське походження товарів”, - сказав Віталій Науменко.

Він зазначив, що для цього в митній службі вже пройшло навчання 90 осіб. Крім того, з метою підтримки експорту українських товарів та виконання міжнародних зобов’язань України розроблено Порядок видачі сертифікатів форми “EUR.1” аналогічний тому, який діє в європейських країнах.

Зокрема, Порядок передбачає максимальне спрощення видачі сертифікатів походження на безоплатній основі з одночасним посиленням відповідальності експортера за достовірність інформації, яка необхідна для визначення українського походження товару.

Для впровадження в Україні інституту (схваленого) експортера Міністерство доходів і зборів України веде роботу з визначення переліку підприємств-експортерів, яким може бути надано статус схваленого експортера. Ідеться про торгівлю з державами ЄАВТ, які у подальшому можуть експортувати товари до ЄС без сертифікату походження.

“Ми отримали звернення бізнесу, які бажали стати учасниками інституту схваленого експортера, провели перевірки і готові одразу після рееєстраціі в Мінюсті розроблених Порядків запровадити для таких компаній механізм без подання сертифікатів EUR.1” , - підкреслив Віталій Науменко.

Заступник Міністра повідомив, що митниці Міндоходів провели “круглі столи” для підприємств-експортерів щодо правил походження товарів та переліку документів, які підтверджують преференційне походження товарів, переваг використання статусу схваленого експортера під час декларування походження товарів у рамках Угоди про асоціацію. “Ми готові до такої процедури”, – наголосив Віталій Науменко.

 

Шановні громадяни!

Міністерство доходів і зборів України запрошує підтримати соціально-просвітницьку ініціативу «Бачиш підробну горілку – дзвони негайно: 284 0 007», спрямовану на боротьбу з фальсифікованою алкогольною продукцією та утвердження в Україні здорового способу життя. Щороку в Україні від неякісного алкоголю гине понад 10 тисяч людей.

За останні роки тіньовий ринок алкоголю збільшився до неприпустимого для цивілізованого світу показника – понад 40%. Ця цифра ілюструє рівень соціального та морального занепаду українського суспільства. Наша мета – спільними зусиллями подолати цю світоглядну кризу, утвердити суспільні принципи здорового способу життя.

Важливим аспектом ініціативи є заохочення суспільства до боротьби із корупцією. Зростання тіньового ринку алкоголю – це кошти, вкрадені у держави та суспільства. Свідома відмова людей від фальсифікату відчутно звузить нелегальний ринок. Це дозволить державі залучити додатково мільярди гривень для вирішення соціальних проблем.

Міністерство доходів і зборів України зі свого боку вживає всіх правових та оперативних заходів щодо боротьби з тіньовим ринком горілчаної продукції. Переконаний, що спільними зусиллями ми утвердимо у суспільстві цінності здорового способу життя та чесного суспільного розвитку.

З повагою

Заступник Міністра доходів і зборів України

Володимир Хоменко

Органами Міндоходів Дніпропетровщини викрито мережу з виготовлення і розповсюдження фальсифікованої горілки

Співробітниками слідчого управління фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Лівобережної ОДПІ міста Дніпропетровська в рамках операції «Акциз-2014» викрито та припинено діяльність мережі виготовлення та розповсюдження контрафактної алкогольної продукції. В ході проведеного обшуку у «виробничому приміщенні» підпільних ділків виявлено «фальсифікату» та приладдя вартістю більше 40 тисяч гривень.

В рамках слідчих дій проводиться технічна експертиза «фальсифікованої» горілки та марок акцизного податку, які використовували під час розповсюдження «сурогату». Встановлюються джерела постачання спирту та підроблених марок акцизного податку України.

Слідчим управлінням ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області відкрито кримінальне впровадження за ст.204 КК України «Незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів».

 

Надходження єдиного внеску сягнули 59,8 млрд. гривень

Протягом січня-квітня поточного року органами доходів і зборів зібрано 59,8 млрд. грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Індикативні показники Міністерства фінансів України виконано на 103,4 відс.

Як свідчить статистика Міндоходів, навіть у складних економічних умовах надходження єдиного внеску стабільно перевищують минулорічні показники. Наприклад, протягом зазначеного періоду без урахування АР Крим та м. Севастополь єдиного внеску надійшло на загальну суму 58,3 млрд. грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року цьогорічна сума надходжень зросла на 0,6 млрд. гривень.

Також фіксується і зростання кількості платників ЄСВ, звітуючих в електронному вигляді. Так, у квітні звітність з ЄСВ подали 197,7 тис. суб’єктів господарювання, з яких 94 відс. (185,6 тис. осіб) надіслали її „електронкою”.

Нагадаємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до законодавчо визначених пропорцій та перераховується на рахунки відповідних фондів.

 

Дніпропетровщина: бюджет додатково отримав 8,2 млн. грн. ПДФО та ЄСВ

На протязі січня – квітня 2014 року фахівцями органів Міндоходів Дніпропетровщини перевірено 196 суб’єктів господарювання з питань дотримання норм законодавства при виплаті заробітної плати. У 172 випадках встановлено порушення відповідності нарахування, утримання та своєчасності перерахування податку на доходи фізичних осіб, у 25 випадках - єдиного соціального внеску.

За підсумками проведених перевірок фахівцями Міндоходів Дніпропетровського регіону донараховано 9,2 млн. грн., в тому числі: 3,8 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 5,4 млн. грн. єдиного соціального внеску. З цієї суми вже надійшло до бюджету 8,2 млн. грн.

Крім того, з початку року органами ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області виявлено 4190 нелегально працюючих громадян, з яких 3705 вже офіційно працевлаштовані.

 

З початку року місцеві бюджети Дніпропетровщини одержали понад 2,6 млрд. грн. податків

Протягом січня – квітня 2014 року міндоходівцями Дніпропетровщини забезпечено надходження до місцевих бюджетів регіону 2 млрд.614 млн. грн. податкових платежів, що на 64,0 млн. грн. більше надходжень відповідного періоду минулого року.

У трійці бюджетоформуючих платежів для місцевих бюджетів Дніпропетровської області залишається податок на доходи фізичних осіб. Він становить 63,1% від усіх надходжень або 1 млрд.650 млн. грн. Наступним платежем за величиною є плата за землю – 20,2% або 529,4 млн. грн. Замикає трійку лідерів єдиний податок для суб’єктів малого підприємництва - 6,9% або 180,7 млн. грн.

В ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області переконані, що досягти позитивних результатів в частині наповнення місцевих бюджетів вдалось, в першу чергу, за рахунок сумлінності дніпропетровських платників податків, активної співпраці з місцевими органами самоврядування, а також створенню максимально комфортних умов для започаткування та ведення бізнесу в регіоні.

 

На Дніпропетровщині майже половина ПДВ відшкодовується "автоматом"

З початку поточного року суб’єктам господарювання Дніпропетровського регіону відшкодовано майже 136 мільйонів гривень податку на додану вартість, з них понад 60 мільйонів гривень - в автоматичному режимі, або 44,2%. Втім, на протязі січня – квітня минулого року підприємствам «автоматом» повернуто 52,5 мільйонів гривень відшкодованих сум, а в 2012 році - тільки 27,8 мільйонів гривень.

Крім того, зберігається «плюсова» тенденція і щодо кількості «автоматичних відшкодуванців». Зараз у Дніпропетровській області їх нараховується 22, проти 15 в минулому році та 10 в позаминулому.

Оперативність та зручність механізму відшкодування ПДВ в автоматичному режимі сприяє підвищенню конкурентноспроможності підприємств. Тому фахівці ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області очікують, що кількість платників, які претендують на «ПДВ - автомат», зростатиме.

 

З початку року платники Дніпропетровщини отримали понад 68 тисячі адміністративних послуг

Впродовж січня - квітня 2014 року Центрами обслуговування платників органів Міндоходів Дніпропетровської області надано 68,7 тисяч адміністративних послуг.

Найчастіше платники звертаються з приводу видачі картки платника та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків. З початку цього року фізичним особам-платникам податків надано понад 36,9 тисяч таких послуг.

Серед платників користуються попитом послуги з видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, які контролюються органами Міндоходів, – 5,6 тисяч, реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 5,5 тисяч, реєстрація розрахункових книжок - 3,2 тисячі,реєстрація книги обліку доходів і книги обліку доходів і витрат платників єдиного податку – 3,1 тисячі та інші.

Центри обслуговування платників, яких у Дніпропетровській області працює 32, функціонують для того, щоб клієнти могли оперативно отримати ефективну допомогу з питань податкового та митного законодавства. Адже, у них створено всі умови для комфортної та продуктивної співпраці з платниками.

 

Про Центри обслуговування платників

Платники податків вже звикли, що в територіальних органах Міндоходів функціонують Центри обслуговування платників, в яких зосереджено надання всіх послуг, необхідних платникам податків: прийом податкової звітності та звітності з ЄСВ, проведення звірки платежів, видача довідок, тощо.

Інформація, розміщена на численних стендах, розташованих в залах центру, допомагає відвідувачам оформити заяви, які подаються до органів Міндоходів, ознайомитись з новинами податкового законодавства та законодавства відносно ЄСВ, а заповнені бланки звітності з цифровими прикладами допомагають бухгалтерам та фізичним особам – підприємцям не здійснити помилок під час розрахунку податкових зобов’язань.

Крім цього, в Центрах обслуговування платників, розміщуються районні представництва АЦСК ІДД Міндоходів, в яких всі бажаючи можуть безкоштовно отримати електронний цифровий підпис. До послуг відвідувачів, в центрі розташовані комп’ютери підключені до мережі Інтернет.

Режим роботи Центрів обслуговування платників державних податкових інспекцій ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області:

понеділок, середа, п’ятниця - 900-1800;

вівторок, четвер - 900-2000;

субота - 900-1600;

неділя - вихідний.

 

Персональне робоче місце від Міністерства доходів і зборів України

Електронний кабінет платника податків - це сервіс, який не тільки дозволяє подавати звітність онлайн, а й надає користувачам можливість дистанційно перевірити розрахунки з бюджетом, нагадує, коли і які податки необхідно сплатити. Це перший крок до побудови загальнодержавної системи єдиного вікна електронної звітності, в яку будуть включені й інші органи влади.

Увійти до Електронного кабінету платника податків можна за гіперпосиланням «Електронний кабінет платника податків» на порталі Міністерства доходів і зборів України minrd.gov.uaшляхом авторизації за допомогою цифрового підпису. З детальною інструкцією щодо роботи Електронного кабінету платника податків можна ознайомитися на його головній сторінці, в якій покроково розписані етапи роботи з системою.

 

Для представників туристичного бізнесу Дніпропетровщини фахівцями органів Міндоходів проведено загальний семінар

Напередодні відкриття літнього сезону відпочинку фахівцями Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, спільно з управлінням економічної політики Дніпропетровської міської ради проведено семінар для представників бізнесу, які працюють у сфері туризму.

Під час семінару розглядалися питання пов’язані з практичним веденням звітної документації. Переважна більшість суб’єктів господарювання області, які займаються туристичним бізнесом, знаходяться на другій і третій групах єдиного податку, тож питання стосувалися практичних аспектів ведення документів і періодичності звітності, податкових розрахунків та сплати ЄСВ. Представників туристичного бізнесу проінформували про обов’язковість офіційного оформлення найманих працівників та сплати ПДФО і єдиного соціального внеску.

Оскільки суб’єкти господарювання туристичної галузі області орієнтуються не лише на відпочинок у кордонах України, але і за її межами, фахівці органів Міндоходів області запевнили присутніх на семінарі, що Дніпропетровська митниця Міндоходів, як і у попередні роки, зробить все, щоб мешканці області могли швидко, з мінімальної затримкою для митного контролю перетинати кордон України у Дніпропетровському аеропорту.

 

Підсумки та визначені переможці другого (обласного) етапу конкурсу дитячої творчості «Очима дитини про бюджет країни»

22 травня 2014 року у приміщенні ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області будуть підведені підсумки та визначені переможці другого (обласного) етапу конкурсу дитячої творчості «Очима дитини про бюджет країни».

Цього року в першому етапі (районний рівень) прийняли участь біля 600 школярів, для участі у другому (обласному) рівні надано 130 кращих робіт по всіх напрямах і категоріях. Переможці визначаються:

по напрямах - «Художні твори» - 77 робіт, «Комп’ютерна графіка» - 20 робіт і «Літературні твори» - 33 роботи;

по вікових категоріях - І категорія (9-11 років), II категорія (12-15 років);

по номінаціях - «Оригінальність розкриття теми», «Найцікавіший малюнок», «Кращий літературний твір».

Перед журі стоїть складна задача – визначити найкращі роботи і назвати імена переможців другого етапу конкурсу. Шість кращих робіт будуть направлені до Міністерства доходів і зборів України для участі у третьому Всеукраїнському етапі конкурсу дитячої творчості «Очима дитини про бюджет країни».

 

Внутрішня безпека ГУ Міндоходів у Дніпропетровській повідомляє

Протягом січня – квітня 2014 року управлінням внутрішньої безпеки ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області за основними лініями роботи взято участь в проведенні 68 службових розслідувань та перевірок, за результатами яких встановлено 36 фактів порушень вимог діючих законодавчих та нормативно-правових документів з боку співробітників територіальних та структурних підрозділів ГУ Міндоходів області.

Проведено 22 перевірки стану охорони приміщень підрозділів ГУ Міндоходів області, при цьому у всіх випадках виявлені недоліки.

За матеріалами управління внутрішньої безпеки:

розпочато 11 кримінальних проваджень, у т.ч. 2 за одержання хабара;

винесено 11 подань керівникам структурних підрозділів ГУ Міндоходів області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності;

до дисциплінарної відповідальності притягнуто 12 працівників служби.

В ході профілактичних заходів щодо недопущення корупційних дій працівниками ГУ Міндоходів області, управлінням внутрішньої безпеки проведено 186 лекцій та співбесід зі співробітниками та кандидатами на вступ до лав податківців, матеріали УВБ (в тому числі про функціонування сервісу Міністерства доходів і зборів «Пульс») транслювались в 29 теле- та радіопрограмах, 4 статті відповідної спрямованості опубліковано в печатних виданнях і 3 в мережі Internet.

Крім того, перевірено 125 кандидатів на зайняття посад в підрозділах ГУ Міндоходів області, з яких 10 відмовлено у призначенні на посаду.

Протягом 2014 року особовим складом управління внутрішньої безпеки забезпечено виконання визначених загальнодержавною програмою «Прозорий імпорт» завдань в структурних і територіальних підрозділах ГУ Міндоходів області.

 

Реєстрація електронного цифрового підпису

Нікопольська ОДПІ нагадує, що процедура отримання послуг електронного цифрового підпису через мережу Інтернет не можлива.

Регламентом Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту державної податкової служби, затвердженим 7 травня 2012 року, передбачена особиста присутність заявника (чи його довіреної особи) під час процедури реєстрації.

Детальну інформацію щодо процедури реєстрації можна знайти на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту http://www.acskidd.gov.ua/ у рубриці Реєстрація користувачів.

 

Електронні сервіси від Міністерства доходів і зборів України

Нікопольська ОДПІ нагадує, що на офіційному веб-порталі Міністерства доходів і зборів України http://minrd.gov.ua розміщено низку електронних сервісів, за допомогою яких платники можуть отримати багато корисної інформації, зокрема:

«Електронний кабінет платника податків» - це персональне автоматизоване робоче місце платника, за допомогою якого можна підготувати, заповнити та подати звітність в електронному вигляді; переглянути дані про стан розрахунків з бюджетом;

«Інформаційно - довідковий ресурс» – сервіс, в якому у формі питань-відповідей представлена офіційна позиція Міністерства по всіх напрямах чинного податкового та митного законодавства, законодавства з питань єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

«Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» - сервіс, що допоможе оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, який можливо не є платником податку на додану вартість, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою, є інструментом для мінімізації податків;

«Реєстр платників ПДВ» - щоденно оприлюднює дані про реєстрацію платників ПДВ, а інформацію про анульовані реєстрації можна отримати скориставшись меню «Анульовані свідоцтва платників ПДВ»;

«Пульс» - упередження неякісного обслуговування платників, вирішення суперечливих питань, що виникають не тільки у сфері адміністрування податків, а й під час здійснення митного контролю чи митного оформлення;

«Декларування on-line» - надає змогу заповнити декларацію про майновий стан і доходи підприємцям та громадянам в електронному вигляді;

«Реєстр страхувальників» - інформація про взяття на облік платника ЄСВ , його реєстраційний номер та клас професійного ризику.

Також на веб-порталі відомства розміщено сервіси «Митна статистика», «Акредитований центр сертифікації ключів», «Електронна звітність», «Електронна митниця», «Адреси масової реєстрації» та інша довідкова інформація.

 

Про місце торгівлі алкоголем

Нікопольська ОДПІ нагадує, що роздрібна торгівля алкогольними напоями може здійснюватися у ресторанах, кафе, барах, інших підприємствах громадського харчування.

На території ринків продавати алкогольні напої можна тільки в спеціалізованих торговельних підприємствах (магазинах) і в спеціалізованих відділах (секціях) підприємств (магазинів) з універсальним асортиментом продовольчих товарів.

При цьому у суб’єкта господарювання має бути місце торгівлі, що відповідає визначенню згідно із Законом України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» місце торгівлі - місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів - без обмеження площі, для алкогольних напоїв - торговельною площею не менше 20 кв. м, обладнане електронними контрольно-касовими апаратами (незалежно від їх кількості) або де є товарно-касові книги (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів.

 

Розрізняємо алкогольні напої

До алкогольних напоїв належать:

вина виноградні натуральні, включаючи кріплені; вермути та інші виноградні натуральні вина з додаванням рослинних або ароматичних екстрактів;

зброджені напої (сидр яблучний, перрі (сидр грушевий), напій медовий), суміші зі зброджених напоїв, суміші зброджених напоїв і безалкогольних напоїв;

спиртові настоянки, лікери, коньяки, арманьяки, бренді, горілка та інші спиртові напої.

Відповідно до Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» - алкогольні напої – це продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмістних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 1,2 відсотка об’ємних одиниць.

Зважаючи на це, до алкогольних напоїв також належать і напої типу «Бренді-кола», «Ром-кола», «Джин-тонік» тощо.

 

Про місце торгівлі алкоголем

Нікопольська ОДПІ нагадує, що роздрібна торгівля алкогольними напоями може здійснюватися у ресторанах, кафе, барах, інших підприємствах громадського харчування.

На території ринків продавати алкогольні напої можна тільки в спеціалізованих торговельних підприємствах (магазинах) і в спеціалізованих відділах (секціях) підприємств (магазинів) з універсальним асортиментом продовольчих товарів.

При цьому у суб’єкта господарювання має бути місце торгівлі, що відповідає визначенню згідно із Законом України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» місце торгівлі - місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів - без обмеження площі, для алкогольних напоїв - торговельною площею не менше 20 кв. м, обладнане електронними контрольно-касовими апаратами (незалежно від їх кількості) або де є товарно-касові книги (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів.

 

Ліцензування – обов’язкова умова

З метою здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями суб’єкту господарювання необхідно придбати ліцензію. Здійснити це можна в Центрах обслуговування платників.

Щорічна плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями становить 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі, а на території сіл і селищ – 500 грн.

Сплачувати за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями необхідно щоквартально (рівними частинами).

У разі зміни даних, зазначених у виданій ліцензії, ліцензію необхідно переоформити, подавши до територіального органу Міндоходів відповідну заяву.

У разі втрати або пошкодження бланка необхідно зробити дублікат старої ліцензії.

 

Дії платника ПДВ у разі відмови з боку продавця товарів чи послуг надати податкову накладну

У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення чи порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації з ПДВ за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника. Ця заява є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. Таке право зберігається за ним протягом 60 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення чи порядок реєстрації в Єдиному реєстрі.

Також, до заяви потрібно додати копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України ”Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Відповідна норма визначена п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

 

Звіт про використання коштів, виданих на відрядження, та податковий кредит

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Згідно із п.201.11 ст.201 Податкового кодексу України підставою для нарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту без отримання податкової накладної, є:

а) транспортний квиток, готельний рахунок або рахунок, який виставляється платнику податку за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;

б) касові чеки, які містять суму отриманих товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального номера та податкового номера постачальника). При цьому з метою такого нарахування загальна сума отриманих товарів/послуг не може перевищувати 200 гривень за день (без урахування податку).

Таким чином, до податкового кредиту з ПДВ включаються чеки, сума отриманих товарів/послуг за кожен день перебування особи у відрядженні по яких сукупно не перевищує 200 гривень (без урахування ПДВ).

 

Пенсіонерам на замітку

Нікопольська ОДПІ інформує, що до загального місячного оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб включаються: суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом, якщо їх розмір перевищує 10 тисяч гривень на місяць, - у частині такого перевищення, а також пенсій з іноземних джерел, якщо згідно з міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, такі пенсії підлягають оподаткуванню чи не оподатковуються в країні їх виплати.

З 1 липня 2014 року із суми перевищення 10 тисяч гривень (на місяць) нарахованої пенсії органи Пенсійного фонду, як податкові агенти, утримуватимуть податок на доходи фізичних осіб за ставкою 15 % (17 %).

(Закон України від 27.03.2014 №1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні»).

 

Про сплату єдиного податку та єдиного внеску для спрощенців в умовах мобілізації

У зв’язку з соціальною напругою, яка склалася у державі, що призвело до оголошення часткової мобілізації, Міністерством доходів і зборів України з метою врегулювання питань оподаткування фізичних осіб - підприємців – платників єдиного податку, видано Узагальнюючу податкову консультацію, яка затверджена наказом від 06.05.2014 №276 “Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо окремих питань оподаткування платників єдиного податку“. З метою однакового підходу до практичного застосування норм податкового законодавства та інших законодавчих актів було надано роз’яснення щодо механізму оподаткування платників 1 та 2 груп, яким нараховуються авансові платежі по єдиному податку, а також для платників єдиного податку, які є платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

Тобто, викладено позицію, що для фізичних осіб-підприємців, які є платниками єдиного податку 1 та 2 груп, що не здійснюють господарську діяльність і не використовують найману працю, на період перебування на військових зборах, у разі виникнення податкового боргу по єдиному податку, такий борг буде вважатись як безнадійним, на підставі статті 101 Податкового кодексу України, що підлягатиме списанню у відповідності до Порядку списання безнадійного податкового боргу.

Водночас, від сплати єдиного внеску (за себе) звільняються лише фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку на період перебування на військових зборах. При цьому умовою звільнення від сплати є нездійснення господарської діяльності у цей період, неотримання доходів та надання підтверджуючих документів з військових комісаріатів, у яких зазначається період перебування на військовій службі.

 

Зберігаємо торговий патент

Торговий патент повинен бути відкритий та доступний для огляду. З метою запобігання пошкодженню торгового патенту (вигорання на сонці, псування внаслідок затікання дощової води, псування сторонніми особами тощо) дозволяється розміщувати нотаріально засвідчені копії торгових патентів у визначених цією частиною місцях. При цьому оригінал такого патенту повинен зберігатися у відповідальної особи суб’єкта господарювання або відповідальної особи відокремленого підрозділу, яка зобов’язана надавати його для огляду уповноваженим законом особам.

 

Нарахування пені на занижену суму податкових зобов’язань при самостійному виправленні помилок

Якщо платник податків виявив заниження податкового зобов’язання за минулі періоди і подає уточнюючий розрахунок з позитивним значенням (або уточнює у складі звітної (нової/звітної) декларації), він повинен нарахувати та сплатити до бюджету:

- суму заниженого податкового зобов’язання;

- суму штрафу:

- у розмірі 3% від суми недоплати;

- у розмірі 5% від суми недоплати (якщо виправляє помилку у складі декларації);

- пеню, навіть якщо у платника податку з відповідного платежу є переплата.

Платник податків нараховує пеню на суму заниження податкового зобов’язання із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, яка діяла на день заниження. Також при визначенні пені потрібно враховувати весь період заниження, тобто кількість календарних днів – від першого робочого дня, наступного за останнім днем, коли необхідно було сплатити таке податкове зобов’язання, по день, коли платник фактично його сплатить (включно по день зарахування коштів на відповідний рахунок Державного казначейства України).

Також, звертаємо увагу на те, що якщо платник подає уточнюючий розрахунок як окремий документ, то зазначені нарахування треба сплатити до подання такого уточнюючого розрахунку.

Відповідна норма визначена ст. 14 р. І (пп.14.1.162 ), ст. 50, ст. 129 р. ІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями та Інструкцією про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, затвердженою наказом ДПАУ «Про затвердження Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби» від 17.12.2010 р. № 953. Також, з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (дане питання у категорії 101.23 та 135.04). Скористатися послугою можна за електронною адресою (http://zir.minrd.gov.ua) або через веб - портал Міндоходів (вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс»).

 

Який порядок оподаткування операцій з постачання (продажу, передачі) земельних ділянок?

Звільняються від оподаткування ПДВ операції постачання (продажу, передачі) земельних ділянок, земельних часток (паїв), крім тих, що розміщені під об’єктами нерухомого майна та включаються до їх вартості відповідно до законодавства (з урахуванням того, безоплатна приватизація житлового фонду, включаючи місця загального користування у багатоквартирних будинках та прибудинкових територій, присадибних земельних ділянок відповідно до законодавства, а також постачання послуг, отримання яких згідно із законодавством є обов’язковою передумовою приватизації житла, прибудинкових територій багатоквартирних будинків, присадибних земельних ділянок звільнені від оподаткування ПДВ), а також орендної плати за земельні ділянки, що перебувають у власності держави або територіальної громади, якщо така орендна плата повністю зараховується до відповідних бюджетів (пп.197.1.21 п.197.1 ст.197 Податкового кодексу України).

 

За якою датою визнаються доходи, отримані у вигляді ліцензійних платежів (роялті)?

Датою отримання доходів у вигляді орендних/лізингових платежів (без урахування частини лізингового платежу, що надається в рахунок компенсації частини вартості об’єкта фінансового лізингу) за майно, що передано платником податку в оренду/лізинг, ліцензійних платежів (у тому числі роялті) за користування об’єктами інтелектуальної власності є дата нарахування таких доходів, яка встановлена відповідно до умов укладених договорів (п.137.11 ст.137 Податкового кодексу України).

 

Чи має право податковий агент виплачувати дохід фізичній особі, у якої відсутня відмітка у паспортному документі щодо відмови від прийняття реєстраційного номеру облікової картки платника податків та довідка про отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків?

Податковий агент має право виплачувати дохід тільки тим фізичним особам, які мають реєстраційний номер облікової картки платника податків, та громадянам України, у паспортах яких є відмітка про наявність права сплачувати платежі без реєстраційного номера облікової картки платника податків.

Інформаційно – комунікаційний відділ

Категория: Город | Просмотров: 653 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar