Покров Воскресенье 19.11.17, 17:25
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2014 » Май » 20 » Нікопольська ОДПІ ГУ у Дніпропетровській області інформує
21:30
Нікопольська ОДПІ ГУ у Дніпропетровській області інформує

Особистих прийомів громадян

Згідно затвердженого графіка виїзних кущових особистих прийомів громадян в приміщенні Нікопольської ОДПІ відбудеться особистий прийом громадян в.о. начальника Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області Андрухівом Василем Михайловичем.

Виїзний кущовий особистий прийом громадян відбудеться 11 червня 2014 року. Час прийому з 14.00 до 17.00 години.

Начальник Нікопольської ОДПІ Геннадій Ткачук наголошує, що запис на прийом до в.о. начальника Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області Андрухіва Василя Михайловича проводиться:

- в Нікопольській ОДПІ за адресою: м. Нікополь пр-т Трубників, 27, кабінет № 101 або по телефону 4-54-29;

- в Марганецькому відділенні Нікопольської ОДПІ за адресою: м. Марганець вул. П.Тичини 11, кабінет 13 тел. (05665) 5-22-78;

- в Орджонікідзевському відділенні Нікопольської ОДПІ за адресою: м. Орджонікідзе вул. Горького, 7, зал №2, тел.: (05667) 6-61-95;

- в Томаківському відділенні Нікопольської ОДПІ за адресою: смт. Томаківка вул. Леніна 41, каб №1, тел.: (05668) 2-21-01;

Крім того, Геннадій Ткачук звернув увагу, що особистий прийом громадян здійснюється тільки за попереднім записом. Попередній запис на прийом закінчується 4 червня 2014 року о 18.00 годині.

 

Ігор Білоус: У квітні план із податкових надходжень до бюджету виконано більш ніж на 100 відсотків

У квітні 2014 року завдання Міністерства фінансів України щодо забезпечення податкових надходжень до бюджету виконано більш ніж на 100 відсотків. Про це сьогодні заявив Перший заступник Міністра доходів і зборів України Ігор Білоус під час спільного брифінгу керівництва Міндоходів у Кабінеті Міністрів України.

За його словами, до бюджету надійшло 16,7 млрд. грн. податкових надходжень. У порівнянні з відповідним періодом минулого року сума надходжень зросла на 1,8 млрд. грн., незважаючи на кризову ситуацію на Сході та Півдні країни, а також падіння обсягів промислового виробництва на 5%. Таких результатів вдалося досягти за рахунок детінізації економіки, зокрема, ліквідування «податкових ям».

«Триває запекла боротьба на фронті війни з «податковими ямами». Ми відпрацьовуємо все нові критерії їх виявлення і тісно співпрацюємо з силовими органами для їх ліквідації. У той же час ми розробляємо зміни до адміністрування ПДВ, щоб зробити виникнення подібних схем неможливим», - сказав Ігор Білоус.

Отримані від детінізації кошти є ресурсом як для поступового зменшення переплат, так і для відшкодування ПДВ. Так, у квітні платникам було відшкодовано 4,2 млрд. грн. податку на додану вартість.

Водночас зменшується і обсяг переплат з податків на прибуток та  додану вартість. Зокрема, у квітні вперше показник переплат з податку на прибуток знизився на 400 млн. гривень. Переплати з ПДВ зменшилися на 100 млн. гривень.

„Ця тема дуже хвилює бізнес, адже, по суті, він сьогодні кредитує державу. На жаль, я не можу пообіцяти швидкого вирішення цієї проблеми, але ми поступово будемо скорочувати обсяг переплат для того, щоб з часом повністю відмовитися від цієї практики”, – підкреслив Ігор Білоус.

Міндоходів також досягло суттєвого прогресу у збільшенні митних надходжень. За словами заступника Міністра доходів і зборів України Віталія Науменка, митними органами у квітні 2014 року спрямовано до бюджету 10,509 млрд. грн, що складає 95% очікуваних показників. Порівняно з березнем цього року надходження зросли на 2,4 млрд. гривень.

«Такі результати свідчать, насамперед, про ліквідацію корупційних схем, більш ефективну боротьбу з контрабандою та «сірим» імпортом. Зокрема, в Україні почали оформлюватися бензини, дизельне паливо, тютюнові вироби та сировина, та інші високоліквідні товари», - підкреслив Віталій Науменко. За його словами, позитивні зрушення, яких досягнуто на сьогоднішній день, є свідченням результативності заходів, що вживаються для забезпечення економічної безпеки України.

Серед позитивних законодавчих новацій Перший заступник Міністра Ігор Білоус відзначив прийняття змін до закону про трансфертне ціноутворення, які відтермінували подачу звітів та лояльні штрафи на перший період.

„Новий закон дає нам своєрідний «тренувальний період» для налагодження ефективної взаємодії з бізнесом із тим, щоб ми виявили всі підводні камені, і з січня 2015 року почали працювати на повну силу, приносячи додаткові кошти в бюджет України”, – зазначив керівник Міндоходів.

Великі надії Ігор Білоус покладає на законопроект про податковий компроміс, який розробили в Міндоходів і який найближчим часом буде передано на розгляд Кабінетом Міністрів. «Це – крок назустріч бізнесу. Наше завдання – вивести взаємодію бізнесу і держави у правове поле», - додав Ігор Білоус.

 

Незважаючи на складну ситуацію на сході та півдні України, бізнес вчасно сплачує податки, – Ігор Білоус

Незважаючи на військові дії на сході країни, суб’єкти господарювання продовжують сплачувати податки. Про це заявив Перший заступник Міністра доходів і зборів Ігор Білоус під час брифінгу у Кабінеті Міністрів України.

«Сьогоднішні заяви так званих сепаратистів про те, що Слов’янськ перестав платити податки, не відповідають дійсності. За першу половину травня платники у Слов’янську заплатили суму на рівні 95% від минулорічної за аналогічний період. Це при тому, що там уже два тижні, по суті, тривають бойові дії», - сказав Ігор Білоус.

Так, зокрема, якщо у травні минулого року у Слов’янську у середньому за день до зведеного бюджету сплачувалося 1,429 млн. грн. податків і зборів, то у 2014 році такий показник становить 1,338 млн. грн.

Водночас через напружену ситуацію на Сході країни бюджет може недоотримати 1,5 млрд. гривень. У цих областях знаходиться багато великих підприємств, які сукупно можуть недоплатити понад 900 млн. гривень.

Однак, за словами Ігоря Білоуса, головною на сьогодні є безпека людей, які проживають та працюють у „гарячих точках”. У Слов’янську, Краматорську, Костянтинівці на роботу виходить мінімальна кількість працівників, необхідна для виконання найбільш термінових завдань, а більшість питань платників податків вирішуються в дистанційному режимі.

«Я дуже вдячний моїм колегам у Донецькій, Луганській областях за те, що вони турбуються про безпеку наших людей, і при цьому продовжують виконувати свої обов’язки і забезпечують надходження до бюджету», - сказав керівник Міндоходів.

 

Міндоходів вперше залучить громадськість до реформування митниці – Віталій Науменко

Міністерство доходів і зборів України вперше має намір активно залучити громадськість до реформування митниці.

Про це заявив заступник Міністра доходів і зборів Віталий Науменко на спільному брифінгу керівництва Міндоходів у Кабінеті Міністрів.

“Вперше в Україні планується залучення бізнес-спільноти до розробки стратегічних документів щодо діяльності української митниці”, - підкреслив він.

Він нагадав, що у квітні був підписаний Меморандум про взаєморозуміння між Американською торгівельною палатою, Європейською бізнес асоціацією та Міністерством доходів і зборів. Віталій Науменко підкреслив, що цей меморандум відкритий до приєднання будь–якої асоціації і є дуже важливим для налагодження активного і ефективного діалогу з бізнес спільнотою.

За словами заступника Міністра, в рамках цього Меморандуму розроблено основні напрями реформування української митниці.

Меморандум передбачає, зокрема, створення Консультативної ради і Наглядової ради, до яких увійдуть представники бізнес спільнот.

Метою створення Консультативної ради є участь у розробці стратегії реформування митних органів, концепції реформ, чіткого плану заходів, а також розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення митної справи. “Тобто бізнес братиме участь у цих процесах”, - підкреслив Віталий Науменко.

За його словам, у рамках Консультативної ради працюватимуть тематичні робочі групи, до яких увійдуть представники митниць та бізнесу. Вони опрацьовуватимуть питання за напрямами: постаудит контроль, технологія митного оформлення, база оподаткування тощо.

“На виході ми очікуємо від Консультативної ради чіткий план реформування митниці”, - підкреслив заступник Міністра.

Що стосується Наглядової ради, у складі якої також працюватимуть представники бізнесу, то до її функцій належатиме забезпечення зворотного зв’язку від бізнесу щодо реформ, що втілюватимуться у життя. “Ми розраховуємо на підтримку бізнесу і сподіваємося, що за його допомогою ми зможемо провести повномасштабне реформування української митниці”, -  зауважив Віталій Науменко.

Заступник міністра підкреслив, що пріоритетами діяльності української митниці має стати ефективна боротьба з переміщенням заборонених предметів - зброї, наркотиків, тощо.

З бізнесом досягнуто розуміння, що для повноцінного реформування української митниці необхідно вжиття низки першочергових заходів. Зокрема, це  розробка проекту внесення змін до Митного кодексу України щодо імплементації положень митного законодавства ЄС, як це передбачено положеннями Угоди про Асоціацію.

Важливим питанням також є розробка моделі кадрової реформи, яка передбачатиме конкретну основу служби та включатиме створення системи кадрового обліку, впровадження заходів з автоматизації процедур атестації і підвищення кваліфікації, перегляд принципів формування оплати праці. У рамках даного заходу досягнуто принципової домовленості з компанією “Ернст енд Янг” (EY) щодо донорської допомоги у вигляді проведення високорівневого дослідження принципів та розмірів оплати праці посадових осіб митних органів.

Також серед заходів – здійснення спільно з податковими органами розробки концепції системи автоматизованого контролю, призначеної для раннього виявлення ризиків введення в торгівельний обіг незаконно ввезених товарів, що виключить можливість використання тіньових схем при ввезенні товарів.

Крім того, за умови отримання донорської допомоги, важливе проведення глибокого аудиту бізнес-процесів митної служби та розробка моделі трансформації митної служби протягом найближчого часу (2014-2015 р.р.)., а також залучення міжнародної технічної допомоги для підвищення ефективності діяльності української митниці.

 

Звернення заступника Міністра доходів і зборів України Володимира Хоменка

Шановні громадяни!

Міністерство доходів і зборів України запрошує підтримати соціально-просвітницьку ініціативу «Бачиш підробну горілку – дзвони негайно: 284 0 007», спрямовану на боротьбу з фальсифікованою алкогольною продукцією та утвердження в Україні здорового способу життя. Щороку в Україні від неякісного алкоголю гине понад 10 тисяч людей.

За останні роки тіньовий ринок алкоголю збільшився до неприпустимого для цивілізованого світу показника – понад 40%. Ця цифра ілюструє рівень соціального та морального занепаду українського суспільства. Наша мета – спільними зусиллями подолати цю світоглядну кризу, утвердити суспільні принципи здорового способу життя.

Важливим аспектом ініціативи є заохочення суспільства до боротьби із корупцією. Зростання тіньового ринку алкоголю – це кошти, вкрадені у держави та суспільства. Свідома відмова людей від фальсифікату відчутно звузить нелегальний ринок. Це дозволить державі залучити додатково мільярди гривень для вирішення соціальних проблем.

Міністерство доходів  і зборів України зі свого боку вживає всіх правових та оперативних заходів щодо боротьби з тіньовим ринком горілчаної продукції. Переконаний, що спільними зусиллями ми утвердимо у суспільстві цінності здорового способу життя та чесного суспільного розвитку.

З повагою

Заступник Міністра доходів і зборів України

Володимир Хоменко

 

Володимир Хоменко: „Ми повинні контролювати виробництво спирту технічними засобами для недопущення його розкрадання”

Про це заявив заступник Міністра доходів і зборів України Володимир Хоменко під час зустрічі з виробниками горілки, присвяченій впровадженню нової електронної марки акцизного податку.

За його словами, основною проблемою є не стільки безпосередньо виробництво фальсифікованого алкоголю, скільки розкрадання сировини на промисловій стадії.

Заступник Міністра зазначив, що для вирішення цієї проблеми необхідно внести зміни у законодавство, які посилять відповідальність за порушення у сфері торгівлі спиртом та горілчаними виробами, а також за виробництво та збут фальсифікату. Такі зміни, за його словами, усунуть підстави для крадіжок на спиртзаводах.

Крім того, Володимир Хоменко підкреслив необхідність створення та впровадження технічних засобів контролю за виробництвом та відвантаженням спирту безпосередньо на підприємствах.

Він впевнений, що такі заходи унеможливлять підпільне виробництво горілчаної продукції, що, в свою чергу, значно знизить збитки державного бюджету, які спричиняє незаконна торгівля такою продукцією.

Однак основною темою зустрічі було впровадження нової електронної марки акцизного податку європейського зразка, яке очікується найближчим часом.

Під час зустрічі відбулася презентація макета майбутньої акцизної марки, який розробило Державне підприємство „Поліграфкомбінат „Україна” на замовлення Міністерства доходів і зборів.

Представник підприємства також презентував проект нової електронної системи „Електронна акцизна марка”. Це програмне забезпечення, за допомогою якого держава зможе контролювати переміщення спирту, обіг підакцизної продукції та оперативно виявляти порушення і фальсифікат.

Система складається з трьох основних частин: сама марка акцизного податку з підвищеним рівнем захисту від підробок, Єдиний електронний реєстр товарно – транспортних накладних та реєстр чеків реєстраторів розрахункових операцій.

Окрім технічного захисту, на марці буде унікальний номер партії, який міститиме кількість товару та реєстраційні номери відправника та отримувача. Така новація, впевнені фахівці Міністерства, дозволить контролювати переміщення не тільки сировини, а й самої продукції від виробника до кінцевого реалізатора, що значно підвищить ефективність боротьби з „тіньовим” обігом підакцизної продукції.

За ініціативою Володимира Хоменка була створена робоча група, в яку увійшли представники виробників горілчаної продукції, фахівці Міністерства доходів і зборів України та „Поліграфкомбінату „Україна”. Група готуватиме підґрунтя для скорішого впровадження нової марки акцизного податку.

 

Володимир Хоменко: Свідома відмова від корупційних механізмів долатиме негативні уявлення про податківців

Прихід до податкових органів нового покоління фахівців – важлива умова очищення фінансової системи держави та створення в Україні принципово іншої фіскальної інституції європейського рівня.

Про це 14 травня 2014 року заявив заступник Міністра доходів і зборів України Володимир Хоменко під час церемонії вручення молодим співробітникам першого спеціального звання – «Лейтенант податкової міліції”.

Він наголосив на підвищеній відповідальності нового покоління офіцерів-податківців в умовах ускладненої економічної ситуації у державі.

«Наша спільна місія – зміцнювати фінансово-економічний потенціал країни, радикально зменшити корупційні прояви, створювати сприятливі умови для розвитку підприємництва в Україні. Ваша молода енергія потрібна країні для подолання кризових явищ в економіці, забезпечення її зростання та загального підвищення добробуту українських громадян», - заявив Володимир Хоменко.

На його думку, суворе дотримання законодавства співробітниками податкових органів підвищить суспільний авторитет українського податківця.

«Свідома відмова від корупційних механізмів дозволить нам подолати негативні уявлення про фіскальну службу, заслужити повагу людей і чесно дивитися їм у вічі. Ми мусимо посилювати свою державу і стати важливим чинником українського суспільства», – зазначив Володимир Хоменко та побажав молодим офіцерам успіхів, принциповості і відповідальності у повсякденній роботі.

 

У 2014 році понад 19 тис. роботодавців підвищили рівень офіційної зарплати своїм працівникам

За 4 місяці поточного року понад 19 тис. роботодавців підвищили своїм працівникам заробітну плату. Таких результатів вдалося досягти за рахунок проведення працівниками Міндоходів та органів місцевої влади роз’яснювальної роботи серед підприємців щодо підвищення соціального захисту населення.

„Ми повинні захистити найманих робітників від небажання окремих підприємців вести легальний бізнес та сплачувати податки. Адже офіційна зарплата гарантує і  соціальний захист найманого працівника. Наше завдання – переконати роботодавця забезпечити такий захист та достойну зарплатню своїм працівникам. Для цього проводиться широка роз’яснювальна робота серед підприємців”, – зазначив в.о. директора Департаменту доходів і зборів з фізичних осіб Міндоходів Олександр Ревчук.

За його словами, лише у цьому році вже понад 19 тис. роботодавців підвищили рівень офіційної заробітної плати своїм працівникам, а бюджет отримав додаткових 30 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб.

Крім того, за цей період виявлено близько 20 тис. найманих осіб, які працювали без укладання трудових угод з роботодавцем. Після залучення їх до оподаткування до бюджету додатково надійшло понад 5 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та понад 11 млн. грн.  єдиного внеску.

Загалом, за результатами проведених перевірок суб’єктам господарювання, які порушували податкове законодавство при виплаті зарплати та інших доходів фізичним особам, донараховано до сплати понад 94 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб з урахуванням фінансових санкцій та майже 25 млн. грн. єдиного внеску.

 

Посадові особи дніпропетровського підприємства намагалися привласнити понад 2 млн. грн. бюджетних коштів

Фахівцями управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області викрито аферу дніпропетровського підприємства «С», яке намагалося заволодіти бюджетними коштами у сумі 2,1 млн. грн.

Дніпропетровське підприємство «С» виконувало ремонтно-будівельні роботи для замовника - державного підприємства, заздалегідь, вигравши державний тендер на загальну суму 3,2 млн. грн.

В подальшому, посадові особи підприємства «С» з метою заволодіння державними коштами, здійснили службове підроблення документів при постачанні товарів та вартості проведених робіт для замовника, а кошти, отримані від державного підприємства, у сумі 2,1 млн. грн. перерахували на рахунок «фіктивних» підприємств.

Тож, за матеріалами управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області у відношенні підприємства «С» обліковано кримінальне провадження за статтею 209 Кримінального кодексу України «Легалізація (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом». На теперішній час слідство триває.

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності митниці та ДПІ області ГУ Міндоходів у Дніпропетровської області нагадує платникам про функціонування антикорупційного сервісу Міністерства доходів і зборів України «Пульс».

Ефективний сервіс за гарячою лінією (044) 284-00-07 попереджує:

- труднощі в спілкуванні;

- некоректне ставлення;

- перевищення повноважень;

- неякісне обслуговування

та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

Результати роботи управління внутрішньої безпеки ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області за січень – квітень 2014 року

На протязі січня – квітня 2014 року Управлінням внутрішньої безпеки ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області за основними лініями роботи взято участь в проведенні 68 службових розслідувань та перевірок, за результатами яких встановлено 36 фактів порушень вимог діючих законодавчих та нормативно-правових документів з боку співробітників територіальних та структурних підрозділів ГУ Міндоходів області.

Проведено 22 перевірки стану охорони приміщень підрозділів ГУ Міндоходів області, при цьому у всіх  випадках виявлені недоліки.

За матеріалами управління внутрішньої безпеки:

- розпочато 11 кримінальних проваджень, у т.ч. 2 за одержання хабара;

- винесено 11 подань керівникам структурних підрозділів ГУ Міндоходів області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності;

- до дисциплінарної відповідальності притягнуто 12 працівників служби.

В ході профілактичних заходів щодо недопущення корупційних дій працівниками ГУ Міндоходів області, управлінням внутрішньої безпеки проведено 186 лекцій та співбесід зі співробітниками та кандидатами на вступ до лав податківців, матеріали УВБ (в тому числі про функціонування проекту «Пульс») транслювались в 29 теле- та радіопрограмах, 4 статті відповідної спрямованості опубліковано в печатних виданнях і 3 в мережі Internet.

Крім того, перевірено 125 кандидатів на зайняття посад в підрозділах ГУ Міндоходів області, з яких 10 відмовлено у призначенні на посаду.

На протязі 2014 року особовим складом управління внутрішньої безпеки забезпечено виконання визначених загальнодержавною програмою «Прозорий імпорт» завдань в структурних і територіальних підрозділах ГУ Міндоходів області.

 

Кількість користувачів порталу Міндоходів збільшилась до 1,1 млн.

З початку 2014 року Інформаційним порталом Міндоходів скористалось понад 1,1 млн. платників податків. Порівняно з відповідним періодом минулого року їх кількість зросла на 439 тис. користувачів.

Найбільш актуальним електронним сервісом Інформаційного порталу відомства залишається послуга з надання виписки з Єдиного реєстру податкових накладних. За січень-квітень 2014 року опрацьовано майже 1 млн. електронних запитів на надання цієї послуги від платників податків як покупців, так і продавців.

Завдяки постійному збільшенню кількості платників, які використовують електронну форму документів, з початку року платниками податків укладено понад 652 тис. договорів з територіальними органами Міністерства „Про визнання електронних документів”.

Також Інформаційним порталом Міндоходів протягом січня – квітня поточного року опрацьовано 4 726 електронних запитів платників податків стосовно наявності платників податку на додану вартість у Реєстрі платників ПДВ.

Крім того, користувачів порталу продовжує цікавити наявність податкових ризиків та заходи щодо їх усунення. Для інформування платників стосовно цього питання на електронні адреси більше 33 тис. суб`єктів господарювання було здійснено персоніфіковану розсилку ознак ризиковості.

У рамках інформаційної підтримки та технічної допомоги платникам податків call-центром Міндоходів надано понад 63,9 тис. консультацій щодо подання в електронному вигляді податкової звітності та реєстрації податкових накладних.

 

На Дніпропетровщині від плати за ліцензування торгівлі алкоголем і тютюном надійшло 15,5 млн. грн.

Протягом січня-квітня 2014 року надходження від плати за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами до місцевих бюджетів Дніпропетровської області склали 15,5 млн. грн.

За повідомленням відділу контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області станом на перше травня поточного року в регіоні діє 9940 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, з них: 4820 ліцензій на алкогольні напої та 5120 - на тютюнові вироби.

З початку цього року суб’єктам господарювання видано 3456 ліцензій на право роздрібної торгівлі підакцизними товарами, з них: 1730 ліцензій на алкоголь та 1726 - на тютюн.

Водночас, призупинено дію 313 ліцензій через несплату чергового платежу, а 380 ліцензій анульовано, в тому числі 29 ліцензій - за порушення законодавства в частини продажу алкогольно – тютюнової продукції особам, які не досягли вісімнадцяти років.

 

Близько 15-ти закордонних експрес-посилок щодня оформлюють митники Дніпропетровська

Вже давно стали популярними у мешканців Дніпропетровської області експрес-посилки з-за кордонів України. При цьому, експрес-поштою користуються, як фізичні, так і юридичні особи. Пересічні громадяни, як правило, експрес-поштою отримують різні товари іноземного походження: одяг, взуття та електронні гаджети, а представники бізнесу: від запасних частин до технологічних зразків. Всього з початку року митним постом «Дніпропетровськ – річпорт» до бюджету направлено більше 310 тисяч гривень ПДВ та митних платежів.

На сьогодні, співробітникам Дніпропетровської митниці Міндоходів на митному посту «Дніпропетровськ – річпорт» для оформлення експрес-посилки пересічному громадянину вистачає до 10 хвилин, представники бізнесу отримують поштові експрес-відправлення упродовж чотирьох годин. Як правило, це пов’язано з перевіркою вмісту посилок різноманітними службами: від радіологічної до санітарно-епідеміологічної.

Для швидкого отримання поштових відправлень з-за кордону фахівці радять заздалегідь ознайомитися з правилами отримання поштових відправлень з-за кордону. Так, на сьогодні не обкладаються поштові відправлення, вартість яких не перевищує 150 євро. За весь товар, що перевищує вказану вартість отримувачу доведеться сплатити 20 відсотків ПДВ та 10 відсотків мита.

На сьогодні не має обмежень у кількості експрес-відправлень з-за кордону, які громадянин може оформити упродовж однієї доби. В той же час, якщо вартість кожної посилки більше 150 євро - сплачувати доведеться за кожну окремо. Крім цього, слід пам’ятати, що через кордони України їжа може пересилатися у кількості не більше 10 кілограмів і вся вона повинна мати фірмову упаковку. Заборонено отримувати у експрес–посилках лікарські засоби, спиртні і тютюнові вироби, а також будь-які сипучі та наливні матеріали без супроводжувальних документів, у яких зазначається вміст продукту.

Про обов’язковість наявності у поштових відправленнях з-за кордону супроводжувальних документів або сертифікатів якості необхідно пам’ятати і представникам бізнесу: це значно скоротить час на отримання експрес – посилки і заощадить зразки, необхідні для проведення експертиз!

 

Акциз-2014: 2 мільярди гривень до держбюджету у квітні

В межах виконання доручення Уряду Міндоходів проводить широкомасштабні заходи з детінізації українського ринку підакцизних товарів.

Надходження з акцизного податку до загального фонду державного бюджету у квітні склали майже 2 млрд. грн. Уперше з початку 2014 року виконані індикативні показники Міністерства фінансів України.

Протягом активної фази операції “акциз-2014” співробітниками слідчо-оперативних підрозділів з незаконного обігу вилучено більш як 800 тисяч пляшок алкогольних напоїв, більш як 50 тисяч літрів спирту, а також понад 900 тисяч пачок тютюнових виробів.

Крім того, вилучено майже 2 млн. підроблених акцизних марок та 50 млн. рекламних стікерів із зображенням «Козачка – АСА».

Припинено діяльність 25 незаконних виробництв підакцизних товарів, з яких 21 – з виготовлення алкогольних напоїв, та 1 потужного незаконного виробництва спирту. Викрито 1 факт необлікованого виробництва горілки на легальному СГД-виробнику алкогольної продукції.

За цей період розпочато 36 кримінальних проваджень, пов’язаних з незаконним обігом підакцизних товарів (ст. 204 КК України).

За словами фахівців Міндоходів, проведені оперативниками заходи дозволяють заповнити полиці торговельних мереж легально виготовленими алкогольними напоями та тютюновою продукцією, що вже суттєво збільшило надходження коштів від сплати акцизного податку до бюджету держави.

 

Звільнення від сплати єдиного внеску

Фізичні особи, призвані на військову службу, які отримують грошове забезпечення, зокрема і фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування та відповідно до пункту 4 частини першої статті 4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» є платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (при цьому у господарській діяльності не використовують працю найманих осіб), звільняються від сплати єдиного внеску (за себе). При цьому умовою звільнення від сплати є нездійснення господарської діяльності у цей період, неотримання доходів та надання підтверджуючих документів з військових комісаріатів, у яких зазначається період перебування на військовій службі.

(Узагальнююча податкова консультація щодо окремих питань оподаткування платників єдиного податку, затверджена наказом  Міністерства доходів і зборів України від 06.05.2014 №276).

 

Платникам єдиного податку

Шановні суб’єкти господарювання, Нікопольська ОДПІ нагадує, що фізична особа – підприємець – платник єдиного податку не має права здійснювати, в межах підприємницької діяльності, такі види діяльності, які не зазначені в його облікових даних. У разі, якщо фізична особа - підприємець під час провадження підприємницької  діяльності, отримує доходи від видів діяльності не зазначених в облікових документах, такі доходи оподатковуються за  ставкою - 15 % (ст.293 Податкового кодексу України).

Фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає певним вимогам, та реєструється платником єдиного податку.

Спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.

У разі ж якщо фізична особа - підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими Податковим Кодексом України для платників податку - фізичних осіб.

Отже, фізична особа – підприємець – платник єдиного податку не має права здійснювати в межах підприємницької діяльності такі види діяльності, які не зазначені в його облікових даних.

 

Щодо оплати військових зборів

Відображати оплату військових зборів у таблиці 6 Звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою №Д4 необхідно залежно від того, на один чи більше одного місяця припадають такі виплати, оскільки спеціального коду «тип нарахувань» для відображення середньої заробітної плати у цій таблиці нормативно не встановлено.

У разі, якщо період мобілізації або перебування працівника на військових зборах знаходиться в межах одного місяця, середня зарплата, нарахована за цей час, відображається сукупно із заробітною платою за такий звітний місяць.

Якщо період виходить за межі одного календарного місяця, то «перехідна» сума середньої заробітної плати відображається окремим рядком за наступний календарний місяць, аналогічно відпускним, але без зазначення типу нарахування.

У разі, якщо працівника було призвано на військові збори зі щорічної чи додаткової відпустки, то сторнування відпускних відображається у таблиці 6 із застосуванням знаку «-».

(Лист Пенсійного фонду України від 11.04.2014 №9846/05-10).

 

Штрафи за порушення порядку нарахування ПДФО

Нікопольська ОДПІ нагадує, що ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25% суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Ті ж дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 50% суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Ті ж дії, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше разів, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 75% суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Відповідальність за погашення суми податкового зобов`язання або податкового боргу, що виникає внаслідок вчинення таких дій, і обов`язок з погашення такого податкового боргу покладаються на податкового агента.

При цьому платник податку - отримувач таких доходів звільняється від обов’язків погашення такої суми податкових зобов’язань або податкового боргу.

Ці штрафи не застосовуються, якщо ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб самостійно виявляються податковим агентом при проведенні перерахунку даного податку і виправляються в наступних податкових періодах протягом податкового (звітного) року.

(Лист Міністерства доходів і зборів України від 04.04.2014 №6237/5/99-99-19-03-02-16).

 

Строки подання звітності та сплати ПДВ у травні

Суб’єкти господарювання, які звітують з ПДВ помісячно податкову декларацію за квітень 2014 року повинні подати до 20травня 2014 року включно. А сплатити податкові зобов’язання, зазначені у поданій податковій декларації, потрібно до 30 травня 2014 року включно.

Також, разом із декларацією потрібно подати копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді за квітень 2014 року. Це стосується і платників ПДВ, які звітують поквартально. Вони теж повинні щомісячно (в терміни, що передбачені для подання податкової звітності – календарний місяць) подавати копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді.

Крім того, 20 травня закінчується строк сплати ПДВ за I квартал 2014 року платниками, для яких звітним періодом є квартал. Нагадаємо, що суб’єкти господарювання, які звітують з ПДВ поквартально, подавали податкову декларацію за I квартал 2014 року до 12 травня 2014 року включно.

Відповідна норма визначена п.49.18 ст.49 та п.57.1 ст. 57 розділу II, п.201.15 ст.201 розділу V Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями.

 

Повідомлення банків про статус платника податків

Банки та інші фінансові установи відкривають поточні та інші рахунки платникам податків, зокрема фізичним особам - підприємцям, за наявності документів, виданих контролюючими органами, що підтверджують взяття їх на облік у таких органах, або виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та зобов’язані направляти повідомлення про відкриття або закриття рахунка платника податків до контролюючого органу, в якому обліковується платник податків, не пізніше наступного робочого дня з дня відкриття/закриття рахунка (включаючи день відкриття/закриття).

Фізичні особи - підприємці зобов’язані повідомляти про свій статус банки та інші фінансові установи, в яких такі особи відкривають рахунки.

Пунктом 7.7 Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої постановою правління Національного банку Україна від 12.11.2003 №492, встановлено заборону на використання поточних рахунків фізичних осіб для проведення операцій, пов’язаних із здійсненням підприємницької діяльності.

Фізична особа в заяві про відкриття поточного рахунку має письмово підтвердити, що їй відомо, що даний рахунок забороняється використовувати для проведення операцій, пов’язаних із здійсненням підприємницької діяльності (додаток 5 до Інструкції). Особливості функціонування рахунку мають бути передбачені в договорі, який укладається між банком і його клієнтом (пункт 1.5 Інструкції).

(Лист Міністерства доходів і зборів України від 04.04.2014 №6259/5/99-99-17-02-02-16).

 

Термін користування нематеріальними активами

Нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об’єкта, який встановлюється наказом по підприємству при визнанні такого об’єкта активом (при зарахуванні на баланс), і призупиняється на період його виводу з експлуатації (для реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання, консервації та із інших причин) на підставі документів, які свідчать про виведення таких основних засобів з експлуатації).

Термін дії права користування нематеріальним активом визначається відповідно до правовстановлюючого документа, при цьому слід враховувати мінімально допустимі строки дії права користування, визначені цим підпунктом для нематеріальних активів груп 4 і 5. Якщо відповідно до правовстановлюючого документа термін дії права користування нематеріальним активом не встановлений, такий строк корисного використання визначається платником податку самостійно, але не може становити менше двох і більше десяти років безперервної експлуатації. Такий порядок визначення терміну дії права використання нематеріального активу, в разі відсутності такого терміну в правовстановлюючому документі, застосовується з 01.01.2014. Відповідні зміни внесені Законом України від 24.10.2013 №657-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких положень».

Якщо термін дії права користування нематеріальними активами в правовстановлюючих документах не передбачений, а визначений платником самостійно, то встановлення терміну корисного користування, який не повинен бути менше двох і більше 10 років безперервної експлуатації, з урахуванням дати введення в експлуатацію, стосується тих нематеріальних активів, які введені в експлуатацію починаючи з 01.01.2014.

(Лист Міністерства доходів і зборів України від 04.04.2014 №6237/5/99-99-19-03-02-16).

 

Продаж алкоголю неповнолітнім карається позбавленням ліцензії

Вживання спиртних напоїв неповнолітніми дуже небезпечне явище. Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до чинного законодавства, продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів неповнолітнім карається анулюванням ліцензій та штрафними санкціями. Розмір штрафу, який застосовується до суб’єкта господарювання, складає 6800 гривень.

 

Оподаткування відпусток

Оподаткування сум відпусток податком на доходи фізичних осіб та єдиним соціальним внеском нічим не відрізняються від загальних правил оподаткування заробітної плати. Нарахована сума відпускних враховується при визначенні граничного розміру доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу. База оподаткування для податку на доходи фізичних осіб зменшується на суму єдиного соціального внеску та на суму податкової соціальної пільги, якщо на неї є право. Розмір податку як для відпускних, так й для заробітної плати однаковий.

При заповненні Податкового розрахунку за ф.№1ДФ відпускні відображаються, як і зарплата, з ознакою доходу „101”. Якщо відпустка припадає не на один місяць, а триває ще й частину наступного, то з метою розрахунку граничного доходу для застосування соціальної пільги з податку на доходи фізичних осіб відпускні відносяться до відповідних періодів їх нарахування (пп.169.4.1 п.169.4 ст.169 Податкового кодексу України). Тобто, суму „перехідних” відпускних слід спочатку розподілити між місяцями, на які вони припадають, й далі визначати право на податкову соціальну пільгу та застосовувати відповідні ставки податку на доходи фізичних осіб.

Сума єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в частині утримання за ставкою 3,6% визначається в межах максимальної величини бази нарахування ЄСВ, встановленої Законом «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», яка дорівнює 17 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відпускні входять до складу додаткової заробітної плати, тож суми фактично нарахованих відпускних можуть бути віднесені до витрат платника податку на прибуток на підставі п.142.1 ст.142 Податкового кодексу України.

 

Невикористані відпустки при переведенні на іншу роботу

У разі переведення працівника на роботу на інше підприємство сума грошової компенсації за невикористані ним дні щорічних відпусток за його бажанням повинна бути перерахована на рахунок підприємства, на яке перейшов працівник.

Згідно з пп.168.1.1 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок. Обов’язок зі сплати податку на доходи фізичних осіб покладається на того роботодавця, який здійснює нарахування компенсації і, відповідно, нарахування та утримання до бюджету і соціальних фондів.

Моментом виплати такого доходу, є дата перерахування грошових коштів іншому підприємству, що є новим місцем роботи працівника. Тобто, роботодавець має виконати всі функції податкового агента.

Враховуючи, що суми компенсації за невикористану відпустку з метою оподаткування розглядаються як заробітна плата і входять до складу загального місячного оподатковуваного доходу працівника, вони підлягають оподаткуванню податковим агентом - працедавцем на загальних підставах у тому місяці, коли були нараховані (в даному випадку - у місяці звільнення).

Оскільки сума грошової компенсації обкладається податком на доходи фізичних осіб роботодавцем за попереднім місцем роботи та відображається у податковому розрахунку за формою №1ДФ, підприємство, на яке перейшов працівник, не повинно показувати відомості про суму виплаченої працівнику компенсації у формі №1ДФ.

 

Платник ПДФО, який навчається в декількох навчальних закладах має право на податкову знижку

Платник податків, який навчається в декількох навчальних закладах України, має право скористатися податковою знижкою на навчання. Водночас, Податковим кодексом України не передбачено права на податкову знижку в частині витрат у вигляді суми коштів, сплачених платником на користь закордонних закладів освіти.

Платник податку на доходи фізичних осіб має право включити до податкової знижки суму коштів, сплачених закладам освіти для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати. Така сума не може перевищувати розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень, в розрахунку на кожну особу, яка навчається, за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного року.

Податкова знижка може бути надана виключно резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а так само резиденту - фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має відмітку у паспорті.

Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Податкового кодексу України (п.п. 166.4.2 п. 166.4 ст. 166 ПКУ).

Зауважимо, для реалізації права громадян на застосування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, разом із річною податковою декларацією про майновий стан і доходи подаються документи для підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки.

Умови та порядок нарахування податкової знижки, перелік витрат, дозволених для включення до складу податкової знижки, а також обмеження права на нарахування податкової знижки визначені у ст. 166 ПКУ.

 

Верховна Рада перенесла терміни подачі звітності з трансфертного ціноутворення до 1 жовтня 2014 року

Перший звіт про контрольовані операції у межах адміністрування трансфертного ціноутворення подаватиметься до 1 жовтня 2014 року, а не до 1 травня 2014 року, як це передбачалося раніше. Такі зміни були ухвалені Верховною Радою України. Закон надано на підпис в.о. Президента України та вступить у дію після оприлюднення.

Суб’єкти господарювання, які вже подали звіти до 1 травня 2014 року  зможуть не подавати цей звіт повторно, тобто до 1 жовтня 2014 р. У разі виявлення платниками податків у поданій звітності помилок, вони зможуть самостійно їх виправити та надіслати виправлену звітність до 1 жовтня.

«Ми вітаємо це рішення Верховної Ради. Ініційовані нами зміни до закону передбачають своєрідний «тренувальний період» для платників і для податківців до кінця 2014 року. Ми використаємо цей час, щоб відпрацювати всі труднощі у впровадженні трансфертного ціноутворення в діалозі з бізнесом», – прокоментував Перший заступник Міністра доходів і зборів Ігор Білоус.

Відповідно до ухваленого 13 травня Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення»  (реєстраційний №4257), не застосовуватимуться штрафи у зв'язку із самостійним коригуванням грошових зобов'язань, пов'язаних із коригуванням цін у контрольованих операціях за період з 1 вересня 2013 по 31 грудня 2014 року.

Крім того планується зменшення розміру штрафів за неподання звітності. Так, зокрема, за неподання звіту про контрольовані операції розмір штрафів буде зменшено з 5 відсотків загальної суми контрольованих операцій до 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

За неподання документації щодо окремих контрольованих операцій розмір штрафів зменшується з 100 розмірів мінімальної заробітної плати до 10 розмірів мінімальної заробітної плати.

Також подовжиться до кінця року  (раніше діяла норма до 1 вересня 2014 року) застосування штрафних санкцій у розмірі 1 гривні за помилки, допущені при розрахунку грошових зобов’язань відповідно до норм статті 39 Податкового кодексу України.

Внесеними змінами узгоджено термін «операції» із вже встановленим терміном «господарські операції» з метою однозначного їх застосування.

 

Огляд товарів, транспортних засобів комерційного призначення

Нікопольська ОДПІ нагадує, що якщо протягом чотирьох годин з моменту інформування митними органами власника товарів або уповноваженої ним особи, або водія транспортного засобу про проведення огляду зазначені особи не прибули на місце для участі у його проведенні або під час проведення огляду самоусунулися від участі в ньому, у таких випадках органами доходів і зборів застосовуються вимоги п.6 ст.338 Митного кодексу України щодо проведення огляду із залученням понятих.

Товари, які протягом 30 днів з дня доставлення їх в орган доходів і зборів призначення не поміщені у відповідний митний режим або не розміщені на складі тимчасового зберігання чи складі органу доходів і зборів, набувають статусу таких, що зберігаються на складі органу доходів і зборів.

(Лист Міністерства доходів і зборів України від 08.04.2014 №8134/7/99-99-24-01-09-17).

 

Зміни у законодавстві

З 20.04.2014 змінами, внесеними до ст.25 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», встановлено, що професійна належність журналіста також може підтверджуватися документом, виданим професійним об’єднанням журналістів. Виключено норму, згідно з якою журналісти мали право на переваги на одержання відкритої за режимом доступу інформації та на безкоштовне задоволення запиту щодо доступу до офіційних документів. (Закон від 27.03.14 №1170-VІІ).

 

Шановні фізичні особи - іноземці та особи без громадянства!

Звертаємо Вашу увагу, що згідно пункту 2 розділу VII наказу Міністерства доходів і зборів України від 10 грудня 2013 року №779 „Про затвердження Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків” передбачена реєстрація фізичних осіб - іноземців та осіб без громадянства, які мають посвідку на постійне проживання або посвідку на тимчасове проживання в Україні, та можуть реєструватись як платники податків у державних податкових інспекціях у районах, містах, районах у містах, об’єднаних державних податкових інспекціях, що відповідають місцю проживання в Україні, зазначеному в посвідці.

 

Інформаційно – комунікаційний відділ

Категория: Город | Просмотров: 481 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar