Покров Пятница 22.09.17, 00:15
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2015 » Апрель » 30 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
12:09
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує

Визначено кандидатів у переможці Всеукраїнського рейтингу «Сумлінні платники податків»

Майбутніх переможців Всеукраїнського рейтингу «Сумлінні платники податків», що проводиться ВГО «Асоціація платників податків України», обрали сьогодні, 23 квітня, члени Робочої групи Вищої рейтингової комісії щодо проведення рейтингу. Державну фіскальну службу України, яка бере участь у проведенні рейтингу, представляв директор Інформаційно-комунікаційного департаменту Віктор Косарчук.

Учасники засідання проаналізували матеріали регіональних рейтингових комісій та сформували узагальнені пропозиції щодо визначення переможців Рейтингу. Кандидатури обраних претендентів на перемогу у номінаціях будуть затверджені на підсумковому засіданні Вищої рейтингової комісії.

Цього року платники податків змагалися за перемогу у 14 номінаціях за категоріями «Малі», «Середні» та «Великі». До участі у рейтингу допускалися ті підприємства, які не мали податкового боргу, порушень податкового законодавства, доведених у судовому порядку протягом звітного року, та мають статус юридичної особи, платника податку на прибуток підприємств. Для платників податків у аграрній галузі можлива наявність статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку.

Підприємства оцінювалися за такими критеріями як співвідношення суми сплаченого податку на прибуток до отриманих доходів, повнота та своєчасність сплати податків і зборів, податкова дисципліна, середня заробітна плата по підприємству, кількість робочих місць, співвідношення сум витрачених на соціальні програми та благодійні акції до суми отриманого прибутку за відповідний рік та сума сплачених податків та зборів за останній бюджетний рік.

Нагадаємо, що щорічний Всеукраїнський рейтинг «Сумлінні платники податків» започатковано Всеукраїнською громадською організацією «Асоціація платників податків України» з метою створення сприятливих умов для розвитку взаємовигідної співпраці між державою та бізнесом та відзначення кращих здобутків платників податків.

 

Більше двадцяти тисяч декларацій про доходи вже подано до податкових органів Дніпропетровщини

Більше п’ятдесяти тисяч гривень надходжень очікують податківці Дніпропетровщини за резуль- татами кампанії «Декларування – 2015». В державні податкові інспекції області платниками надано більше 20,5 тисяч податкових декларацій про отримані у минулому році доходи. Про це на прес-конференції для ЗМІ повідомив радник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Ігор Ломако.

«На передостанню неділю кампанію «Декларування – 2015» у Дніпропетровській області задекларовано доходи на шістдесят мільйонів більше, ніж за аналогічний період минулого року. Тож, фіскальна служба Дніпропетровщини очікує збільшення надходжень до місцевих бюджетів у порівнянні з минулим роком. На сьогодні, більше восьмидесяти громадян задекларувало доходи більше одного мільйона гривень, але ми очікуємо, що більшість «мільйонерів» подасть декларації про доходи у передостанні дні декларування» - розповів журналістам Ігор Ломако. Він підкреслив, що всі кошти, за результатами кампанії декларування, залишаються у Дніпропетровській області і направляються на соціальні виплати, зарплати бюджетникам, а також на розвиток інфраструктури.

«Податкова Дніпропетровської області зробила все можливе для створення комфортного декларування громадянами доходів отриманих у минулому році. В області до восьмої вечора подовжено роботу державних податкових інспекцій. Подати декларацію про доходи громадяни можуть і в суботу, до четвертої вечора. Ще є час спокійно, без черг виконати свій громадянський обов’язок і надати до податкової декларацію про доходи отримані у минулому році» - повідомив Ігор Ломака.

Також, Ігор Ломако зазначив, що з першого травня п.р. державними податковими інспекціями платникам податків будуть надсилатися попередження про необхідність сплати податку на майно. До податку на майно фактично входять податок на транспортні засоби, плата за землю і податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

При цьому, податок на транспортні засоби сплачують юридичні і фізичні особи які мають машини об’ємом двигуна більше 3 тисяч кубічних сантиметрів. Ставка оподаткування у сумі 25 тисяч гривень єдина.

«Якщо у громадян з’являються сумніви щодо нарахування податків, та фахівці фіскальної служби області завжди готові прийняти платника та надати роз’яснення положень норм діючого податкового законодавства» - сказав наприкінці прес-конференції Ігор Ломако.

 

У "єдинщиків" ще є час для встановлення РРО, але варто поспішати

"З 1 січня 2015 року в дію вступили зміни до Податкового кодексу України, згідно яких з 1 липня 2015 року платники єдиного податку третьої групи повинні всі розрахунки вести через електронні касові апарати, а з 1 січня 2016 року всі платники єдиного податку другої групи повинні при розрахунках використовувати РРО» - пояснив представникам ЗМІ у інформаційному агентстві «Днепр-Пост» головний державний ревізор інспектор відділу контролю за проведенням розрахункових операцій ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Мажаєв.

За словами Геннадія Мажаєва, ще є час придбати, встановити та зареєструвати реєстратори розрахункових операцій, та враховуючи значну кількість «єдинщиків» третьої групи (їх близько 21 тисяча), а встановлення електронного касового апарату може займати до місяця, підприємцям варто поспішати. Обов’язково повинні придбати і зареєструвати РРО суб’єкти господарювання, які реалізують товари через мережу Інтернет, а також надають сервісні послуги. Згідно прийнятого закону від використання РРО звільняються платники єдиного податку, які проводять реалізацію мілкороздрібну торгівлю товарів засобами пересуваної мережі.

«Важливою складовою прийнятих змін щодо РРО, є те, що суб’єкти господарювання, які до першого липня почнуть використовувати повністю оформлені та зареєстровані, опломбовані та переведені в фіскальний режим роботи електронні реєстратори розрахункових операцій повністю звільняються від перевірок касової дисципліни до першого січня 2017 року» - повідомив Геннадій Мажаєв.

 

Шановні співвітчизники!

Прийміть найщиріші вітання з нагоди Першотравневих свят та Дня Перемоги!

Бажаю щастя, здоров’я, весняного тепла! Натхнення, творчої праці! Хай першотравневі свята принесуть Вам і Вашим близьким радість та задоволення!

Хай панує мир, злагода та добробут у Ваших оселях!

З повагою

Начальник Нікопольської ОДПІ

Володимир Джавун

 

36 нікопольських платників скористалися податковим компромісом

З дня набуття чинності закону щодо податкового компромісу заяви про намір досягнення податкового компромісу та уточнюючі розрахунки до Нікопольської ОДПІ подали 36 суб’єктів господарювання. Вказані підприємства збільшили податкові зобов’язання з податку на додану вартість та податку на прибуток на 45,4 млн. грн., внаслідок чого до державного бюджету додатково надійшло майже 900 тис. грн.

Як зазначив начальник Нікопольської ОДПІ, згідно з вимогами законодавства, ставка добровільної сплати, за якої платники податків звільняються від фінансової, кримінальної та адміністративної відповідальності становить 5% заниженого ними податкового зобов'язання з ПДВ та податку на прибуток. Решта 95% у разі досягнення податкового угоди вважаються погашеними.

Від учасників компромісу з державою внаслідок реалізації цього механізму очікуються надходження в сумі майже 1300 тис. грн. Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Джавун.

 

Один із напрямків роботи фіскальної служби на Нікопольщині – легалізація заробітної плати

Податок на доходи фізичних осіб – основне джерело наповнення місцевих бюджетів, які спрямовуються на вирішення соціальних проблем кожного окремо взятого населеного пункту.

І, якщо сьогодні не припинити виплати заробітної плати «в конвертах», то завтра країна не матиме якісного обслуговування, розвитку інфраструктури, збільшення заробітної плати працівників освіти, науки, культури.

Отримання заробітної плати чи її частини «в конвертах» також не в інтересах самих громадян.

Під час зустріч начальника Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимира Джавуна з керівниками підприємств міста, де мінімізується рівень заробітної плати систематично проводиться роз'яснювальна робота, у тому числі і з питань підвищення розміру заробітної плати.

При кожній співбесіді керівник податкової інспекції намагається переконати як працедавців, так і найманих працівників, що нині держава буде захищати соціальні та матеріальні інтереси тієї чи іншої людини лише на величину трудового внеску – яку зарплату вона отримувала і як при цьому сплачувались належні платежі до Пенсійного та інших соціальних фондів. Скажімо, розмір пенсії буде напряму залежати від таких виплат, які отримував громадянин і які відображені в бухгалтерських звітах. Аналогічна ситуація з нарахуванням «лікарняних», виплатою компенсацій у випадку втрати працездатності, страхування на випадок безробіття.

Ганебна практика обговорення при наймі на роботу суми офіційної заробітної плати й нелегальних надходжень ще має місце і це виявляється при проведенні перевірок. Робота в цьому напрямку триває, і всім порушникам чинного законодавства варто пам’ятати, що за такі дії передбачена адміністративна, і навіть кримінальна відповідальність, завжди підкреслює Володимир Джавун, а також нагадує, що кожен громадянин має право на заробітну плату не менше від установленого мінімального розміру, у 2015 році – 1218 грн. Статтею 50 Глави IV КЗоТ передбачено, що нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень, 160 годин в місяць.

На закінчення зустрічей він підкреслює, що кожен громадянин повинен пам’ятати, що працівник, який отримує зарплату неофіційно, повністю беззахисний перед роботодавцем, адже домовленість про її розмір жодним чином не зафіксована. Держава захищає соціальні та матеріальні інтереси людини залежно від величини її особистого трудового внеску: від того, яку зарплату вона отримувала і як при цьому сплачувалися належні платежі в Пенсійний та інші спеціальні фонди.

Володимир Джавун попереджає роботодавців про недопущення виплат заробітної плати «у конвертах» та просить повідомляти найманих працівників про факти оформлення не належним чином за телефоном довіри 0-800-501-007.

 

Шановні мешканці нашого міста!

Нікопольська ОДПІ звертається до громадян нашого міста – власників або користувачів земельних ділянок з проханням - не забувати, що користування землею є платним. Земля є національним багатством України і знаходиться під особливою охороною держави. Сплата земельного податку або орендної плати за землю є одним з найважливіших джерел надходжень до місцевого бюджету.

Станом на сьогодні вже надійшло майже 32 млн.грн. від 18,9 тисяч платників податку до місцевого бюджету.

Якщо ви отримали право власності або користування на житловий будинок, який розташований на земельній ділянці, та ще не стали на облік в Нікопольській ОДПІ як платник земельного податку, не гайте часу, приходьте до нас. При собі необхідно мати паспорт, ідентифікаційний номер, документи які підтверджують право власності або користування земельною ділянкою, технічний паспорт на земельну ділянку та копію посвідчень на право отримання пільги встановленої Законом.

 

Проведено позачергове (IV) засідання Громадської ради при Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області

Зовнішньоекономічна діяльність є вкрай необхідною державі та потребує спрощеного митного режиму. В зв’язку з розвитком економічних відносин законодавство постійно потребує змін. Тож, представники Громадської ради при Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області, керівництво Головного управління ДФС у Дніпропетровській області разом із організаціями сьогодні розглядали пропозиції щодо удосконалення норм Митного кодексу України.

Під час обговорення питання щодо практичної реалізації положень Митного кодексу України стосовно запровадження механізму визначення митної вартості ідентичних та подібних (аналогічних) товарів, було висвітлено актуальні аспекти діяльності митних органів та суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, а також вирішено удосконалити митне законодавство. Найближчим часом будуть зібрані пропозиції для внесення змін до Митного кодексу України. Це пропозиції щодо створення «білих» списків суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності та надання їм відповідних преференцій, запровадження механізму прийняття попередніх рішень з визначення митної вартості товарів при митному оформленні, створення спеціалізованих пунктів здійснення інших видів державного контролю, підвищення ефективності діяльності митних органів тощо.

За ініціативою Голови Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимира Дона на Дніпропетровщині буде створена спеціальна робоча група з питань удосконалення митно-правового регулювання, до якої залучені активні представники Громадської ради, експерти та представники Головного управління ДФС у дніпропетровській області і Дніпропетровської митниці ДФС. Мета робочої групи: надавати пропозиції щодо удосконалення норм чинного митного законодавства тощо.

Найпалкіші учасники засідання розглядали питання щодо оптимізації процедур митного контролю, можливість створення спеціалізованих пунктів здійснення інших видів державного контролю, а також створення єдиного реєстру «знеособленої» цінової інформації, що дасть можливість швидко та без перешкоди проходити митний режим.

 

Про результати роботи слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Дніпропетровській області

Протягом І квартвлу 2015 року слідчими Головного управління ДФС у Дніпропетровській області розслідувалось 327 кримінальних проваджень за порушення у сфері податкових відносин.

Досудове розслідування закінчено по 63 кримінальним провадженням, з яких до суду скеровано 33, в т.ч.:

- 22 кримінальних провадження з обвинувальним актом;

- 11 кримінальних проваджень для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності;

- закрито 30 кримінальних проваджень, з них на підставі п.9 ст. 284 КПК України – 3 провадження (по податковому компромісу надійшло до бюджету 645 тис.грн.).

Крім того, за 1 квартал поточного року за підслідністю направлено 59 кримінальних проваджень, приєднано до інших проваджень - 35.

Завдяки розслідуваним справам слідчими Головного управління ДФС Дніпропетровщини з початку року по закінченим кримінальним провадженням за І квартал 2015 року відшкодовано 15 мільйонів 063 тисячі гривень, що складає 54,2% відносно донарахованих платежів по направленим до суду кримінальним провадженням.

Також, накладено арешт на майно порушників на суму 5 мільйонів 878 тисячі гривень.

 

Через фіктивні рекламні послуги львівського підприємства до бюджету не сплачено 28,8 млн. грн. податків

На Львівщині викрито посадових осіб підприємства, які ухилилися від сплати до бюджету 28,8 млн. грн. податків.

Як з’ясувалося, підприємство здійснювало діяльність на ринку надання готельних послуг. Для прикриття незаконних махінацій посадовці документально оформили отримання рекламних послуг. При цьому послуги не лише не були пов’язані з господарською діяльністю підприємства, а й їх виконавцями були підприємства з ознаками фіктивності.

Завдяки таким «паперовим» операціям бюджет недоотримав значну суму несплачених податків.

За вказаним фактом зареєстровано кримінальне провадження. Триває слідство.

 

Оперативники спецпідрозділу ДФС (Фантом) виявили 6,6 млн. грн. прихованої готівки у авто

Співробітниками спецпідрозділу Державної фіскальної служби України (Фантом) спільно з співробітниками Державної прикордонної служби України на КПВВ Георгіївка, під час огляду авто, було виявлено 6,6 млн. грн. Дані кошти громадянин України намагався перевезти з тимчасово окупованої теріторії Донецької області.

 

У рамках операції «Акциз – 2015» вилучено фальсифікат на суму понад 1 млн. грн.

У рамках проведення спецоперації «Акциз-2015» на Херсонщині припинено незаконне розповсюдження фальсифікованих алкогольних напоїв. Оперативники ДФС в області під час обшуків вилучили 20130 пляшок (749,39 дал) алкогольних напоїв. Орієнтовна вартість фальсифікату склала 629,6 тис. грн.

Також в Одеській області працівниками податкової міліції спільно з прикордонниками поблизу державного кордону з Молдовою в лісосмузі виявлено «тютюнове» сховище. Знахідка містила 21 тис. пачок цигарок іноземного виробництва без українських акцизних марок орієнтовною вартістю 420 тис. грн.

За вказаними фактами зареєстровані кримінальні провадження. Наразі триває досудове слідство.

Нагадаємо, що спецоперація з припинення незаконного виробництва та розповсюдження підакцизної продукції «Акциз – 2015» стартувала 10 квітня 2015 року. ДФС звертається до усіх громадян з проханням повідомляти про виявлені факти незаконного виготовлення чи реалізації підакцизних товарів на сервіс «Пульс» за тел.: (044) 284 00 07.

 

Оперативними підрозділами ДФС виявлено 136 кримінальних правопорушень у сфері держзакупівель

У сфері державних закупівель оперативними підрозділами Державної фіскальної служби України у січні – березні 2015 року виявлено 136 кримінальних правопорушень, з яких більшість, а саме 79 – відносно переможців тендерів та 19 відносно постачальників переможців. Ще 27 правопорушень скоєно службовими особами замовниками державних закупівель.

За матеріалами оперативних підрозділів проведено 100 перевірок суб`єктів господарювання, за результатами яких донараховано 362,7 млн. грн. З них до державного бюджету вже стягнуто 53,7 млн. грн.

У сфері боротьби із легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, розпочато 13 кримінальних проваджень за ст. 209 Кримінального кодексу України. Сума виявлених легалізованих доходів становила 1,3 млрд. грн.

 

З початку року працівники ДФС виявили майже 16 тис. найманих працівників, які працювали неофіційно

Протягом січня-березня поточного року фахівцями ДФС України виявлено майже 16 тис. найманих осіб, праця яких використовувалася роботодавцями без укладання трудових угод. Вони сплатили до бюджету 2,2 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та майже 5,4 млн. грн. єдиного внеску.

За результатами контрольно-перевірочної роботи до державної реєстрації залучено понад 8 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність неофіційно. Від цих підприємців бюджет додатково отримав 2,4 млн. грн. податків.

Загалом, з початку поточного року під час перевірки суб’єктів господарювання, які виплачували заробітну плату та інші доходи фізичним особам, порушення податкового законодавства встановлено в 58 відс. перевірених роботодавців. До сплати в бюджет донараховано понад 62 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та штрафних санкцій.

Крім того, за рахунок спільних заходів ДФС та органів місцевої влади понад 4,5 тис. суб’єктів господарювання підвищили рівень виплати заробітної плати своїм працівникам, внаслідок чого до бюджету додатково надійшло понад 5,6 млн. гривень.

 

У Київській області за матеріалами підрозділу власної безпеки ДФС затримано двох хабарників

Головним управлінням власної безпеки ДФС спільно зі співробітниками прокуратури Київської області та працівниками Служби безпеки України під час отримання неправомірної вигоди у сумі 58 тис. гривень затримано двох співробітників податкової міліції, старших оперуповноважених з особливо важливих справ відділу викриття кримінальних правопорушень у митній сфері оперативного управління ГУ ДФС у м. Києві.

Кошти співробітники податкової міліції вимагали у службових осіб підприємства-імпортера за припинення та подальше непроведення перевірочних заходів.

За фактом одержання неправомірної вигоди службовими особами в особливо великому розмірі прокуратурою Київської області відкрито кримінальне провадження згідно з ч. 3 ст. 368 КК України. Триває слідство.

 

Протягом 1 кварталу 2015 року на «Пульс» надійшло понад 1,8 тис. звернень

Протягом січня – березня поточного року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України  «Пульс» надійшло 1835 звернень від платників податків та громадян. Більшість з них – 1527 – стосувалась податкової тематики, інші 308 – митної.

Найбільше звернень суб’єктів господарювання та громадян стосувались проблем, які виникають під час подання звітності та реєстрації податкових накладних – 726 звернень. Організації роботи ДФС та її територіальних органів стосувалось 555 звернень, затримки митного оформлення товарів – 221, перевірок суб`єктів господарювання – 87 звернень.

Також залишаються актуальними питання реєстрації платником ПДВ та роботи Центрів обслуговування платників. З цього приводу на «Пульс» за три місяці поточного року надійшло 73 та 51 звернення відповідно. Безпосередньо корупційних дій посадових осіб служби стосувалось 42 звернення. Станом на 1 квітня 2015 року завершено розгляд 1 560 звернень.

 

За результатами податкового компромісу до бюджету надійшло майже 359 млн. гривень

Перевагами застосування податкового компромісу вирішили скористатися 5119 платники податків. Станом на 16 квітня 2015 року від платників надійшло 6764 заяв до органів Державної фіскальної служби України про намір щодо застосування цього механізму.

Загалом, у результаті досягнення податкового компромісу до бюджету надійшло 358,8 млн. грн.

Із загальної кількості поданих заяв 2 236 заяв надійшло від платників податків з наміром досягнення податкового компромісу до неузгоджених сум податкових зобов’язань щодо яких триває процедура адміністративного/судового оскарження.

Податковий компроміс було досягнуто по 1 511 таких зверненнях, за результатами застосування якого до бюджету надійшло 138,1 млн. гривень.

Серед платників податків, що забажали скористатись перевагами застосування податкового компромісу, виявилось чимало суб’єктів господарювання щодо яких слідчими податкової міліції провадилось досудове слідство за фактами ухилення від сплати податків.

Перші результати звільнення від кримінальної відповідальності таких платників податків спростували окремі їх побоювання щодо можливого встановлення слідчими податкової міліції перешкод застосування положень Закону України №63-VIII.  На сьогоднішній день в результаті досягнення податкового компромісу закрито 170 кримінальних проваджень, у яких до бюджету сплачено майже 131 млн. грн.

Серед платників податків щодо яких закривались кримінальні провадження –  великі будівельні гіпермаркети,  підприємства енергетичної галузі, телекомунікаційної сфери тощо.

Нагадуємо, що 17 квітня 2015 року завершено подачу заяв на застосування податкового компромісу у відповідності до положень Закону України №63-VIII від 25.12.2014 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових обов’язків з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі податкового компромісу».

Наразі триває розгляд заяв платників податків, які подані не пізніше 16 квітня 2015 року.

 

Формування податкового кредиту на підставі податкових накладних, складених з початку 2015 року

Нікопольська ОДПІ нагадує, що у січні 2015 року обов’язковій реєстрації в ЄРПН підлягали податкові накладні, у яких сума ПДВ перевищує 10 тис.грн., а також ті, що були складені при здійсненні операцій з постачання підакцизної та імпортованої продукції.

Податкові накладні, які були складені постачальником товарів/послуг у січні 2015 року та які не підлягали обов’язковій реєстрації в ЄРПН, включаються до складу податкового кредиту покупця за січень 2015 року. До складу податкового кредиту наступних звітних періодів такі податкові накладні не можуть бути включені.

Податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року та своєчасно зареєстровані в ЄРПН, включаються до складу податкового кредиту того звітного періоду, на який припадає дата їх складання.

Податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року, зареєстровані в ЄРПН з порушенням терміну їх реєстрації, визначеного п. 201.10 ст. 201 ПКУ (15 календарних днів від дати їх складання) , але не більше ніж 180 календарних днів з дати їх складання (п. 198.6 ст. 198 ПКУ), відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому податкову накладну зареєстровано в ЄРПН.

Податкові накладні, не зареєстровані в ЄРПН протягом 180 календарних днів з дати їх складання, не можуть бути підставою для формування податкового кредиту.

Якщо платник податку формує податковий кредит за касовим методом, отримана ним податкова накладна включається ним до складу податкового кредиту того звітного періоду, в якому відбулася оплата товару, при постачанні якого була складена така податкова накладна. Таким платникам податку надано право на формування податкового кредиту протягом 60 календарних днів з дати списання коштів з їх банківських рахунків.

Вказане правило стосується податкових накладних, які були складені до 1 січня 2015 року, а також податкових накладних, складених після 1 січня 2015 року.

При цьому якщо постачальник не зареєстрував податкову накладну, складену протягом січня 2015 року (за умови, що така податкова накладна підлягала обов’язковій реєстрації в ЄРПН), або податкову накладну, складену, починаючи з 1 лютого 2015 року, протягом 180 днів з дня її складання, покупець втрачає право на формування податкового кредиту, в тому числі і в тому випадку, якщо він застосовує касовий метод формування податкового кредиту.

 

Власникам легкових автомобілів до уваги!

Нікопольська ОДПІ нагадує власникам легкових автомобілей, що використовуються до 5 років, та об’єм циліндрів двигуна яких перевищує 3000 куб. см., що з 01.01.2015 року згідно Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 р. № 71-VIII  від 28.12.2014 р. запроваджено транспортний податок. Ставка податку встановлена в розмірі 25000 грн на рік за кожен автомобіль.

Нікопольська ОДПІ запрошує власників легкових авто, які підпадають оподаткуванню, до 1 липня поточного року завітати до органу ДФС за місцем реєстрації об’єкта оподаткування для звірки даних.

 

Як визначається звичайна ціна з 01.01.2015 року

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.п. 14.1.71 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) звичайна ціна - ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено ПКУ. Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін. Це визначення не поширюється на операції, що визнаються контрольованими відповідно до ст. 39 ПКУ.

У разі якщо ціни (націнки) на товари (роботи, послуги) підлягають державному регулюванню згідно із законодавством, звичайною вважається ціна, встановлена відповідно до правил такого регулювання. Це положення не поширюється на випадки, коли встановлюється мінімальна ціна продажу або індикативна ціна. У такому разі звичайна ціна операції визначається відповідно до ст. 39 ПКУ, але не може бути меншою за мінімальну або індикативну ціну.

Якщо під час здійснення операції обов’язковим є проведення оцінки, вартість об’єкта оцінки є підставою для визначення звичайної ціни для цілей оподаткування за умови, що неможливо застосувати методи, зазначені у п.п. 39.3.1 п. 39.3 ст. 39 ПКУ.

Під час проведення аукціону (публічних торгів) звичайною вважається ціна, яка склалася за результатами такого аукціону (публічних торгів), обов’язковість проведення якого передбачено законом.

Якщо постачання товарів (робіт, послуг) здійснюється на підставі форвардного або ф’ючерсного контракту, звичайною ціною є ціна, яка відповідає рівню ринкових цін на момент укладення такого контракту.

Якщо продаж (відчуження) товарів, у тому числі майна, переданого у заставу позичальником з метою забезпечення вимог кредитора, здійснюється у примусовому порядку згідно із законодавством, звичайною ціною є ціна, сформована під час такого продажу.

 

Які операції з постачання товарів/послуг вважаються оподатковуваними для цілей реєстрації платником ПДВ

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 181.1 ст. 181 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених ст. 183 ПКУ, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи.

Якщо особа, яка відповідно до пункту 181.1 статті 181 ПКУ не є платником податку у зв’язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій відсутні або є меншими від встановленої зазначеною статтею суми, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник податку, така реєстрація здійснюється за її заявою (п. 182.1 ст. 182 ПКУ).

Згідно із розділами V та ХХ ПКУ до оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ, ставкою 7 відсотків, нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.

 

Кампанія «Декларування доходів громадян – 2015» триватиме до 1 травня 2015 року

Чи необхідно фізичній особі подавати річну декларацію про майновий стан і доходи, якщо вона протягом звітного року отримувала доходи від декількох податкових агентів?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до Податкового кодексу України платники податку зобов’язані подавати податкову декларацію за результатами податкового (звітного) року у строки, передбачені цим Кодексом для платників податку на доходи фізичних осіб, якщо протягом такого податкового (звітного) року оподатковувані доходи нараховувалися (виплачувалися, надавалися) у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, платнику податку у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами одночасно двома або більше податковими агентами і при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищує сто двадцять розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року.

Нагадаємо, що триває кампанія декларування доходів громадян, отриманих протягом 2014 року. Податкову декларацію про майновий стан і доходи, отримані громадянами у 2014 році, потрібно подати до 1 травня 2015 року.

 

Акцизний податок з роздрібної торгівлі підакцизних товарів сплачує юридична особа, а не філія

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платником акцизного податку є особа – суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.

Суб’єктами господарювання є господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку.

Суб’єкти господарювання мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи.

Філії не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.

Отже, платником акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів є юридична особа.

Філія такої юридичної особи не може бути зареєстрована як платник акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами.

Порядок сплати акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів визначено ст. 212 Податкового кодексу України.

 

Податкова знижка на оплату вартості навчання включає витрати, понесені минулого року

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року. Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податковим роком.

До податкової знижки за звітний календарний рік дозволено включати суми витрат, понесених платником податку за навчання протягом звітного податкового року.

В той же час, відповідно до умов договору про надання освітньої послуги (навчання) платником здійснюється оплата за місяці навчального року, який включає місяці календарного року наступного за звітним, одним платіжним документом (квитанцією).

При включенні до податкової знижки за звітний рік слід враховувати частину витрат у розрахунку за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року.

Решта суми, сплаченої за таким платіжним документом (квитанцією), може бути включена платником податку при реалізації права на податкову знижку у наступному році.

Зазначена норма визначена наказом ДФС України від 06.04.2015 №247."Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо включення до податкової знижки за звітний рік сум витрат, понесених у минулому році на оплату вартості навчання за місяці звітного року".

 

Затверджено форму звіту про виплату компенсації за рахунок бюджету мобілізованим працівникам

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що затверджено Порядок виплати компенсації за рахунок державного бюджету підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Бюджетні кошти спрямовуються підприємствам, установам, організаціям на компенсацію витрат на виплату середнього заробітку працівникам, які працювали на таких підприємствах, в установах, організаціях на час призову на військову службу, не більше одного року.

Для виплати компенсації підприємство, установа або організація подають щомісяця до 15 числа органу соціального захисту населення звіт про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам, погоджений районним (міським) військовим комісаріатом, який здійснював призов працівника на військову службу, в частині підтвердження призову та проходження військової служби.

Вказаний порядок визначений Постановою КМ України від 04.03.2015 № 105 "Про затвердження Порядку виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період" (набрав чинності з 17.03.2015 р.)

 

Порядок оподаткування компенсацій з бюджету мобілізованим працівникам

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що дохід, отриманий мобілізованими працівниками на строк до закінчення особливого періоду або до оголошення рішення про демобілізацію, який виплачується працедавцем за рахунок коштів державного бюджету у вигляді компенсації в межах середнього заробітку, не включається в оподатковуваний дохід такого працівника.

В цілях звільнення від оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором, а також ненарахування і неутримання ЕСВ з таких компенсаційних виплат з бюджету, працедавці застосовують зазначений Порядок починаючи з березня.

Вказана норма визначена Постановою КМ України від 04.03.2015 № 105 "Про затвердження Порядку виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період" (набрав чинності з 17.03.2015 р.)

 

Нова форма податкового розрахунку (форма 1ДФ)

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що затверджено нову форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ).

Відтепер форма №1ДФ складається з двох розділів:

У розділі І податкові агенти, як і раніше, відображають суми нарахованих (виплачених) доходів (як оподатковуваних, так і неоподатковуваних) та суми нарахованого (перерахованого) податку на доходи фізичних осіб.

У розділі ІІ форми №1ДФ податкові агенти зазначають загальну суму доходів у вигляді процентів, виграшів (призів) у лотерею та загальну суму податку. Відомості про кожну фізичну особу, якій нараховано такі доходи, не зазначаються.

Також у розділі ІІ форми 1ДФ податкові агенти відображають інформацію про військовий збір (у гривнях з копійками).

Крім того, Довідник ознак доходів фізичних осіб доповнено новими ознаками 184, 185.

Оновлена форма №1ДФ вперше подається податковими агентами за звітний період - I квартал 2015 року. Граничний термін подання -12 травня 2015 року (9 травня - святковий день).

Нова форма 1ДФ затверджена наказом МФУ від 13.01.2015 року № 4.

 

Які документи повинна надати до контролюючого органу фізична особа для отримання пільги щодо сплати земельного податку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що фізична особа, яка належить до категорії осіб, що мають право на пільги щодо сплати земельного податку, отримує таке право лише після оформлення права власності на земельну ділянку у законодавчо встановленому порядку та внесення відповідних даних до державного земельного кадастру.

Разом з цим, для отримання пільги щодо сплати земельного податку фізична особа повинна подати до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують право такої особи на пільгу (паспорт, пенсійне посвідчення, посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи», посвідчення «Учасник бойових дій», посвідчення «Інваліда війни», посвідчення «Учасник війни», посвідчення «Члена сім’ї загиблого» тощо).

Звертаємо увагу, що звільнення від сплати земельного податку, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб Податкового кодексу України, поширюється на власників земельних ділянок, земельних часток (паїв) та постійних землекористувачів, які мають документи, що підтверджують право власності або постійного користування на земельну ділянку.

 

Доходи від продажу об’єктів інтелектуальної власності підлягають декларуванню

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у разі, якщо громадянин у 2014 році отримав доходи від продажу об’єктів інтелектуальної (промислової) власності, тобто роялті, такий громадянин зобов’язаний до 1 травня року 2015 року подати декларацію про майновий стан і доходи та сплатити податок на доходи фізичних осіб.

Доходи від продажу об’єктів інтелектуальної (промислової) власності та прирівняні до них права, доходи у вигляді сум авторської винагороди, іншої плати за надання права на користування або розпорядження іншим особам нематеріальним активом (твором науки, мистецтва, літератури або іншими нематеріальними активами), у тому числі доходи отримані спадкоємцями власника такого нематеріального активу, оподатковуються відповідно до норм Податкового кодексу України.

Зазначений дохід оподатковується податком на доходи за ставкою 15 відсотків. Якщо база оподаткування в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, тобто 12180 грн., до суми такого перевищення застосовується ставка 17 відсотків.

Сума податкового зобов’язання, зазначена в податковій декларації, сплачується громадянами самостійно до 1 серпня 2015 року.

 

Чи є об’єктом оподаткування військовим збором разова нецільова матеріальна допомога, яка надається роботодавцем працівнику?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 Кодексу, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід (п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України).

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, згідно з п. 164.2 ст. 164 Кодексу, доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту) та інші доходи, крім зазначених у статті 165 Кодексу.

У разі якщо працедавець надає окремим працівникам матеріальну допомогу за їх заявами у зв’язку з особистими обставинами без встановлення цілей або напрямів її витрачення та носить разовий характер, наприклад на вирішення соціально-побутових потреб, то сума такої допомоги є нецільовою благодійною допомогою та оподатковується, з урахуванням п.170.7 ст. 170 Кодексу.

Відповідно до п.п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 Кодексу не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами - юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Кодексу, встановленого на 1 січня такого року (у 2015 році – 1710 гривень).

При цьому, якщо сума нецільової благодійної допомоги перевищує зазначений розмір, то сума такої допомоги в частині її перевищення є об’єктом оподаткування військовим збором на загальних підставах.

Враховуючи викладене до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається, тобто не оподатковується, сума нецільової благодійної допомоги, що надається роботодавцем на користь працівника, яка сукупно у 2015 році не перевищує – 1710 грн., а в частині її перевищення є об’єктом оподаткування військовим збором на загальних підставах.

 

Інформаційне повідомлення про податок на майно (транспортний податок)

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що декларування доходів, сплата податкових зобов'язань – це необхідна складова цивілізованих відносин між державою та її громадянами. Сплата податків у цілому світі є питанням престижності та честі. Тому декларувати податкові зобов'язання та повною мірою сплачувати їх вкрай необхідно, бо змінити життя людей на краще можливо лише маючи стабільний і наповнений бюджет.

Місцеві податки мають велике значення для розвитку регіону: внутрішня інфраструктура, місцеві пам'ятки, дороги – їхній стан прямо пропорційно залежить від наповнення місцевої казни. Основним бюджетоутворюючим місцевим податком, який лишається в казні регіону є податок на майно, він включає в себе і транспортний податок.

З метою поліпшення економічно-соціального розвитку Нікопольського регіону Нікопольська ОДПІ звертається до кожного громадянина з проханням свідомо виконувати свій конституційний обов’язок – добровільно сплачувати податкові зобов'язання. Завітавши до Нікопольської ОДПІ за місцем реєстрації лише один раз ви можете отримати податкові консультації стосовно правильності нарахування податкових зобов’язань по всіх податках і зборах. Нікопольська податкова та відділення чекають на вас.

Шановні мешканці Нікопольщини, звертаємо вашу увагу на те, що згідно змін до Податкового кодексу України з 01.01.2015 року транспортний податок для громадян застосовується вперше. В зв’язку з цим Нікопольська ОДПІ рекомендує власникам  легкових автомобілів, що зареєстровані (використовуються) до 5 років і мають об'єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см. не чекати вручення повідомлення-рішення органами ДФС, а добровільно до 1 липня завітати до інспекції для звірки даних податкового зобов’язання з транспортного податку.

Шановні громадяни, отримайте податкове повідомлення-рішення по сплаті місцевих податків і зборів до 1 липня 2015 року прямо в Нікопольській ОДПІ! Це стане вагомим внеском у співфінансування бюджетної сфери Нікопольщини.

 

Інформаційне повідомлення про податок на майно (податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки)

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що місцеві податки мають велике значення для розвитку регіону: внутрішня інфраструктура, місцеві пам'ятки, дороги – їхній стан прямо пропорційно залежить від наповнення місцевої казни. Основним бюджетоутворюючим місцевим податком, який лишається в казні регіону є податок на майно, він включає в себе і податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

З метою поліпшення економічно-соціального розвитку Нікопольського регіону Нікопольська ОДПІ звертається до кожного громадянина з проханням свідомо виконувати свій конституційний обов’язок – добровільно сплачувати податкові зобов'язання. Завітавши до Нікопольської ОДПІ за місцем реєстрації лише один раз ви можете отримати податкові консультації стосовно правильності нарахування податкових зобов’язань по всіх податках і зборах. Нікопольська податкова та відділення чекають на вас.

В зв'язку з численним змінами в податковому законодавстві стосовно оподаткування об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб радимо громадянам завітати до ЦОП за місцем реєстрації, для звірки даних та вірного нарахування (правильного визначення) податкового зобов'язання. Фізичні особи в 2015 році будуть cплачувати податок на нерухомість за 2014 р. за ставками, які діяли в 2014 році протягом 60 календарних днів з дня отримання повідомлення рішення від органу ГФС, а саме 1% для квартир, житлова площа яких не перевищує 240 кв. м і будинків, площею не більше 500 кв. м, і 2,7% для квартир з житловою площею понад 240 кв. м і будинків більше 500 кв. м., для різних видів житла 1% від мінімальної заробітної плати за 1 кв. м, сумарна житлова площа якого не перевищує 740 кв. м, і в розмірі 2,7% при перевищенні 740 кв. м.

Пільги зі сплати податку на нерухомість надаються власникам нерухомості, якщо сумарна площа житла не перевищує: для квартир - 120 кв. м, будинків - 250 кв. м, квартир і будинків - 370 кв. м. Застосування пільги обчислюється в 1 кварталі 2014 з розрахунку житлової площі, 2,3 і 4 квартали 2014 року - загальною.

Шановні громадяни, отримайте податкове повідомлення-рішення по сплаті місцевих податків і зборів до 1 липня 2015 року прямо в Нікопольській ОДПІ! Це стане вагомим внеском у співфінансування бюджетної сфери Нікопольщини.

 

Інформаційне повідомлення про податок на майно (плата за землю)

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що декларування доходів, сплата податкових зобов'язань – це необхідна складова цивілізованих відносин між державою та її громадянами. Сплата податків у цілому світі є питанням престижності та честі. Тому декларувати податкові зобов'язання та повною мірою сплачувати їх вкрай необхідно, бо змінити життя людей на краще можливо лише маючи стабільний і наповнений бюджет.

Місцеві податки мають велике значення для розвитку регіону: внутрішня інфраструктура, місцеві пам'ятки, дороги – їхній стан прямо пропорційно залежить від наповнення місцевої казни. Основним бюджетоутворюючим місцевим податком, який лишається в казні регіону є податок на майно. Він включає в себе і плату за землю.

Громадян, які мають право власності або право користування земельною ділянкою також запрошуємо до 1 липня відвідати територіальні органи ДФС, адже земельний податок – вагомий бюджетоутворюючий місцевий податок, який лишається в розпорядженні громади, використовується як джерело для фінансування заходів, направлених на раціональне використання та охорону земель, підвищення родючості ґрунтів, відшкодування витрат власників землі і землекористувачів, пов’язаних з господарюванням на землях гіршої якості, на ведення земельного кадастру, здійснення землеустрою та моніторингу земель, розвиток інфраструктури населених пунктів тощо.

Нікопольська ОДПІ звертається до платників орендної плати та плати за землю з проханням належного виконання обов’язку зі сплати за землю та орендної плати за користування земельними ділянками державної та комунальної форми власності і нагадуємо, що сума орендної плати, що виплачується за договором оренди рухомого (нерухомого) майна підлягає оподаткуванню військовим збором на загальних підставах за ставкою 1,5%.

Шановні громадяни, отримайте податкове повідомлення-рішення по сплаті місцевих податків і зборів до 1 липня 2015 року прямо в Нікопольській ОДПІ! Це стане вагомим внеском у співфінансування бюджетної сфери Нікопольщини.

 

Нові форми проведення перевірок

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити документальні невиїзні позапланові електронні перевірки платників податків, на сьогоднішній день платників податків, які застосовують спрощену систему оподаткування, та суб’єктів господарювання мікро -, малого - та середнього бізнесу, а з 01.01.2016 року інших платників податків.

Це не обов’язкова перевірка а свого роду аудит задля переконання самого бухгалтера у правильності ведення обліку і нарахуванні всіх податків. Така перевірка проводиться за бажанням платників податків але за умови що такий платник відноситься до категорії платників із незначним ступенем ризику. Проводиться перевірка один раз на три роки.

Платник податків, який бажає пройти дистанційну перевірку, повинен повідомити про свій намір до органу фіскальної служби за місцем реєстрації Для цього він за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки подає заяву (Додається).

В цілому практика застосування таких електронних перевірок направлена на забезпечення спрощення життя підприємцям. Можливість надання звітності в електронному вигляді та проходження електронних документальних перевірок дозволить платникам податків витрачати менше часу на відвідування контролюючих органів.


Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 467 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar