Покров Суббота 23.09.17, 15:44
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2015 » Апрель » 1 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
11:06
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує

Розпорядженням КМУ виконання обов’язків Голови ДФС України тимчасово покладено на Максима Мокляка

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 березня 2015 року № 235-р до призначення в установленому порядку Голови Державної фіскальної служби України тимчасово виконання обов’язків Голови покладено на директора Координаційно-моніторингового департаменту ДФС Максима Мокляка.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 березня 2015 року №232-р прийнято відставку Голови Державної фіскальної служби України Ігоря Білоуса.

Першого заступника Голови ДФС України Володимира Хоменка та заступника Голови ДФС України Анатолія Макаренка звільнено із займаних посад розпорядженнями КМУ від 23 березня 2015 року №233-р та 234-р відповідно.

 

Місцеві бюджети Дніпропетровської області отримали понад 345 млн. грн. плати за землю

За два місяці поточного року надходження плати за землю від платників Дніпропетровського регіону склали майже 345,1 млн. грн., зокрема, юридичними особами сплачено понад 324,1 млн. грн., решта – фізичними особами.

Як повідомили фахівці координаційно – моніторингового управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області в цьому році відбулося зростання доходів місцевих громад Дніпропетровщини по платі за землю у порівнянні з січнем – лютим 2014 року майже на 48 млн. грн., або на 16,1%.

«Плата за землю посідає друге місце за обсягами надходжень до місцевих бюджетів області, її питома вага в 2015 році становить понад 20 відсотків у загальній сумі надходжень. Тому, легалізація земельних відносин – один із напрямків нашої спільної з місцевими органами влади роботи”, - підкреслив начальник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Василь Андрухів.

 

З початку року безкоштовні електронні ключі від ДФС отримали 3860 платників Дніпропетровщини

Протягом січня - лютого 2015 року клієнтами відділів реєстрації користувачів при ГУ ДФС у Дніпропетровській управління (центру) сертифікації ключів ІДД ДФС стали 3860 осіб. Переважна більшість власників нових ключів для електронної взаємодії – фізичні особи, яким фахівці ДФС видали понад 70 відсотків від загальної кількості.

Про розвиток електронного звітування на Дніпропетровщині свідчить і статистика за видами податкової звітності, надісланої за допомогою Інтернета. Наразі, у лютому поточного року показник подання платниками звітності з податку на додану вартість засобами телекомунікаційного зв’язку досяг позначки 97,5%.

«Електронне спілкування – вимога часу. Звітування в режимі он-лайн за допомогою електронного ключа надає безліч переваг та можливостей для бізнесу», – зазначив начальник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Василь Андрухів.

 

Брифінг заступника начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олександра Лукіна на тему: «Перспективи податкового компромісу»

Олександре Олександровичу, чому Ви вважаєте застосуван- ня податкового компромісу перспективним?

В умовах дефіциту бюджетних коштів "податковий компроміс" може стати одним з небагатьох варіантів реального співробітництва і взаєморозуміння між територіальним органом ДФС з бізнесом.

Податковий компроміс полягає у звільненні від юридичної відповідальності платників податків та бути притягнутим до юридичної відповідальності за використання схем у 2011-2013 роках по ПДВ і податку на прибуток.

Щоб отримати таку індульгенцію, платнику необхідно лише подати уточнюючий розрахунок, в якому відобразити завищення витрат і/або податкового кредиту по прибутку і ПДВ. Та ще й сплатити потрібно буде лише 5% суми недоплати. Інші 95% недоплати у разі досягнення компромісу автоматично вважаються погашеними, хочу ще раз повторити для тих хто не вірить: автоматично вважаються погашеними. «Пробачена» сума навіть не вважається доходом платника - це спеціально обумовлено Законом.

Дії посадових осіб підприємств, які досягли податкового компромісу, не кваліфікуються як умисне ухилення від податків. Хіба ж це не перспективно?

А як суб'єкти господарювання Дніпропетровської області віднеслися до таких «перспектив», і чи багато виявилося бажаючих «уточнити» показники?

Так, на мою думку бізнесом Дніпропетровщини можна пишатися. На сьогоднішній день до територіальних органів ДФС у Дніпропетровській області надійшло 245 заявок від платників Дніпропетровщини. Протягом квітня, планується збільшення питомої ваги надходжень до бюджету за рахунок залучення до сплати великих підприємств та фінансово-промислових груп, не менше 60 млн. грн.

Хочу ще раз звернутися до суб’єктів господарювання: держава дає вам великий шанс жити по новому, тож не лініться, зініціюйте податковий компроміс. До кінця дії закону - 16 квітня 2015 року, залишилися всього 24 днів.

З 17 квітня в ході проведення перевірок таких платників по ризикових операціях будуть здійснені донарахування в рамках чинного законодавства.

Тобто з 17 квітня при виявленні завищення витрат і/або податкового кредиту по прибутку і ПДВ будуть застосовані донарахування в повному обсязі?

Так, в повному обсязі, плюс ще й притягнення до кримінальної та фінансової відповідальності.

Чи може платник податків скористатись правом на податковий компроміс при виявленні контролюючим органом заниження податкового зобов’язання під час перевірки?

Так, процедура податкового компромісу щодо розміру та строків сплати заниженого податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість, встановлена цим підрозділом, поширюється також на випадки, коли у платника податків незалежно від процедури податкового компромісу за рішенням контролюючого органу розпочата документальна перевірка або складено акт за наслідками такої перевірки. Платник податків має право подати до контролюючого органу, який призначив документальну перевірку або склав акт за результатами такої перевірки, відповідні уточнюючі розрахунки податкових зобов’язань до податкових декларацій за звітні податкові періоди.

Чи можливо скористатись податковим компромісом та подати заяву по неузгоджених сумах податкових зобов’язань?

Платник податків, який вирішив скористатися процедурою податкового компромісу, під час дії податкового компромісу за такі податкові періоди має право подати заяву про намір досягнення податкового компромісу щодо неузгоджених сум податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ, визначених у податкових-повідомленнях рішеннях, щодо яких триває процедура судового та/або адміністративного оскарження.

При складанні Заяви про компроміс необхідно вказувати:

1. Дату, номер податкового повідомлення-рішення;

2. Стан узгодження;

3. Відповідний фіскальний або судовий орган, де перебуває на оскарженні податкове повідомлення-рішення;

4. Суму податку на прибуток та/або ПДВ, щодо якої платник податків бажає досягнути податкового компромісу (із зазначенням податкових (звітних) періодів, по яких були здійснені донарахування в акті перевірки, контрагентів тощо).

Коли можна застосувати процедуру податкового компромісу?

Процедура податкового компромісу поширюється на:

1. випадки добровільного декларування платником податків занижених податкових зобов’язань з податку на додану вартість та податку на прибуток у відповідних податкових звітних періодах до 1 квітня 2014 року;

2. випадки добровільного декларування платником податків занижених податкових зобов’язань у разі, коли у платника податків незалежно від процедури податкового компромісу за рішенням контролюючого органу розпочата документальна перевірка або складено акт за наслідками такої перевірки;

3. випадки, коли платник податків отримав податкове повідомлення-рішення, за яким податкові зобов’язання з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ не узгоджені відповідно до норм ПКУ;

4. неузгоджені суми податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ, визначені у податкових повідомленнях-рішеннях, щодо яких триває процедура адміністративного оскарження;

5. неузгоджені суми податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ, визначених у податкових повідомленнях-рішеннях, щодо яких триває процедура судового оскарження.

Податковий компроміс розповсюджується виключно на факти заниження податкових зобов’язань з податку на додану вартість (у зв’язку із завищенням податкового кредиту) та податку на прибуток (у зв’язку із завищенням витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування).

 

Митники та податківці провели ділову зустріч з підприємцями Дніпропетровська

Днями представники податкових та митних органів Дніпропетровської області прийняли участь у спільній нараді керівників промислових підприємств міста та виконкому, членів Дніпропетровської міської Асоціації промисловців і підприємців у форматі "круглого столу".

Основною метою стало інформування представників бізнесу стосовно реформування у податковому та митному законодавстві, які вступили в дію з 1 січня 2015 року, особливостей митних процедур при експорті до країн ЄС, податковими аспектами роботи промислових підприємств міста та формування на основі нового законодавства місцевих бюджетів.

На теперішній час головним залишається стабільна робота підприємств Дніпропетровщини, в першу чергу експортоорієнтовних. За словами першого заступника начальника Дніпропетровської митниці ДФС Олександра Мирзи "Станом на 20 березня 2015 року Дніпропетровською митницею оформлено близько п’яти тисяч митних декларацій, експорт товарів до країн Євросоюзу складає п’ять мільярдів гривень. Ще одним нововведенням є можливість спільної з митними органами діяльності інституту уповноваженого експортера. Вона передбачає спрощення митних процедур експортерами. При цьому, експортери мають можливість заздалегідь отримати від митних органів повідомлення про прийняття рішень митними органами".

Представник Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Віталій Мироненко повідомив, що з 1 січня 2014 року вступили в дію зміни до Податкового кодексу України. Так, введено нарахування акцизного податку з роздрібної реалізації окремих груп товарів, зокрема алкогольних напоїв, тютюнових виробів, нафтопродуктів та сплату цього податку до місцевих бюджетів. Крім цього, до місцевих бюджетів направлятиметься 10 відсотків податку на прибуток. «Дуже вдало пройшло декларування доходу на прибуток, в цьому році надхоження з цього податку збільшилися на 23 відсотки. Ще одним нововведення у податковому законодавстві стало електронне оформлення рахунків ПДВ» - повідомив Віталій Мироненко.

 

Дніпропетровська митниця ДФС постійно проводить заходи для антикорупційного просвітництва молоді

Днями Дніпропетровською митницею ДФС для студентської молоді регіону проведено круглий стіл "Студентство проти корупції".

Засідання "круглого столу" організовано за ініціативою відділу персоналу митниці і для участі у його роботі були запрошені викладачі Дніпропетровської Академії митної служби та студенти вищих навчальних закладів Дніпропетровська, які проходять практику на базі Дніпропетровської митниці ДФС – студенти Академії митної служби України та Дніпропетровського університету імені А.Нобеля.

Відкриття роботи "круглого столу" відбулося за участі виконуючого обов’язки начальника Дніпропетровської митниці ДФС Олександра Мирзи, який наголосив на важливості та необхідності проведення подібних заходів. "Постійні соціальні зміни в країні вимагають від нас, співробітників фіскальних органів, не лише ретельно виконувати службові обов’язки, але і створювати умови, для унеможливлення будь-яких корупційних проявів. І робота з молоддю, яка в майбутньому прийде до нас на роботу, яка в подальшому буде захищати інтереси країни не менш важлива, ніж антикорупційна профілактика зі співробітниками митниці" - зазначив Олександр Мирза.

Студентам була представлена презентація "Антикорупційне просвітництво" та запропоновано ряд практичних завдань, які повинні були стимулювати практичне вирішення студентами завдань по унеможливленню корупційних проявів."Проведення нашого "круглого столу" лише частка учбового процесу для подальшого розуміння студентами важливості боротьби з корупційними проявами, шляхів вирішення цієї проблеми. І ми сподіваємося, що у стінах вищих учбових закладів студенти яких сьогодні приймали участь у нашому «круглому столі» продовжать розглядати напрямки боротьби з корупцією та організацію необхідних для неї заходів" - підсумовуючи результати роботи "круглого столу" відзначила начальник відділу персоналу Дніпропетровської митниці ДФС Ірина Ярова.

 

З початку року бізнес Нікопольщини оформив 190 ліцензій на роздрібну торгівлю алкоголем та цигарками

Як зазначив начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун, з початку року від плати за ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами платниками перераховано до бюджету майже 770 тис. гривень. Так, на сьогодні з початку року в Нікопольському регіоні суб’єктам господарювання видано 190 ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Володимир Джавун нагадує, що відповідно до положень Податкового кодексу України реєстрація в контролюючих органах як платника податку суб’єкта господарювання, що здійснює діяльність з виробництва підакцизних товарів та/або імпорту алкогольних напоїв та тютюнових виробів, яка підлягає ліцензуванню, здійснюється на підставі відомостей щодо видачі такому суб’єкту відповідної ліцензій.

Отже, органи ліцензування, що уповноважені видавати ліцензії на зазначені види діяльності, зобов’язані надати контролюючому органу за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців інформацію про видані, переоформлені, призупинені або анульовані ліцензії в п’ятиденний строк з дня здійснення таких дій. Інші платники підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, проживання фізичних осіб – підприємців, не пізніше граничного терміну подання декларації акцизного податку за місяць, в якому розпочато господарську діяльність.

 

Стан розгляд звернень громадян у Нікопольській ОДПІ

Заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька повідомила, що станом на 27 березня 2015 року з початку року надійшло 12 письмових звернень громадян. За результатами розгляду надано відповідь на 10 письмових звернень, у тому числі 3 звернення вирішено позитивно, на 5 звернень надано роз’яснення, а 2 звернення переслано за належністю до інших органів для розгляду в межах компетенції. По 2-м зверненням термін розгляду не настав.

Питання, порушені громадянами, стосувалися: проведення контрольно-перевірочної роботи, інформування про ухилення від сплати податків та зборів, не декларування доходів отриманих від здавання в оренду нерухомості, порядку оподаткування доходів фізичних осіб та нарахування штрафних санкцій, фінансового забезпечення колишніх працівників Нікопольської ОДПІ ГУ Міндоходів.

Випадків несвоєчасного розгляду звернень громадян не було.

Скарг на недоліки у роботі, на дії, бездіяльність та на корупційні діяння (зловживання владою або службовим становищем) посадових осіб Нікопольської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області, перегляд їх рішень не надходило.

 

На Дніпропетровщині 7,8 млн. грн. надійшло від ліцензування продажу алкоголю і тютюнових виробів

Саме така сума надійшла за січень - лютий поточного року від плати за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від платників регіону.

Усього в області діє 9731 ліцензія на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Наразі, впродовж двох місяців 2015 року дніпропетровські суб’єкти господарювання отримали 1607 ліцензій, з них 765 – на право здійснення торгівлі у роздріб алкогольних напоїв та 842 – тютюнових виробів.

Щоправда, придбати ліцензію – півсправи. За неї слід вчасно розраховуватись та дотримуватись правил торгівлі. Цих вимог не виконували 404 суб'єкти господарювання, за що вони позбавлені ліцензій або дію ліцензій призупинено.

До речі, серед тих, хто був позбавлений ліцензій - 5 підприємців, що продавали неповнолітнім тютюнові і горілчані вироби.

 

З початку року 103 громадянина Дніпропетровської області скористалися сервісом ДФС України «Пульс»

Протягом січня – лютого поточного року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» надійшло 103 звернення від мешканців Дніпропетровського регіону.

Найактуальніша тема, яка хвилювала платників області - подання звітності в електронному вигляді. З цього приводу на „Пульс” надійшло 73 звернення, або 70,8% від загальної кількості звернень по Дніпропетровській області.

Крім того, дзвінки на сервіс «Пульс» лунали з приводу організації роботи територіальних органів ГУ ДФС області (16 звернень), особливостей реєстрації суб’єкта господарювання платником ПДВ (8 звернень) тощо.

У той же час слід відзначити, що впродовж двох місяців 2015 року на сервіс ДФСУ «Пульс» жодного разу не надходили скарги на корупційні дії співробітників фіскальних органів Дніпропетровщини.

Нагадаємо, номер телефону антикорупційного сервісу ДФСУ «Пульс» (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

 

Сервіс фіскальної служби, який «знає все»

Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників, що інформаційно-довідковий ресурс ДФС України – «ЗІР» доступний кожному. Він дозволяє користувачам здійснювати пошук інформації по певному податку, напрямку діяльності, використовуючи ключові слова.

За допомогою ресурсу «ЗІР» можна переглянути інформацію за певні періоди, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані із використанням Бази знань. Також, функціонал ресурсу передбачає можливість надання пропозицій з технічних питань його роботи шляхом використання «Форми зворотного зв’язку», розміщеної в рубриці «Про ресурс».

Скористатися ресурсом «ЗІР» можна через веб - портал ДФС України (вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс»).

 

З початку поточного року Контакт – центром ДФС надано майже 281 тис. відповідей на запитання платників податків та громадян

Протягом перших двох місяців 2015 року Контакт – центром Державної фіскальної служби надано 280,8 тис. відповідей на запитання платників податків та громадян. Більшість з них, 270,3 тис. – надано у телефонному режимі, інші відповіді надані електронною поштою та факсом (8,6 тис.), а також з використанням автовідповідача (1,9 тис.).

Найчастіше суб`єктів господарювання цікавили питання з податку на додану вартість, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податку на доходи фізичних осіб.

Для уникнення неоднозначного трактування положень законодавства відповіді надаються з використанням Бази знань. Це автоматизована база уніфікованих відповідей на запитання платників податків та громадян, яка постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані.

У січні – лютому 2015 року з використанням Бази знань платникам податків було надано 120 письмових консультацій. Станом на 1 березня База знань налічує 13,5 тис. запитань – відповідей.

Для зручності суб`єктів господарювання та громадян Базу знань розміщено на головній сторінці офіційного веб – порталу Державної фіскальної служби у розділі «Запитання – відповіді з Бази знань» Загальнодоступного інформаційно – довідкового ресурсу. У разі потреби платники податків можуть самостійно знайти відповіді на питання, що їх цікавлять. З початку поточного року цією послугою скористалися 525,6 тис. клієнтів порталу.

 

З початку 2015 року ДФС припинено протиправну діяльність 12 «конвертів»

З початку 2015 року оперативними підрозділами Державної фіскальної служби припинено протиправну діяльність 12 конвертаційних центрів, якими було проконвертовано 1,9 млрд. грн. Сума збитків, нанесених державі їх діяльністю, склала 328,6 млн. грн.

Крім того, оперативними підрозділами ДФС було ініційовано документальні перевірки 142 підприємств реального сектору економіки – користувачів послуг конверт-центрів, ліквідованих у 2015 та минулих роках. За результатами проведених перевірок донараховано 78,5 млн. грн., платежів, з яких 77,5 млн. грн. вже стягнуто до бюджету.

 

Під виглядом компонентів для виробництва лаків і фарб в Україну незаконно ввозили нафтопродукти на сотні мільйонів гривень

Підрозділи податкової міліції розкрили кримінальну схему ухилення від сплати акцизного податку за рахунок підміни митного коду УКТ ЗЕД товарів з підакцизних (нафтопродукти) на непідакцизні (2707, серед яких «платформат» і «реформат», які використовуються при виробництві лаків і фарб).

Організатори схеми з метою ускладнення процедури відстеження її правоохоронними органами здійснювали документальне оформлення реалізації нібито ввезеного «платформату» і «реформату» (насправді пального) на адресу підприємств з ознаками фіктивності і транзитності. На певному етапі (3-4 ланка ланцюга постачання) відбувалась заміна документів на бензин, дизельне пальне або інші товари. Фактично ж одразу після розмитнення пальне перевозилось до нафтобаз у різних регіонах України, де змішувалося із бензином і дизпаливом та в подальшому розвозилось на АЗС.

При цьому акцизний податок ні імпортерами, ні «виробниками» не сплачувався.

Реальними виробниками «платформату» та «реформату», під виглядом якого до України завозили пальне, є нафтопереробні підприємства з території Європи (нафтопереробні заводи в Угорщині та Боснії і Герцеговині). Слід зазначити, що виробники відпускали вказаний товар за кодом УКТ ЗЕД 2710  - нафта і нафтопродукти.

Наразі слідчими податкової міліції відкрито 6 кримінальних проваджень. Розмір завданих збитків складає 70 млн. грн. Вилучено та арештовано 3,4 тис. тон пального під виглядом «платформату» та «реформату» вартістю понад 45 млн. грн.

За 2014-2015 років на територію України за документами було ввезено «платформату» та «реформату» в обсязі 37,8 тис. т на загальну суму близько 433 млн. грн. Орієнтовна сума ухилення від сплати акцизного податку становила 7,5 млн. євро (близько 186 млн. грн.).

Всього ж за документами за кодом 2707 було завезено 88,6 тис. тон товарів на загальну суму понад 1 млрд. грн.

Враховуючи обсяги імпорту за кодом 2707, прогнозні втрати бюджету від несплати акцизного податку складають понад 17,6 млн. євро, або близько 435 млн. грн.

 

З початку року кількість користувачів Інформаційного порталу ДФС склала понад 900 тис. осіб

Протягом січня-лютого 2015 року Інформаційним порталом Державної фіскальної служби України користувалися понад 904 тис. суб’єктів господарювання.

Одним з найпопулярніших сервісів, які функціонують на порталі, є надання виписки з Єдиного реєстру податкових накладних як покупцю, так і продавцю. З початку року опрацьовано більше 2 мільйонів таких запитів.

Не меншим попитом користується послуга з укладання договору з територіальними органами ДФС «Про визнання електронних документів» в електронній формі. Протягом січня – лютого 2015 року було укладено понад 223 тис. таких договорів з платниками податків.

Досить затребуваною серед користувачів залишається послуга щодо отримання інформації про наявність платника в Реєстрі платників ПДВ. За 2 місяці поточного року було надано 9,5 тис. відповідей на такі запити.

Крім того, з початку 2015 року Інформаційним порталом ДФС опрацьовано понад 58 тис. електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах.

Для інформаційної підтримки та технічної допомоги суб`єктам господарювання функціонує call – центр ДФС, яким з початку 2015 року надано понад 47,6 тис. відповідей з питань подання в електронному вигляді податкової звітності та реєстрації податкових накладних.

 

Протягом січня – лютого 2015 року митницями ДФС України зафіксовано 374 випадки порушення прав інтелектуальної власності

Протягом січня – лютого 2015 року митницями Державної фіскальної служби України зафіксовано 374 випадки призупинення митного оформлення за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності.

За цей період порушено 2 справи про порушення митних правил за фактами ввезення на митну територію України товарів з порушенням прав інтелектуальної власності загальною вартістю понад 332,5 тис. грн.

Одна зі справ порушена Волинською митницею – вартість ввезених з порушеннями товарів склала 70,3 тис. грн., друга – Південною митницею ДФС – з вартістю товарів 262,2 тис. грн.

Нагадаємо, що для сприяння захисту правовласників під час зовнішньоекономічної діяльності Державна фіскальна служба України веде митний реєстр об’єктів права інтелектуальної власності. До них належать об’єкти авторського права і суміжних прав, винаходи, корисні моделі, промислові зразки, торговельні марки, географічні зазначення (зазначення походження товарів) та сорти рослин.

Загалом, станом на початок березня 2015 року до митного реєстру за заявами правовласників внесено майже 2,5 тис. об’єктів.

 

Протягом січня – лютого 2015 року зовнішньоторговельний обіг України склав понад 12 млрд. дол. США

Протягом перших двох місяців поточного року Україна здійснювала зовнішньоторговельні операції з партнерами із 193 країн світу. Загальний зовнішньоторговельний обіг нашої країни у січні – лютому 2015 року склав понад 12 млрд. дол. США.

Експорт товарів з початку року склав 6 млрд. дол. США, з яких до країн Євросоюзу експортовано 36 відс., до країн СНД – 17 відс. товарів.

У розрізі товарних груп найбільші суми сплаченого до державного бюджету мита з експорту забезпечено з відходів та брухту чорних металів та шихтових зливків (70 відс. від загальної суми мита), великої рогатої худоби (15 відс.) та насіння льону (10 відс.).

У січні – лютому 2015 року Україною імпортовано товарів на понад 6 млрд. дол. США. Частка товарів з країн ЄС та СНД у загальному обсязі імпорту склала 40 відс. та 26 відс. відповідно.

Найбільші надходження мита від імпортних операцій у бюджет країни забезпечено по нафті та нафтопродуктах (19,7 відс. від загального обсягу сплаченого мита), автомобілях легкових та інших моторних транспортних засобах (4,8 відс.) та вугіллі кам`яному, антрациті (4,5 відс.).

 

З березня декларації з акцизного податку подаються за новими формами

Нікопольська ОДПІ інформує, що починаючи з 1 березня поточного року, податкові декларації з акцизного податку повинні подаватися всіма платниками акцизного податку тільки за встановленими законодавством формами.

Згідно з пунктом 36.1. статті 36 Кодексу податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені Кодексом. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Разом з тим, оскільки податковий обов'язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими Кодекс пов'язує сплату ним податку (пункт 37.2 статті 37 Кодексу), а виконанням податкового обов'язку визнається сплата у повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк (стаття 38 Кодексу), то незалежно від дати набрання чинності наказом, яким затверджується форма декларації акцизного податку, виконання податкового обов'язку у вигляді сплати у повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань з акцизного податку повинно бути виконано у встановлений податковим законодавством строк.

 

ПДВ ЗА ЛЮТИЙ СПЛАЧУЄМО З ЕЛЕКТРОННОГО РАХУНКУ

Нікопольська ОДПІ звертається до платників ПДВ!

Податкові зобов'язання, задекларовані в податковій декларації з ПДВ за лютий 2015 р. (та наступні звітні (податкові) періоди), погашають з електронного рахунку, відкритого в Казначействі. Тобто суму коштів, що дорівнює сумі податкових зобов'язань, задекларованих до сплати в бюджет, платнику необхідно перерахувати з поточного рахунку в банку на рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ, відкритий у Казначействі. Це слід здійснити не пізніше граничного строку, передбаченого для самостійної сплати податкових зобов'язань (зокрема для сплати узгоджених податкових зобов'язань за звітний період лютий 2015 р. — не пізніше 30.03.15 р.). Однак рекомендуємо не зволікати з переказом коштів та не затягувати його до граничної дати.

 

Шановні платники ! Скористайтесь податковим компромісом!

Нікопольська ОДПІ звертає увагу суб'єктів господарювання на те, що до граничного терміну подачі платниками уточнюючих розрахунків або заяв з метою застосування податкового компромісу залишилось 22 календарних дня.

Податковий компроміс – режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року. Податкові зобов’язання суб’єкту господарювання доведеться сплатити до бюджету у розмірі 5 відсотків від суми заниження податкового зобов’язання. Інша частина 95 відсотків вважається погашеною за наслідками досягнення податкового компромісу. При цьому штрафні санкції до платника податків не застосовуються, а пеня відповідно не нараховується.

 

Про навчання у Національному університеті ДПС України

Національний університет державної податкової служби України оголошує добор абітурієнтів 2015 року вступу на денну та заочну форму навчання за напрямами підготовки/спеціальностями «Економічна кібернетика», «Міжнародна економіка», «Економіка підприємства», «Фінанси і кредит», «Оподаткування», «Облік і аудит», «Правознавство», «Правоохоронна діяльність», «Комп’ютерні науки», «Соціальна робота».

 

Як оподатковується дохід фізичної особи при отриманні товару зі знижкою від юридичної особи

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що сума знижки включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку виключно у випадку, якщо дана знижка носить індивідуальний (персональний) характер.

Якщо знижка поширюється на будь – якого платника податку та не є індивідуальною, то сума такої знижки не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Нагадуємо, до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку, крім сум, зазначених у п.п 165.1.53 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України.

Порядок оподаткування податком на доходи фізичних осіб визначений розділом IV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

 

Як відобразити в річній декларації про майновий стан та доходи ПДФО при отриманні інвестиційного прибутку лише в декількох місяцях звітного року

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб, отриманих від операцій з інвестиційними активами здійснюється у додатку 3 до податкової декларації про майновий стан і доходи.

При цьому, незалежно від кількості місяців, в яких протягом року було отримано інвестиційний прибуток, до складу загального річного оподатковуваного доходу платника податку включається позитивне значення загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами за наслідками такого звітного (податкового) року.

Порядок оподаткування інвестиційного прибутку встановлений п. 170.2 ст. 170 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

 

Оподаткування екологічним податком скидів забруднюючих речовин

Нікопольська ОДПІ з питання оподаткування екологічним податком скидів забруднюючих речовин (із зворотними водами) безпосередньо у водні об'єкти, на які у дозволі встановлені норми гранично допустимого скиду у вигляді показника ,,мінералізація”, повідомляє.

Порядок розроблення і затвердження нормативів гранично допустимого скидання та перелік забруднюючих речовин, скидання яких нормується, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 вересня 1996 року №1100 (далі – Порядок).

Порядок встановлює правила визначення величини гранично допустимого скидання забруднюючих речовин (далі – ГДС). Термін ГДС у Водному кодексі визначено як маса речовини у зворотній воді, що є максимально допустимою для відведення за встановленим режимом даного пункту водного об’єкта за одиницю часу. Одиниця виміру ГДС – співвідношення одиниці маси та одиниці обсягу зворотних вод за одиницю часу.

Також у статті 245 Податкового Кодексу України ставки податку диференційовані за величиною гранично допустимої концентрації забруднюючої речовини.

Пунктом 245.2 статті 245 Кодексу визначено, що для забруднюючих речовин, які не увійшли до пункту 245.1 статті 245 Кодексу та на які встановлено гранично допустиму концентрацію або орієнтовно безпечний рівень впливу, податкові зобов’язання обчислюються за ставками пункту 245.2 статті 245 Кодексу. При цьому розмір ставки визначається за концентрацією речовини у воді, вище якого вода вважається непридатною для конкретних цілей водокористування, а не за „мінералізацією” – фактичним вмістом забруднюючих речовин у зворотній воді, які за своїм хімічним складом можуть належати до забруднюючих речовин, що відносяться до будь-якого класу гранично допустимої концентрації.

Водночас пунктом 245.3 статті 245 Кодексу визначено, що для обчислення податкових зобов’язань з екологічного податку для забруднюючих речовин, на які не встановлено гранично допустиму концентрацію або орієнтовнобезпечний рівень впливу, застосовуються ставки податку за найменшою величиною гранично допустимої концентрації, наведеної у пункті 245.2 статті 245 Кодексу.

Таким чином, податкове зобов’язання з екологічного податку обчислюється як алгебраїчний добуток загального у звітному (податковому) періоді обсягу зворотних вод на величину „мінералізації”, та встановленої у пункті 245.2 статті 245 Кодексу ставки екологічного податку, встановленої для забруднюючих речовин відповідної групи.

Лист ДФС України від 20.03.2015 № 9485/7/99-99-15-04-01-17 "Про оподаткування екологічним податком скидів забруднюючих речовин"

 

Як розраховувати суми податкового зобов’язання з акцизного податку та податку на додану вартість з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів?

Підпунктом 214.1.4 п. 214.1 ст. 214 Кодексу встановлено, що базою оподаткування акцизного податку є вартість (з податком на додану вартість) підакцизних товарів, що реалізовані суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі.

Для підакцизних товарів, реалізованих відповідно до підпункту 213.1.9 пункту 213.1 статті 213 Кодексу, ставки податку встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради у відсотках від вартості (з податком на додану вартість) у розмірі 5 відсотків (п.п. 215.3.10 п.215.3 ст. 215 Кодексу), а у разі не прийняття такого рішення цей податок справляється із застосуванням мінімальних ставок (п.п. 12.3.5 п. 12.3 ст. 12 Кодексу). Отже, незалежно від наявності прийнятих місцевими радами рішень, Кодексом передбачена єдина ставка податку – 5 відсотків.

Сума податкового зобов’язання з акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (ПЗа) становитиме:

ПЗа = ФРЦ: 105 х 5, де

ФРЦ – фактична роздрібна ціна, за якою реалізують нафтопродукти.

Сума податкового зобов’язання з податку на додану вартість (ПЗпдв) складатиме:

ПЗпдв = (ФРЦ – Пза): 120 х 20.

Роз’яснення щодо платників акцизного податку, бази, об’єкта оподаткування та ставки акцизного податку з роздрібних продажів, а також приклад обчислення суми податкового зобов’язання з акцизного податку з роздрібних продажів надано листом ДФС від 20.01.2015 №1519/7/99-99-19-03-03-17.

Лист ДФС України від 18.03.2015 № 9132/7/99-99-19-03-03-17 "Щодо практичного застосування положень Кодексу"

 

Хто є платником акцизного податку – оператор ринку нафтопродуктів, експлуатант АЗС, суб’єкт господарювання-посередник чи суб’єкт господарювання, безготівкові клієнти якого отримують нафтопродукти через АЗС?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що податкові зобов’язання зі сплати 5-відсоткового акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів виникають у особи, яка безпосередньо здійснює відпуск нафтопродуктів з колонок через мережу заправних комплексів (АЗС) безпосередньо споживачам, незалежно від умов продажу нафтопродуктів та форми розрахунків (готівкова, безготівкова), під час здійснення розрахункових операцій.

Лист ДФС України від 18.03.2015 № 9132/7/99-99-19-03-03-17 "Щодо практичного застосування положень Кодексу"

 

Про граничний термін подання звітності особами, які провадять незалежну професійну діяльність

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платниками єдиного внеску відповідно до пункту 5 частини першої статті 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) є особи, які провадять незалежну професійну діяльність.

Абзацами четвертим та п’ятим частини восьмої статті 9 Закону № 2464 визначено, що особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний рік, до 1 травня наступного року.

Звітним періодом, за який такі платники подають звітність до фіскальних органів (звітним періодом), є календарний рік.

Відповідно до пункту 3.3 розділу ІІІ Порядку особи, які провадять незалежну професійну діяльність, самі за себе формують та подають до фіскальних органів звіт один раз на рік до 1 травня року, наступного за звітним періодом.

Отже, граничний термін подання звіту особами, які провадять незалежну професійну діяльність, за 2014 рік – 30 квітня 2015 року.

Якщо останній день строку подання звіту припадає на вихідний, святковий день чи інший неробочий день, то останнім днем подання звіту вважається перший після нього робочий день. При цьому сплатити єдиний внесок такі платники зобов’язані до 1 травня 2015 року, відповідно граничний строк сплати єдиного внеску – 30 квітня 2015 року.

Лист ДФС України від 17.03.15 № 8870/7/99-99-17-03-01-17 "Про граничний термін подання звітності особами, які провадять незалежну професійну діяльність"

 

Хто є «застрахованою особою»?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 3 частини 1 ст. 1 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями – «застрахована особа» - фізична особа, яка відповідно до законодавства підлягає загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачується чи сплачувався у встановленому законом порядку єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

 

Чи є базою нарахування єдиного внеску благадійна допомога?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, оскільки нецільова благодійна допомога відповідно до п. 3.31 розд. 3 Інструкції зі статистики заробітної плати № 5 є матеріальною допомогою разового характеру і, відповідно «іншою виплатою, що не належить до фонду оплати праці», то вона не є базою нарахування та утримання єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування .

 

Який день вважається днем сплати єдиного внеску?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що днем сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування вважається:

1) у разі перерахування сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з рахунка платника на відповідні рахунки органу ДФС - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунка платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу ДФС;

2) у разі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі;

Категория: Область | Просмотров: 542 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar