Покров Пятница 22.09.17, 00:05
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2014 » Ноябрь » 19 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
11:02
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує

Ігор Білоус закликає змінити критерії кадрових призначень та практику формування планів по доходах

Ігор Білоус, Голова Державної фіскальної служби України, закликає скасувати квотний принцип у кадровій політиці не тільки при формуванні Уряду, а й при призначеннях в усі органи виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів. Керівник ДФС також вважає, що при відборі кандидатур на посади заступників керівників міністерств і відомств пріоритетним критерієм має стати створення професійної команди.

«Зараз, коли відбуватиметься перезавантаження влади, ні в якому разі не можна делегувати на пост керівника органу виконавчої влади представника від однієї політичної сили, а його першого заступника та заступника – від інших», - зазначив Ігор Білоус в інтерв’ю газеті «Бізнес».

Недоцільність існуючої практики кадрових рішень він пояснив на прикладі цьогорічних призначень в ДФС: «У реальності дуже важко здійснювати контроль над окремими напрямами роботи, коли тебе призначають головою Служби, а на посади заступників ставлять людей, яких ти не знаєш».

На переконання Голови ДФС, люди, які стають керівниками міністерств і відомств, мають отримати можливість призначати свою команду, готувати програму та графік її виконання, що дозволить їм повною мірою відповідати за її втілення.

Ігор Білоус також піддав критиці існуючу практику формування плану доходів до державного бюджету.

Він пояснив, як сьогодні формуються індикативні показники по доходах: «Порахували видатки, а потім довели нам (ДФС – П.С.) план доходів до бюджету. І цей план доходів найчастіше має дуже мало спільного з реальним станом економіки. Приміром, план на жовтень склав плюс 40% до обсягу зборів у жовтні 2013 року».

«Водночас зараз, - нагадує керівник ДФС, - в Україні знижується промислове виробництво, дзеркально до нього падає споживання. Ми маємо фактично висушену економіку, проблеми з курсом, брак валюти та обігових коштів».

«Імпортери не можуть купити долари для критичного імпорту. І якщо вони сьогодні не знайдуть валюту, то завтра не заплатять митниці акциз і ПДВ, а післязавтра не сплатять податок на прибуток», - говорить Ігор Білоус.

Разом з тим, обсяги податків і зборів, що збираються Державною фіскальною службою, сягнули 26% від ВВП – критичного максимуму за всю історію незалежної України.

«Це дуже небезпечна спіраль. І ми перебуваємо на її межі, за якою - вільне падіння», - застерігає очільник Державної фіскальної служби.

На його думку, відповіддю на виклики має стати податкова реформа на базі урядових законопроектів, що матиме не тільки фіскальний, а й стимулюючий характер.

«Я погоджуюся, що запропонована трансформація податкової системи не є надрадикальною реформою, але це – перший крок. Втім, лише податкова реформа проблему не вирішить», - попереджає Ігор Білоус.

Він вважає, що потрібні непопулярні кроки в сфері розподілу бюджетних коштів. Чесна відповідь на запитання, скільки «пенсійно-соціальних» коштів доходить до кінцевого споживача, визначить перелік першочергових заходів зі скорочення витрат держави. До такого переліку, сподівається Ігор Білоус, буде включено ліквідацію неефективних структур і утворень в системі виконавчої влади, зміни в усій системі пенсійного забезпечення і соціального страхування.

 

Майже 412 мільйонів гривень сплачено платниками Нікопольщини до соціальних фондів

Як зазначив в.о. начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський за січень-жовтень 2014 року поточного року платниками податків Нікопольського регіону внесено на рахунки Держказначейства майже 412 мільйонів грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

При цьому надходження єдиного внеску лише в жовтні склали більше 44 млн. гривень.

Також, Володимир Малиновський повідомив, що адміністрування єдиного соціального внеску відбувається успішно, і не в останню чергу завдяки запровадженню електронних сервісів, якими користується все більше платників. Нагадуємо, що при Нікопольській ОДПІ працює Акредитований центр сертифікації ключів у Центрі обслуговування платників, який працює з 9.00 до 18.00, крім суботи та неділі.

Єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до законодавчо визначених пропорцій та перераховується на рахунки відповідних фондів.

 

Належне оформлення трудових відносин з роботодавцем – запорука наявності страхового стажу для майбутньої пенсії.

На сьогодні в Україні, звернув увагу в.о. начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, через тіньову економіку бюджет та Пенсійний фонд України недоотримує значні суми коштів, що в свою чергу не дає змоги 100-відсотково покривати потреби соціального захисту громадян.

Обсяг тіньової зарплати в Україні становить сотні мільярдів гривень. Це означає, що значні суми оминають державну фінансову систему і не потрапляють до бюджету та Пенсійного фонду. А це, щонайменше десятки мільярдів гривень.

У наш час, коли значна кількість громадян працюють без офіційного оформлення та одержують заробітну плату „в конвертах”, приховуючи реальний розмір свого доходу, особливо гостро постає питання формування правильного погляду на пенсійне забезпечення у громадян, які тільки готуються розпочати свою трудову діяльність. Нажаль, відношення до тіньового ринку праці у більшості молоді вже невірно сформовано і пріоритетним постає питання одержання якнайбільшого розміру заробітної плати, а не соціальна захищеності. Тому, наголосив Володимир Малиновський, що без належного оформлення трудових відносин наймані працівники втрачають право на одержання соціальних гарантій, що передбачені законодавством України, їм не зараховується страховий стаж для отримання майбутньої пенсії.

„Отже, небезпека тіньової зарплати, як і тіньової зайнятості, полягає не тільки в тому, що бюджет недоотримує кошти, а ще й у тому, що коли прийде час, людина не зможе отримати пенсію, яка відповідатиме рівню реальної  зарплати. Також, люди, що працевлаштовані „по-тіньовому”, не мають ніякого соціального захисту у випадку тимчасової втрати працездатності або безробіття. Заробітна плата „в конвертах” – це перш за все удар по пенсіях і соціальній захищеності загалом”, - зауважив Володимир Вікторович.

 

Шановні платники податків!

Керівництво Нікопольської ОДПІ повідомляє, що останнім часом почастішали випадки, коли невідомі особи від імені керівного складу Нікопольської ОДПІ звертаються до приватних підприємців, підприємств, організацій з вимаганням “хабара”, безкоштовного надання певних послуг, будь - яких вимог погрожуючи “псевдо перевірками”, застосуванням штрафних санкцій.

Керівництво Нікопольської ОДПІ просить всіх бути пильними та сприяти притягненню до кримінальної відповідальності таких шахраїв. «Не дайте втягнути себе у брудну провокацію, а у разі отримання будь – якої інформації терміново повідомляйте про це до Нікопольської ОДПІ за тел. 2-22-00 або до Управління внутрішньої безпеки Державної фіскальної служби України за тел. 0-800-501-007».

 

Створення максимально комфортних умов для платників

У Дніпропетровській області створено та працюють 32 ЦОП з них 17 при головних офісах ДПІ та 15 у відділеннях ДПІ області.

Основною задачею, яка стоїть перед Центрами обслуговування платників податків Дніпропетровської області є те, щоб обслуговування в ЦОП стало для платників максимально комфортним та зручним процесом.

Комплекс послуг, що надаються через Центри обслуговування платників податків, включає:

- надання адміністративних послуг;

- надання консультаційних послуг;

- надання інформаційних послуг;

- приймання звітності;

- приймання вхідної кореспонденції;

- видачу ключів електронного цифрового підпису.

У сервісних центрах платники податків Дніпропетровщини можуть безкоштовно отримати:

- 28 безкоштовних адміністративних послуг;

- програмне забезпечення для подання звітності в електроному вигляді;

- сертифіковані ключі електронного цифрового підпису,

Звертаємо увагу, на те, що платник може скористатися безкоштовним WI –FI, який функціонує при кожному центрі обслуговування платників та отримати допомогу у складанні декларації та її подачі через мережу Інтернет.

Центри обслуговування платників на Дніпропетровщині завжди готові прийняти та розглянути будь-які пропозиції кожного клієнта. Збір пропозицій від платників проводиться через скриньки пропозицій та побажань, які знаходяться у кожному ЦОП. (шляхом опитування та анкетування). Працівники ЦОП, регулярно моніторять громадську думку щодо якості обслуговування платників та враховують всі пропозиції від платників щодо удосконалення роботи ЦОП та видачі послуг.

 

Лише 4% суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності Дніпропетровщини оформлюють митні декларації у паперовому вигляді

На Дніпропетровщині спостерігається стійка позитивна динаміка у збільшенні кількості оформлених електронних митних декларацій. Так, якщо за 10 місяців минулого року в електронному вигляді митні декларації оформили близько 75% суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності Дніпропетровського регіону, то за аналогічний період 2014 року їх кількість зросла майже до 96%.

Відповідна тенденція і у жовтні поточного року. У другому осінньому місяці поточного року майже 97% експортерів та імпортерів Дніпропетровської області надали перевагу використанню досягнень сучасних технологій при оформленні митних декларацій. В минулорічному жовтні «електронних» митних декларантів було на 7% менше.

Підвищений інтерес до використання сервісу електронного митного декларування свідчить про його позитивну оцінку з боку суб’єктів господарювання та подальшу перспективність. Адже застосування такої процедури є дуже зручним для бізнесу, оскільки сприяє прискоренню товарообігу, скороченню затрат часу і фінансових витрат на здійснення митних процедур.

 

Чергову „податкову яму” викрито співробітниками Державної фіскальної служби України

Викрите підприємство з ознаками „фіктивності” використовувалось для мінімізації податкових зобов’язань та легалізації грошових коштів. Загальний обсяг перерахованих на його рахунки грошових коштів з 01.01.2013 по 31.07.2014 становить 12,31 млн. грн., з яких 2,05 млн. грн. – ПДВ за фактично не поставлені товари.

Так звана „податкова яма” була виявлена під час проведення перевірки фінансово-господарських операцій між двома підприємствами. Як з`ясувалося, ці операції мали значний вплив на формування податкового кредиту з податку на додану вартість.

Однак аналіз звітів, податкової звітності, реєстраційних та інших документів виявив відсутність у товариства – „постачальника” умов для здійснення діяльності. Фірма не мала ані управлінського або технічного персоналу, ані оборотних коштів та виробничих активів.

Також за вказаною адресою співробітники ДФС не знайшли ніяких складських приміщень, сировини, торгівельних запасів, транспортних засобів. Тобто, маючи значні обсяги реалізації, зазначене товариство існувало тільки на папері. Тобто, товариство здійснювало транзитний супровід фінансових потоків з номенклатурним товаром, фактично не займаючись фінансово-господарською діяльністю.

За матеріалами слідства до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення, що кваліфікуються за ч. 1 ст. 191 та ч. 3 ст. 209 Кримінального кодексу України. Слідство триває.

 

У жовтні сплачено 544,7 млн. грн. військового збору

У жовтні поточного року до бюджету надійшло 544,7 млн. грн. військового збору, індикативний показник виконано на 108,9 відс.

Загалом, за статистикою ДФС України, з початку запровадження військового збору до бюджету надійшло майже 1,4 млрд. гривень.

Нагадуємо, що військовий збір запроваджено із 3 серпня 2014 року, ставка якого складає 1,5 відс. від об’єкта оподаткування. Його платниками є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за утримання (нарахування) і сплату (перерахування) військового збору в бюджет є роботодавці, що виплачують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків, та податкові агенти — для оподатковуваних інших доходів із джерела їх походження в Україні.

Військовим збором обкладаються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри.

Оподаткуванню військовим збором підлягають також доходи, які платник отримав згідно з цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг). У цьому випадку відповідальною особою за нарахування та сплату збору до бюджету є податковий агент, який зобов’язаний забезпечувати виконання податкових зобов'язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 Кодексу.

 

За січень-жовтень 2014 року до бюджету надійшло 149,3 млрд. грн. єдиного внеску

Протягом 10 місяців поточного року ДФС України забезпечено надходження єдиного внеску на загальну суму 149,3 млрд. грн., індикативний показник виконано на 103,2 відс. від запланованих.

При цьому надходження єдиного внеску без врахування АР Крим та м. Севастополь за січень – жовтень 2014 року склали 147,7 млрд. грн., що на  0,5 млрд. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Нагадуємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

 

У жовтні зведений бюджет отримав 37,4 млрд. гривень

За статистикою Державної фіскальної служби України, у жовтні поточного року до зведеного бюджету надійшло 37,4 млрд. грн. платежів.

Державний бюджет отримав 30,3 млрд. гривень. Надходження до місцевих бюджетів склали 7,1 млрд. гривень.

Збір платежів до загального фонду державного бюджету забезпечено в сумі 28,3 млрд. гривень.

У жовтні платникам податків відшкодовано 4,8 млрд. гривень ПДВ.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування надійшло 14,8 млрд. гривень.

 

З початку року платникам Дніпропетровщини в автоматичному режимі відшкодовано понад 160 млн. грн. ПДВ

На протязі січня – жовтня 2014 року платникам Дніпропетровського регіону відшкодовано майже 390 млн. грн. податку на додану вартість, з них за процедурою автоматичного відшкодування – понад 160 млн. грн.

Слід відзначити, що з початку року дніпропетровському бізнесу ПДВ відшкодовано майже на 44 млн. грн., або на 37,5% більше, ніж за десять місяців минулого року.

Окрім того, спостерігається позитивна тенденція і щодо збільшення кількості «автоматичних відшкодуванців». Зараз таких платників у Дніпропетровській області - 28, тоді як у минулому році їх було 18, а в 2012 році – тільки 11.

Нагадаємо, що з початку 2015 року вводиться електронне адміністрування податку на додану вартість – радикально спрощується процедура сплати (адміністрування) ПДВ та мінімізуються контакти між платником податків та інспектором. Це дасть змогу унеможливити формування фіктивного податкового кредиту та отримання неправомірного відшкодування ПДВ з бюджету.

 

З початку року на «Пульс» звернулися понад 5 тис. заявників

Протягом січня-жовтня 2014 року на антикорупційний сервіс ДФС  «Пульс» звернулися понад 5 тис. заявників, що на 6,6 відс. більше, ніж за відповідний період минулого року.

Як і раніше, популярною серед заявників залишається податкова тематика – різним аспектам оподаткування присвячено 76,4 відс. від загальної кількості звернень. Митної справи стосувалися, відповідно, 23,6 відс. заяв.

Розгляд понад 97 відс. звернень вже завершено, про вжиті заходи поінформовано заявників.

У переважній більшості наші громадяни  використовують „Пульс” для з’ясування питань щодо організації роботи ДФС та її територіальних органів. Цієї тематики стосувався 31 відс. звернень.

Майже 29 відс.  платників вирішили за допомогою сервісу проблеми, які виникли при поданні електронної звітності та реєстрації податкових накладних. На затримку митного оформлення товарів поскаржилися 15,8 відс. громадян.

Особливостями реєстрації платником ПДВ цікавилися 3,8 відс. заявників, з приводу перевірок суб’єктів господарювання звернулися 6,5 відс. платників. Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося 5,2 відс. від загальної кількості звернень.

Нагадаємо, що поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

Залучайтесь до реформування податкової системи

Україна серед 189 країн світу за показником легкості ведення бізнесу займає 112 місце, за показником «сплата податків» – 164 місце, тож з метою виправлення цієї ситуації розроблено пакет економічних реформ, однією зі складових якого є Концепція реформування податкової системи України. Вона передбачає скорочення кількості податків і зборів з 22 до 9. Майже місяць триває обговорення Концепції реформування податкової системи України, а саме щодо: скасовування збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності; збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності; рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктоводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України; збору за місце для паркування транспортних засобів; туристичного збору та збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства.

З метою скасування податкового обліку і забезпечення ведення єдиного бухгалтерського обліку пропонується реформувати порядок оподаткування податком на прибуток. В якості об’єкта оподаткування буде виступати фінансовий результат, визначений за правилами бухгалтерського обліку, скоригований на три різниці: амортизація, резерви, фінансові операції. Таким чином, із 49 податкових різниць залишиться всього 3.

Ознайомитись з Концепцією можна на веб-порталі Державної фіскальної служби України (http://sfs.gov.ua/).

ГУ ДФС у Дніпропетровській області запрошує всіх, хто ще не встиг ознайомитися з Концепцією долучитися до реформування податкової системи України, так як це є дуже важливо для розвитку країни та надати пропозиції в електронному вигляді на офіційну скриньку ГУ ДФС у Дніпропетровській області: presa@tax.dp.ua.

 

В ГУ ДФС у Дніпропетровській області відбулося перше засідання Ініціативної групи

З метою забезпечення системного діалогу ГУ ДФС у Дніпропетровській області з громадськістю сьомого листопада 2014 року у ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено перше засідання Ініціативної групи з підготовки установчих зборів для формування складу Громадської ради при Головному управлінні Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області.

Під час проведення засідання ініціативної групи, членів ініціативної групи ознайомлено з Положенням про Ініціативну групу, обрано голову Ініціативної групи та визначено дату та місце проведення і організаційні питання, пов’язані з форматом та проведенням установчих зборів для формування Громадської ради при ДФС у Дніпропетровській області.

 

Останній податковий період ФОП - платників єдиного податку, які припиняють провадження підприємницької діяльності

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, яка є платником єдиного податку, останнім податковим (звітним) періодом вважається період, у якому подано до контролюючого органу заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з припиненням провадження господарської діяльності.

Нагадуємо, податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку першої та другої груп є календарний рік.

Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку третьої - шостої груп є календарний квартал.

Податковий (звітний) період починається з першого числа першого місяця податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем останнього місяця податкового (звітного) періоду.

Податковий (звітний) період для платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності, регулюється ст. 294 розділу XIV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

 

Підстави для анулювання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі:

- заяви суб’єкта господарювання;

- рішення про скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання;

- несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 календарних днів від моменту призупинення ліцензії;

- рішення суду про встановлення факту незаконного використання суб’єктом господарювання марок акцизного збору (стосовно імпортерів);

- рішення суду про встановлення факту торгівлі суб’єктом господарювання алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного збору;

- рішення суду про встановлення факту переміщення суб’єктом господарювання алкогольних напоїв або тютюнових виробів поза митним контролем;

- порушення вимог статті 15 прим.3 цього Закону щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях.

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання письмового розпорядження про її анулювання.

Державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР (із змінами та доповненнями).

 

Про зміни щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 02.09.2014 № 1668-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги» підрозділ 4 розділу XX «Перехідні положення» доповнено положеннями, що тимчасово, на період проведення антитерористичної операції, до інших витрат звичайної діяльності без обмежень, передбачених підпунктом "а" підпункту 138.10.6 пункту 138.10 статті 138 цього Кодексу, включаються суми коштів або вартість спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів та медичних виробів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення, а також інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані) Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з'єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення проведення антитерористичної операції.

Податковий кодекс України не містить спеціальних вимог щодо підтвердження вищевказаних витрат. Отже, такі витрати визнаватимуться на підставі первинних документів, обов’язковість ведення яких передбачена правилами бухгалтерського обліку.

 

Здавання власного майна в оренду оподатковується

Нікопольська ОДПІ нагадує, що якщо громадянин у 2013 році надавав свою квартиру в оренду, то податок на доходи фізичних осіб він повинен сплачувати щоквартально. Платники податків, які не надали до податкової інспекції декларації про доходи, повинні це зробити у найкоротший термін.

Дохід від здачі в оренду власного нерухомого майна підлягає оподаткуванню за ставкою 15% та/або 17%. Ставка 15% застосовується, якщо загальна сума доходів, отриманих у звітному податковому місяці не перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року (тобто в 2013 р. – 11470 грн.); 17% – з суми, що перевищує зазначений десятикратний розмір.

 

Обираємо квартальний податковий період подання звітності з ПДВ

Нікопольська ОДПІ нагадує, що платники податку, які мають право на застосування нульової ставки податку на прибуток, на період з 1 квітня 2011 року до 1 січня 2016 року, а також платники податку, які сплачують єдиний податок, можуть вибрати квартальний податковий період. Заява про вибір квартального податкового періоду подається контролюючому органу разом з декларацією за наслідками останнього податкового періоду календарного року (до 20 січня 2015року). Квартальний податковий період починає застосовуватися з першого податкового періоду наступного календарного року.

Якщо протягом будь-якого періоду з початку застосування квартального податкового періоду платник податку втрачає право на застосування нульової ставки податку на прибуток, такий платник податку зобов’язаний самостійно перейти на місячний податковий період, починаючи з місяця, на який припадає таке перевищення, що зазначається у відповідній податковій декларації за наслідками такого місяця.

Якщо платник податку, який застосовував спрощену систему оподаткування, переходить на сплату інших податків і зборів, такий платник податку зобов’язаний самостійно перейти на місячний податковий період, починаючи з першого місяця переходу на сплату інших податків і зборів, що зазначається у відповідній податковій декларації за наслідками такого місяця.

 

Про отримання пільги щодо сплати земельного податку

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою отримання пільги при сплаті земельного податку фізична особа – громадянин повинна подати до контролюючого органу ДФС за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, які засвідчують право на пільгу:

- документи, що засвідчують інвалідність першої чи другої групи;

- документи, що засвідчують виховання трьох і більше дітей віком до 18 років;

- пенсійне посвідчення;

- посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС»;

- посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи»;

- посвідчення «Учасник бойових дій»;

- посвідчення «Інваліда війни»;

- посвідчення «Учасник війни»;

- посвідчення «Члена сім’ї загиблого» тощо.

 

Відповідальність за несвоєчасне подання звіту по єдиному внеску

Нікопольська ОДПІ нагадує, що до фізичних осіб - підприємців - роботодавців за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску, застосовується адміністративна відповідальність відповідно до ст. 165 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення у розмірі від двадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню, тягнуть за собою накладення штрафу від тридцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Разом з тим, адміністративна відповідальність не застосовується до фізичних осіб підприємців, які не мають найманих працівників та подають до органів доходів і зборів звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску самі за себе.

 

Чи повинен CГ або уповноважена особа при особистому поданні звітності пред’являти органам ДФС, що посвідчують особу (паспорт, наказ, довіреність, тощо)?

Під час подання податкової декларації, розрахунку до контролюючих органів Податковим кодексом України не передбачено пред’явлення документів, що посвідчують особу.

 

Гранична  торгівельна площа при реалізації алкогольних напоїв

Нікопольська ОДПІ нагадує, якщо торгівельна площа місця реалізації товарів в одному торговому приміщенні (будівлі) складає не менше 20 кв.м, то підприємство з універсальним асортиментом продовольчих товарів може здійснювати роздрібну торгівлю алкогольними напоями) за умови наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

При цьому виручка від реалізації алкогольних напоїв повинна бути зафіксована через електронний контрольно-касовий апарат, відомості про який зазначено у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

На території ринків продавати алкогольні напої можна тільки в спеціалізованих торговельних підприємствах (магазинах), спеціалізованих відділах (секціях) підприємств (магазинів) з універсальним асортиментом продовольчих товарів за наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та з використанням електронних контрольно-касових апаратів.

 

Ліцензія в бланку товарно-транспортних накладних

Нікопольська ОДПІ нагадує, що товарно-транспортна накладна на переміщення спирту етилового, високооктанових кисневмісних домішок та алкогольних напоїв оформлюється у такій послідовності:

у рядку «Відправник» указуються повне найменування, його місцезнаходження, банківські реквізити, ідентифікаційний код, номер і дата видачі ліцензії на виробництво (оптову або роздрібну торгівлю) продукції, що ліцензується;

у рядку «Одержувач» записуються повне найменування підприємства одержувача продукції, його місцезнаходження, банківські реквізити, ідентифікаційний код, номер і дата видачі ліцензії на виробництво (оптову або роздрібну торгівлю) продукції, що ліцензується, номер і дата видачі наряду на відпуск продукції;

оптова та роздрібна торгівля алкогольними напоями можуть здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензій.

Отже, при заповненні товарно-транспортної накладної у рядку «Відправник» в даному випадку указуються, крім інших обов’язкових реквізитів, номер і дата видачі ліцензії на оптову торгівлю алкогольними напоями. При цьому у рядку «Одержувач» такої накладної указуються, зокрема, номер і дата видачі ліцензії, що засвідчує право суб’єкта господарювання – одержувача на провадження конкретного виду діяльності.

 

Про залишки виноматеріалів вторинного виноробства

Нікопольська ОДПІ нагадує, що суб’єкт господарювання первинного виноробства протягом терміну дії ліцензії на виробництво може в межах обсягів власного виробництва виноматеріалів здійснювати поставку таких виноматеріалів суб’єктам господарювання вторинного виноробства без ліцензії на оптову торгівлю. Для реалізації залишків виноматеріалів після закінчення терміну дії ліцензії на виробництво суб’єкту господарювання необхідно придбати ліцензію на право оптової торгівлі незалежно від статусу покупців (суб’єкти господарювання вторинного виноробства, суб’єкти господарювання оптової і роздрібної торгівлі чи інші українські споживачі).

 

Вартість відвантажених товарів в доході платника єдиного податку

Нікопольська ОДПІ нагадує, що доходом фізичної особи підприємця є всі надходження коштів, отриманих на поточний рахунок та в касу від продажу продукції (товарів, робіт, послуг), суми позареалізаційних доходів та виручки від іншої реалізації, за винятком сум податку на додану вартість, сум податку на додану вартість, що надійшли у вартості товарів (виконаних робіт, наданих послуг), відвантажених (поставлених) у період сплати інших податків і зборів, встановлених ПКУ, та сум податків і зборів, утриманих платником під час здійснення ним функцій податкового агента (наприклад, туристичний збір).

 

Чи включається ФОП - платником єдиного податку до доходу сума коштів, помилково зарахованих на її розрахунковий рахунок та повернутих протягом тижня?

Нікопольська ОДПІ нагадує, якщо зарахування та повернення коштів, які помилково надійшли на розрахунковий рахунок фізичної особи – підприємця - платника єдиного податку, відбулося в одному звітному періоді (за умови наявності письмового пояснення установи банку або іншого суб’єкта господарювання про помилкове зарахування коштів), такі кошти не включаються до доходу платника єдиного податку.

У разі якщо повернення помилково зарахованих коштів на розрахунковий рахунок відбулося в наступному звітному періоді, то така фізична особа – підприємець – платник єдиного податку повинна врахувати їх у складі доходу. При цьому, фізична особа - підприємець - платник єдиного податку може здійснити перерахунок доходу у звітному періоді в якому відбулось їх повернення, лише за умови наявності документів підтверджуючих помилкове зарахування коштів, зокрема, письмового пояснення установи банку або іншого суб’єкта господарювання про помилкове зарахування коштів.

 

Безоплатна передача основних засобів, які були безоплатно отримані

Нікопольська ОДПІ нагадує, що сума перевищення доходів від продажу або іншого відчуження безоплатно отриманих основних засобів або нематеріальних активів над вартістю таких основних засобів або нематеріальних активів, що була включена до складу доходів у зв’язку з отриманням, включається до доходів платника податку, а сума перевищення вартості, що була включена до складу доходів у зв’язку з безоплатним отриманням над доходами від такого продажу або іншого відчуження включається до витрат платника податку.

 

Збір за воду при наданні в оренду власного приміщення

Нікопольська ОДПІ нагадує, що суб’єкт господарювання (у т.ч. платник єдиного податку), який має дозвіл на спеціальне водокористування (договір на поставку води) та використовує обсяги води для виробничих потреб, у разі надання в оренду власного приміщення (нежитлового або житлового) іншому суб’єкту господарювання (у тому числі платнику єдиного податку) для здійснення господарської діяльності, в якій орендарем використовується вода для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб, є платником збору за спеціальне використання води за весь обсяг фактично використаної води.

Інформаційно – комунікаційний відділ

Категория: Город | Просмотров: 567 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar