Покров Пятница 22.09.17, 00:05
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2014 » Октябрь » 22 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
11:16
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує

Ігор Білоус: поміркована податкова реформа – набагато краще, ніж відсутність будь-яких змін

Голова Державної фіскальної служби Ігор Білоус назвав головними викликами податковій реформі поточну економічну ситуацію в Україні та парламентські вибори.

«Я доповідав і Президенту, і Прем’єр-міністру України про ризики, з якими стикається бізнес за нинішньої економічної ситуації, – зазначив Ігор Білоус на зустрічі з членами Співтовариства бізнес-лідерів (CEO Club Ukraine), що об’єднує більш як 80 керівників працюючих в Україні компаній. – Економіка стрімко скорочується, споживання падає, розрегульовано фінансову систему. Підприємствам бракує обігових коштів. Утримувати ситуацію лише за рахунок високого податкового навантаження неможливо. За таких умов бізнес піде або геть з ринку, або в тінь. Змінити тренд можна тільки завдяки реформам».

Але напередодні парламентських виборів, на думку керівника ДФС України, виконавча влада не ризикнула вдатися до радикальних реформ, включаючи значне скорочення бюджетних доходів і витрат, а законодавча – взагалі виявилася неготовою до будь-яких змін.

«Насправді, всі ініціативи ДФС з реформи податкової системи є досить простими. Це в подальшому їх ускладнили через великий дефіцит державного бюджету, який генерували наші пропозиції. Ми, наприклад, пропонували радикальне скорочення ставки єдиного соціального внеску (ЄСВ) фактично до 10% на всю суму зарплати. Це – у 4 рази менше середньої діючої ставки ЄСВ», – пояснив Ігор Білоус.

Втім, за його словами, реалізація такої ідеї створювала дефіцит бюджету наступного року у сумі приблизно 60-70 млрд. грн., а тому була надзвичайно критично сприйнята.

«В Уряді почалася активна дискусія – як досягти балансу між бажаннями й можливостями. Більш поміркована пропозиція – визначити ставку ЄСВ на рівні 15% для суми зарплати, що перевищує одну мінімальну заробітну плату (МЗП), – також призводила до значного скорочення платежів до бюджету – на 48 млрд. грн.», - зауважив на зустрічі з бізнесменами Голова ДФС України.

Зрештою, було погоджено компромісну модель – залишити діючу ставку ЄСВ для зарплат у розмірі до двох МЗП (на сьогодні - 2436 грн.) і застосувати понижену ставку, приблизно 15%-16% для сум, що перевищують 2 МЗП. У цьому разі прогнозні втрати надходжень від ЄСВ складали майже вдвічі меншу суму, майже 25 млрд. грн., такий дефіцит було б простіше компенсувати.

«Насправді, ми б компенсували втрати платежів ЄСВ лише за рахунок ефекту детінізації зарплат, – переконаний Ігор Білоус. – Але цю нашу позицію ніхто серйозно не сприймав. Пояснювали, що «ефект детінізації в бюджет не закладеш», бо його зараз ніхто точно не обрахує».

У підсумку, було досягнуто компромісу. ДФС домоглася зменшення у 2,5 рази навантаження на нелегальну частину зарплати, яку працедавці видавали в «конвертах», а це спонукатиме керівників підприємств виводити оплату праці з тіні.

«Отже у нинішній економічній ситуації можлива лише така, поміркована реформа. Але її треба запустити терміново, у нас надто мало часу», - наголосив Голова Державної фіскальної служби України.

Вже потім, упевнений Ігор Білоус, можна поетапно впроваджувати більш радикальні зміни – далі скорочувати ставку єдиного соціального внеску, об’єднувати ЄСВ і податок на доходи громадян в єдиний зарплатний податок, переходити до реформування витратної частини бюджету – до пенсійної реформи, визначення долі Пенсійного фонду та фондів соціального страхування, до реформи охорони здоров’я.

«Хочу вірити: якщо не нинішній склад парламенту, то хоча б наступний – буде готовий до реальних реформ. Найгірше у цій ситуації – не міняти нічого», – підкреслив очільник ДФС України.

 

У Державній фіскальній службі відбулася робоча зустріч з волонтерами

Актуальні питання митного оформлення товарів та засобів для військових, які перебувають у зоні АТО, обговорили заступник Голови ДФС України Анатолій Макаренко та представники волонтерських організацій.

Під час зустрічі, на яку були запрошені керівники регіональних митниць та провідні фахівці ДФС України, волонтери озвучили проблемні моменти, які виникають під час перевезення через кордон України як гуманітарної допомоги,  так і придбаних за кордоном товарів для військових.

«Сьогодні в Україні надзвичайно потужний волонтерський рух. Ми бачимо, наскільки багато бажаючих допомогти армії, бойовим підрозділам. Волонтери ввозять на територію України велику кількість товарів - від касок, аптечок, теплого одягу  до автомобільного транспорту, тобто все спорядження, яке необхідно нашим військам. І наше завдання – всіляко сприяти волонтерським організаціям у їх нелегкій роботі», - наголосив Анатолій Макаренко.

Заступник Голови ДФС, зокрема, зазначив, що брокерські послуги з оформлення волонтерами товарів мають бути безкоштовними, як і зберігання товарів на митних терміналах.

Крім того, він запропонував створити цілодобовий диспетчерський центр, який надаватиме консультації та роз’яснення з питань, що стосуються правил ввезення та розмитнення товарів волонтерами.

Підсумовуючи зустріч, Анатолій Макаренко, зокрема, зазначив, що Державна фіскальна служба України зацікавлена в діалозі з волонтерами для оперативного вирішення проблемних питань, тому практика проведення подібних зустрічей триватиме й надалі.

 

У вересні майже 2 тисячі платників Дніпропетровщини отримали безкоштовні електронні підписи

У вересні поточного року акредитованими центрами сертифікації електронних ключів платникам Дніпропетровщини оформлено 1943 безкоштовних посилених сертифікатів електронних ключів. Найактивнішими клієнтами пунктів реєстрації користувачів акредитованого центру сертифікації ключів залишаються підприємці-фізичні особи та громадяни. Так, лише у вересні їх кількість склала 1086. Юридичних осіб нараховувалося трохи менше – 857. Про це повідомив начальник управління ІТ та обліку платників ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Олександр Лещенко.

За його словами, загалом, на протязі дев’яти місяців 2014 року фахівцями Міндоходів Дніпропетровської області видані безкоштовні посилені сертифікати відкритих ключів 23715 платникам регіону, що майже на 4 тисячі більше, ніж в аналогічному періоді минулого року.

Нагадуємо, на сьогодні у Дніпропетровській області діє п’ять пунктів реєстрації користувачів акредитованого центру сертифікації ключів: у Лівобережній ОДПІ м. Дніпропетровська, в ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, у м. Нікополі, м. Кривому Розі та м. Павлограді.

 

Увага! Платники єдиного податку третьої та п’ятої груп звітують не пізніше 11 листопада

Начальник Нікопольської ОДПІ Геннадій Ткачук повідомив, що єдиний податок є одним із бюджетоутворюючих джерел наповнення місцевого бюджету та складає 4,5 відс. від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів. Так, надходження по єдиному податку склали більше 19 млн. грн., зростання проти минулого року на 1,9 млн. грн., темп росту - 111,1 відсотків.

Крім того, Геннадій Ткачук звернув увагу, що фізичні особи - платники єдиного податку третьої та п’ятої груп повинні відзвітувати про свої доходи не пізніше 11 листопада поточного року, оскільки 9 листопада цього року припадає на вихідний день, а терміни подання звітності у такому випадку переносяться на наступний робочий день.

Нагадуємо, що відповідно до п.296.3 ст.296 Податкового кодексу України платники єдиного податку третьої та п’ятої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду.

Податкові декларації за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю слід подати протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

 

Більше 355 мільйонів гривень сплачено платниками Нікопольщини до соціальних фондів

Як зазначив заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський за січень-вересень 2014 року поточного року платниками податків Нікопольського регіону внесено на рахунки Держказначейства більше 355 мільйонів грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

При цьому надходження єдиного внеску лише в вересні склали більше 41 млн. гривень.

Також, Володимир Малиновський повідомив, що адміністрування єдиного соціального внеску відбувається успішно, і не в останню чергу завдяки запровадженню електронних сервісів, якими користується все більше платників. Нагадуємо, що при Нікопольській ОДПІ працює Акредитований центр сертифікації ключів у Центрі обслуговування платників, який працює з 9.00 до 18.00, крім суботи та неділі.

Єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до законодавчо визначених пропорцій та перераховується на рахунки відповідних фондів.

Крім того, Володимир Малиновський звернув увагу, що триває обговорення Концепції реформування податкової системи України, в якій запропоновано кілька моделей реформування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Детальніше ознайомитися з Концепцією реформування податкової системи України можна за посиланням http://sts.gov.ua/anonsi/7085.html.

 

За 9 місяців поточного року в Єдиному реєстрі зареєстровано 38,4 млн. податкових накладних

Протягом січня-вересня поточного року реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі здійснили 124,8 тис. платників. Вони зареєстрували 38,4 млн. податкових накладних з сумою ПДВ майже 419 млрд. гривень.

Із загальної кількості зареєстрованих документів понад 4,5 млн. – це накладні із сумами понад 10 тис. грн.

Реєстрація накладної в Єдиному реєстрі є своєрідним захистом платника від нечесних контрагентів. Так, за 9 місяців поточного року ДФС  України за запитами як продавців, так і покупців надано понад 2 тис. виписок з Єдиного реєстру.

Нагадаємо, що обов’язкова реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі платниками ПДВ – продавцями  запроваджена з 1 січня 2011 року.

Для зручності платників реєстрація вводилася поетапно: спочатку реєструвалися документи, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становила понад 1 мільйон гривень; з 1 квітня 2011 року - понад 500 тисяч гривень; з 1 липня 2011 року - понад 100 тисяч гривень та з 1 січня 2012 року - понад 10 тисяч гривень.

 

Підприємствам Дніпропетровщини майже 150 млн. грн. ПДВ повернуто «автоматом»

У січні - вересні 2014 року у Дніпропетровській області в автоматичному режимі підприємствам відшкодовано 146,5 млн. грн. ПДВ. Це на 41,8 млн. грн. більше, ніж за 9 місяців минулого року та на 71,7 млн. грн. більше, ніж в аналогічному періоді 2012 року.

Зберігається позитивна тенденція і щодо збільшення кількості «автоматичних відшкодуванців». Сьогодні таких платників в Дніпропетровському регіоні – 28, тоді, як у січні – вересні 2013 року право на автоматичне бюджетне відшкодування отримали лише 16 суб’єктів господарювання та 11 в позаминулому році.

Нагадаємо, що з 1 січня 2015 року почне діяти нова система електронного адміністрування податку на додану вартість, яка дозволить здійснювати бюджетне відшкодування ПДВ експортерам та імпортерам в автоматичному режимі на місяць раніше, ніж зараз. Такі новації передбачені законодавчими змінами, внесеними до Податкового кодексу України.

 

Електронні ключі від ДФС отримали 513,9 тис. фізичних та юридичних осіб

Протягом січня-вересня 2014 року клієнтами Акредитованого центру сертифікації ключів, який діє при ДФС України, стали 513,9 тис. осіб. Їм безкоштовно видано майже 1,5 млн. посилених сертифікатів відкритих ключів.

Порівняно з відповідним періодом минулого року кількість клієнтів Центру зросла на 12,7 відс. За 9 місяців 2013 року клієнтами Центру стали 456 тис. осіб.

Як і раніше, переважну більшість клієнтів Акредитованого центру сертифікації ключів складають фізичні особи. За вказаний період майже 363 тис. таких платників отримали 812 тис. цифрових підписів.

Серед юридичних осіб власниками електронних ключів стали 151 тис. клієнтів, яким видано 687 тис. посилених сертифікатів.

Нагадаємо, що отримати посилений сертифікат можна в представництві акредитованого Центру сертифікації ключів ДФС. Електронні ключі, видані Центром, дають змогу звітувати в режимі он-лайн не лише до органів ДФС, а й до органів державної статистики України та Пенсійного фонду.

 

У вересні на Дніпропетровщині майже 97% оформлених митних декларацій – електронні

У вересні 2014 року на Дніпропетровській митниці Міндоходів оформлено 13,2 тисяч митних декларацій, з яких 12,8 тисяч, або майже 97% – в електронному вигляді. У вересні ж минулого року доля митних декларацій, оформлених завдяки сервісу електронного декларування товарів складала 90%.

З початку 2014 року фахівці митниці Міндоходів оформили більше 111 тисяч митних декларацій, понад 106 тисяч з них – в електронний спосіб. При цьому у січні – вересні 2013 року в електронному вигляді оформлено 96,8 тисяч декларацій від усього обсягу поданих документів.

Підвищений інтерес до використання сучасних технологій оформлення декларацій свідчить про її позитивну оцінку з боку суб’єктів ЗЕД та подальшу перспективність. Адже застосування такої процедури є дуже зручним для бізнесу, оскільки сприяє прискоренню товарообігу, скороченню затрат часу і фінансових витрат на здійснення митних процедур.

 

Митне законодавство найчастіше порушують під час переміщення продовольчих товарів

За порушення митних правил у січні-вересні поточного року митницями ДФС України порушено понад 11,3 тис. справ на загальну суму понад 444,78 млн. грн. З них у 6,3 тис. справах тимчасово вилучено предмети правопорушень на 289,16 млн. гривень.

Як і раніше, митні правила частіше всього порушують під час переміщення продовольчих товарів. За 9 місяців 2014 року зафіксовано майже 3 тис. таких випадків на суму понад 41,7 млн. грн. Щодо переміщення промислових товарів, то таких випадків дещо менше – 2,3 тис. на загальну суму понад 149,49 млн. грн.

За цей період також встановлено 419 випадків переміщення  з порушенням митних правил валюти на загальну суму 63,8 млн. грн. та 170 випадків переміщення транспортних засобів на понад 26,47 млн. гривень.

Так, наприклад, у вересні під час проведення митного контролю співробітники Київської митниці ДФС серед особистих речей іноземця, який прилетів до України з Лівану, виявили 30000 євро. При цьому іноземець обрав зону спрощеного митного контролю та не задекларував кошти, що перевозилися.

За цим фактом складено протокол про порушення митних правил, а переміщувані понад встановлену норму 20000 євро тимчасово вилучено.

 

Майже 34 мільярди гривень забезпечено в бюджети усіх рівнів Дніпропетровщини

На Дніпропетровщині з початку року збір платежів до бюджетів усіх рівнів (з урахуванням єдиного соціального внеску) склав 33 млрд. 982 млн. грн. у тому числі:

- до державного бюджету – 13 млрд. 161,7 млн.грн.;

- до місцевих бюджетів – 7 млрд. 454,9 млн. грн.;

- по єдиному соціальному внеску – 13 млрд. 365,5 млн. грн.

Порівняно з відповідним періодом 2013 року збір платежів до бюджетів усіх рівнів зріс на  2 млрд. 584,5 млн. грн., або на 8,2 відс. (з 31,4 млрд. грн. у січні-вересні 2013 року до 34,0 млрд. грн. у січні-вересні 2014 року), у тому числі:

- до загального фонду державного бюджету – зростання на 1 млрд. 558,6 млн. грн., або на 13,5 відс.;

- до місцевих бюджетів – зростання на 554,3 млн. грн., або на 8,0 відс.;

- по єдиному соціальному внеску - зростання на 628,1 млн. грн., або на 4,9 відс.

 

Казна Дніпропетровщини додатково отримала більше 9 млн. грн. ПДФО та ЄСВ

Протягом трьох кварталів поточного року фахівцями органів Міндоходів Дніпропетровщини перевірено 491 суб’єкт господарювання з питань дотримання норм законодавства при виплаті заробітної плати. У 456 випадках встановлено порушення відповідності нарахування, утримання та своєчасності перерахування податку на доходи фізичних осіб, у 63 випадках - єдиного соціального внеску.

За підсумками проведених перевірок співробітниками Міндоходів Дніпропетровської області донараховано 55,0 млн. грн., в тому числі: 21,7 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 33,3 млн. грн. єдиного соціального внеску. З цієї суми надійшло до бюджету 9,2 млн. грн.

Крім того, за дев’ять місяців 2014 року, підрозділами Міндоходів Дніпропетровської області, під час перевірки діяльності 4 тисяч 534 суб’єктів господарювання виявлено 11 тисяч 344 найманих працівників без офіційного оформлення трудових відносин.

 

На Дніпропетровщині з початку року від платників акцизного податку надійшло 282 мільйони гривень

Фактичні надходження за січень - вересень 2014 року з акцизного податку склали 282 млн. грн. У порівнянні з аналогічним періодом 2013 року сплата цього податку зросла на 156 млн. грн., або в 2,2 рази.

Зокрема, від акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів бюджет поповнився на 254,2 млн. грн., від акцизного податку з ввезених на митну територію  України підакцизних товарів – на 23,5 млн. грн.

Наразі, у Дніпропетровській області на податковому обліку знаходяться 23 платника акцизного податку, у т.ч. 21 - юридична особа та 2 - приватних підприємця.

 

За ліцензії на алкоголь і сигарети підприємці Дніпропетровщини сплатили більше 37 млн. грн.

З початку поточного року місцева казна Дніпропетровської області поповнилися на 37,6 млн. грн. від плати за ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, з яких 32,6 млн. грн. від ліцензування роздрібної торгівлі.

Станом на 01.10.2014 в регіоні діє 9918 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, з них: 4874 ліцензії на алкогольні напої та 5044 - на тютюнові вироби.

На протязі дев’яти місяців 2014 року суб’єктам господарювання видано 7400 ліцензій на право роздрібної торгівлі підакцизними товарами, з них: 3588 ліцензій на алкоголь та 3812 - на тютюнові вироби.

Разом з тим, з початку 2014 року призупинено дію 780 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу та анульовано 1018 ліцензій, в тому числі - 61 за порушення законодавства в частини продажу алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.

 

Співробітники внутрішньої безпеки Міндоходів Дніпропетровщини провели 245 службових перевірок та розслідувань

На протязі січня – вересня 2014 року фахівці управління внутрішньої безпеки ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області за основними лініями роботи взяли участь у проведенні 245 службових перевірок та розслідувань, за результатами яких встановлено 140 фактів порушення вимог діючих законодавчих та нормативно-правових документів з боку співробітників структурних підрозділів ГУ Міндоходів області. У відношені посадових осіб структурних підрозділів ГУ Міндоходів, включаючи колишніх:

- відкрито 27 кримінальних провадження, в тому числі 8 – за фактом вимагання та отримання хабара;

- виявлено 27 кримінальних правопорушень, скоєних співробітниками структурних підрозділів ГУ Міндоходів області;

- складено та скеровано до суду 7 адміністративних протоколів про порушення вимог Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції», в результаті розгляду яких судом притягнуто до адмінвідповідальності 1 колишнього співробітника податкової служби .

Безпосередньо за матеріалами управління внутрішньої безпеки відкрито 26 кримінальних провадження та виявлено 26 кримінальних правопорушень, в тому числі 7 – за фактом вимагання та отримання хабара.

В якості профілактичних заходів щодо недопущення корупційних дій працівниками структурних підрозділів ГУ Міндоходів області, співробітниками управління внутрішньої безпеки проведено 543 лекції та співбесіди з працівниками та кандидатами на працевлаштування до органів Мін доходів, винесено 108 офіційних застережень про недопущення протиправної поведінки, матеріали УВБ, в тому числі про функціонування проекту «Пульс», транслювались у 100 теле- та радіопрограмах, 26 матеріалів опубліковано у друкованих ЗМІ, 56 - у мережі Інтернет; перевірено 303 кандидати на зайняття посад в органах Міндоходів, з яких 20 –ти  відмовлено у призначенні на посаду.

 

Чи може нерезидент вносити на банківський рахунок резидента готівкову іноземну валюту за товари (роботи, послуги) згідно експортного договору

Нікопольська ОДПІ нагадує, що уповноважений банк може приймати від повноважного представника нерезидента - суб’єкта підприємницької діяльності в касу готівкову вільно конвертовану іноземну валюту в сумі, що не перевищує 10000 доларів США, або еквівалент цієї суми в іншій вільно конвертованій іноземній валюті за офіційним курсом гривні до іноземних валют, установленим Національним банком на день здійснення операції. Такі кошти банк приймає для подальшого зарахування на поточний рахунок в іноземній валюті резидента - суб’єкта підприємницької діяльності (через розподільчий рахунок).

При цьому такі операції здійснюються за наявності наступних документів:

а) експортного договору резидента - суб’єкта підприємницької діяльності, у якому передбачено повну або часткову оплату нерезидентом - суб’єктом підприємницької діяльності продукції, виконаних робіт, отриманих послуг у готівковій вільно конвертованій іноземній валюті. Водночас, загальна сума, що прийнята за одним договором, не може перевищувати 10000 доларів США, або еквівалент цієї суми в іншій вільно конвертованій іноземній валюті за офіційним курсом гривні до іноземних валют, установленим Національним банком на день здійснення операції, або договору, у якому передбачено повну або часткову оплату нерезидентом в готівковій вільно конвертованій іноземній валюті за фрахтування судна, що належить судновласнику-резиденту. Сума разової оплати за фрахтування судна в разі його заходження в порт України, де розташований уповноважений банк, у якому відкрито поточний рахунок в іноземній валюті судновласника-резидента, не може перевищувати 10000 доларів США, або еквівалент цієї суми в іншій вільно конвертованій іноземній валюті за офіційним курсом гривні до іноземних валют, установленим Національним банком на день зарахування коштів. Копія договору залишається в уповноваженому банку;

б) оригіналу митної декларації або довідки про зняття повноважним представником нерезидента - суб’єкта підприємницької діяльності готівкової іноземної валюти з картрахунку нерезидента - суб’єкта підприємницької діяльності за допомогою корпоративної платіжної картки через уповноважений банк (фінансову установу, яка одержала генеральну ліцензію Національного банку на здійснення валютних операцій). У митній декларації робиться відмітка уповноваженого банку про суму та дату зарахування готівкової іноземної валюти на поточний рахунок в іноземній валюті (через розподільчий рахунок), відкритий цим банком резиденту - суб’єкту підприємницької діяльності. Копія митної декларації із зазначеною відміткою або довідка про виплату уповноваженим банком (фінансовою установою, яка одержала генеральну ліцензію Національного банку на здійснення валютних операцій) готівкової іноземної валюти з картрахунку нерезидента - суб’єкта підприємницької діяльності залишається в уповноваженому банку;

в) документа, що підтверджує повноваження, надані представнику нерезидента - суб’єкта підприємницької діяльності, на оплату договору готівковою вільно конвертованою іноземною валютою. Копія документа залишається в уповноваженому банку;

г) копії сторінок паспортного документа повноважного представника нерезидента - суб’єкта підприємницької діяльності (що містять фото, прізвище та ім’я, інформацію про дату видачі й орган, що його видав), які залишаються в уповноваженому банку.

Зазначена норма визначена п. 8 Правил використання готівкової іноземної валюти на території України, затверджених Постановою Правління Національного банку України від 30 травня 2007 року №200 зі змінами та доповненнями.

 

Основні засоби, що належать юридичним особам, які переносять місце своєї діяльності з тимчасово окупованої території на іншу територію України, звільняються від оподаткування

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що будь-якій юридичній особі - резиденту України, яка змінює (змінила) своє місцезнаходження з тимчасово окупованої території на іншу територію України надається звільнення від будь-якого оподаткування (у тому числі згідно із статтею 271 Митного кодексу України) основних засобів і малоцінних та швидкозношуваних предметів, що належать юридичним особам, які переносять місце своєї діяльності з тимчасово окупованої території на іншу територію України, та вивозяться для подальшого використання у господарській діяльності, за умови, що ці основні засоби перебували на балансі підприємства станом на 1 січня 2014 року у вільному обігу на території України.

Такі основні засоби можуть бути відчуженими до їх введення в експлуатацію за новим місцем розташування на іншій території України чи протягом 12 місяців після такого введення в експлуатацію за умови сплати податків, зборів згідно із статтею 30 Податкового кодексу України.

Відповідна норма визначена пунктом б) частини 15.1 статті 15 Закону України від 12 серпня 2014 року № 1636 – VII «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України».

 

Справляння податків на території вільної економічної зони "Крим"

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у зв’язку із набранням чинності Законом України від 12 серпня 2014 року № 1636 – VII «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» (далі – Закон № 1636), виконання норм статті 39 (трансфертне ціноутворення) Податкового кодексу України має відбуватися з урахуванням норм цього Закону.

Тобто, згідно пунктів 5.2 та 5.3 статті 5 Закону № 1636, які набрали чинності з 27.09.2014, взаємовідносини між особами, які мають податкову адресу на території ВЕЗ «Крим», та особами, які мають податкову адресу на іншій території України, є контрольованими операціями згідно із статтею 39 Податкового кодексу України, а юридичні особи (відокремлені підрозділи) та фізичні особи, які мають податкову адресу (місцезнаходження/місце проживання) на території ВЕЗ «Крим», для цілей оподаткування прирівнено до нерезидентів.

Водночас, повідомляємо, що пунктом 12.3 ст.12 Закону № 1636 встановлено, що особи, які перебували на обліку в контролюючих органах або мали місцезнаходження (місце проживання) на території АР Крим або м. Севастополя на початок тимчасової окупації, звільняються від виконання вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» під час здійснення їхньої підприємницької діяльності на тимчасово окупованій території України.

 

Строки подання звітності та сплати ПДВ у жовтні

Нікопольська ОДПІ нагадує, що суб’єкти господарювання, які звітують з ПДВ помісячно податкову декларацію за вересень 2014 року повинні подати до 20 жовтня 2014 року включно. А сплатити податкові зобов’язання, зазначені у поданій податковій декларації, потрібно до 30 жовтня 2014 року включно.

Також, разом із декларацією потрібно подати копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді за вересень 2014 року. Це стосується і платників ПДВ, які звітують поквартально. Вони теж повинні щомісячно (в терміни, що передбачені для подання податкової звітності – календарний місяць) подавати копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді.

Відповідна норма визначена п.49.18 ст.49 та п.57.1 ст. 57 розділу II, п.201.15 ст.201 розділу V Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями.

 

Медичні вироби, які входять до затвердженого переліку, підлягають обкладенню ПДВ за ставкою 7 відсотків

Нікопольська ОДПІ нагадує, що 10 вересня 2014 в газеті «Урядовий кур’єр» опубліковано постанову Кабінету Міністрів України від 03.09.2014 № 410 «Про затвердження переліку медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню податком на додану вартість за ставкою 7 відсотків».

Зазначеною Постановою затверджено перелік медичних виробів за кодами УКТ ЗЕД, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню податком на додану вартість за ставкою  7 відсотків (далі – Перелік).

Так, за ставкою 7 відсотків підлягають оподаткуванню ПДВ виключно ті медичні вироби, які визначено у Переліку. При цьому враховується наявність відповідного маркування для встановлених товарних позицій, незалежно від ставки податку, яка застосовувалась при їх придбанні чи ввезенні на митну територію України.

Медичні вироби, які не увійшли до Переліку, з дати набрання чинності Постановою підлягають оподаткуванню за ставкою податку 20 відсотків як під час їх митного оформлення при ввезенні на митну територію України, так і при їх постачанні на митній території України та незалежно від ставки податку, яка застосовувалась для обчислення суми податку під час їх придбання на митній території України чи ввезення на митну територію України.

З набранням чинності постановою № 410 втратила чинність постанова Кабінету Міністрів України від 1 липня 2014 року № 216 «Про затвердження переліку медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню податком на додану вартість за ставкою 7 відсотків».

 

Щодо відображення у розрахунку 1ДФ сум податку з процентів та військового збору

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 04 липня 2014 року №1588 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо пасивних доходів» внесено ряд змін, до Податкового кодексу України (далі - Кодекс), зокрема податкові агенти, починаючи з 01.08.2014, при нарахуванні процентів на користь платника податку в податковому розрахунку за формою № 1ДФ мають відображати загальну суму нарахованих у звітному періоді доходів і загальну суму утриманого з них податку.

Законом України від 31 липня 2014 року №1621-VII «Привнесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо пасивних доходів» з 03.08.2014 запроваджено військовий збір. При цьому, особи, які згідно із Кодексом мають статус податкових агентів, зобов'язані подавати у строки, встановлені Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування ( пп. «б» п. 176.2. ст. 176 Кодексу).

Підпунктом 3 пункту 4 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236, передбачено, що ДФС згідно з визначеними повноваженнями розробляє форми податкових декларацій (розрахунків), звітності та інших документів.

На сьогодні Державною фіскальною службою України розроблено та направлено до Міністерства фінансів України проект форми податкового розрахунку, який передбачає відображення податковим агентом загальної суми доходу, з якого утримано військовий збір за звітний період, без відображення персоніфікованих даних фізичних осіб - платників військового збору.

До набрання чинності новою формою Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) органи ДФС прийматимуть Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, який затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 21 січня 2014 року №49 «Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.02.2014 за № 228/25005.

Після прийняття нової форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ), податкові агенти зобов'язані будуть за новою формою подати новий звітний (уточнюючий) податковий розрахунок за III кв. 2014 року лише із заповнення загальної суми нарахованих у звітному періоді доходів у вигляді процентів та доходів, із яких утримується військовий збір, і загальну суму утриманого з них податку.

У зв'язку з тим, що вимога до податкового агента в частині подання нового звітного (уточнюючого) розрахунку виникла не з його вини та не має на меті виправлення помилок, що призвели до зменшенім та/або збільшення податкових зобов'язань платника податку та/або до/зміни платника податку, то штрафні санкції згідно з п. 119.2 ст. 119 Кодексу застосовуватись не будуть.

 

Щодо затвердження нової форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 27 березня 2014 року № 1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» (далі - Закон № 1166) внесено зміни до статті 265 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), яка визначає порядок справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Зміни набрали чинності з 01.04.2014.

Зазначені зміни передбачають зміну бази оподаткування податком на нерухоме майно. Тобто об'єктом  оподаткування стає загальна площа об'єкта житлової нерухомості, а не житлова, як було раніше.

З метою приведення у відповідність нормативно-правових актів із Законом № 1166 та відповідно до пункту 46.5 статті 46 глави 2 розділу II, статті 265 розділу XII Кодексу наказом Міністерства фінансів України від 01.07.2014 № 735, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22.08.2014 за № 1016/25793 (далі - Наказ № 735), затверджено нову форму Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Від попередньої форми Податкової декларації, яка була затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 05 грудня 2013 року N 766 "Про затвердження форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки", чинна декларація відрізняється наступним:

- у рядку 7 заголовної частини "орган доходів і зборів" перейменований в "контролюючий орган";

- у табличній частині колонка 3 "Житлова площа об'єкта житлової нерухомості" замінена на "Загальна площа об'єкта житлової нерухомості";

- таблична частина декларації поповнилася новими колонками 5 "Код пільги" і 6 "Сума пільги із сплати податку".

Наказ № 735 набрав чинності з дня його офіційного опублікування, тобто з 16 вересня 2014.

 

Які обов’язки покладено на платників податків

Нікопольська ОДПІ нагадує, що основними обов’язками платників податків є:

- стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України;

- ведення в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність,  що стосується обчислення і сплати податків та зборів;

- подання до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів;

- сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених;

- подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих  органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування (податкових зобов’язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність,  інші документи, пов’язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов’язково зазначаються конкретний перелік документів,  які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання;

- подавати контролюючим органам інформацію, відомості про суми коштів, не сплачених до бюджету в зв’язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг) та напрями їх використання (щодо умовних податкових пільг - пільг, що надаються  за умови використання коштів, вивільнених у суб’єкта господарювання внаслідок надання пільги, у визначеному державою порядку);

- подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством;

- виконувати законні вимоги контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів з питань оподаткування, підписувати акти (довідки) про проведення перевірки;

- не перешкоджати законній діяльності посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов’язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи;

- повідомляти контролюючим органам за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов’язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації);

- повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи - підприємця;

- забезпечувати збереження документів, пов’язаних з виконанням податкового обов’язку, протягом строків, установлених ПКУ;

- допускати посадових осіб контролюючого органу під час проведення ними перевірок до обстеження приміщень, територій (крім житла громадян), що використовуються для одержання доходів чи  пов’язані з утриманням об’єктів оподаткування, а також для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та  зборів у випадках, встановлених ПКУ, тощо.

Перелік основних обов’язків визначений ст.16 Податкового кодексу України.

 

Посилено контроль за обігом підакцизних товарів

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з 04.09.2014 р. набрали чинності (крім деяких норм) зміни, внесені до Податкового кодексу України та деяких законів України, якими посилено контроль за обігом підакцизних товарів і процедурою документального оформлення операцій із ввезення/вивезення спирту та лікеро-горілчаних виробів з території акцизних складів; уточнено окремі податкові норми, зокрема розширено функціональні повноваження представників органів ДПС на акцизних складах з метою підвищення ефективності їх роботи та забезпечення бюджетних надходжень з акцизного податку у повному обсязі.

Інвентаризація спирту етилового на акцизному складі, у тому числі інвентаризація, що проводиться на перше число кожного місяця, проводиться у присутності представника контролюючого органу на акцизному складі. Якщо за результатами інвентаризації виявлено втрати спирту етилового, що перевищують установлені норми втрат, платник сплачує акцизний податок, виходячи з розміру таких втрат і ставки акцизного податку, що діє на дату складання акта інвентаризації. Також запроваджено Єдиний державний реєстр обладнання для промислового виробництва сигарет і цигарок, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову й митну політику.(Закон України від 12.08.2014 р. № 1638-VII).

 

Чи заповнюється таблиця 6 додатка 4 звіту щодо сум нарахованого ЄВ при виплаті матеріальної допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що роботодавець (страхувальник) при виплаті матеріальної допомоги працівникам, які знаходяться у відпустках у зв’язку з вагітністю та пологами і по догляду за дитиною до трьох та шести років заповнює таблицю 6 додатка 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів від 09 вересня 2013 року № 454, наступним чином:

в графі 9 «Код категорії застрахованої особи» зазначається «1»;

графа 10 «Код типу нарахувань» не заповнюється, оскільки матеріальна допомога, що має систематичний характер, належить до інших заохочувальних та компенсаційних виплат в складі фонду заробітної плати;

в графі 11 «Місяць та рік, за який проведено нарахування» зазначається місяць за який нарахована сума допомоги;

в графі 15 «Кількість календарних днів перебування у трудових/цивільно-правових відносинах протягом звітного місяця»:

- для осіб, які знаходяться в відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами, зазначаються дні перебування застрахованої особи в трудових відносинах із страхувальником (28, 29, 30) залежно від кількості календарних днів у місяці;

- для осіб, які знаходяться у відпустці по догляду за дитиною до трьох та шести років дана графа не заповнюється;

в графі 17 «Загальна сума нарахованої заробітної плати (доходу) (усього з початку звітного місяця)» зазначається cума матеріальної допомоги, що має систематичний характер.

При цьому, сума матеріальної допомоги разового характеру, отримана працівниками, які знаходяться у відпустках у зв’язку з вагітністю та пологами і по догляду за дитиною до трьох та шести років, не є базою нарахування єдиного внеску та не відображається в таблиці 6 додатка 4 звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску.

 

Яким чином заповнюється графа 15 таблиці 6 додатка 4 звіту щодо сум нарахованого ЄВ, якщо наймана особа вийшла з декретної відпустки?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що значення графи 15 відповідає кількості календарних днів від 1 до 31 (28, 29, 30) залежно від кількості календарних днів у місяці. Якщо початок трудових відносин збігається з першим числом місяця та відсутній факт звільнення застрахованої особи у звітному періоді (закінчення цивільно-правових відносин), значення реквізиту 15 завжди дорівнює кількості календарних днів у місяці.

За наявності декількох рядків по одній застрахованій особі графа 15 заповнюється лише в рядку відображення даних про суми заробітної плати (за їх наявності).

Для осіб, які знаходяться у відпустці по догляду за дитиною до трьох та шести років, графа 15 «Кількість календарних днів перебування у трудових/цивільно - правових відносинах протягом звітного місяця» не заповнюється.

У разі якщо у звітному періоді наймана особа вийшла з відпустки по догляду за дитиною до шести років в середині місяця та приступила до роботи в звітному періоді, графа 15 таблиці 6 додатка 4 звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску заповнюється лише в рядку відображення даних про суми заробітної плати (за їх наявності) і дорівнює кількості календарних днів перебування у трудових відносинах у звітному місяці починаючи з дня її виходу на роботу після відповідної відпуски.

 

 

Категория: Город | Просмотров: 698 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar