Покров Суббота 23.09.17, 15:57
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2014 » Октябрь » 1 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
11:15
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує

Ігор Білоус: Податкова реформа стимулюватиме залучення інвестицій в українську економіку

Новим стимулом для залучення інвестицій в українську економіку та розвитку бізнесу стане запропонована Урядом податкова реформа. Про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус 25 вересня, під час засідання Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності (Інвестиційної ради).

Члени Інвестиційної ради при ДФС, у складі якої представлені більш як 50 найбільших міжнародних і вітчизняних компаній-інвесторів, що здійснюють свою діяльність в Україні, фінансових, донорських і неурядових громадських організацій, обговорили Концепцію реформування податкової політики країни. У засіданні Інвестради також взяли участь Міністр фінансів України Олександр Шлапак і заступник Міністра фінансів Денис Фудашкін.

«Нам потрібні радикальні зміни в податковій системі. Якщо ми їх не зробимо сьогодні, українську економіку очікують великі системні проблеми. Лише через продовження діалогу влади з бізнесом ми знайдемо той спільний знаменник, який в кінцевому результаті сприятиме втіленню реформаторських ідей в законодавчих актах», – підкреслив на засіданні Інвестради Ігор Білоус.

За словами керівника Державної фіскальної служби, конструктивні зауваження від представників бізнесу, інвесторів, громадськості є поштовхом до подальшого пошуку оптимальних рішень та вдосконалення запропонованих законодавчих змін. Саме тому всі зауваження й пропозиції бізнесу не залишаться без уваги: одні з них уже враховуються, з інших тривають дискусії з метою пошуку компромісу.

У свою чергу, учасники засідання Інвестиційної ради окреслили найважливіші питання, які потребують детального обговорення. Зокрема, вони підтримали дії ДФС із активізації боротьби з тіньовою економікою та виступили за посилення захисту інтересів національних виробників та експортерів.

Представники бізнесу також наголосили на необхідності обов’язкового застосування реєстраторів розрахункових операцій для роздрібних продажів. З цією пропозицією погоджуються й фахівці ДФС, однак, на їхню думку, на поточному етапі це правило не повинно поширюватися на підприємців, які працюють на ринках та займаються виїзною торгівлею.

Окрім того, найбільш актуальними питаннями, які турбують національний бізнес, стали законодавчі пропозиції щодо запровадження акцизного податку на роздрібний продаж підакцизних товарів та мораторію на перевірки, під який підпадають 95 відсотків підприємств. У свою чергу, представники Міністерства фінансів і ДФС запевнили підприємців, що ці норми будуть додатково опрацьовані, триватимуть дискусії й з інших суперечливих питань.

 

Володимир Хоменко: Спірні статті КПК повинні бути опрацьовані з бізнесом

Усі пропозиції до спірних статей Кримінального процесуального кодексу повинні розроблятися спільно з бізнесом. Про це заявив Перший заступник Голови Державної фіскальної служби України Володимир Хоменко під час зустрічі з президентом Американської торгівельної палати в Україні. У свою чергу, президент АТП Бернард Кейсі зазначив, що підтримує зусилля ДФС щодо забезпечення дотримання податкового законодавства та створення належних умов діяльності сумлінних платників податків.

Учасники зустрічі, яка була присвячена обговоренню стратегічних планів та напрацювань ДФС, боротьбі з економічними злочинами та вдосконаленню правоохоронної діяльності, обговорили урядову ініціативу щодо створення Служби фінансових розслідувань та механізми громадського контролю за її діяльністю.

"Створення СФР є складовою цієї реформи, що спрямована на полегшення умов ведення бізнесу в Україні та підвищення ефективності захисту економічних інтересів держави через зменшення тиску на бізнес та впровадження дієвої системи контролю за надходженнями та витратами державного бюджету», - підкреслив Перший заступник Голови ДФС України.

Під час обговорення заходів, спрямованих на підвищення якості проведення досудових розслідувань та зменшення кількості кримінальних проваджень за ненавмисні податкові порушення у зв’язку із неправильним застосування норм податкового права, учасники зустрічі домовилися про спільну роботу над підготовкою відповідних змін до Кримінального процесуального кодексу України.

Окрему увагу учасники зустрічі приділили практичному застосуванню нової редакції Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів Державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків. Зокрема, члени Американської торгівельної палати запропонували встановити обмеження на направлення актів перевірок до органів податкової міліції для внесення відомостей про злочин до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

 

Володимир Хоменко: боротися з фінансовою злочинністю будемо спільно з іноземними службами

Перший заступник голови Державної фіскальної служби Володимир Хоменко провів селекторну нараду з регіональними управліннями за участі заступника директора Служби розслідування фінансових злочинів при МВС Литовської Республіки Шарунаса Рамейкіса та радника Служби розслідувань фінансових злочинів при МВС Литовської Республіки Ігоріса Кржечковскіса.

Представники української та литовської служб обговорили актуальні питання співпраці у боротьбі з податковими злочинами, обмінялися досвідом взаємодії слідчо-оперативних підрозділів у процесі розкриття податкових злочинів у зовнішньоекономічній сфері.

Під час наради литовські колеги поділились власним досвідом виявлення міжнародних схем ухилення від податків, які застосовуються із використанням офшорних та фіктивних підприємств, методів маскування походження коштів, а також незаконного переведення їх у готівку. Експерти розповіли про конкретні провадження, які спільно розслідували українська та литовська служби. Такий досвід є дуже корисним для України, оскільки подібні оборудки нерідко здійснюють українські шахраї, розповіли литовські експерти.

"Для ефективного виявлення тіньових фінансових потоків і незаконних міжнародних товарних операцій ми вже налагоджуємо тісну співпрацю із колегами з Литви та інших європейських країн», - заявив Володимир Хоменко.

У свою чергу Ігоріс Кржечковскіс запевнив, що така співпраця буде корисною усім сторонам. Він зазначив, що українських фахівців, які беруть участь у міжнародних заходах з протидії фінансовій злочинності, європейські експерти сприймають як рівних партнерів.

"Євросоюз вже не на словах, а на ділі демонструє готовність співпраці з Україною" - запевнив литовський експерт.

 

З початку року до місцевих бюджетів Нікопольщини надійшло більше 381 мільйонів гривень

Як повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Геннадій Ткачук до місцевих бюджетів Нікопольщини за 8 місяців поточного року надійшло більше 381 мільйона гривень, це значить, що показники за січень-серпень 2014 року виконано на 110,7 відсотків. Відносно аналогічного періоду минулого року надходження зросли більш як на 11 мільйонів гривень, темп росту 103,0 відсотка.

Зростання доходів місцевих бюджетів досягнуто по таким бюджетоутворюючим джерелам як: податок на доходи фізичних осіб – 266 мільйонів 426 тисяч гривень, плата за землю - 66 мільйонів 505 тисяч гривень, єдиний податок для суб'єктів малого підприємництва – 17 мільйонів 576 тисяч гривень.

Показники Місцевого бюджету, затверджені місцевими органами влади (згідно розписів доходів загального фонду на 2014 рік) за січень-серпень 2014 року по місту Нікополю виконані більш як на 103 відсотки, додатково в бюджет отримано 3,5 мільйонів гривень. По Нікопольському району виконання склало майже 107 відсотків, в бюджет додатково отримано майже 1,5 мільйонів гривень.

Як відзначив начальник Нікопольської ОДПІ Геннадій Ткачук, збільшення доходів місцевих бюджетів за рахунок податкових надходжень є результатом створення сприятливих умов для розвитку бізнесу, поліпшення якості обслуговування платників податків і зборів тощо.

 

З початку року місцеві бюджети Дніпропетровщини одержали майже 6 мільярдів гривень

До місцевих бюджетів Дніпропетровської області за 8 місяців поточного року надійшло 5 мільярдів 859 мільйонів гривень, що більш як на 502 мільйони гривень більше надходжень відповідного періоду 2013 року.

Зростання доходів місцевих громад досягнуто по таким бюджетоутворюючим джерелам як: податок на доходи фізичних осіб – 3 мільярди 490 мільйонів гривень, плата за землю - 1 мільярд 115 мільйонів гривень, плата за користування надрами - 528 мільйонів гривень, єдиний податок для суб'єктів малого підприємництва – 378 мільйонів гривень.

Як відзначають фахівці ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області, збільшення доходів місцевих бюджетів за рахунок податкових надходжень є результатом створення сприятливих умов для розвитку бізнесу, поліпшення якості обслуговування платників податків і зборів тощо.

 

Платники Дніпропетровщини додатково сплатили до бюджетів майже 9 мільйонів гривень

В органах Міндоходів Дніпропетровської області триває робота щодо відпрацювання сільгоспвиробників в рамках операції «Урожай-2014». За результатами проведених перевірок юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в бюджет вже надійшло 8 мільйонів 803 тисячі гривень.

Також, в ході контрольно-перевірочної роботи сільськогосподарських товаровиробників виявлено 107 неоформлених працівників, яких в подальшому працевлаштовано. Легалізовано доходу за рахунок добровільного оформлення найманих працівників в розмірі 88,59 тис. грн., з яких додаткові надходження з податку на доходи фізичних осіб за рахунок добровільно оформлених найманих працівників склали 24,07 тис. грн., з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування - 64,52 тис.грн.

Шановні громадяни! Ваша легальна зарплата – Ваш гарантований державою соціальний захист!

 

Завдяки проведенню операції «Урожай – 2014» обсяг податкових надходжень у сільському господарстві суттєво перевищує торішні показники

Мета операції «Урожай – 2014»: виявлення необлікованих найманих працівників, легалізація заробітної плати, перевірка повноти нарахування і сплати земельного податку та орендної плати за землю, упередження схем ухилення від оподаткування суб’єктами господарювання тощо.

Так, станом на 01.09.2014 року в рамках проведення операції «Урожай – 2014» відпрацьовано понад 24 тис. суб’єктів господарювання, або 60 відс. від загальної кількості зареєстрованих платників, які здійснюють діяльність у сфері сільського господарства.

За результатами відпрацювання підвищено розмір заробітної плати 84,1 тис. осіб (легалізовано доходу – 101,2 млн. грн.). Добровільно оформлені трудові угоди із 33,5 тис. особами (додатково нараховано заробітної плати майже 11 млн. грн.). Порушення виявлені за наслідками 1240 перевірок, що становить майже 82 відс. від загальної кількості. За результатами проведених перевірок – донараховано 247 млн. грн.

Із них ПДВ – 210 млн. грн., ПДФО – 15 млн. грн., ЄСВ – 8 млн. грн., інші податки – 14 млн. грн., зменшене від’ємне значення ПДВ на суму 11,8 млн. грн., встановлено нереальність здійснення господарських операцій на суму майже 260 млн. гривень. В середньому донарахування на 1 перевірку – майже 200 тис. грн.

Фахівці органів Державної фіскальної служби і надалі триматимуть на постійному контролі дотримання норм податкового законодавства підприємцями-аграріями. Особливу увагу при цьому звертатимуть на легальність роботи найманих осіб та забезпечення їхніх соціальних гарантій.

 

Міндоходівці Дніпропетровщині вилучили близько 4 тисяч пляшок елітного алкоголю, що мали ознаки підробки

Про це свідчать результати проведених фахівцями ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області 34 перевірок суб’єктів господарювання з питань дотримання вимог чинного законодавства, яке регулює виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Так, за результатами спільних заходів з працівниками оперативного управління Міндоходів у Дніпропетровській області вилучено: елітні алкогольні напої у кількості 3954 пляшок, з яких 2753 контрафактної продукції; прозору рідину із запахом спирту у кількості 2685,67 дал.; готової продукції «Етил» у пляшках об’ємом 100 мл. у кількості 93216 шт. та у каністрах об’ємом 10 літрів у кількості 188 штук. без жодних супровідних документів, 10560 пляшок маркованих підробними марками акцизного податку.

Крім того, в ході перевірок виявлено 23 випадки порушення діючого законодавства. До суб’єктів господарювання застосовано фінансові санкції на суму майже 500 тисяч гривень.

На 1 вересня 2014 року у Дніпропетровській області діє 9 тисяч 859 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними та тютюновими виробами, з них 4 тисячі 892 ліцензії на торгівлю алкоголем, 4 тисячі 967 – тютюном.

Всього, з 1 січня по 1 вересня 2014 року у Дніпропетровській області анульовано 941 ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. При цьому, 56 ліцензій анульовано за порушення заборони продажу алкоголю та тютюну неповнолітнім.

 

На Дніпропетровщині майже вдвічі зменшено кількість перевірок суб’єктів господарювання

На Дніпропетровщині кількість перевірок платників стабільно зменшується, а надходження до бюджету – зростає. У січні – серпні 2014 року в 1,4 рази зменшилась кількість перевірок суб’єктів господарювання, здійснених фахівцями підрозділів податкового аудиту та митного контролю органів Міндоходів Дніпропетровської області у порівнянні з аналогічним періодом 2013 року.

Так, якщо у січні – серпні 2013 року цими підрозділами було проведено 2551 перевірка, то за аналогічний період 2014 року їх кількість менша на 759.

Сума коштів, донарахованих недобросовісним суб’єктам господарювання та сплачених за результатами перевірок з початку року зросла, у порівнянні з січнем - серпнем 2013 року на 6,0 млн.грн. по донарахуваннях та на 2,7 млн.грн. по надходженнях.

Разом з цим, зменшилась і кількість проведених перевірок суб’єктів господарювання, які використовують РРО. Їх на сьогодні 147 проти 408 минулого року. За їх результатами узгоджено та сплачено до бюджету 1 мільярд 400 мільйонів гривень.

Тож, контроль з боку ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області спрямований на підприємства, які ухиляються від сплати податків, і не турбує добросовісних платників. Перевірки також покликані виявити та ліквідувати схеми ухилення від оподаткування.

 

Оформлення всіх гуманітарних вантажів, які надходять в Україну, здійснюється у рамках діючого законодавства

Державна фіскальна служба України офіційно заявляє, що всі процедури митного оформлення гуманітарних вантажів, які надходять в Україну, здійснюється виключно у рамках діючого митного законодавства.

Оформлення вантажів гуманітарної допомоги митницями ДФС України здійснюється протягом 4 годин за умови наявності рішення про визнання таких вантажів гуманітарними, пред’явлення товарів та подання в установленому порядку митної декларації і всіх необхідних документів.

Нагадуємо, що рішення про визнання вантажів гуманітарною допомогою приймається Міністерством соціальної політики України. Державна фіскальна служба України, у свою чергу, митне оформлення таких товарів здійснює першочергово відповідно до діючого законодавства.

За наявності адресата „гуманітарки” в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги, такий вантаж не затримується на кордоні, а у першочерговому порядку направляється в митниці за місцезнаходженням їх одержувачів та передаються останнім на тимчасове зберігання. Митне оформлення такого вантажу здійснюється після отримання всіх необхідних дозволів та документів.

Загалом протягом січня-серпня 2014 року в Україну було ввезено понад 13 тис. тонн гуманітарного вантажу. Загальна сума ввезеного товару склала понад 41 млн. дол. США.

Зокрема, найбільше “гуманітарки” протягом 2014 року було ввезено в Україну  з Німеччини, США, Нідерландів – 4,7 тис. тонн, 1,7 тис. тонн, 1,5 тис. тонн відповідно.

 

Реєструвати накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних можна з півночі до 23-ї години

Внесення відомостей, що містяться у податковій накладній або розрахунку коригування, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі – Реєстр) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі Державній фіскальній службі з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру (п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246).

Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Враховуючи викладене, подавати накладну до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних потрібно з 0 до 23-ї години.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 101.20).

 

ЦОП – ЕЛЕМЕНТ НАДАННЯ ВИСОКОЯКІСНИХ ПОСЛУГ

Надання високоякісних послуг органами Державної фіскальної служби держави – це задача сьогодення, адже сплата податків має бути для платника процедурою зручною і необтяжливою. Важливим кроком на цьому шляху є створення в системі податкових органів країни Центрів обслуговування платників. Такі центри створюють комфортні умови для своєчасної сплати платниками податків належних податків і зборів до бюджету.

В органах ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області створено та працюють 32 Центри обслуговування платників (ЦОП). Діяльність центрів обслуговування платників у Дніпропетровській області забезпечує 316 працівників структурних підрозділів та акредитованого Центру сертифікації ключів, які надають платникам Дніпропетровщини широкий спектр інформаційних, консультативних та адміністративних послуг.

Загалом працівниками ЦОП у Дніпропетровській області надано 516 тисяч послуг, з них у серпні 2014 року - 171 тисяча. Серед них, з початку року ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області платникам надано майже 148 тисяч адміністративних послуг, в тому числі у серпні 2014 року - близько 18 тисяч.

З метою вивчення рівня ефективності та якості надання послуг у Центрах обслуговування платників Дніпропетровської області, фахівцями обслуговування платників проводяться письмові опитування за допомогою розташованої біля модератора ЦОП скриньки пропозицій та побажань. Так, за січень – серпень 2014 року через такі скриньки отримано 433 письмових анкет, в яких платниками надано позитивну оцінку роботи Центрів обслуговування платників.

Таким чином, статистика послуг та результати анкетування свідчать про високу інтенсивність роботи Центрів обслуговування платників у Дніпропетровській області, а також створення позитивної податкової культури платників.

 

«ПУЛЬС ПОДАТКОВОЇ» Б’ЄТЬСЯ

З дня свого створення сервіс «Пульс», який спрямований на встановлення зворотного зв’язку з платниками, зарекомендував себе, як оперативний, ефективний та дієвий комунікаційний зв'язок, здатний усувати можливі труднощі, які виникають у процесі звернень суб’єктів господарювання до органів доходів і зборів України з податкових та митних питань.

Так, за період січень-серпень 2014 року до органів ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області надійшло 400 звернень платників та громадян щодо неправомірних дій або бездіяльності працівників податкових органів області, з яких 390 вчасно відпрацьовано і знято з контролю, 10- знаходяться на виконанні відповідних служб. Необхідно наголосити, що у порівнянні з аналогічним періодом 2013 року загальна кількість звернень платників на «Пульс» збільшилась на 131 одиницю. Найбільш всього були звернення з питань щодо: подання звітності в електронному вигляді – 252; роботи органів ГУ – 79; перевірки суб'єкта господарювання – 33; роботи ЦОП – 11; реєстрації платником ПДВ – 12 тощо.

В поточному році спостерігається динаміка зменшення звернень з питань щодо роботи органів ГУ Міндоходів, реєстрації платників ПДВ, корупційних дій, реєстрації платником єдиного податку.

Як засвідчила практика, проект "Пульс" є ефективним інструментом для вирішення проблем, що виникають у платників у відносинах з податківцями, та узгодження спірних питань, сприяє уникненню прикрих непорозумінь і покращенню відносин між платниками та податківцями.

 

Вже два претенденти подали документи на зайняття посад начальників головних управлінь ДФС у Житомирській та Львівській областях

Секретаріатом Ради з кадрових питань Державної фіскальної служби України на виконання рішення Ради від 17 вересня 2014 року розпочато приймання документів від кандидатів, які мають намір зайняти посади начальників головних управлінь Державної фіскальної служби України у Житомирській та Львівській областях.

Протягом другого дня приймання документів, 19 вересня, документи на розгляд Секретаріату Ради подала, як і першого дня, одна особа. Таким чином на зазначені посади вже претендують дві особи.

Нагадуємо, що перелік інформації про кандидатів на керівні посади у територіальних органах ДФС, яка використовується Радою під час прийняття рішень, розміщено на веб-порталі ДФС у розділі «Міністерство» (підрозділ «Робота з персоналом» вкладка «Рада з кадрових питань Державної фіскальної служби України»).

Прийом документів та інформації про кандидатів здійснюватиметься до 28 вересня 2014 року.

У паперовому вигляді інформацію та документи можна подати за адресою: м. Київ, пров. Киянівський, 2, кімн. 106, з 9 год. 30 хв. до 17 год. 30 хв. (крім суботи та неділі).

В електронному вигляді інформацію та документи можна подати за адресою: rada@minrd.gov.ua.

 

Сплата збору за першу реєстрацію транспортного засобу юридичною особою

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що юридичні особи в десятиденний строк після першої реєстрації в Україні транспортних засобів подають відповідному контролюючому органу за місцем свого знаходження та за місцем реєстрації транспортного засобу розрахунок суми збору за такі транспортні засоби. Розрахунок подається за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу України.

До розрахунку обов’язково додаються копії реєстраційних документів, завірені відповідним уповноваженим державним органом України, який проводив таку реєстрацію.

Таким чином, юридичною особою збір за першу реєстрацію транспортного засобу сплачується за місцем реєстрації транспортних засобів за ставками, які діють на день сплати.

Якщо місце знаходження юридичної особи та місце реєстрації транспортного засобу не співпадають, то збір за першу реєстрацію транспортного засобу за місцем знаходження юридичної особи не сплачується, оскільки він сплачується за місцем реєстрації транспортних засобів за ставками, які діють на день сплати.

Порядок сплати збору за першу реєстрацію транспортного засобу регулюється ст. 239 Податкового кодексу України.

 

Чи може платник податків подати уточнюючу звітність до початку планової документальної перевірки?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що якщо платник податків отримав копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати проведення такої перевірки, то уточнюючі розрахунки він може подати до її початку.

Під час проведення документальних планових та позапланових перевірок платник не має права подавати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звітний (податковий) період з відповідного податку і збору, який перевіряється контролюючим органом.

Нагадаємо, про проведення документальної планової перевірки керівником контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки. Разом з копією наказу повинно бути письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Відповідна норма передбачена ст. 50 і 77 р. ІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями. Також з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 135.02).

 

Визначення граничного строку подання податкової декларації

Нікопольська ОДПІ повідомляє, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

Однак, термін сплати податків і зборів, у такому випадку, не переноситься. Тобто, платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання податкової декларації. При цьому, платник не повинен враховувати перенесення термінів подання звітності у зв’язку з вихідними чи святковими днями.

Відповідна норма передбачена ст.49 та ст.57 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями.

 

Повернення товарів від неплатника ПДВ

Нікопольська ОДПІ нагадує, що зменшення суми податкових зобов’язань платника податку — постачальника в разі зміни суми компенсації вартості товарів/послуг, наданих особам, що не були платниками цього податку на дату такого постачання, дозволяється лише за повернення раніше поставлених товарів у власність постачальника з наданням отримувачу повної грошової компенсації їх вартості, у тому числі під час перегляду цін, пов’язаних з гарантійною заміною товарів або низькоякісних товарів відповідно до закону або договору.

Результат перерахунку податкових зобов’язань і податкового кредиту постачальника та отримувача відображається у складі податкової декларації за звітний податковий період у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику.

Постачальник — платник ПДВ, за повернення йому товарів/послуг особою, яка на дату їх придбання не була платником цього податку, має право зменшити раніше сформовані податкові зобов’язання з ПДВ за умови повернення йому у власність раніше поставлених ним товарів, та надання отримувачу — неплатнику ПДВ повної грошової компенсації їх вартості.

У разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань за повернення товарів неплатником ПДВ таке коригування відображається в рядку 8.1 розділу 1 податкової декларації з ПДВ та у Додатку 1 (Д1) до податкової декларації з ПДВ «Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)» (далі — Додаток 1 (Д1)). Під час заповнення Додатку 1 (Д1) в даному випадку слід заповнювати всі колонки таблиці 1 розділу І цього Додатку з урахуванням того, що оскільки в разі здійснення операції з поставки товарів/послуг неплатнику податку на додану вартість у полі «Особа (платник податку) — покупець» податкової накладної та, у разі повернення товарів, розрахунку коригування до податкової накладної вказується «Неплатник податку», то в графі 2 таблиці 1 додатку 1 до податкової декларації з податку на додану вартість слід також зазначити «Неплатник податку».

 

Земельний податок для  мобілізованих громадян

Нікопольська ОДПІ нагадує, що платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, а об’єктами оподаткування — земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Від сплати земельного податку звільняються ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22.10.1993 № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» . До ветеранів війни належать: учасники бойових дій, інваліди війни, учасники війни (ст. 4 Закону № 3551). Законом України «Про внесення зміни до статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 06.05.2014 № 1233-VII, який набрав чинності з 22.05.2014, розширено коло осіб, які належать до учасників бойових дій. Так, учасниками бойових дій згідно з пунктом 19 статті 6 Закону № 3551 визнаються військовослужбовці (резервісти, військовозобов’язані) та працівники Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, особи рядового, начальницького складу, військовослужбовці, працівники Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції, а також працівники підприємств, установ, організацій, які залучалися та брали безпосередню участь в антитерористичній операції в районах її проведення у порядку, встановленому законодавством.

Тобто особи, які визнані учасниками бойових дій, звільняються від сплати земельного податку. Окрім того, обласні, міські, селищні та сільські ради можуть встановлювати пільги щодо сплати земельного податку, що сплачується на відповідній території: часткове звільнення на певний строк, зменшення суми земельного податку лише за рахунок коштів, які зараховуються до відповідних місцевих бюджетів.

 

Допомога працівнику

Нікопольська ОДПІ нагадує, що при наданні благодійної допомоги працівникам підприємства мобілізованому у натуральній формі з метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб (ПДФО) застосовують «натуральний» коефіцієнт, визначений пунктом 164.5 ПК.

Сума наданої працівнику благодійної допомоги має бути відображена у Податковому розрахунку за формою № 1-ДФ за ознакою доходу «169».

Благодійна допомога до фонду заробітної плати не належить, а значить і ЄСВ нараховувати не потрібно.

Витрати на надання благодійної допомоги мобілізованим працівникам не включають до складу податкових витрат.

 

Вода для миття інвентарю, обладнання, вітрин

Нікопольська ОДПІ нагадує, що не є платниками збору водокористувачі, які використовують воду виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення (сукупності людей, які знаходяться на даній території в той чи інший період часу, незалежно від характеру та тривалості проживання, в межах їх житлового фонду та присадибних ділянок), у тому числі для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та платників єдиного податку.

Санітарно-гігієнічні потреби - використання води в туалетних, душових, ванних кімнатах і умивальниках та використання для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані.

Приміщення — це частина внутрішнього об’єму будівлі, обмежена будівельними елементами, з можливістю входу та виходу.

Під використанням води для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані слід розуміти використання води для підтримання чистоти безпосередньо в будівлях (зокрема, миття підлоги, вікон, стін, підвіконня).

Оскільки торговельне та механічне обладнання, вітрини та інвентар, що знаходяться в приміщеннях, не належать до категорії будівлі чи будівельних елементів, використання води для миття обладнання, вітрин та інвентарю не є використанням води для санітарно-гігієнічних потреб.

 

Сільськогосподарський товаровиробник не виконує умови щодо частки сільськогосподарського товаровиробництва

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у разі якщо платники податку не можуть виконати вимогу щодо 75-відсоткового критерію частки сільськогосподарського товаровиробництва у зв’язку з виникненням обставин непереборної сили у попередньому податковому (звітному) році, до таких платників податку в наступному податковому (звітному) році не застосовується вимога, згідно з якою частка сільськогосподарського товаровиробництва повинна дорівнювати або перевищувати 75%.

Такі платники податку подають податкову декларацію разом із рішенням обласних рад про наявність обставин непереборної сили та переліком суб’єктів господарювання, що постраждали внаслідок таких обставин.

 

НОВАЦІЇ ЗАКОНОДАВСТВА

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Президент України Петро Порошенко підписав Закон № 1668-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги», яким тимчасово, на час проведення антитерористичної операції, благодійна допомога, що надається на потреби її проведення, звільняється від оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

На період проведення АТО, без обмежень включатимуться до інших витрат звичайної діяльності платника податку на прибуток підприємств суми коштів або вартість спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів та медичних виробів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення, а також інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані) для потреб забезпечення проведення АТО.

Даний Закон регулює і питання складання Реєстру волонтерів антитерористичної операції.

 

Експорт підакцизних товарів

Не підлягають оподаткуванню акцизним податком операції з вивезення (експорту) підакцизних товарів (продукції) платником податку за межі митної території України. Товари вважаються вивезеними (експортованими) платником податку за межі митної території України, якщо їх вивезення (експортування) засвідчене належно оформленою митною декларацією, у тому числі, якщо відвантаження відбулося у звітному періоді, а вивезення – у наступному звітному періоді і на дату подання декларації з акцизного податку за звітний місяць наявна така митна декларація.

Товари (крім тих, що пересилаються через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях), що переміщуються через митний кордон України декларантами (крім громадян), на які не заповнюється митна декларація та які не можуть декларуватись за іншим документом, декларуються шляхом подання органу доходів і зборів письмової заяви за встановленою формою. Така заява може подаватись органу доходів і зборів на паперовому носії або як електронний документ. Підакцизні товари, що пересилаються через митний кордон України в міжнародних поштових та експрес-відправленнях, та митна вартість яких не перевищує суму, еквівалентну 150 євро, декларуються органу доходів і зборів шляхом подання таких документів:

- митної декларації CN 23, використання якої обов’язкове під час пересилання посилок, міжнародних згрупованих поштових відправлень з позначкою «Консигнація» і відправлень «EMS» та можливе у разі пересилання відправлень з оголошеною цінністю;

- або митної декларації CN 22, використання якої обов’язкове під час пересилання дрібних пакетів, мішків «М» і відправлень «EMS» з вкладенням письмової кореспонденції та можливе у разі пересилання бандеролей;

- або письмової заяви за встановленою формою.

Тож, у разі вивезення (експорту) підакцизних товарів декларантами (крім громадян), сумарна фактурна вартість яких не перевищує 150 євро, акцизний податок не нараховується, а декларування здійснюється на підставі вищезазначених документів, що є підтвердженням експорту цих товарів.

 

Час для митного оформлення товарів і транспортних засобів комерційного призначення

Митне оформлення здійснюється протягом чотирьох робочих годин з моменту пред’явлення органу фіскальної служби товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що підлягають митному оформленню (якщо згідно з МКУ товари, транспортні засоби комерційного призначення підлягають пред’явленню), подання митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та всіх необхідних документів і відомостей.

При цьому, зазначений строк може бути перевищений на час виконання відповідних формальностей виключно у разі:

1) виконання митних формальностей поза місцем розташування органу доходів і зборів (відповідно до ч. 8 ст. 247 Митного кодексу України – далі МКУ);

2) підтвердженого письмово бажання декларанта або уповноваженої ним особи подати додаткові документи чи відомості про зовнішньоекономічну операцію або характеристики товару;

3) проведення досліджень (аналізу, експертизи) проб і зразків товарів, якщо товари не випускаються (відповідно до ч. 21 ст. 356 МКУ);

4) виявлення порушень митних правил, якщо товари не випускаються (відповідно до ч. 5 ст. 255 МКУ);

5) зупинення митного оформлення відповідно до Закону України від 02.12.2010 № 2735 – VI «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції»;

6) подання додаткових документів (відповідно до ч. 3 ст. 53 МКУ).

Порядок митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення регламентується розділом VIII Митного кодексу України.


Інформаційно – комунікаційний відділ

Категория: Город | Просмотров: 628 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar