Покров Суббота 23.09.17, 15:56
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2014 » Сентябрь » 18 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
00:01
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує

Ігор Білоус: Українці гідні не тільки світових цін, а й світового рівня оплати працію. «Розмір ЄСВ із зарплат, що перевищують 2 мінімальні (на сьогодні це – приблизно 2,5 тис. грн.), буде скорочено майже утричі. Ми усвідомлюємо, що отримаємо значне скорочення надходжень від ЄСВ. Втім, керуємося принципом: українці гідні не тільки світових цін, а й світового рівня оплати праці. Зрештою, сподіваємося на ефект від детінізації зарплат та на створені нами мотивації до їхнього зростання», - заявив Ігор Білоус, коментуючи заплановані реформи податкової системи України, під час брифінгу в Українському кризовому медіа-центрі 9 вересня 2014 року.

Така позиція ДФС, спрямована на зниження податкового навантаження на заробітну плату, приведе до збільшення платежів та до компенсації втрат від зниження ставок ЄСВ.

Також Голова ДФС розповів про реформи, які будуть стосуватися малого та середнього бізнесу та дадуть змогу посилити підтримку цього сектору з боку держави.

«Важливо не просто зберегти спрощену систему оподаткування, а й зробити більш сприятливими умови ведення бізнесу. По-перше, ми ініціюємо суттєве зменшення максимальних ставок єдиного податку. Зокрема, для деяких груп юридичних та фізичних осіб – підприємців максимальний розмір податку зменшиться у півтора-два рази. По-друге, пропонуємо заборонити перевірки платників єдиного податку та суб’єктів господарювання із річним доходом до 20 млн. грн. Перевірки цих категорій платників податків здійснюватимуться винятково за їхньою заявою або за рішенням суду чи відповідно до вимог Кримінально-процесуального кодекс», - зауважив Ігор Білоус.

 

Ігор Білоус: Податковий компроміс буде знову внесений на голосування до Верховної ради України

«Податковий компроміс буде знову внесений на голосування до Верховної ради України. На сьогодні вже більшість фракцій ВРУ готові підтримати закон про компроміс», - заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус під час прямого ефіру передачі «Свобода слова» на телеканалі ICTV.

Проект Закону "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу" було прийнято Парламентом за основу 19 червня 2014 р. та підготовлено до другого читання. Але 2 серпня 2014 р. на пленарному засіданні Верховної Ради України законопроект було відхилено та знято з розгляду.

Голова Державної фіскальної служби зазначив, що законодавча ініціатива щодо податкового компромісу була одним із перших важливих кроків до побудови нової системи взаємовідносин між платниками податків та державою, спрямованою на виведення з «тіні» економіки, на її реанімацію.

«За підрахунками спеціалістів ДФС України надходження від реалізації цієї ініціативи Уряду мали б скласти майже 5 млрд. гривень», – наголосив Ігор Білоус.

Суть «податкового компромісу» полягає у добровільному декларуванні недоплачених податків з податку на додану вартість та податку на прибуток. За таких умов платник звільняється від фінансової, кримінальної та адміністративної відповідальності, сплативши лише 10% від задекларованої суми. Інша частка (90%) вважається погашеною, при цьому штрафи та пеня до платника податків не застосовуються.

Інститут податкових правовідносин як податковий компроміс широко використовується в міжнародній практиці. Свого часу подібна практика суттєво допомогла Ірландії й Італії вивести з «тіні» частину бізнесу, відновити партнерські відносини з платниками податків та одночасно значно поповнити бюджет. Зниження ставки податку на певний період та звільнення платників від відповідальності застосовується також у США, Німеччині, Великобританії та в інших країнах.

 

Ігор Білоус: Головний вектор детінізації економіки – це удар по зарплатах у конвертах

«Ми пропонуємо суттєве скорочення розміру єдиного соціального внеску. Ми усвідомлюємо, що зменшаться надходження від ЄСВ. Втім, головний вектор детінізації економіки – це удар по зарплатах у конвертах. Зрештою, сподіваємося на ефект від детінізації зарплат та на створенні нами мотивації до їхнього зростання. Невдовзі це має привести до збільшення платежів та до компенсації втрат від зниження ставок ЄСВ», - заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус під час прямого ефіру на 5 каналі.

Голова Державної фіскальної служби зазначив, що щомісячний обсяг ринку тіньових  зарплат в Україні складає 20 млрд. грн.

«Головні принципи податкового реформування: скорочується кількість податків, знижуються ставки, спрощується процедура адміністрування. В результаті, долаємо корупцію, мотивуємо легалізацію та зростання зарплат, виводимо з «тіні» ПДВ. Замість стимулювання корупції, як це було раніше - стимулюємо нові робочі місця та високі зарплати», – наголосив Ігор Білоус.

 

Реформування ПДВ та скорочення пільг з податку на прибуток спрямовані на зниження корупційних ризиків та підвищення прозорості сплати податків

«Сьогодні країна потребує рішучих змін, оновлення правил гри. Економіці для прориву необхідний швидкий і потужний локомотив. ДФС готова ним стати. Зміни в податковій системі стануть першим кроком до радикального реформування економіки України, а далі - спричинять щось на зразок ланцюгової реакції змін і в інших секторах економіки», - заявив Голова Державної фіскальної служби Ігор Білоус під час брифінгу, присвяченого реформуванню податкової системи України, який відбувся 9 вересня 2014 року в Українському кризовому медіа - центрі.

Окрему увагу під час свого виступу він приділив питанню скорочення пільг з податку на прибуток, адже питання пільг – це питання пріоритетів окремих галузей економіки. Оскільки у нашій країні тривалий час пільги були продуктом лобістського впливу фінансово-промислових груп та давали змогу окремим компаніям ухилятися від оподаткування, число пільгових видів діяльності стало надмірним, державний бюджет просто не витримує обсягів цих пільг.

Отже, в нинішній, критичний для країни час, Державна фіскальна служба пропонує залишити пільги за наступними 4 сферами діяльності: видобування нафти й газу, машинобудування для агропромислового комплексу, оборонно-промисловий комплекс та підприємства, засновані громадськими організаціями інвалідів. Причому підприємства зазначених галузей отримуватимуть пільгу лише за умови спрямування звільненого від оподаткування прибутку у розвиток власного виробництва.

«Ми свідомі, що це – достатньо резонансна пропозиція, котра матиме безліч опонентів з числа отримувачів пільг. Сподіваємося на підтримку інститутів громадянського суспільства, на підтримку усіх, кому не байдужа доля економічної реформи, доля країни», - зауважив Голова ДФС.

Він також зауважив, що з початку наступного року вводиться електронне адміністрування податку на додану вартість – радикально спрощується процедура сплати (адміністрування) ПДВ та мінімізуються контакти між платником податків та інспектором. Це дасть змогу унеможливити формування фіктивного податкового кредиту та отримання неправомірного відшкодування ПДВ з бюджету. Відповідний закон вже ухвалено парламентом.

Серед основних переваг такої системи для бізнесу Ігор Білоус визначив швидке повернення ПДВ та прозорість процесу. Також зменшиться тиск на бізнес, завдяки зниженню кількості обтяжливих перевірок, у т.ч. по всьому ланцюгу поставок до виробника чи імпортера.

Сама ж система звітування ПДВ залишиться місячною, щоб не вилучати надовго обігові коштів у підприємств.

 

Системна робота по детінізації економіки дає свої результати

«Оперативні дані за серпень ц.р. засвідчують тенденцію зростання надходжень: діалог з підприємцями, боротьба з ухиленням від оподаткування та вже запропоновані законодавчі зміни - дають результати. Останнього місяця літа зібрані ДФС платежі приблизно на чверть перевищили торішні» - заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус під час прес-конференції, яка відбулася в прес-центрі КМУ 08 вересня 2014 р.

Водночас у серпні 2014 р. до загального фонду держбюджету за оперативними даними надійшло 26,8 млрд. грн., що на 6 млрд. грн., або на 26,5% більше, ніж у серпні минулого року. До зведеного бюджету забезпечено 35,8 млрд. грн. платежів, у т.ч. до державного бюджету – 27,8 млрд. грн., що на 4,9 млрд. грн. або на 21,3% більше показників минулого року.

За словами Ігоря Білоуса, таких результатів вдалося досягти завдяки системній роботі по виведенню економіки з «тіні», запобіганню ухиленню від сплати податків, зборів та митних платежів.

«Оцінити результати нашої роботи допоможе, зокрема, «показник детінізації» - частка надходжень ПДВ у валовому внутрішньому продукті країни. У першому півріччі досягнуто найвищого значення цього показника за останні 10 років – 9,79%. Для порівняння, 2012 року «показник детінізації» становив 9,72%, 2013 року – 8,75%. Разом з тим, збільшення питомої ваги надходжень ПДВ у ВВП на 1,04%  – це додаткові 6,8 млрд. грн. у бюджеті країни» - наголосив Голова ДФС.

Він також зауважив, що з початку поточного року оперативними підрозділами ДФС України припинено протиправну діяльність 38 конверт-центрів, якими було проконвертовано майже 5 млрд. грн. За результатами документальних перевірок підприємств реального сектору економіки, які користувалися послугами «конвертів», до бюджету стягнуто 341,7 млн. гривень.

Митними органами, в свою чергу, перекрито незаконні схеми ввезення в Україну нафтопродуктів. Їхня легалізація на ринку України від початку березня ц.р. вже дала позитивний ефект у сумі 7,6 млрд грн. додаткових митних платежів.

В результаті налагодження ефективного контролю за правильністю й достовірністю декларування товарів, що переміщуються через кордон контейнерами, у серпні досягнуто рекордних цього року значень таких показників як податкове навантаження на один контейнер з товарами, а також митна вартість кілограму продукції, що переміщується контейнерами.

Також усунуто схему ухилення від оподаткування товарів шляхом ввезення на митну територію України розукомплектованих легкових автомобілів, через яку лише цього року бюджет втратив від зменшення обсягів імпорту легкових автівок більш як 3 млрд. грн.

«Сьогодні, коли країна фактично воює, варто пам’ятати, органи ДФС забезпечують платежі до державного й місцевих бюджетів з метою підтримки національної економіки, забезпечення соціальної сфери, захисту країни та підвищення її обороноздатності» - наголосив Ігор Білоус.

 

У Дніпропетровській області з нагоди Дня підприємця відбулося урочисте вітання кращих представників бізнесу

Вшанування підприємців, напередодні професійного свята - Дня підприємця закінчилося у Дніпропетровській області урочистою зустріччю кращих представників бізнесу, керівництва міста Дніпропетровська та області, і, звичайно, Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області.

Кращі керівники малого та середнього міста отримали від імені голови Дніпропетровської обласної адміністрації, голови Дніпропетровської обласної Ради та голови Дніпропетровської міської Ради поздоровлення, почесні грамоти та цінні подарунки.

Заступник начальника Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області Ігор Ломака, висловлюючи вітання, ще раз поздоровив всіх підприємців області з професійним святом та висловив впевненість в стабільності економічного розвитку регіону і наповнення бюджету країни підприємцями Дніпропетровщини.

 

Шановні платники податків, Нікопольська ОДПІ повідомляє!

Начальник Нікопольської ОДПІ Геннадій Ткачук повідомляє, що останнім часом почастішали випадки, коли невідомі особи від імені керівного складу Нікопольської ОДПІ звертаються до приватних підприємців, підприємств, організацій з вимаганням “хабара”, безкоштовного надання певних послуг, будь - яких вимог погрожуючи “псевдо перевірками”, застосуванням штрафних санкцій.

Керівництво Нікопольської ОДПІ просить всіх бути пильними та сприяти притягненню до кримінальної відповідальності таких шахраїв. «Не дайте втягнути себе у брудну провокацію, а у разі отримання будь – якої інформації терміново повідомляйте про це до Нікопольської ОДПІ за тел. 2-22-00 або до Управління внутрішньої безпеки Державної фіскальної служби України за тел. 0-800-501-007» - наголосив Геннадій Ткачук.

 

Надходження до бюджету

Заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський повідомив щодо надходження до бюджету від реалізації безхазяйного майна:

- до Державного бюджету з початку року надійшло 36,5 тис. грн. при плановому показнику 14,6 тис. грн., що становить 250%. У серпні 2014 року надійшло 10,8 тис. грн., або 216% (план 5,0 тис. грн.).

- до Місцевого бюджету з початку року надійшло 82,2 тис. грн. при плановому показнику 51,7 тис. грн. що становить 159%. У серпні 2014 року надійшло 2,1 тис. грн., або 210% (план 1,0 тис. грн.).

 

Більше 326 мільйонів гривень сплачено платниками Нікопольщини до соціальних фондів

Як зазначив заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський за січень-серпень 2014 року поточного року платниками податків Нікопольського регіону внесено на рахунки Держказначейства більше 326 мільйонів грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

При цьому надходження єдиного внеску лише в серпні склали більше 40 млн. гривень.

Також, Володимир Малиновський повідомив, що адміністрування єдиного соціального внеску відбувається успішно, і не в останню чергу завдяки запровадженню електронних сервісів, якими користується все більше платників. Нагадуємо, що при Нікопольській ОДПІ працює Акредитований центр сертифікації ключів у Центрі обслуговування платників, який працює з 9.00 до 18.00, крім суботи та неділі.

Єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до законодавчо визначених пропорцій та перераховується на рахунки відповідних фондів.

Крім того, Володимир Малиновський звернув увагу, що триває обговорення Концепції реформування податкової системи України, в якій запропоновано кілька моделей реформування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Детальніше ознайомитися з Концепцією реформування податкової системи України можна за посиланням http://sts.gov.ua/anonsi/7085.html.

 

З початку року на Дніпропетровщині перераховано до бюджету понад 238 мільйонів гривень акцизного податку

На сьогодні ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області здійснює контроль за діяльністю 21 платника акцизного податку, з яких 19 – юридичних осіб та 2 – приватних підприємця - фізичні особи.

Так, у січні – серпні 2014 року до Державного бюджету України направлено понад 238 мільйонів гривень акцизного податку. Насамперед, зросли надходження акцизного податку від виробників вітчизняної підакцизної продукції. Так, з початку року ними направлено до бюджету 217,5 мільйоні гривень, що на 141,4 мільйони гривень більше відповідного періоду 2013 року.

З ввезених в Україну підакцизних товарів за січень – серпень до Державного бюджету надійшло майже 21 мільйон гривень акцизного податку.

 

На Дніпропетровщині в рамках операції «Урожай-2014» додатково працевлаштовано 89 найманих праціників

З липня поточного року у Дніпропетровському регіоні триває операція «Урожай-2014», мета якої: виявлення необлікованих найманих працівників, легалізація заробітної плати, перевірка повноти нарахування і сплати земельного податку та орендної плати за землю, упередження схем ухилення від оподаткування суб’єктами господарювання тощо.

За результатами контрольно-перевірочної роботи працівниками ГУ Міндоходів області виявлено 89 неоформлених працівників, залучених до сільськогосподарських робіт. Також, виявлені порушення у 65 сільгоспвиробників - 30 юридичних осіб та 5 фізичних осіб-підприємців.

Всього по перевірках донараховано понад 18,2 мільйонів гривень. По донарахованих сумах в бюджет надійшло 7 мільйонів 765 тисяч гривень.

Робота з цього напрямку триває. Тому важливо, щоб сільгоспвиробники, усвідомлювали важливість самостійної своєчасної сплати в повному обсязі податків та належним чином оформлених трудових правовідносин з найманими працівниками.

 

На Дніпропетровщині аграрний сектор виводять з тіні

Для організації роботи щодо відпрацювання сільгоспвиробників, з метою проведення операції «Урожай – 2014» на Дніпропетровщині створені робочі групи у склад якої увійшли фахівці різних підрозділів ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області та ДПІ області.

В результаті проведеної інвентаризації договорів оренди землі в частині відповідності розміру орендної плати за землю (3% нормативної грошової оцінки землі) працівниками ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області встановлено, що на території Дніпропетровщини сільгоспвиробниками використовуються землі сільськогосподарського призначення на підставі 3983 договорів оренди, з них по 1105 договорам оренди землі розмір орендної плати не відповідає вимогам законодавства. Після приведення вказаних договорів у відповідність з чинним законодавством, розмір орендної плати збільшиться на 14,2 млн. грн. на рік.

Після документального оформлення, фото, відео фіксації фактів незаконного використання земель (самовільне їх використання), міндоходівцями Дніпропетровщини додатково складено 70 договорів оренди землі на загальну площу 628,26 га. Переглянуті умови 57 договорів оренди землі на загальний об'єм площ – 1990,0 га. Додатково укладено з громадянами – власниками земельних частин (паїв) 1019 договорів оренди землі загальною площею 5039,24 га. В результаті проведеної кропіткої роботи додаткові надходження в бюджет склали 1399,6 тис. грн.

За актами перевірок донараховано 0,7 тис. грн. фіксованого сільськогосподарського податку.

Відпрацювання сільськогосподарських товаровиробників щодо наявності сільськогосподарських угідь, правильності декларування платежів за землекористування, податку на додану вартість, тощо проводитимуться і надалі. Адже головним вектором детінізації економіки сьогодні є виведення бізнесу з тіні. Тож, шановні фермери, будь ласка, дотримуйтесь законодавства України та будьте сумлінними платниками.

 

Працівники внутрішньої безпеки Міндоходів Дніпропетровщини провели 231 службову перевірку та розслідування

З початку року співробітниками управління внутрішньої безпеки ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області за основними лініями роботи взято участь у проведенні 231 службових розслідувань та перевірок, за результатами яких встановлено 134 факти порушення вимог діючих законодавчих та нормативно-правових документів з боку співробітників структурних підрозділів ГУ Міндоходів області. У відношенні посадових осіб структурних підрозділів ГУ Міндоходів, включаючи колишніх:

- відкрито 26 кримінальних провадження, в тому числі 7 – за фактом вимагання та отримання хабара;

- виявлено 26 кримінальних правопорушень, скоєних співробітниками структурних підрозділів ГУ Міндоходів області;

- складено та направлено до суду 8 адміністративних протоколів про порушення вимог Закону України "Про засади запобігання та протидії корупції".

Безпосередньо за матеріалами управління внутрішньої безпеки відкрито 25 кримінальних провадження та виявлено 25 кримінальних правопорушень, в тому числі 6 – за фактом вимагання та отримання хабара.

В якості профілактичних заходів щодо недопущення корупційних дій працівниками структурних підрозділів ГУ Міндоходів області, співробітниками управління внутрішньої безпеки проведено: 522 лекції та співбесіди з працівниками та кандидатами на працевлаштування до органів Міндоходів; винесено 107 офіційних застережень про недопущення протиправної поведінки; матеріали УВБ, в тому числі про функціонування проекту «Пульс» транслювались у 98 теле- та радіопрограмах, 22 опубліковано у друкованих ЗМІ, 39 у мережі Інтернет; перевірено 272 кандидати на зайняття посад в органах Міндоходів, з яких 20 відмовлено у призначенні на посаду.

 

З підроблених поштових адрес ДФС розсилається шкідливе програмне забезпечення

Останнім часом зафіксовано чергову спробу дискредитації органів Державної фіскальної служби України. З підроблених поштових адрес ДФС зловмисниками розсилаються електронні листи зі шкідливим програмним забезпеченням.

Поштові скриньки kabminonline@minrd.gov.ua, nalogs_ki@minrd.gov.ua, nalogs@minrd.gov.ua, та nalogs_ua@minrd.gov.ua не зареєстровані на сервері електронної пошти ДФС України в мережі Інтернет, тобто не належать відомству.

Листи містять пропозицію ознайомитись з документами щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, а додатки містять шкідливе програмне забезпечення. Ця інформація не відповідає дійсності.

Отримувачам листів рекомендується терміново повідомити про це Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України, СБУ та МВС України та надіслати їм зразки шкідливого програмного забезпечення.

Об’єктами масового ураження є не лише комп’ютери державних органів чи установ, а й громадян України. Просимо бути уважними та не відкривати подібних листів.

 

Обслуговування платників Дніпропетровщини на рівні світових стандартів якості

В рамках організації надання послуг клієнтам відповідно до світових стандартів якості обслуговування у Дніпропетровській області створено та діють 32 Центри обслуговування платників: 17 з них при ДПІ області та 15 у відділеннях.

У 2014 році на Дніпропетровщині постійними клієнтами цих центрів є майже 62 тисячі юридичних особи та більш ніж 150 тисяч підприємців – фізичних осіб, які зареєстровані на Дніпропетровщині.

Комплекс послуг, що надаються органами Міндоходів у Дніпропетровській області через Центри обслуговування платників, включає:

- надання адміністративних послуг;

- надання консультаційних послуг;

- надання інформаційних послуг;

- приймання звітності;

- приймання вхідної кореспонденції;

- видачу ключів електронного цифрового підпису.

У центрах обслуговування платників Дніпропетровської області надають послуги близько 320 працівників Міндоходів області.

У сервісних Центрах платники Дніпропетровщини можуть отримати безкоштовне програмне забезпечення, сертифіковані ключі електронного цифрового підпису, а при потребі - скористатися мережею Інтернет.

Режим роботи центрів спрямований на забезпечення якісного та вчасного надання послуг платникам. Центри працюють за режимом: щоденно у робочі дні з 09 год. 00 хв. до 18 год.00 хв.; у суботу – з 09 год. 00 хв. до 16 год. 00 хв. З урахуванням регіональних особливостей Центри обслуговування платників Верхньодніпровської ОДПІ працюють за графіком: щоденно у робочі дні з 08 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв.; у суботу – з 08 год. 00 хв. до 15 год. 00 хв.

 

Чи підлягає оподаткуванню військовим збором матеріальна допомога?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, якщо працедавець надає окремим працівникам нецільову благодійну (матеріальну) допомогу за їх заявами у зв’язку з особистими обставинами, яка носить разовий характер, наприклад на вирішення соціально-побутових потреб, вона не входить до складу заробітної плати, тому не розглядається як об’єкт оподаткування військовим збором.

Нагадаємо, об’єктом оподаткування військовим збором є, зокрема доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами ( п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підр. 10 р. XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями).

Більш детально з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дані роз’яснення у категорії 132).

 

Особливості перерахування військового збору для відокремленого підрозділу

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що юридична особа перераховує військовий збір, як за себе так і за неуповноважений відокремлений підрозділ до бюджету за своїм місцем розташування.

Ставка становить 1,5 відсотка до доходів у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграш гравця (учасника), отриманий від організатора азартної гри.

Зазначимо, що військовий збір введено тимчасово, до 1 січня 2015 року (Закон України від 31 липня 2014 року № 1621-VII ,,Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України”).

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дані роз’яснення у категорії 132).

 

Про обов'язкове використання цінників

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг продавці зобов’язані розміщувати цінники на товари (меню, прейскуранта, тарифу на послугу, що надається) у грошовій одиниці України. Це передбачено Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

 

Щоденне друкування РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі громадського харчування та послуг зобов’язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.

 

Готівкові розрахунки. Застосування фінансових санкцій

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що до суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), у разі виявлення під час перевірки підтверджених належним чином фактів неодноразових протягом календарного року порушень, передбачених п.1 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», застосовуються такі фінансові санкції:

  • вчинене вперше – 1 грн.;

  • вчинене вдруге – 100% вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (послуг);

  • за кожне наступне вчинене порушення – у п’ятикратному розмірі вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (послуг).

Встановлено, що оскільки продаж товару без застосування РРО не є триваючим порушенням і невидача касового чека під час кожного продажу товару визначається окремим порушенням, то наступне незастосування РРО при продажу товарів (наданні послуг) є окремим порушенням, тобто наступне незастосування РРО чи невидача чека при продажу товару вважатиметься повторним порушенням. (Лист від 31.07.2014 р. №862/7/99-99-22-06-03-17/34).

 

Про необхідність придбання ліцензії!

Нікопольська ОДПІ нагадує суб’єктам господарювання, які здійснюють оптову та роздрібну торгівлю спиртом, алкогольними напоями та горілчаними виробами, про необхідність своєчасного отримання відповідних ліцензій на право здійснення господарської діяльності.

 

Продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім суворо заборонено

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» визначено відповідальність суб'єктів господарювання, які продають алкоголь чи тютюн особам, що не досягли 18-річного віку. До таких суб’єктів застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у сумі 6800 гривень.

Окрім фінансової відповідальності, суб’єкта господарювання за продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів неповнолітнім чекає анулювання ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

 

Посилено контроль за обігом підакцизних товарів

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 04.09.14 набрали чинності (крім деяких норм) зміни, внесені до Податкового кодексу України та деяких законів України, якими посилено контроль за обігом підакцизних товарів і процедурою документального оформлення операцій із ввезення/вивезення спирту та лікеро-горілчаних виробів з території акцизних складів; уточнено окремі податкові норми, зокрема розширено функціональні повноваження представників органів ДПС на акцизних складах з метою підвищення ефективності їх роботи та забезпечення бюджетних надходжень з акцизного податку у повному обсязі.

Інвентаризація спирту етилового на акцизному складі, у тому числі інвентаризація, що проводиться на перше число кожного місяця, проводиться у присутності представника контролюючого органу на акцизному складі. Якщо за результатами інвентаризації виявлено втрати спирту етилового, що перевищують установлені норми втрат, платник сплачує акцизний податок, виходячи з розміру таких втрат і ставки акцизного податку, що діє на дату складання акта інвентаризації. Також запроваджено Єдиний державний реєстр обладнання для промислового виробництва сигарет і цигарок, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову й митну політику. )Закон України від 12.08.2014 р. № 1638-VII).

 

При анулюванні платника ПДВ не забудьте про умовний продаж

Нікопольська ОДПІ нагадує, якщо товари/послуги, необоротні активи, суми податку по яких були включені до складу податкового кредиту, не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, такий платник податку в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника податку зобов’язаний визначити податкові зобов’язання по таких товарах/послугах, необоротних активах. Таке нарахування потрібно зробити виходячи зі звичайної ціни відповідних товарів/послуг чи необоротних активів, крім випадків анулювання реєстрації як платника податку внаслідок реорганізації платника податку шляхом приєднання, злиття, перетворення, поділу та виділення відповідно до закону. Нарахувати податкове зобов’язання слід не пізніше дати анулювання реєстрації як платника податку на додану вартість в останньому звітному (податковому) періоді. Наприклад, якщо заява про анулювання подається 24 березня, нарахувати зобов’язання треба у складі декларації за березень. Це робиться шляхом виписування податкової накладної:

- у верхній лівій частині оригіналу цієї податкової накладної ставлять відповідну позначку „Х” та зазначають тип причини „10”.

- у рядках „Індивідуальний податковий номер покупця” проставляють „400000000000” (з правого боку).

Така податкова накладна включається до розділу I Реєстру виданих та отриманих податкових накладних, а також до декларації з ПДВ з відповідним відображенням у рядку 1 розділу I та підлягає розшифруванню у розділі I додатка 5 до декларації.

 

Постачання виробів медичного призначення

ДФС України повідомлено, що обов’язковим документом, який підтверджує належність продукції до медичних виробів, є свідоцтво про державну реєстрацію медичного виробу. При здійсненні митного оформлення медичних виробів, які ввозяться на митну територію України і на які є свідоцтво про їх державну реєстрацію, ПДВ нараховується за ставкою 7%.

Зазначено, що декларація про відповідність та/або заява про медичні вироби особливого призначення, наявність яких передбачається Технічними регламентами щодо медичних виробів, затвердженими постановами Кабінету Міністрів України від 02.10 2013 р.№753, 754,755, не є обов’язковими документами, їх відсутність не може бути підставою для відмови в застосування вищезазначеної ставки ПДВ.

Зауважено, що Перелік медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладанню ПДВ за ставкою 7%, затверджено постановою Кабінетів Міністрів України від 01.07.2014 р.№216, яка набрала чинності з 02.07.2014 р. (Лист від 19.08.2014 р. №2316/7/99-99-19-03-02-17).

 

Списання кредиторської заборгованості

Нікопольська ОДПІ повідомляє, якщо постачальником-виконавцем на дату отримання авансового платежу від покупця-замовника було визначено податкові зобов’язання з ПДВ, а у подальшому виникли обставини, внаслідок яких договір постачання товарів/послуг не виконано, товари/послуги не поставлено протягом строку позовної давності, постачання інших товарів/послуг, в оплату яких можуть бути зараховані ці кошти, не здійснюватиметься, а кредиторська заборгованість за отриманим авансом списується, об’єкт оподаткування (операція з постачання товарів/послуг), відповідно, є відсутнім. Отже, у зазначеній ситуації постачальник-виконавець має право зменшити нараховану суму податкових зобов’язань з ПДВ.

У разі якщо на дату повернення товарів (зменшення їх вартості або вартості послуг) сума оплати за них зараховується в рахунок оплати іншого товару/послуги, тобто ці кошти набувають статусу передоплати за інший товар/послугу, то постачальник на цю дату повинен виписати окрему податкову накладну на інші товари/послуги та, відповідно, нарахувати податкові зобов’язання. (Лист Міністерства доходів і зборів України від 23.06.2014 р. №11237/6/99-99-19-03-02-15).

 

ФОП - платник єдиного податку з обсягом оподатковуваних операцій понад 300 тис. грн. переходе на загальну систему оподаткування. Чи передбачена обов’язкова реєстрація платника ПДВ?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що в даному випадку передбачена обов’язкова реєстрація платника ПДВ. У разі переходу осіб із спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати податку, на сплату інших податків і зборів та за умови, що такі особи відповідають вимогам, визначеним п.181.1 ст.181 ПКУ (обсяг оподатковуваних операцій перевищує 300 тис. грн.), реєстраційна заява подається не пізніше 10 числа першого календарного місяця, в якому здійснено перехід на сплату інших податків і зборів.

Якщо обсяг оподатковуваних операцій відсутній або менший 300 тис. грн., реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податку. У разі зміни ставки єдиного податку відповідно реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату податку на додану вартість.

 

Допущення транспортного засобу до перевезення

Нікопольська ОДПІ нагадує, що в зв’язку з частковим обмеженням роботи Луганської та Східної митниць і неможливістю отримання суб’єктами господарювання — перевізниками, які зареєстровані у зазначених областях, свідоцтв про допущення дорожнього транспортного засобу до перевезення товарів під митними печатками та пломбами, доручено митницям, розташованим в інших регіонах України, у разі звернення таких перевізників здійснювати оформлення та видачу свідоцтв згідно з Порядком, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.10.2012 р. № 1064. (Лист Міністерства доходів і зборів України від 22.08.2014 р. №2185/6/99-99-24-01-08-15).


 

Відшкодування середнього заробітку

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з 02.09.2014 р. підприємства, установи та організації для покриття витрат на виплату середньої заробітної плати військовозобов’язаним, призваним на збори, подають до районного військового комісаріату, у якому перебувають на обліку військовозобов’язані, рахунки, котрі акцептуються та передаються до обласного військового комісаріату для оплати. Відшкодуванню підлягають усі витрати, пов’язані з виплатою середнього заробітку (у тому числі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування).

Непрацюючим на день призову військовозобов’язаним за весь період зборів, ураховуючи час проїзду до місця їх проведення і назад, за їх заявами про те, що вони на день призову на збори не працюють, виплачується грошове забезпечення, виходячи з розрахунку однієї мінімальної заробітної плати на місяць.

 

Компенсація єдиного внеску

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що роботодавцю, який протягом останніх 12 календарних місяців створював нові робочі місця, працевлаштовував на них працівників і виплачував їм щомісячну зарплату не менше трьох мінімальних, гарантується компенсація частини ЄСВ. Розмір компенсації становить 50% фактичних витрат роботодавця на сплату ЄСВ за відповідного працівника за місяць. У разі зменшення штатної чисельності працівників та фонду оплати праці роботодавець втрачає право на компенсацію.

У звіті про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 р. №454 передбачено відображення кількості новостворених робочих місць.

В таблиці 1 додатка 4 Звіту вказується кількість створених нових робочих місць у звітному періоді – зазначається один раз і лише тоді, коли на підприємстві створено нове робоче місце у зв'язку із створенням нового суб'єкта господарювання (крім того, який створений шляхом припинення) або збільшенням штатної чисельності працівників за умови відсутності скорочення (зменшення) середньомісячної чисельності за попередні 12 місяців, а також створене шляхом модернізації або зміни технології виробництва, що потребують нових знань та вмінь працівника, незважаючи, що на них не були прийняті працівники.

У таблиці 5 додатка 4 до Звіту з ЄСВ вказується дата створення нового робочого місця (штатної одиниці), на яке у звітному періоді працевлаштований даний працівник. Дата (число, місяць і рік) створення може не співпадати з датою початку трудових відносин.

У таблиці 6 додатка 4 до Звіту з ЄСВ в реквізиті 22 «Ознака нового робочого місця» проставляється позначка «1» у разі працевлаштування особи на нове робоче місце і заповнюється протягом 2 років.

Звіт страхувальником повинен подаватися в повному обсязі із заповненням усіх реквізитів. Звіт, складений з порушенням встановлених вимог, у тому числі без заповнених обов'язкових реквізитів і представлений без всіх необхідних таблиць, не визнається звітом і вважається таким, що не подавався.

Детальніше про це можна ознайомитися у листі Пенсійного фонду України від 21.08.2014 р № 21841/05-10.

Інформаційно – комунікаційний відділ

Категория: Город | Просмотров: 546 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar