Покров Суббота 21.07.18, 19:51
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2018 » Июль » 5 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
12:36
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

За порушення вимог класифікації товарів згідно з УКТЗЕД донараховано 18,8 млн грн. митних платежів

Під час документальних перевірок платникам податків донараховуються значні суми митних платежів через невірне застосування кодів класифікації при митному оформленні товарів, що ввозяться на митну територію України. Про це повідомила директор Департаменту аудиту ДФС Наталія Рубан.

Так, за її словами, факти неправильної класифікації декларантами товарів виявляються під час аналізу баз даних оформлених митних декларацій з використанням інформації, розміщеної в Програмно-інформаційному комплексі Єдиної автоматизованої інформаційної системи (ПІК ЄАІС) ДФС. Саме на підставі такого аналізу і приймається рішення щодо проведення документальних перевірок діяльності таких суб’єктів господарювання.

«Протягом січня - травня 2018 року підрозділами митного аудиту регіональних головних управлінь ДФС проведено 377 документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи. З них 242 документальні перевірки – щодо порушення вимог класифікації товарів згідно із УКТЗЕД, що становить майже 64,2% від загальної кількості проведених перевірок», – зазначила Наталія Рубан.

Загальна сума нарахованих грошових зобов’язань по сплаті митних платежів, що виникли внаслідок порушення суб’єктами ЗЕД митного законодавства, складає 48,86 млн. грн. З цієї суми за результатами документальних перевірок з питань порушення вимог класифікації товарів згідно із УКТЗЕД донараховано 18,8 млн.грн., або майже 38,5% від загальної суми нарахованих грошових зобов’язань.

Як розповіла Наталія Рубан, найбільше порушень вимог класифікації товарів згідно із УКТЗЕД допускається суб’єктами господарювання внаслідок неправильного застосування Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, затверджених Законом України від 19 вересня 2013 року «Про Митний тариф України», по таких товарах: іграшково-розвиваючий та навчаючий асортимент товарів для дітей – по 47 суб’єктах ЗЕД; пістолети  клейові – по 29 платниках податків; велокрісла для дітей – по 25 підприємствах; вакууматори пакувальні –по 24 суб’єктах господарювання.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Про розгляд звернень громадян та публічну інформацію йшлося на прес-конференції в ІА «Мост-Днепр»

22 червня в прес-центрі ІА «МОСТ-ДНЕПР» відбулася прес-конференція на тему: «Результати розгляду звернень громадян та запитів на публічну інформацію» за участі начальника відділу організації роботи ЦОП та надання адміністративних послуг, розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації управління обслуговування платників ГУ ДФС у Дніпропетровській області Євгена Суднікова.

«За п’ять місяців 2018 року до фіскальних органів у Дніпропетровській області надійшло 294 письмових звернення громадян, що на 33 звернення менше, ніж за відповідний період 2017 року, з них: 290 заяв, 1 пропозиція та 3 скарги. Тематика письмових звернень різноманітна. Це консультації з питань податкового законодавства, контрольно-перевірочна робота, інформування про ухилення від сплати податків, загальнодержавні податки, єдиний соціальний внесок, місцеві податки.

З початку 2018 року керівництвом ГУ ДФС та підпорядкованих ДПІ було проведено 16 особистих прийомів. Зауважу, що повторних звернень від громадян не надходило. Це свідчить про надання вчасних і зрозумілих відповідей на усні та письмові звернення заявників», - повідомив Євген Судніков.

Фахівець також проінформував, що протягом січня-травня 2018 року до органів ДФС у Дніпропетровській області надійшло 94 письмових запитів на публічну інформацію. За наслідками розгляду запитів органами ДФС у Дніпропетровській області: 65 запитів – задоволено; на 24 - надано роз’яснення; 3 запити – надіслано за належністю; 2 запити – знаходяться на виконанні.

Всі запити виконані в термін, встановлений законодавством.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Якщо у громадян реєстраційні дані зазнали змін

Якщо у вас змінились реєстраційні дані, зокрема місце проживання, у такому випадку, згідно з вимогами ст.70 Податкового кодексу України, громадяни зобов’язані протягом місяця подати до державної податкової інспекції заяву (форма 5-ДР) для внесення відповідних оновлених даних у Державний реєстр фізичних осіб – платників податків. Про це повідомила начальник управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Наталія Міщенко.

Завдяки своєчасно внесеної достовірної інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб формуються нарахування про суми податків, а саме, земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та транспортного податку. Таким чином, громадяни зможуть виконати свій обов’язок зі сплати податків, не порушуючи граничні терміни сплати, та уникнути фінансових санкцій.

З початку року Нікопольською ОДПІ видано більше 6 тисяч карток платників податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків. Отож, у разі зміни своїх реєстраційних даних, зокрема прізвища, імені, по батькові або місця проживання (реєстрації), невідкладно звернутися до Нікопольської ОДПІ та подати заяву за формою 5-ДР за місцем нової реєстрації (проживання).

 

Використання процедури електронного декларування за митними деклараціями на бланку єдиного адміністративного документу на Дніпропетровській митниці ДФС

Кількість електронних митних декларацій (далі – ЕМД), оформлених на бланку єдиного адміністративного документу у т.ч. у відсотковому відношенні до загальної кількості оформлених митних декларацій складає у травні 2018 року 13380 шт. (99%).

У порівнянні з аналогічним періодом минулого року (з 01.05.2017 по 31.05.2017) відсотковий показник кількості оформлених ЕМД залишився незмінним - на рівні 99%.

Також, у порівнянні з квітнем 2018 року у травні 2018 року відсотковий показник кількості оформлених ЕМД залишився незмінним на рівні 99%.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Юристи ДФС Дніпропетровщини відстояли справи у судах на суму 640,4 млн. грн.

Станом на 01.06.2018 року на розгляді в адміністративних судах різних інстанцій за участю органів ДФС Дніпропетровської області перебувало понад 8563 тисячі справ різних категорій на загальну суму позовних вимог 10,5 млрд. грн.

За позовами платників податків до територіальних органів ГУ ДФС перебувало на розгляді 6941 справа на суму 8,1 млрд. грн., з них 5266 справ на суму 7,9 млрд. грн. позови про визнання недійсними/нечинними податкових повідомлень – рішень.

Із розглянутих справ на користь органів ДФС вирішено 175 справ на суму 433,2 млн. грн., з них,  159 справ на суму 433,0 млн. грн. за позовами платників податків про визнання недійсними/нечинними податкових повідомлень – рішень.

За позовами територіальних органів ГУ ДФС до платників податків перебувало на розгляді 1622 справи на суму 2,4 млрд. грн. Це позови щодо стягнення податкового боргу, визнання боржника банкрутом та приєднання кредиторських вимог в справах про визнання боржника банкрутами, надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться у банку тощо. Розглянуто у судах різних інстанцій 214 справ на суму 207,5 млн. грн., на користь органів ДФС вирішено 210 справ на суму 207,2 млн. грн.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Заходи щодо запобігання і протидії корупції

Протягом січня - травня поточного року управлінням внутрішньої безпеки Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено 53 перевірки в територіальних підрозділах ГУ.

За результатами цих перевірок: розпочато 14 кримінальних проваджень за статтями 364, 361-1, 368 КК України; винесено 18 подань керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 10 працівників служби; оголошено 5 підозр працівникам фіскальної служби; до суду направлено 2 обвинувальних акти; складеного 5 протоколів відносно посадових осіб ГУ за скоєння правопорушень, пов’язаних з корупцією.

У поточному році проведено перевірки 118 кандидатів на працевлаштування. За підсумками перевірок 3 претендентам відмовлено у призначенні на посаду.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

До уваги платників ПДВ щодо роботи Єдиного реєстру податкових накладних!

ДФС відповідно до пункту 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 та з урахуванням розпорядження Кабінету Міністрів України «Про перенесення робочих днів у 2018 році» від 11.01.2018 № 1-р, інформує про роботу Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН) у червні 2018 року.

23 червня (субота) та 30 червня (субота) 2018 року вважаються операційними днями, протягом яких здійснюватиметься прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування для реєстрації в  ЄРПН. Операційний день триває з 8-ї до 20-ї год. Підтвердженням про прийняття податкової накладної до ЄРПН є квитанція, дата та час зафіксовані у квитанції є датою та часом надання податкової накладної в електронному вигляді до ДФС.

28 червня (четвер), 29 червня (п’ятниця) та 1 липня (неділя) 2018 року є святковими та вихідними днями, які не вважаються операційними днями та  протягом яких ЄРПН не функціонуватиме.

Беручи до уваги граничні терміни для реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН, визначені Податковим кодексом України, без застосування штрафних санкцій, рекомендуємо завчасно надсилати податкові накладні, розрахунки коригування для реєстрації в такому реєстрі з урахуванням вихідних, святкових та неробочих днів у червні 2018 року, а також тривалості операційного дня.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Протягом п’яти місяців 2018 року на «Пульс» звернулося 322 мешканця Дніпропетровщини

Впродовж січня – травня поточного року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» надійшло 322 звернення від платників податків та громадян Дніпропетровської області.

Всі звернення розглянуті, про вжиті заходи проінформовано заявників у встановлені законодавством терміни.

Понад 60% звернень суб’єктів господарювання та громадян стосувались питань, які виникають під час подання звітності та реєстрації накладних – 196 звернень.

Крім того, від мешканців регіону на сервіс «Пульс» отримано дзвінки з приводу питань роботи органів ГУ ДФС області (72 звернення), системи електронного адміністрування ПДВ (22 звернення), роботи Центрів обслуговування платників та перевірок суб’єктів господарювання (по 10 звернень) тощо. Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося 4 звернення.

Нагадаємо, номер телефону сервісу ДФС України «Пульс» 0-800-501-007 (напрямок «4»). Лінія працює цілодобово.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Електронний кабінет пропонує сервіси платникам як допомогу при реєстрації податкових накладних

ДФС України розширює можливості Електронного кабінету платника. Платники податку на додану вартість мають змогу скористатися новими сервісами в Електронному кабінеті під час реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування (далі – ПН/РК).

Так, в Електронному кабінеті є можливість подати письмові пояснення та копії документів до декількох ПН/РК, якщо вони складені на одного отримувача за одним і тим самим договором або якщо в таких ПН відображені однотипні операції. Однотипними є операції з однаковими кодами товарів згідно з УКТ ЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.

Для уникнення помилок при складанні РК до ПН платники можуть скористатися сервісом, який дозволяє переглянути повну інформацію щодо ПН з урахуванням всіх зареєстрованих до неї РК кількісних і вартісних показників.

Доступ до інформації надано в приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету у розділі «ЄРПН». За заданими параметрами пошуку ПН відображається остаточний розрахунок з урахуванням всіх наступних зареєстрованих до неї РК.

Можна здійснити перегляд розрахункових показників навантаження та суми ПДВ, зазначені платником ПДВ в ПН/РК, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді.

Крім того, платники мають змогу скористатися Реєстром ПН/РК, реєстрація яких зупинена. Він розміщений у відкритій частині Електронного кабінету. За допомогою цього сервісу платники мають можливість в он-лайн режимі переглядати інформацію щодо розгляду та статусу зупинених документів.

Пошук інформації в Реєстрі здійснюється за такими фільтрами: «Індивідуальний податковий номер», «Номер ПН/РК», «Дата складання ПН/РК».

Всі ці сервіси є допомогою для бізнесу під час процесу реєстрації ПН/РК, які скорочують час на пошук необхідної інформації та допомагають уникнути помилок при складанні РК.

У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом платники податків мають можливість звернутися до контакт-центру ДФС України за телефоном: 0-800-501-007.

Інформація розміщена за посиланням  http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/341138.html

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Митницями ДФС виявлено 18,6 тис порушень митних правил

Упродовж 5 місяців 2018 року митницями ДФС виявлено 18,6 тис. порушень митних правил із вартістю предметів правопорушень на суму 752 млн грн.

Порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість складених протоколів про порушення митних правил збільшилася на 69%.

У майже 2,2 тис. справ тимчасово вилучено предмети правопорушень на суму 266 млн. грн. Так, найбільше вилучено промислових товарів – на 123,4 млн. грн. Сума вилучених продовольчих товарів склала 62,6 млн. грн., валюти – 39,8 млн. грн.

Безпосередньо митницями ДФС розглянуто 14 тис. справ про порушення митних правил, що в 2,2 раза більше, ніж за аналогічний період 2017 року.

Нараховано штрафів на суму 9,2 млрд грн, з яких до Держбюджету стягнуто 43 млн грн. Це у 2,7 раза більше, ніж за аналогічний період минулого року.

На розгляд до суду митницями передано 2,4 тис. справ про порушення митних правил на суму 555 млн. грн. За результатами їх розгляду судом прийнято рішення про накладення стягнень у вигляді штрафу та конфіскації на суму 177 млн. грн.

Одним із ефективних методів протидії митним правопорушенням є співпраця та обмін інформацією з компетентними органами іноземних держав у рамках взаємної адміністративної допомоги, яка забезпечує попередження і виявлення незаконних експортно-імпортних операцій та факти несплати до бюджету обов’язкових митних платежів.

Так, за результатами міжнародної взаємодії за 5 місяців 2018 року порушено понад  260 справ про порушення митних правил на суму 262,3 млн. грн., що складає 34% від вартості предметів правопорушень у всіх справах, порушених уподовж 2018 року.

Крім того, у ході міжнародної співпраці встановлено несплату  понад 11,4 млн. грн. обов’язкових митних платежів.

Для встановлення наявності ознак кримінальних правопорушень та здійснення контрольно-перевірочних заходів до територіальних підрозділів ДФС передано 90 матеріалів отриманих відповідей. За результатами опрацювання матеріалів територіальними підрозділами ДФС вже розпочато 13 кримінальних проваджень.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Актуально для платників податків!

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити електронний лист на електронну адресу idd@sfs.gov.ua з обов’язковим зазначенням у полі «Тема»: 6011.

Про це повідомила Державна фіскальна служба України на офіційному веб-порталі (електронний сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», розділ «Необхідно знати»).

 

В ЗІР функціонує розділ з митною інформацією

Нікопольська ОДПІ нагадує, що в ЗІР функціонує розділ «Інформація з питань митної справи».

Зауважимо, що новий розділ спрямований на покращення орієнтації користувачів ресурсу в інформації за напрямом «Митна справа». Він містить графічні та текстові інформаційні матеріали з питань митного законодавства. Це – матеріали щодо заповнення граф митної декларації, довідкові таблиці стосовно завершення митних режимів та оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму тощо.

Варто зазначити, що на сьогодні ЗІР об’єднує в собі майже 5 тисяч чинних запитань-відповідей, 668 нормативних та інформаційних документів, 807 витягів з письмових консультацій, підготовлених ІДД ДФС на типові звернення суб’єктів господарювання та громадян. Крім того, ресурс надає можливість ознайомитись зі ставками загальнодержавних і місцевих податків та зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, змінами в законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС.

Розміщена в ЗІР інформація постійно актуалізується та систематизується для оптимального сприйняття.

Нагадуємо, що скористатись ЗІР можна на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: «Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс», або за електронною адресою: http://zir.sfs.gov.ua.

 

У «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис»

Нікопольська ОДПІ інформує, що в електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») функціонує розділ «Електронний цифровий підпис».

Цей розділ містить:

- актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису;

- інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua;

- місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts;

- можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис».

Нагадуємо, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua.

 

Щодо розділу «Ставки податків і зборів»

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

 

Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».

Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.

Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.

Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

 

Про електронний сервіс ДФС «Акредитований центр сертифікації ключів»

Нікопольська ОДПІ нагадує, що про порядок отримання безкоштовних послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), які надають пункти реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України (далі – АЦСК ІДД ДФС), можна дізнатись за допомогою електронного сервісу Державної фіскальної служби України «Акредитований центр сертифікації ключів», що розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (http://sfs.gov.ua).

Безкоштовне надання послуг ЕЦП здійснюється АЦСК ІДД ДФС органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності, іншим суб’єктами господарської діяльності та фізичним особам.

Робота АЦСК ІДД ДФС забезпечується сучасним програмно-технічним комплексом, у складі якого використовуються програмно-апаратні рішення, які забезпечують високий рівень надійності захисту інформації.

До послуг ЕЦП, які надаються АЦСК ІДД ДФС належать:

- реєстрація заявників;

- надання у користування надійних засобів ЕЦП;

- допомога при генерації відкритих та особистих ключів;

- обслуговування посилених сертифікатів ключів заявників, що включає сертифікацію відкритих ключів заявників, розповсюдження та зберігання посилених сертифікатів ключів, управління статусом посилених сертифікатів ключів та розповсюдження інформації про статус сертифікатів ключів;

- надання послуги фіксування часу;

- консультативні послуги у сфері ЕЦП за зверненням підписувачів.

Переглянути перелік документів для отримання послуг ЕЦП та завантажити форми реєстраційних документів разом зі зразками їх заповнення платники можуть у розділі «Реєстрація користувачів» головної сторінки офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС за посиланням: http://acskidd.gov.ua/r_kor

 

В Електронному кабінеті запроваджено новий сервіс

Державна фіскальна служба запровадила новий сервіс в Електронному кабінеті - окремий Реєстр податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена.

Реєстр розміщено у відкритій частині Електронного кабінету.

Пошук інформації в Реєстрі здійснюється за такими фільтрами: «Індивідуальний податковий номер», «Номер ПН/РК», «Дата складання ПН/РК».

У Реєстрі відображається інформація щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена та по яким прийняті рішення відповідними комісіями, а також розпочато процедури адміністративного та судового оскарження.

Реєстр функціонує в тестовому режимі протягом місяця з дня набрання чинності Порядку.

У частині формування у відкритому доступі окремого Реєстру Електронний кабінет доопрацьовано відповідно до пункту 8 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

До уваги платників! Змінюються реквізити рахунків для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів

Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна казначейська служба України на офіційному субсайті звернула увагу платників податків, органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та інших органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, на зміну реквізитів рахунків для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів.

У зв’язку зі зміною порядку відкриття дохідних рахунків з 02.07.2018 рахунки для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів за новими реквізитами будуть відкриті на балансі Державної казначейської служби України (МФО 899998).

Реквізити рахунків для платників податків міст Нікополь, Покров, Марганець, Нікопольського району та смт Томаківка, які діють до 02 липня 2018 року та рахунки, які починають діяти з 02 липня 2018 року розміщені на офіційному порталі «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» за посиланням http://dp.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/

 

 

Задекларували доходи – до 01 серпня 2018 року сплатіть податок!

Нікопольська ОДПІ нагадує громадянам, які подали декларації про майновий стан і доходи за 2017 рік (далі – декларація), про обов’язок сплати до 1 серпня року, що настає за звітним, суми податкового зобов’язання, зазначеної в поданій податковій декларації (п. 179.7 ст. 179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ)).

Слід зазначити, що відповідно до п. 126.1 ст. 126 ПКУ у разі несплати узгодженої суми грошового зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб за наслідками поданої річної декларації до 1 серпня року, що настає за звітним, платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу:

► при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 % погашеної суми податкового боргу;

► при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20 % погашеної суми податкового боргу.

Після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, нараховується пеня (пп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ).

 

Сплачуєте страхові платежі – маєте право на податкову знижку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з пп. 166.3.5 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами і доповненнями (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати, зокрема суму витрат на сплату страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та пенсійних внесків, сплачених таким платником податку страховику – резиденту, недержавному пенсійному фонду, банківській установі за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внесків на банківський пенсійний депозитний рахунок, на пенсійні вклади та рахунки учасників фондів банківського управління як самого платника, так і членів його сім’ї першого ступеня споріднення, які не перевищують (у розрахунку за кожний з повних чи неповних місяців звітного податкового року, протягом яких діяв договір страхування):

► при страхуванні платника податку або за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом платника податку, або на банківський пенсійний депозитний рахунок, пенсійний вклад, рахунок учасника фонду банківського управління чи за їх сукупністю – суму, визначену в абзаці першому пп. 169.4 п. 169.4 ст. 169 ПКУ (у 2017 році – 2 240 грн. у розрахунку на місяць);

► при страхуванні члена сім’ї платника податку першого ступеня споріднення або за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, або на банківський пенсійний депозитний рахунок, пенсійний вклад, рахунок учасника фонду банківського управління на користь такого члена сім’ї чи за їх сукупністю – 50 % суми, визначеної в абзаці першому пп. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, в розрахунку на кожного застрахованого члена сім’ї (у 2017 році – 1 120 грн. у розрахунку на місяць).

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (пп. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 ПКУ).

Слід зазначити, якщо платник податку до кінця податкового року, що настає за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (пп. 166.4 п. 166.4 ст. 166 ПКУ).

 

Земельний податок: сплата ФОП – «єдинником», що є власником земельної ділянки, на якій здійснюється будівництво

Нікопольська ОДПІ звертає увагу на таке.

Відповідно до статей 269 та 270 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі; об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Особливості справляння земельного податку суб’єктами господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, встановлюються главою 1 розділу XIV ПКУ (п. 269.2 ст. 269 ПКУ).

Так, платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої – третьої груп для провадження господарської діяльності (пп. 4 п. 297.1 ст. 297 ПКУ).

Отже, у разі здійснення будівництва (в тому числі виробничих об’єктів), фізична особа – підприємець (далі – ФОП) не використовує у підприємницькій діяльності свої земельні ділянки. Відповідно не виконуються умови, які звільняють такого платника єдиного податку від сплати земельного податку.

Враховуючи вищевикладене, ФОП – платник єдиного податку, що є власником земельної ділянки (право власності на земельну ділянку оформлене на фізичну особу (або на ФОП)), на якій здійснюється будівництво (у тому числі виробничих об’єктів), сплачує земельний податок на загальних підставах.

 

Отриманий фізобою дохід у вигляді призу в негрошовій формі оподатковується із застосуванням підвищуючого коефіцієнту

Нікопольська ОДПІ нагадує, що згідно з пп. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) включаються, зокрема, доходи у вигляді виграшів, призів.

Відповідно до пп. 170.6.2 п. 170.6 ст. 170 ПКУ податковим агентом – оператором лотереї у строки, визначені ПКУ для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується (перераховується) загальна сума ПДФО, нарахованого за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 %), із загальної суми виграшів (призів), виплачених за податковий (звітний) місяць гравцям у лотерею.

Оподаткування доходів у вигляді виграшів та призів, інших, ніж виграш (приз) у лотерею, здійснюється у загальному порядку, встановленому ПКУ для доходів, що остаточно оподатковуються під час їх нарахування, за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 %) (пп. 170.6.3 п. 170.6 ст. 170 ПКУ).

При цьому, під час нарахування (надання) доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з ПКУ, помножена на коефіцієнт (п. 164.5 ст.164 ПКУ).

 

До уваги платників ПДВ щодо роботи Єдиного реєстру податкових накладних!

Нікопольська ОДПІ доводить до відома платників, що ДФС України на головній сторінці офіційного веб-порталу повідомила про роботу Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН) у червні 2018 року.

Звертаємо увагу, що 30 червня (субота) 2018 року вважається операційним днем, протягом якого здійснюватиметься прийняття від платників ПДВ податкових накладних та/або розрахунків коригування для реєстрації в ЄРПН. Операційний день триває з 8-ї до 20-ї год. Підтвердженням про прийняття податкової накладної до ЄРПН є квитанція, дата та час, зафіксовані у квитанції, є датою та часом надання податкової накладної в електронному вигляді до ДФС.

28 червня (четвер), 29 червня (п’ятниця) та 1 липня (неділя) 2018 року є святковими та вихідними днями, які не вважаються операційними днями та протягом яких ЄРПН не функціонуватиме.

Беручи до уваги граничні терміни для реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН, визначені Податковим кодексом України, без застосування штрафних санкцій, рекомендуємо завчасно надсилати податкові накладні, розрахунки коригування для реєстрації в такому реєстрі з урахуванням вихідних, святкових та неробочих днів у червні 2018 року, а також тривалості операційного дня.

Інформація розміщена за посиланням  http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/341493.html

 

Змінили місцезнаходження – внесіть зміни до відомостей, зазначених у виданій ліцензії

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до частини тридцять третьої ст. 15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами і доповненнями у разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання та/або зміною типу акціонерного товариства), орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом трьох робочих днів видає суб’єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.

Для отримання ліцензії, оформленої на новому бланку, суб’єктом господарювання подаються:

•          • заява (довільної форми);

•          • документи, що підтверджують зміну відомостей.

Довідково: з інформаційними картками адміністративних послуг «Видача ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту)», «Видача ліцензії на право оптової торгівлі сидром та перрі (без додання спирту)», «Видача ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами», що надаються органами ДФС України, можливо ознайомитись на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС України (http://sfs.gov.ua), у розділі «Діяльність» → «Адміністративні послуги».

 

Торгівля через торговельні автомати з використанням жетонів: визначення дати отримання доходу платниками єдиного податку

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п. 292.8 ст. 292 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами і доповненнями у разі якщо торгівля товарами (роботами, послугами) через торговельні автомати здійснюється платниками єдиного податку з використанням жетонів, карток та/або інших замінників грошових знаків, виражених у грошовій одиниці України, датою отримання доходу вважається дата продажу таких жетонів, карток та/або інших замінників грошових знаків, виражених у грошовій одиниці України.

 

День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов’язання платника податків

Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників на наступне.

Згідно з п. 56.17 ст. 56 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами і доповненнями процедура адміністративного оскарження закінчується:

◄ днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк;

◄ днем отримання платником податків рішення відповідного контролюючого органу про повне задоволення скарги;

◄ днем отримання платником податків рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, або центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері митної справи;

◄ днем звернення платника податків до контролюючого органу із заявою про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань що оскаржувались.

День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов’язання платника податків.

 

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок: з якого періоду застосовується нове рішення місцевої ради?

Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до ст. 270 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами і доповненнями (далі – ПКУ) об’єктами оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Базою оподаткування земельним податком, є зокрема, нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом ХІІ ПКУ (пп. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271 ПКУ).

Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (п. 271.2  ст. 271 ПКУ).

Тобто, якщо рішення органів місцевого самоврядування щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, прийнято та офіційно оприлюднено відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня поточного року, то норми такого рішення застосовуються з 01 січня наступного бюджетного року (з початку планового періоду).

У разі оприлюднення рішення органів місцевого самоврядування щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, після 15 липня поточного року, то норми такого рішення застосовуються з 01 січня бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

 

Деякі особливості сплати екологічного податку для спеціалізованих підприємств

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно пп. 14.1.223 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами і доповненнями (далі – ПКУ) розміщення відходів – постійне (остаточне) перебування або захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозволи уповноважених органів.

Згідно з пп. 240.1.3 п. 240.1 ст. 240 ПКУ платниками екологічного податку (далі – податок) є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюється, зокрема, розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання).

Не є платниками податку за розміщення відходів суб’єкти господарювання, які розміщують на власних територіях (об’єктах) виключно відходи як вторинну сировину (п. 240.5 ст. 240 ПКУ).

У випадку, якщо спеціалізоване підприємство здійснює збирання відходів та тимчасово розміщує ці відходи на власних (орендованих) полігонах з їх наступною утилізацією, то таке підприємство не є платником екологічного податку.

 

Застосовуєте пільгу з податку на нерухоме майно – відобразіть цей факт у декларації!

Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до пп. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлюють пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності, зокрема, юридичних осіб, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями).

Форма податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – декларація), затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 № 408.

Відповідно до Довідника податкових пільг, що є втратами доходів бюджету № 88/1, та на підставі рішення органу місцевого самоврядування, прийнятого згідно з пп. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ, в колонці 5 табличної частини декларації зазначається код пільги «18010402».

 

Об’єкт нерухомості – за межами України: оподаткування ПДВ у повіреного та виконавця з надання нерезиденту – довірителю будівельно-монтажних робіт

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пп. «б» п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами і доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування є операції платників ПДВ з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ.

Згідно з пп. 186.2.2 п. 186.2 ст. 186 ПКУ місцем постачання послуг для послуг, які пов’язані з нерухомим майном, а саме: послуг агентств нерухомості, послуг з підготовки та проведення будівельних робіт, інших послуг за місцезнаходженням нерухомого майна, у тому числі що будується, є фактичне місцезнаходження нерухомого майна, у тому числі що будується.

Отже, у разі якщо об’єкт нерухомості, у тому числі що будується, розташований за межами митної території України, то операції з надання нерезиденту – довірителю будівельно-монтажних робіт на таких об’єктах, як у повіреного так і у виконавця, не є об’єктом оподаткування ПДВ.

Водночас, винагорода, отримана повіреним в межах договору доручення з нерезидентом, за яким повірений надає свої послуги, відповідно до п. 186.4 ст. 186 ПКУ є об’єктом оподаткування ПДВ на загальних підставах за основною ставкою.

 

Старі зразки касових документів використовуються до 30 червня 2018 року

Нікопольська ОДПІ нагадує, що постановою Правління Національного банку України від 24.05.2018 № 54 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» (далі – Постанова № 54), яка набула чинності 01.06.2018, внесено зміни до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України 29.12.2017 № 148.

Звертаємо увагу суб’єктів господарювання на те, що право використовувати у своїй діяльності форми відомості на виплату грошей, прибуткового касового ордера, видаткового касового ордера, журналу реєстрації прибуткових і видаткових касових документів, касової книги, книги обліку виданої та прийнятої старшим касиром готівки та акта про результати інвентаризації наявних коштів, установлені Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004  № 637 зі змінами і доповненнями, зберігається до 30 червня 2018 року (включно).

 

Юридична особа повертає ФОП суму попередньої оплати при розірванні договору: _відображення операції у розрахунку за формою № 1ДФ

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 та пп. «б» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку на доходи фізичних осіб (далі – податок), а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування.

При цьому, у разі нарахування (виплати) доходів податковий агент повинен відобразити в податковому розрахунку такі виплачені доходи на користь всіх платників податків, в тому числі виплачені на користь самозайнятих осіб (фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) та осіб, що провадять незалежну професійну діяльність).

Форма податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (далі – форма № 1ДФ) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4.

Отже, у разі повернення ФОП суми попередньої оплати при розірванні договору, яка була відображена суб’єктом господарювання у розрахунку за формою № 1ДФ за попередній квартал, суб’єкт господарювання зазначає таку суму повернення з від’ємним значенням у складі податкового розрахунку за формою № 1ДФ за будь-який наступний податковий період, протягом якого відбулося таке повернення коштів.

 

Про обов’язок нарахування і сплати єдиного внеску фізичною особою – підприємцем, які провадять незалежну професійну діяльність

Відносини у сфері державної політики з адміністрування єдиного внеску регулюються виключно Законом України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464).

Відповідно до пункту 4,5 частини першої статті 4 Закону №2464 фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність є платниками єдиного внеску.

Відповідно до частини восьмої статті 9 Закону №2464 фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Фізичні особи – підприємці звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу (частина 4 статті 4 Закону №2464).

Періодом, за який зазначені платники подають звітність до фіскального органу (звітний період) є календарний рік. 

Слід зауважити, що Згідно статті 1 Розділу І Закону України від 09.07.2003 № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» страховий стаж – період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою або за яку сплачувався збір на обов'язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом і за який сплачено страхові внески.

Страхові внески – кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), що спрямовуються на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

У разі, якщо платником єдиного внеску не виконуються вимоги діючого законодавства, тобто не сплачується єдиний внесок та відповідно не подається звіт за звітний період - страховий стаж не зараховується, а отже особа позбавляється соціальних гарантій на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

 

Сектор організації роботи

Категория: Область | Просмотров: 141 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar