Покров Четверг 22.02.18, 03:46
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2018 » Февраль » 8 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
12:15
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Мирослав Продан: У січні до бюджету додатково надійшло майже 4 млрд. грн. митних платежів

У січні 2018 року до Державного бюджету України перераховано понад 27,1 млрд. гривень митних платежів. Це майже на 4 млрд. грн., або на 16,8% перевищує індикативні показники, доведені Міністерством фінансів України на перший місяць поточного року. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.

За його словами, фактичні надходження зросли на 43,5%, або на 8,2 млрд. грн. порівняно з січнем минулого року.

«Високі показники, яких ми досягли сьогодні, – це, перш за все, результат боротьби з корупцією і контрабандою, ефективної роботи по детінізації економіки. Певною мірою на збільшення надходжень митних платежів до бюджету впливають і такі чинники, як інфляція, зростання обігу імпорту, а також розмитнення великих обсягів імпортованого газу. Але вони всі разом не в змозі були б забезпечити такий стрімкий темп зростання надходжень», - підкреслив Мирослав Продан.

Очільник ДФС також зазначив, що у січні поточного року середньоденні надходження митних платежів склали майже 1,4 млрд. грн. Це на 43%, або на 411 млн. грн. перевищує середньоденний показник надходжень січня 2017 року.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

У 2017 році роботодавцям-порушникам донараховано до сплати 819 млн. грн.

Протягом 2017 року роботодавцям, які порушували податкове законодавство при виплаті заробітної плати та інших доходів фізичним особам, донараховано до сплати 819 млн. грн.. Про це повідомив директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.

За його словами, із загальної донарахованої суми майже 664 млн. грн. складає податок на доходи фізичних осіб, 122 млн. грн. – єдиний внесок та понад 33 млн. грн. – військовий збір.

Загалом під час перевірок порушення законодавства встановлено в 60% перевірених суб’єктів господарювання.

За рахунок вжитих заходів податкового контролю було виявлено близько 5 тис. найманих осіб, праця яких використовувалася роботодавцем без оформлення трудових відносин.

Павло Дроняк також розповів, що фахівці ДФС у складі робочих груп з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, створених за ініціативою місцевих органів виконавчої влади, здійснювали обстеження виробничих, торгових приміщень юридичних та фізичних осіб, місць здійснення підприємницької діяльності. За результатами проведеної роз’яснювальної роботи роботодавці уклали додатково майже 41 тис. трудових угод з найманими працівниками.

За результатами вжитих органами ДФС заходів залучено до державної реєстрації майже 26 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність без реєстрації. До бюджету додатково сплачено понад 19 млн. грн. податків.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Січневі надходження від платників Дніпропетровщини: понад 6,4 млрд. грн. податків і митних платежів до бюджетів усіх рівнів та 917 млн. грн. ЄСВ

У першому місяці 2018 року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено в бюджети усіх рівнів 6 млрд. 433,6 млн. грн., що майже на 2 млрд. грн. більше, ніж у січні 2017 року. Про це проінформувала керівник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

Так, до державного бюджету впродовж січня 2018 року спрямовано 4 млрд. 827,7 млн. грн., що на 1 млрд. 634,4 млн. грн. більше, ніж за відповідний період 2017 року.

Січневі надходження поточного року до місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону склали 1 млрд. 605,9 млн. грн. Це на 346,5 млн. грн. більше фактичних надходжень першого місяця 2017 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 917,0 млн. грн. Порівняно з 2017 роком надходження зросли на 228,1 млн. грн.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Викрито посадовців товариства, які при будівництві мостового переходу привласнили 16,7 млн. гривень

Управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у м Києві спільно з СБУ встановлені факти можливого привласнення бюджетних коштів.

Посадові особи двох товариств з обмеженою відповідальністю, що зареєстровані у м.Києві та Чернівецькій області, зловживаючи своїм службовим становищем, для заволодіння коштами державного підприємства оформили акти приймання виконаних у 2016 році робіт на об'єкті з будівництва залізнично-автомобільного мостового переходу через р. Дніпро. При цьому вартість виконаних робіт була безпідставно завищена.

У ході дослідження не підтверджено постачання компонентів для виготовлення будівельних сумішей та матеріалів для захисного антикорозійного покриття металоконструкцій, придбання яких було документально оформлено у підприємств з ознаками "фіктивності" та вартість яких було включено до загальної вартості виконаних робіт.

Сума привласнених таким чином державних коштів склала 16,7 млн. грн.

За вказаними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 366 КК України.

Здійснюється кримінальне провадження.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

На Дніпропетровщині директор підприємства, який ухилився від сплати ПДВ, добровільно відшкодує збиток державі

У Дніпропетровській області слідчим управлінням ГУ ДФС направлено до суду обвинувальний акт стосовно директора підприємства, яке обвинувачується в ухиленні від сплати податку на додану вартість в особливо великих розмірах.

У ході досудового слідства було встановлено, що службові особи підприємства шляхом безпідставного формування податкового кредиту з ПДВ на загальну суму 3,4 млн. грн. з урахуванням неіснуючих господарських операцій з суб'єктами підприємницької діяльності умисно ухилилися від сплати податку на додану вартість в особливо великих розмірах.

Для відшкодування завданих державі збитків директор підприємства уклав угоди зі слідством. Внаслідок таких заходів, вжитих податковою міліцією, частина суми, а саме 843 тисячі гривень вже відшкодовано до бюджету.

Обвинувальний акт направлено до суду.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Податківці в Дніпрі виявили 8 нелегальних автозаправок

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області припинили незаконну діяльність восьми автозаправних пунктів.

У ході операції "Акциз-2018" було встановлено, що на заправках, розташованих на території м. Дніпро, здійснюється незаконна реалізація нафтопродуктів і скрапленого газу. Заправки працювали без будь-яких дозвільних документів.

У результаті проведених двох обшуків було виявлено та вилучено нафтопродукти і скраплений газ (пропан-бутан) на загальну суму 2,2 млн. грн., а також обладнання, яке використовувалося в незаконній діяльності, вартістю 2,7 млн. грн. Всього вилучено товарно-матеріальних цінностей на загальну суму 4,9 млн. гривень.

Вилучені товарно-матеріальні цінності передані на відповідальне зберігання.

Проводяться подальші заходи щодо встановлення походження сировини, яка реалізовувалася, і осіб, причетних до незаконної діяльності зазначених автозаправок.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Майже 7,4 тисячі суб’єктів ЗЕД Дніпропетровщини забезпечили більше 20 мільярдів гривень митних платежів

Станом на 01.01.2018 в Дніпропетровській митниці ДФС перебуває на обліку 7 тисяч 393 суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності, якими протягом 2017 року подано до Дніпропетровської митниці 166 тисяч 430 митних декларацій.

Основна кількість товарів, оформлених Дніпропетровською митницею ДФС на експорт, направляється до країн: ЄС (44,1%), СНД (28,3%), Азії (21,5%). Основні імпортери країни: СНД (38,8%), ЄС (37,9%), Азії (12,6%).

Загалом, Дніпропетровською митницею ДФС до Державного бюджету впродовж 2017 року перераховано 20 мільярдів 23 мільйони 700 тисяч гривень митних платежів, що на 24,7% більше ніж у 2016 році.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

У 2017 році місцеві громади Дніпропетровської області отримали більше 20,5 мільярдів гривень

Впродовж 2017 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини надійшло 20 млрд. 530,2 млн. грн. податків та зборів. Це на 4 млрд. 301,5 млн. грн., або на 26,5%, більше порівняно з 2016 роком.

Істотного зростання досягнуто з податку на доходи фізичних осіб, податку на прибуток підприємств, плати за землю та єдиного податку.

Так, надходження з податку на доходи фізичних осіб складають 11 млрд. 297,1 млн. грн., що майже на 3 млрд. грн., більше ніж у 2016 році. Від землевласників та землекористувачів надійшло 3 млрд. 974,1 млн. грн. плати за землю, що на 598,5 млн. грн. більше ніж у січні – грудні 2016 року. Податку на прибуток підприємств зібрано 1 млрд. 247,7 млн. грн., що на 592,8 млн. грн. більше позаминулорічних надходжень. Протягом минулого року до кошиків місцевих бюджетів області сплачено 1 млрд. 840,8 млн. грн. єдиного податку, що на 446,2 млн. грн. більше надходжень 2016 року.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

ДФС: У січні до зведеного бюджету надійшло 65,8 млрд. грн.

За оперативними даними у січні 2018 року до зведеного бюджету надійшло (сальдо) 65,8 млрд. грн. До державного бюджету забезпечено 50,7 млрд. грн., до місцевих бюджетів – 15,0 млрд. гривень.

Довідково: надходження (збір) до зведеного бюджету у січні 2018 року склали 77,8 млрд. грн. (+9,7 млрд. грн. або +14,3 відс. до аналогічного періоду 2017 року), у т. ч. до державного бюджету – 62,7 млрд. гривень.

Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету за перший місяць 2018 року склали 48,1 млрд. грн., індикативні показники Міністерства фінансів України виконано на 100,5 відс., додатково забезпечено 0,3 млрд. гривень.

У повному обсязі виконано завдання Міністерства фінансів України з податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – 112,9 відс. (+2,5 млрд. грн.), податку та збору на доходи фізичних осіб – 106,6 відс. (+0,4 млрд. грн.), ввізного мита – 125,9 відс. (+0,4 млрд. грн.), податку на прибуток підприємств – 155,8 відс. (+0,5 млрд. грн.), акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) – 135,0 відс. (+0,4 млрд. грн.) тощо.

У розрізі основних платежів у січні 2018 року приріст до січня 2017 року забезпечено з податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – на 44,1 відс. (+6,7 млрд. грн.), податку та збору на доходи фізичних осіб – на 28,7 відс. (+1,3 млрд. грн.), ввізного мита – на 35,4 відс. (+0,4 млрд. грн.), податку на прибуток підприємств – у 3,5 раза (+1,1 млрд. грн.) тощо.

З початку року платникам податків на рахунки відшкодовано 12,0 млрд. грн. податку на додану вартість.

Надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 15,2 млрд. грн., що на 4,1 млрд. грн. більше січня 2017 року.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

У 2017 році мешканці Дніпропетровщини скористалися сервісом ДФС України «Пульс» 260 разів

Впродовж січня – грудня минулого року на телефонний номер сервісу ДФС України „Пульс” від громадян Дніпропетровської області надійшло 260 звернень, які вчасно розглянуті та вирішені позитивно.

Наразі майже дві третини дзвінків стосувалися питання щодо подання звітності та реєстрації накладних (166 звернень). Крім того, 41 звернення стосувалось організації роботи територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області. З приводу роботи системи електронного адміністрування ПДВ звернулися 28 платників тощо.

Нагадаємо, номер телефону сервісу ДФС України «Пульс» 0-800-501-007 (напрямок «4»). Лінія працює цілодобово.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Чи можливо здійснити процедуру реєстрації в АЦСК ІДД через мережу Інтернет без особистої присутності в центрі?

Процедура отримання послуг електронного цифрового підпису від АЦСК ІДД не передбачає можливість реєстрації заявників через мережу Інтернет.

Відповідно до вимог Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту заявник, або його довірена особа, мають бути особисто присутніми під час процедури реєстрації.

Детальну інформацію щодо процедури реєстрації можна переглянути на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД http://www.acskidd.gov.ua у розділі «Реєстрація користувачів».

 

Які дії платника, якщо при підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено»?

Необхідно перевірити:

- який ключ ЕЦП використовується першим? (вірна послідовність підписів для податкової звітності: бухгалтер-директор-електронна печатка);

- правильність введення паролю, а саме регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи);

- чи набраний пароль відповідає ключу, якій використовується (наприклад, пароль до ключа бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера).

- чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа.

У разі, якщо жодна з рекомендацій не допомогла вирішити проблему необхідно звернутися до представництва АЦСК ІДД, в якому були отримані послуги ЕЦП, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідні йому посилені сертифікати.

 

Актуально для платників податків!

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити електронний лист на електронну адресу idd@sfs.gov.ua з обов’язковим зазначенням у полі «Тема»: 6011.

Про це повідомила Державна фіскальна служба України на офіційному веб-порталі (електронний сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», розділ «Необхідно знати»).

 

У «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис»

Нікопольська ОДПІ інформує, що в електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») функціонує розділ «Електронний цифровий підпис».

Цей розділ містить:

- актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису;

- інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua;

- місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts;

- можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис».

Нагадуємо, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua.

 

Щодо розділу «Ставки податків і зборів»

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

 

Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».

Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.

Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.

Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

 

Про електронний сервіс ДФС «Акредитований центр сертифікації ключів»

Нікопольська ОДПІ нагадує, що про порядок отримання безкоштовних послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), які надають пункти реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України (далі – АЦСК ІДД ДФС), можна дізнатись за допомогою електронного сервісу Державної фіскальної служби України «Акредитований центр сертифікації ключів», що розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (http://sfs.gov.ua).

Безкоштовне надання послуг ЕЦП здійснюється АЦСК ІДД ДФС органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності, іншим суб’єктами господарської діяльності та фізичним особам.

Робота АЦСК ІДД ДФС забезпечується сучасним програмно-технічним комплексом, у складі якого використовуються програмно-апаратні рішення, які забезпечують високий рівень надійності захисту інформації.

До послуг ЕЦП, які надаються АЦСК ІДД ДФС належать:

- реєстрація заявників;

- надання у користування надійних засобів ЕЦП;

- допомога при генерації відкритих та особистих ключів;

- обслуговування посилених сертифікатів ключів заявників, що включає сертифікацію відкритих ключів заявників, розповсюдження та зберігання посилених сертифікатів ключів, управління статусом посилених сертифікатів ключів та розповсюдження інформації про статус сертифікатів ключів;

- надання послуги фіксування часу;

- консультативні послуги у сфері ЕЦП за зверненням підписувачів.

Переглянути перелік документів для отримання послуг ЕЦП та завантажити форми реєстраційних документів разом зі зразками їх заповнення платники можуть у розділі «Реєстрація користувачів» головної сторінки офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС за посиланням: http://acskidd.gov.ua/r_kor

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

Декларування доходів: способи подання декларації про майновий стан і доходи

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.49.3 ст.49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова декларація про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси в один із таких способів (за вибором):

особисто або уповноваженою на це особою;

надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Звертаємо увагу, що у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні податкової декларації в електронній формі, – не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

Нагадуємо, що податкова декларація громадянами подається до 01 травня року, що настає за звітним. Для громадян, які мають право на податкову знижку – по 31.12.2018 (включно).

Податкова декларація з 1 січня 2018 року подається за новою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859».

 

Податкова знижка: обмеження щодо суми коштів, сплачених за навчання, скасовано

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з 01.01.2017 року діє норма, передбачена п.п.166.3.3 п.166.3 ст.166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), згідно з якою фізична особа – платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право включити до податкової знижки фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника ПДФО та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Тобто, з 01.01.2018 скасовано обмеження щодо суми коштів сплачених за навчання і враховуватимуться фактично понесені платником ПДФО витрати. При цьому загальна сума податкової знижки, нарахована платнику ПДФО в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника ПДФО, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ (п.п.166.4.2 п.166.4 ст.166 ПКУ).

Крім цього, за результатами 2017 року платник ПДФО може скористатись правом на отримання податкової знижки, пов’язаної з навчанням члена сім’ї першого ступеня споріднення, незалежно від того одержує чи ні такий член сім'ї заробітну плату.

 

Неприбутковим організаціям про виключення з Реєстру

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що п.16 Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440, (далі – Порядок), визначені умови, при яких неприбуткова організація виключається з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).

Так, виключення неприбуткової організації з Реєстру здійснюється на підставі рішення контролюючого органу в разі:

• використання доходів (прибутків) неприбуткової організації для інших цілей, ніж утримання такої організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених п.п.133.4.2 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ);

• розподілу доходів (прибутків) неприбуткової організації або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб;

• невідповідності неприбуткової організації та/або установчих документів такої організації вимогам, установленим п.133.4 ст.133 ПКУ;

• затвердження ліквідаційного балансу, передавального акта або розподільчого балансу неприбутковою організацією, що припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу або перетворення) або ліквідації;

• за ініціативою неприбуткової організації.

Рішення про виключення неприбуткової організації з Реєстру надсилається такій організації у порядку, визначеному ст.42 ПКУ, протягом трьох робочих днів з дня прийняття зазначеного рішення.

Після виключення неприбуткової організації з Реєстру присвоєна їй ознака неприбутковості скасовується:

з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулося недотримання вимог п.133.4 ст.133 ПКУ;

з дати припинення юридичної особи (в результаті її ліквідації, злиття, приєднання, поділу або перетворення);

з дати надходження до контролюючого органу заяви неприбуткової організації про виключення з Реєстру за власною ініціативою.

За наявності декількох підстав для виключення неприбуткової організації з Реєстру датою скасування ознаки неприбутковості вважається дата тієї події, що відбулася раніше (п.17 Порядку).

 

До уваги платників рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводневої сировини про визначення кодів бюджетної класифікації

Нікопольська ОДПІ доводить до відома платників рентної плати, що на офіційному веб-порталі ДФС України розміщено лист ДФС України від 18.01.2018 №1459/7/99-99-12-03-04-17 «Про визначення кодів бюджетної класифікації» та додаток до вищевказаного листа – лист Міністерства фінансів України від 09.01.2018 №35120-16-10/639 (вх. ДФС України №67/4 від 10.01.2018), в якому наведена інформація про визначення кодів бюджетної класифікації для забезпечення умов дотримання бюджетного законодавства з питань дотримання бюджетного законодавства в частині розподілу коштів рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату з 1 січня 2018 року.

З вищевказаними листами можливо ознайомитись за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72743.html

 

Орендна плата за землю у 2018 році

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно внесених змін до Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) Законом України від 07.12.2017 №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», розмір орендної плати за землю встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку:

● для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки;

● для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області. Норма визначена оновленим п.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 ПКУ.

 

До уваги платників рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.п.253.1.1. п.253.1 ст.253 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин (далі – платник рентної плати), є юридичні та фізичні особи – суб’єкти господарювання, які використовують у межах території України ділянки надр для зберігання природного газу, нафти, газоподібних та інших рідких нафтопродуктів.

Згідно з п.п.257.3.2 п.257.3 ст 257 ПКУ платник рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин (далі – рентна плата) до закінчення визначеного розділом II ПКУ граничного строку подання податкових декларацій за податковий (звітний) період, визначений ст.257 ПКУ, подає до відповідного контролюючого органу за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст.46 ПКУ, податкову декларацію з рентної плати, яка містить додаток з рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин – за місцезнаходженням ділянки надр.

Пунктом 253.3 ст.253 ПКУ визначено, що об’єктом оподаткування рентною платою, є обсяг підземного простору (ділянки) надр:

для зберігання природного газу та газоподібних продуктів – активний об’єм зберігання газу в пористих чи тріщинуватих геологічних утвореннях (пластах-колекторах) (п.п.253.3.1 п.253 ст.253 ПКУ);

для зберігання нафти та інших рідких нафтопродуктів - об’єм спеціально створених та існуючих гірничих виробок (відпрацьованих і пристосованих), а також природних порожнин (печер) (п.п.253.3.1 п.253 ст.253 ПКУ).

Відповідно до п.257.5 ст.257 ПКУ сума податкових зобов’язань з рентної плати, визначена у податковій декларації за податковий (звітний) період, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації.

Слід зазначити, що контроль за правильністю визначення обсягів використання надр в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного гірничого нагляду, який подає у місячний строк з дня видачі чи вилучення акта про надання гірничого відводу контролюючим органам за місцезнаходженням ділянки надр інформацію про зміни у переліку користувачів надр (п.п.258.2.3 п.258.2 ст.258 ПКУ).

 

Оподаткування доходу суб’єктів господарювання, які здійснюють випуск та проведення лотерей у 2018 році

Нікопольська ОДПІ інформує, що з 01.01.2018 змінився розмір ставки податку на дохід для суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з випуску та проведення лотерей, а саме, з 18% на 24%. Норма передбачена п.48 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Дохід суб’єктів, які здійснюють випуск та проведення лотерей, підлягає оподаткуванню згідно з п.141.8 ст.141 ПКУ (п.п. 134.1.2 п.134.1 ст. 134 ПКУ).

Нарахований суб’єктами господарювання, що здійснюють випуск та проведення лотерей, податок на дохід за вищевказаною ставкою, не є різницею та не зменшує фінансовий результат до оподаткування такого суб’єкта (абз. третій п.141.8 ст.141 ПКУ).

Згідно з п.136.5 ст.136 ПУ податок на дохід, визначений як об’єкт оподаткування, зокрема, у п.п.134.1.4 п.134.1 ст.134 ПКУ, є частиною податку на прибуток.

При цьому, слід зауважити, що прибуток суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з випуску та проведення лотерей, від здійснення іншої діяльності, яка не пов’язана із випуском та проведенням лотерей, нараховується та сплачується за правилами ІІІ розділу ПКУ за базовою (основною) ставкою податку на прибуток – 18%.

Відповідно до п.137.8 ст.137 ПКУ платники податку на дохід – суб’єкти, які здійснюють випуск та проведення лотерей, щоквартально сплачують податок на дохід у порядку і в строки, які встановлені для квартального податкового (звітного) періоду з поданням податкової декларації з податку на прибуток.

 

Нарахування пені у разі самостійного виявлення платником заниження податкового зобов’язання з ПДВ

Нікопольська ОДПІ нагадує, що порядок нарахування пені визначено ст.129 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Відповідно до частини другої п.129.4 ст.129 ПКУ на суми грошового зобов’язання, визначеного п.п.129.1.3 п.129.1 ст.129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Згідно з п.129.9 ст.129 ПКУ у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до ст.50 ПКУ пеня, передбачена ст.129 ПКУ, не нараховується, якщо зміни до податкової звітності внесені протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання, визначеного ПКУ.

У разі подання платником уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання за звітний період, за який виправляється помилка, пеня нараховується за весь період заниження, починаючи з наступного дня за граничним терміном сплати ПДВ за звітний період, за який виправляється помилка, пеня нараховується за весь період заниження, починаючи з наступного дня за граничним терміном сплати ПДВ за звітний період, за який виправляється помилка, включаючи день погашення такого податкового зобов’язання.

 

Для отримання розстрочення суми податкового зобов’язання за іпотечним кредитом необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи

Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» до Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) внесено зміни, згідно з якими, зокрема, за кредитом, що отриманий на придбання житла (іпотечний кредит), платник податку на доходи фізичних осіб має право на сплату суми податкового зобов’язання, нарахованої на суму боргу (кредиту та/або відсотків), прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним із процедурою його банкрутства, до закінчення строку позовної давності, протягом трьох років починаючи з року, в якому задекларовано суму такого податкового зобов’язання.

Для розстрочення такої суми податкового зобов’язання платник податку разом із декларацією за 2017 рік подає заяву у довільній формі, що містить фактичні дані про суму прощеного (анульованого) кредитором боргу, підтверджену відповідними документами кредитора, та коротке пояснення обставин, що привезли до виникнення необхідності здійснення розстрочення задекларованої суми податкового зобов’язання. Такі доповнення до податкової декларації про майновий стан і доходи, складені за довільною формою, вважаються невід’ємною її частиною.

 

Новації ПДВ при імпорті обладнання

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 07.12.2017 №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» було внесено зміни, до Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), зокрема, підрозділ 2 розділу ХХ ПКУ доповнено п.65, яким тимчасово, до 01.01.2020, платнику ПДВ надано право на розстрочення (рівними частинами) сплати ПДВ на термін, зазначений у заяві такого платника, але не більше 24 календарних місяців, без нарахування процентів, пені та штрафів, визначених ПКУ, при ввезенні на митну територію України з поміщенням в митний режим імпорту обладнання, що класифікується за визначеними п.65 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ товарними підкатегоріями згідно з УКТ ЗЕД.

При наданні розстрочення сплати ПДВ норми ст.100 ПКУ не застосовуються.

Порядок надання розстрочення сплати ПДВ та застосування забезпечення відповідно до п.65 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Суми ПДВ, сплачені з урахуванням вимог, встановлених п.65 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, включаються платником ПДВ до складу податкового кредиту у звітному (податковому) періоді, в якому було сплачено податок до бюджету.

 

Про затвердження Змін до Порядку формування Реєстру великих платників податків

Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до п.64.7 ст.64 глави 6 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) Міністерство фінансів України наказом від 06.12.2017 №1003 «Про затвердження Змін до Порядку формування Реєстру великих платників податків», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.12.2017 за №1562/31430 (далі – Наказ №1003) затвердило Зміни до Порядку формування Реєстру великих платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.10.2015 №911, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.11.2015 за №1395/27840 (далі – Зміни). Наказ набрав чинності 23.01.2018 (опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 23.01.2018 №7).

Зокрема, Змінами визначено, що за результатами аналізу структурний підрозділ ДФС, за яким закріплено функцію супроводження Реєстру великих платників податків (далі – Реєстр ВПП), формує переліки великих платників податків (крім платників податків, стосовно яких прийнято рішення про припинення), які до 04 вересня поточного року направляються до головних управлінь ДФС в областях, місті Києві, Офісу великих платників податків ДФС.

До Реєстру ВПП на наступний календарний рік не включаються платники, стосовно яких прийнято рішення про припинення до дати затвердження Реєстру ВПП наказом ДФС на відповідний рік.

Структурний підрозділ ДФС, за яким закріплено функцію супроводження Реєстру ВПП, відповідно до наказу ДФС про затвердження Реєстру ВПП на наступний календарний рік до 15 жовтня формує електронне повідомлення про включення його до Реєстру ВПП на наступний календарний рік, з використанням електронно-цифрового підпису з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу, та направляє на електронну адресу, з якої надіслана остання прийнята ДФС податкова звітність, або надсилає на паперовому носії поштовим відправленням за формою №1-ВПП, наведеною в додатку 2 до Порядку формування Реєстру великих платників податків, з повідомленням про вручення.

 

Податкова декларація з плати за землю на 2018 рік подається за новою формою

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік (п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу).

Форма Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) затверджена наказом МФУ від 16.06.2015 №560 з урахуванням змін, внесених наказ МФУ від 23.01.2017 року N 9.

Зокрема, Наказом № 9 передбачено відображення в декларації площі земельної ділянки не лише в га, а також і в кв. м.

Так, у графі 8 зазначається площа земельної ділянки у га (з чотирма десятковими знаками). У графі 9 зазначається площа земельної ділянки в кв. м (з двома десятковими знаками).

У графі 2 «Категорія земельних ділянок» зазначається інформація щодо категорії / цільового призначення земель, що має відповідати інформації, зазначеній в документах, що засвідчують/підтверджують право власності/користування земельними ділянками.

Проставляється номер арабськими цифрами (формат XX.XX) згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року N 548.

 

Розмір податкової соціальної пільги, яка передбачена в 2018 році для одинокої матері

Платник податку, який є одинокою матір’ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 150% суми пільги, яка визначена п.п. 169.1.1 ст. 169 Податкового кодексу (у 2018 році – 1321,50 грн.), у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років.

Податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата, якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн.

У 2018 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить – 2470 грн. (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 1762 грн. х 1,4).

При цьому граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги самотній матері визначається як добуток суми, визначеної п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу (тобто суми, що дає право на застосування податкової соціальної пільги) та відповідної кількості дітей (у 2018 році 2470 грн. х кількість дітей до 18 років).

Отже, у 2018 році самотня мати має право на застосування податкової соціальної пільги в сумі 1321,50 грн. у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років, за умови дотримання норми, зазначеної п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу (заробітна плата не перевищує 2470 грн.).

Платник податку зазначає про таке право у заяві про застосування пільги, до якої додає відповідні підтвердні документи.

Перелік таких документів та порядок їх подання визначено постановою КМУ від 29.12.10 №1227 «Про затвердження Порядку подання документів для застосування податкової соціальної пільги».

Зазначена норма визначена п.п. 169.1.3; п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу України.

 

Розмір податкової соціальної пільги у 2018 році, якщо платник податку утримує двох і більше дітей до 18 років

Платник податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 100% суми пільги, яка визначена п.п. 169.1.1 ст. 169 Податкового кодексу, у розрахунку на кожну таку дитину.

У 2018 році така податкова соціальна пільга складає 881 грн. у розрахунку на кожну таку дитину віком до 18 років.

Податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата, якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн.

У 2018 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить – 2470 грн. (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 1762 грн. х 1,4).

При цьому граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги одному з батьків визначається як добуток суми, визначеної п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу (тобто суми, що дає право на застосування податкової соціальної пільги) та відповідної кількості дітей (у 2018 році 2470 грн. х кількість дітей до 18 років).

Наприклад, якщо у сім’ї двоє дітей до 18 років, то один із батьків може скористатись податковою соціальною пільгою у розмірі 1762 гривні, якщо його заробітна плата не перевищує 4 940 гривень.

Для отримання податкової соціальної пільги роботодавцю необхідно надати заяву про застосування пільги, до якої додаються відповідні підтвердні документи.

Перелік таких документів та порядок їх подання визначено постановою КМУ від 29.12. 2010 №1227.

Зазначена норма визначена п.п. 169.1.2; п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу України.

 

Обмеження права на нарахування податкової знижки

Платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.

Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб'єктами господарювання, - це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку - резидента у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів - фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом.

Податкова знижка може бути надана виключно резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а так само резиденту - фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті.

Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Податкового кодексу.

Як визначена п. 164.6 ст. 164 Податкового кодексу, під час нарахування доходів у формі заробітної плати база оподаткування визначається як нарахована заробітна плата, зменшена на суму єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, - обов'язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, а також на суму податкової соціальної пільги за її наявності.

Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Зазначена норма передбачена пп. 14.1.170 ст.14, п. 166.4 ст. 166 Податкового кодексу України.

 

У разі отримання спадщини від фізичної особи, що не є членом сім’ї першого та другого ступеня споріднення подається декларація про майновий стан і доходи

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді вартості успадкованого майна у межах, що оподатковуються податком на доходи фізичних осіб.

Оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину коштів, майна, майнових чи немайнових прав, залежить від ступеня споріднення спадкоємця із спадкодавцем та їх резидентського статусу.

Так, об'єкти спадщини, що успадковуються членами сім'ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення, оподатковуються за нульовою ставкою.

Членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.

Членами сім'ї фізичної особи другого ступеня споріднення вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.

Водночас, вартість будь-якого об'єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім'ї спадкодавця першого другого ступеня споріднення, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5% та військовим збором за ставкою 1,5%.

Особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку (збору) до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.

Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, зазначається в річній податковій декларації про майновий стан і доходи.

Отже, якщо будь-який об'єкт спадщини успадковується спадкоємцями, які не є членами сім'ї спадкодавця першого другого ступеня споріднення, то необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи, в якій зазначити суму отриманого доходу; податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5%, та військовий збір за ставкою 1,5%.

Податкова декларація для платників податку на доходи фізичних осіб подається у термін до 1 травня року, що настає за звітним.

Податкова декларація про майновий стан і доходи з 1 січня 2018 року подається за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.2015 № 859 (у редакції наказів від 15.09.2016 № 821 та від 06.06.2017 № 556).

Зазначена норма передбачена пп. 14.1.263 ст. 14, пп. 164.2.10 ст. 164, пп. 174.2.1 "а", пп. 174.2.2, п. 174.3 ст. 174 Податкового кодексу України.

Категория: Область | Просмотров: 96 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar