Покров Среда 22.11.17, 16:07
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2017 » Ноябрь » 8 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
12:24
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Мирослав Продан: До загального фонду державного бюджету додатково перераховано майже 129 млрд. гривень

Державна фіскальна служба України за 10 місяців поточного року спрямувала до загального фонду державного бюджету на 128,7 млрд. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан в ефірі радіо Ера.

«У відсотковому співвідношенні зростання складає майже 27%. При тому, що фактично курсова різниця по відношенню до минулого року коливається на рівні 3,9%, ми цю статистику також відслідковуємо, надходження надзвичайно збільшилися в цілому по ДФС», – зазначив Мирослав Продан.

За його словами, у митному напрямі за 10 місяців поточного року надходження з митних платежів збільшилися майже на 55 млрд. грн. порівняно з аналогічним періодом минулого року.

«Незважаючи на те, що обсяг оподатковуваних операцій, а саме це і є базою оподаткування, в Україні щомісячно коливається на рівні 1 трлн 600 млрд грн. або 1 трлн 700 млрд грн.  і він є фактично сталий, в нас суттєво збільшились надходження. Це говорить про те, що ми постійно працюємо над тим, що виводимо з тіні економіку України, фінанси, митні, податкові платежі і системно працюємо над ліквідацією всіх схем мінімізації, так званих «скруток»», – підкреслив очільник ДФС.

Крім того, за результатами звітування з податку на прибуток також є позитивна динаміка. Так, якщо у І кварталі 2016 року сума задекларованого податку на прибуток складала 13,8 млрд. грн., а у ІІ кварталі ¬– 13,1 млрд. грн., то у 2017 році ці суми збільшилися до 20,2 млрд. грн. та 17,9 млрд. грн. відповідно.

«Цей комплекс заходів в цілому і дає можливість сьогодні демонструвати позитивну динаміку щодо збільшення дохідної частини державного бюджету», – зазначив Мирослав Продан.

 

Сергій Білан: В ході операції «Рубіж-2017» затримано товарів, які намагалися незаконно перемістити через кордон, на суму більше, ніж 2 млрд. грн.

В ході операції «Рубіж-2017» співробітниками податкової міліції за десять місяців поточного року було затримано та вилучено товарів, які намагалися незаконно переправити через Державний кордон України, на загальну суму понад 2 млрд. грн., що на 702 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Про це повідомив Перший заступник Голови Державної фіскальної служби України Сергій Білан.

«У роботі податкової міліції виділено 4 магістральні напрями - фінансова сфера, акцизна сфера, зона проведення АТО, де несуть службу фіскальні наряди, та протидія незаконному переміщенню товарів через митний кордон, - розповів Перший заступник Голови ДФС. - Щодо останнього напряму, то за моїм дорученням вже третій рік проходить операція «Рубіж», яка орієнтована на кілька завдань. Перше - запобігання незаконному переміщенню товарів через митний кордон України. Друге - упередження збитків державного бюджету через потрапляння незаконних контрафактних товарів на територію України».

За його словами, у ході розслідування кримінальних проваджень вилучено товарів на суму понад 2 млрд. грн., із яких на товари на суму більше 1,4 млрд. грн. накладено арешт, - зазначив Сергій Білан.

"До бюджету відшкодовано 337 млн. грн., що майже в півтора рази більше, ніж за аналогічний період минулого року, - підкреслив Сергій Білан. Окрім того, в результаті проведених заходів, від підвищення митної вартості задекларованих товарів додатково сплачено митних платежів на суму понад 220 млн. грн.».

Як відмітив Сергій Білан, загальний економічний ефект від проведення операції "Рубіж-2017" на сьогоднішній день становить понад 2,5 млрд. грн.

 

Павло Дроняк: Надходження військового збору зросли більш ніж на третину

Протягом січня-вересня 2017 року до державного бюджету України надійшло 10,7 млрд. грн. військового збору. Про це повідомив директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.

За його словами, цьогорічні показники на 31,6% перевищують аналогічний період минулого року. За 9 місяців 2016 року платниками було сплачено 8 млрд. грн.

«Серед основних причин зростання відрахувань військового збору є зростання заробітних плат та їх детінізація. Більше того, наші громадяни розуміють важливість цих коштів для нашої армії, а тому сумлінно сплачують їх», – зазначив Павло Дроняк.

Так, від доходів, задекларованих громадянами під час річного декларування, сплачено 259,3 млн., що на 32,1 млн. грн., або на 14 відс. більше ніж, за аналогічний період попереднього року. Станом на 01.10.2016 до сплати було задекларовано 227,2 млн. грн.

Нагадаємо, що військовий збір було впроваджено в Україні з серпня 2014 року, його ставка становить 1,5% доходів, що підлягають оподаткуванню. Платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні.

 

За 10 місяців 2017 року на Дніпропетровщині зібрано понад 59,7 млрд. грн. податкових і митних платежів та майже 9,1 млрд. грн. єдиного внеску

Органами ДФС у Дніпропетровській області у січні - жовтні 2017 року забезпечено надходження до бюджетів усіх рівнів (із врахуванням ДУ офісу ВПП ДФС та Дніпропетровської митниці ДФС) 59 млрд. 736,5 млн. грн., що на 16 млрд. 907,6 млн. грн., або на 39,5 % більше, ніж за десять місяців 2016 року. Про це повідомила очільник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

Так, до державного бюджету мобілізовано 43 млрд. 242,7 млн. грн., що на 13 млрд. 314,8 млн. грн., або на 44,5% більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Надходження, що формують місцеві бюджети Дніпропетровської області склали 16 млрд. 493,8 млн. грн. Це на 3 млрд. 592,8 млн. грн. (або на 27,8%) більше фактичних надходжень січня - жовтня 2016 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 9 млрд. 77,2 млн. грн. Порівняно з минулим роком надходження зросли на 41,5%, або на 2 млрд. 664,4 млн. грн.

 

Податкові аспекти діяльності неприбуткових установ і організацій у ІІ півріччі 2017 року

Днями у інформаційному агентстві «МОСТ-Днепр» відбулась прес-конференція на тему: «Податкові аспекти діяльності неприбуткових установ і організацій у ІІ півріччі 2017 року». У заході прийняв участь заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податку на прибуток управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Віталій Мироненко.

За словами фахівця, на Дніпропетровщині існує більше 12,5 тисяч неприбуткових установ та організацій. Крім того, на території області зареєстровано більше 200 релігійних громад.

«За поточний рік більше чотирьох тисяч громадських організацій не пройшли перевірку і втратили свій статус. Це сталося через неприведену до ладу документацію. Однак вони мають можливість повернути свої позиції, виправивши всі недоліки», - пояснив Віталій Мироненко.

Обов’язковою умовою для всіх неприбуткових організацій – подання щорічного звіту. Згідно з минулорічними змінами до законодавства, окрім податкової, необхідно зазначити й фінансову звітність.

Для всіх неприбуткових установ існують однакові вимоги: отримані кошти мають використовуватись на виконання статутних завдань та функціонування організації. У випадку припинення діяльності такої організації – кошти передають іншій установі або державі, тобто зараховуються до бюджету України.

«Протягом року у Дніпрі та області надали більше 70 консультацій, пов'язаних з діяльністю неприбуткових організацій, також проводяться безкоштовні семінари, - додав Віталій Мироненко.

Нагадаємо, що за 2016 рік до Дніпропетровській області подано 12 тисяч звітів неприбуткових організацій. При сумарному доході у розмірі 44 млрд. грн. витрати таких організацій сягають 43 млрд. грн.

 

Результати роботи в напрямку легалізації заробітної плати

27 жовтня в ІА «МОСТ-Днепр» відбулася прес-конференція на тему: «Результати роботи в напрямку легалізації заробітної плати».

У заході взяла участь фахівець управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Лариса Воробйова.

Вона повідомила: «З початку 2017 року по Головному управлінню ДФС у Дніпропетровській області до бюджету надійшло 9,6 млрд. грн. податку на доходи фізичних осіб, що на 2,7 млрд. грн. більше аналогічного періоду минулого року (6,9 млрд. грн.); військового збору - 613, 3 млн. грн., що на 11,7 млн. грн. більше попереднього року, зростання - 2%. Позитивні результати досягнуті за рахунок залучення органами ДФС додаткових джерел до оподаткування - збільшення чисельності платників податків, підвищення рівня оплати праці, легалізації робочих місць, проведення роз'яснювальної роботи серед платників податків, контрольно-перевірочних та інших заходів тощо.

Крім того, додаткові надходження до бюджету склали 8 млн. грн. податку на доходи з фізичних осіб 1 млн. грн. військового збору, 9,5 млн. грн. єдиного соціального внеску.

З початку року перевірено 140 юридичних і фізичних осіб. За результатами контрольно-перевірочних заходів до бюджету надійшло податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску близько 2,7 млн. грн.», - зазначила Лариса Воробйова.

 

До місцевих бюджетів Нікопольського регіону надійшло майже 888 мільйонів гривень податків і зборів

Протягом січня-жовтня 2017 року платники податків регіону спрямували до бюджетів громад 887,9 мільйонів гривень (м. Нікополь та Нікопольський район – 580 млн грн, м. Покров – 137,4 млн грн, м. Марганець – 92,6 млн грн, смт Томаківка – 77,9 млн грн). Рівень надходжень десяти місяців поточного року збільшився порівняно з минулорічним на 204,1 мільйона. При цьому лише за жовтень ц.р. до місцевих бюджетів вдалося акумулювати майже 108 мільйонів гривень.

Коментуючи сплату податків, начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун повідомив, що очікувану суму доходів з початку року перевищено на 6,3 відсотки, а це на 52,5 мільйони більше, ніж прогнозувалося. Володимир Джавун підкреслив, що додатково зібрані суми податків і зборів, які залишаються у розпорядженні місцевих громад, дозволяють сформувати значний ресурс для реалізації соціально-економічних програм та здійснення виплат.

 

Про Реєстр неприбуткових установ та організацій можна дізнатися через електронний сервіс

Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначений постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» (далі – Порядок), - про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.

Відповідно до пункту 12 Порядку з метою забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб відомостями, що містяться в Реєстрі, на офіційному сайті ДФС забезпечено відкритий доступ до таких відомостей.

Інформація з реєстрів ДФС оприлюднюється у відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника (оновлена версія)» у вкладці «Реєстр неприбуткових організацій та установ» за посиланням: Головна/Електронний кабінет платника/Інформація з реєстрів/Реєстр неприбуткових установ та організацій офіційного сайту ДФС України (https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx).

Зазначимо, що користувачі мають можливість завантажити, зберегти та роздрукувати оприлюднену інформацію.

 

 «Нумізмат» намагався вивезти з України близько 100 цінних монет

У Міжнародному аеропорту «Львів» імені Данила Галицького працівники Львівської митниці ДФС спільно зі співробітниками СБУ запобігли спробі незаконного вивезення з України монет.

Так, під час митного контролю ручної поклажі, яка належала іноземцю, що прямував рейсом Львів – Мюнхен, було виявлено близько 100 монет різного розміру, форми та номіналу, на які можуть бути заборони до переміщення через митний кордон України.

Серед них монети, датовані XIX століттям, а також грошові знаки Рейху, Радянського Союзу тощо. Їх вилучено та скеровано на експертизу для встановлення історичної та культурної цінності. За результатами буде прийнято рішення згідно з чинним законодавством.

 

ДФС викрито злочинну схему, яку використовували понад 20 підприємств-імпортерів

Працівники Департаменту організації протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби разом з детективам Національного антикорупційного бюро України розслідують справу щодо мінімізації митних платежів за допомогою судових рішень.

Кримінальне провадження було зареєстровано у серпнi 2017 року. Встановлено, що підприємства-імпортери декларували свої товари за значно заниженою вартістю. Київська митниця ДФС корегувала вартість, але підприємства вносили необхідне фінансове забезпечення, після чого товари відпускалися у вільний обіг. У подальшому імпортери звертались до суду та, використовуючи ст. 55 Митного кодексу, повертали внесене фінансове забезпечення. Таку схему використовували більше двох десятків підприємств-імпортерів.

У рамках розслідування кримінального провадження на депозитних рахунках Київської міської митниці та Київської митниці було заарештовано 450 млн грн., що є фінансовими гарантіями, які надавались підприємствами – учасниками злочинної схеми. Це унеможливить повернення коштів імпортерам до завершення розслідування.

 

Зовнішньоторговельний обіг Дніпропетровської митниці ДФС за дев’ять місяців поточного року перевищив 5,5 млрд. доларів

Протягом січня - вересня 2017 року у Дніпропетровській митниці ДФС оформлено майже 121,7 тис. митних декларацій всіх типів, що на 9,7 тис. декларацій, або на 8,7% більше аналогічного періоду минулого року. З них 57,4 тис. (47,2%) – експортні, 52,2 тис. (42,9%) – імпортні, 12,1 тис. (9,9%) - оформлено в інших митних режимах.

Кількість взятих Дніпропетровською митницею ДФС на облік суб’єктів ЗЕД станом на 01.10.2017 дорівнює 7213. Всього за 9 місяців 2017 року взято на облік 511 суб’єктів ЗЕД.

Зовнішньоторговельний обіг Дніпропетровської митниці ДФС за дев’ять місяців 2017 року у порівнянні з відповідним періодом минулого року збільшився на 28% та склав 5 млрд. 574 млн. дол. США. При цьому, імпортовано товарів на 2 млрд. 744 млн. дол. США, що на 23% більше, ніж торік, експортовано - на 2 млрд. 829 млн. дол. США, що на 33% більше, ніж минулого року. Позитивне сальдо зовнішньоторговельного балансу складає 85,7 млн. дол. США.

Фіскальною службою значна увага приділяється спрощенню митних процедур та скороченню часу, який суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності витрачають на оформлення товарів. Результатом роботи митниці, спрямованої на покращення сервісу, є стабільні показники середнього часу митного оформлення імпортних та експортних вантажів, які складають 75 хв. та 30 хв. відповідно.

Також, 7 підприємствам області надано статус уповноваженого експортера, який дає право українському експортеру самостійно визначати та декларувати походження товарів незалежно від вартості на товаро - супровідних документах, що прискорює процедуру експорту товару. Нагадуємо, що такий статус може надаватися будь-якому експортеру, який часто перевозить товари за Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським співробітництвом з атомної енергії і їхніми державами-членами від 27.06.2014 року, ратифікованої Законом України від 16 вересня 2014 №1678-VII.

 

Змінилися облікові дані – чи необхідно отримувати нові сертифікати ключів?

Відповідно до ст. 7 Закону України від 22 травня 2003 року №852-IV «Про електронний цифровий підпис» та п.п. 3.4.6 п. 3.4 розд. 3 Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 17.02.2015 №15 зі змінами, підписувач зобов’язаний своєчасно надавати центру сертифікації ключів інформацію про зміну даних, відображених у сертифікаті ключа.

Враховуючи викладене, у разі зміни адреси місця обліку суб’єкта господарювання або фізичної особи, заявнику необхідно звернутися до центру сертифікації ключів з заявою на скасування посилених сертифікатів, які містять недостовірну інформацію, та надати пакет реєстраційних документів для формування нових посилених сертифікатів.

У разі необхідності перевірки терміну дії посиленого сертифікату ЕЦП, потрібно скористатись засобом електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Надійні засоби електронного цифрового підпису». В меню програми «Переглянути сертифікати» із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Для отримання інформації щодо посиленого сертифіката, в тому числі і терміну його дії, слід натиснути на вибраний сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші.

Детальну інформацію про посилений сертифікат можна переглянути обравши пункт «Детальна інформація».

 

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс

З метою якісного обслуговування платників податків та забезпечення умов для швидкого та комфортного процесу адміністрування податків на офіційному веб-порталі ДФС України запроваджено 14 сервісів, якими сьогодні користуються більшість платників податків. Одним з них є загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - «ЗІР»).

Робота «ЗІР» направлена на забезпечення платників податків своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією. Інформаційне наповнення «ЗІР» здійснюється на підставі функціональних повноважень органів ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру та, з метою мінімалізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.

Сервіс забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, у т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.

Більш детально про роботу «ЗІР» можна дізнатися на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: zir.sfs.gov.ua.

 

В ЗІР функціонує розділ з митною інформацією

Нікопольська ОДПІ нагадує, що в ЗІР функціонує розділ «Інформація з питань митної справи».

Зауважимо, що новий розділ спрямований на покращення орієнтації користувачів ресурсу в інформації за напрямом «Митна справа». Він містить графічні та текстові інформаційні матеріали з питань митного законодавства. Це – матеріали щодо заповнення граф митної декларації, довідкові таблиці стосовно завершення митних режимів та оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму тощо.

Варто зазначити, що на сьогодні ЗІР об’єднує в собі майже 5 тисяч чинних запитань-відповідей, 668 нормативних та інформаційних документів, 807 витягів з письмових консультацій, підготовлених ІДД ДФС на типові звернення суб’єктів господарювання та громадян. Крім того, ресурс надає можливість ознайомитись зі ставками загальнодержавних і місцевих податків та зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, змінами в законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС.

Розміщена в ЗІР інформація постійно актуалізується та систематизується для оптимального сприйняття.

Нагадуємо, що скористатись ЗІР можна на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: «Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс», або за електронною адресою: http://zir.sfs.gov.ua.

 

У «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис»

Нікопольська ОДПІ інформує, що в електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») функціонує розділ «Електронний цифровий підпис».

Цей розділ містить:

- актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису;

- інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua;

- місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts;

- можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис».

Нагадуємо, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua.

 

Щодо розділу «Ставки податків і зборів»

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

 

Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».

Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.

Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.

Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

 

Актуально для платників податків!

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити електронний лист на електронну адресу idd@sfs.gov.ua з обов’язковим зазначенням у полі «Тема»: 6011.

Про це повідомила Державна фіскальна служба України на офіційному веб-порталі (електронний сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», розділ «Необхідно знати»).

 

Про електронний сервіс ДФС «Акредитований центр сертифікації ключів»

Нікопольська ОДПІ нагадує, що про порядок отримання безкоштовних послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), які надають пункти реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України (далі – АЦСК ІДД ДФС), можна дізнатись за допомогою електронного сервісу Державної фіскальної служби України «Акредитований центр сертифікації ключів», що розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (http://sfs.gov.ua).

Безкоштовне надання послуг ЕЦП здійснюється АЦСК ІДД ДФС органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності, іншим суб’єктами господарської діяльності та фізичним особам.

Робота АЦСК ІДД ДФС забезпечується сучасним програмно-технічним комплексом, у складі якого використовуються програмно-апаратні рішення, які забезпечують високий рівень надійності захисту інформації.

До послуг ЕЦП, які надаються АЦСК ІДД ДФС належать:

- реєстрація заявників;

- надання у користування надійних засобів ЕЦП;

- допомога при генерації відкритих та особистих ключів;

- обслуговування посилених сертифікатів ключів заявників, що включає сертифікацію відкритих ключів заявників, розповсюдження та зберігання посилених сертифікатів ключів, управління статусом посилених сертифікатів ключів та розповсюдження інформації про статус сертифікатів ключів;

- надання послуги фіксування часу;

- консультативні послуги у сфері ЕЦП за зверненням підписувачів.

Переглянути перелік документів для отримання послуг ЕЦП та завантажити форми реєстраційних документів разом зі зразками їх заповнення платники можуть у розділі «Реєстрація користувачів» головної сторінки офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС за посиланням: http://acskidd.gov.ua/r_kor

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

До уваги платників! Залишилось менше двох місяців, щоб отримати податкову знижку за 2016 рік!

Нікопольська ОДПІ нагадує, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Зокрема, відповідно до ст.166 ПКУ податкова знижка надається, якщо фізичною особою протягом звітного року понесені витрати, пов’язані зі сплатою за навчання в вищих та професійно-технічних навчальних закладах, внесками на благодійність, відсотками за іпотечним кредитом, витратами на переобладнання машин під біопаливо, витратами на отримання доступного житла за державними програмами тощо.

Для отримання податкової знижки за результатами 2016 року фізичній особі необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859 зі змінами за місцем своєї реєстрації до 31 грудня 2017 року.

Звертаємо увагу, що у разі, якщо платник податку до кінця року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки, таке право на наступний податковий рік не переноситься.

 

Нарахування ЄСВ, якщо працівник частину місяця перебував у відпустці без збереження заробітної плати

Нікопольська ОДПІ звертає увагу на те, що частиною 5 ст.8 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) передбачено, що єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) для платників, зазначених у cт.4 Закону №2464, встановлюється у розмірі 22 відсотки до визначеної ст.7 Закону №2464 бази нарахування ЄСВ.

У разі, якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки ЄСВ (частина 5 ст.8 Закону №2464).

Тобто, якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід) у працівника, який перебував частину місяця у відпустці без збереження заробітної плати, застосовуються норми частини 5 ст.8 Закону №2464.

 

Оновлено порядок відкриття та ведення рахунків клієнтів банків і здійснення безготівкових розрахунків

Нікопольська ОДПІ інформує, що 31 жовтня 2017 року набрала чинності постанова Національного банку України від 25.10.2017 №106 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» (далі – Постанова НБУ №106).

Постановою НБУ №106 внесено зміни до:

- Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої постановою Національного банку України від 12.11.2003 №492;

- Положення про порядок здійснення банками України вкладних (депозитних) операцій з юридичними і фізичними особами, затвердженого постановою Національного банку України від 03.12.2003 №516;

- Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Національного банку України від 21.01.2004 №22.

Постановою НБУ №106, зокрема,  врегульовано такі питання:

• скасовано обов’язок щодо використання суб’єктом господарювання печаток на документах (у тому числі на розрахункових документах);

• дозволено укладення договорів про відкриття банківського рахунку та банківського вкладу в електронній формі, зокрема, шляхом приєднання клієнта до публічної пропозиції укладення договору;

• визначено порядок відкриття фізичними особами – підприємцями поточних рахунків фізичним особам для здійснення деяких видів виплат заробітної плати та прирівняних до неї платежів;

• удосконалено режим функціонування поточних рахунків клієнтів, зокрема, в частині виплат, пов’язаних з відрядженням.

Постанову НБУ №106 опубліковано 30.10.2017 на сайті офіційного Інтернет-представництва Національного банку України у рубриці «Офіційне опублікування нормативно-правових актів» за посиланням:https://bank.gov.ua/control/uk/publish/category?cat_id=8804895

 

Строки сплати транспортного податку

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.п.267.7.1 п.267.7 ст.267 розділу ХІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), транспортний податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI, зі змінами та доповненнями.

Транспортний податок сплачується у строки, встановлені п.п.267.8.1 п.267.8 ст.267 ПКУ, а саме:

а) фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

б) юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються у річній податковій декларації.

 

Особливості оподаткування доходів від надання нерухомості в оренду

Нікопольська ОДПІ нагадує, що дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування) включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Особливості оподаткування доходів від надання нерухомості в оренду регламентуються п.170.1 ст. 170 Податкового кодексу України, відповідно до якого податковим агентом платника податку - орендодавця щодо його доходу від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю є орендар.

При цьому об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі.

Отже, юридична особа (орендар) при нарахуванні (виплаті) фізичній особі (орендодавцю) доходу у вигляді орендної плати повинна утримати податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та військовий збір за ставкою 1,5 відсотка.

 

Підходи щодо класифікації товару «двосторонні балки (бруси)»

Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників, що у зв’язку з виникненням складного питання класифікації згідно з УКТ ЗЕД товару «двосторонні балки (бруси)», який можливо класифікувати у наступних товарних позиціях 4403 або 4407 УКТ ЗЕД, Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) направлено запит до Всесвітньої митної організації (далі – ВМО) щодо надання роз’яснень з питання класифікації товару відповідно до Гармонізованої системи опису та кодування товарів, яка є міжнародною основою УКТ ЗЕД.

Відповідь від ВМО до ДФС надійшла листом №17NL0250-JN від 20.09.2017 з викладеними підходами класифікації товару «двосторонні балки (бруси)».

Роз’яснення з даного питання розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/314200.html

 

Збільшено граничні суми витрат при закордонному відрядженні державних службовців

Кабінет Міністрів України постановою від 25.10.2017 №806 (далі – Постанова №806) вніс зміни до власної постанови від 02.02.2011 №98 «Про суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, які направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів».

Так, внесеними змінами уточнюється, що термін відрядження держслужбовця протягом одного календарного року не може перевищувати 60 календарних днів, крім випадків, визначених законодавством.

Крім того, внесеними змінами збільшено граничні суми витрат на найм житлового приміщення за добу у разі відрядження до іноземних держав (зокрема, до Ізраїлю, Люксембургу та Швейцарії).

Постанову №806 розміщено на сайті єдиного веб-порталу органів виконавчої влади України «Урядовий портал» за посиланням: http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=250378294

 

Тимчасова втрата працездатності, пов’язана з нещасним випадком на виробництві: чи нараховується ЄСВ на суму допомоги

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.2 ст.15 Закону України від 23.09.1999 №1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами і доповненнями (далі – Закон №1105) роботодавець зобов’язаний, зокрема надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг згідно із Законом №1105.

Відповідно до абзацу сьомого п.1 частини першої ст.4 Закону України від 08.07.2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) є роботодавці (страхувальники) – підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, військові частини та органи, які виплачують, зокрема допомогу по тимчасовій непрацездатності особам, які отримують допомогу по тимчасовій непрацездатності.

Нормами частини п’ятої ст.8 Закону №2464 визначено, що ЄСВ для всіх платників ЄСВ (крім пільгових категорій) встановлюється у розмірі 22 відсотка до визначеної ст.7 Закону №2464 бази нарахування ЄСВ.

Базою нарахування ЄСВ для платників, зазначених в абзаці сьомому п.1 частини першої ст.4 Закону №2464, є, зокрема сума оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності (абзац другий п.1 частини першої ст.7 Закону №2464).

Отже, сума допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, пов’язаною з нещасним випадком на виробництві, є базою нарахування ЄСВ.

 

Послуги у сфері культури: оподаткування ПДВ

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що п.п.«б» п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами і доповненнями (далі – ПКУ) визначено: об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 ПКУ.

Місцем постачання послуг є місце фактичного надання послуг у сфері культури, мистецтва, освіти, науки, спорту, розваг або інших подібних послуг, включаючи послуги організаторів діяльності в зазначених сферах та послуги, що надаються для влаштування платних виставок, конференцій, навчальних семінарів та інших подібних заходів (п/п.186.2.3 п.186.2 ст.186 ПКУ).

Отже, у разі, якщо постачання послуг у сфері культури, у тому числі мистецтва, освіти, науки, спорту, розваг або інших подібних послуг, включаючи послуги організаторів діяльності в зазначених сферах та послуги, що надаються для влаштування платних виставок, організації, облаштування та обслуговування експозиційних стендів, конференцій, навчальних семінарів та інших подібних заходів здійснюється на митній території України, то такі послуги підлягають оподаткуванню ПДВ на загальних підставах за основною ставкою. У разі постачання вищевказаних послуг за межами митної території України – такі послуги не підпадають під об’єкт оподаткування ПДВ.

 

Дохід від продажу неприбутковою організацією власних основних засобів: чи буде податок на прибуток підприємств?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.п.14.1.121 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) неприбуткові підприємства, установи та організації – неприбуткові підприємства, установи та організації, які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до п.133.4 ст.133 ПКУ (далі – неприбуткова організація).

Згідно із п.п.133.4.2 п.133.4 ст.133 ПКУ доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Отже, якщо кошти, отримані неприбутковою організацією від продажу власних основних засобів, буде використано для здійснення своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших, пов’язаних з ними осіб, то таке використання не є порушенням вимог п.п.133.4.2 п.133.4 ст.133 ПКУ. У цьому випадку податок на прибуток підприємств такою неприбутковою організацією на такий дохід не нараховується.

 

Спрощено процедуру надання розстрочення сплати ПДВ

14 жовтня 2017 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 04.10.2017 №775 «Про затвердження Порядку надання розстрочення сплати податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України устаткування та обладнання за переліком, визначеним пунктами 58 і 59 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України», якою:

- визнано, що втратила чинність, постанова Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №196 «Питання надання розстрочення сплати податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України устаткування та обладнання»;

- внесено зміни до пункту 37 Положення про митні декларації, затвердженого постановою Кабінету Міністрі в України від 21 травня 2012 року №450 «Питання, пов’язані із застосуванням митних декларацій», а саме: спрощено процедуру отримання розстрочення сплати податку на додану вартість при ввезені на митну територію України у митному режимі імпорту устаткування (його частин) та обладнання для використання у деревообробному виробництві та для виробництва медичних виробів (із зазначенням кодів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності), передбачені пунктами 58 та 59 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

 

В якому розмірі нараховується ЄСВ при виплатах за договорами цивільно-правового характеру

Нікопольська ОДПІ інформує, що Платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є роботодавці, зокрема ті, які використовують працю фізичних осіб за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань) (п. 1 ч.1 ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464). Базою нарахування ЄВ для зазначених платників є сума винагороди фiзичним особам за виконання робiт (надання послуг) за цивiльно-правовими договорами (п. 1 ч.1 ст. 7 Закону № 2464).

ЄВ для платникiв, зазначених у ст. 4 Закону № 2464, встановлюється у розмiрi 22 % до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування ЄВ.

Таким чином, роботодавці нараховують ЄВ на суму винагороди (доходу) фізичним особам за цивільно-правовими договорами у розмірі 22 %.

 

Обмежень щодо кількості видів діяльності, які можуть бути внесені до реєстру платників єдиного податку, не передбачено

Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.

У заяві про застосування спрощеної системи оподаткування зазначаються обрані суб’єктом господарювання види господарської діяльності згідно з КВЕД ДК 009:2010.

Класифікація видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010) затверджена наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 № 457.

До реєстру платників єдиного податку вносяться, зокрема відомості про види господарської діяльності.

Отже, на підставі поданої підприємцем заяви про застосування спрощеної системи оподаткування до реєстру платників єдиного податку вносяться відомості про види господарської діяльності, за умови, що ці види діяльності дають право застосовувати спрощену систему оподаткування.

При цьому обмежень для підприємців щодо кількості видів діяльності, які можуть бути внесені до реєстру платників єдиного податку не передбачено.

Зазначена норма передбачена п. 299.1 ст. 299, п.п. 5 п. 298.3 ст. 298 Податкового кодексу України.

 

Підприємець - платник єдиного податку до загальної кількості осіб, що перебувають з ним в трудових відносинах, не включає працівників, яких залучає за договорами підряду

Однією з умов застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності є:

- для платників єдиного податку першої групи - не використання праці найманих осіб;

- для платників єдиного податку другої групи - не використання праці найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;

- для платників єдиного податку третьої групи - не використання праці найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена.

У разі перевищення чисельності фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником єдиного податку, такі платники єдиного податку зобов’язані з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено таке перевищення, перейти на сплату інших податків і зборів.

Договори з громадянами на використання їх праці укладаються за трудовими або цивільно-правовими договорами.

З урахуванням ст. 37 Цивільного кодексу України за договорами підряду оплачується не процес праці, а його конкретний (кінцевий) результат, який визначається після закінчення роботи і оформляється актом приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), на підставі яких і здійснюється виплата винагороди.

Отже, якщо підприємець - платник єдиного податку укладає договір, який передбачає оплату процесу праці, тобто містить ознаки трудового договору, то такий платник єдиного податку враховує працівників, яких залучає за таким договорам, до загальної кількості осіб, що перебувають з ними в трудових відносинах.

Якщо укладений договір відповідає нормам договору підряду, то підприємець - платник єдиного податку не враховує працівників, яких залучає за таким договорам, до загальної кількості осіб, що перебувають з ним в трудових відносинах.

Зазначена норма передбачена п. 291.4 ст. 291, п.п. 6 п.п. 298.2.3 ст. 298 Податкового кодексу України.

 

Заява про перехід на єдиний податок з 1 січня наступного року подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку нового року разом із розрахунком доходу за попередній календарний рік

Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм Податкового кодексу, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.

Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п.291.4 ст.291 Податкового кодексу.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених главою, що визначає застосування спрощеної системи оподаткування.

Розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, затверджено наказом МФУ від 20.12.2011 N 1675.

Отже, у разі прийняття підприємцем рішення про перехід на сплату єдиного податку з 1 січня наступного року, заява до фіскального органу подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку нового року разом із розрахунком доходу за попередній календарний рік.

Дохід за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, визначається на момент подання заяви із врахуванням запланованої суми отримання доходу, за період що залишився до кінця року після подання заяви.

Зазначена норма передбачена пп.298.1.4 ст.298 Податкового кодексу України.

 

Оподаткування податком на доходи фізичних осіб разової матеріальної допомоги колишнім працівникам підприємства

Не включається до оподатковуваного доходу, з метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб, сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами-юридичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу, встановленого на 1 січня такого року (у 2017 році така неоподатковувана сума становить 2240 грн).

Перевищення допомоги над вказаним розміром підлягає оподаткуванню, як інші доходи, у джерела виплати за ставкою 18%.

При цьому підприємство зазначає відомості про надані суми нецільової благодійної допомоги у податковій звітності за формою 1ДФ.

У разі отримання нецільової благодійної допомоги від юридичної особи платник податку зобов’язаний подати річну податкову декларацію із зазначенням її суми, якщо загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги протягом звітного податкового року перевищує її граничний розмір, установлений абз. першим п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу (у 2017 році така сума становить 2240 грн).

Отже, якщо колективним договором передбачено виплату підприємством разової матеріальної допомоги колишнім працівникам (ветеранам, пенсіонерам) до святкових дат, то така сума визначається як нецільова благодійна допомога, що оподатковується податком на доходи фізичних осіб з урахуванням п.п. 170.7.3 ст. 170 Податкового кодексу, тобто оподатковується сума, що перевищує в 2017 році 2240 грн.

Зазначена норма передбачена п.п. 164.2.20 ст. 164; п.п. 170.7.3 ст. 170 Податкового кодексу.

 

Сектор організації роботи

Категория: Область | Просмотров: 388 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar