Покров Среда 22.11.17, 16:07
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2017 » Октябрь » 18 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
17:12
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

ДФС та Міжнародна організація з міграції посилюють співпрацю у сфері управління кордонами

Нікопольська ОДПІ інформує, що за повідомленням прес-служби Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) Під час зустрічі в. о. Голови ДФС Мирослава Продана з Головою Представництва Міжнародної організації з міграції (далі – МОМ) в Україні доктором Томасом Лотаром Вайсом, яка відбулась 5 жовтня 2017 року обговорювалися перспективи подальшої співпраці та впровадження проектів у сфері управління кордонами.

Мирослав Продан високо оцінив рівень співробітництва ДФС з МОМ у сфері управління кордонами. За його словами, прикладом такої успішної співпраці став проект «Підтримка у створенні електронної системи попереднього обміну інформацією між митними органами Білорусі та України (далі – ПРІНЕКС)». Він підтвердив готовність до всебічної співпраці з МОМ, зокрема, у рамках схваленого рішення Європейської Комісії про залучення МОМ до реалізації цілої низки інфраструктурних проектів.

Мирослав Продан висловив сподівання, що всі заходи, заплановані в рамках цих проектів, будуть виконані вчасно, та запевнив, що ДФС докладає максимум зусиль для оснащення митної інфраструктури відповідними технічними засобами митного контролю.

У свою чергу Голова Представництва Міжнародної організації з міграції в Україні доктор Томас Лотар Вайс зазначив важливість співпраці МОМ з фіскальною службою та успішне співробітництво у рамках проектів ПРІНЕКС та ІВКО, який впроваджує систему інтелектуального відеоконтролю у автомобільному пункті пропуску «Нові Гута – Нові Яриловичі» українсько-білоруського кордону.

Доктор Томас Лотар Вайс також запевнив у прагненні до посилення співпраці МОМ та ДФС, а також готовності до надання експертної допомоги та обміну досвідом.

Під час зустрічі керівників ДФС і МОМ було обговорене питання підписання Меморандуму про взаєморозуміння та прийняті домовленості щодо цілей та змісту документу.

Сергій Білан: Боротьба з «конвертами» продовжується – мільйони готівки в гривнях і доларах, сотні тисяч євро та кілограми золота – результат спільної роботи податкової міліції та прокуратури

В результаті спільної операції, проведеної податковою міліцією та прокуратурою, викрито діяльність міжрегіонального конвертаційного центру, який діяв на території Чернігівської, Київської областей та у м. Києві.

Вчора, під час обшуків в учасників "конвертаційного центру", вилучено 8,2 млн. грн. готівки в національній та іноземній валюті, 0,8 кг золота у злитках, 1,7 млн. гривень арештовано на рахунках у фінансових установах.

Сьогодні завершено обшуки у банківських установах. З банківських скриньок, якими користувались учасники конвертаційного центру, вилучено ще 5,8 кг. золота, 5 млн.521 тис. 815 доларів США та 300 тис. 500 євро – повідомив Перший заступник Голови ДФС України Сергій Білан.

За його словами, боротьба з конвертаційними центрами є одним із пріоритетних напрямів роботи податкової міліції, оскільки послуги, які вони надають недобросовісним компаніям реального сектору економіки, дають змогу останнім не лише зменшити надходження податків до бюджету, а й створити нерівні умови конкуренції у різних сферах господарської діяльності, що, в свою чергу, негативно впливає на розвиток економіки в цілому.

Про масштаби роботи «конвертів» свідчать не лише їх обороти та кількість клієнтів, а й суми коштів та цінностей, вилучених під час процесуальних дій.

Саме тому податкова міліція і надалі прикладатиме максимум зусиль для боротьби з тіньовим бізнесом та ліквідації тих інструментів, які дають йому змогу функціонувати – наголосив Сергій Білан.

(Інформація прес-служби ДФС України).

З січня по вересень поточного року громадяни Дніпропетровщини задекларували понад 2,6 млрд. грн. доходу

З початку 2017 року більше 45 тисяч мешканців Дніпропетровської області надали до фіскальних органів декларації про майновий стан та доходи. Загальна сума задекларованих доходів за минулий рік склала понад 2,6 млрд. грн.

До сплати за результатами декларування підлягає 98,1 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 15,8 млн. грн. військового збору, що відповідно на 19,9 млн. грн. та на 2,6 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Повернення ж з бюджету у вигляді податкової знижки отримають понад 6,8 тисяч громадян на загальну суму 10,4 млн. грн. Про це повідомила в.о. заступника начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна.

Про одержані в 2016 році понадмільйонні статки повідомили 196 громадян Дніпропетровської області. Загальна сума їх минулорічного задекларованого доходу складає 1 млрд. 143,7 млн. грн.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

З початку року сервісом «Пульс» скористались 102 мешканця Дніпропетровщини

Впродовж січня – вересня 2017 року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» звернулися 102 заявника Дніпропетровської області. Порівняно з відповідним періодом минулого року їх кількість зменшилась на 88 одиниць.

«Більше половини дзвінків стосувались питань, які виникають при поданні податкової звітності та реєстрації накладних (56 звернень). Крім того, платники порушували питання щодо системи електронного адміністрування ПДВ (18 звернень). З роботою органів ДФС пов’язані 9 звернень тощо. Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося 1 звернення», – повідомила начальник управління обслуговування платників ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олена Ярова.

Усі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.

Нагадаємо, що інтерактивний сервіс «Пульс» приймає звернення платників податків з податкових та митних питань. Залишити інформацію щодо неправомірних дій та бездіяльності працівників органів ДФС та інших питань можна зателефонувавши до Контакт-центру ДФС за номером 0800-501-007 та обравши відповідний напрямок у меню інтерактивного голосового автовідповідача (4 – для залишення інформації на сервіс «Пульс»).

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Понад 662 мільйони гривень податку на доходи фізичних осіб сплатили платники Нікопольського регіону

За 9 місяців 2017 року до зведеного бюджету від платників податків, що перебувають на обліку у Нікопольській ОДПІ, надійшло 662,7 млн гривень податку на доходи фізичних осіб. Це на 181,0 млн гривень більше, ніж за відповідний період 2016 року.

За словами в.о. начальника Нікопольської ОДПІ Володимира Малиновського, податок на доходи фізичних осіб залишається основним джерелом наповнення місцевих бюджетів. Так, його питома вага в загальних надходженнях місцевих скарбниць становить 63,7 відсотків.

З початку 2017 року місцевий бюджет отримав 497,1 млн гривень цього податку, державний бюджет – 165,7 млн гривень.

Нагадаємо, Законом України від 21 грудня 2016 року № 1801-VІІІ «Про Державний бюджет України на 2017 рік» з 1 січня 2017 року встановлено місячну мінімальну заробітну плату у розмірі – 3200 гривень, а погодинну - 19,34 гривень.

Платники Нікопольського регіону сплатили більше 9 млн. грн. екологічного податку

Екологічний податок є основним джерелом фінансування заходів, спрямованих на захист оточуючого середовища, мінімізацію негативного впливу на нього господарської діяльності та раціональне використання природних ресурсів.

З початку року за забруднення навколишнього середовища суб’єкти підприємницької діяльності Нікопольського регіону перерахували до бюджету 9,4 млн грн екологічного податку, що на 3,1 млн грн більше аналогічного періоду минулого року. Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.

Слід нагадати, що статтею 250 Податкового кодексу базовим податковим (звітним) періодом для  екологічного податку визначено календарний квартал.

Відповідно до пункту 250.2 статті 250 Кодексу платники податку складають податкові декларації за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 715, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за № 1052/27497 та подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації.

Якщо платник екологічного податку з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, то такий платник повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву довільної форми про відсутність у нього у звітному році об'єкта обчислення екологічного податку. В іншому разі платник податку зобов'язаний подавати Декларації відповідно до вимог Кодексу.

Сервіс ДФС України «Пульс» – на захисті інтересів платників

Нікопольська ОДПІ нагадує, що сервіс Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Пульс» приймає звернення громадян та суб’єктів господарювання (далі – Заявники) щодо неправомірних дій та бездіяльності, можливі корупційні правопорушення у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів ДФС та її територіальних органів (далі – Інформація).

Заявники можуть надати Інформацію за телефоном 0800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «4», та на електронну пошту idd@sfs.gov.ua.

Інформація приймається цілодобово.

При наданні Інформації бажано назвати своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування підприємства, установи, організації, суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДФС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.

Про результати розгляду Інформації Заявники повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.

Не повідомляються Заявникам результати розгляду анонімної Інформації та повідомлень про наявність на офіційному веб-порталі/субсайтах ДФС недостовірної/застарілої інформації; методологічних чи технічних проблем в роботі електронних сервісів чи систем; відомості що надходить до ІДД ДФС електронною поштою щодо мінімізації сплати податків, зборів, митних платежів, єдиного соціального внеску.

Державний бюджет отримав від великих платників податків 194 млрд грн

За підсумками 9 місяців 2017 року великими платниками до Державного бюджету України по платежах, що супроводжується Офісом великих платників податків ДФС сплачено 194 млрд грн, в результаті чого досягнуто приріст платежів у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року на 33,2 млрд грн, або на 21%.

У розрізі основних податків до державного бюджету по Україні платниками Офісу великих платників податків ДФС було сплачено податку на додану вартість – 85,3 млрд грн, що на 22%, або на 15,2 млрд грн більше, акцизного податку 47 млрд грн що на 21%, або на  8,3 млрд грн більше, податку на прибуток – 36,9 млрд грн що на 33%, або на 9,1 млрд грн більше.

Питома вага збору платежів до державного бюджету, сплаченого великими платниками, в загальному зборі по Україні становить 57,8%, в тому числі питома вага збору по податку на прибуток – 68,1%, податку на додану вартість – 63,3%, акцизного податку – 97,2%

Виокремлюють 5 основних галузей, які забезпечують найбільші надходження 2017 року до державного бюджету по платежах, що супроводжує Офіс великих платників податків:

переробна промисловість – 60,7 млрд грн (31,3% від загального збору),

добувна галузь – 28,9 млрд грн (14,9% від загального збору),

електроенергетика – 25,3 млрд грн (13,1%)

оптова та роздрібна торгівля – 20,7 млрд грн (10,6% від загального збору),

транспортна галузь – 20,8 млрд грн (10,7% від загального збору).

(Інформація прес-служби ДФС України).

Іноземець намагався вивезти з України чималу кількість культурних цінностей

Повідомлення про злочин та протокол про порушення митних правил – такі наслідки перетину кордону для іноземця, який, прямуючи до Болгарії, «забув» отримати дозвіл на переміщення предметів старовини. Крім того, він прихопив із собою холодну зброю.

Під час проходження митного контролю у пункті пропуску «Порубне» співробітники Чернівецької митниці ДФС за результатами догляду транспортного засобу виявили в іноземця штик-ніж, шаблю та кинджал у чохлі, 157 предметів нумізматики, книги 1904 та 1941 року видавництва, 2 годинники, 5 нагородних знаків часів І світової війни, 2 старовинні праски. Усі предмети датуються минулим століттям та виготовлені у Англії. Їх вартість буде встановлено після проведення експертизи.

За вказаним фактом порушено справу про порушення  митних правил та направлено повідомлення до поліції про протиправне діяння, що містить ознаки злочину, передбаченого ст.263 Кримінального кодексу України.

(Інформація прес-служби ДФС України).

В 2017 році місцеві податки і збори поповнили бюджет Дніпропетровської області майже на 14,8 мільярдів гривень

За дев’ять місяців 2017 року до місцевих скарбниць Дніпропетровщини надійшло 14,76 млрд. грн. податків і зборів. Це на 3,18 млрд. грн., або на 27,4%, більше порівняно з минулорічним періодом.

Податок на доходи фізичних осіб забезпечує більше половини надходжень в місцеві скарбниці Дніпропетровського регіону, його сума склала 8 млрд. 46 млн. грн.

Також, суттєво наповнила бюджетні кошики місцевих громад Дніпропетровського регіону і плата за землю - 2,96 млрд. грн.

Крім цього, спрощенці (юридичні та фізичні особи) перерахували до бюджетів громад – 1,25 млрд. грн. єдиного податку, а підприємства області - 839 млн. грн. податку на прибуток.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Інформаційно – роз’яснювальна робота кампанії декларування доходів громадян

Протягом 2017 року більше 45 тисяч мешканців Дніпропетровської області задекларували доходи, отримані у 2016 році. Загальна сума задекларованих доходів склала понад 2,6 млрд. грн.

З метою забезпечення своєчасного та у повному обсязі проведення кампанії декларування органами ДФС у Дніпропетровській області протягом 2017 року організована наступна інформаційно – роз’яснювальна робота:

- у засобах масової інформації, з урахуванням Інтернет – мережі, розміщено 5673 інформаційних матеріалів з питань декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2016 року;

- на офіційному субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» розміщено 259 матеріалів;

-  на сайтах місцевих рад – 2632 інформаційних повідомлень.

Основні питання декларування громадянами у 2017 році доходів, отриманих протягом минулого року, розглядалися під час проведення 141 сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія»; 80 виступів керівників і посадових осіб на радіо та телебаченні; 49 інтерв’ю, 285 семінарів, практикумів з платниками податків; 105 прес-конференції та брифінгів; 218 засідань «круглого столу»; 23 Інтернет-конференцій (Інтернет-семінарів).

Крім того, до проведення роз’яснювальної роботи з питання декларування доходів громадян було залучено 12 відомих громадських діячів, спортсменів, акторів, інших публічних осіб.

Також проведено 197 інших заходів, у тому числі і нових сучасних методів доведення інформації, стосовно кампанії декларування громадянами своїх доходів.

Проведена інформаційно – роз’яснювальна кампанія сприяла активізації звітування фізичними особами про отримані у минулому році доходи.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Відбулося сьоме засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області

В приміщенні ГУ ДФС у Дніпропетровській області 12 жовтня 2017 року відбулося чергове засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

На засіданні обговорювалися питання щодо оподаткування аграрного сектору та наслідки відміни спецрежиму ПДВ, оподаткування доходів та обліку витрат осіб, які займаються незалежною професійною діяльністю тощо.

Також, членам Громадської ради презентовано Програму допомоги малому та середньому бізнесу COSME.

В ході засідання розглянуті інші питання, які стосуються діяльності Громадської ради.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Процедура блокування посиленого сертифіката за електронним запитом

Нікопольська ОДПІ нагадує, що підписувач (заявник) має право за власним бажанням здійснити блокування посиленого сертифіката. Під блокуванням посиленого сертифіката розуміється тимчасове призупинення чинності посиленого сертифіката строком до тридцяти календарних днів. Після блокування посиленого сертифіката клієнт має право протягом тридцяти календарних днів поновити строк чинності посиленого сертифіката.

Блокований посилений сертифікат буде автоматично скасований Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС), якщо протягом зазначеного строку клієнт не поновить його чинність.

Блокування посиленого сертифіката за електронним запитом не потребує оформлення паперових документів та відвідування відокремленого пункту реєстрації АЦСК ІДД ДФС.

Зазначена процедура здійснюється цілодобово за допомогою надійного засобу електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1» (знаходиться за посиланням http://acskidd.gov.ua/korustyvach_csk) та особистого ключа підписувача.

Процедуру блокування власного посиленого сертифіката за електронним запитом наведено в п.п.5.9 п.5 Настанови користувача «ІІТ Користувач ЦСК-1» (http://acskidd.gov.ua/download/manual/EU13OManualDFS.pdf) та у «Відеоінструкції по блокуванню посилених сертифікатів за електронним запитом» (https://www.youtube.com/watch?v=AmSaFf-PWaU).

Інформування підписувача про блокування здійснюється в режимі реального часу.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Отримати інформацію про стан розрахунків з бюджетом по податкам і зборам можливо через Інтернет

Нікопольська ОДПІ нагадує, що для отримання інформації про стан розрахунків з бюджетом по податках і зборах в онлайн-режимі платники податків можуть скористатись послугами онлайн-сервісу ДФС – «Електронний кабінет платника податків».

Цей сервіс, зокрема, дає змогу побачити стан розрахунків із бюджетом по податках і зборах, підготувати, заповнити і надіслати податкову звітність в електронному вигляді, перевірити звітність на наявність арифметичних помилок, переглянути подану звітність незалежно від способу іі подання.

До того ж використання електронного сервісу забезпечує доступ платника податків до податкового календаря, який нагадає користувачу терміни надання податкової звітності та сплати податків і зборів. Окрім цього, клієнт може переглянути свої облікові дані за даними ДФС.

Вхід до Електронного кабінету платника податків здійснюється шляхом авторизації на веб-ресурсі ДФС за допомогою електронного цифрового підпису.

ДФС забезпечено 8,3 млрд. грн. на реконструкцію доріг

У рамках «дорожнього» експерименту, за яким 50% від перевиконання надходжень митних платежів перераховуються на реконструкцію доріг, протягом січня-вересня 2017 року ДФС забезпечено 8 млрд. 305 млн. грн.

Найбільше коштів було акумульовано у березні – майже 1 млрд. 690 млн. грн., травні – 1 млрд. 837 млн. грн. та червні – 1 млрд. 503 млн. грн.

В інші місяці суми становили: за січень – 629 млн. грн., лютий – 823 млн. грн., квітень – 940 млн. грн., липень – 589 млн. грн., серпень – 129 млн. грн., вересень – майже 166 млн. грн.

Серед цьогорічних лідерів експерименту Одеська, Київська та Львівська області, якими забезпечено 1,6 млрд. грн., 1,4 млрд. грн. та 707 млн. грн. відповідно.

Нагадаємо, що експеримент з фінансового забезпечення реконструкції та поточного ремонту автомобільних доріг триває з вересня 2015 року. Відповідно до нього 50% від суми перевиконання щомісячних планових митних платежів (мито, акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів, податок на додану вартість з ввезених на митну територію України товарів) направляється у спеціальні фонди відповідних регіональних бюджетів.

Спочатку пілотний проект проводився в Одеській, Волинській, Львівській та Чернівецькій областях. Наразі участь у експерименті беруть усі митниці ДФС.

(Інформація прес-служби ДФС України).

Платники податків сплатили до місцевих бюджетів 133,7 млрд. гривень

Протягом січня-вересня поточного року платниками податків спрямовано до місцевих бюджетів 133,7 млрд. грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року цей показник зріс на 28,1%, або на 29,3 млрд. грн.

За 9 місяців 2017 року до зведеного бюджету перераховано майже 132 млрд. грн. податку на доходи фізичних осіб (у т. ч. до місцевих бюджетів надійшло 78,3 млрд. грн.). Це на 33,5 млрд. грн. або 34% більше, ніж за відповідний період 2016 року. Лише у вересні було сплачено 15,8 млрд. грн. ПДФО. Приріст до минулого року склав майже 4 млрд. грн.

Зокрема, у вересні місцеві бюджети отримали на 20,2% коштів більше, ніж у вересні минулого року. Так, за перший місяць осені 2017 року до місцевих бюджетів було спрямовано 13,7 млрд. грн., тоді як за відповідний період 2016 року ця сума складала 11,4 млрд. гривень.

(Інформація прес-служби ДФС України).

Відбувся черговий семінар для посадових осіб органів ДФС з питань захисту персональних даних

Прес-служба Державної фіскальної служби України повідомила.

У рамках реалізації спільної програми Європейського Союзу і Ради Європи «Посилення імплементації європейських стандартів прав людини в Україні» в Одесі відбувся семінар-тренінг для посадових осіб органів ДФС з питань обробки та захисту персональних даних.

У навчанні, яке проводили провідні фахівці Управління з питань захисту персональних даних Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, взяли участь 22 представники ДФС та її територіальних органів.

Під час заходу роз’яснювалися ключові положення законодавства про захист персональних даних, обговорювалася робота ДФС щодо приведення внутрішніх процедур обробки персональних даних у відповідність до вимог зазначеного законодавства. Крім того, розглядалися актуальні проблеми обробки та захисту персональних даних в органах ДФС.

Це вже другий навчальний захід для посадових осіб органів ДФС з питань захисту персональних даних, який проведено у співпраці з міжнародними організаціями під егідою Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.

З початку року платниками сплачено 129,2 млрд. ЄСВ

Протягом січня-вересня поточного року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 129,2 млрд. грн. Це на 36,7 відс., або на 34,7 млрд. грн. більше, ніж у відповідному періоді минулого року.

Зокрема, у вересні 2017 року надійшло 15,2 млрд. грн. ЄСВ, що на 39,5 відс., або на 4,3 млрд. грн. перевищує відповідний показник вересня минулого року.

Крім того, найбільші надходження ЄСВ з початку року зафіксовано також у червні – 16,7 млрд. грн. та  липні – 15,1 млрд. грн.

Нагадаємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

(Інформація прес-служби ДФС України).

Екологічний податок: нова форма декларації з 01.10.2017

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.250.1 ст.250 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.

Згідно з п.46.6 ст.46 ПКУ, якщо в результаті запровадження нового податку або зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, який затвердив такі форми, зобов’язаний оприлюднити нові форми звітності.

До визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

У разі, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст.102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених ст.50 ПКУ), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку (п.50.1 ст.50 ПКУ).

З 30.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 13.05.2017 №495 «Про внесення змін до форми Податкової декларації екологічного податку» (далі – Наказ №495), яким внесені зміни до форми Податкової декларації екологічного податку, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715 (далі – Наказ №715).

З огляду на те, що базовим податковим (звітним) періодом для екологічного податку є календарний квартал, то форма Податкової декларації екологічного податку, затверджена Наказом №715 із змінами, внесеними Наказом №495, буде використовуватися для складання звітності починаючи з 01.10.2017, у тому числі і для самостійного виправлення помилок, допущених у податковій звітності за попередні звітні (податкові) періоди.

Довідково: Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс (категорія 120.05).

 

Зміни до порядку складання бюджетної звітності набрали чинності

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що в «Офіційному віснику України» №78 (06.10.2017) опубліковано наказ Міністерства фінансів України від 22.08.2017 №712 «Про внесення змін до Порядку складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування» (далі – Наказ №712). Наказ №712 набув чинності з дня опублікування.

Внесення змін до Порядку складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування (далі – Порядок) розроблено відповідно до ст.58 Бюджетного кодексу України. Порядком визначаються склад та порядок складання місячної, квартальної і річної бюджетної звітності, вимоги до розкриття її елементів. Додатки 1 – 6 до Порядку викладено в новій редакції.

 

Звітність неприбуткових: особливості заповнення

Нікопольська ОДПІ нагадує, що неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація, що одночасно відповідає вимогам, встановленим у п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України зі змінам і доповненнями (далі – ПКУ), зокрема, внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Неприбуткові підприємства, установи та організації, визначені п.133.4 ст.133 ПКУ, подають Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 №553, із змінами (далі – Звіт), (професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, утворені в порядку, визначеному законом, звітують у разі порушень п.133.4 ст.133 ПКУ), та річну фінансову звітність (абзац четвертий п.46.2 ст.46 ПКУ).

У рядках 1.1 – 1.11 Звіту відображаються доходи неприбуткової організації, а у рядках 2.1 – 2.6 Звіту – суми видатків (витрат) неприбуткової організації. При цьому у зазначених рядках показники заповнюються з урахуванням особливості діяльності неприбуткової організації відповідно до закону, що регулює діяльність такої неприбуткової організації.

Згідно зі ст.4 Закону України від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами бухгалтерський облік та фінансова звітність ґрунтуються, зокрема на принципі відповідності доходів і витрат. При цьому доходи і витрати відображаються в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності в момент їх виникнення незалежно від дати надходження або сплати коштів.

Отже, формування доходів та видатків, що зазначаються у рядках 1.1 – 1.11 та 2.1 – 2.6 Звіту, здійснюється за правилами бухгалтерського обліку, тобто в момент їх виникнення незалежно від дати надходження або сплати коштів.

 

Набула чинності Конвенція між Урядом України і Урядом Республіки Мальта про уникнення подвійного оподаткування

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 28 серпня 2017 року набрали чинності Конвенція між Урядом України і Урядом Республіки Мальта про уникнення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доходи (далі – Конвенція) та Протокол до неї, вчинені 4 вересня 2013 року. Протокол є невід’ємною частиною Конвенції. Зазначена Конвенція з Протоколом ратифікована Верховною Радою України 13 квітня 2017 року.

Відповідно до статті 27 Конвенції її положення будуть застосовуватись в Україні:

- а) стосовно податків, утриманих у джерела щодо сум, сплачених на або після 01 січня 2018 року;

- б) стосовно інших податків, які стягуються під час податкових років або періодів, що починаються на або після 1 січня 2018 року.

Право на використання переваг Конвенції надається відповідно до положень статті 103 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями.

 

Податкова знижка: отримуємо за обладнення автомобіля газовою установкою

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до переліку витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначених п.п.163.3.7 п.166.3 ст.163 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ, зокрема, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.

Згідно із п.166.2 ст.166 ПКУ понесені витрати враховуються відповідно платіжним та розрахунковим документам, зокрема квитанціям, фіскальним або товарним чекам, прибутковим касовим ордерам, копіям договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Для отримання податкової знижки необхідно подати Декларацію про майновий стан і доходи за 2016 рік, затверджену Наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859, до податкової інспекції за місцем проживання (реєстрації в паспорті) до 31 грудня 2017 року.

 

Реєстрація інвестора (оператора) і угоди про розподіл продукції: які документи необхідно надати для взяття на облік

Нікопольська ОДПІ звертає увагу на те, що відповідно до п.4.5 розд. IV Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 зі змінами (далі – Порядок) для взяття на облік (реєстрації) інвестора (оператора) і угоди про розподіл продукції як платника податків інвестор (оператор) зобов’язаний протягом 10 календарних днів після реєстрації угоди або після набрання нею чинності подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (основним місцем обліку) такі документи:

◄ заяву за формою № 1-ОПП;

◄ копію зареєстрованої угоди про розподіл продукції;

◄ копію свідоцтва про державну реєстрацію угоди про розподіл продукції.

Якщо багатостороння угода про розподіл продукції передбачає можливість реєстрації не лише оператора, але й інвесторів як платників податку на додану вартість за угодою, то податкові номери інвесторам за такою угодою надаються контролюючими органами за основним місцем обліку інвесторів на підставі отриманого від оператора рішення про реєстрацію всіх інвесторів як платників податку на додану вартість за угодою про розподіл продукції.

Інвестору (оператору) після взяття на облік угоди про розподіл продукції контролюючим органом видається (надсилається) Свідоцтво про реєстрацію інвестора та угоди про розподіл продукції як платника податків за формою №4-УРП (додаток 3 до Порядку) (п.3.10 розд. III Порядку).

 

За якою ознакою доходу відображається у податковому розрахунку ф. 1ДФ сума поворотної фінансової допомоги, яка надається фізичній особі-підприємцю?

Відповідно до п.п. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) поворотна фінансова допомога - це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення.

Згідно з п.п.165.1.31 п.165.1 ст.165 ПКУ до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому, основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку.

Відповідно до Довідника ознак доходів, наведеного у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4, основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому, основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «153».

Тобто, сума поворотної фінансової допомоги, яка надається суб’єктом господарювання на адресу фізичної особи – підприємця або фізичної особи, відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «153».

Довідково: Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс (категорія 103.25).

 

Заборгованість з єдиного соціального внеску розстроченню не підлягає

Відповідно до частини 12 ст. 9 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями ЄВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника ЄВ одночасно із зобов’язаннями із сплати ЄВ зобов’язань із сплати податків, інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами зобов’язання із сплати ЄВ виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, крім зобов’язань з виплати заробітної плати (доходу).

У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати ЄВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина 11 ст. 9 Закону № 2464).

Тобто, чинним законодавством, що регулює порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті ЄВ.

 

Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання звіту по ЄCВ

Відповідно до п.7 частини одинадцятої ст.25 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом №2464, органом Державної фіскальної служби здійснюється накладення штрафу в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою.

Ті самі дії, вчинені платником єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом №2464.

Згідно з частиною першою ст.165¹ Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 року №8073-Х зі змінами та доповненнями неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо ЄСВ, – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичну особу - підприємця або особу, яка забезпечує себе роботою самостійно, від тридцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне із правопорушень, зазначених у частині першій цієї статті, – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичну особу - підприємця або особу, яка забезпечує себе роботою самостійно, від сорока до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

До уваги новостворених платників податків!

Особи, які вирішили розпочати власну справу, мають спочатку звернутися до державного реєстратора. Після внесення відомостей про реєстрацію юридичної особи або фізичної особи – підприємця (далі – ФОП) в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) відповідні відомості передаються до Державної фіскальної служби України (далі – ДФС). Робиться це у день проведення реєстраційної дії, для взяття на облік як платника податків та як страхувальника–платника ЄСВ.

На даний час інформаційна взаємодія між ЄДР та інформаційними системами ДФС здійснюється у робочий час з інтервалом не більше ніж 2 години.

Взяття на облік юридичних осіб та ФОП як платників податків та як платників єдиного внеску в контролюючих органах підтверджується відомостями, що оприлюднені на порталі електронних сервісів Мін’юсту.

Також дані про взяття на облік як платників податків юридичних осіб та ФОП та дані Реєстру страхувальників щоденно оприлюднюються на офіційному веб-сайті ДФС.

Довідково: взаємодія між органами ДФС та ЄДР здійснюється відповідно до наказу Мінюсту та Мінфіну України від 18.03.2016 №759/5/371 «Про інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України».

 

Щодо розблокування податкових накладних

Нікопольська ОДПІ нагадує, що всі надані платником податків пакети документів опрацьовуються щоденно в порядку отримання документів. Відповідно до п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податків має право подати документи та пояснення до ДФС протягом 365 календарних днів з дати виникнення податкового зобов’язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Всі надані платником податків пакети документів, вичерпний перелік яких затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за № 754/30622, опрацьовуються щоденно в порядку отримання документів.

Відповідно до п. 21 Порядку роботи комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 566, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за № 752/30622, рішення Комісії про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації складається за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Це рішення підписується, реєструється та надсилається платнику податків у порядку, встановленому ст. 42 розд. ІІ ПКУ, протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПКУ.

Прискорена амортизація основних засобів

Платникам податку на прибуток надано право застосування з 01 січня 2017 року мінімально допустимого строку амортизації (два роки) основних засобів четвертої групи (машини та обладнання) для розрахунку амортизації за прямолінійним методом - щодо нових основних засобів, якщо витрати на їх придбання понесені (нараховані) платником податків після 01 січня 2017 року та для таких основних засобів забезпечується одночасне виконання таких вимог:

- не були введені в експлуатацію та не використовувалися на території України;

- введені в експлуатацію в межах одного з податкових (звітних) періодів, починаючи з 01 січня 2017 року до 31 грудня 2018 року;

- використовуються у власній господарській діяльності та не продаються або не надаються в оренду іншим особам (за винятком платників податків, основним видом діяльності яких є послуги з надання в оренду майна).

У разі недотримання встановлених вимог, починаючи з дати введення таких основних засобів в експлуатацію, платник податку у податковому (звітному) періоді, в якому відбувся факт невикористання основних засобів у власній господарській діяльності або їх продаж, зобов'язаний відкоригувати фінансовий результат до оподаткування на такі різниці:

- збільшити фінансовий результат до оподаткування - на суму нарахованої амортизації основних засобів протягом податкових (звітних) періодів, у яких здійснювалося нарахування амортизації із застосуванням мінімально допустимих строків амортизації основних засобів,

- зменшити фінансовий результат до оподаткування - на суму розрахованої амортизації таких основних засобів відповідно до п. 138.3 ст. 138 Кодексу за відповідні податкові (звітні) періоди.

Зазначена норма визначена п. 43 підрозд. 4 розд. XX Податкового кодексу України.

 

Податок на доходи фізичних осіб з доходу, наданого у негрошовій формі або виплаченого готівкою сплачується протягом трьох банківських днів з дня виплати такого доходу

Якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок на доходи фізичних осіб сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).

Отже податок на доходи фізичних осіб і військовий збір з доходу, наданого у негрошовій формі або виплаченого готівкою з каси податкового агента, необхідно сплачувати протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).

Зазначена норма передбачена п.п 168.1.4 ст. 168 Податкового кодексу України.

Матеріальна допомога на оздоровлення оподатковується податком на доходи фізичних осіб

Об'єктом оподаткування фізичної особи - резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту).

Якщо виплата матеріальної допомоги на оздоровлення передбачена положеннями про оплату праці найманих працівників (колективним договором, галузевою угодою тощо), прийнятими згідно з нормами трудового законодавства, то така матеріальна допомога з метою оподаткування прирівнюється до заробітної плати та включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку у місяці, в якому здійснено її фактичне нарахування.

Суми матеріальної допомоги на оздоровлення є базою нарахування єдиного внеску у місяці, у якому роботодавець нараховує суму відпускних.

Зазначена норма передбачена пп. 163.1.1 ст. 163, пп. 164.2.1 ст. 164 Податкового кодексу України.

Єдиний податок не застосовуються, якщо у статуті підприємства частка інших юридичних осіб – не платників єдиного податку, перевищує 25 %

До третьої групи платників єдиного податку належать юридичні особи - суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 млн. гривень.

При цьому, не можуть бути платниками єдиного податку третьої групи, зокрема суб’єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 %.

Тобто, платниками єдиного податку не можуть бути підприємства, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать іншим підприємствам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 %.

Крім того, суб’єкт господарювання, у якого статутний фонд не сформовано і який має одного або декілька засновників – юридичних осіб, що не є платниками єдиного податку, та/або неприбуткові організації, не може застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.

Зазначена норма передбачена п.п. 291.5.5 ст. 291 Податкового кодексу України.

Особливості сплати єдиного внеску фізичною особою – підприємцем на загальній системі оподаткування

Платниками єдиного соціального внеску (далі – ЄСВ) відповідно до чинного законодавства є, зокрема, фізичні особи - підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування. Вони зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати ЄСВ.

Базою нарахування внеску для таких підприємців є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

З 2017 року, якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такі платники зобов’язані визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ, встановленої законодавством. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

У доповнення: відповідно до частини четвертої ст.4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» підприємці на загальній системі оподаткування звільняються від сплати за себе ЄСВ, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками ЄСВ виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Оновлено довідники податкових пільг

Державною фіскальною службою України затверджено нові довідники пільг станом на 01.10.2017 року:

- Довідник №84/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;

- Довідник №84/2 інших податкових пільг.

У довідниках надано перелік пільг із податку на прибуток, ПДВ, плати на землю, акцизного податку, місцевих податків та зборів, оподаткування неприбуткових установ і організацій, а також початок та кінець дії пільг.

Нагадаємо, що зазначений документ застосовується при заповненні Звіту про суми податкових пільг (додаток до Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2010 р. №1233).

Детальніше про коди пільг можна дізнатися на веб-порталі Державної фіскальної служби України http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/.

Припиняєте підприємницьку діяльність? Як бути з єдиним внеском

Фізична особа – підприємець позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності цією фізичною особою (частина восьма статті 4 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755)), а отже і позбавляється статусу платника єдиного внеску.

Таким чином, останнім періодом, за який необхідно сплатити єдиний внесок, буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи.

У разі припинення діяльності фізичні особи – підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов'язані подати самі за себе Звіт із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності (пункт 8 розділу ІІІ Порядку).

Термін сплати зобов’язань, визначених фізичною особою –підприємцем або особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, у Звіті з позначкою «ліквідаційний», настає в день подання такого Звіту, відповідно єдиний внесок необхідно сплатити до дати подання Звіту включно.

Категория: Область | Просмотров: 267 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar