Покров Суббота 23.09.17, 15:37
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2016 » Декабрь » 21 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
15:07
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Роман Насіров: Вже відшкодовано ПДВ - більше 72 млрд гривень

Про удосконалення процесу адміністрування податків та стан відшкодування ПДВ повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час зустрічі з представниками компаній-членів Американської торгівельної палати в України.

За словами Голови ДФС,  протягом 2016 року Державна фіскальна служба вживала заходів для вчасного відшкодування сум ПДВ: «Наразі ПДВ відшкодовується у хронологічному порядку відповідно до вимог Кодексу. Крім того, забезпечено погашення невідшкодованих сум ПДВ, заявлених у попередніх періодах».

Зокрема, Роман Насіров зазначив, що станом на перше листопада 2016 року в цілому по Україні відшкодовано ПДВ у сумі більше 72 млрд грн. Це на 37,8%, або майже на 20 млрд грн більше, ніж суми відшкодування, перераховані на рахунки платників податків за аналогічний період минулого року.

«При цьому середньомісячне відшкодування ПДВ у 2016 році зросло майже на два мільярди порівняно з минулим роком - з 5,2 млрд гривень у 2015 році до 7,2 млрд. гривень у поточному році. Ми налаштовані на плідну співпрацю з бізнесом та розраховуємо на конструктивний діалог зі всіма платниками податків. У свою чергу ми будемо і надалі створювати комфортні умови, покращувати сервіси та удосконалювати процес адміністрування податків», - наголосив очільник служби.

 

Роман Насіров: Ми повинні спільно з бізнесом розробити дієвий інвестиційний план

Шляхи покращення інвестиційного клімату в Україні, умов інвестування та розвитку підприємництва стали основними темами обговорення під час засідання Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності при ДФС.

«Сьогоднішня зустріч – це можливість почути проблеми бізнесу, їх пропозиції для того, щоб краще спланувати свою роботу на найближчий час. Адже саме під час діалогу ми можемо зрозуміти, на чому потрібно акцентувати увагу та що треба зробити для бізнесу в січні, в першому кварталі, в першому півріччі та взагалі в 2017 році», – зазначив Голова ДФС Роман Насіров.

За його словами, фіскальна служба та представники бізнесу мають можливість проаналізувати все, що зроблено, та визначитися, що потрібно зробити в найближчому майбутньому і на основі цих пропозицій та напрацювань розробити дієвий інвестиційний план.

«Для кращого розуміння стану розвитку галузей економіки можливо варто зробити український Doing Bussines, проаналізувати всі напрями, де вже є покращення, де ще їх потрібно робити і що саме. Також зібрати від бізнесу питання, пропозиції до Уряду, Парламенту, центральних органів виконавчої влади тощо», – підкреслив Роман Насіров.

У свою чергу представники бізнесу наголошувати на необхідності внесення законодавчих змін, які б стимулювали розвиток бізнесу та сприяли залученню інвестицій в Україну. Як відзначив Роман Насіров, ДФС як і бізнес, зацікавлена у розробці ліберального Податкового кодексу, який забезпечить єдині прозорі умови ведення бізнесу для всіх учасників ринку.

«Ми потребуємо достатньо великих змін до податкового законодавства. Але це мають бути не «косметичні» зміни, або зміни заради змін. Фіскальна політика держави повинна бути дійсним механізмом, який стратегічно розрахований. Нові зміни можна розробити спільними зусиллями. Так, будуть дещо різні підходи по індустріям, але, я впевнений, 80% всіх напрацювань будуть узгоджені», – наголосив Голова ДФС.

 

Роман Насіров: У листопаді ДФС забезпечила рекордні надходження до зведеного бюджету

У результаті реформ і суттєвого покращення роботи фіскальної служби, досягнення конструктивного діалогу з підприємцями вдалося суттєво збільшити надходження до зведеного бюджету. Як результат, Державна фіскальна служба України фіксує рекордні надходження податків і зборів у листопаді поточного року – більше 80 млрд гривень. Про це повідомив Голова ДФС Роман Насіров.

«Фактично у листопаді в цілому зібрано до загального фонду бюджету 80,4 млрд гривень. З них - до місцевих бюджетів 14,9 млрд грн.»,– розповів очільник служби.

За його словами, у листопаді зафіксовано також рекордні надходження до зведеного бюджету країни.

«За підсумками листопада ми отримали 22,2 млрд гривень митних та 43,3 млрд гривень податкових платежів. При цьому протягом всього 2016 року ДФС щомісяця забезпечує перевиконання планових показників з надходжень до бюджету. Таких результатів вдалося досягти завдяки посиленню заходів ДФС щодо детінізації економіки, посиленій боротьбі з контрабандою та порушенням митних правил», - заявив Роман Насіров.

 

Про проведення семінару

Відповідно до Орієнтованого графіка проведення регіональних та галузевих семінарів, що проводяться державним підприємством «Сервісно – видавничий центр» для платників податків, зборів, платежів за участі фахівців Державної фіскальної служби України на 2016 рік, затвердженого Головою ДФС 19 січня 2016 року, та з метою роз’яснення суб’єктам господарювання основних аспектів практичного застосування норм податкового законодавства 23 грудня 2016 року у м. Києві відбудеться семінар для платників податків на тему: «Оподаткування 2016: підсумки податкового року» за участі Голови ДФС Насірова Р.М.

На семінарі будуть розглянуті питання по податку на додану вартість, податку на доходи фізичних осіб, акцизному податку, податку на прибуток підприємств.

 

Мирослав Продан: ДФС розраховує на запровадження спільного контролю ще у 8 пунктах пропуску

Протягом 2016 року відбувалися динамічні процеси реформування митних органів України. Мета цих процесів полягала в сприянні торгівлі шляхом спрощення митних процедур, у створенні сучасних митних органів та забезпеченні економічної безпеки України.

Про це повідомив в. о. заступника Голови ДФС Мирослав Продан під час засідання Проектної групи Україна - ЄС щодо імплементації Рамкової стратегії митного співробітництва Україна - ЄС.

За його словами, у 2016 році завдяки зусиллям по спрощенню та прискоренню митних процедур досягнуті хороші результати:  96% декларацій подається в електронному вигляді; майже 90% товарів, які імпортуються в Україну, оформлено за 1 методом; декларації в режимі експорту оформлюються протягом 1 години, в режимі імпорту – 2 годин 15 хв. Крім того, з 1 січня 2016 року видано 48 тисяч сертифікатів EUR.1.

«Також у серпні цього року була створена Міжрегіональна митниця, завдання якої полягає у координації діяльності митних органів в Україні на випадок надзвичайних ситуацій та боротьбі з контрабандою та можливими корупційними проявами», - додав Мирослав Продан.

Він зауважив, що для ДФС надзвичайно важливими є розвиток і удосконалення співпраці з митними адміністраціями сусідніх держав та  введення нових форм взаємодії, спрямованих на спрощення митних процедур та прискорення митних формальностей. Однією з таких форм є спільний прикордонний та митний контроль.

«В даний час спільний контроль здійснюється у 8 пунктах пропуску, розташованих на українсько-польській та українсько-молдовській ділянках державного кордону. Ми розраховуємо на запровадження спільного контролю ще у 8 пунктах пропуску на кордоні з Польщею, Румунією та Словаччиною. Наразі відбуваються відповідні переговори з нашими партнерами з цих країн, вживаються заходи щодо створення та розвитку відповідної інфраструктури в пунктах пропуску», - зазначив Мирослав Продан.

 

Мирослав Продан: ДФС перебуває в активній фазі реформування та модернізації

В. о. заступника Голови ДФС Мирослав Продан взяв участь у засіданні Проектної групи Україна - ЄС щодо імплементації Рамкової стратегії митного співробітництва Україна - ЄС.

Під час зустрічі сторони обговорили досягнення, проблемні питання та пріоритети співпраці. Зокрема, Мирослав Продан наголосив на необхідності наближення української митниці до європейських стандартів та зміцнення діалогу з впровадження та імплементації в Україні митного законодавства ЄС.

«ДФС чітко усвідомлює зобов’язання відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС та в рамках реалізації Рамкової стратегії співробітництва у митній сфері. Ми вдячні європейській стороні за послідовну політику, спрямовану на посилення співробітництва у митній сфері з Україною, якому ми також надаємо першочергового значення», - зазначив посадовець.

За його словами, ДФС перебуває в активній фазі реформування та модернізації. При цьому значна кількість спільних проектів технічної допомоги фінансується за рахунок ЄС, у тому числі надається щоденна практична підтримка реформуванню в митних органах у рамках проекту TWINNING.

«Вважаю,  що оновлення Дорожньої карти з реалізації Рамкової стратегії створить передумови започаткуванню нових проектів у сфері спрощення та гармонізації митних процедур, покращення прикордонної інфраструктури та ефективній протидії митним правопорушенням», - підкреслив Мирослав Продан.

 

Кількість проваджень, надісланих підрозділами внутрішньої безпеки ДФС до суду, втричі перевищує минулорічний показник

За 11 місяців 2016 року за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки розпочато 478 кримінальних проваджень за фактами вчинення посадовими особами органів ДФС злочинів у сфері службової діяльності. З них податкової сфери стосуються 301 провадження, митної – 177. Про це повідомив начальник Головного управління внутрішньої безпеки ДФС Юрій Шеремет.

За його словами, кількість проваджень, розпочатих за матеріалами ГУВБ, складає 89% від загальної кількості, розпочатих всіма правоохоронними органами. У 2016 році цей показник дорівнював 86%.

«За вказаний період за фактами хабарництва розпочато 91 провадження та 197 – за зловживання владою або службовим становищем. Також під час розслідування кримінальних проваджень, розпочатих за нашими матеріалами, оголошено 172 повідомлення про підозру у вчиненні злочинів у сфері службової діяльності, з яких 74 - за одержання неправомірної вигоди», – розповів Юрій Шеремет.

До суду надіслано матеріали 104 кримінальних проваджень, що майже втричі більше, ніж в аналогічному періоді минулого року, 23 службові особи судом вже визнано винними у скоєнні злочинів.

Як розповів посадовець, кримінальні провадження розпочинаються не лише проти посадових осіб ДФС, але й стосовно осіб, які підбурювали службовців до корупційних дій. З початку року розпочато 13 таких проваджень, до кримінальної відповідальності притягнуто 6 осіб.

За матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки складено та направлено до суду 41 протокол за скоєння правопорушень, пов'язаних з корупцією, за якими до адміністративної відповідальності судом притягнуто 17 осіб.

Підрозділами внутрішньої безпеки для з’ясування причин і обставин вчинення посадовими особами фіскальної служби правопорушень у сфері службової діяльності проведено понад 2,9 тис. службових перевірок та розслідувань. До дисциплінарної відповідальності притягнуто 483 особи, звільнено 201 особу.

«Особлива увага приділяється перевірці скарг, які надходять від фізичних та юридичних осіб щодо можливих неправомірних дій працівників ДФС. За цей період було перевірено 1,2 тис. скарг, з яких 237 підтвердилися», – зазначив Юрій Шеремет.

Також підрозділами ГУВБ перевірено 206 повідомлень про можливі неправомірні дії посадових осіб, що надійшли на антикорупційний сервіс ДФС «Пульс», з яких 30 підтвердилось.

За результатами перевірок до дисциплінарної відповідальності притягнуто 6 посадових осіб, 3 – звільнено, а також розпочато 4 кримінальні провадження.

 

Керівництвом фіскальної служби Дніпропетровщини спільно з представником Ради бізнес-омбудсмена проведено зустріч з платниками податків регіону

У Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області за участі в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксани Томчук, в.о. начальника Дніпропетровської митниці ДФС Сергія Сличко та керівництва СДПІ у м. Дніпропетровську МГУ ДФС відбулася зустріч з представниками бізнесу за участі представника Ради бізнес-омбудсмена Олексія Співака.

«Сьогодні ми маємо можливість обговорити ті питання, які можливо десь є критичними або надважливими для бізнесу. Ми можемо поговорити, які заходи нам потрібно, щоб наша співпраця була більш відкритою» - зазначила, відкриваючи зустріч, Оксана Томчук.

«Інститут бізнес - омбудсмена в Україні діє менше двох років. Тому, за неповні два роки, завдяки його діяльності в Україні, бізнесу повернуто близько шести мільярдів гривень» - повідомив Олексій Співак. За його словами: «З Дніпропетровської області до бізнес-омбудсмена надійшло з питань податкового, митного законодавства та ЄСВ 32 скарги. Більшість з них для бізнесу вирішено позитивно. Прямий фінансовий вплив Ради за весь період діяльності склав майже 6 мільярдів гривень. Половина цього фінансового ефекту - результат від вирішених податкових справ. Зокрема, ми компенсували підприємцям податок на додану вартість на суму понад 2 мільярди гривень. По податковим перевіркам ми повернули бізнесу майже 1 мільярд гривень» - повідомив Олексій Співак.

Майже більшість питань від представників бізнесу області на зустрічі стосувалися роботи митних органів. Це перспективи переведення всього документообігу в електронний вигляд, визначення кодів для медичних препаратів, оперативного розмитнення вантажів, проведення радіологічних та інших видів перевірок при розмитненні, досудового врегулювання податкових спорів за участі представників Ради бізнес-омбудсмена.

Як зауважив Сергій Сличко: «Неодноразові зустрічі із бізнесом показують, що дія налагоджена та знаходиться у прямому діапазоні щодо вирішення проблемних питань з Дніпропетровською митницею».

Керівництво органів ДФС області приділяє постійну увагу налагодженню співпраці та конструктивному діалогу з бізнесом, громадськістю, установами та організаціями.

 

За направленими до суду кримінальними провадженнями бюджету вже відшкодовано 404 млн. гривень

У провадженні слідчих фінансових розслідувань у січні-листопаді 2016 року перебувало 8361 кримінальне провадження. Про це повідомив в.о. начальника Головного слідчого управління фінансових розслідувань ДФС Роман Татарінов.

За його словами, із зазначеної кількості розпочатих проваджень 3393 – про тяжкі та особливо тяжкі злочини.

Безпосередньо у 2016 році розпочато 6413 проваджень. З них до категорії тяжких та особливо тяжких належать 2323 провадження.

«Слідчими підрозділами протягом 11 місяців закінчено 2980 проваджень, у тому числі 885 – про тяжкі та особливо тяжкі злочини. До суду направлено 1073 кримінальних провадження, з яких 767 – з обвинувальним актом, що на 66 більше, ніж у 2015 році», – зазначив Роман Татарінов.

У направлених до суду слідчими фінансових розслідувань провадженнях забезпечено відшкодування 404 млн. грн. збитків, що складає 48% від їх загальної суми.

Посадовець також розповів, що у зв’язку зі сплатою податків, зборів, а також відшкодуванням шкоди, завданої державі їх несвоєчасною сплатою, у січні-листопаді 2016 року на підставі ч.4 ст.ст.212 і 212-1 КК України до суду направлено 162 кримінальних провадження, за якими відшкодовано збитків на загальну суму 328 млн. гривень.

У закінчених провадженнях арештовано коштів та майна на суму 646,6 млн. грн., що складає 76% від розміру встановлених збитків. Це на 403,7 млн. грн.. більше минулого року.

 

В Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області проведено сеанс телефонного зв’язку

Днями у Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» старшого оперуповноваженого з ОВС управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області Павла Хороших на тему: «Профілактичні заходи щодо протидії проявам корупції в службовій діяльності підрозділів фіскальної служби області».

В процедурі спілкування з ініціаторами дзвінків проведено роз’яснення повноважень працівників фіскальної служби при отриманні поточних звітних документів підприємств. Окрему увагу приділено взаємному обов’язку представників усіх сторін дотримуватися норм етики, поваги та взаєморозуміння.

Зауважень на адресу працівників фіскальної служби області від ініціаторів дзвінків не надходило.

 

"За одинадцять місяців до бюджетів сплачено майже 1,2 мільярди гривень

Начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун повідомив, що у січні-листопаді поточного року до бюджетів усіх рівнів від платників податків Нікопольського регіону надійшло майже 1,2 млрд гривень. Це на 335,3 млн грн більше ніж торік.

Загалом у січні – листопаді 2016 року платники регіону до Державного бюджету сплатили 427,1 млн грн, що на 15,4 млн грн перевищує сплату за аналогічний період минулого року. Збільшення надходжень відбулось по всіх основних бюджетоформуючих податках.

Вагомо наповнюють бюджет - податок на додану вартість (165,2 млн грн), податок на доходи фізичних осіб (150,6 млн. грн.), та військовий збір (41,9 млн грн).

Місцеві скарбниці з початку року поповнено на 767,4 млн грн податків та платежів. Збір в кошик територіальних громад, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, зріс за всіма бюджетоформуючими податками на 201,9 мільйонів гривень.

Традиційно значна питома вага у «місцевих» надходженнях припадає на податок на доходи фізичних осіб. За одинадцять місяців сплачено 830,2 млн гривень.

Суттєво підтримують бюджети територіальних громад і суб’єкти малого підприємництва -«спрощенці», які сплатили майже 66 млн грн єдиного податку. Землевласники та землекористувачі забезпечили місцевим бюджетам 167,3 млн гривень.

 

"Від нерухомості місцеві бюджети Нікопольського регіону отримали 6,8 млн гривень

За одинадцять місяців 2016 року Нікопольською ОДПІ забезпечено надходження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у сумі 6,8 млн грн, що на 3,4 млн грн перевищує показник надходження аналогічного періоду 2015 року, зазначила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко.

Нагадуємо, що відповідно до статті 266 Податкового кодексу України платниками даного податку є фізичні та юридичні особи, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

До 1 липня звітного року податкові органи обчислюють для фізичних осіб суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та надсилають за місцезнаходженням об'єкта житлової нерухомості податкове повідомлення-рішення про суму податку, що підлягає сплаті, а також платіжні реквізити.

Відтак фізичні особи сплачують податок на нерухоме майно протягом 60 днів із дня вручення такого повідомлення-рішення через установи банків та поштові відділення.

Зауважимо, що платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу. Податок сплачується авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом.

«Успішне наповнення місцевих скарбниць свідчить про ефективність функціонування механізму децентралізації влади, що надає органам місцевого самоврядування можливість підвищення рівня соціальних гарантій громадян», - наголосила Юлія Пушко."

 

"Підприємства Нікопольського регіону сплатили 11,3 мільйон гривень екологічного податку

З початку року від суб'єктів господарювання Нікопольського регіону, які у своїй діяльності завдають шкоди довкіллю, надійшло 11,3 мільйонів гривень екологічного податку. Згідно з бюджетним розподілом більша частина сплачених коштів спрямована до місцевих бюджетів – 9,1 мільйон гривень, більше 2,3 мільйонів гривень перераховано до державного бюджету. Зокрема, у листопаді підприємства-забруднювачі сплатили 2,6 млн грн до місцевих скарбниць та 661,1 тисячу – до держбюджету. Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.

Нагадуємо, що проіндексовано ставки екологічного податку, що діяли у 2015 р., за:

1) викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (крім двоокису вуглецю), на 26,71 відс., а за викиди двоокису вуглецю – на 26,92 відс.;

2) скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти – на 26,72 відс.;

3) розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах – на 25,81-26,81 відс.;

4) утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) – на 26,7 відс.;

5) тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк – на 26,7 відс..

За податковими зобов’язаннями з екологічного податку, що виникли для виробників електроенергії на теплоелектроцентралях та ТЕС з 1 січня 2016 року ставки податку становлять 100 відс. від ставок, передбачених статтями 243 - 246 Податкового кодексу України."

 

З початку року платниками Нікопольського регіону сплачено понад 336,2 мільйони гривень ЄСВ

Протягом січня – листопада 2016 року платниками Нікопольського регіону сплачено єдиного соціального внеску в сумі 336,2 мільйона гривень. Планові показники виконано на 103,4 відсотки, додатково отримано 11,2 млн гривень.

Нагадуємо, що відповідно до Закону України від 24.12.2015 р. № 909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» з 1 січня 2016 року відмінено класи професійного ризику, а загальну ставку нарахування єдиного соціального внеску знижено до 22%. Спеціальні ставки нарахування ЄСВ для інвалідів залишилися без змін.

За словами начальника управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлії Пушко від стабільного надходження до бюджету єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування залежить фінансування соціальних виплат для населення.

 

Україна та Фінляндія активізують співробітництво у сфері запобігання митним правопорушенням

Представники Митної адміністрації Фінляндії ознайомлять українських колег з досвідом співпраці між митниками і прикордонниками. Про це заявив Генеральний директор Митної адміністрації Фінляндії Анті Хартікайнен у рамках робочого візиту до Державної фіскальної служби України.

«Наш підрозділ з попередження злочинності відвідає Україну і в ході цього візиту ми спробуємо активізувати співробітництво між нашими країнами у сфері запобігання злочинності. У Фінляндії діє дуже розвинута модель співпраці між митниками і прикордонниками, і ми хотіли б представити її більш докладно для українських колег», – підкреслив Анті Хартікайнен.

За його словами, Митна адміністрація Фінляндії має специфічну практику на норвезькому кордоні, де працюють фінські митники. Модель співпраці полягає в тому, що фінські митники представляють інтереси Норвегії і навпаки – норвезькі здійснюють митну діяльність в інтересах фінської митниці.

«Звичайно, Україна не може скопіювати нашу систему, але може дізнатися про те, що ми робимо дуже добре, а що ні і скористатися цим у практиці діяльності своїх митних органів», – зазначив Анті Хартікайнен.

Він також відзначив позитив у роботі української системи аналізу ризиків і програмного забезпечення. «Те, що я бачив 10 років тому і що є зараз – мені цікаво, як ви змогли створити таку хорошу систему? Мені дуже цікаво побачити цю систему на практиці», – сказав посадовець.

Незважаючи на досягнутий прогрес, Анті Хартікайнен закликав представників ДФС продовжувати роботу у цьому напрямі, оскільки час змінюється і потрібно відповідати його вимогам як українській державі, так і кожній з держав-членів ЄС.

 

Протидія корупції в органах ДФС України

Одним із важливих аспектів сучасної державної правової політики в Україні є реформування системи запобігання і протидії корупції. Досягнення успіху у цьому процесі є передумовою для формування у суспільстві довіри до влади, зростання економічного потенціалу держави, покращення добробуту громадян України.

Корупція – багатоаспектне соціально – економічне, політичне, правове та морально-етичне явище, яке складається з цілого комплексу протиправних дій і неетичних вчинків та завдає істотної шкоди нормальному функціонуванню моральних та правових відносин у суспільстві й державі.

Удосконалення антикорупційного законодавства України, утворення нових антикорупційних інституцій зумовило останнім часом докорінні зміни національної системи запобігання та протидії корупції.

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні визначені Законом України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 за № 1700-VII, що набув чинності 24 квітня 2015 року (далі – Закон). Закон покликаний сприяти запобіганню корупції через застосування превентивних антикорупційних механізмів, виявленню корупційних правопорушень та усунення їх наслідків.

Відповідно до статті 65 Закону за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень особи, уповноважені на виконання функцій держави, притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.

Окремо необхідно зазначити, що у Кримінальному кодексі України визначено також відповідальність за пропозицію, обіцянку або надання неправомірної вигоди службовій особі (стаття 369). Тобто особа, яка пропонує, надає, обіцяє неправомірну вигоду, також несе кримінальну відповідальність.

Запобігання проявам корупції є одним з найвідповідальніших напрямів в діяльності  органів Державної фіскальної служби України, а запорука успіху у боротьбі з корупцією -  це прозорість та відкритість.

Нагадуємо, що з метою недопущення корупційних діянь та інших правопорушень функціонує антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс», який покликаний подолати корупцію в лавах відомства, ліквідувати перешкоди, що заважають здійснювати підприємницьку діяльність, усунути складнощі у спілкуванні із посадовими особами. Він працює у вигляді прямої телефонної лінії на номер (044) 284-00-07 за принципом call-back – фахівці не тільки приймають звернення, але й повідомляють платникам про результати перевірки та вжиті заходи.

 

Відбулося перше засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області

В приміщенні ГУ ДФС у Дніпропетровській області 15 грудня 2016 року відбулося перше засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

На засіданні, відкритому уповноваженим представником громадянського суспільства - членом діючої Громадської ради, відкритим рейтинговим голосуванням обрано Голову Громадської ради, його заступників та секретаря.

Обговорено пропозиції щодо кількості і назв комітетів Громадської ради, а також формування Положення про Громадську раду при ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

 

За одинадцять місяців 2016 року місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали 14,7 мільярдів гривень

До місцевих бюджетів Дніпропетровської області з січня по листопад поточного року надійшло 14 мільярдів 697 млн. грн., що на 3 мільярда 818 млн. грн. більше надходжень одинадцяти місяців 2015 року.

Зростання доходів місцевих громад Дніпропетровського регіону досягнуто по таким бюджетоутворюючим джерелам як: податок на доходи фізичних осіб – на 2 мільярда 058 млн. грн., плата за землю – на 1 мільярд 025 млн. грн., єдиний податок для суб'єктів малого підприємництва – на 502 млн. грн.

Додаткові кошти, які надходять на рахунки місцевих громад Дніпропетровщини працюють на поліпшення соціальних умов мешканців регіону. Досягти таких показників тільки зусиллями працівників фіскальної служби області без тісної співпраці з платниками та органами місцевого самоврядування було б неможливо.

 

У Дніпрі ліквідовано конвертаційний центр з обігом більше 270 млн. грн.

У м. Дніпрі ліквідовано конвертаційний центр, який обслуговував підприємства реального сектору економіки, державної та комунальної власності, та протягом 2015-2016 рр. про конвертував понад 270 млн. грн.

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області в рамках розслідування кримінального провадження за ч. 1 ст. 205, ч. 1 ст. 212, ч. 4 ст. 191 КК України ліквідували конвертаційний центр, який надавав послуги підприємствам реального сектору економіки, підприємствам державної та комунальної форм власності Дніпропетровської, Харківської областей та м. Києва щодо формування штучного податкового кредиту та переведення безготівкових коштів у готівку. Окрім того, встановлено групу із 7 осіб, які організували та забезпечували діяльність вказаного конвертцентру.

Для надання незаконних послуг зловмисники використовували підконтрольні транзитні і фіктивні компанії, на рахунки яких надходили безготівкові грошові кошти за нібито придбані товари і послуги. Надалі ці гроші через рахунки підконтрольних СГД та карткові банківські рахунки знімалися готівкою у банках і банкоматах, розташованих в Дніпрі та Києві. Готівка поверталася замовникам таких послуг за винятком 10-12% винагороди.

Незаконне формування податкового кредиту відбувалося за рахунок оформлення безтоварних операцій з компаніями, які займаються оптовою торгівлею. Загальний обсяг проконвертованих коштів протягом 2015-2016 років склав більше 270 мільйонів гривень, ймовірні втрати бюджету складають 45,2 млн.грн.

На підставі ухвал суду у м. Дніпро проведено 15 обшуків в офісних приміщеннях, за місцями проживання фігурантів центру та в їх автомобілях, де виявлено та вилучено 8 печаток, 4 ноутбуки, 11 системних блоків, 25 мобільних телефонів, 2 флеш карти, жорсткий диск та документацію, яка свідчить про протиправну діяльність.

На розрахункових рахунках СГД заблоковано грошові кошти у сумі 324 тис. гривень.

Тривають слідчі дії.

 

Про надання послуг електронного цифрового підпису комунальним підприємствам

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.

Статтею 78 Господарського кодексу України від 16.01.2003 №436-IV зі змінами визначено, що комунальне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління.

Майно комунального підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).

Варто зауважити, що комунальні підприємства не є юридичними особами державної форми власності.

Таким чином, надання послуг електронного цифрового підпису комунальним підприємствам здійснюється відповідно до підпункту 5.2 пункту 5 Регламенту АЦСК ІДД ДФС, який визначає порядок ідентифікації та реєстрації юридичних осіб.

Детальну інформацію щодо переліку реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису комунальними підприємствами можна переглянути за посиланням http://acskidd.gov.ua/ur_osoba

 

До бази оподаткування ПДВ не включається сума штрафу, попередньо сплачена експедитором за невиконання умов договору

Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 14.11.2016 №24499/6/99-99-15- 03-02-15 (далі – лист ДФС №24499) стосовно порядку визначення бази оподаткування ПДВ повідомила наступне.

У разі, якщо сума грошових коштів, отримана платником ПДВ від експедитора або вантажовласника, є виключно компенсацією за штрафні санкції, що були попередньо сплачені зазначеним підприємством у зв’язку з невиконанням або неналежним виконанням договірних зобов’язань, визначених у цивільно-правовому договорі, укладеному з іншим платником податку, то, враховуючи положення пункту 188.1 статті 188 Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями, така сума грошових коштів до бази оподаткування ПДВ не включається.

Лист №24499 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/70491.html

 

До уваги платників податку на прибуток підприємств: втратила чинність постанова Кабінету Міністрів України від 15.02.2012 №98

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 07.12.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 №868 (далі – Постанова №868), відповідно до якої втратила чинність постанова Кабінету Міністрів України від 15.02.2012 №98 «Питання переходу платників податку на прибуток підприємств, який оподатковується за нульовою ставкою відповідно до пункту 154.6 статті 154 Податкового кодексу України, до подання спрощеної податкової декларації» (далі – Постанова №98).

Постановою №98 було затверджено порядок переходу на подання спрощеної декларації з податку на прибуток платників, які застосовують нульову ставку, та форму такої декларації. Однак, ця норма Податкового кодексу України з 01.01.2016 втратила чинність.

Постанова №868 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 07.12.2016 №230.

 

Смс на благодійні цілі не оподатковуються ПДВ

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 06.10.16 №1665-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення сприятливих умов для впровадження благодійних телекомунікаційних повідомлень" додано новий пункт 197.24 статті 197 Податкового кодексу.

Зазначеним пунктом передбачено звільнення від оподаткування ПДВ операцій оператора телекомунікацій з надання телекомунікаційних послуг у частині здійснення благодійного телекомунікаційного повідомлення на благодійні цілі.

Отже, відправлені телекомунікаційні повідомлення (смс) на благодійні цілі звільняються від оподаткування ПДВ.

Закон набрав чинності з 06.11.2016 р.

 

Про внесення змін до форми декларації акцизного податку

Нікопольська ОДПІ нагадує, що Наказ Міністерства фінансів України від 26.09.2016 №841 «Про внесення змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку» набрав чинності 22.11.2016 року.

Так, зокрема, декларацію акцизного податку доповнено двома додатками:

- Додаток 11 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального відповідно до підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Кодексу»;

- Додаток 9 «Заява про порушення особою, яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної/ розрахунку коригування».

Також, у Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку внесено зміни у розділ В «податкові зобов’язання з реалізації палива» та розділ Д «реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів».

Нагадуємо, що декларація за звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, подається платником щомісяця протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, до органу фіскальної служби за місцем обліку платника. Суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, має перебувати на обліку та подавати декларацію до фіскальних органів за місцезнаходженням пунктів продажу товарів.

 

З 1 січня 2017 року нова форма декларації про майновий стан і доходи

В бюлетені «Офіційний вісник України» від 08.11.2016 р. № 86 опубліковано Наказ Міністерства фінансів України від 15 вересня 2016 року №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 11 жовтня 2016 року за № 1349/29479 (далі – Наказ №821), яким внесено зміни до форми декларації про майновий стан і доходи.

Відповідно до внесених Наказом №821 змін буде зменшено обсяг декларації (кількість додатків з чотирьох зменшується до двох; передбачені: Додаток Ф1 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами» та Додаток Ф2 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою») та внесено зміни в порядок розрахунку податкових зобов’язань фізичних осіб-підприємців.

Наказ набуває чинності 31 грудня 2016 року. Нова форма декларації про майновий стан і доходи вводиться в дію з 1 січня 2017 року.

 

Доходи казкових новорічних персонажів підлягають оподаткуванню

Нікопольська ОДПІ нагадує про особливості оподаткування винагороди "Діда Мороза", "Снігуроньки" та інших казкових персонажів під час їх участі у святкуванні Нового року і Різдвяних свят.

Вказані фізичні особи сплачують податок згідно з нормами Податкового кодексу і його розмір залежить від статусу цих громадян: здійснюють вони діяльність як приватні підприємці чи працюють за цивільно-правовим договором з іншими платниками податків.

Новорічні персонажі, які працюють на корпоративних вечірках, дитячих святах або приймають участь в театралізованих виставах, які організовані юридичними особами чи приватними підприємцями, отримують свій заробіток за вирахуванням податку на доходи фізичних осіб та військового збору, який зобов’язані утримати та перерахувати до бюджету податкові агенти. Власники розважальних закладів, оплачуючи розважальні послуги, є податковими агентами, та зобов’язані утримати й перерахувати до бюджету ПДФО та військовий збір, а також відобразити суми виплаченого доходу у формі №1ДФ.

Якщо казкові герої - підприємці і послуги надаються у межах цієї діяльності, то підприємницький статус такої фізичної особи має бути зазначено в договорі. У разі надання таких послуг у межах підприємницької діяльності податок сплачується залежно від обраної системи оподаткування.

У разі отримання казковими героями неоподаткованих доходів від звичайних громадян, вони зобов’язані після свят завітати до податкової служби за місцем реєстрації та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи. Суму таких доходів необхідно включити до загального річного оподатковуваного доходу і сплатити до бюджету податок з таких доходів за ставкою 18% та військовий збір - 1,5 %.

 

Методологічні помилки заповнення податкової звітності з екологічного податку

Нікопольська ОДПІ інформує, що ДФС України під час попереднього аналізу податкової звітності з екологічного податку за ІІІ квартал 2016 року встановлено методологічні помилки заповнення податкової звітності, а саме:

  1. Платниками під час заповнення додатків до Податкової декларації екологічного податку, не враховано що з 1 січня 2016 року збільшено на 26.7 відсотка ставки екологічного податку, що діяли у 2015 році;

  2. У колонці 3 додатків 1-3 до Декларації фактичний обсяг викидів або об’єкт оподаткування платниками зазначається у «кілограмах», а не у «тоннах».

  3. У випадках, коли коефіцієнт дорівнює «1», у колонці 5 додатка 2, колонках 5 та 6 додатка 3 до Декларації платниками замість «1» зазначається «0».

  4. У колонці 5 додатка 2, колонках 5 та 6 додатка 3 до Декларації коефіцієнт платниками зазначається інший, ніж передбачено Податковим кодексом України (далі - Кодекс), або замість коефіцієнта зазначається ставка податку.

Так відповідно до пункту 246.4 статті 246 Кодексу за розміщення відходів на звалищах, які не забезпечують повного виключення забруднення атмосферного повітря або водних об’єктів, ставки податку, зазначені у пунктах 246.1 – 246.3 статті 246 Кодексу, збільшуються у 3 рази.

  1. У додатках 1-3 до Декларації платниками зазначається не безпосередній код забруднюючої речовини (відходів), а загальний – код групи забруднюючої речовини (відходів).

  2. У додатках 1-3 до Декларації платниками зазначається код однієї забруднюючої речовини (відходів), а ставка іншої.

  3. Платниками заповнюється замість одного додатка до Декларації інший додаток.

Враховуючи вищевикладене, платники екологічного податку при заповненні Декларації та додатків до неї повинні дотримуватись вимог Кодексу та порядку заповнення зазначеної звітності, зокрема, у частині правильності заповнення усіх реквізитів звітності, застосування ставок та коефіцієнтів.

 

До уваги платників рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України!

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що під час попереднього аналізу Державною фіскальною службою України звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – Рентна плата) за жовтень 2016 року знайдено методологічні помилки заповнення податкової звітності, а саме:

- неправильне застосування розміру встановлених ставок з Рентної плати;

- неправильно заповнений код радіозв’язку;

- не вказаний понижувальний коефіцієнт;

- у графі «ставка» зазначена ставка з понижувальним коефіцієнтом, а не повний її розмір.

З метою недопущення втрат бюджету звертаємо увагу платників Рентної плати на дотримання ними порядку заповнення реквізитів податкової звітності з Рентної плати, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719 «Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496), та правильності застосування ставок Рентної плати, визначених статтею 254 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями.

 

Сектор організації роботи

 
Категория: Область | Просмотров: 3857 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar