Покров Суббота 25.11.17, 01:14
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2016 » Октябрь » 10 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
10:32
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Роман Насіров зустрівся з Міністром торгівлі США Пенні Пріцкер

Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров взяв участь у зустрічі з Міністром торгівлі США Пенні Пріцкер та представниками американського бізнесу. Відбулось обговорення співпраці між країнами у митній та податковій сферах.

Під час зустрічі Роман Насіров повідомив про зміни, що відбулися в роботі фіскальної служби, та очікуваний результат від реформ.

«Завдяки реформам ДФС вдалося відчутно покращити роботу митних органів та спростити митні процедури. Ми докладаємо всіх зусиль, аби зробити вітчизняне податкове законодавство і податкову службу більше наближеними до платників податків», - зазначив Голова ДФС.

Він також нагадав, що Україна та США підписали Угоду про взаємну допомогу між митними адміністраціями обох країн, в Україні працювала технічна місія США. «Представники делегації США надали технічні рекомендації щодо реформ на українській митниці, за якими ми рухаємося».

Роман Насіров підкреслив, що завдяки проведеним реформам покращується інвестиційний клімат у країні, в тому числі покращується співпраця з американськими компаніями, які працюють в Україні. «Ми намагаємося оперативно реагувати на проблеми, які можуть виникати у компаній під час взаємодії з фіскальними органами», - додав він.

 

Роман Насіров: ДФС реалізовує всі завдання Уряду

ДФС постійно наповнює державний бюджет з рекордними обсягами податкових і митних надходжень та виконує завдання, поставлені Кабінетом Міністрів України. Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час засідання Уряду.

Зокрема, серед останніх реалізованих проектів – запуск Єдиного вікна на митниці. ДФС повністю підготовила та запровадила програмне забезпечення для функціонування «Єдиного вікна», провела навчання для адміністраторів суміжних контролюючих служб та надала доступ до єдиної бази даних.

«З 1 серпня 2016 року за принципом «Єдиного вікна» оформлено понад 3500 митних декларацій», - зазначив Роман Насіров.

«Єдине вікно» дозволяє спростити проходження процедур при оформлені митних декларацій та автоматизує процес обміну інформацією з контролюючими службами», - додав Роман Насіров.

Нагадаємо, з 1 серпня 2016 року на пунктах митного контролю запрацювала автоматизована система «Єдине вікно», яке має на меті пришвидшити оформлення експортно-імпортних операцій. Це - один з елементів реформування митниці.

Система є повністю автоматизованою, дозволяє подавати документи один раз в одне місце і мінімізує контакти з держслужбовцями. «Єдине вікно» передбачає створення єдиної електронної бази даних, яка дозволяє різним службам контролю та митницям в автоматичному режимі обмінюватися інформацією про вантаж, який проходить через кордон України і про результати його державного контролю.

 

Роман Насіров: Завдяки впровадженню нових сервісів вдалося покращити показники роботи ДФС

З червня 2015 року розпочато системні реформи ДФС, які було узгоджено з МВФ та схвалено Урядом, та які фактично є дорожньою картою у стратегії реформування ДФС на 2 роки. Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час засідання Уряду.

Він підкреслив, що серед найбільш важливих нововведень – електронізація сервісів, спрощення та покращення умов ведення бізнесу.

Зокрема, з лютого 2016 року запрацював в оновленому вигляді Електронний кабінет платника податків. Наразі кількість користувачів досягла 3,3 млн осіб. Крім того, в квітні цього року запроваджена Система електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП). Кількість платників акцизного податку з реалізації пального становить майже 4,5 тис.

«Основним результатом роботи Системи електронного адміністрування реалізації пального є збільшення надходжень акцизного податку. Зокрема, за квітень-серпень 2016 року надійшло  18 млрд грн., що на 7,5 млрд грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року», - підкреслив очільник ДФС.

Серед інших важливих нововведень – запуск мобільних груп, Єдиного вікна на митниці, спрощення митних процедур.

«За принципом «Єдиного вікна» з 1 серпня 2016 року оформлено понад 3500 митних декларацій», - повідомив Роман Насіров.

Він також наголосив, що для створення найкращих умов для платників податків на території України діє 460 центрів обслуговування платників, якими за 8 місяців 2016 року було надано понад 20 млн послуг. Також відбувається реформа Офісу великих платників. Завдяки реформуванню Офісу за 8 місяців поточного року до державного бюджету було сплачено 137,6 млрд грн.


 

Мирослав Продан: Норвезькі компанії не мають проблем з митним оформленням риби та морепродуктів

Норвезькі компанії не мають проблемних питань із визначенням митної вартості риби та морепродуктів, які експортуються в Україну. Про це заявив в.о. заступника Голови ДФС Мирослав Продан під час першого засідання українсько-норвезької Міжурядової комісії з питань співробітництва у галузі  торгівлі, підприємництва та економіки, яке відбулося в м.Осло.

За його словами, протягом січня-серпня поточного року в Україну з Норвегії імпортовано риби та морепродуктів на суму 77 млн. дол. США, що становить 78% від усього імпорту з Норвегії.

«Відсутність системних проблем з митною оцінкою риби та морепродуктів з Норвегії підтверджує позитивна тенденція щодо митного оформлення цих товарів порівняно з минулим роком. Так, на 5,1% зросла кількість товарів, оформлених за 1 методом, тобто за ціною контракту, та на 27,1% – товарів, ввезених по прямому контракту», – зазначив Мирослав Продан.

Водночас частка товарів, що імпортуються через посередників залишається значною, що робить такі зовнішньоекономічні операції непрозорими та ризиковими.

Посадовець також наголосив, що у разі виникнення будь-яких спірних питань ДФС готова до всебічного та об’єктивного розгляду таких звернень виключно в рамках національного законодавства та міжнародних зобов’язань.

У свою чергу ДФС розраховує на допомогу колег з митної адміністрації Норвегії, зокрема, щодо підтвердження задекларованої митної вартості.

«Отримання відповідей на всі наші запити забезпечить підтвердження автентичності документу та, як наслідок, задекларованої суб’єктом митної вартості», – підкреслив Мирослав Пордан.

Водночас, на думку посадовця, оперативному митному оформленню морепродуктів з Норвегії сприятиме й підписання ініційованого ДФС Протоколу про організацію обміну попередньою інформацією про товари та транспортні засоби, що переміщуються через державні кордони України та Королівства Норвегія.

Проект Протоколу було розроблено фахівцями ДФС за результатами домовленостей, досягнутими під час липневої зустрічі представників Посольства Норвегії в Україні, Асоціації «Українських імпортерів риби та морепродуктів» та представників Уряду.

«Документ спрямований на забезпечення сприятливих умов для торгівлі між Україною та Норвегію. Він передбачає прискорення виконання митних процедур відносно товарів і транспортних засобів, а також підвищення ефективності їх митного контролю», – зазначив Мирослав Продан.

Наразі зазначений проект передано на розгляд норвезької сторони.


 

Консультативна місія Європейського Союзу надасть 323 комплекти аналізаторів для посилення боротьби з контрабандою наркотиків

З метою вдосконалення роботи Державної фіскальної служби України щодо виявлення та аналізу наркотиків і речовин, що використовуються для їх виготовлення, 26-29 вересня 2016 року Консультативна місія ЄС (КМЄС) в Україні провела два курси тренінгів.

Ці заходи стали черговим підтвердженням підтримки України з боку європейських донорів (EUBAM, Група з підтримки для України в ЄС, Представництво ЄС в Україні, Twinning-проекти, Deutsche Gesellschaft für Internazionale Zusammenarbeit) та інших міжнародних партнерів.

Учасниками тренінгів стали 50 співробітників митниці з усієї країни.

«Ми вдячні нашим колегам за дієву підтримку процесів реформування митниці та підвищення її технічного і кадрового потенціалу. Це безумовно сприятиме підвищенню якості роботи наших фахівців з протидії контрабанді наркотиків та зміцнить захист кордонів нашої країни», - зазначив в.о. директора Департаменту боротьби з митними правопорушеннями ДФС Дмитро Горячов.

Тренінги, проведені представником Митної адміністрації Польщі Гжегожем Чернєвічем, фокусувалися на двох взаємопов’язаних компонентах: по-перше, як виявляти на кордонах та аналізувати наркотичні та вихідні речовини, наприклад, через оцінку ризиків та нові методики; по-друге, як використовувати технічне обладнання для цієї діяльності. Саме з цією метою КМЄС надасть українським митникам  323 комплекти для виявлення та аналізу наркотичних речовин.

"Завдяки Угоді про зону вільної торгівлі між Україною та ЄС, інтеграція економіки країни в європейську значно посилиться. Розширенням торгівлі неодмінно  намагатимуться скористатися й злочинці для здійснення незаконної діяльності. Ми вітаємо реформи в ДФСУ щодо подолання контрабанди наркотиків, зброї та торгівлі людей", - заявив керівник Компоненту КМЄС з питань реформування сектору цивільної безпеки Брайан Річард.

Тренінги проводилися за системою "підготовка тренерів". Відтепер випускники курсу, а це, переважно, керівники середньої ланки, головні та старші інспектори підрозділів, відповідальні за протидію торгівлі наркотиків та контрабанді зброї, зможуть самотужки проводити навчання та ділитися здобутими знаннями зі своїми колегами.

 

Фізичні особи – платники сплатили 149 млн. гривень податку на нерухоме майно

У поточному році податок на нерухоме майно сплатять понад 350 тис. фізичних осіб. Саме такій кількості громадян нараховано суми податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Про це повідомив директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.

За його словами, платники сплатять до бюджету податок майже за 454 тис. об’єктів житлової нерухомості, при цьому оподатковуються вони за ставками, визначеними у 2015 році. Громадянам вручено понад 440 тисяч податкових повідомлень-рішень щодо сплати податку.

«Станом на 26 вересня до бюджету вже сплачено 149 млн. грн. податку на нерухоме майно. Водночас до кінця року ми очікуємо надходження до бюджету понад 250 млн. грн. податку», – зазначив Павло Дроняк.

Посадовець також нагадав, що у разі незгоди з визначеною у податковому повідомленні сумою податку громадяни мають право звернутися до податкового органу за місцем реєстрації та провести звірку даних. Однак зробити це вони мають протягом 60 днів з дня отримання податкового повідомлення, адже по завершенню цього терміну за несплачений податок вже нараховуватиметься пеня.

Звернутися до податкової інспекції повинні й ті особи, які проживають на території України, але мають житлову нерухомість на території ВЕЗ «Крим». Вони зобов’язані задекларувати таке майно для визначення загальної бази оподаткування та отримання пільги зі сплати податку.


 

Про актуальні питання податкового законодавства йшлося на семінарі для представників первинних профспілкових організацій

28 вересня п.р. за участі начальника управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової відбувся семінар для представників первинних профспілкових організацій Дніпропетровського обласного об’єднання профспілок на тему: «Зміни у Податковому кодексі України. Оподаткування профспілкових виплат. Неприбуткові організації».

На семінарі обговорювались останні зміни до Податкового кодексу України. Зокрема, розглянуто норми Постанови Кабінету міністрів України від 13.07.2016 №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру».

За словами Манушак Осипової: «Робота органів Державної фіскальної служби усіх рівнів направлена на прозорі і партнерські відносини з платниками податків. Кожен платник повинен бути упевнений, що наша служба – це партнер бізнесу, сервісна служба. У цьому – суть усіх реформ, що проводяться у фіскальній службі протягом останніх років. Основне завдання реформ органів ДФС – повне перетворення з контролюючого органу у сервісну службу. Розвиток сервісів для платників податків – одна з важливих задач, визначених ДФС України».

Учасники семінару отримали відповіді на актуальні питання та практичні поради застосування податкового законодавства.

 

З початку року Дніпропетровська митниця ДФС відкрила 85 справ про порушення митних правил

27 вересня п.р. в медіа-центрі "Мост-Днепр" відбулася прес- конференція на тему: «Протидія митним правопорушенням» за участі начальника відділу протидії митним правопору- шенням управління боротьби з митними правопорушеннями Дніпропетровської митниці ДФС Віталія Аксютіна.

За його словами: «З початку 2016 року Дніпропетровською митницею складено 85 протоколів про правопорушення митних правил на суму майже 108 млн. грн. В порівнянні з аналогічним періодом 2015 року, було складено 70 протоколів на суму майже 16 млн. грн. Варто відмітити, що за результатами розгляду митних справ про порушення митних правил накладено штраф в 40 справах на суму більше, ніж 3 млн. грн.".

Віталій Аксютін відмітив, що основними правопорушеннями при перетині кордону є подання документів з неправдивими відомостями відносно вартості і кількості товару, і його найменувань (побутова техніка, транспортні засоби тощо), а також не декларування товарів і транспортних засобів для комерційного призначення.

 

Керівництвом Нікопольської ОДПІ проведено зустріч з представниками агро-бізнесу

Проблемні питання, які виникають у роботі суб’єктів господарювання та шляхи їх вирішення обговорювалися під час зустрічі начальника Нікопольської ОДПІ Володимира Джавуна з представниками бізнесу. У заході взяли участь керівники підприємств, які провадять діяльність на території обслуговування Нікопольської ОДПІ.

– Мета сучасних реформ, які активно проходять у фіскальній службі, – це не тільки збільшення надходжень до бюджетів, а й ефективна взаємодія з бізнесом, і мінімізація безпосереднього втручання працівників служби у діяльність сумлінних платників. Наше завдання – не тиснути на бізнес, а сприяти його розвитку. Сьогоденна позиція фіскальної служби базується на підтриманні відкритого діалогу з бізнесом для обговорення проблемних для підприємців питань та спільного пошуку оптимальних шляхів їх вирішення, – відзначив Володимир Джавун.

Під час зустрічі обговорювались одні з найбільш хвилюючих для бізнесу питань – відшкодування податку на додану вартість, електронне адміністрування ПДВ, земельного податку, податку не нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та легалізація заробітної плати.

Особлива увага під час зустрічі була приділена темі своєчасності сплати податків, зборів та платежів, зокрема ПДВ, до бюджетів всіх рівнів.

Також, у ході зустрічі підіймалися питання реформи державної фіскальної служби, проведення операції «Урожай-2016» та впровадження податкових змін.

Такі зустрічі проводяться з платниками податків на постійній основі. Їх головна мета – своєчасне та кваліфіковане вирішення проблемних питань. Податківці прагнуть вести відкритий й конструктивний діалог з платниками та досягати повного порозуміння.

 

За дев’ять місяців місцеві бюджети Нікопольського регіону отримали понад 135 млн грн земельного податку

За дев’ять місяців 2016 року у Нікопольському регіоні юридичні та фізичні особи сплатили 135,2 млн грн плати за землю, а саме: від юридичних осіб надійшло – 126,5 млн грн, від фізичних – 8,7 млн гривень. Ці кошти були спрямовані до місцевих бюджетів регіону.

Якщо порівнювати надходження цього платежу з аналогічним періодом минулого року, то коштів у поточному році до місцевих скарбниць перераховано на 43,5 млн. грн. або 47,4 відсотка більше. Доведене завдання виконано на 112,9 відсотки.

Аналізуючи надходження вересня 2016 року, заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька повідомила, що у порівнянні з даними аналогічного періоду 2015 року надходження у цьому році збільшено на 43,5 млн. грн. або 47,4 відсотка більше. Доведене завдання виконано на 112,9 відсотки. Приріст надходжень від фізичних осіб складає 3,5 млн. грн, від юридичних осіб – майже 40 млн. гривень.

Нагадаємо, що відповідно до пункту 274.1 статті 274 Податкового кодексу України ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь та земель загального користування – не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.


 

За спеціальне використання води та надр підприємства Нікопольського регіону сплатили понад 41,2 млн гривень

З початку року підприємства Нікопольського регіону, які у своїй діяльності використовують водні об'єкти, спрямували до бюджетів понад 1,6 мільйони гривень рентної плати. Згідно з бюджетним розписом надходження сплати за спеціальне використання води розподілено рівними частинами між державним та місцевими бюджетами.

Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька на сьогодні в Нікопольській ОДПІ зареєстровано 298 платника рентної плати за спецвикористання води, і їхня кількість постійно змінюється. Зокрема, фіскальна служба контролює повноту і своєчасність сплати податків з боку підприємств-водокористувачів регіону. Щодо тих суб'єктів господарювання, які упродовж півріччя не сплачують, або сплачують у неповному обсязі збір, фахівці ДФС направляють відповідні звернення до Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації щодо скасування їм дозволів на спеціальне водокористування. Так, у 2016 році направлено 1 таке звернення.

Крім того, за дев’ять місяців 15 платників сплатили 39,6 мільйон гривень рентної плати за користування надрами, у тому числі до державного бюджету надійшло 29,7 мільйони, до місцевих – 9,9 мільйона.

 

З початку року платники Нікопольської ОДПІ сплатили понад 214 млн грн ЄСВ

За словами першого заступника начальника Нікопольської ОДПІ Володимира Малиновського, за січень-вересень 2016 року платники Нікопольського регіону перерахували до бюджету 275,5 млн гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що складає 103,4 відс. до доведеного завдання, додатково бюджет отримав 9,0 млн гривень. Зокрема, у вересні поточного року платниками сплачено 31,8 млн гривень ЄСВ, що на 1,8 млн гривень більше встановленого завдання.

Нагадуємо, що з 2016 року роботодавці нараховують ЄСВ на суми нарахованої заробітної плати (доходу) найманим працівникам у розмірі 22% до визначеної бази нарахування єдиного внеску.

Також з початку року максимальну величину бази нарахування ЄСВ збільшено із 17 до 25 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Крім того, відтепер ЄСВ із заробітної плати (доходу) працівників (3,6%) не утримується.

 

Представники Місії EUВAM вивчали потреби у професійній підготовці працівників ДФС

Основні потреби працівників Державної фіскальної служби України у напрямі професійної підготовки розглядалися під час робочої зустрічі керівництва Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС з представниками Місії EUBAM.

Зустріч відбувалася в штаб-квартирі Місії в Одесі у рамках 11 фази діяльності Місії EUВAM.

Учасники обговорили плани та перспективи подальшої співпраці задля покращення процесу підвищення професійної компетентності кадрів для митниць ДФС, зокрема, розглядалася можливість залучення експертів EUВAM для участі у семінарах, тренінгах на базі Департаменту СПКЗ ДФС, а також залучення фахівців ДФС до участі у заходах EUBAM разом з експертами Місії. Також визначено пріоритети спільної роботи на майбутнє.

Представники Місії EUВAM запевнили, що і надалі будуть надавати підтримку Державній фіскальній службі України в процесі реформування.

У свою чергу, фахівці Департаменту подякували Місії EUВAM за плідне і конструктивне співробітництво та запевнили міжнародних експертів у подальшому підвищенні якості підготовки особового складу ДФС з метою приведення стандартів роботи до відповідних норм ЄС.

 

За вісім місяців поточного року співробітниками управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено понад 100 службових розслідувань та перевірок

На протязі січня – серпня 2016 року УВБ ГУ ДФС області проведено 115 службових розслідувань та перевірок, за результатами яких:

- розпочато 26 кримінальних проваджень у відношенні працівників фіскальної служби;

- винесено 37 подань керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС у Дніпропетровській області щодо вжиття заходів реагування, усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності;

- до дисциплінарної відповідальності притягнуто 26 працівників територіальних підрозділів ГУ ДФС області.

Проведено 27 перевірок стану охорони приміщень підрозділів ГУ ДФС області, при цьому у всіх випадках виявлені недоліки.

В ході профілактичних заходів щодо недопущення корупційних проявів з боку працівників ГУ ДФС області, УВБ проведено понад 240 лекцій та співбесід з ними та кандидатами на вступ до лав служби.

Перевірено 88 кандидатів на зайняття посад в підрозділах ГУ ДФС області, з яких 4 відмовлено у призначені на посаду.

Крім того, за вісім місяців поточного року з питань запобігання проявам корупції було розміщено 18 публікацій у пресі та відбулось 32 виступи на телебаченні та радіо.

 

Чергову «схему» ухилення від сплати податків ліквідовано в Дніпропетровській області

Працівниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках проведення операції „Урожай-2016” ліквідовано незаконну діяльність групи осіб направлену на ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах.

Встановлено, що ухилення від сплати податків здійснювалися при експортних операціях сільгосппродукції.

На підставі ухвал суду проведено обшуки за місцями реєстрації, знаходження, проживання фігурантів провадження, а також в офісних приміщеннях, що належать та використовують фігурантами.

За результатами обшуків вилучено мобільні телефони, документацію та 485 тонн ячменю орієнтовною вартістю 2 млн. грн.

Слідчі дії тривають.

 

Майже на 3 тисячі євро недооцінили "прожектори сценічні" під час митного оформлення

За даними Дніпропетровської митниці ДФС 20 лютого 2015 року на митну територію України в зоні діяльності Ягодинської митниці ДФС з Німеччини на адресу українського підприємства було переміщено та в подальшому оформлено в митному від- ношенні товар – «прожектора сценічні», вартістю 625,5 доларів США (за курсом НБУ – 17 тисяч 112 гривень).

Департаментом боротьби з митними правопорушеннями 29 червня 2016 року на адресу Дніпропетровської митниці ДФС скеровано відповідь митних органів Королівства Нідерланди з долученими завіреними копіями документів, які були підставою для експортування товару.

При порівнянні інформації, наявної в матеріалах митного оформлення із відомостями, зазначеними у документах, які надійшли до Дніпропетровської митниці ДФС виявлено розбіжності в частині вартості товару, походження, його відправника та одержувача.

Так, згідно відомостей, загальна вартість товару експортованого на адресу української фірми складає 3 тисячі 570 Євро (за курсом НБУ станом на 20.02.2015 – 111 тисяч 068 гривень).

Таким чином, керівник підприємства вчинив дії спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу документів, як підстава для ввезення в Україну товарів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

 

З початку року бюджету відшкодовано понад 24 мільйони гривень збитків від фінансових злочинів

Протягом січня – серпня 2016 року слідчі Головного управління ДФС у Дніпропетровській області розслідували 527 кримінальних проваджень, з яких 373 – прийнято до провадження у поточному році.

Досудове розслідування закінчено з 169 кримінальних провадження, з яких до суду з обвинувальним актом направлено 45 проваджень, а також 28 кримінальних провадження направлено до суду для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності. Ще 96 кримінальних проваджень закрито.

Крім того, за вісім місяців 2016 року за підслідністю направлено 93 кримінальних провадження, приєднано до інших проваджень 39 кримінальних провадження. Зупинено 14 кримінальних проваджень.

Завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропет- ровської області впродовж січня – серпня поточного року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі 24 мільйони 494 тисячі гривень.

 

Актуально для платників єдиного внеску: про рахунки для його сплати!

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Реєстр рахунків для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розрізі областей розміщено на головній сторінці веб-порталу ДФС України у розділі «Законодавство» – підрозділ «ЄСВ» за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri- -perelik/reestri/214641.html

Для отримання інформації щодо рахунків для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) для платників, що обліковуються в органах ДФС Дніпропетровської області, необхідно завантажити у Додаткових матеріалах: «Дніпропетровська область».

Для платників єдиного внеску рахунки розміщені на головній сторінці офіційного субсайту «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області»: кнопка «Бюджетні рахунки» – розділ «Рахунки місцевих та державних бюджетів для платників» – підрозділ «Перелік рахунків за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування» за посиланням:

http://dp.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/

 

Про факти порушення митного оформлення вивезення транспортного засобу

Днями, до відділу митного оформлення Дніпропетровської митниці ДФС звернувся громадянин Туреччини із заявою про надання дозволу на вивезення транспортного засобу – автомобіля марки «BMW M6» 2009 року випуску, за межі митної території України.

Проведеною перевіркою було встановлено, що згідно центральної бази даних Державної фіскальної служби України, вказаний вище автомобіль 16 вересня 2015 року було ввезено в зоні діяльності Харківської митниці ДФС в режими «тимчасове ввезення на 1 рік».

В митні органи громадянин Туреччини до закінчення строку тимчасового ввезення з метою його продовження не звертався. Тож, на теперішній час автомобіль «BMW M6», 2009 року випуску, за межі митної території України не вивезений.

Таким чином, громадянин Туреччини перевищив встановлений статтею 380 Митного кодексу України строк тимчасового ввезення транспортного засобу особистого користування на митну територію України більше ніж на три доби.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 2 статті 481 Митного кодексу України.

 

Реєстр неприбуткових організацій та установ в Електронному кабінеті платника

Державна фіскальна служба України повідомляє про доопрацювання електронного сервісу Електронний кабінет платника (оновлена версія) в частині розширення функціональних можливостей режиму «Інформація з реєстрів». Зокрема, створено нову вкладку «Реєстр неприбуткових організацій та установ», що забезпечує оприлюднення та пошук даних щодо платників податків, яких включено до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій (інформація оприлюднюється відповідно до пункту 12 Постанови Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 р. №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру»).

Також  найближчим часом за допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) буде надано можливість подання реєстраційної заяви за формою 1-РН в електронному вигляді.

Звертаємо увагу, що реєстраційна заява за ф.№1-РН може бути подана засобами електронного зв'язку в електронному вигляді, якщо установчі документи неприбуткової організації оприлюдненні на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (абзац п'ятий пункту 6 Постанови №440).

Нагадуємо, що інформація з реєстрів ДФС, яка є відкритою та загальнодоступною, оприлюднюється у відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника» в режимі реального часу. Користувачі мають можливість завантажити, зберегти та роздрукувати оприлюднену інформацію.

 

Дії фізичної особи підприємця - платника єдиного податку у разі перевищення обсягу доходу, визначеного для платника єдиного податку відповідної групи

Відповідно до п. 293.8 ст. 293 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) ставки, встановлені п. 293.3 - 293.5 ст. 293 Кодексу, застосовується з урахуванням таких особливостей:

1) платники єдиного податку першої групи, які у календарному кварталі перевищили обсяг доходу, визначений для таких платників у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, з наступного календарного кварталу за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку другої або третьої групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування.

Такі платники до суми перевищення зобов’язані застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків.

Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу;

2) платники єдиного податку другої групи, які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу, визначений для таких платників у п. 291.4 ст. 291 Кодексу, в наступному податковому (звітному) кварталі за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку третьої групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування.

Такі платники до суми перевищення зобов’язані застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків.

Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу;

3) платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи - підприємці), які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу, визначений для таких платників у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, до суми перевищення застосовують ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків, а також зобов’язані у порядку, встановленому цією главою, перейти на сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ.

Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу.

 

Щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб доходів нарахованих (виплачених, наданих) у вигляді винагороди за цивільно-правовими договорами за виконання робіт (надання послуг)

Відповідно до п.п. 164.2.2 п. 164.2 ст. 164 розд. IV Податкового кодексу України (далі – Кодекс) суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплаче- них) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору (контракту) включаються до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

При нарахуванні доходів у вигляді винагороди за цивільно-правовими договорами за виконання робіт (надання послуг) база оподаткування визначається як нарахована сума такої винагороди (абзац другий п. 164.6 ст. 164 Кодексу).

Однак, слід зауважити, що з 01 січня 2016 року набрав чинності Закон України від 24 грудня 2015 року №909-УІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі - Закон №909), яким, зокрема, внесено зміни до Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» в частині скасування утримання єдиного внеску з фізичних осіб, які виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовими договорами на підприємствах, в установах,організаціях, у інших юридичних осіб (роботодавців) чи у фізичних осіб – підприємців або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно.

Крім того, Законом №909 до Кодексу внесено зміни в частині встановлення єдиної ставки податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18 відсотків зокрема, для доходів у вигляді суми винагород, нарахованих (виплачених) платнику податку за цивільно-правовими договорами (п. 167.1 ст. 167 Кодексу).

Враховуючи викладене, оскільки Законом №909 з 01 січня 2016 року скасовано утримання єдиного внеску з фізичних осіб, які отримують винагороди за цивільно-правовими договорами, то база оподаткування ПДФО дорівнює нарахованим сумам таких винагород, до яких застосовується ставка 18 відсотків.

 

Щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб сум комунальних платежів, яка відшкодовуються податковим агентом фізичній особі - орендодавцю, відповідно до договору оренди

Відповідно до пп. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 розділу І Податкового кодексу України (далі – Кодекс), дохід з джерелом їх походження з України - це будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, доходів від надання резидентам або нерезидентам в оренду (користування) майна, розташованого в Україні.

Згідно з нормою глави 58 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року  № 435-IV із змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов’язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Відповідно до ст. 762 глави 58 ЦКУ за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.

Згідно з підпунктами 170.1.1 та 170.1.2 п. 170.1 ст. 170 Кодексу податковим агентом платника податку - орендодавця щодо доходу, отриманого від надання в оренду нерухомого майна є орендар.

Відповідно до п.п. «а» п. 176.2 ст. 176 ПКУ особи, які відповідно до Кодексу, мають статус податкових агентів, зобов’язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок.

Враховуючи вищевикладене, податковий агент при виплаті доходу фізичній особі - орендодавцю, у вигляді сум комунальних платежів, зобов’язаний нарахувати, утримати та сплатити (перераховувати) податок на доходи фізичних осіб за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 Кодексу (18 відсотків).

 

Щодо коду документа

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у зв'язку зі зверненнями суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності Державною фіскальною службою України листом від 13.09.2016 р. № 30393/7/99-99-18-02-01-17 було надано роз’яснення щодо коду документу, а саме: при декларуванні упаковок, етикеток, марок акцизного податку та інших подібних товарів, що ввозяться у митному режимі тимчасового ввезення на безоплатній основі на підставі зовнішньоекономічних договорів (контрактів) щодо комерційної операції та у подальшому будуть вивезені за межі митної території України разом з відповідними товарами, переміщення яких є комерційною операцією, відомості про відповідний зовнішньоекономічний договір (контракт), умовами якого передбачені комерційна операція щодо основних товарів та безоплатне переміщення таких інших товарів, вносяться до графі 44 митної декларації під кодом документа "4000" відповідно до Класифікатора документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 N 1011 (некласифікований зовнішньоекономічний договір (контракт).

При вивезенні таких товарів разом з товарами, переміщення яких є торговою операцією, відомості про відповідні договори (контракти) зазначаються в загальному порядку.

(Лист ДФС України від 13.09.2016 р. № 30393/7/99-99-18-02-01-17 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України.

 

Щодо порядку відкриття рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ у разі повторної реєстрації особи як платника ПДВ

Правові основи функціонування системи електронного адміністрування ПДВ регулюються статтею 2001 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та регламентуються Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року N 569 (далі - Порядок N 569).

Відповідно до пункту 4 Порядку N 569 рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (далі - електронний рахунок) відкривається платнику податку Державною казначейською службою (далі - Казначейство) автоматично на безоплатній основі.

Згідно з пунктом 6 Порядку N 569 Казначейство відповідно до вимог статті 69 Кодексу надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка/ додаткового електронного рахунка у день відкриття рахунка. Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронних рахунків.

У разі повторної реєстрації особи платником податку йому відкривається новий електронний рахунок (пункт 8 Порядку N 569).

Згідно з інформаційними базами даних ДФС, платнику податку відкрито новий електронний рахунок.

(Лист ДФС України від 30.08.2016 р. № 18745/6/99-99-15-03-02-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України).

 

Яким чином оподатковується дохід, отриманий фізичною особою – підприємцем від видів діяльності, не зазначених в реєстраційних даних платника податку?

Відповідно до п.177.6 ст.177 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) у разі, якщо фізична особа – підприємець (далі – ФОП) отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими Кодексом для платників податку – фізичних осіб.

Пунктом 177.8 ст.177 Кодексу визначено, що під час нарахування (виплати) ФОП від здійснення нею підприємницької діяльності, суб’єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, не утримують податок на доходи у джерела виплати, якщо ФОП, яка отримує такий дохід, надано копію документу, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності. Це правило не застосовується в разі нарахування (виплати) доходу за виконання певної роботи та/або надання послуги згідно з цивільно-правовим договором, коли буде встановлено, що відносини за таким договором фактично є трудовими, а сторони договору можуть бути прирівняні до працівника чи роботодавця відповідно до п.п.14.1.195 та 14.1.222 п.14.1 ст.14 Кодексу.

 

Продаж садового будинку та земельної ділянки, на якій він розташований за окремими цивільно-правовими договорами, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%

Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.

Разом з тим, дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з зазначених об’єктів нерухомості, або від продажу не зазначеного об’єкта нерухомості, підлягає оподаткуванню за ставкою 5%.

Отже, оподаткування доходу, отриманого від продажу вищезазначеного нерухомого майна залежить від кількості цивільно-правових договорів.

Тобто при продажу житлового (садового) будинку та земельної ділянки, на якій розташований такий будинок, окремими цивільно-правовими договорами, слід розглядати як продаж більш як одного з об’єктів протягом звітного податкового року з відповідним оподаткування за ставкою 5 %.

Зазначена норма передбачена п. 172.2 ст. 172 ПКУ Податкового кодексу України

 

Якщо фізична особа продає рухоме майно юридичній особі чи підприємцю, така особа вважається податковим агентом

Якщо стороною договору купівлі – продажу об’єкта рухомого майна є юридична особа чи фізична особа – підприємець, така особа вважається податковим агентом платника податку та зобов’язана виконати всі функції податкового агента.

При цьому податковий агент утримує податок за ставками, визначеними відповідно до п.173.1 або п.173.2 ст.173 Податкового кодексу з урахуванням інформації про черговість продажу рухомого майна, зазначеної платником податку у договорі купівлі-продажу чи в окремій заяві.

Зазначена норма передбачена п.173.3 ст.173 Податкового кодексу України.

 

 

Сектор організації роботи

 
Категория: Область | Просмотров: 1468 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar