Покров Понедельник 23.10.17, 07:11
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2016 » Март » 14 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
12:22
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Роман Насіров взяв участь у засіданні Антикорупційного комітету Верховної Ради України

Питання діяльності органів виконавчої влади щодо виконання Закону України «Про очищення влади» розглядалися під час засідання Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції 10 березня.

Голова ДФС Роман Насіров поінформував присутніх про заходи ДФС щодо виконання люстраційного законодавства, оновленої кадрової політики та забезпечення прозорості кадрових призначень у відомстві. За його словами, в ДФС було звільнено 345 посадових осіб, які підпадали під дію Закону України «Про очищення влади».

Також Роман Насіров повідомив про виконання функцій, покладених на ДФС у рамках люстраційного закону, щодо забезпечення якісної перевірки достовірності відомостей про наявність майна, майнових прав та відповідність їх вартості, вказаній у деклараціях про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру службовців.

Учасники засідання обговорили заходи та пропозиції до законодавства щодо удосконалення порядку проведення перевірок даних декларацій для покращення проведення майнової люстрації.

 

За два місяці контакт-центром ДФС надано 145,2 тис. відповідей на запитання платників податків

Протягом січня-лютого поточного року фахівцями контакт-центру ДФС надано 145,2 тис. відповідей на запитання суб’єктів господарювання та громадян. Більшість відповідей платники отримали по телефону – 140,7 тис., електронною поштою та факсом – 4,5 тис.

Найчастіше платники податків зверталися з питань податку на додану вартість, податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування, податку на прибуток підприємств та єдиного податку для фізичних осіб-підприємців.

Для уникнення неоднозначного трактування положень законодавства відповіді на звернення надаються з використанням Бази знань – автоматизованої бази уніфікованих відповідей на запитання суб’єктів господарювання та громадян, яка постійно оновлюється і підтримується в актуальному стані. На 1 березня поточного року у Базі знань налічувалося 14,9 тис. уніфікованих запитань-відповідей. З її використанням протягом зазначеного періоду платникам надано 97 консультацій у письмовій формі.

Для зручності Базу знань розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Запитання-відповіді» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (ЗІР). Скористатися нею відвідувачі порталу можуть у будь-який зручний час та самостійно знайти відповіді на питання, які їх цікавлять.

З початку 2016 року цією послугою вже скористалися 641 тис. користувачів, що на 19,9 відс. більше відповідного періоду минулого року.

Нагадаємо, що за допомогою ЗІР можна оперативно та у зручній формі отримати актуальну інформацію щодо змін у податковому та митному законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, термінів подання звітності та сплати податків (зборів), користуватися можливістю покрокового пошуку інформації, розміщеної в інтерактивних мапах за напрямами «Митна справа» та «Єдиний соціальний внесок», здійснювати перегляд 10 найактуальніших запитань, з якими платники найчастіше зверталися до Контакт-центру за попередній день, та відповіді на них.

 

Понад 800 мешканців Нікопольського регіону вже задекларували свої доходи та надали декларації для отримання податкової знижки

Як повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, таку кількість декларацій про майновий стан і доходи подали платники Нікопольського регіону з початку кампанії декларування. При цьому найбільш активно громадяни декларували доходи від отриманої спадщини. Зокрема, за цей час ними задекларовано майже 20,2 млн. грн., з яких декларанти сплатять податкових зобов’язань на суму близько 1,3 млн. гривень.

Також громадяни, які мають у власності земельні паї та самостійно їх обробляють, подали 109 декларацій та сплатять більш ніж 40 тисяч гривень податку на доходи фізичних осіб.

Для отримання податкової знижки мешканці району подали 447 декларацій на суму 542,4 тисяч гривень.

 

На актуальні питання щодо кампанії декларування доходів, отриманих у 2015 році відповів перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ

Нещодавно перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський надав інтерв’ю для ЗМІ щодо кампанії декларування доходів, отриманих у 2015 році.

Пропонуємо вашій увазі відповіді на поширеніші запитання щодо декларування доходів громадян за 2015 р., які надходять від платників під час виконання свого громадянського обов’язку.

1.Запитання: Які терміни подачі декларації про майновий стан і доходи громадянами у 2016 році ?

Відповідь: Платники податку, які згідно з розділом ІV Податкового кодексу України зобов’язані подавати декларацію, подають її до 1 травня 2016 року.

Платники податку на доходи фізичних осіб, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2015 року, податкову декларацію можуть подати упродовж всього року.

Податкова декларація подається громадянами до податкової інспекції за місцем реєстрації платника податку.

2.Запитання: За якою формою необхідно подавати декларацію про майновий стан і доходи у 2016 році ?

Відповідь: З 1 січня 2016 року запроваджено нову форму декларації про майновий стан і доходи ( Наказ Мінфіну України від 2 жовтня 2015 року № 859) та Інструкцію щодо її заповнення. У новій декларації об'єднано звітність з податку на доходи фізичних осіб та військового збору. Зокрема, для спрощення та скорочення часу для заповнення декларації кількість додатків зменшено з 7 до 4.

3.Запитання Які громадяни мають право на податкову знижку?

Відповідь Податкову знижку можуть одержати громадяни, які минулого року мали такі витрати: сплачували кошти закладам освіти за навчання; користувалися іпотечним кредитом; робили пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям; сплачували страхові суми (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення; витрачали кошти на оплату допоміжних репродуктивних технологій; сплачували державні послуги за усиновлення дитини, включаючи сплату державного мита; переобладнували транспортні засоби, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетеналу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива; сплачували видатки на будівництво (придбання) доступного житла.

4. 3.Запитання В який термін сплачується податкове зобов’язання визначене в декларації про майновий стан і доходи

Сума податкового зобов’язання, зазначена в поданій річній декларації, сплачується громадянином самостійно до 1 серпня 2016 року.

 

Отримати ліцензії на право роздрібної торгівлі підакцизними товарами можна у ЦОПах при податковій інспекції

Як повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, ліцензії на право роздрібної торгівлі підакцизною групою товарів можна отримати як у Центрах обслуговування платників при державних податкових інспекціях, так й у Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області.

Для отримання ліцензії, підприємці мають надати такі документи:

- заяву;

- копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату.

Ліцензії або рішення про відмову у видачі їх заявнику видається не пізніше 10 календарних днів від дня отримання документів.

Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі, а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, – 500 гривень.

Щодо плати за ліцензію на роздрібну торгівлю тютюновими виробами:

на кожне місце торгівлі – 2 000 гривень, а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, – 250 гривень.

Ліцензія видається терміном на один рік, плата справляється щоквартально рівними частками.

Загалом, на території обслуговування Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області, роздрібною торгівлею підакцизними товарами займається 558 суб’єктів підприємницької діяльності. У 2015 році їм було видано 1005 ліцензій:  на алкогольні напої (в тому числі пиво)– 568 шт., тютюнові вироби – 437 шт. А від сплати за ліцензії до бюджету надійшло більше 4 млн. гривень.

 

Розгляду звернень громадян за січень-лютий 2016 року

Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька, з початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 6 письмових звернень громадян, що на 3 звернення менше, ніж за відповідний період 2015 року. За результатами розгляду  звернень надано відповідь  на 3 звернення, у тому числі 2 звернення вирішено позитивно, 1 звернення направлене для розгляду за належністю. Знаходяться на виконанні – 3 звернення.

Найчастіше громадяни порушували такий тематичний перелік питань:

- Інформування про ухилення від сплати податків;

- Контрольно-перевірочна робота;

Порушень під час розгляду звернень громадян не зафіксовано. До Нікопольської ОДПІ громадяни повторно не зверталися, неодноразових звернень громадян не надходило.

 

За 2 місяця платники Нікопольського регіону перерахували до бюджету 7,7 млн. гривень військового збору

Державний бюджет від Нікопольського регіону отримав 7,7 млн.грн. військового збору. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський. Він зазначив, що сплата військового збору спрямована на потреби армії, цей обов’язковий збір запроваджено за ставкою 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування. Крім того, оподаткуванню підлягають всі доходи з яких утримують податок на доходи фізичних осіб.

 

Місцеві громади отримали 11,4 мільйони гривень єдиного податку

Суб’єкти підприємницької діяльності та юридичні особи, які перебувають на обліку в Нікопольській ОДПІ протягом січня-лютого поточного року перерахували до місцевих бюджетів 11,4 млн. гривень єдиного податку. Як зазначила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко, це на 4,3 млн. грн. більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Зокрема, фізичні особи – підприємці спрямували до бюджету 5,6 млн. грн. єдиного податку, юридичні особи – 3,8 млн. гривень.

Юлія Пушко відзначає сумлінне ставлення бізнесу щодо сплати податків, що в свою чергу сприяє наповненню скарбниць територіальних громад нашого регіону для їх соціально-економічному розвитку.

 

До місцевого бюджету надійшло понад 6 мільйонів гривень акцизу від платників податків Нікопольської ОДПІ

Як повідомив головний державний ревізор – інспектор, спеціаліст з питань контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Нікопольської ОДПІ Леонід Бабкін, з початку поточного року від платників податків Нікопольської ОДПІ до бюджету надійшло 6,3 млн. грн. акцизного податку з роздрібної реалізації підакцизної продукції.

Нагадуємо, що суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання пиво, а також алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, пальне є платниками акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів.

Сплата цього податку – обов’язкова незалежно від форми розрахунків.

 

Шановні платники податків!

Керівництво Нікопольської ОДПІ повідомляє, що останнім часом почастішали випадки, коли невідомі особи від імені керівного складу Нікопольської ОДПІ звертаються до приватних підприємців, підприємств, організацій з вимаганням “хабара”, безкоштовного надання певних послуг, будь - яких вимог погрожуючи “псевдо перевірками”, застосуванням штрафних санкцій.

Керівництво Нікопольської ОДПІ просить всіх бути пильними та сприяти притягненню до кримінальної відповідальності таких шахраїв. «Не дайте втягнути себе у брудну провокацію, а у разі отримання будь – якої інформації терміново повідомляйте про це до Нікопольської ОДПІ за тел. 2-22-00 або до Управління внутрішньої безпеки Державної фіскальної служби України за тел. 0-800-501-007».

 

Податкова міліція Дніпропетровської області вилучила з незаконного обігу паливо та обладнання для його реалізації загальною вартістю 318 тис. грн.

Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках проведення операції «Акциз-2016» виявлено факт реалізації через АЗС пально-мастильних матеріалів без державної реєстрації як суб’єкта підприємницької діяльності та відповідних дозвільних документів.

У ході проведених заходів вилучено 4 м3 дизельного пального, 8,8 м3 бензину марок А-95 та А-92, а також обладнання загальною вартістю 318 тис. гривень.

 

Податкова міліція Дніпропетровщини викрила факт ухилення від сплати податків у сфері торгівлі металобрухтом

Працівниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках розслідування криміналь- ного провадження за ч.3 ст.212 КК України на підставі ухвали суду проведено 4 обшуки в офісних та складських приміщеннях.

Під час обшуків виявлено та вилучено 1,093 тис. тонн чорного металу та 1,031 тис. тонни кольорового металу, автовантажна, кран з магнітом, обладнання для різки металу, автомобіль КАМАЗ, 3 вагони, 13,5 тис. ємностей з моторними та гідравлічними мастилами, маркувальні наклейки „Shell”, спецобладнання  для очистки мастил та олій, 12 печаток і 2 системні блоки.

Слідчо-оперативні заходи тривають.

 

На Дніпропетровщині припинено підпільне виробництво фальсифікату

Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області при проведенні операції «Акциз-2016» та розслідування кримінального провадження за ст.204 КК України припинено діяльність підпільного цеху з розливу фальсифікованих алкогольних напоїв з використанням обладнання, що забезпечує їх масове вироблення.

Незаконне виробництво було виявлено під час проведених за ухвалами суду 13 обшуків у гаражних кооперативах, торгових павільйонах,  приватному домоволодінні та в автомобілі фігуранта провадження.

За результатами поведених заходів вилучено 115,1 дал спирту, 196 дал фальсифікованих алкогольних напоїв, допоміжне обладнання для розливу фальсифікату, автомобіль, мобільні телефони та чорнові записи загальною вартістю 620 тис. гривень.

 

Податкова міліція у Дніпропетровській області викрила черговий факт ухилення від сплати податків

Працівниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України на підставі ухвали суду проведено 2 обшуки в офісному та складському приміщенні, які розташовані в м. Одеса та с. Братське.

Під час обшуків виявлено та вилучено 861 тис. грн., 14,4 тис. доларів США та 20 євро готівкою, комп’ютерну техніку, електронні носії інформації, 69 пластикових карток на паливо, печатки суб`єкта господарської діяльності, документацію та чорнові записи, які свідчать про незаконну діяльність.

Триває слідство.

 

Шановні платники, надавайте звітність в електронному вигляді!

Подання звітності в електронному вигляді має низку переваг, а саме:

- економія робочого часу платників податків, а також їхніх коштів на придбання бланків звітних документів;

- звітність, надіслана електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису, не потребує дублювання на паперових носіях;

- уникнення витрачання часу у чергах до «вікна» прийому звітності;

- гарантія автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок;

- оперативність обробки отриманої інформації у податковому органі.

Бажаючим, буде надано консультації та практична допомога.

Необхідно зазначити, що звітність може надсилатись до органів Державної Фіскальної служби України засобами телекомунікаційного зв’язку як у робочі часи, так і після 18-ї години, у вихідні та святкові дні, а також дистанційно не тільки з офісу, але і з власної квартири, будинку, Інтернет – кафе або з будь – якого місця з доступом до мережі Інтернет.

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

Майже 6 тисяч суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності зареєстровано на Дніпропетровщині

Кількість взятих Дніпропетровською митницею ДФС на облік суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності станом на 01.02.2016 дорівнює 5 тисяч 997. Ними у січні 2016 року оформлено 8 тисяч 356 митних декларацій.

Щодо співвідношення експорту та імпорту, то експорт у Дніпропетровській митниці ДФС по оформленим вантажам у ваговому показнику за січень   2016 року склав 80,78%, імпорт – 19,22%. Співвідношення оформлених митних декларацій: експорт – 53,39%, імпорт – 46,61%.

Основна кількість товарів оформлених Дніпропетровською митницею ДФС на експорт направляється до Китаю (23,2%), Польщі (13,3%), Росії (12,4%), Німеччини (4,6%), Чехії (3,6%), Румунії (3,5%), Індії (3,4%), Словаччини (3,1%). Основні імпортери: Росія (21,6%), Китай (9,6%), Казахстан (8,8%), Польща (8,6%), Німеччина (7%), Франція (4%), Туреччина (3,2%).

 

За результатами перевірок закладів ресторанного бізнесу порушників оштрафовано на 6,1 млн. грн.

Підрозділами податкового та митного аудиту ДФС у IV кварталі минулого року проведено 1 081 фактичну перевірку закладів ресторанного бізнесу. Під час перевірок встановлено низку порушень, найбільш характерним з яких є участь у розрахунках між споживачами та суб`єктами господарювання третіх осіб.

При цьому зазначені особи не мали жодного відношення до діяльності закладів громадського харчування. Крім того в них були відсутні реєстратори розрахункових операцій та ліцензії на право роздрібного продажу алкогольних та тютюнових виробів.

Також при проведені аналізу діяльності закладів ресторанного бізнесу встановлено, що з метою мінімізації податків у переважній більшості закладів цієї сфери працюють два та більше суб`єктів господарювання.

Серед інших порушень, виявлених при проведенні перевірок, слід визначити наступні:

- продаж товарів, не облікованих у встановленому чинним законодавством порядку (виявлено у 457 випадках, або майже у 50% від проведених перевірок);

- неоприбуткування отриманих готівкових коштів – виявлено у 425 випадках, або майже у 50% від проведених перевірок;

- відсутність ліцензії на право здійснення роздрібного продажу алкогольних напоїв – виявлено у 98 випадках, або близько у 10% від проведених перевірок;

- інші порушення (невідповідність суми коштів, зазначених у денному звіті, на місці проведення розрахунків, незабезпечення друку фіскальних звітних чеків – Z-звітів) – виявлено у 353 випадках, або у кожній третій перевірці.

За результатами проведених фактичних перевірок порушників чинного законодавства оштрафовано на загальну суму 6,1 млн. грн.

Згідно з інформаційними базами даних в Україні зареєстровано 32 555 об`єктів ресторанного бізнесу.

 

Неприбуткова організація отримала дохід від діяльності, яку не зазначено у статутних документах: порядок його оподаткування

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до підпункту 133.4.2 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

У разі, якщо неприбуткова організація отримує доходи від діяльності, яка не пов’язана із статутною, та не використовує їх для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами, то така неприбуткова організація згідно з вимогами підпункту 133.4.3 пункту 133.4 статті 133 Кодексу зобов’язана подати у термін, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку року по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення, та зазначити суму самостійно нарахованого податкового зобов’язання з податку на прибуток.

Це податкове зобов’язання розраховується, виходячи із суми операції нецільового використання коштів. Така неприбуткова організація виключається контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

При цьому, з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення, до 31 грудня податкового (звітного) року неприбуткова організація зобов’язана щоквартально подавати до контролюючого органу квартальну фінансову і податкову звітність (з наростаючим підсумком) з податку на прибуток та сплачувати податок у термін, визначений для квартального періоду.

З наступного податкового (звітного) року така неприбуткова організація подає фінансову і податкову звітність та сплачує податок на прибуток у порядку, встановленому цим розділом для неприбуткових організацій – платників податку на прибуток.

 

Платники, які мають право на добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування

Нікопольська ОДПІ нагадує, що 01.01.2016 набрав чинності Закон України від 24.12.2015 №909-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», яким внесено зміни до Закону України від 08.07.2010 №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

З 01.01.2016 встановлено єдиний розмір єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) на рівні 22% для усіх платників єдиного внеску, у т.ч. для тих, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску (частина 5 статті 8 Закону №2464). Виняток становлять тільки спеціальні ставки нарахування єдиного внеску для інвалідів (8,41%, 5,3% і 5,5%), які залишилися без змін.

Частиною 1 статті 10 Закону №2464 визначено коло платників, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску, та передбачено одноразову сплату єдиного внеску за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 10 Закону №2464 з 01.01.2016 платниками, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску, є:

- члени фермерського господарства, особистого селянського господарства (одночасно на пенсійне страхування, страхування на випадок безробіття, страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності);

- особи, які досягли 16-річного віку та не перебувають у трудових відносинах з роботодавцями, визначеними пунктом 1 частини 1 статті 4 Закону №2464, та не належать до платників єдиного внеску, визначених пунктами 4 та 5 частини 1 статті 4 цього Закону №2464, у тому числі іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають або працюють в Україні, громадяни України, які працюють або постійно проживають за межами України, якщо інше не встановлено міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, – на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

 

Трансфертне ціноутворення: затверджена нова форма звіту про контрольовані операції

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що наказом Міністерства фінансів України від 18.01.2016 №8, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04.02.2016 за №187/28317 (далі – Наказ №8), затверджена нова форма Звіту про контрольовані операції (далі – Звіт) та Порядок складання Звіту про контрольовані операції (далі – Порядок №8).

Наказ №8 набрав чинності з дня його офіційного опублікування, тобто 04.03.2016 (опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 04.03.2016 №16).

Зазначеним Наказом визнано таким, що втратив чинність наказ Міністерства доходів і зборів України від 11.11.2013 №669 «Про затвердження форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2190/24722.1.

Пунктом 1 розділу І Порядку №8 визначено, що Звіт складається платниками податків, обсяг контрольованих операцій яких з одним контрагентом перевищує     5 мільйонів гривень (без урахування податку на додану вартість).

Звіт подається до 1 травня року, що настає за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису (пункт 2 розділу І Порядку №8).

Пунктом 4 розділу І Порядку №8 визначено, що Звіт складається із заголовної, основної частин, додатка та інформації до додатка, які є невід’ємною частиною Звіту.

Кількість додатків до Звіту відповідає кількості контрагентів – сторін контрольованих операцій (пункт 5 розділу І Порядку №8).

 

Щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до них за операціями з реалізації пального

Нікопольська ОДПІ нагадує, що постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №114 відповідно до пункту 231.8 статті 231 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) затверджено Порядок ведення єдиного реєстру акцизних накладних (Порядок №114), який набрав чинності з 01.03.2016.

Цей Порядок визначає механізм внесення відомостей, що містяться в акцизних накладних та розрахунках коригування до акцизних накладних за операціями з реалізації пального, до Єдиного реєстру акцизних накладних (далі – Реєстр), надання даних, які містяться у Реєстрі (пункт 1 Порядку №114).

Звертаємо увагу що згідно з пунктом 11 підрозділу 5 розділу XX. «Перехідні положення» Кодексу період з 1 березня 2016 року до 1 квітня 2016 року є перехідним періодом, протягом якого реєстрація акцизних накладних/розрахунків коригування у Реєстрі здійснюється без обмеження обсягів, обчислених за формулою, визначеною у пункті 232.3 статті 232 цього Кодексу.

З 1 квітня 2016 року реєстрація акцизних накладних/розрахунків коригування у Реєстрі здійснюється з урахуванням усіх вимог, встановлених Кодексом.

Також нагадуємо, що відповідальність за порушення порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних у Реєстрі визначена статтею 1202 Кодексу.

Звертаємо увагу, що норми статті 1202 Кодексу не застосовуються при порушенні термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування у Реєстрі, складених у період з 1 березня 2016 року до 1 квітня 2016 року (пункт 11 підрозділу 5 розділу XX Кодексу).

 

Хто є платниками акцизного податку?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до статті 212 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платниками акцизного податку є:

- особа, яка виробляє підакцизні товари (продукцію) на митній території України, у тому числі з давальницької сировини (підпункт 212.1.1 пункту 212.1 статті 212 Кодексу);

- особа – суб’єкт господарювання, яка ввозить підакцизні товари (продукцію) на митну територію України (підпункт 212.1.2 пункту 212.1 статті 212 Кодексу);

- фізична особа – резидент або нерезидент, яка ввозить підакцизні товари (продукцію) на митну територію України в обсягах, що підлягають оподаткуванню, відповідно до митного законодавства (підпункт 212.1.3 пункту 212.1 статті 212 Кодексу);

- особа, яка реалізує конфісковані підакцизні товари (продукцію), підакцизні товари (продукцію), визнані безхазяйними, підакцизні товари (продукцію), за якими не звернувся власник до кінця строку зберігання, та підакцизні товари (продукцію), що за правом успадкування чи на інших законних підставах переходять у власність держави, якщо ці товари (продукція) підлягають реалізації (продажу) в установленому законодавством порядку (підпункт 212.1.4 пункту 212.1 статті 212 Кодексу);

- особа, яка реалізує або передає у володіння, користування чи розпорядження підакцизні товари (продукцію), що були ввезені на митну територію України із звільненням від оподаткування до закінчення строку, визначеного законом відповідно до підпункту 213.3 статті 213 Кодексу (підпункт 212.1.5 пункту 212.1 статті 212 Кодексу);

- особа, на яку покладається дотримання вимог митних режимів, що передбачають звільнення від оподаткування, у разі порушення таких вимог (підпункт 212.1.6 пункту 212.1 статті 212 Кодексу);

- особа, на яку покладається виконання умов щодо цільового використання підакцизних товарів (продукції), на які встановлено ставку податку 0 гривень за 1 літр 100-відсоткового спирту, 0 євро за 1000 кг нафтопродуктів у разі порушення таких умов (підпункт 212.1.7 пункту 212.1 статті 212 Кодексу);

- особа, на яку при здійсненні операцій з підакцизними товарами (продукцією), які не підлягають оподаткуванню або звільняються від оподаткування, покладається виконання умов щодо цільового використання підакцизних товарів (продукції) у разі порушення таких умов (підпункт 212.1.8 пункту 212.1 статті 212 Кодексу);

- особа – суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів (підпункт 212.1.11 пункту 212.1 статті 212 Кодексу);

- оптовий постачальник електричної енергії (підпункт 212.1.12 пункту 212.1 статті 212 Кодексу);

- виробники електричної енергії, які мають ліцензію на право здійснення підприємницької діяльності з виробництва електричної енергії і продають її поза оптовим ринком електричної енергії.

Не є платниками податку особи, які здійснюють діяльність з виробництва електричної енергії за умови її продажу на оптовому ринку електричної енергії та/або з постачання електричної енергії, крім платників, зазначених у підпункті 212.1.12 пункту 212.1 статті 212 Кодексу (підпункт 212.1.13 пункту 212.1 статті 212 Кодексу);

- особа – власник ввезеного на митну територію України вантажного транспортного засобу, що переобладнується у легковий автомобіль, з якого справляється акцизний податок (підпункт 212.1.14 пункту 212.1 статті 212 Кодексу);

- особа, яка реалізує пальне (підпункт 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 Кодексу).

Крім того, згідно з пунктом 212.2 статті 212 Кодексу замовники, за дорученням яких виробляються підакцизні товари (продукція) з давальницької сировини, сплачують податок виробнику.

 

Порядок оподаткування доходу, отриманого громадянином від продажу легкового автомобіля

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що порядок оподаткування операцій з продажу або обміну рухомого майна визначено статтею 173 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс).

Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не оподатковується (пункт 173.2 статті 173 Кодексу).

Однак, у випадку, якщо фізична особа продає або обмінює протягом звітного (податкового) року два та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, сума доходу підлягає оподаткуванню за ставкою 5% (пункт 173.1 статті 173 Кодексу).

Також Кодексом встановлено, що дохід від операцій з продажу (обміну) об’єктів рухомого майна, що здійснюються фізичними особами – нерезидентами, оподатковується за ставкою 18% (пункт 173.6 статті 173 Кодексу).

Дохід від продажу (обміну) легкового автомобіля, мотоцикла, мопеда визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче середньоринкової вартості відповідного транспортного засобу або не нижче його оціночної вартості, визначеної згідно із законом (за вибором платника податку) (пункт 173.1 статті 173 Кодексу).

Відповідно положень Кодексу при продажу (обміні) легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів відповідні договори посвідчуються нотаріусом за наявності документа про сплату до бюджету продавцем (сторонами договору міни) податку, обчисленого виходячи із ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче середньоринкової вартості таких транспортних засобів.

Якщо при продажу (обміні) легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів проводиться їх оцінка відповідно до закону, нотаріус посвідчує відповідні договори за наявності документа про сплату до бюджету продавцем (сторонами договору міни) податку, обчисленого виходячи з такої оціночної вартості таких транспортних засобів, та документа про оцінку транспортних засобів.

Наголошуємо, що у разі нотаріального посвідчення договорів купівлі-продажу майна фізична особа (продавець) є відповідальною за нарахування та утримання податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), відповідно самостійно визначає суму ПДФО і сплачує його до бюджету через банківські установи за місцем нотаріального посвідчення такого договору (пункт 173.4 статті 173 Кодексу).

Звертаємо увагу, що при нотаріальному посвідченні договорів продажу (обміну) майна, за якими був сплачений ПДФО, обов’язок щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи вважається виконаним і податкова декларація не подається. Зазначене передбачено пунктом 179.2 статті 179 Кодексу.

Також зазначаємо, що для цілей статті 173 Кодексу під продажем розуміється будь-який перехід права власності на об’єкти рухомого майна, крім їх успадкування та дарування (пункт 173.8 статті 173 Кодексу).

 

Актуально для громадян, які зобов’язані декларувати доходи – ставки податку на доходи фізичних осіб

Нікопольська ОДПІ нагадує, що кампанія декларування доходів громадян, яка розпочалася з початку 2016 року, триває до 1 травня 2016 року.

Звертаємо увагу що до доходів, отриманих фізичними особами – платниками податків у 2015 році, застосовуються наступні ставки податку на доходи фізичних осіб:

- 15% відсотків бази оподаткування – щодо доходів (крім випадків, визначених у пунктах 167.2 – 167.6 статті 167 Податкового кодексу України (далі – Кодекс)), які не перевищують десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного 2015 року (пункт 167.1 статті 167 Кодексу);

- 20% відсотків, – якщо база оподаткування у календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, – до суми такого перевищення.  (пункт 167.1 статті 167 Кодексу);

- подвійна ставка податку (30%) – до доходів, нарахованих як виграш чи приз (крім виграшів, призів у лотерею, грошові виграші у спортивних змаганнях) на користь резидентів або нерезидентів (пункт 167.3 статті 167 Кодексу);

- 20% – для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді дивідендів за акціями та/або інвестиційними сертифікатами, що виплачуються інститутами спільного інвестування (крім зазначених у підпункті 167.5.2 пункту 167.5 статті 167 Кодексу).

Перелік пасивних доходів визначено підпунктом 167.5.3 пункту 167.5 статті 167 Кодексу, до яких, зокрема, відноситься інвестиційний прибуток, включаючи прибуток від операцій з облігаціями внутрішніх державних позик, у тому числі від зміни курсу іноземної валюти;

- 5% та 0% бази оподаткування у випадках, прямо визначених розділом IV Кодексу, зокрема, при операціях з успадкування (дарування) та операціях з продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна.

При декларуванні доходів за результатами 2015 року платникам податків слід враховувати, що розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01.01.2015, становить 1218 гривень.

 

Порядок декларування доходів, отриманих громадянином у спадщину чи у подарунок

Нікопольська ОДПІ нагадує, що громадянам, які у 2015 році отримували доходи від успадкування чи отримання в дарунок коштів та майна від осіб, які не є членами сім`ї першого ступеня споріднення, необхідно подати до органу фіскальної служби за місцем реєстрації податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація).

Підпунктом 14.1.263 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України з внесеним змінами та доповненнями визначено, що членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.

При цьому, не повинні надавати декларацію спадкоємці резиденти та нерезиденти, які сплачують податок до нотаріального оформлення спадщини.

Звертаємо увагу, що з 1 січня 2016 року доходи, отримані громадянами внаслідок успадкування чи утримання в дарунок майна, відображаються тільки у декларації без заповнення окремих додатків.

Таким чином, громадяни, які отримали доходи від успадкування чи отримання в дарунок коштів та майна від осіб, які не є членами сім`ї першого ступеня споріднення повинні задекларувати їх у декларації, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за №1298/27743.

Нагадуємо, що декларацію громадяни повинні надати до 1 травня 2016 року та  до 1 серпня поточного року зобов’язані самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій декларації, з податку на доходи фізичних осіб та військового збору.

 

Якщо за 2015 рік сума доходів від двох і більше податкових агентів перевищує 146160 грн. – потрібно подати декларацію

Нікопольська ОДПІ повідомляє що однією з особливостей Кампанії декларування у 2016 році є те, що фізичні особи, які протягом 2015 року отримували дохід від двох та більше податкових агентів, подають декларацію про майновий стан та доходи востаннє у зв’язку із змінами, внесеними до ст.167.1 Законом України від 24.12.2015 року №909  «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році».

Обов'язок подавати декларацію такими громадянами встановлено абз. «є» п. 176.1 ст. 176 розділу IV Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI в редакції, яка діяла до 01.01.2016 року. Згідно з вказаною нормою:

По-перше, декларувати потрібно лише конкретний вид доходу, а саме зарплату та винагороди за цивільно-правовими договорами.

По-друге, декларуються такі доходи лише у випадку їх отримання від податкових агентів.

По-третє, декларувати потрібно доходи, отримані від двох та більше податкових агентів.

I по-четверте, декларувати потрібно доходи лише в тому разі, якщо загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищує 120 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року. У 2015 році ця сума становила 146160 грн.

Нагадуємо, що податковим законодавством встановлено строк для подання декларації - до 01 травня року, що настає за звітним;

При отриманні доходів від двох та більше податкових агентів заповнюється додаток Ф1 до декларації про майновий стан та доходи.

 

Репетиторські послуги повинні бути задекларовані

Стартувала кампанія зовнішнього незалежного оцінювання – 2016.

Майбутні абітурієнти ще тільки реєструються, а завбачливі батьки вже активно шукають якнайкращих фахівців-педагогів для своїх дітей, щоб гідно підготувати їх до випробувань на знання. Репетиторство на сьогодні та сфера, яка важко контролюється державою і залишається тільки сподіватися на сумлінність суб’єктів, які надають подібні послуги. Це стосується і якості знань, і безпосередньо їх громадянської позиції. Адже, більшість репетиторів доходи від такого різновиду викладацької діяльності не декларують. Заробіток від такого виду діяльності чималенький і становить близько 50-200 гривень за годину занять. Незадекларовані доходи або так звані «доходи у конвертах» – це, перш за все, соціальна незахищеність самих репетиторів та втрати бюджету, який так гостро їх потребує, адже за цим стоїть соціальна підтримка малозабезпечених верств населення, своєчасність у виплаті пенсій та стипендій, фінансування державних програм.

Нікопольська ОДПІ запрошує громадян задекларувати свої доходи, отримані у минулому році. Відзвітувати можна, не покидаючи житло або офіс, тобто в електронному вигляді. Звіт можна надати і в паперовому вигляді. Для того, щоб надіслати декларацію через Інтернет, необхідно лише отримати електронний ключ в Акредитованому центрі сертифікації ключів ІДД ДФС.

Щодо паперового варіанту звітування необхідно особисто відвідати Центр обслуговування платників при Нікопольській  ОДПІ й подати декларацію.

 

Заповнюєш декларацію – не забудь про військовий збір

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у зв’язку з набранням чинності з 01.01.15 норми Закону України від 28 грудня 2014 року №71 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» щодо поширення на фізичних осіб порядку оподаткування доходів військовим збором, за результатами 2015 року фізичні особи визначають податкові зобов’язання як з податку на доходи фізичних осіб, так і з військового збору.

Нагадуємо, що відповідно до ст. 163 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)  підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб загальний річний оподатковуваний дохід, який включає доходи як з джерел їх походження в Україні, так і іноземні доходи.

Відповідно до п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ об'єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ. Ставка збору – 1,5% об'єкта оподаткування. При цьому нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 ПКУ. Підпунктом 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 ПКУ передбачено, що платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів.

Отже, за результатами звітного податкового року (2015) платник податку – фізична особа повинен подати декларацію та визначити податкові зобов’язання як з податку на доходи фізичних осіб, так і з військового збору.  З цією метою з 01 січня 2016 року введено в дію нову декларацію, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.15 за № 859. При цьому сума військового збору, що підлягає сплаті платником податків самостійно до бюджету зазначається у рядку 24.1 розділу IV оновленої декларації, а сума податку на доходи фізичних осіб – у рядку 23.1 цього ж розділу.

 

Доходи, при отриманні яких податкова декларація про майновий стан і доходи не подається

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що відповідно до пункту 179.2 статті 179 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями обов’язок платника податку на доходи фізичних осіб щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи (далі – Кодекс):

- від податкових агентів, які згідно з розділом IV. «Податок на доходи фізичних осіб» (далі – розділ) Кодексу не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених розділом;

- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до цього розділу;

- у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до цього розділу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до пункту 174.3 статті 174 цього Кодексу;

- зазначені у пункті 167.2 статті 167 цього Кодексу, крім випадків, коли декларування таких доходів прямо передбачено відповідними нормами розділу.

 

Про порядок застосування спеціального режиму оподаткування ПДВ

Нікопольська ОДПІ інформує, що Державною фіскальною службою України у зв’язку з внесенням Законом України від 24.12.2015 №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон №909) змін до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та надходженням численних звернень платників податку – суб’єктів спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства (далі – спеціальний режим оподаткування) щодо визначення відповідності сільськогосподарської продукції відповідному коду товарної класифікації згідно з УКТ ЗЕД у листі від 04.03.2016 №7892/7/99-99-19-03-02-17 «Про порядок застосування спеціального режиму оподаткування ПДВ» (далі – лист ДФС №7892) надані роз’яснення з цього питання.

Законом №909, зокрема, внесено зміни до пункту 209.2 статті 209 Кодексу, відповідно до яких у 2016 році у межах спеціального режиму оподаткування запроваджена часткова сплата сум податку на додану вартість (далі – ПДВ) до бюджету та на спеціальні рахунки. Розмір суми ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету та перерахуванню на спеціальні рахунки, залежить від виду сільськогосподарської продукції, що реалізується.

З метою визначення сум ПДВ, що підлягають сплаті до державного бюджету та перерахуванню на спеціальні/поточні рахунки платників, суб’єкти спеціального режиму оподаткування суми податкових зобов’язань та податкового кредиту звітного (податкового) періоду визначають за кожним видом операцій.

Для ведення податкового обліку за окремими видами сільськогосподарських операцій у складі податкової декларації з ПДВ із позначками «0121» – «0123», «0130» передбачено додаток 10 (ДС10).

З метою застосування пункту 209.2 і підпункту 209.15.1 пункту 209.15 статті 209 Кодексу, пунктом 209.19 статті 209 Кодексу визначено терміни «зернові культури», «технічні культури» та «продукція тваринництва».

Щодо визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД повідомляємо, що згідно з пунктом 1 статті 11 Закону України від 02.12.1997 №671/97-ВР «Про торгово-промислові палати в Україні» (далі – Закон №671) торгово-промислові палати мають право, зокрема:

- проводити на замовлення українських та іноземних підприємців експертизу, контроль якості, кількості, комплектності товарів (у тому числі експортних та імпортних) і визначати їх вартість;

- засвідчувати і видавати сертифікати про походження товарів, сертифікати визначення продукції власного виробництва підприємств з іноземними інвестиціями та інші документи, пов’язані із здійсненням зовнішньоекономічної діяльності.

При цьому, методичні та експертні документи, видані торгово-промисловими палатами у межах їх повноважень, є обов’язковими для застосування на усій території України (пункт 2 статті 11 Закону №671).

Крім того, відповідно до Закону України від 25.02.1994 №4038-XII «Про судову експертизу» (далі – Закон №4038) державні спеціалізовані установи (науково-дослідні інститути судових експертиз), визначені у статті 7 Закону №4038, на замовлення заявника можуть проводити експертні дослідження і обстеження, у тому числі товарознавчу експертизу.

Тому, у разі необхідності визначення відповідності власновиробленої сільськогосподарської продукції відповідному коду товарної класифікації згідно з УКТ ЗЕД для правильного відображення обсягів постачання таких товарів у податковій декларації з ПДВ та її додатках платник податку – суб’єкт спеціального режиму оподаткування має можливість отримати висновок від Торгово-промислової палати України (її регіональних відділень) або науково-дослідного інституту судових експертиз.

При цьому у разі, якщо платником податку – суб’єктом спеціального режиму оподаткування здійснюються операції з вивезення власновиробленої сільськогосподарської продукції за межі митної території України у митному режимі експорту, то, враховуючи статтю 69 Митного кодексу України, така продукція підлягає митному оформленню та класифікується митними органами ДФС шляхом визначення кодів відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

Рішення митних органів ДФС щодо класифікації товарів для митних цілей є обов’язковими. Висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають виключно інформаційний або довідковий характер.

 

Затверджено порядок зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів

Міністерством фінансів України наказом від 16.01.2016 №6, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05.02.2016 за №193/28323 (далі – Наказ №6), затверджено Порядок зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів (далі – Порядок №6).

Наказ №6 набрав чинності з дня його офіційного опублікування, тобто 26.02.2016 (опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 26.02.2016 №14).

Зазначеним Наказом скасовано накази Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 №450 та від 14.01.2014 №12.

Порядком №6, зокрема, передбачено, що:

- у випадку надмірної сплати сум єдиного внеску на рахунок 3719 органом доходів і зборів здійснюється зарахування цих коштів у рахунок майбутніх платежів за тим самим рахунком відповідно до встановленого розміру єдиного внеску та у порядку календарної черговості виникнення зобов’язань платника з цього платежу (пункт 4 Порядку №6);

- повернення коштів здійснюється на підставі заяви платника про таке повернення у випадках: надмірної або помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на відповідний рахунок 3719; помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на невідповідний рахунок 3719; помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на рахунок з обліку доходів бюджету; помилкової сплати податкових зобов’язань з податків, зборів, штрафних (фінансових) санкцій та пені, передбачених Податковим кодексом України, на рахунок 3719 (пункти 5 та 6 Порядку №6);

- заява може залишитись без задоволення у випадках: невідповідності заяви формі, визначеній у додатку 1 до Порядку №6; недостовірності викладеної у заяві платника інформації; подання заяви не за місцем обліку надміру та/або помилково сплачених сум єдиного внеску; наявності у платника заборгованості зі сплати єдиного внеску та/або фінансових санкцій.

У разі відмови в задоволенні заяви про повернення коштів з рахунку 3719 платнику єдиного внеску підрозділом органу доходів і зборів, на який покладено функцію адміністрування єдиного внеску, надається повідомлення за підписом посадової особи із зазначенням причини відмови (пункт 7 Порядку №6).

Відповідно до пункту 3 Порядку №6 рахунок 3719 це відповідні небюджетні рахунки за балансовим рахунком 3719 «Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування», відкриті в органах Державної казначейської служби України.

 

Оподаткування пенсій у 2016 році

Підпунктом 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом, якщо їх розмір перевищує три розміри мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, – у частині такого перевищення, а також пенсій з іноземних джерел, якщо згідно з міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, такі пенсії підлягають оподаткуванню чи не оподатковуються в країні їх виплати.

Ставка податку на доходи фізичних осіб становить 15% бази оподаткування щодо перевищення суми пенсії (включаючи суму її індексації, нараховану відповідно до закону), щомісячного довічного грошового утримання, визначеної у підпунктом 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 Кодексу, які отримуються платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом (пункт 167.4 статті 167 Кодексу).

Нагадуємо, що з 1 січня 2016 року відповідно до статті 8 Закону України від 25.12.2015 №928-VІІІ «Про державний бюджет на 2016 рік» розмір мінімальної заробітної плати для працездатних осіб становить 1 378 грн. на місяць.

Таким чином, починаючи з 1 січня 2016 року, податкові агенти при виплаті пенсій у розмірі, що перевищує 4 134 грн. (1 378 грн. х 3), зобов’язані утримати податок на доходи фізичних осіб із загальної суми перевищення за ставкою 15%.

 

Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 444 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar