Покров Суббота 23.09.17, 15:52
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2015 » Ноябрь » 12 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
01:53
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Роман Насіров: За 10 місяців до Державного бюджету надійшло 383 мільярди гривень

У жовтні поточного року ДФС перевиконала індикативні показники загального фонду держбюджету на 3,2 млрд. грн. Про це заявив Голова ДФС Роман Насіров під час брифінгу, який відбувся 5 листопада у прес-центрі Кабінету Міністрів України.

За його словами, платники у жовтні сплатили 41,6 млрд. грн., а загалом за 10 місяців поточного року - 383 млрд. грн.

«Ми виконали поставлене Урядом завдання та забезпечили державний бюджет з суттєвим перевиконанням. Взятий платниками податків темп дозволив перевиконати завдання Міністерства фінансів України у травні-жовтні на 8,9 млрд. грн. і це вже після збільшення дохідної частини бюджету у вересні поточного року », – наголосив Роман Насіров.

Голова ДФС також відзначив рекордно високі обсяги збору ПДВ. Середньомісячний збір цього податку у серпні-жовтні збільшився до 9млрд.грн., тоді як у січні-травні – цей показник був на рівні 6,8 млрд. грн. Таких результатів вдалось досягнути шляхом припинення роботи тіньових схем.

Станом на 1 листопада платникам податків на рахунки відшкодовано 52,5 млрд. грн. податку на додану вартість. До кінця року заплановано відшкодувати ще 12,6 млрд. грн.

Загалом, сукупний економічний ефект роботи ДФС за травень-жовтень становить 31,4 млрд. грн. Це як додаткові надходження до бюджету, так і зменшення заборгованості держави перед платниками.

Роман Насіров також окреслив основні вектори роботи ДФС. Так, зокрема, сьогодні відбувається оновлення кадрів служби. У відомстві працює нова команда HR-фахівців з досвідом роботи в бізнесі, яка вже починає тестування персоналу, аби залишити в структурі тільки професійних і сумлінних фахівців.

Крім того, на новий рівень виведено міжнародне співробітництво у сфері реформування митниці. Масштабна міжнародна діяльність, спрямована перш за все на збільшення зовнішніх інвестицій в економіку України та запровадження спільного митного контролю в пунктах пропуску через державний кордон. Також здійснюється підготовка до запровадження з 1 січня 2016 року Зони вільної торгівлі з ЄС та залучення міжнародної технічної допомоги, основними донорами якої для ДФС є Європейський Союз, Уряди США, Німеччини та Литовської Республіки.

 

Роман Насіров: Ми пропонуємо великому бізнесу якісно новий рівень обслуговування

В ДФС розроблено Концепцію реформування Центрального офісу з обслуговування великих платників податків, яка передбачає якісно новий рівень обслуговування бізнесу. Про це заявив сьогодні, 4 листопада 2015 року, Голова ДФС Роман Насіров під час презентації Концепції для широкого загалу.

«Це ще один дуже важливий крок у глобальному реформуванні Державної фіскальної служби. Ми рухаємося у напрямі створення реальної сервісної служби, яка працюватиме за європейськими та світовими стандартами», – наголосив Роман Насіров.

Однією з головних та стимулюючих новацій для бізнесу Роман Насіров вважає відміну планових та зустрічних перевірок великих компаній, а також отримання відшкодування ПДВ в автоматичному режимі. Крім того, для таких платників будуть спрощені й процедури митного оформлення товарів.

«Відміна планових та зустрічних перевірок – це великий крок назустріч бізнесу, який ми готові зробити. За сумлінну сплату податків компанії отримуватимуть ПДВ-автомат та не матимуть планових та зустрічних перевірок», – наголосив Голова ДФС.

За його словами, ці компанії забезпечують більшість надходжень до державного бюджету і саме тому вони потребують індивідуального підходу та високого рівня сервісу.

У Центральному офісі будуть проведені кадрові зміни. Кожне підприємство отримає свого податкового консультанта-координатора. За словами Романа Насірова, великому бізнесу для вирішення проблемних питань не потрібно буде звертатися до різних підрозділів, адже консультант матиме всі можливості для оперативного вирішення в правовому полі усіх питань, з якими компанія зіштовхується у роботі.

У рамках реформи також планується розвиток нових сервісів. Окрім вже діючих 14 сервісів, платникам буде також запропоновано електронну перевірку та уніфікацію бухгалтерського ІТ забезпечення.

До того ж, для зручності платників буде реформовано структуру Центрального офісу. На базі офісу буде створено єдину юридичну особу, що забезпечить єдиний підхід до всіх платників. Центральний офіс матиме 5 управлінь в регіонах України та 7 відділень. Таким чином компанія-платник зможе обрати за зручністю будь-яке відділення, в якому обслуговуватиметься.

 

Сергій Білан провів кущову нараду з підрозділами податкової міліції Південного регіону

Про результати роботи підрозділів податкової міліції Південного регіону у січні-вересні поточного року йшлося під час кущової наради під головуванням Першого заступника Голови ДФС Сергія Білана, яка відбулася в м. Одесі.

У нараді взяли участь працівники податкової міліції Вінницької, Запорізької, Кіровоградської, Миколаївської, Одеської та Херсонської областей.

Під час наради, зокрема, зазначалося, що у 2015 році підрозділами податкової міліції було обліковано 429 кримінальних проваджень, відшкодовано збитків по закінчених кримінальних провадженнях у сумі 40,4 млн. грн., ліквідовано 8 конвертаційних центрів, за результатами відпрацювання вигодонабувачів конвертаційних центрів стягнуто 37,2 млн. грн., вилучено з незаконного обігу товарно-матеріальних цінностей на суму 221,8 млн. гривень.

Керівникам регіональних підрозділів податкової міліції було наголошено на безумовному дотриманні стану дисципліни та законності у службовій діяльності, а також про недопустимість проявів корупції в органах податкової міліції.

За результатами наради окреслено завдання щодо зосередження основних зусиль на вжитті заходів з протидії незаконному обігу підакцизних товарів, виявлення кримінальних правопорушень у митній сфері, відпрацювання підприємств реального сектору економіки-користувачів послуг «конвертаційних центрів», протидії оборудкам з ПДВ, а також протидії розкраданню бюджетних коштів та їх легалізації.

 

Понад 61 мільярд гривень мобілізовано до бюджетів усіх рівнів органами ДФС Дніпропетровщини з початку року

Органами ДФС у Дніпропетровській області у січні – жовтні поточного року забезпечено надходження в бюджети усіх рівнів (з урахуванням ЄСВ) 61 млрд. 280 млн. грн. Це на 15 млрд. 136 млн. грн., або на 32,8 % більше, ніж у відповідному періоді 2014 року. Про це проінформував виконуючий обов’язки начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.

Так, до загального фонду державного бюджету впродовж десяти місяців 2015 року мобілізовано 35 млрд. 694,2 млн. грн., що на 12 млрд. 725,5 млн. грн., або на 55,4% більше, ніж за аналогічний період 2014 року.

Надходження, що формують місцеву казну Дніпропетровського регіону склали 9 млрд. 651,1 млн. грн. Це на 1 млрд. 409,4 млн. грн. (або на 17,1%) більше фактичних надходжень січня – жовтня минулого року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 15 млрд. 934,5 млн. грн. Порівняно з 2014 роком надходження зросли на 6,7%, або на 1 млрд. 1,3 млн. грн.

Податківці Дніпропетровщини вилучили підакцизних товарів майже на 55 млн грн

Днями, в медіацентрі "ДНЕПР- ПОСТ" відбулася прес - конференція на тему: "Контроль за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів" за участі заступника начальника відділу ліцензування та контролю за обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Андрія Первого.

За його словами: "З початку 2015 р. співробітниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області і територіальними підрозділами проведено 143 фактичні перевірки суб’єктів господарської діяльності у сфері обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, в ході яких встановлено 151 порушення з яких:

- 48 фактів торгівлі алкогольними напоями чи тютюновими виробами без наявності відповідних ліцензій на право роздрібної торгівлі;

- 40 фактів торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими від встановлених мінімальних роздрібних цін;

- 7 фактів торгівлі тютюновими виробами поштучно;

- 6 фактів торгівлі підакцизною продукцією без наявності марок акцизного податку встановленого зразка;

- 15 фактів торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимально - роздрібних цін встановлені виробником або імпортером.

За результатами проведених перевірок до суб'єктів господарювання застосовано фінансові санкції в розмірі 7140,47 тис. грн".

Крім цього, на території Дніпропетровської області співробітниками оперативного управління Державної фіскальної служби з незаконного обігу вилучено товарів підакцизної групи на суму 54486,57 тис. грн. з яких спирт – 325,29 дал. на суму 332,48 тис. грн., ЛГВ – 1403,6 дал на суму 6262,0 тис. грн., тютюнові вироби – 45,36 тис. пач. на суму 639,24 тис.грн., і нафтопродукти – 2335,23 тон на суму 47252,85 тис. грн.

Андрій Первой додав, що з початку року від кримінальної міліції у справах неповнолітніх УМВС Дніпропетровської області надійшло 118 матеріалів, складених за фактами продажу алкогольної чи тютюнової продукції особам, які не досягли 18 років. За результатами розгляду цих справ анульовано 36 ліцензій (25 тютюнових та 11 алкогольних).

 

На Дніпропетровщині відбулося чергове засідання Громадської ради ДФС області

Одним з питань, що розглядалися під час засідання Громадської ради було реформування податкової системи. Члени Громадської ради під час обговорення зазначали, що для підтримки економіки України необхідні зміни в оподаткуванні, які перш за все зменшили б податковий вплив на бізнес.

«На сьогодні, можливо, найважливіше – ввести стабільну систему оподаткування, щоб зміни вносили не на початок податкового періоду» - зазначив голова Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Дон. Загалом, відмічалося, що необхідно провести аналіз змін до системи оподаткування вже після оприлюднення підготовленого тексту Закону. Лише тоді з’явиться можливість оцінити вплив реформування на бізнес.

Крім змін до Податкового кодексу, на засіданні Громадської ради розглядалися питання можливості виявлення громадськими активістами несумлінних платників податку, особливо реалізаторів підакцизної продукції вроздріб, можливість оподаткування власників нерухомості, які отримують прибуток від її оренди тощо. Основним при обговоренні питань оподаткування члени Громадської ради вважали не лише наповнення державного і місцевого бюджету, але і застосування принципу рівності при сплаті податків.

 

Платниками податків Нікопольської ОДПІ сплачено до бюджету

більше 776 мільйонів гривень

За словами начальника Нікопольської ОДПІ Володимира Джавуна до загального фонду держбюджету протягом десяти місяців 2015 року представники бізнесу, які зареєстровані в Нікопольській ОДПІ сплатили більше 776 мільйонів гривень податків. Це на 172 мільйонів більше проти аналогічного періоду торік.

«До Державного бюджету України за січень – жовтень поточного року надійшло понад 268,9 млн. грн. Виконання Державного бюджету становить 105,3 відс., в бюджет додатково отримано понад 13,6 млн. грн. У порівнянні з аналогічним періодом 2014 року надходження збільшилися на 145,2 млн. грн.», - підкреслив начальник Нікопольської ОДПІ.

За словами керівника збільшення надходжень до бюджету – це ознака кращої якості адміністрування податків фахівцями фіскальної служби та водночас свідчення підвищення податкової дисципліни більшістю представників бізнесу.

«Це стало можливо завдяки збільшення ролі інформаційно-аналітичної складової в нашій роботі з виявлення фактів мінімізації та своєчасного запобігання використанню схем ухилення, а також сучасним сервісам ДФС та інформаційним технологіям, що сьогодні пропонуються платникам податків», - зазначив Володимир Джавун.

Також Володимир Джавун відзначив сумлінність платників Нікопольського регіону та висловив їм подяку за активну співпрацю в нелегкі часи для нашої держави. Адже від цього залежить стабільна робота закладів освіти, медицини, культури, своєчасна виплата зарплат працівникам бюджетної сфери, пенсій і соціальних виплат.

 

Термін сплати ЄСВ

З метою неухильного дотримання законодавства перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський нагадав фізичним особам - спрощенцям, що термін сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за ІІІ квартал 2015 року минув 19 жовтня 2015 року.

Платники єдиного внеску, зазначені у п. 4 частини першої ст. 4 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі Закон № 2464). фізичні особи - підприємці платники єдиного податку зобов'язані сплачувати єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ). нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок (абзац третій частини восьмої ст. 9 Закону №2464).

Згідно з п.п. 2 п. 6 розд. IV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.94.2015 № 449 (далі Інструкція № 449). ФОП платники ЄП можуть сплачувати ЄВ у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу. При цьому суми ЄВ сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄДИНИЙ внесок.

Пунктом ІІ розд. IV Інструкції № 449 встановлено, що у разі якщо останній день строків сплати ЄВ припадає на вихідний або СВЯТКОВИЙ день, останнім днем таких строків сплати ЄВ вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

«Відповідно до ст. 530 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Таким чином, граничний термін сплати ЄВ за себе ФОП, які застосовують спрощену систему оподаткування 19 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ. У разі, якщо останній день строків сплати ЄВ припадає па вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати ЄВ вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.» - зазначив Володимир Малиновський.

Показники Місцевих бюджетів Нікопольщини за 10 місяців

виконано на 107,5 відсотків

«Місцеві громади Нікопольщини за 10 місяців поточного року вже отримали понад 507,2 мільйонів гривень податкових надходжень, що на 35,4 млн. грн. більше проти аналогічного періоду минулого року. Тобто, ще до кінця року органи місцевого самоврядування зможуть прогнозувати виділення додаткових коштів на соціально-економічні потреби», - як повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.

Із загальної суми надходжень до місцевих бюджетів за січень-жовтень 2015 року єдиного податку надійшло понад 37 ,5 мільйонів гривень, або 7,4 відсотків від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів.

Відтак, за 10 місяців платники Нікопольщини, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, перевищили минулорічний показник надходжень єдиного податку більше 15,2 млн. грн.

Варто відмітити, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Вони можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року. Платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.

Володимир Малиновський зазначає, що здебільшого єдиний податок платниками сплачується сумлінно, вчасно та в повному обсязі, що і є запорукою стабільних надходжень до бюджету. Значні результати сплати вдалося досягти завдяки підвищенню якості податкового сервісу для платників податків а також прагнення краян розвивати власну справу та регіон.

 

Студентам Нікопольщини про реформування податкової системи

Днями працівники Нікопольської об’єднаної державної податкової інспекції разом з представником міськрайонного центру зайнятості провели зустріч із студентами Нікопольського філіалу Запорізького державного університету.

Студентам 2 та 3 курсу спеціальностей «Бухгалтерський облік» та «Комерційна діяльність» у рамках вивчення дисципліни «Податкова система» було організовано лекцію, присвячену основним аспектам, новаціям оподаткування та реформування податкової системи в Україні.

Фахівець інспекції Людмила Кругляк ознайомила студентів з новаціями, що запроваджує ДФС України, націленими на побудову сприятливих умов ведення бізнесу в країні, зменшення тиску на платників, налагодження партнерських відносин між державою та бізнес-спільнотою.

Також студенти були ознайомлені із принципами кампанії декларування доходів громадян, зокрема дізналися про можливість скористатися правом на отримання податкової знижки за навчання.

В інспекції відзначають, що таке спілкування з майбутніми платниками податків, насамперед, сприяє формуванню податкової культури молоді та йде на користь навчання. А освічена молодь зможе практично застосувати здобуті знання в дорослому житті та належно виконувати свої обов’язки щодо сплати податків перед країною та громадою.

 

У сфері держзакупівель обліковано 289 кримінальних правопорушень

Протягом січня-вересня поточного року за результатами роботи у сфері державних закупівель співробітниками ДФС складено 510 матеріалів з ознаками кримінальних правопорушень. За результатами їх розгляду обліковано 289 кримінальних правопорушень.

За ст. 209 Кримінального кодексу України обліковано 37 правопорушень, за предикативними злочинами – 215, за іншими злочинами – 37.

За рахунок відшкодування збитків, завданих державі у сфері державних закупівель, до бюджету надійшло 42,69 млн. гривень.

 

Спрощенці збільшили сплату єдиного податку на 42 відсотки

Протягом січня-вересня поточного року платники податків, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету майже 7,5 млрд. грн. єдиного податку. Порівняно з відповідним періодом минулого року сплата зросла на 42 відс. За січень-вересень 2014 року бюджет отримав 5,3 млрд. гривень.

Більша частина сплаченого податку надійшла від фізичних осіб-підприємців. За вказаний період вони спрямували до бюджету майже 4,8 млрд. грн.

Юридичні особи, які здійснюють свою діяльність на спрощеній системі оподаткування, поповнили бюджет на 2,7 млрд. гривень.

У вересні поточного року спрощенці сплатили до бюджету 660 млн. грн., з яких 395,6 млн. грн. надійшло від юросіб та 264,4 млн. грн.. – від фізосіб-підприємців.

 

Податковою міліцією викрито підпільне виробництво горілчаних виробів

Співробітники податкової міліції Дніпропетровської області в рамках проведення операції «Акциз-2015» та розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.204 КК України викрили діяльність підпільного цеху з виготовлення фальсифікованих горілчаних виробів.

Нелегальне виробництво було виявлено під час обшуку, проведеного на підставі ухвали суду, в гаражному кооперативі в одному з орендованих боксів. Підпільники використовували обладнання, яке дозволяло здійснювати масове виробництво напоїв.

Обсяги виробництва фальсифікату складали близько 1000 л на тиждень. Він розливався у пластикові ємності та пет-упаковки для подальшого продажу через торгівельні мережі області.

У ході проведення обшуків за місцем виробництва, зберігання і реалізації фальсифікату, а також у транспортних засобах, за допомогою яких здійснювалось їх перевезення, вилучено 169 дал фальсифікованих алкогольних напоїв, 120 дал спирту. Також згідно з ухвалою суду накладено арешт на автомобіль «Опель Віваро», що був завантажений алкогольною продукцією.

Загальна вартість вилученого складає 609 тис. гривень.

Слідчо-оперативні заходи тривають.

 

Податкова міліція припинила діяльність «конвертцентру» з обігом понад 100 млн. гривень

Працівниками податкової міліції Дніпропетровської області у рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ч.3 ст.212, ч.5 ст.27, ч.2 ст.205 КК України, припинено діяльність конвертаційного центру, який діяв на території Київської, Запорізької та Дніпропетровської областей.

Схема конвертації полягала в наступному: легальні підприємства перераховували безготівкові грошові кошти за нібито придбані товарно-матеріальні цінності на рахунки підконтрольних учасників центру – «транзитні» СГД, після чого дані кошти перераховувались на рахунки фіктивних підприємств та знімались готівкою. Винагорода за незаконну конвертацію грошових коштів, яку організатори центру залишали собі, складала 6-10%.

Орієнтовний обіг проконвертованих коштів протягом 2015 року склав понад 100 млн. гривень, ймовірні втрати бюджету складають близько 16 млн. гривень.

Працівниками податкової міліції в містах Дніпропетровську та Дніпродзержинську проведено 17 обшуків в офісах, автомобілях та за місцями проживання фігурантів центру. Під час обшуків де вилучено 4 печатки, комп’ютерну техніку, електронні носії інформації, 4 роутери, мобільні телефони, планшет та фінансово-бухгалтерську документацію, що свідчать про протиправну діяльність.

На розрахункових рахунках СГД учасників конвертаційного центру заблоковано кошти у сумі 420 тис. гривень .

Слідчо-оперативні заходи тривають.

 

Викрито дніпропетровських підприємців, які не сплатили понад 3 млн. грн. податків

У Дніпропетровській області співробітники податкової міліції викрили керівників одного з підприємств, які ухилилися від сплатили понад 3,3 млн. грн. податків.

Як з’ясувалося, посадовці компанії, яка займається оптовою торгівлею побутовими електроприладами, змовившись з представниками двох інших фірм, під час імпорту товарів занижували їх митну вартість.

Товари надходили від нерезидентів з Польщі, Китаю та Об’єднаних Арабських Еміратів.

Такі дії дозволили злочинцям ухилитися від сплати ПДВ та митних платежів на суму 3 млн. 323 тис. гривень.

Наразі інформація про скоєння кримінального злочину за ч.5 ст. 27 (види співучасників) та ч.3 ст.212 (ухилення від сплати податків, зборів) внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань. 

 

Через митний пост «Дніпропетровськ – аеропорт» з початку року переміщено більше 100 тон вантажів

З початку 2015 року з дніпропетровського аеропорту за кордони держави здійснено виліт 1310 міжнародних авіарейсів, прийнято – 1319. Авіарейсами, крім пасажирів, перевезено більше 100 тонн вантажів. Експорт вантажів, які перетнули кордон України, склав 11 тон 389 кілограмів, експорт – 89 тон 249 кілограм.

Основна категорія товарів, які переміщуються авіаційним транспортом, це запчастини до літаків, лікарські засоби, обладнання та інструменти, косметичні вироби. У зоні діяльності митного посту «Дніпропетровськ – аеропорт», також розташована зона митного контролю для прибуття вантажів автомобільним автотранспортом, яким, як правило, через кордони України, переміщуються лікарські засоби і медичне обладнання, хімічна продукція (фарби, сполуки для виробництва фарб, поліпропілен), інструменти, ветеринарна вакцина та інше.

Лише у жовтні 2015 року вантажним відділом митного посту «Дніпропетровськ – аеропорт» перераховано до державного бюджету України 15 мільйонів 8 тисяч гривень, що на 5,3 відсотки більше відповідного періоду минулого року. На сьогодні, у середньому, щодоби митні платежі при переміщенні через митний пост «Дніпропетровськ – аеропорт» вантажів складає більше 750 тисяч гривень. При цьому, митне оформлення вантажів на митному посту носить нерегулярний характер. На експортно-імпортні переміщення через кордон вантажів авіатранспортом впливає вартість перевезення вантажів, сезонність поставок та ввезення тестових, незначних, видів товарів.

 

Електронний сервіс допоможе зібрати досьє на бізнес-партнера

Нікопольська ОДПІ нагадує, що на офіційному веб-порталі ДФС України продовжує працювати електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», за допомогою якого можна перевірити інформацію про надійність ділового партнера.

Сервіс дає змогу визначити статус перебування окремого платника податків на обліку в органі ДФС України, чи є платник банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою, а також його відповідність критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ.

Для того, щоб перевірити надійність ділового партнера, достатньо знати його код ЄДРПОУ або точну назву. Зазначена інформація вводиться в одне з полів і система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.

З липня 2014 року оновлення інформації щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

 

Для діалогу з платниками - контакт та саll –центри

Нікопольська ОДПІ нагадує, що для інформаційної підтримки та технічної допомоги платникам податків з питань надіслання ними в електронній формі податкової звітності та податкових накладних функціонує загальнодержавний call-центр, скористатись яким можна безкоштовно зі стаціонарного телефону за номером: 0-800-501-007 або електронною адресою:idd@sfs.gov.ua.

Від загальнодержавного call-центру платники податків можуть отримати такі послуги:

- консультації та інформаційно-довідкові послуги відповідно до Податкового та Митного кодексів України, законодавства з питань сплати єдиного соціального внеску та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, по телефону, з використанням електронної пошти, факсу, голосового автовідповідача; організує роботу та надання послуг електронного цифрового підпису

- розсилку на електронні адреси платників повідомлень про зміни в законодавстві з питань оподаткування, державної митної справи, єдиного соціального внеску та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС;

- організацію роботи сервісу "Пульс"; (044) 284 00 07

- організацію роботи зі зверненнями, що надійшли з державної установи "Урядовий контактний центр".

 

Щодо розміру податкової соціальної пільги у 2015 році

Нікопольська ОДПІ інформує, що статтею 169 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями визначено, що платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП) у розмірі, що дорівнює 100 відсоткам розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року – для будь-якого платника податку.

ПСП застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

Відповідно до пункту 1 розділу ХІХ «Прикінцеві положення» підпункт 169.1.1 пункту 169.1 статті 169 Кодексу набирає чинності з 1 січня 2016 року.

До 31.12.2015 для цілей застосування цього підпункту ПСП надається у розмірі, що дорівнює 50 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року, – для будь-якого платника податку.

Статтею 7 Закону України від 28.12.2014 №80-VIII «Про Державний бюджет України на 2015 рік» із змінами та доповеннями встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2015 року у розмірі 1218 гривень.

Таким чином, 100% ПСП у 2015 році становить 609 грн., 150% – 913,50 грн., 200% ПСП – 1218 грн. При цьому гранична сума доходу для застосування ПСП у 2015 році складає 1710 гривень.

 

Плату за другу вищу освіту можна включити до податкової знижки

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно пп. 166.3.3 Податкового Кодексу України, платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за результатами звітного податкового року фактично здійснені ним протягом такого року витрати на здобуття середньої професійної чи вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, який не одержує зарплати. При цьому така сума не може перевищувати розміру доходу, визначеного в абзаці першому пп. 169.4.1 ПК (у 2015 році — 1 710 грн.), у розрахунку на кожну особу, яка навчається, за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року.

До Переліку, затвердженого постановою КМУ від 27.08.10 р. № 796, зокрема, включено послуги з навчання студентів, курсантів для здобуття другої вищої освіти, крім випадків, коли право на безоплатне здобуття другої вищої освіти надано законодавством. Тож, як вважають у ДФС, здобуття другої вищої освіти є складовою вищої освіти, компенсацію вартості якої платник податку має право включити до податкової знижки з урахуванням обмежень, установлених пп. 166.3.3 ПК. Натомість надання спеціально облаштованих приміщень гуртожитків навчальних закладів для проживання осіб, які навчаються у відповідному навчальному закладі, належить до сфери житлово-комунальних послуг, що мають право надаватися закладами системи освіти. Тому сума коштів, сплачена платником податків за гуртожиток, не належить до послуг, що надаються у сфері освітньої діяльності, а отже, не підпадає під дію пп. 166.3.3 ПК.

 

Штрафні санкції скасовуються, якщо платник податків, самостійно сплатив суму податкового зобов’язання протягом 10 календарних днів!

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що пунктом 35 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями встановлено, що тимчасово, до 31 грудня 2016 року включно, платникам податків, обсяг доходів та/або операцій яких за попередній (звітний) рік складав менше 20 млн. гривень, штрафні (фінансові) санкції, нараховані на суму податкового зобов’язання, яку платник податків сплатив без оскарження податкового повідомлення-рішення у терміни, визначені цим Кодексом, скасовуються протягом 10 днів з дня сплати такого податкового зобов’язання у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Зазначена норма не застосовується у разі повторного протягом року визначення контролюючим органом суми податкового зобов’язання з одного й того самого податку або збору. При цьому у разі скасування штрафної санкції відповідне сплачене податкове зобов’язання не підлягає подальшому оскарженню.

Згідно із статтею 57 Кодексу у разі визначення грошового зобов’язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов’язаний сплатити нараховану суму грошового зобов’язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення.

Грошове зобов’язання платника податків – сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов’язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв’язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (стаття 14 Кодексу).

Отже, штрафні (фінансові) санкції скасовуються, якщо платник податків, відповідно до пункту 35 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу самостійно сплатив суму податкового зобов’язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення (без застосування процедури оскарження податкового повідомлення-рішення).

 

Оновлено реєстр РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Наказом Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України) від 29.10.2015 №829 затверджено у новій редакції Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі – наказ №829).

Відповідно до пункту 3 наказу №829 втратив чинність наказ ДФС України від 09.07.2015 №486 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій».

 

Право на податковий кредит – протягом 365 днів з дати складання податкової накладної

Нікопольська ОДПІ нагадує платникам ПДВ про те, що Законом України від 16 липня 2015 року № 643-VII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість", який набув чинності 29.07.2015р., змінено норми Податкового кодексу України, які визначають терміни включення до складу податкового кредиту податкових накладних, отриманих від постачальників та зареєстрованих в ЄРПН.

Пунктом 198.3 статті 198 Кодексу передбачено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п.193.1 ст. 193 Кодексу, протягом такого звітного періоду.

Згідно зі статтею 198 Кодексу у разі, якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

Таким чином, сума ПДВ, зазначена у податковій накладній (складеній як до 29.07.2015, так і після цієї дати), яка була своєчасно зареєстрована в ЄРПН, може бути включена до складу податкового кредиту протягом 365 календарних днів з дати складання такої податкової накладної. До набрання чинності Законом №643 податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг та своєчасно зареєстровані в ЄРПН, включалися до податкового кредиту того податкового (звітного) періоду, на який припадала дата їх складання.

 

Закупівлю сільгосппродукції у фізичних осіб слід оформляти документально

Нікопольська ОДПІ нагадує, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій, це встановлено ст. 9 Закону України від 16.07.1999р. №996 "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні". Так, закупівлю сільськогосподарської продукції у фізичних осіб можна оформити такими первинними документами: закупівельним актом або закупівельною відомістю. Зазначені документи  повинні містити, зокрема, такі дані: місце укладання угоди; прізвище, ім'я, по батькові продавця; найменування продукції, ціну одиниці продукції; обсяг проданої продукції; суму виплачених коштів; підпис продавця про отримання даних коштів.

Крім того, у цих документах слід також зазначити реєстраційний номер облікової картки платника податків - продавця сільськогосподарської продукції або серію та номер паспорта (якщо продавець через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та має відмітку у паспорті); реквізити Довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок (за наявності); загальну суму нарахованого доходу та суму утриманого при виплаті коштів податку на доходи фізичних осіб.

 

Відповідальність за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до них в ЄРПН

Нікопольська ОДПІ нагадує, що згідно зі статтею 1201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями порушення платниками ПДВ граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям – платникам ПДВ, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН, встановлених статтею 201 Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників ПДВ, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 Кодексу покладено обов’язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

При цьому згідно з пунктом 35 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу норми пункту 1201.1 статті 1201.1 не застосовуються при порушенні термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, складених до 1 жовтня 2015 року.

Пунктом 1201.2 статті 1201 Кодексу визначено, що відсутність з вини платника реєстрації податкової накладної, що підлягає наданню покупцю – платнику ПДВ, та розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН протягом 180 календарних днів з дати їх складання тягне за собою накладення на платників ПДВ, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 Кодексу покладено обов’язок щодо такої реєстрації, штрафу у розмірі 50 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в таких податковій накладній/розрахунку коригування.

Порядок застосування штрафних санкцій, передбачених статтею 1201, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

 

Закінчується термін надання податкової квартальної звітності

Нікопольська ОДПІ нагадує, що 9 листопада поточного року закінчується строк подання податкової звітності за третій квартал та дев’ять місяців 2015 року.

Звертаємо увагу на те, що неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку (податковий розрахунок за формою №1ДФ), тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень (пункт 119.2 статті 119 Податкового кодексу України (далі – Кодекс)).

Неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки і збори, податкових декларацій (розрахунків) тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (пункт 120.1 статті 120 Кодексу).

 

До уваги платників податку на прибуток

Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників податку на прибуток, що для забезпечення реалізації положень Податкового кодексу України (далі – Кодекс) до затвердження нової форми податкової декларації з податку на прибуток підприємств рекомендовано відображати об’єкти оподаткування та податкові зобов’язання з податку на прибуток за звітний період «три квартали 2015 року» у чинній на теперішній час декларації. При цьому для визначення суми об’єкта оподаткування та податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств за новими правилами рекомендовано використовувати проект декларації, розміщений на веб-порталі ДФС України, та подавати його разом із чинною декларацією, як доповнення.

 

До уваги платників єдиного внеску

Нікопольська ОДПІ нагадує, що Законом України від 17.09.2015 №704-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (далі – Закон №704), зокрема, перенесено підвищення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати з 1 грудня на 1 вересня 2015 року.

Роз’яснення щодо порядку нарахування (перерахування) єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку зі зміною з 01.09.2015 розміру мінімальної заробітної плати надані Державною фіскльною службою України (далі – ДФС України) у листі від 27.10.2015  №39474/7/99-99-17-13-01-17 «Про організацію роботи щодо єдиного внеску», який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:

http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/64676.html.

 

Про граничний термін сплати єдиного внеску, нарахованого за календарний квартал фізичними особами – підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Державною фіскальною службою України надано роз’яснення від 29.10.2015 №39858/7/99-99-17-03-01-17 (далі – лист) щодо граничного терміну сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), нарахованого за календарний квартал фізичними особами – підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування.

Так, на підставі законодавчих норм наголошено, що граничний термін сплати єдиного внеску фізичними особами – підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування – 19 число місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

У разі, якщо останній день сплати єдиного внеску припадає на вихідний, святковий день чи інший неробочий день, то останнім днем таких строків сплати єдиного внеску вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

 

Застосування адмінштрафів за порушення у сфері сплати єдиного внеску

Нікопольська ОДПІ інформує про те, що з 01.01.2015 набрав чинності Закон України від 28 грудня 2014 року № 77 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці" (далі - Закон № 77), яким внесено зміни, зокрема, до статті 165 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) щодо суб'єктів правопорушення та розмірів санкцій за правопорушення.

Відповідно до статті 26 Закону України від 8 липня 2010 року N 2464 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон № 2464) посадові особи платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), фізичні особи - підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, згідно із статтею 165 1 КУпАП несуть адміністративну відповідальність за:

порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску;

неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо єдиного внеску;

подання недостовірних відомостей, що використовуються в Державному реєстрі, інших відомостей, передбачених Законом № 2464 (суми адмінвідповідальності наведені в таблиці).

 

Про оподаткування ПДВ операцій з надання продавцем бонусу покупцю

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що оскільки мотиваційні та стимулюючі виплати (премії, бонуси, інші заохочення), що виплачуються офіційним дистриб'ютором (постачальником продукції (робіт, послуг)), зокрема, за точність закупівельних прогнозів, виконання узгодженого плану закупівель, дотримання асортименту товарів, спрямовуються на стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), такі витрати належать до маркетингових послуг.

При наданні продавцем винагороди (бонусу) покупцеві у зв'язку з досягненням певних об'ємів постачання товарів, придбаних у такого продавця, об'єктом оподаткування ПДВ є маркетингові послуги, що надаються покупцем, а мотиваційні та стимулюючі виплати при цьому є компенсацією вартості таких послуг.

Таким чином, у покупця при отриманні мотиваційних виплат (бонусів) від продавця у зв'язку з досягненням певних об'ємів постачання товарів, придбаних у такого продавця, виникають податкові зобов'язання з ПДВ на суму отриманих мотиваційних виплат (бонусів).

 

Оподаткування податком на додану вартість транспортно-експедиторської діяльності

Нікопольська ОДПІ роз’яснює, що платники податку можуть застосовувати у своїй діяльності Узагальнюючу податкову консультація про порядок оподаткування податком на додану вартість транспортно-експедиторської діяльності. Дана консультація затверджена Наказом ДПС України від 06.07.2012 р. N 610.

Дане роз’яснення містить наступне: у плату експедитору не включаються витрати експедитора на оплату послуг (робіт) інших осіб, залучених до виконання договору транспортного експедирування, на оплату зборів (обов'язкових платежів), що сплачуються при виконанні договору транспортного експедирування.

Отже, якщо під час організації перевезень вантажів за дорученням клієнта є необхідним отримання державних платних послуг від органів виконавчої влади, які в свою чергу звільняються від оподаткування ПДВ, то експедитор на дату визначення податкових зобов’язань з ПДВ відповідно до пункту 187.1 статті 187 Кодексу складає дві податкові накладні - одну на вартість експедиторських послуг із нарахуванням ПДВ за ставкою 20 відс., а другу на вартість державних платних послуг із застосуванням режиму звільнення від оподаткування.

Обидві податкові накладні підлягають обов’язковій реєстрації в ЄРПН.

 

Частково оподатковувані та звільнені операції на спецрежимі: складаємо декларацію з ПДВ

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ДФСУ в листі від 12.10.2015 р. № 21547/6/99-99-19-03-02-15 розглянула порядок нарахування податкових зобов'язань з ПДВ спецрежимним підприємством, яке в процесі ведення своєї господарської діяльності придбаває ресурси, які частково використовуються в оподатковуваних операціях та частково – у звільнених.

Якщо придбані для ведення господарської діяльності товари частково використовуються в оподатковуваних операціях (реалізація с/г продукції на території України), а частково у звільнених операціях (експорт с/г продукції), платник податку не пізніше останнього дня звітного періоду зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, скласти та зареєструвати зведену податкову накладну в ЄРПН на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час придбання таких товарів, яка відповідає частці їх використання у звільнених операціях.

Така податкова накладна включається спецрежимником до складу податкових зобов'язань декларації з ПДВ, за якою здійснюються розрахунки з бюджетом (рядок 1.1).

При цьому сума податкового кредиту, нарахована при придбанні товарів, призначених для часткового використання в оподатковуваних операціях та частково у звільнених операціях, і включена на дату їх придбання до складу податкового кредиту декларації 0121-0223 у повному розмірі, підлягає коригуванню на суму частки використання придбаних товарів у звільнених операціях.

Таке коригування відображається у рядку 16.3 податкової декларації 0121-0123 зі знаком «-» та в податковій декларації з ПДВ, за якою здійснюються розрахунки з бюджетом, зі знаком «+».

 

Чи звільняється від подання звітності з ПДВ ФОП – платник ПДВ у зв’язку з мобілізацією до Збройних сил України?

Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до вимог частини третьої статті 39 Закону України від 25.03.1992 №2232-XII «Про військовий обов’язок і військову службу» за громадянами України, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, не припиняється державна реєстрація підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців.

Разом з тим, з 08.06.2014 набрав чинності Закон України від 20.05.2014 №1275-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації», згідно з яким тимчасово мобілізовані на військову службу підприємці і самозайняті особи звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з ПДФО або ЄСВ за себе на весь період такої служби.

Вказані вище норми Закону №1275 застосовуються з першого дня мобілізації і протягом всього періоду мобілізації відповідно до Указу Президента України від 17.03.2014 №303 «Про часткову мобілізацію».

Таким чином, Законом №1275 фізичну особу – підприємця – платника ПДВ не звільнено від обов’язку нарахування, сплати ПДВ та подання звітності з ПДВ.

Разом з цим відповідно до статті 49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями передбачено, що за звітний період, в якому не виникають об’єкти оподаткування, або у разі відсутності показників, які підлягають декларуванню, податкова звітність не подається.

Таким чином, ФОП – платник ПДВ, мобілізований до Збройних сил України, за звітні періоди, в яких відсутні операції з постачання або придбання товарів/послуг та відсутні інші показники, які підлягають декларуванню, не зобов’язаний подавати податкову звітність з ПДВ.

 

Чи може страхувальник (роботодавець) подати поштою

повідомлення про прийняття працівника на роботу?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до норм постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 №413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до Постанови № 413, до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

- засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Постанова №413 не містить посилання на норми подання страхувальником повідомлення про прийняття працівника на роботу поштою.

 

Як оподатковується сума, отримана від продажу квартири

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст.121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується. Разом з тим, слід зазначити, що умова перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.

Що стосується доходу, отриманого платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об’єктів нерухомості, то такий дохід підлягає оподаткуванню за ставкою 5 відсотків бази оподаткування.

Тобто, у громадянина, у якого квартира перебуває у власності більше ніж 3 роки та це перший продаж у цьому році, дохід від продажу такої квартири не оподатковується.

Довідково повідомляємо, під час проведення операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомості між фізичними особами нотаріус посвідчує відповідний договір за наявності оціночної вартості такого нерухомого майна та документа про сплату податку до бюджету стороною (сторонами) договору та подає до контролюючого органу за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса інформацію про такий договір, включаючи інформацію про його вартість та суму сплаченого податку.

Порядок оподаткування операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна визначено статтею 172 Податкового Кодексу України.

Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 432 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar