Покров Среда 22.11.17, 06:30
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2015 » Октябрь » 20 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
21:56
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

ДФС підтримує конструктивний діалог з громадськістю

Про забезпечення контролю громадськості під час реформування Державної фіскальної служби України та удосконалення механізмів взаємодії Громадської ради при ДФС зі структурними підрозділами служби йшлося під час засідання активу цього консультативно-дорадчого органу 9 жовтня 2015 року.

З представниками Громадської ради спілкувались Голова ДФС Роман Насіров, його Перший заступник Сергій Білан та керівники структурних підрозділів ДФС.

Під час дискусії обговорювалися питання взаємодії ДФС та Громадської ради у напрямі удосконалення податкового, митного законодавства, а також реформування ДФС. Зокрема, представники Громадської ради відзначили оперативність надання ДФС запитуваної інформації та відсутність перешкод у інформаційному обміні зі службою.

На важливості об’єктивної оцінки громадськістю процесу реформування фіскальної служби наголосили керівники ДФС. Наразі, напрацьовуються правові механізми, за якими будуватиметься служба фінансових розслідувань, й представники Громадської ради висловили готовність надати свої пропозиції щодо реформування податкової міліції.

Під час зустрічі також обговорювалися питання визначення митної вартості, впровадження інституту уповноваженого економічного оператора, системи «Електронна митниця», функціонування електронної системи адміністрування ПДВ тощо.

 

ДФС та Рада бізнес-омбудсмена підписали меморандум про співробітництво та партнерство

Голова ДФС Роман Насіров, та Бізнес-омбудсмен Альгірдас Шемета, 12 жовтня 2015 року підписали Меморандум про партнерство та співробітництво між Державною фіскальною службою України та Радою бізнес-омбудсмена.

Відповідно до Меморандуму сторони співпрацюватимуть у напрямі забезпечення прозорості діяльності органів державної влади, сприяння зниженню рівня корупції та запобігання недобросовісній поведінці стосовно суб’єктів підприємництва в Україні.

«Наше завдання – побудувати конструктивний діалог, при якому бізнес та платники податків мають можливість не тільки звернутися, а й системно отримати допомогу у вирішенні проблем, які існували роками. Необхідно зробити так, щоб Державна фіскальна служба стала прикладом того, як центральні органи виконавчої влади повинні спілкуватися зі своїми фактичними клієнтами», - наголосив Роман Насіров.

У свою чергу Альгірдас Шемета відзначив, що офіс бізнес-омбудсмена розробляє системні рекомендації щодо адміністрування податків та інших найбільш болючих питань.

«Я думаю, що підписання цього меморандуму і подальше створення спільних експертних груп стане майданчиком, де всі наші рекомендації ми зможемо обговорити і запропонувати втілити їх в життя», - додав пан Шемета.

Вже наступного тижня почнуть працювати спільні групи експертів ДФС та офісу бізнес-омбудсмена за окремими напрямами, зокрема, щодо покращення адміністрування податків та удосконалення податкового та митного законодавства. Планується й залучення експертів до процесу реформування самої фіскальної служби.

 

Понад 4 млрд. грн. отримала Дніпропетровщина завдяки децентралізації

Дніпропетровщина вже відчуває переваги фінансової децентралізації, зазначив голова облдержадміністрації Валентин Резніченко під час виїзного засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету.

«За 9 місяців до місцевих бюджетів надійшло 8,8 млрд. грн. – майже на 30% більше, ніж торік. Чималу роль в цьому зіграли нові податки, які завдяки децентралізації залишаються на місцях. Це податок на прибуток та акциз», - розповів він. Очікується, що така позитивна динаміка збережеться до кінця року. «Близько половини додатково зароблених коштів ми направили на виплату заробітної плати та інші соціальні витрати. Все інше - на реалізацію інфраструктурних проектів», - сказав Валентин Резніченко.

За результатами роботи фіскальної служби України у 2015 році плануються надходження до Державного бюджету у сумі 480 мільярдів гривень, – про це на виїзному засіданні бюджетного комітету Верховної ради України повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.

У 2015 році значно зросли надходження до місцевих бюджетів і в Дніпропетровській області. «Розпочата процедура бюджетної децентралізації вже дала до бюджету Дніпропетровщини близько 4 мільярдів 400 мільйонів гривень» - повідомив Голова комітету Верховної ради України з питань бюджетної політики Андрій Павелко.

Крім бюджетних питань, розглянуто можливість фінансування в Дніпропетровській області автомобільних розв’язок і автомагістралей. «Дніпропетровська область єдина, яка має кордони відразу з сімома областями України. Тут формуються відразу п’ять транспортних потоків. І всі вони проходять через житлові райони Дніпропетровська. Для порівняння в Миколайові всього один транспортний потік, у Запоріжжі - два» - зазначив у своєму виступі колишній голова Дніпропетровської міської ради України, а нині народний депутат України Іван Куліченко.

Проте є вкрай важливі для області питання, які неможливо вирішити без допомоги центральної влади. Просити Кабмін врахувати їх при формуванні проекту бюджету України на наступний рік – таке рішення сьогодні в Дніпропетровську прийняли члени Комітету ВРУ з питань бюджету. Вони запропонують виділити області три субвенції з держказни: на утеплення багатоквартирних будинків, на новий електротранспорт та на реабілітацію бійців АТО.

 

У ДФС обговорили проблемні питання лікеро-горілчаної галузі

Актуальні питання функціонування сфери виробництва та реалізації лікеро-горілчаної продукції обговорювалися під час робочої зустрічі Першого заступника Голови ДФС Сергія Білана з представниками Асоціації «Укрводка», підприємств-виробників, реалізаторів та імпортерів алкогольних напоїв.

Перший заступник Голови ДФС поінформував учасників зустрічі про результати роботи ДФС у напрямі боротьби з незаконним виробництвом лікеро-горілчаних виробів та незаконним обігом спирту, незаконним переміщенням через митний кордон та незаконною торгівлею алкоголем. Він також відмітив позитивну динаміку у сплаті акцизного податку. У той же час Сергій Білан наголосив на неприпустимості використання схем мінімізації та нетипового експорту.

«Головне завдання – витримати баланс між забезпеченням платежів до бюджету та нормальним розвитком галузі. Важливими фактором у цьому напрямі є ефективна боротьба з нелегальними виробництвами та детінізація ринку лікеро-горілчаної продукції», - підкреслив Сергій Білан.

Учасники зустрічі домовилися про продовження діалогу з метою боротьби з незаконним обігом спирту, лікеро-горілчаних виробів, виробництвом та реалізацією контрафактної продукції. Зокрема, було вирішено створити спільні контактні групи для взаємодії у боротьбі з найбільш небезпечним сегментом тіньового ринку – виробництвом контрафактної продукції, яка несе загрозу життю та здоров’ю людей.

 

На 35 відсотків збільшилися надходження до бюджету від платників Дніпропетровщини

«За дев’ять місяців поточного року до зведеного бюджету платниками податків Дніпропетровської області направлено 55 мільярдів 427 тисяч гривень, що на 14 мільярдів 310 тисяч гривень або на 35 відсотків більше, ніж за аналогічний період минулого року», про це на прес-конференції для ЗМІ в інформаційному агентстві «МОСТ-ДНЕПР» повідомив радник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ігор Ломако.

До загального бюджету України надійшло 32,5 мільярдів гривень, що на 12,2 мільярдів гривень більше, ніж у минулому році. До єдиного загальнообов’язкового соціального внеску від платників податків області надійшло близько 14,3 мільярди гривень.

За словами Ігоря Ломаки: «Хоча на сьогодні в області вже сплачено близько 60 мільйонів гривень податку з задекларованих сум, але податківці і надалі, постійно, будуть проводити роботу по повному погашенню заборгованостей з задекларованого прибутку. Адже, по перше, всі ці кошти надходять до місцевих бюджетів. Тож, від них залежать зарплати бюджетників, соціальні виплати і виконання регіональних програм. А по друге, що навіть важливіше – це дотримання принципу рівності кожного при сплаті податку!».

«Область на Україні входить у п’ятірку найбільших платників податку: громадяни і підприємці в повній мірі наповнюють бюджети і країни, і області. Також, близько 3,2 мільярдів гривень доходу задекларували громадяни Дніпропетровської області під час кампанії «Декларування – 2015». Сплата податку до місцевого бюджету становить 62,5 мільйони гривень. Тож, хочеться висловити подяку громадянам і представникам бізнесу області, які сумлінно виконують свої обов’язки при сплаті податків» - підсумував виступ Ігор Ломако.

 

На Дніпропетровщині майже 100% платників ПДВ надають перевагу електронній звітності

Майже 100 відсотків платників ПДВ та 88,4 відсотків платників єдиного соціального внеску Дніпропетровської області прозвітували у вересні 2015 року в органи ДФС, скориставшись мережею Інтернет.

Так, із загальної кількості 17 тисяч 164 дніпропетровських платників податку на додану вартість, у вересні поточного року 17 тисяч 138 суб’єктів господарювання скористалися електронним сервісом ДФС, направивши звітність по e-mail. Це майже на 8 відсотків більше, ніж у вересні 2014 року і складає 99,85 відсотків від загальної кількості платників ПДВ Дніпропетровської області.

Також, у вересні 2015 року з 45 тисяч 232 платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування Дніпропетровщини 39 тисяч 982 платника прозвітували у фіскальні органи регіону засобами електронного зв’язку, що на 1 відсоток більше, ніж у вересні 2014 року.

«Більшість платників не тільки звикли до зручного електронного формату, але й упевнені в його майбутньому, адже електронна звітність економить не лише час платників, а й фінансові витрати. Це – європейський курс і сучасна світова практика», – переконана заступник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.

 

З початку року бізнес Нікопольщини оформив майже 800 ліцензій на роздрібну торгівлю алкоголем та цигарками

Як зазначив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун, з початку року від плати за ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами платниками перераховано до бюджету більше 3,3 млн.гривень. Так, на сьогодні з початку року в Нікопольському регіоні суб’єктам господарювання видано 793 ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Володимир Джавун нагадує, що відповідно до положень Податкового кодексу України реєстрація в контролюючих органах як платника податку суб’єкта господарювання, що здійснює діяльність з виробництва підакцизних товарів та/або імпорту алкогольних напоїв та тютюнових виробів, яка підлягає ліцензуванню, здійснюється на підставі відомостей щодо видачі такому суб’єкту відповідної ліцензій.

Отже, органи ліцензування, що уповноважені видавати ліцензії на зазначені види діяльності, зобов’язані надати контролюючому органу за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців інформацію про видані, переоформлені, призупинені або анульовані ліцензії в п’ятиденний строк з дня здійснення таких дій. Інші платники підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, проживання фізичних осіб – підприємців, не пізніше граничного терміну подання декларації акцизного податку за місяць, в якому розпочато господарську діяльність.

 

Понад 91 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб сплатили до Державного бюджету України платники Нікопольського регіону за дев’ять місяців поточного року

Головною темою брифінгу, що відбувся в Нікопольській ОДПІ стали надходження податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) до Державного та місцевого бюджетів.

Перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський поінформував, що до Державного бюджету платники Нікопольщини за січень-вересень 2015 року сплатили 91,1 мільйона гривень ПДФО. До місцевого бюджету надійшло понад 272 мільйона гривень податку.

Перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ розповів, що лише за вересень місяць суб’єкти господарської діяльності регіону сплатили 11,1 мільйон гривень та 2,2 мільйона гривень податку до Державного та місцевого бюджетів відповідно, - зазначив Володимир Малиновський.

Далі, перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ відмітив, що з 1 вересня поточного року набирають чинності положення Закону України від 17.07.2015 року № 653 «Про внесення зміни до статті 164 Податкового кодексу України щодо оподаткування пенсій інвалідів війни та деяких інших категорій осіб», згідно з якими на пенсії, призначені учасникам бойових дій у період Другої світової війни, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" не поширюється встановлений пп.164.2.19 статті 164 Податкового кодексу України порядок оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

Починаючи з 1 вересня 2015 року при нарахуванні та виплаті пенсій учасникам бойових дій у період Другої світової війни, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» податок на доходи фізичних осіб нараховуватись та утримуватись не буде.

 

Бізнес Нікопольщини сплатив майже 412 млн. гривень ЄСВ

Такі цифри озвучила начальник управління оподаткування доходів з фізичних осіб Юлія Пушко.

За словами посадовця, за січень-вересень 2015 року платниками Нікопольщини сплачено 411,8 млн. гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, у тому числі у вересні – 47,4 мільйонів гривень.

Як підкреслює Юлія Пушко, завдяки своєчасній сплаті єдиного внеску громадянам гарантується право на соціальний захист. Зокрема, соціальні гарантії для кожного на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, гідне пенсійне забезпечення та інші виплати.

Нагадаємо, що з 15 вересня 2015 року діють нові небюджетні рахунки 3719, відкриті на ім’я органів Державної фіскальної служби України для сплати коштів єдиного внеску та фінансових санкцій.

Платники Нікопольського регіону можуть отримати інформацію за телефонами 4-54-29 та 2-24-05.

 

Днями у Нікопольській ОДПІ проведено черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Право громадян на звернення». Начальник управління реєстрації платників та електронних сервісів Наталія Пироговська відповідала на запитання громадян.

Наводимо найбільш актуальні питання, які були порушені в ході проведення сеансів телефонного зв‘язку «гаряча лінія»:

Які дані необхідно зазначити, щоб залишити своє звернення?

Відповідь: При наданні звернення бажано назвати своє прізвище, ім’я, по-батькові (посаду, назву суб’єкта господарювання), місце проживання (адресу юридичної особи), та обов’язково зазначили назву органу податкової або митниці, з яким пов’язана подія, коли відбулась подія, прізвище, ім’я, по-батькові працівника відповідного відомства, в роботі якого вбачаються протиправні або корупційні дії, та суть проблеми.

Що відноситься до публічної інформації?

Публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Чи можливо одержати в органах Державної фіскальної служби інформацію про доходи іншої фізичної особи?

Відповідь: Відповідно до ст. 11 Закону України «Про інформацію», ст. 10 Закону України «Про доступ до публічної інформації» право доступу до інформації про фізичну особу має лише та особа, якої ця інформація стосується.

Крім цього, відповідно до пп.17.1.9 статті 17 Податкового кодексу України платник податків має право на нерозголошення контролюючим органом (посадовими особами) відомостей про такого платника без його письмової згоди та відомостей, що становлять конфіденційну інформацію, державну, комерційну чи банківську таємницю та стали відомі під час виконання посадовими особами службових обов’язків, крім випадків, коли це прямо передбачено законами.

Який строк розгляду Запитів на публічну інформацію?

Відповідь: Відповідь на Запит на публічну інформацію надається не пізніше п’яти робочих днів з дня його отримання відповідно до вимог статті 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Що таке запит на інформацію?

Відповідь: Відповідно до статті 19 Закону № 2939, запит на інформацію – це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

Які права громадянина при розгляді заяви чи скарги?

Відповідь: Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право:

- особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;

- ознайомитися з матеріалами перевірки;

- подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу;

- бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;

- користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;

- одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги;

- висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги;

- вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень.

 

У січні-вересні 2015 року до бюджету сплачено понад 132 млрд. грн. ЄСВ

Протягом січня - вересня поточного року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування склали майже 132 млрд. грн. Зокрема, у вересні до бюджету сплачено 15,3 млрд. грн. ЄСВ.

Єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

Нагадаємо, що з 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці”.

 

З початку 2015 року на потреби української армії надійшло майже 6,4 млрд. грн. військового збору

Протягом січня-вересня поточного року платники податків сплатили до державного бюджету 6 390,5 млн. грн. військового збору. Індикативні показники виконано на 114,4 відс.

У вересні 2015 року до зведеного бюджету України надійшло 778,2 млн. грн. військового збору, що складає 109,3 відс. виконання індикативного показника.

Довідково: військовий збір запроваджено із 3 серпня 2014 року. Його ставка складає 1,5 %. від об’єкта оподаткування.

Платниками збору є фізичні особи-резиденти, які отримують доходи як в Україні, так і за її межами, фізичні особи-нерезиденти, які отримують доходи в Україні, а також податкові агенти.

Для резидента об’єктом оподаткування збором є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи, отримані з джерел за межами України.

Об’єктом оподаткування нерезидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання).

 

З початку року сервісом «Пульс» скористались 576 мешканців Дніпропетровщини

Впродовж січня – вересня 2015 року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» звернулися 576 заявників Дніпропетровського регіону. Порівняно з відповідним періодом минулого року їх кількість збільшилась майже на 31%.

Зокрема, більше половини дзвінків стосувались питань, які виникають при поданні податкової звітності в електронному вигляді (300 звернень); щодо системи електронного адміністрування ПДВ звернулось 113 платників; з приводу організації роботи територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області – 110 платників; 24 звернення пов’язані з перевірками суб’єктів господарювання; 4 звернення – з антикорупційної тематики.

Усі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.

Нагадаємо, що інтерактивний сервіс «Пульс» приймає звернення платників податків з податкових та митних питань. Оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю та митного оформлення можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

 

За фіктивні оборудки дніпропетровське підприємство сплатило до бюджету 600 тисяч гривень

За матеріалами перевірки суб’єкта господарювання Дніпропетровщини, який займається оптовою торгівлею канцелярськими товарами працівники ГУ ДФС у Дніпропетровській області донарахували 600 тисяч гривень податкових зобов’язань разом із штрафними санкціями.

Ухиляючись від сплати податків, посадові особи підприємства проводили сумнівні фінансові оборудки, використовуючи фіктивних контрагентів. Зокрема, не підтверджено реальність здійснення господарських відносин із контрагентами: їх вид, обсяг, якість та розрахунки, а саме, встановлено відсутність об’єктів оподаткування, та неможливість реального здійснення платником операцій по ланцюгу постачання: контрагенти/постачальники – підприємство - контрагенти/покупці.

За результатами перевірки підприємство сплатило до бюджету всю донараховану суму - 600 тисяч гривень.

 

У Києві податкова міліція встановила факт ухилення від сплати податків на суму 10,5 млн. грн.

Співробітниками податкової міліції у м. Києві зареєстроване кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами підприємства, що здійснює діяльність у сфері оптової торгівлі хімічними продуктами.

Встановлено, що зазначені особи у 2013-2014 роках безпідставно завищили суму валових витрат та податковий кредит з податку на додану вартість за рахунок проведення безтоварних операцій з низкою підприємств з ознаками фіктивності.

Ці дії призвели до ухилення від сплати податків на суму 10,5 млн. грн.

Тривають слідчі дії зі встановлення кола осіб, причетних до скоєння зазначеного кримінального правопорушення.

 

Податковою міліцією у Києві вилучено велику партію продукції торгової марки Apple на суму понад 10 млн. грн.

Працівниками податкової міліції м. Києва у рамках операції «Рубіж-2015» та розслідування кримінального провадження за ст.212 КК України на підставі ухвал суду проведено обшуки торгових та складських приміщень низки Інтернет магазинів.

Під час обшуків вилучено близько 2 тисяч одиниць продукції торгової марки Apple, у тому числі більше 300 мобільних телефонів Iphone, 45 планшетів Ipad, 50 ноутбуків MacBook та комп’ютерів iMac, годинники Apple Watch, медіа плеєри iPod, медіа приставки та аксесуари.

Весь вилучений товар був ввезений на територію України з порушеннями податкового та митного законодавства.

Загальна вартість вилученої продукції складає понад 10 млн. грн.

Крім того, у ході проведення обшуків вилучено близько 100 одиниць продукції фірм Sony, Canon та Samsung (принтери, телевізори, ігрові приставки), яка, згідно інформації офіційних представників вказаних компаній, також ввезена поза митним контролем.

Тривають слідчі дії.

 

У Києві виявили факт ухилення від сплати 45,9 млн. грн. податків

Працівниками податкової міліції у м. Києві зареєстроване кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами підприємства, що здійснює діяльність у сфері надання послуг з експлуатації нерухомого майна.

З’ясувалося, що вказані посадовці у 2013-2014 роках при будівництві адміністративно-готельного та торгово-розважального центру безпідставно занизили суму валового доходу та завищили суму адміністративних витрат підприємства шляхом використання фіктивних інвестиційних угод.

Зазначені дії призвели до ухилення від сплати податків на суму 45,9 млн. гривень.

Тривають слідчі дії.

 

Податкова міліція викрила факт легалізації більше 70 млн. грн.

Співробітниками податкової міліції у м. Києві зареєстроване кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами підприємства, що здійснює діяльність у сфері оптової торгівлі зерном, необробленим тютюном, насінням i кормами для тварин.

Вказані посадові особи у 2015 році шляхом невідображення в податковій звітності операцій з купівлі-продажу насіння ріпаку ухилились від сплати податків на суму 11,6 млн. гривень.

Також, зареєстроване кримінальне провадження за ч.3 ст.209 КК України за фактом порушення чинного законодавства зазначеними посадовими особами.

З’ясувалося, що з метою приховування походження насіння ріпаку врожаю 2015 року вони оформили його реалізацію фіктивному експортеру, чим вчинили незаконні дії, спрямовані на легалізацію 70 млн. 63 тис. гривень.

Слідчі дії тривають.

 

Податковий календар на жовтень 2015 року

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 20 жовтня останній день

подання:

- декларації з ПДВ за вересень 2015 року платниками, в яких податковий період дорівнює календарному місяцю;

- декларації акцизного податку за вересень 2015 року;

- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за вересень 2015 року платниками, які обрали місячний період звітування, та за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі у вересні 2015 року;

- податкової декларації зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності за вересень 2015 року;

- звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів за вересень 2015 року;

сплати:

- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахованого з доходу за вересень 2015 року (крім гірничих підприємств);

- авансового внеску з єдиного податку за жовтень 2015 року платниками 1-ї та 2-ї груп;

- доплати (за потреби) податкового зобов’язання з акцизного податку на тютюнові вироби після реалізації тютюнової продукції.

 

Оновлені довідники податкових пільг станом на 01.10.2015

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Державна фіскальна служба України оновила довідники пільг станом на 01.10.2015:

- Довідник №76/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;

- Довідник №76/2 інших податкових пільг.

Оновлені довідники податкових пільг станом на 01.10.2015 розміщені на головній сторінці офіційного веб-порталу (sfs.gov.ua) у розділі «Довідники» (підрозділ «Довідники пільг»).

 

Взаємна адміністративна допомога в податкових справах

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Державна фіскальна служба України листом від 15.09.2015 №34020/7/99-99-12-01-03-17 інформує про актуалізований перелік країн та юрисдикцій, на які поширюється дія Конвенції про взаємну адміністративну допомогу в податкових справах (станом на 01.09.2015).

Перелік країн розміщено за адресою:

http://sfs.gov.ua/diyalnist-/mijnarodne-/chinni-dvostoronni-mijuryado/217024.html

 

До уваги суб’єктів господарювання, які перевозять товари до/з неконтрольованої території

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що довідкова інформація з питань оформлення заяв на внесення до переліків суб’єктів підприємницької діяльності та груп товарів на перевезення до неконтрольованої території (з неконтрольованої території) залізничним транспортом надається за телефонами +380663380880, +380444651326, +380444651327.

 

До уваги платників податку на прибуток: закриті рахунки з обліку надходжень до бюджетів авансових внесків

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у зв’язку із внесенням змін до бюджетної класифікації наказом Міністерства фінансів України від 20.07.2015 №651 «Про затвердження змін до бюджетної класифікації» у частині виключення кодів, передбачених для обліку надходжень авансових внесків з податку на прибуток підприємств, Державною казначейською службою України 06.10.2015 здійснено закриття рахунків з обліку надходжень до бюджетів авансових внесків з податку на прибуток підприємств.

Враховуючи викладене, перерахування сум авансових внесків з податку на прибуток підприємств повинно здійснюватися платниками на бюджетні рахунки за кодами бюджетної класифікації, передбаченими для обліку податку на прибуток підприємств.

 

ПОВІДОМЛЯЄМО ФІЗИЧНИХ ОСІБ – ПІДПРИЄМЦІВ, ЯКІ ПРАЦЮЮТЬ НА СПРОЩЕНІЙ СИСТЕМІ, ЩО ТЕРМІН СПЛАТИ ЄСВ ЗА ІІІ КВАРТАЛ - 19 ЖОВТНЯ 2015 РОКУ

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платники єдиного внеску, фізичні особи – підприємці, що сплачують єдиний податок зобов’язані ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Відповідно до ст. 530 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV якщо у зобов’язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Таким чином, граничний термін сплати ЄСВ за себе ФОП, які застосовують спрощену систему оподаткування – 19 жовтня.

У разі якщо останній день строків сплати ЄСВ припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати ЄСВ вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

 

До уваги платників податку на прибуток щодо обліку прибутку, звільненого від оподаткування!

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що наказом Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України) від 30.04.15 №325 затверджена Узагальнююча податкова консультація щодо обліку прибутку, звільненого від оподаткування відповідно до вимог пунктів 154.8 та 154.9 статті 154 Податкового кодексу України (далі – Узагальнююча консультація №325).

Пункти 154.8 та 154.9 статті 154 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) передбачають розрахунок та облік прибутку, що звільняється від оподаткування, у межах фактичних витрат, що не перевищують загальну річну суму, визначених інвестиційними програмами.

Ведення окремого обліку доходу (прибутку) та витрат, пов’язаних з отриманням такого доходу (прибутку) з метою застосування пунктів 154.8 та 154.9 статті 154 Кодексу, відповідно до пункту 152.11 статті 152 Кодексу не передбачається.

Сума прибутку, що звільняється від оподаткування, відповідно до пунктів 154.8 і 154.9 статті 154 Кодексу відображається у додатку ПЗ до податкової декларації з податку на прибуток підприємства (далі – декларація). У рядку 09 таблиці 1 додатка ПЗ до декларації платники, що користуються пільгами згідно з пунктами 154.8 та 154.9 статті 154 Кодексу, зазначають суму прибутку, звільненого від оподаткування, а у рядках А1, А2, А3 цієї таблиці здійснюють прокреслення.

 

Підприємець — платник єдиного податку третьої групи при перевищенні в 2015 р. обсягу доходу 1 млн. грн. повинен застосовувати РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що РРО не застосовуються платниками єдиного податку другої і третьої груп (фізичні особи — підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. грн. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн. грн. застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим.

Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, що настає за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

У разі перевищення у січні — вересні 2015 р. обсягу доходу понад 1 млн. грн. при здійсненні господарської діяльності фізична особа — підприємець — платник єдиного податку третьої групи з 01.10.2015 р. зобов’язана застосовувати РРО або перейти на використання винятково безготівкових розрахунків.

Зазначена норма передбачена п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України..

 

Неприбуткова організація у раці нецільового використання коштів втрачає статус неприбутковості

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у разі недотримання неприбутковою організацією вимог до її функціонування, зокрема, стосовно цільового використання коштів, така неприбуткова організація зобов’язана подати у термін, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку року по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення, та зазначити суму самостійно нарахованого податкового зобов’язання з податку на прибуток.

Податкове зобов’язання розраховується, виходячи із суми операції нецільового використання коштів.

Така неприбуткова організація виключається контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

З першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення, до 31 грудня податкового (звітного) року неприбуткова організація зобов’язана щоквартально подавати до контролюючого органу квартальну фінансову і податкову звітність (з наростаючим підсумком) з податку на прибуток та сплачувати податок у термін, визначений для квартального періоду.

З наступного податкового (звітного) року така неприбуткова організація подає фінансову і податкову звітність та сплачує податок на прибуток у порядку, встановленому ст. 57 ПКУ для неприбуткових організацій - платників податку на прибуток.

Зазначений порядок визначений пп. 133.4.3 ст. 133 Податкового кодексу України.

 

Щоб мати статус неприбуткової організації треба відповідати низці вимог

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація, що одночасно відповідає таким вимогам:

- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій;

- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

- установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб;

- установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду, або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).

Також варто зауважити, що доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Така законодавча норма передбачена відповідно до Закону України від 17 липня 2015 року № 652-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій”.

 

Відображення в декларації з ПДВ податкових накладних, які не були включені до податкового кредиту

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у разі якщо платник ПДВ не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної.

До 29.07.2015 (дата набрання чинності Закону України від 16.07.15 № 643 – VIII) зазначений термін становив 180 календарних днів.

Податкові накладні/розрахунки коригування, які станом на 29.07.2015 року не зареєстровані в ЄРПН, та по яких станом на вказану дату сплинув граничний термін їх реєстрації в ЄРПН (з дати їх складання минуло 180 календарних днів), не можуть бути зареєстровані в ЄРПН після 29.07.2015 року та включені до складу податкового кредиту.

Отже, якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних він має право включити таку суму до складу податкового кредиту протягом 365 календарних днів у складі податкової декларації з ПДВ за відповідний звітний період, але не раніше її реєстрації в ЄРПН.

Зазначена норма визначена п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України.

 

Дохід у юридичної особи - платника єдиного податку третьої групи, якщо основний засіб реалізується з частковою оплатою

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів у грошовій (готівковій або безготівковій) формі.

При продажу основних засобів юридичними особами - платниками єдиного податку дохід визначається як сума коштів, отриманих від продажу таких основних засобів.

Якщо основні засоби продані після їх використання протягом 12 календарних місяців з дня введення в експлуатацію, дохід визначається як різниця між сумою коштів, отриманою від продажу таких основних засобів, та їх залишковою балансовою вартістю, що склалася на день продажу.

Отже, якщо при продажу основного засобу підприємство-платник єдиного податку третьої групи отримує частину договірної вартості проданого основного засобу, то до складу доходу такого платника включається:

- фактично отримана сума коштів на дату її отримання, якщо основний засіб використовувався платником менше року;

- позитивна різниця між отриманою сумою (частиною договірної вартості) та добутком залишкової балансової вартості основного засобу і результатом ділення цієї частини на договірну вартість такого фонду, якщо основний засіб використовувався платником більше року.

Порядок формування доходу платником єдиного податку - юридичною особою визначений  п. 292.2 та п. 292.6 ст. 292 ПК Податкового кодексу України.

 

Складання розрахунку коригування до податкової накладної якщо після постачання товарів/послуг змінюється їх вартість

Нікопольська ОДПІ повідомляє, якщо після постачання товарів/послуг здійснюється зміна їх вартості, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної.

Розрахунок коригування складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка видана їх отримувачу - платнику ПДВ, підлягає реєстрації в ЄРПН:

- постачальником товарів/послуг, якщо передбачається збільшення їх вартості;

- отримувачем товарів/послуг, якщо передбачається зменшення їх вартості, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу. При цьому постачальник має право зменшити суму податкових зобов’язань за таким розрахунком коригування після його реєстрації в ЄРПН.

Якщо після постачання товарів покупець уже не має статусу платника ПДВ, така особа втрачає право на коригування податкового кредиту, сформованого в період його реєстрації платником ПДВ, і як наслідок відсутні підстави для складання розрахунку коригування на такого покупця.

Якщо після анулювання реєстрації покупця платником ПДВ відбувається збільшення суми компенсації вартості поставлених товарів, то постачальник на дату такого збільшення складає нову податкову накладну на суму такого збільшення, в якій у графі ”Код отримувача” проставляє умовний Індивідуальний податковий номер покупця ”100000000000”, в графі «Особа (платник податку) - продавець» зазначається «Неплатник».

Зазначена норма визначена п. 192.1 ст.192 Податкового кодексу України.

 

Ненарахування, неутримання та несплата ПДФО тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що до податкових агентів, які здійснюють ненарахування, неутримання та/або несплату (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, застосовується накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Дії, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше,  тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Варто зауважити, що відповідальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виникає внаслідок вчинення таких дій, та обов'язок щодо погашення такого податкового боргу покладається на податкового агента.

Також інформуємо, що вищезазначені штрафи не застосовуються, коли ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб самостійно виявляється податковим агентом при проведенні перерахунку, передбаченого пунктом 169.4 статті 169 ПКУ, та виправляється в наступних податкових періодах протягом податкового (звітного) року.

Додатково повідомляємо, що така законодавча норма і порядок передбачені відповідно до пункту 127.1 статті 127 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

 

Особливості подання Податкової декларації екологічного податку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 25 вересня 2015 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України 17.08.2015 року № 715 "Про затвердження форми Податкової декларації екологічного податку".

Разом з цим, п. 46.6 ст. 46 Податкового кодексу України встановлено, що до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Отже, Податкова декларація екологічного податку за III квартал 2015 року подається за формою, затвердженою наказом ДПА України від 24.12.2010 року № 1010 "Про затвердження форми Податкової декларації екологічного податку", а за IV квартал 2015 року та наступні податкові періоди - за новою формою, затвердженою Наказом № 715.

 

Щодо розрахунків за експортно-імпортними операціями у сфері ЗЕД

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що починаючи з 4 вересня 2015 на період до трьох місяців розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів (робіт, послуг), здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів. Це передбачено пунктом 1 постанови Правління Національного банку України від 3 вересня 2015 року № 581 «Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України» (далі – постанова № 581). Постанова набрала чинності з 4 вересня 2015 року та діє до 4 грудня 2015 року включно.

Відповідно до змін, внесених Законом України від 6 листопада 2012 року № 5480-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення інструментів впливу на грошово-кредитний ринок» до Закону України від 23 вересня 1994 року № 185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», які набрали чинності з 17 листопада 2012 року, Національний банк України має право запроваджувати на строк до шести місяців інші строки розрахунків, ніж ті, що визначені ч. 1 ст. 1 та ст. 2 Закону № 185.

 

Готівкові розрахунки за оренду нерухомого майна: чи застосовувати РРО?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Закон України від 6 липня 1995 року N 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, дія якого поширюється на всіх суб'єктів господарювання та їх господарські одиниці, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Згідно з п.1 ст. 3 Закону № 265 при готівкових розрахунках за послуги з надання в оренду нерухомого майна, при оплаті комунальних послуг за договором оренди суб'єкти господарювання зобов’язані застосовувати РРО.

Така вимога не поширюється на підприємців-платників єдиного податку третьої групи з обсягом доходу протягом календарного року менше 1 млн. грн.

Якщо ж суб'єкт господарювання не бажає застосовувати РРО, тоді розрахунки з ним за оренду треба вести виключно через банківські установи. І саме – орендарі перераховувати гроші на його розрахунковий рахунок.

Детальна інформація викладена у листі ДФС України від 10.07.2015 № 14505/6/99-99-22-07-03-15 «Щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій».

 

Сплата єдинниками-юрособами земельного податку в разі надання земельних ділянок у користування

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що юридична особа – власник вільної від забудови земельної ділянки, що є платником єдиного податку третьої групи, у разі передачі в оренду цієї земельної ділянки іншому суб’єкту господарювання, не є платником земельного податку, оскільки земельна ділянка використовується платником єдиного податку в господарській діяльності з метою отримання доходу.

У разі передачі земельної ділянки за договором емфітевзису, сервітуту, суперфіцію власник земельних ділянок - платник єдиного податку третьої групи земельний податок не сплачує за умови одержання доходу у виді плати за користування такою земельною ділянкою, яка встановлена договором емфітевзису, сервітуту, суперфіцію.

У разі передачі земельних ділянок в користування іншому суб’єкту господарювання за договором оренди, а також за договорами емфітевзису, сервітуту, суперфіцію, земельний податок власником земельних ділянок - платником єдиного податку четвертої групи сплачується на загальних підставах оскільки такі земельні ділянки використовуються платником не для ведення сільськогосподарського товаровиробництва.

Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 690 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar