Покров Понедельник 23.10.17, 07:08
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2015 » Август » 18 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
17:14
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Роман Насіров: Ми повинні напрацювати зміни, які комплексно поліпшать умови ведення бізнесу

Державна фіскальна служба та платники податків мають спільно працювати над поліпшенням умов ведення бізнесу. Про це Голова ДФС Роман Насіров заявив сьогодні, 13 серпня, під час круглого столу на тему: „СЕА ПДВ в повному режимі: перші підсумки”, який відбувся в Українському союзі промисловців і підприємців.

За підтримки бізнесу, в тому числі, членів УСПП, вдалося ухвалити Закон України від 16 липня 2015 р. №643-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість” та вже імплементувати додаткові необхідні зміни, які були зроблені в системі 10 днів тому.

„Ми вже бачимо результати нашого діалогу, - зазначив Роман Насіров. – Але процес покращення не закінчився. Нам разом із вами, платниками податків, потрібно рухатися далі в бік удосконалення не тільки цієї системи, а й напрацювання інших подібних систем для більш  ефективного процесу сплати податків”.

У ДФС зроблено вже чимало для мінімізації діяльності нелегального бізнесу в Україні взагалі. Це стосується як боротьби з „податковими ямами”, контрабандою, так і контролю за реалізацією та обігом підакцизних товарів та іншими схемами ухилення від сплати податків.

„Для уникнення можливості маніпулювання з ПДВ ми здійснюємо постійний моніторинг, щоб бути впевненими, що СЕА не має так званих дірок. І досі проблем у нас не виникало”, - поінформував керівник відомства.

Як наслідок, сьогодні виписати класичній „податковій ямі” податкову накладну не можливо, хоча такі спроби є. Буквально на цьому тижні на Київщині працівники ДФС упередили спробу підприємства зареєструвати податкову накладну за фіктивними операціями на 43 млрд. грн.

Остаточно ж, за прогнозами податківців, повністю вичистити незрозумілий податковий кредит, який існував у системі, реально у жовтні-листопаді 2015 року.

Нині у ДФС завершується розробка пропозицій щодо змін до Податкового кодексу, які невдовзі буде подано Міністерству фінансів України.

„Це можна назвати змінами до кодексу, маленькою реформою чи просто податковою реформою. Нам потрібно багато чого змінити в адмініструванні акцизного податку, ренти, ЄСВ, ПДФО, доопрацювати податок на прибуток. Головне, що ми дуже часто чуємо від бізнесу: повинні бути зрозумілі рівні умови. Не можна, щоб комусь вдавалося працювати „по-чорному”, а всі інші мають за нього сплачувати податки”, - переконаний Голова ДФС.

У свою чергу президент УСПП Анатолій Кінах заявив про готовність представників бізнесу до діалогу. „Нам потрібно на постійній основі шукати рішення, які відповідатимуть як законам економіки, фінансів, так і інтересам української держави і суспільства, - зауважив він. - Ми впевнені що такий діалог є дуже важливим в усіх аспектах, починаючи від довіри і закінчуючи спільними кроками щодо виходу з кризи”.

 

Боротьба з митними правопорушеннями

13 серпня у медіа-центрі “ДНЕПР ПОСТ” відбулася прес-конференція “Боротьба з митними правопорушеннями” за участі начальника відділу провадження у справах про порушення митних правил управління аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Дніпропетровської митниці ДФС Віталія Аксютіна.

Віталій Аксютін повідомив, що протягом січня-липня 2015 року в Дніпропетровській митниці ДФС заведено 52 справи про порушення митних правил на суму 7 млн 526 тис. 174 грн.

«У січні-липні 2015 року судом розглянуто 17 справ, з яких:

- застосовано конфіскацію у 6 справах на суму 298 290 грн;

- не застосовано конфіскацію у 7 справах з накладенням судом штрафів на суму 282 тис. 996 грн.

У поточному році накладено штрафів митницею у 32 справах на суму 387 191 грн, стягнуто штрафів митницею та судом на суму 401 271 грн.».

Почастішали випадки порушення громадянами України зон митного контролю та незаконного вивезення валюти. «Нами виявлені прецеденти, коли в гривневому еквіваленті було вивезено 2 млн грн валюти. Всі факти зафіксовані, за ними триває вровадження. Також, з настанням літа на Дніпропетровщині одними з найпопулярніших контрабандних товарів стали фільтри для води і сільськогосподарська техніка» - зазначив Віталій Аксютін.

Всього в ДФС знаходиться конфіскованих митницею товарів на суму  8 315 657 грн.

Також, з початку року за постановами суду та митниці перераховано штрафів на суму 401 271 грн.

"За січень-липень 2015 року спільно з правоохоронними органами було проведено 30 спільних заходів, в тому числі з представниками Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську, Управління СБУ у Дніпропетровській області, УВБ ГУ ДФС в Дніпропетровській області, за результатами яких заведено 4 справи про ПМП за ст. 468 МКУ" - відмітив Віталій Аксютін.

 

Надходження єдиного податку до місцевого бюджету Нікопольщини

За словами начальника управління доходів і зборів з фізичних осіб Юлії Пушко, за сім місяців 2015 року до місцевого бюджету надійшло 21,4 млн. грн., або 6,3 відс. від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів, проти минулого року надходження зросли на 6,5 млн. грн., темп росту 143,3 відсотків.

Нікопольська ОДПІ нагадує, що платники єдиного податку першої - третьої груп повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій).

Отже, розраховуватися платникам єдиного податку першої - третьої груп необхідно тільки грошовими коштами (бартер, взаєморозрахунки для них є неприйнятними).

Разом з тим, платники єдиного податку четвертої групи (на відміну від інших груп) можуть проводити розрахунки також у негрошовій формі.

Зазначена норма визначена п. 291.6 ст. 291 Податкового кодексу України.

 

Управління власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє

Працівники управління власної безпеки Головного управління ДФС у Дніпропетровській області з початку року перевірили 325 кандидатів на державну службу.

Також, за сім місяців 2015 року співробітниками управління ВБ ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено 144 службових розслідувань та перевірок, за результатами яких встановлено 82 факти порушень вимог діючих законодавчих та нормативно-правових документів.

За матеріалами управління власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області розпочато 38 кримінальних проваджень, у тому числі 6 за одержання незаконної винагороди; винесено 53 подання керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 26 працівників служби.

З метою упередження корупційних правопорушень, на постійній основі здійснюються заходи профілактично-виховного характеру: проведено 252 лекції, тематичних бесід в колективах структурних підрозділів ДФС регіону.

Нагадуємо, що інформацію про випадки порушення прав підприємців та громадян, з ознаками корупційних дій, прояви громадян, які видають себе за податківців, неправомірні дії чи бездіяльність працівників ГУ ДФС та Дніпропетровської митниці, а також про проблеми, які виникають під час митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, можна повідомляти на сервіс ДФС України «Пульс» за цілодобовим телефоном: (044) 284-00-07.

 

На Дніпропетровщині викрито махінації підприємства на суму понад 8 млн. гривень

У Дніпропетровській області працівниками податкової міліції зареєстровані кримінальні провадження за ч.2 ст.209, ч.5 ст.191, ч.3 ст.212 КК України за фактами легалізації коштів, отриманих злочинним шляхом, та ухилення від сплати податків посадовими особами одного з підприємств.

З’ясувалося, що посадовці підприємства, яке здійснює діяльність у сфері дослідження і експериментальних розробок, безпідставно отримали від державних та комунальних підприємств 6 млн. гривень. Отримані кошти в подальшому були легалізовані шляхом внесення до статутного фонду одного з підприємств та перерахування у вигляді фінансової допомоги на розрахункові рахунки іншого підприємства.

Крім цього, злочинці документально оформили низку нікчемних операцій з фіктивними суб’єктами підприємницької діяльності, що призвело до ухилення від сплати податків на суму 2,4 млн. гривень.

Тривають слідчі дії зі встановлення кола осіб, причетних до скоєння зазначеного кримінального правопорушення.

 

Територіальними органами ДФС Дніпропетровської області надано понад 141 тисячу адміністративних послуг

Протягом семи місяців 2015 року Центрами обслуговування платників органів ДФС Дніпропетровщини було надано більше 141,7 тисячі адміністративних послуг.

З початку року майже половину наданих адмінпослуг зайняла видача карток платника податків і внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки – понад 67,3 тисяч послуг. Також, фахівці Центрів надали майже 16 тисяч довідок про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, зареєстрували 13,7 тисяч книг обліку розрахункових операцій, платники отримали майже 8,3 тисяч витягів з реєстру платників єдиного податку тощо.

З метою вивчення рівня ефективності та якості надання послуг у Центрах обслуговування платників Дніпропетровської області, фахівцями фіскальної служби проводяться письмові опитування за допомогою розташованої біля модератора ЦОП скриньки пропозицій та побажань. Так, за січень – липень 2015 року через такі скриньки отримано 3666 письмових анкет, в яких платниками надано позитивну оцінку роботи Центрів обслуговування платників.

Загалом, в органах ГУ ДФС у Дніпропетровській області створено та працюють 37 Центрів обслуговування платників. Діяльність центрів обслуговування платників у Дніпропетровській області забезпечує 352 працівника структурних підрозділів та акредитованого Центру сертифікації ключів, які надають платникам Дніпропетровщини широкий спектр адміністративних, інформаційних та консультативних послуг.

 

Громадяни Дніпропетровської області подали майже 46 тисяч декларацій про майновий стан і доходи

Станом на перше серпня поточного року за підсумками декларування громадянами доходів, отриманих у 2014 році, кількість поданих декларацій про майновий стан і доходи становить майже 46 тисяч на загальну суму 3,2 мільярда гривень. До бюджету за результатами декларування надійде 71,1 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, а це на 14,2 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Найбільше надійшло декларацій про доходи від отримання спадщини (4916 на загальну суму 690,5 млн. грн.), від продажу рухомого або нерухомого майна (745 на загальну суму 420,8 млн. грн.). Іноземний дохід в розмірі 85,5 млн. грн. задекларували 225 мешканців Дніпропетровського регіону.

Наразі, про понадмільйонні статки повідомили 282 громадянина області. За результатами декларування вони сплатять 17,9 млн. грн.

Разом з тим, 7686 мешканців Дніпропетровської області заявили про право на податкову знижку. За результатами поданих декларацій вони отримають 8,1 млн. грн.

 

Податковою міліцією викрито незаконне придбання майнового комплексу за завищеними цінами

Працівниками податкової міліції Донецької області зареєстровано кримінальне провадження за ч.2 ст.15 і ч.5 ст.191 КК України відносно посадових осіб підприємства.

Як з’ясувалося, посадовці у 2015 році, зловживаючи службовим становищем, з порушенням термінів декларування, відобразили в податковій звітності операції з придбання майнового комплексу енергомеханічного заводу за завищеною вартістю та скоїли замах на відшкодування з державного бюджету ПДВ на суму 44,1 млн. гривень.

 

Податкова міліція викрила факт незаконної легалізації 192 млн. гривень

Працівниками податкової міліції міста Києва зареєстровано кримінальне провадження за ч.3 ст.209 КК України за фактом легалізації (відмивання) грошових коштів та іншого майна підприємством, яке здійснює діяльність у сфері управління фондами.

Встановлено, що підприємство у 2015 році незаконно вивело з власності банку частину цілісного майнового комплексу по переробці сої (Херсонська область, м. Нова Каховка) вартістю 192 млн. грн. та в подальшому його легалізувало шляхом документального оформлення продажу компанії нерезиденту підприємства (Британські Віргінські острови).

 

За сім місяців 2015 року до бюджету сплачено 102,5 млрд. ЄСВ

Протягом січня – липня поточного року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування склали 102,5 млрд. грн. Зокрема, у липні до бюджету сплачено 16,5 млрд. грн. цього податку.

Нагадаємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

 

Розпочата процедура погашення боргу ПАТ «Укрнафта»

За дорученням Прем’єр-міністра України з метою погашення податкового боргу Державною фіскальною службою України розпочата процедура погашення боргових зобов’язань ПАТ «Укрнафти».

Компанія є одним з найкрупніших боржників перед бюджетом України. Борг компанії накопичувався з серпня минулого року. Загальна сума боргу становить більше 9 млрд. Більша частина боргу сформувалася за рахунок несплати рентних платежів, а також ПДВ та податку на прибуток.

Процедура погашення боргу компанією наразі в процесі обговорення та буде оголошена після погодження між сторонами.

 

З початку 2015 року ДФС видано 450,5 тис. електронних ключів

Протягом січня – липня 2015 року Акредитованим центром сертифікації ключів ДФС видано 450,5 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів. Більшість з них отримали фізичні особи – 226,1 тис. ключів. У свою чергу, юридичним особам видано майже 224,4 тис. сертифікатів.

Послугами Центру за сім місяців поточного року скористались понад 153,8 тис. клієнтів. У тому числі майже 103,3 тис. фізичних та майже 50,6 тис. юридичних осіб.

На сьогодні Центр обслуговує понад 3,6 млн. посилених сертифікатів відкритих ключів.

Надання зазначеної послуги сприяє розвитку електронних сервісів фіскальної служби. Адже за допомогою ключів електронного цифрового підпису, виданих Центром, платники мають змогу звітувати он-лайн не тільки до органів ДФС, а й до органів Держстату та Пенсійного фонду.

Нагадаємо, що отримати посилений сертифікат можна у відділенні акредитованого Центру сертифікації ключів ДФС.

 

Податковою міліцією м. Києва встановлено факт незаконної легалізації 423,2 млн. гривень

Працівниками податкової міліції м. Києва зареєстровано кримінальне провадження за ч.3 ст.209 КК України за фактом незаконної легалізації грошових коштів громадянами, які протягом 2013-2015 років провели низку фінансових операцій за участю банків.

Зазначені особи знімали кошти з рахунків та зараховували безготівкові кошти у якості кредиту під виглядом надання фінансової допомоги. За вказаний період у такий спосіб було легалізовано коштів на загальну суму 423,2 млн. гривень.

Тривають слідчі дії зі встановлення кола осіб, причетних до скоєння зазначеного кримінального правопорушення.

 

На Київщині упереджено спробу незаконного формування ПДВ на суму 7,2 млрд. гривень

У Київській області податкова міліція спільно із співробітниками прокуратури викрили одну з найбільших схем з формування незаконного ПДВ на суму 7,2 мільярда гривень.

Для злочинної діяльності «тіньовики» створили розгалужену мережу з 17 фіктивних, транзитних та реальних підприємств. Використовуючи їхні реквізити та рахунки злочинці здійснили спробу зареєструвати податкові накладні з відвантаження на адресу однієї з компаній 5 млн. тонн сої на суму 43 мільярди 428 мільйонів гривень. Однак спроба була вчасно заблокована  працівниками податкової міліції.

При цьому, за даними Міністерства аграрної політики і продовольства, загалом по країні урожай сої з 2014-го по 2015 рік становив 3,9 млн. тонни. Тож тепер за свої дії махінатори нестимуть кримінальну відповідальність.

За даним фактом розпочато кримінальне провадження, тривають слідчі дії зі встановлення кола осіб, причетних до скоєння зазначеного кримінального правопорушення.

 

У Києві викрито підприємство, яке не сплатило 15,7 млн. грн. податків

Працівниками податкової міліції міста Києва зареєстровано кримінальне провадження за фактом ухилення від сплати податків (ч.3 ст.212 КК України) посадовими особами підприємства, що здійснює діяльність у сфері будівництва.

З’ясувалося, що посадовці підприємства з 2014 по 2015 рік ухилились від сплати податків у сумі 15,7 млн. гривень за рахунок відображення в бухгалтерському обліку та в податковій звітності безтоварних фінансово-господарських операцій, проведених із підприємствами з ознаками фіктивності.

Тривають слідчі дії зі встановлення кола осіб, причетних до скоєння зазначеного кримінального правопорушення.

 

Протягом січня - липня 2015 року до бюджету сплачено майже 5 млрд. грн. єдиного податку

Протягом січня - липня 2015 року платники податків, які застосовують спрощену систему оподаткування, сплатили до бюджету понад 4,9 млрд. грн. єдиного податку. З них 955,6 млн. грн. – сплачено у липні поточного року.

Порівняно з відповідним періодом минулого року сплата податку зросла на 21 відс. У січні-липні 2014 року від діяльності спрощенців бюджет отримав понад 4 млрд. грн.

У розрізі категорій платників фізичні особи – підприємці протягом 7 місяців поточного року сплатили до бюджету 3,7 млрд. грн. Це на 783,2 млн. грн.  більше, ніж за аналогічний період минулого року. Зокрема, у липні від цих платників надійшло 635,1 млн. грн. єдиного податку.

У свою чергу, юридичні особи, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, з початку року спрямували до держбюджету майже 1,2 млрд. грн. податку. Порівняно з відповідним періодом минулого року сплата зросла на 70 млн. грн. У липні 2015 року юрособи-«спрощенці» перерахували до бюджету 320,5 млн. грн.

 

Зміни до переліку місць дислокації митних постів

З метою актуалізації місць дислокації митних постів Державна фіскальна служба України  наказом від 07.08.2015 №586 внесла зміни до місць дислокації митних постів «Долина» Івано-Франківської митниці ДФС, «Миколаїв – морський» Миколаївської митниці ДФС, «Григорівка» Одеської митниці ДФС, «Харків – автомобільний» Харківської митниці ДФС, «Пісочин» Харківської митниці ДФС.

Наказ розміщено на веб-порталі ДФС.

 

Порядок та термін подання звіту про рух валютних цінностей за рахунком, відкритим за межами України на підставі ліцензії НБУ, та відповідальність яка передбачена за його неподання

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що звіт про рух валютних цінностей за рахунком (рахунками) власник ліцензії надає підрозділу Національного банку України та контролюючому органу, у якому він зареєстрований як платник податків, щомісячно не пізніше 15 числа місяця, наступного за звітним періодом (першим звітним місяцем є місяць видачі ліцензії), крім фізичних осіб, що не є підприємцями, які надають такий звіт щоквартально.

За несвоєчасне подання Звіту про рух валютних цінностей за рахунком (рахунками) накладається штраф в розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Зазначена норма передбачена  ст. 5 Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року № 15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» (далі - Декрет).

Здійснення операції з відкриття рахунків в іноземних банках вимагає отримання резидентом України індивідуальної ліцензії.

Порядок видачі індивідуальної ліцензії регулюється Положенням про порядок та умови видачі Національним банком України резидентам індивідуальних ліцензій на розміщення резидентами (юридичними та фізичними особами) валютних цінностей на рахунках за межами України, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 14 жовтня 2004 року № 485.

Відповідне питання – відповідь розміщено у категорії 114 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс»  офіційного веб-порталу ДФС України.

 

Затверджено зміни до бюджетної класифікації

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 1 підрозділу 2 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс), а також з метою удосконалення бюджетної класифікації та обліку податку на прибуток підприємств за кодами бюджетної класифікації наказом Міністерства фінансів України від 20.07.2015 №651 «Про затвердження змін до бюджетної класифікації» (далі – наказ №651) були внесені зміни до бюджетної класифікації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 №11 «Про бюджетну класифікацію».

Цими змінами встановлено, що облік податку на прибуток та авансового внеску з цього податку буде здійснюватися за одним кодом бюджетної класифікації. Так, із Класифікації доходів бюджету виключено коди для зарахування авансових внесків з податку на прибуток підприємств.

Пунктом 3 наказу №651 Держказначейству доручено забезпечити зарахування авансових внесків з податку на прибуток підприємств, які обліковувалися за кодами класифікації доходів бюджету, що виключено згідно з цим наказом, на відповідні коди класифікації доходів бюджету для обліку податку на прибуток підприємств.

З урахуванням змін, внесених до Кодексу, наказом №651 з бюджетної класифікації виключені також коди:

- 14010700 – податок на додану вартість, що сплачується юридичними особами при здійсненні ними операцій з постачання власної виробленої продукції (молока, молочної сировини, молочних продуктів, м’яса, м’ясопродуктів, іншої продукції переробки тварин (шкур, субпродуктів, м’ясо-кісткового борошна), виготовленої з поставлених молока або м’яса в живій вазі сільськогосподарськими підприємствами, іншими юридичними і фізичними особами, у тому числі фізичними особами – підприємцями, які самостійно вирощують, розводять, відгодовують продукцію тваринництва);

- 22090600 – державне мито за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно; за державну реєстрацію іншого речового права на нерухоме майно, обтяження права на нерухоме майно;

- 24060800 – надходження від збору за проведення гастрольних заходів.

Наказ №651 набрав чинності з 20.07.2015.

 

До уваги платників ПДВ – особливості заповнення звітності за липень 2015 року!

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у зв’язку із внесенням змін до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) Державною фіскальною службою України (далі – ДФС України) у листі від 07.08.2015 №29168/7/99-99-19-03-02-17 «Щодо особливостей заповнення звітності з ПДВ за липень 2015 року» надані роз’яснення про порядок складання податкової звітності з податку на додану вартість за звітні періоди, починаючи з липня 2015 року.

Зазначений лист розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:

http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-zmini-2015/elektronne-administruvannya-pdv/63868.html.

 

Змінено порядок формування реєстраційної суми ПДВ

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 29.07.2015 набрав чинності Закон України від 16.07.2015 №643-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» (далі – Закон №643), яким внесені зміни до порядку формування реєстраційної суми ПДВ.

Відповідно до змін, внесених до пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу:

а) реєстраційна сума та всі її складові, визначені Кодексом, обнуляються станом на третій робочий день після дня набрання чинності Законом №643 (на 03.08.2015);

б) після зазначеного обнуління реєстраційна сума зареєстрованим платникам ПДВ збільшується на:

- суму середньомісячного розміру сум ПДВ, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених або розстрочених за останні 12 звітних місяців/4 квартали (так званий «овердрафт»);

- суму помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань з ПДВ станом на 01.07.2015;

- суму від’ємного значення ПДВ, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого платником у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року/ІІ квартал 2015 року;

- суму залишків коштів на електронних рахунках платників станом на дату зазначеного обнуління за вирахуванням сум, заявлених платником у складі податкової звітності з ПДВ за звітний (податковий) період «червень 2015 року» до перерахування з електронного рахунку до бюджету у рахунок сплати податкових зобов’язань з ПДВ та/або на поточний рахунок платника відповідно до пункту 2001.6 статті 2001 Кодексу, а також сум податкових зобов’язань, задекларованих за звітний (податковий) період червень 2015 року/II квартал 2015 року.

 

Спрощується процедура реєстрації бізнесу

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 30.08.2015 набирає чинності наказ Міністерства фінансів України від 15.06.2015 №552 «Про затвердження Порядку обліку осіб, які здійснюють операції з товарами», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 08.07.2015 за №807/27252 (далі – наказ №552), який опубліковано в «Офіційному віснику України» від 31.07.2015 №58.

Відповідно до наказу №552 спрощується порядок обліку осіб, які здійснюють операції за товарами. Взяття на облік таких осіб буде проводитись одноразово у відповідному підрозділі будь-якої митниці за зверненням таких осіб (у тому числі online) або при першому здійсненні такими особами операцій з товарами.

Форму заяви про взяття на облік особи, яка здійснює операції з товарами (форма №1-ЗЕД), скорочено з трьох сторінок до однієї. При цьому виключено норму щодо надання копій реєстраційних та статутних документів. Відмінено картку обліку осіб, які здійснюють операції з товарами.

Запроваджено витяг із реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами, який видається або надсилається поштою та також може бути направлений на електронну адресу. Водночас встановлено, що дійсні на дату набрання чинності наказом №552 картки обліку осіб, які здійснюють операції з товарами, застосовуються як витяги із реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами, до внесення змін до такого реєстру щодо відомостей, які зазначені у картці обліку осіб чи отримання витягу із реєстру.

Кроки, зроблені Державною фіскальною службою України на шляху спрощення процедури реєстрації бізнесу, висвітлені на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:

http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/210247.html.

 

Трансфертне ціноутворення – нові зміни

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Верховною Радою України прийнято Закон України від 15.07.2015 №609-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення» (далі – Закон №609), який набирає чинності 13 серпня 2015 року (опубліковано у газеті «Голос України» від 12.08.2015 №147).

Законом №609 внесені зміни до визначення понять «звичайна ціна» (підпункт 14.1.71 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс)), «пов’язані особи» (підпункт 14.1.159 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).

Значна кількість змін була внесена до статті 39 «Трансфертне ціноутворення» Кодексу.

Так, зокрема, з підпункту 39.1.4 пункту 39.1 статті 34 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) виключено норми, які застосовують правила трансфертного ціноутворення при перевірці правильності, повноти нарахування та сплати податку на додану вартість.

Законом №609 внесено ряд змін до пункту 39.2 статті 39 Кодексу щодо визначення операцій, які є контрольованими.

Відповідно до змін, внесених Законом №609 до пункту 120.3 статті 120 Кодексу, неподання платником податків звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення або невключення до такого звіту інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 Кодексу тягне за собою накладення штрафу у розмірі:

- 300 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, – у разі неподання (несвоєчасного подання) звіту про контрольовані операції;

- 1 % суми контрольованих операцій, незадекларованих у поданому звіті про контрольовані операції, але не більше 300 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, за всі незадекларовані контрольовані операції;

- 3 % суми контрольованих операцій, щодо яких не була подана документація, визначена підпунктом 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу, але не більше 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, за всі контрольовані операції, здійснені у відповідному звітному році.

Сплата таких фінансових санкцій (штрафів) не звільняє платника податку від обов’язку подання звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення.

Таким чином, Законом №609 збільшено штраф зі 100 розмірів мінімальної заробітної плати до 300 за неподання (несвоєчасного подання) звіту про контрольовані операції, та зменшено розмір штрафу з 5% до 1% суми контрольованих операцій за всі незадекларовані контрольовані операції.

Відповідно до пункту 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №609 формування звіту про контрольовані операції та у випадках, передбачених Кодексом, документації з трансфертного ціноутворення за господарські операції, здійснені у 2015 році, здійснюється на підставі та з урахуванням норм цього Закону.


 

Чи можна подати довідку (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки разом з податковою декларацією з плати за землю в електронному вигляді?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що форматом (стандарт) податкової декларації з плати за землю (земельного податку та орендної плати державної та комунальної власності) передбачено подання в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку податкової декларації, додатка 1 до податкової декларації «Відомості про наявні земельні ділянки» та додатка 2 до податкової декларації «Відомості про пільги на земельний податок з наявних площ земельних ділянок».

При цьому формат (стандарт) довідки (витягу) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки в електронному вигляді відсутній.

Отже, платники плати за землю мають надавати довідки (витяги) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки на паперових носіях до органу ДФС за місцезнаходженням земельної ділянки.

 

Чим пояснюється те, що у витязі з Реєстру платників єдиного податку, отриманого платником у контролюючому органі, відображаються не всі види господарської діяльності підприємства згідно з ДК 009:2010?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 298.3 ст. 298 Податкового кодексу у заяві щодо обрання або переходу на спрощену систему оподаткування зазначаються обов’язкові відомості про платника податків, зокрема про обрані суб’єктом господарювання види господарської діяльності згідно з Національним класифікатором України ДК 009:2010 «Класифікація видів економічної діяльності», затвердженим наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 р. № 457.

Зазначені суб’єктом господарювання види господарської діяльності у повному обсязі заносяться до Реєстру платників єдиного податку інформаційної системи контролюючого органу.

Водночас при формуванні витягу із цього Реєстру в інформаційній системі через обмеження формату електронної форми таблиці з переліком видів господарської діяльності платника податків відображаються лише основні види згідно з ДК 009:2010.

 

Платники єдиного податку зобов’язані вести Книги обліку доходів за новою формою

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до вимог статті 296 Податкового кодексу України фізичні особи — підприємці, платники єдиного податку ведуть книгу обліку доходів. Форму та порядок заповнення книги затверджено наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 р. за № 579.

Даним наказом встановлено дві форми книги обліку доходів. Тож платники єдиного податку першої та другої груп, а також третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, щоденно за підсумками робочого дня відображають лише суми отриманих доходів. Ті ж платники єдиного податку, які є платниками ПДВ ведуть книгу обліку доходів та витрат.

Обидві форми книги ведуться за вибором платника податку в паперовому або в електронному вигляді. Книга зберігається у платника податку протягом 3 років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис.

Дані книг заповнюються у гривнях з копійками та в подальшому використовуються платниками податку для заповнення податкової декларації.

 

Єдиний податок і РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 23.07.2015 набрали чинності зміни, внесені до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування РРО, якими, зокрема, встановлено, що платниками єдиного податку першої, другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. грн., РРО не застосовується.

У разі перевищення в календарному році зазначеного обсягу доходу застосування РРО для таких платників є обов’язковим.

Для довідки: Закон від 01.07.2015 № 569-VIII.

 

Про недобудови – у декларації

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відтепер у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, потрібно вказувати про незавершене будівництво, а ще про об’єкти, не введені в експлуатацію чи право власності на які не зареєстровано, якщо вони належать декларанту (членам його сім’ї), розташовані на земельних ділянках, які йому належать чи побудовані (повністю або частково) з матеріалів чи за кошти декларанта (членів його сім’ї).

Для довідки: Закон України від 16.07.2015 № 631-VIII. Набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування. Опубліковано в газеті «Голос України» № 145 від 08.08.2015.

 

Про оподаткування у 2015 році спільної діяльності

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 1 ст. 1130 Цивільного кодексу України за договором про спільну діяльність учасники зобов'язуються спільно діяти без створення юридичної особи для досягнення певної мети, що не суперечить законові.

Нова редакція розділу III "Податок на прибуток підприємств" Податкового кодексу не визначає договори про спільну діяльність окремими платниками податку на прибуток підприємств. Відповідно положень бухгалтерського обліку, оператор спільної діяльності зобов'язаний складати окремий баланс, звіт про фінансові результати, а також форми, які необхідні учасникам спільної діяльності без створення юридичної особи для складання власної фінансової звітності з урахуванням результатів спільної діяльності, своєї частки в активах і зобов'язаннях. У разі отримання прибутку в межах договору про спільну діяльність такий прибуток розподіляється пропорційно вартості вкладів учасників у спільне майно. Сума прибутку, отриманого кожним учасником договору простого товариства у межах спільної діяльності є доходом кожного учасника та підлягає включенню з метою оподаткування до складу доходу окремої юридичної особи - учасника простого товариства.

 

Накладення арешту на кошти, які знаходяться на електронних рахунках платників заборонено

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що це передбачено пунктом 2 Прикінцевих положень Закону України від 16.07.2015 №643-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість», який набрав чинності з 29 липня п.р..

Встановлено, що на рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість не поширюється дія Закону України "Про виконавче провадження", зокрема на кошти, що перебувають на таких рахунках, не може бути:

накладено арешт;

звернено стягнення.

Вимоги, сформовані відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" до набрання чинності цим Законом щодо коштів, які перебувають на рахунках у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, вважаються анульованими.

Протягом п'яти робочих днів з дня набрання чинності цим Законом підлягає зняттю органом, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, арешт з коштів, що перебувають на рахунках у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, на які були сформовані вимоги відповідно до Закону України "Про виконавче провадження".

 

Щодо виникнення податкових зобов’язань виконавця та податкового кредиту замовника за довгостроковими договорами

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 187.9 ст. 187 розд. V Податкового кодексу України (далі – ПКУ) датою виникнення податкових зобов’язань виконавця довгострокових договорів (контрактів) є дата фактичної передачі виконавцем результатів робіт за такими договорами (контрактами).

При цьому довгостроковий договір (контракт) - це будь-який договір на виготовлення товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва та якщо договорами, які укладені на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапного їх здавання.

Датою віднесення сум до податкового кредиту замовника з договорів (контрактів), визначених довгостроковими відповідно до п. 187.9 ст. 187 ПКУ, є дата фактичного отримання замовником результатів робіт (оформлених актами виконаних робіт) за такими договорами (контрактами) (п. 198.2 ст. 198 ПКУ).

 

Експорт підакцизних товарів не оподатковується акцизним податком

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що експортні операції з підакцизними товарами не підлягають оподаткуванню акцизним податком.

Відповідно до п. 213.2 ст. 213 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями до операцій з підакцизними товарами, які не підлягають оподаткуванню акцизним податком належать операції з:

вивезення (експорту) підакцизних товарів (продукції) платником податку за межі митної території України. Товари (продукція) вважаються вивезеними (експортованими) платником податку за межі митної території України, якщо їх вивезення (експортування) засвідчене належно оформленою митною декларацією, у тому числі, якщо відвантаження відбулося у звітному періоді, а вивезення (експортування) - у наступному звітному періоді і на дату подання декларації з акцизного податку за звітний місяць наявна така митна декларація;

ввезення на митну територію України раніше експортованих підакцизних товарів (продукції), у яких виявлено недоліки, що перешкоджають реалізації цих товарів на митній території країни імпортера, для їх повернення експортеру. Такі підакцизні товари (продукція) ввозяться їх продавцем (експортером) без подальшої реалізації на митній території України;

Окрім того, не оподатковується акцизним податком реалізація електричної енергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками та/або з відновлюваних джерел енергії.

 

Фінансові гарантії від трьох банків дають право на автоматичне відшкодування ПДВ

Такими банками відповідно до Постанови КМУ від 29.07.2015 р. № 538 визначено ПАТ “Державний ощадний банк України”, ПАТ “Державний експортно-імпортний банк України” та ПАТ “Укргазбанк”.

Нагадаємо, що відповідно до пункту 200.19 статті 200 Податкового кодексу України одним із критеріїв автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ є наявність необоротних активів, залишкова балансова вартість яких на звітну дату за даними податкового обліку перевищує у три рази суму податку, заявлену до відшкодування, або отримання терміном на один рік від банківської установи, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, фінансової гарантії, що діє з дня подачі відповідної заявки про повернення суми бюджетного відшкодування. У разі якщо за результатами перевірки встановлено порушення норм податкового законодавства в частині зайво заявлених сум податку до бюджетного відшкодування, така фінансова гарантія має бути продовжена додатково на термін до двох років.

 

Тепер простіше простого

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що законом України від 16 липня поточного року за N 643 змінилися вимоги щодо обов’язкових реквізитів податкової накладної. Зокрема, виключено з переліку обов’язкових такі реквізити податкової накладної як "Місцезнаходження (податкова адреса продавця)" та "Вид цивільно-правового договору". Щодо інших реквізитів, то вони залишилися в категорії обов’язкових. Оскільки відсутня форма податкової накладної, яка б відповідала вимогам Закону №643, платникам слід користуватися формою податкової накладної затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 22.09.2014 р. N957, але із врахуванням законодавчих змін.

Тож з моменту набрання чинності Закону № 643 платники податку при складанні податкової накладної (розрахунку коригування) можуть не заповнювати в їх заголовній частині поля реквізитів, які не визначені пунктом 201.1 статті 201 розділу V Кодексу як обов’язкові, а саме: місцезнаходження (податкова адреса продавця); місцезнаходження (податкова адреса покупця); номер телефону (продавця та покупця); вид цивільно-правового договору, його номер та дата; форма проведених розрахунків.

Якщо платник все ж таки заповнив зазначені реквізити, то така податкова накладна вважається дійсною і дає право контрагенту на податковий кредит.

Така позиція ДФС України викладена у листі від 29.07.2015 р. №27651/7/99-99-19-03-02-17.

Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 711 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar