Покров Суббота 23.09.17, 15:35
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2015 » Август » 4 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
00:05
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Увага! Призупиняється робота ЄРПН

Нікопольська ОДПІ доводить до відома, що згідно вимог Закону України від 16.07.2015 №643 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» та положень Постанови Кабінету міністрів України від 29.12.2010 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» 2 серпня 2015 року операційний день триватиме з 00 до 23 години.

Тобто, о 23 год. 00 хв. буде призупинено роботу Єдиного вікна подання електронної звітності в частині реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування та прийняття податкової звітності для проведення технічних робіт.

Функціонування ЄРПН та прийом податкової звітності буде відновлено після завершення технічних робіт, але не пізніше 00 год. 00 хв. 4 серпня 2015 року (4-го робочого дня після дня набрання чинності Закону №643).

Керівництво Нікопольської ОДПІ

 

Малому та середньому бізнесу касові апарати більше не потрібні

27 липня в інформаційному агентстві «МОСТ-Днепр» відбулась прес-конференція на тему «Зміни в законодавстві щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій».

У прес-конференції взяв участь головний державний ревізор-інспектор відділу контролю за проведенням розрахункових операцій та проведення фактичних перевірок управління податкового та митного аудиту Геннадій Мажаєв. Він повідомив, що 23 липня набрав чинності Закон України №569 про зміни в Податковому кодексі України і в деяких законах України, що стосуються застосування реєстраторів розрахункових операцій.

«Однією з найбільш істотних змін є звільнення від обов'язків застосування касових апаратів усіх суб'єктів господарювання, крім тих, у яких дохід перевищує 1 млн гривень на рік», - повідомив спікер.

Також, Геннадій Мажаєв пояснив, що, так звані «єдинники» - підприємці третьої групи, дохід яких перевищив 1 млн. гривень з першого дня першого місяця кварталу, наступного за перевищенням цього доходу, зобов'язані застосовувати у своїй діяльності РРО. Обов'язок їх застосовувати зберігається протягом усіх наступних податкових періодів терміну дії свідоцтва платника єдиного податку.

Ще одна істотна зміна являє собою положення, за яким підприємці звільняються від обов'язку зберігати фіскальні чеки в книгах ОРО (книга обліку розрахункових операцій). Однією з норм цього закону є скасування п'ятикратної штрафної санкції за порушення деяких пунктів закону про РРО. Тепер штрафна санкція становитиме 100% від обсягу операцій.

Також введена відповідальність для центрів сервісного обслуговування РРО за невиконання гарантійних зобов'язань в гарантійний термін. Якщо касовий апарат не був відремонтований у семиденний строк - сервісний центр буде оштрафований.

Згідно з законом, звільняються від санкцій за порушення вимог Закону про РРО:

- до 1 січня 2016 року - госпсуб’єкти при виконанні операцій:

  • купівлі-продажу іноземної валюти у разі, якщо ці операції виконуються не в касах уповноважених банків,

  • комерційних агентів банків та небанківських фінансових установ з приймання готівки для подальшого її переказу з використанням програмно-технічних комплексів самообслуговування.

Законом також уточнено терміни "реєстратор розрахункових операції", "вбудований електронний контрольно-касовий реєстратор", "постачальник", "програмно-технічний комплекс самообслуговування".

Підводячи підсумки прес-конференції, Геннадій Мажаєв зазначив: «Хотілося б відзначити, що використання касових апаратів - це плюс до ведення бізнесу. Тобто, це спрощення контролю за просуванням товаро-матеріальних виплат, спрощення контролю за співробітниками, а також спрощення руху готівкових коштів».

 

«Гаряча лінія» першого заступника начальника Нікопольської ОДПІ Володимира Малиновського з питань акцизного податку

Питання 1. Доброго дня. Підкажіть, пиво відноситься до алкогольних напоїв?

Відповідь. Відповідно до змін Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” з 1 липня 2015 року - пиво буде відноситись до алкогольних напоїв.

Питання 2. Чи необхідно отримувати ліцензію на роздрібну торгівлю пивом?

Відповідь. Так, з 1 липня 2015 року суб’єктам господарювання які здійснюють торгівлю пивом необхідно отримати ліцензію на право торгівлі алкогольними напоями.

Питання 3. Куди необхідно подавати заяву для отримання ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями?

Відповідь. Заява на отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами подається до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області або до Центру обслуговування платників за місцем торгівлі суб’єкта господарювання уповноваженою особою заявника або надсилається рекомендованим листом.

Питання 4. Скільки необхідно сплачувати акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів?

Відповідь. Акцизний податок сплачується у розмірі 5% від суми реалізованих підакцизних товарів.

Питання 5. Скажіть, куди подається декларація акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів?

Відповідь. Декларація акцизного податку подається до територіальних підрозділів Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області за місцем здійснення торгівельної діяльності

Питання 6. Чи повинно пиво маркуватись марками акцизного податку?

Відповідь. Відповідно до п.226.6 ст.226 Податкового кодексу України маркуванню підлягають усі алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5 відсотка об’ємних одиниць. Маркування вироблених в Україні алкогольних напоїв із вмістом спирту до 8,5 відсотка об’ємних одиниць не здійснюється.

 

Операція «Урожай» дозволить збільшити доходи бюджетів

«Ні для кого не секрет, що саме під час жнив стрімко зростають заробітки комбайнерів, механізаторів тощо. Відомо і про те, що часто-густо не всі вони зареєстровані офіційно у роботодавців, не всі показують свої реальні доходи. Привід єдиний – не сплачувати  в повному обсязі податки в казну держави. От і стоїть перед нами важливе завдання – не просто викрити таких несумлінних громадян та стягнути з них приховані суми, а й роз’яснити, донести до свідомості, що сплачувати податки – це передусім громадянський обов’язок, а офіційне оформлення на роботі гарантує соціальний захист працівника сьогодні і гідну пенсію в майбутньому» - підкреслив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.

Для попередження ухилення від оподаткування у сільському господарстві під час жнив проводиться операція "Урожай". У її рамках фахівці Нікопольської ОДПІ встановлюють можливі ризики по суб'єктах господарювання сільськогосподарського напрямку, зокрема по тих, які знаходяться на спеціальному режимі оподаткування ПДВ, проводять роботу щодо упередження, руйнування і недопущення використання у 2015 році схем ухилення від оподаткування суб'єктами господарювання, які здійснюють операції з сільськогосподарською продукцією, здійснюють контроль за повнотою виплати орендодавцям земельних ділянок (паїв) орендної плати тощо.

 

У І півріччі обсяг експортно-імпортних операцій України склав понад 36 млрд. дол. США

Протягом І півріччя поточного року загальний зовнішньоторговельний обіг України склав 36,2 млрд. дол. США. Частка експорту до країн Європейського союзу склала 33%, а імпорту – 43%. Для країн СНД ці показники  склали 20% та 25% відповідно.

За вказаний період наша країна імпортувала товарів на суму 17,6 млрд. дол. США. Більшість імпортних операцій проводилися з такими країнами, як  Росія (17%), Німеччина (12%), Китай (10%), Білорусь та Польща (по 6%).

Серед товарів найбільші суми сплати платежів до держбюджету з імпорту забезпечено по нафті та нафтопродуктах (19,9% від загальної суми платежів); автомобілях легкових та інших моторних транспортних засобах (4,4%); вугіллі кам`яному та антрациті (4,1%).

Експорт товарів протягом І півріччя склав 18,6 млрд. дол. США. Найбільша частка товарів експортується до Росії (12%), Туреччини та Китаю (по 8%), Єгипту (6%), Італії та Польщі (по 5%).

Найбільші суми сплати мита з експорту забезпечено по відходам та брухту чорних металів, шихтових зливках (74,8% від загальної суми мита), живої великої рогатої худоби (10,5% ) та насіння соняшнику (9,8%).

Загалом Україна здійснювала зовнішньоторговельні операції з партнерами із 207 країн світу.

 

Податковий компроміс дніпропетровських платників з державою додав бюджету 132 млн. грн. податків

З початку 2015 року держава запропонувала бізнесу податковий компроміс – сплатити до держбюджету 5 відсотків від раніше занижених податкових зобов’язань з ПДВ і податку на прибуток підприємств.

За період дії податкового компромісу, з січня по 17 квітня поточного року, вказаною процедурою скористалися 1162 суб'єкта господарювання Дніпропетровщини. За результатами досягнення податкового компромісу платники регіону спрямували до бюджету 132 млн. грн.

Проте, 3651 платник, які мали взаємовідносини з ризиковими контрагентами, в ланцюгу постачання яких, згідно інформаційних баз даних ДФС є факти маніпулювання податковою звітністю, не скористалися процедурою податкового компромісу.

З метою недопущення втрат бюджету, у травні – липні цього року робота фіскальних органів Дніпропетровської області була спрямована на відпрацювання суб'єктів господарювання, які допустили заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток і ПДВ та не скористались процедурою податкового компромісу. Так, на сьогодні проведеними контрольно – перевірочними заходами охоплено схемний кредит на суму 277 млн. грн.

 

За півроку плата за землю поповнила місцеві бюджети Дніпропетровщини на 1,1 мільярда гривень

Протягом першого півріччя 2015 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло 1 мільярд 100,6 мільйонів гривень плати за землю, що на 170,3 мільйонів гривень більше надходжень аналогічного періоду минулого року.

Зокрема, власниками та орендарями земельних ділянок - юридичними особами в місцеві скарбниці регіону перераховано 1 мільярд 28,6 мільйонів гривень, а підприємцями - фізичними особами та громадянами – 72 мільйона гривень.

Нагадаємо, що плата за землю включає в себе два види обов’язкових платежів – земельний податок та орендну плату. Перший повинні сплачувати власники землі та землекористувачі, другу – орендарі земельних ділянок, як фізичні, так і юридичні особи.

 

В цьому році підприємствам Дніпропетровщини відшкодовано ПДВ в автоматичному режимі майже на 50 мільйонів гривень більше

Впродовж І півріччя 2015 року на рахунки платників Дніпропетровського регіону повернуто з бюджету 227,1 мільйонів гривень податку на додану вартість, що в порівнянні з аналогічним періодом 2014 року більше на 86,2 млн. грн. З них 140,7 млн. грн., або 62 відсотки, повернуто в автоматичному режимі. А це в свою чергу на 49,6 млн. грн. більше, ніж повернуто «автоматом» за шість місяців 2014 року.

Загалом, автоматичне відшкодування ПДВ з початку 2015 року отримали 50 суб’єктів господарювання регіону. Для порівняння: у минулих роках кількість платників, що пройшли відповідність критеріям на отримання бюджетного відшкодування в автоматичному режимі, складала в 2014 році 25 підприємств, в 2013 році – 15.

Крім того, за результатами контрольно-перевірочної роботи у першій половині поточного року фахівцями органів ДФС у Дніпропетровській області упереджено 19,9 млн. грн. безпідставно заявлених 23 платниками сум бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок ПДВ.

 

Переваги подання звітності в електронному вигляді

Надання платниками податків податкових декларацій (розрахунків) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, забезпечує суб’єктам господарювання наступні переваги.

1. Всебічну економію ресурсів та удосконалення бізнес-процесів на підприємстві.

Ведення електронного документообігу на підприємстві істотно зменшує обсяги паперової бухгалтерської документації, економить час співробітників і витрати підприємства, пов’язані з укладанням договорів, оформленням платіжних документів, та їх пересиланням.

Документи можуть бути підписані електронним цифровим підписом (далі – ЕЦП) і передані за призначенням протягом декількох секунд.

2. Простота і зручність використання

Використання ЕЦП доступне будь-якій людині незалежно від рівня володіння персональним комп’ютером, освіти та роду занять.

3. Конфіденційність інформації

Конфіденційність інформації (неможливість доступу до неї будь-якої особи, що не володіє секретним кодом) забезпечується завдяки надійним криптографічним перетворенням.

4. Безпека інформації

Безпека використання ЕЦП гарантується тим, що надійні засоби, які використовуються для роботи з ЕЦП, проходять експертизу у Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України.

5. Можливість ведення електронного документообігу з державними структурами

Зручність використання одних і тих ж засобів ЕЦП при обміні даними з усіма міністерствами, відомствами, при поданні звітності у будь-які контролюючі органи, що приймають звіти в електронній формі на території Україні.

6. Ведення ділових відносин на сучасному рівні

Використання ЕЦП істотно прискорює проведення будь-яких комерційних операцій і виключає необхідність додаткових зустрічей і багатогодинних переговорів.

Повна інформація щодо порядку надання звітності в електронному вигляді розміщена на офіційному порталі Державної фіскальної служби України на головній сторінці у розділі «Електронна звітність» (електронні сервіси) за електронною адресою:

http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/.

 

До уваги суб’єктів господарювання та громадян!

Інформаційно-довідковий департамент ДФС повідомляє, що у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі створено новий розділ «Актуальні запитання». У розділі можна ознайомитися з найбільш популярними серед клієнтів Контакт-центру ДФС запитаннями та відповідями на них.

Розділ «Актуальні запитання» оновлюється щоденно!

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

29 липня в СЕА зареєстровано більше 20 млн.податкових накладних та розрахунків коригування

Вчора, 29 липня в системі електронного адміністрування ПДВ зареєстровано 20,7 млн. податкових накладних та розрахунків коригування на суму ПДВ 60,3 млрд.грн., 63,4 тис. митних декларацій на суму ПДВ 11,6 млрд.грн. Також поповнено ПДВ рахунки на суму 11,8 млрд. грн.

47 тисяч платників скористалися сумами переплат та овердрафту при реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування на суму 2,4 млрд.грн., тобто без поповнення рахунку коштами.

Окрім того платникам ПДВ – сільськогосподарським підприємствам, які обрали спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 ПКУ, Казначейством України, додатково відкриті рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ, призначені для перерахування коштів на їх спеціальні рахунки в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

 

З початку року власна безпека ГУ ДФС у Дніпропетровській області провела 124 службових розслідувань та перевірок

Протягом січня – червня 2015 року управлінням власної безпеки Головного управлінням ДФС у Дніпропетровській області проведено 124 службових розслідувань та перевірок, за результатами яких встановлено 72 факти порушень вимог діючих законодавчих та нормативно-правових документів з боку співробітників територіальних та структурних підрозділів ГУ ДФС області.

За матеріалами управління власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області розпочато 30 кримінальних провадження, у тому числі 4 за одержання незаконної винагороди; винесено 53 подання керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 26 працівників служби.

З метою недопущення на вакантні та керівні посади в органах ДФС осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, у поточному році проведено перевірки 298 кандидатів на працевлаштування. За підсумками перевірок 8 претендентам відмовлено у прийомі на службу.

 

Управління власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє

24.07.15 працівниками Управління власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області, Управління протидії злочинам у сфері економіки ДМУ УМВС України в Дніпропетровській області та обласної прокуратури, затримано на гарячому керівника однієї з територіальних ДПІ при отриманні незаконної винагороди у сумі 8200 грн. Зазначені кошти являлись еквівалентом, який дорівнював 1,5% щомісячного обороту підприємства і підлягав оподаткуванню ПДВ за кожний попередній календарний місяць. На теперішній час, судом розглядається питання щодо затримання державного службовця під варту.

По матеріалам кримінального провадження з правовою кваліфікацією ч.3 ст.368 КК України проводиться подальше досудове розслідування.

 

Слідчі ДФС забезпечили відшкодування нанесених державі збитків у сумі 409,9 млн. грн.

У першому півріччі поточного року у провадженні слідчих фінансових розслідувань перебувало 6 174 кримінальні провадження, з них 2 841 або 46% –  про тяжкі та особливо тяжкі злочини.

Безпосередньо у поточному році розпочато 4 177 проваджень. Закінчено 1 978 проваджень, з яких 717 – про тяжкі та особливо тяжкі злочини, 609 – направлено до суду.

У направлених до суду провадженнях слідчими ДФС забезпечено відшкодування збитків у розмірі 409,9 млн. грн., що на 88,9 млн. грн. або на 27,7% більше, ніж за відповідний період 2014 року.

У зв’язку зі сплатою податків та зборів (обов’язкових платежів), а також відшкодуванням шкоди, завданої державі їх несвоєчасною сплатою, за перше півріччя поточного року на підставі ч.4 ст.ст. 212 і 212-1 ККУ до суду направлено 118 кримінальних проваджень.  Державі відшкодовано збитків на загальну суму 358 млн. грн., що на 76,5 млн. грн.  або на 27,2% більше, ніж за аналогічний період минулого року.

У закінчених провадженнях арештовано коштів та майна на суму 200 млн. грн., що перевищило аналогічний показник 2014 року на 79 млн. грн. або на 65,3%.

 

Податкова міліція виявила оборудки з імпортними операціями на суму понад 177 млн. грн.

Працівниками податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області у ході проведення оперативно-слідчих заходів за кримінальним провадженням викрито групу осіб, які у період з 2013 по 2015 рік надавали незаконні послуги підприємствам реального сектору економіки із заниження митної вартості товарів, які ввозились в Україну з Пакистану, Кореї, Польщі та Туреччини.

У подальшому імпортовані товари реалізувались фактичним покупцям за готівкові кошти, без відображення цих операцій у бухгалтерському та податковому обліку. За вказаний період було здійснено імпорт товарів на суму понад 177 млн. гривень.

Співробітниками податкової міліції проведено 11 санкціонованих обшуків в офісних приміщеннях та за місцями проживання фігурантів.

Під час обшуків  виявлено та вилучено понад 5 тис. доларів США та 10 злитків золота вагою по 100 грамів на суму понад 852 тис. гривень.

Крім того, знайдено комп’ютерну техніку, бухгалтерську та податкову документацію підконтрольних брокерських фірм, чорнові записи про здійсненні зовнішньоекономічні операції, скановані оригінали інвойсів і супровідних документів, бланки із печатками нерезидентів, зареєстрованих в офшорних зонах, документи щодо фактичного придбання товарів у виробників-нерезидентів.

Тривають слідчі дії по встановленню кола осіб, причетних до скоєння зазначеного кримінального правопорушення.

 

Податкова міліція припинила спробу постачання товарів на неконтрольовану територію Донецької області

Співробітниками управління викриття кримінальних правопорушень у митній сфері ГОУ ДФС та ОУ ГУ ДФС у Дніпропетровській області припинено спробу постачання товарів на тимчасово окуповану територію Донецької області.

Так, одним із суб`єктів господарювання Дніпропетровської області до митного поста подано митну декларацію, згідно якій підприємство здійснювало експорт автомобільних шин для вантажного автотранспорту до РФ. (Інформативно  радіальні шини для вантажного транспорту розмірами R22 та R17 використовуються на військовій техніці).

Водій вантажного автомобіля MAN F2000, на якому транспортувався товар, надав письмові пояснення про те, що вказані шини він повинен був доставити до тимчасово окупованої території – самопроголошеної «ДНР».

Одночасно з цим громадянин, який за документами був директором та засновником зазначеного підприємства, повідомив про свою непричетність до фінансово-господарської та зовнішньоекономічної діяльності даного підприємства.

За результатами проведених заходів зовнішньоекономічна операція зупинена, а вантаж вилучено.

 

Податковою міліцією ДФС арештовано партію зерна вартістю 39,4 млн. грн.

Працівниками податкової міліції ГУ ДФС м. Києва у ході розслідування кримінального провадження встановлено, що до Одеської митниці було надано для митного оформлення вантажно-митні декларації щодо експорту зернових культур.

Під час проведення обшуку на території морського торгівельного порту «Южний» у зерносховищах виявлено 6 211 тонн пшениці 2-го, 3-го та 5 класу та 5 090 тонн  ячменю фуражного, підготованих до відправки за межі митної території України.

Сільськогосподарську продукцію визнано речовим доказом, на неї накладено арешт.

Загальна вартість виявленого товару складає 39,4 млн. гривень.

 

До уваги сільськогосподарських підприємств – платників ПДВ!

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на виконання п.2001.2 ст. 2001 Податкового кодексу України Казначейством України 29 липня 2015 року платникам – сільськогосподарським підприємствам, що обрали спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 ПКУ, додатково відкриті рахунки в системі електронного адміністрування податку, призначені для перерахування коштів на їх спеціальні рахунки в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

 

Щодо граничного розміру орендної плати

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 30.06.2015 № 557-VIII "Про внесення зміни до статті 288 Податкового кодексу України щодо граничного розміру орендної плати" (далі - Закон №557) пункт 288.5 статті 288 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі – Кодекс) доповнено підпунктом 288.5.3.

Згідно пп. 288.5.3 п.288.5 ст.288 Кодексу розмір орендної плати може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

Закон №557 набрав чинності з 24.07.2015.

 

Екоподаток за старою формою

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платники екологічного податку (у т.ч. бюджетні установи) у період з 1 липня до 10 серпня 2015 року (включно) повинні подати до територіальних органів ДФС податкові декларації з екологічного податку за II квартал.

Наразі є чинною форма декларації, затвердженої наказом ДПАУ від 24 грудня 2010 р. №1010. Вона вже застаріла у зв’язку зі скасуванням екоподатку за викиди пересувними джерелами забруднення, але нову форму ще не затверджено. Згідно з п.46.6 ПКУ нові форми декларації набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення. Оскільки період звітування розпочався, то звітувати за II квартал 2015 року установам – платникам екоподатку потрібно за старою формою.

 

Митна справа

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до ч.1 ст.93 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року №4495-VI зі змінами та доповненнями (далі - МКУ), товари, транспортні засоби комерційного призначення, що переміщуються у митному режимі транзиту, повинні:

1) перебувати у незмінному стані, крім природних змін їх якісних та/або кількісних характеристик за нормальних умов транспортування і зберігання;

2) не використовуватися з жодною іншою метою, крім транзиту;

3) бути доставленими у контролюючий орган призначення до закінчення строку, визначеного ст.95 МКУ;

4) мати неушкоджені засоби забезпечення ідентифікації у разі їх застосування.

Транспортні засоби комерційного призначення, поміщені у митний режим транзиту, можуть піддаватися операціям з технічного обслуговування та ремонту, потреба в яких виникла під час перебування їх на митній території України (ч.2 ст.93 МКУ).

За умови забезпечення ідентифікації товарів, що переміщуються у режимі транзиту, та дотримання інших вимог, встановлених МКУ, допускається перевезення зазначених товарів транспортним засобом, який здійснює перевезення в межах митної території України товарів, які не перебувають під митним контролем (ч.3 ст.93 МКУ).

 

У єдинщика нові правила ведення обліку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що наказом від 19.06.2015 року №579 Мінфін затвердив:

- форму книги обліку доходів ( для платників єдиного податку першої, другої та третьої груп, які не є платниками ПДВ) та Порядок її ведення;

- форму книги обліку доходів і витрат (для платників єдиного податку третьої групи, які є платниками ПДВ та Порядок її ведення;

Єдиноподатники можуть вести Книги обліку доходів та Книги обліку доходів та витрат в паперовому або в електронному вигляді.

У разі обрання електронного способу ведення єдиноподатник має отримати в акредитованому центрі сертифікації ключів, включеному до системи подання податкових документів в електронному вигляді, посилені сертифікати відкритих ключів у відповідному порядку. При цьому єдиноподатник має сформувати заяву про обрання способу ведення Книг в електронній формі. Таку заяву єдиноподатник має надіслати до податкового органу засобами електронного зв’язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у відповідному порядку.

Відтепер дані книг будуть заповнюватися у гривнях з копійками.

Також наказом встановлено, що книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат, зареєстровані до набрання чинності цим наказом, діють до їх закінчення.

Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування (Офіційний вісник України, 2015, N  57 від 28.07.2015, ст. 1878).

 

Платникам єдиного податку - підприємцям спрощено порядок обліку товарних запасів

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 23 липня 2015 року набув чинності Закон України від 01.07.2015 р. № 569, згідно якого на підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ не поширюються вимоги щодо:

- ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснення продажу лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку,

- забезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня

Зазначені норми передбачені Законом України від 01.07.2015 р. № 569-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» (опублікований в "Голосі України" №131 і від 23.07.2015).

 

Термін використання РРО. Останні зміни

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що не підлягають виключенню з Державного реєстру моделі реєстраторів розрахункових операцій (РРО), що раніше пройшли первинну реєстрацію та використовуються суб'єктом господарювання, до закінчення строку їх служби (строку, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність таких реєстраторів).

Строк між первинною реєстрацією реєстраторів розрахункових операцій та датою їх виключення з Державного реєстру не повинен бути меншим семи років.

У разі зміни законодавчих вимог до використання РРО виробник (постачальник) зобов'язаний, за наявності технічних можливостей, здійснити його доопрацювання.

Зазначені норми передбачені Законом України від 01.07.2015 р. № 569-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» (опублікований в "Голосі України" №131 і від 23.07.2015).

 

Скасовано норму щодо зберігання в КОРО фіскальних звітних чеків

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 23 липня 2015 року набув чинності Закон України від 01.07.2015 р. № 569, згідно якого виключено норму щодо обов’язкового зберігання в Книгах обліку розрахункових операцій (КОРО) фіскальних звітних чеків суб’єктами господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі  при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг через реєстратори розрахункових операцій (РРО).

Раніше було передбачено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані щоденно друкувати на РРО фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в КОРО.

Зазначена норма передбачена Законом України від 01.07.2015 р. № 569-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» (опублікований в "Голосі України" №131 і від 23.07.2015).

 

Перевищення граничних сум готівкових розрахунків передбачає адміністративну відповідальність

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідальність за порушення готівкових розрахунків визначена у вигляді адміністративної відповідальності посадових осіб суб'єкта господарювання

Ця відповідальність визначена за порушення граничної суми розрахунків готівкою:

- підприємств (підприємців) між собою протягом одного дня в розмірі 10 тис. гривень;

- фізичної особи з підприємством (підприємцем) протягом одного дня за товари (роботи, послуги) у розмірі 150 тис. гривень;

- фізичних осіб між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, у розмірі 150 тис. гривень.

Відповідальність за порушення вказаних норм передбачена ст. 163 - 15 Кодексу про адміністративні правопорушення, та тягне за собою накладення штрафу на фізичну особу – підприємця, посадових осіб юридичної особи (керівника та головного бухгалтера) – від 100 до 200 НМДГ (від 1700 до 3400 грн.).

Дія, скоєна особою, яка протягом року піддавалась адміністративному стягненню за таке саме порушення, тягне накладення штрафу від 500 до 1000 НМДГ (від 8500 до 17000 грн.).

Зазначені норми визначені п 2.3 «Положення про ведення касових операцій у національній валюті України», затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.04 № 637 та постановою Правління НБУ від 06.06.13 № 210.

 

Особливості заповнення платіжного доручення при перерахуванні коштів з власного поточного рахунка на електронний

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до статті 2001.2 Податкового кодексу України платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Казначейство відповідно до вимог статті 69 ПКУ надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня його відкриття. Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка.

Рахунок у системі електронного адміністрування податку – це рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка у сумі, необхідній для досягнення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також у сумі, необхідній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань. Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок.

Заповнення реквізитів отримувача у платіжних дорученнях у разі перерахування коштів з власного поточного рахунку на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість здійснюється таким чином:

у полі «Отримувач» необхідно заповнювати назву платника;

у полі «Код» необхідно заповнювати код за ЄДРПОУ платника;

у полі «Банк отримувача» необхідно заповнювати «Казначейство України (ел. адм. подат.)»;

у полі «Код банку» необхідно заповнювати «899998»;

у полі «№ рахунку» необхідно заповнювати номер рахунку, вказаний в електронному повідомленні або отриманий в Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку.

Крім того, зазначаємо, що поле «Призначення платежу» такого платіжного доручення необхідно заповнювати згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, викладених у додатку 8 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Національного банку України № 22 від 21.01.2004 року.

 

До уваги платників ЄСВ

Нікопольська ОДПІ повідомляє про відкликання листа від 04.06.2015року №19779/7/99-99-17-03-01-17 про надання роз’яснення щодо повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) про прийняття працівника на роботу у зв’язку з набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015року №413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу», яку опубліковано в газеті «Урядовий кур’єр» 115 від 27.06.2015р.

 

Податкові накладні складені до 01.01.2015 р. формують податковий кредит тільки шляхом подання уточнюючих розрахунків

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з урахуванням змін, внесених до пункту 198.6 статті 198 Податкового Кодексу України, з 01.01.2015 р. втратила чинність норма, згідно з якою у разі, якщо платник податку ПДВ не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманої податкової накладної, таке право зберігалося за ним протягом 365 календарних днів з дати складання такої накладної.

Отже з 01 січня 2015 р. платники ПДВ, які станом на зазначену дату не включили до складу податкового кредиту суми ПДВ за податковими накладними, складеними з 01.01.2014 по 31.12.2014, можуть реалізувати своє право на формування податкового кредиту по таким податковим накладним шляхом подання уточнюючих розрахунків за відповідні звітні періоди, але з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Податкового Кодексу України (тобто за звітний період січень 2014 року уточнюючий розрахунок може бути подано не пізніше ніж через 1095 днів починаючи з 20.02.2014, за грудень 2014 року – не пізніше ніж через 1095 днів починаючи з 20.01.2015).

Зазначене стосується податкових накладних, складених у 2014 році як в електронному так і в паперовому вигляді, як зареєстрованих в ЄРПН так і тих, що за правилами, діючими до цієї дати, не підлягали реєстрації в ЄРПН.

 

Ознайомтесь з проектом Податкової декларації з податку на прибуток підприємств

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному web-сайті Державної фіскальної служби України (www.sfs.gov.ua) у підрозділі «Діяльність» - «Регуляторна політика» - «Проекти регуляторних актів» - «2015», розміщено проект наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств».

Проект передбачає уніфікацію податкової декларації з податку на прибуток для всіх суб'єктів господарювання. Оновлена форма податкової декларації подаватиметься, зокрема, банками, страховими компаніями.

Зауваження та пропозиції до проекту приймаються: на поштову адресу – 04655, МПС, Київ – 53, Львівська площа, буд. 8, Департамент методологічної роботи з питань оподаткування; на електронну – lhropun@sfs.gov.ua; а також на поштову адресу Державної регуляторної служби України – 01011, м. Київ, вул. Арсенальна, буд. 9/11.

 

Новини законодавства

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 29 липня 2015 року набув чинності Закон України від 16.07.2015р. № 643-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» (опубліковано у газеті «Голос України» від 29.07.2015р. № 135).

Ознайомитись з текстом документу можна за посиланням http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/643-19

 

Щодо повідомлення фіскальних органів про прийняття працівників на роботу

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що роботодавці повинні надавати до органів Державної фіскальної служби повідомлення про прийняття працівника на роботу за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року №413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» (далі – Постанова № 413). Зробити це потрібно до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором.

Таке повідомлення до фіскальних органів надається:

- засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Тобто Постанова № 413 не містить посилання на норми подання страхувальником повідомлення про прийняття працівника на роботу поштою.

При цьому Постанову № 413 було розроблено Мінсоцполітики відповідно до частини третьої ст. 24 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП), яка містить положення щодо укладення трудового договору. Тому укладення договорів цивільно-правового характеру не регулюється ст. 24 КЗпП

Додатково повідомляємо, що повідомлення про прийняття працівника на роботу надані до територіальних органів Державної фіскальної служби не за місцем обліку роботодавця або не за встановленою формою вважаються такими що не подавалися.

 

На підтвердження продажу власної сільськогосподарської продукції власник надає довідку про наявність земельних ділянок

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що при продажу фізичною особою власної сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) її власник має подати податковому агенту копію довідки про наявність у нього земельних ділянок, – наголошують фахівці ГУ ДФС у Волинській області.

Оригінал довідки зберігається у власника сільськогосподарської продукції протягом строку позовної давності з дати закінчення дії такої довідки.

Довідка видається сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку протягом п’яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви про видачу такої довідки, та видається безоплатно, строком на 5 років.

 

Затверджено Узагальнюючу податкову консультацію щодо подання до контролюючого органу інформації фізичними особами, які здійснюють приватну нотаріальну діяльність

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що наказом ДФС України від 15.07.2015 №507 затверджено Узагальнюючу податкову консультацію щодо подання до контролюючого органу фізичними особами, які здійснюють приватну нотаріальну діяльність, інформації про посвідчені договори продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна між фізичними особами, продажу (обміну) рухомого майна між стороною (сторонами), про видачу свідоцтв про право на спадщину та/або посвідчені договори дарування.

Відповідно даної консультації, при нотаріальному посвідченні договорів продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна між фізичними особами, продажу (обміну) рухомого майна між стороною (сторонами) цього договору, видачі свідоцтв про право на спадщину та/або нотаріальному посвідченні договорів дарування приватний нотаріус повинен щокварталу подавати до контролюючого органу за місцем розташування свого робочого місця Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ), у строки встановлені для податкового кварталу. (Наказ ДФС України від 15.07.2015 №507).

Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 714 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar