Покров Воскресенье 19.11.17, 17:18
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2015 » Июнь » 16 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
08:08
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

09 червня 2015 року об 11-00 год. в редакції газети "Днепр Вечерний" відбулася прес - конференція на тему: "Про податок на майно в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки" за участі Манушак Осипової – начальника управління комунікацій ГУ ДФС у Дніпропетровській області та Андрія Дронова - завідувач сектору адміністрування майнових податків та зборів управління доходів і зборів фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

За їх словами: "Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо податкової реформи» (далі - Закон №71-VIII) внесено зміни щодо оподаткування нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки, які набрали чинності з 1 січня 2015 року. Внесеними змінами передбачається розширення бази оподаткування для податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, шляхом оподаткування, як житлової так і нежитлової нерухомості. Об'єктами нежитлової нерухомості є будівлі, приміщення, що не віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду.

Відповідно до Закону №71-VIII переглянуто розміри житлової нерухомості, на яку застосовуються пільги зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Так, база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:

для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;

для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;

для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток - на 180 кв. метрів.

Одночасно, існуючі норми доповнено тим, що сільські, селищні, міські ради можуть збільшувати граничну межу житлової нерухомості, на яку зменшується база оподаткування. Ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради в залежності від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 2 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування".

"Юридичні особи платники податку самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об'єкта оподаткування декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально. Щодо новоствореного (нововведеного) об'єкта житлової нерухомості декларація подається протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об'єкт" - відмітив Андрій Дронов.

"Що стосується фізичних осіб, то обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості. Враховуючи норми чинного законодавства, фізичні особи сплачувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з бази оподаткування, яка запроваджена Законом №71-VIII будуть у 2016 році" - зазначила Манушак Осипова.

 

На Дніпропетровщині з незаконного оберту вилучено підакцизних товарів на 53 мільйони гривень

"Одне з важливих завдань податкової міліції – боротьба з підробкою підакцизних товарів: горілки, цигарок та паливно-мастильних матеріалів" - про це на прес-конференції для ЗМІ заявив начальник відділу по боротьбі з незаконним обертом підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олександр Матвиєц. Адже така незаконна діяльність не лише призводить до несплати у державний бюджет податків, але і несе загрозу споживачам контрафактної продукції. За його словами, як правило, така продукція реалізується через ринки, торговельні павільйони та невеличкі торговельні місця.

З початку 2015 року співробітниками податкової міліції Дніпропетровщини виявлено та призупинено роботу трьох цехів з незаконного виготовлення алкогольних напоїв, один - це з незаконного виготовлення пива та цех по незаконному виготовленню паливно-мастильних матеріалів. «З незаконного оберту за п’ять місяців 2015 року, в області, вилучено підакцизних товарів на загальну суму 53 мільйони гривень, - повідомив Олександр Матвієць. – З них, на шість мільйонів гривень лікеро-горілчаних виробів, приблизно на пів мільйона тютюнових виробів та майже на 46 мільйонів 365 тисяч гривень паливно-мастильних матеріалів».

Як приклад, Олександр Матвієць назвав припинення у травні 2015 року незаконної діяльності групи ділків, які поставляли до торгівельних місць та розважальних закладів алкогольну продукцію всесвітньо відомих марок невідомого походження. Під час обшуків на оптових складах виявлено абсенти, горілку, вермути, вина і коньяки, на яких або взагалі не було жодних акцизних марок, або були підроблені марки акцизного збору. Загалом вилучено продукції на п’ять з половиною мільйонів гривень. Під час ще однієї розробки співробітниками податкової міліції в рамках проведення Всеукраїнської операції «Акциз 2015», «Нафтопродукт 2015» виявлено «підпільний цех» з виготовлення паливно-мастильних матеріалів, на якому для незаконної реалізації знаходилося більше тонни пального на загальну суму 24 мільйони гривень.

 

Правила переміщення через митний кордон на період сезону відпочинку

8 червня 2015 року в медіа-центрі «МОСТ-ДНЕПР» відбулася прес -конференція на тему: «Правила переміщення через митний кордон на період сезону відпочинку» за участі заступника начальника митного поста - начальника відділу митного оформлення №1 митного поста «Дніпропетровськ - аеропорт» Дніпропетровської митниці ДФС Євгена Атаманенка та Директора комплексу наземного забезпечення польотів  ПАТ «АК «Дніпроавіа» Едуарда Піскохи.

За словами Євгена Атаманенко: "В період літніх відпусток громадяни масово подорожують літаками, тому дуже важливо їх знання правил перетину митного кордону. Громадянам необхідно знати, які особисті речі вони можуть з собою перевозити. Такими вважаються: засоби індивідуальної гігієни, косметика, одяг, білизна, медикаменти, що забезпечують потреби громадян під час поїздки, коштовності.

З собою також можна брати: 1 фотоапарат, 1 кіно- або 1 відеокамеру, не більше двох мобільних телефонів, ноутбуків, планшетів, електронних книг. Можна перевозити спортивне спорядження: велосипеди, комплекти лиж, альпійське спорядження. Також, дозволено провозити на літаках подарунки, товари вартістю до 1 тисячі євро. Готівкою, без письмового декларування можна ввозити і вивозити не більше 10 тисяч євро. Що стосується тютюну, то на територію України можна ввозити не більше 200 сигарет або 50 сигар або 250 грам тютюну. Алкогольні напої на 1 особу - 5 л пива, 2 л вина і 1 л міцних спиртних напоїв».

Якщо у громадян є питання щодо перетину кордону через аеропорт, відповіді на них можна отримати за цілодобовим телефоном митного поста «Аеропорт Дніпропетровськ» (0562) 39 56 73.

«Компанія «Дніпроавіа» здійснює рейси з міжнародного аеропорту «Дніпропетровськ» по Україні (Київ, Одеса, Івано-Франківськ, Львів) та за кордон (Стамбул, Баку, Тбілісі, Батумі, Єреван). Також, виконується ряд чартерних рейсів в аеропорти Болгарії, Туреччини, Австрії, Греції, Хорватії, Польщі та інших країн.

У ПАТ «АК «Дніпроавіа» є певні правила на провезення багажу. На внутрішніх рейсах можна перевозити 20 кг. багажу на одного пасажира і 5 кг. ручної кладі, на міжнародних - 23 кг. багажу. Винятком є напрямки Грузії, польоти над територією Росії і Кримом. тому встановлено обмеження до 15 кг. Адже, безпека польотів важливіше», - зазначив Едуард Піскоха.

Крім того, протягом місяця «Дніпроавіа» запустить процедуру електронної реєстрації пасажирів.

 

З початку року юристи Державної фіскальної служби Дніпропетровщини виграли у судах понад 800 справ

Впродовж січня – травня поточного року у судах різних інстанцій на розгляді знаходилось понад 12 тисяч справ на суму 9,8 млрд. грн. за позовами органів ДФС (Міндоходів) Дніпропетровського регіону до платників та за позовами платників до органів ДФС (Міндоходів) області.

Як повідомив начальник управління правової роботи Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Олег Басан, протягом п’яти місяців 2015 року на користь держави задоволено 813 справ – 50,6% від загальної кількості, розглянутих у судах. Правовики фіскальних органів Дніпропетровщини зуміли відсудити на користь держави 852,8 млн. грн., що становить 55% від загальної суми розглянутих позовів.

За словами Олега Басана: «Принципи правової роботи в регіоні, побудовані на якісному супроводженні податкових спорів, а також позитивній практиці досудового вирішення спорів на етапі адміністративного оскарження податкових повідомлень - рішень, що дозволяє врегулювати їх ще на початкових стадіях розгляду».

 

Майже 217 мільйонів гривень єдиного внеску надійшло від платників Нікопольщини

Протягом січня – травня 2015 року Нікопольською ОДПІ забезпечено надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в сумі майже217 мільйонів гривень. Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.

За його словами, відносно минулого року надходження ЄСВ зросли на 18,9 млн. грн., або на 9,5 відсотків. Додатково отримано понад 22 мільйона гривень.

Нагадуємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

 

З початку року до бюджету сплачено майже 16 мільйонів гривень єдиного податку

Як зазначила в.о. заступника начальника Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко, протягом січня-травня поточного року платники податків, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету майже 16 млн. грн. єдиного податку. Порівняно з відповідним періодом минулого року сплата податку зросла більш як на 43 відс.

„Нагадуємо, що відповідно до п. 296.10 Податкового кодексу України запроваджується обов’язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій для фізичних осіб-підприємців, які працюють на спрощеній системі оподаткування: з 1 липня 2015 року – для платників третьої групи, з 1 січня 2016 року – платників другої групи. Зазначена норма не стосується платників, які здійснюють діяльність на ринках та через засоби пересувної роздрібної мережі.

Водночас, для тих платників третьої та другої груп, які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року почнуть застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій, законодавством передбачено звільнення від перевірок на дотримання норм порядку застосування РРО до 1 січня 2017 року”, - звернула увагу Юлія Пушко.

 

Працівниками податкової міліції припинено діяльність конверт-центру, який «допомагав» підприємствам формувати податковий кредит

У Дніпропетровській області працівниками податкової міліції у рамках кримінального провадження ліквідовано «конвертаційний центр», який надавав послуги з формування незаконного податкового кредиту та переведення безготівкових коштів у готівку на території м. Дніпропетровськ та інших регіонів України. Клієнтами конверт-центру були підприємства реального сектору економіки.

Під час обшуків офісних приміщень, де здійснювалась незаконна фінансово-господарська діяльність, транспортних засобів та місць проживання фігурантів виявлено та вилучено 39 печаток СПД з ознаками «фіктивності», 1,2 млн. гривень готівкою та інші докази їх протиправної діяльності.

На рахунках підприємств у банківських установах арештовано грошові кошти у розмірі 3,3 млн. гривень. Проводяться подальші слідчі дії.

 

Оперативники ДФС перекрили канал постачання контрабандних нафтопродуктів на територію України

Співробітниками податкової міліції спільно з прикордонниками у ході проведення операції «Нафтопродукт-2015» та «Рубіж» викрито схему контрабанди нафтопродуктів на території України у великих розмірах.

Як з’ясувалося, спеціалізованими суднами (нафтовими танкерами) через причали одного із портів на півдні України ввозилися контрабандні нафтопродукти, які у подальшому зберігались для реалізації на митній території України.

У травні 2015 року за результатами проведених слідчих дій співробітниками податкової міліції у порту затримано 3 нафтових судна з понад 1000 тоннами незаконно ввезених нафтопродуктів орієнтовною вартістю близько 20 млн. гривень.

Ще одне судно залишалося у нейтральних водах. Після тривалого часу воно змушене було зайти у територіальні води України та супроводжене до порту.

9 червня 2015 року на вказаному судні було проведено обшук, у ході якого виявлено та вилучено 1124 тонни дизельного пального орієнтовною вартістю понад 21,3 млн. грн.

Завдяки професійним діям співробітників податкової міліції організаторами злочинної схеми вже сплачено до державного бюджету  понад 6 млн. грн.

Тривають слідчі дії.

 

Припинено діяльність незаконного виробництва фальсифікованих лікеро-горілчаних виробів

У рамках операції «Акциз-2015» співробітниками податкової міліції у Рівненській області припинено діяльність потужного незаконного виробництва лікеро-горілчаних виробів, який був організований злочинною групою на території Хмельницької області.

Під час проведених обшуків виявлено обладнання, що забезпечувало масове виробництво фальсифікованої горілки та вилучено з незаконного обігу 73,3 тис. літрів спирту, 1 тис. літрів спиртовмісної рідини, 27,1 тис. пляшок та 45 картонних коробок (об’ємом 10 літрів) з написами «Пшенична» та реквізитами виробника ДП «Житомирський ЛГЗ» (Чуднівська філія) та ТОВ «Олександрія-Бліг», близько 15 тис. підроблених марок акцизного податку України, допоміжне обладнання та фурнітуру, що використовувалось у протиправній діяльності, на загальну орієнтовну суму 10,3 млн. гривень.

Триває досудове слідство.

 

Громадянами Дніпропетровської області задекларовано 3 млрд. грн. доходу

З початку 2015 року понад 43,5 тисяч мешканців Дніпропетровщини надали до фіскальних органів області декларації про майновий стан та доходи. Загальна сума задекларованих доходів за минулий рік склала 3 мільярди гривень. До сплати за результатами декларування підлягає 69,0 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, що на 14,4 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Найактивнішими декларантами у Дніпропетровському регіоні є громадяни, які отримали майно у спадщину чи в подарунок. Таких налічується 4506 осіб, загальна сума задекларованого ними прибутку складає 638,1 млн. грн. Також, 689 мешканців краю задекларували понад 412,1 млн. грн. від продажу (обміну) рухомого або нерухомого майна, іноземний дохід в розмірі 80,1 млн. грн. задекларували 217 жителів області.

В той же час, 6146 громадян реалізували своє право на податкову знижку, сума податку до повернення з бюджету складає 6,9 млн. грн.

 

Податковою міліцією припинено незаконне ввезення на територію України паливно-мастильних матеріалів

Податковою міліцією в Одеській області виявлено незаконну схему ввезення на митну територію України дизельного палива та бітуму з Російської Федерації через пункти пропуску з АР Крим з подальшою їх легалізацією за допомогою фіктивних суб’єктів господарювання, які зареєстровані на непідконтрольних територіях Донецької та Луганської областей.

Так, незаконно ввезені паливно-мастильні матеріали оприбутковувались утричі дорожче від собівартості на одному з підприємств Одеської області, яке бере участь у проведенні тендерних закупівель на здійснення ремонту автомобільних доріг у південних областях України.

Отримані від вказаних «оборудок» надприбутки легалізовувались шляхом покупки нерухомості у центрі Києва та на французькому узбережжі, а також елітних автомобілів, яхт тощо.

За результатами обшуку вилучені документи, що підтверджують злочинну діяльність, та чисті аркуші паперу з відтиском печаток підприємства Російської Федерації.

Проводяться слідчо-оперативні заходи щодо документування злочинної діяльності всього кола осіб, залучених до незаконної схеми.

 

Підрозділ «Фантом» ліквідував нелегальний канал постачання паливно-мастильних матеріалів

Підрозділ податкової міліції «Фантом» спільно зі співробітниками СБУ та працівниками ДФС у Луганській області викрили нелегальну схему постачання, зберігання та реалізації пального, що надходило з тимчасово неконтрольованих територій через сектор «А».

До оперативників фіскальної служби надійшла інформація, що на території машино-тракторної станції у смт. Біловодськ діє автозаправка, де реалізується бензин та дизпаливо за заниженими цінами. Під час перевірки правоохоронці дійсно виявили автозаправочну колонку з пістолетом та лічильником, до того ж на заправці здійснювався продаж пального й з каністр. Однак жодних документів на такий вид діяльності керівник станції надати не зміг.

Більше того, в ході подальшої перевірки з’ясувалося, що приміщення і потужності машино-тракторної станції використовуються у якості накопичувальної бази для нафтопродуктів, які у нелегальний спосіб потрапляють з тимчасово неконтрольованих територій. Поставки відбувались у нічний час за допомогою вантажних мікроавтобусів, які без реєстраційних знаків перетинали лінію розмежування поза межами пунктів пропусків. У подальшому пальне збувалось оптовими партіями попереднім замовникам та вроздріб населенню.

Наразі вилучено понад 7 тонн дизпалива. За фактом незаконного транспортування, зберігання та реалізації паливно-мастильних матеріалів зареєстровано кримінальне провадження за ч.1 ст. 204 КК України. Тривають слідчі дії.

 

Понад 50 млн. грн. надійшло до бюджету від реалізації майна, яке перейшло у власність держави

Протягом січня-травня поточного року від реалізації товарів, валюти та цінностей, що переходять у власність держави, до бюджету надійшло 50,1 млн. гривень.

Переважну більшість суми складають надходження від зарахованих до Держбюджету валюти та цінностей, яких за вказаний період надійшло 35,1 млн. грн.

Від реалізації конфіскованого майна бюджет отримав 8,5 млн. грн., що втричі перевищує показник відповідного періоду минулого року.

Надходження коштів від реалізації митницями швидкопсувного майна, вилученого у справах про порушення митних правил, та майна, що підлягає поверненню за рішенням суду (власник не звернувся), становлять 2 млн. грн.

За вказаний період митницями також реалізовано та перераховано до бюджету 2,8 млн. грн. від реалізації товарів по закінченню термінів їх зберігання на складах митниць та товарів, розміщених у митний режим відмови на користь держави.

Крім того, до державного бюджету зараховано 1,7 млн. грн. від реалізації органами Державної виконавчої служби конфіскованого у справах про порушення митних правил майна, яке безпосередньо митницями не вилучалось.

 

Надходження ЄСВ на Дніпропетровщині збільшилися у порівнянні з минулим роком на 63 мільйони гривень

У травні 2015 року у Дніпропетровській області надходження до бюджету єдиного соціального внеску склали 1 мільярд і майже 508 мільйонів гривень, що на 63 мільйони гривень, або на 104,4 відсотки більше, ніж у травні 2014 року.

При цьому, за січень - травень 2015 року у Дніпропетровській області передбачалося надходження єдиного загальнообов’язкового соціального внеску у розмірі 7 мільярдів 544 мільйонів гривень. Фактично ж, надходження ЄСВ в області становлять 7 мільярдів 674,6 тисяч гривень.

Загалом, у Дніпропетровській області, надходження єдиного загальнообов’язкового державного соціального страхування у порівнянні з минулим роком збільшилися на 427,5 мільйонів гривень і становлять майже 106 відсотків у порівнянні з попереднім роком.

 

Протягом 5 місяців поточного року на «Пульс» надійшло майже 3 тис. звернень

Протягом січня-травня поточного року на антикорупційний сервіс ДФС «Пульс» надішло майже 3 тис. звернень від платників податків. Переважна більшість звернень, 81 відс., стосувалися податкової тематики, з питань митної справи надійшло 19 відс. звернень.

Станом на 1 червня завершено розгляд 92,7 відс. звернень, про результати розгляду поінформовано заявників.

Здебільшого звернення суб’єктів господарювання та громадян стосувалися проблем, які виникають при подачі звітності та реєстрації податкових накладних. За вказаний період надійшло 36,8 відс. від загальної кількості звернень.

З питаннями щодо організації роботи ДФС та її територіальних органів звернулися 31,6 відс. заявників, роботи ЦОПів – 2,3 відс.

Особливостями реєстрації платником ПДВ цікавилися 3,9 відс. заявників, з приводу перевірок суб’єктів господарювання звернулися 4,4 відс. платників, затримок митного оформлення товарів – 12,3 відс., черг на митних постах та пунктах – 2,5 відс., порушення митних правил – 0,8 відс.

Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося 3 відс. від загальної кількості звернень.

Нагадаємо, що поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

 

До ЦОП завітай – про всі податки запитай

У роботі тридцяти двох Центрів обслуговування платників, що працюють у Дніпропетровській області, задіяні 356 працівників, які надають кваліфіковані адміністративні послуги. Зокрема, найбільш популярними залишаються послуги видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки.

Найактивнішими клієнтами пунктів реєстрації користувачів акредитованого центру сертифікації ключів залишаються фізичні особи.

 

ДФС запроваджує новий електронний сервіс для платників податків

Державна фіскальна служба України запроваджує новий електронний сервіс – обмін розрахунками коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в електронному вигляді між контрагентами.

Розроблений сервіс стане допомогою платникам податків при складанні розрахунку коригування до податкової накладної, виданої отримувачу товарів (послуг), що передбачено п. 16 постанови КМУ від 16 жовтня 2014 року №569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість».

Щоб скористатися новим сервісом, електронні документи для здійснення обміну та засоби надсилання документів повинні відповідати таким вимогам:

1. Формат документу повинен відповідати Формату (стандарту) електронного документа звітності суб’єктів господарювання (наказ Міндоходів від 29.11.2013 №729);

2. Формат транспортного повідомлення – відповідати вимогам уніфікованого формату транспортного повідомлення при інформаційній взаємодії платників податків і ДФС;

3. Електронний документ  надсилається засобами телекомунікаційного зв'язку SOAP;

4. Для криптографічних перетворень використовуються сертифіковані засоби ЕЦП, що відповідають законодавству України. Такі засоби наразі використовуються для підписання і шифрування електронних документів, що подаються до ДФС.

З інструкцією з використання програмного забезпечення можна ознайомитися на веб-поталі ДФС.

 

Звіти в разі переходу на спрощену систему оподаткування

Нікопольська ОДПІ нагадує, що у разі переходу платника податку на прибуток на спрощену систему оподаткування такий платник у терміни, встановлені для квартального звітного періоду, зобов’язаний подати податкову декларацію з податку на прибуток за звітний період, що передує кварталу, з якого платник переходить на спрощену систему оподаткування.

Якщо платник податку на прибуток переходить на спрощену систему оподаткування з 01 липня 2015 р., декларацію з податку на прибуток йому необхідно подати за перше півріччя 2015 р. не пізніше 10 серпня.

 

Продаж пива з 1 липня з ліцензією

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 01 липня 2015 р. підлягає ліцензуванню діяльність з виробництва, імпорту, експорту, оптової та/чи роздрібної торгівлі пивом на загальних підставах, передбачених для алкогольних напоїв.

Такі вимоги встановлені внесеними змінами до чинного законодавства. З 01 липня 2015 р. до алкогольних напоїв належатимуть продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5% об’ємних одиниць, які зазначені, зокрема, у товарній позиції 2203 згідно з УКТ ЗЕД. З цієї ж дати пиво – насичений діоксидом вуглецю пінистий алкогольний напій із вмістом спирту етилового від 0,5 відсотка об’ємних одиниць, отриманий під час бродіння охмеленого сусла пивними дріжджами, що відноситься до товарної групи УКТ ЗЕД за кодом 2203. При цьому виробництво алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється суб’єктами господарювання незалежно від форм власності за умови одержання ліцензії.

Імпорт, експорт і оптова торгівля, зокрема алкогольними напоями, можуть здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензій.

Роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Таким чином, з 01 липня 2015 р. підлягає ліцензуванню діяльність з виробництва, імпорту, експорту, оптової та/чи роздрібної торгівлі пивом на загальних підставах, передбачених для алкогольних напоїв. При цьому чинним законодавством не передбачено отримання окремої ліцензії на виробництво, імпорт, експорт, оптову або роздрібну торгівлю пивом, у разі наявності у суб’єкта господарювання ліцензії на виробництво, імпорт, експорт, оптову або роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

 

Про застосування фізичними особами - підприємцями платниками єдиного податку при здійсненні діяльності РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з п.296.10 ст.296 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями платники єдиного податку другої і третьої (фізичні особи - підприємці) груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку першої групи не застосовують реєстратори розрахункових операцій”.

Вимоги стосовно застосування реєстраторів розрахункових операцій набирають чинності:

для платників єдиного податку третьої групи - з 01.07.2015;

для платників єдиного податку другої групи - з 01.01.2016 (абз. 5 п. 1 розд. ІІ «Перехідні положення» Закону України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи»).

 

Нові акцизні марки з 1 липня

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що марки акцизного податку нового зразка запроваджуються як для вітчизняних напоїв та тютюнових виробів, так і імпортного виробництва. Нові зразки марок акцизного податку для алкогольних напоїв і тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва затверджені Постановою КМУ від 14.05.2015 року №296 «Деякі питання запровадження марок акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв і тютюнових виробів».

 

Щодо оподаткування пенсій

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з підпунктом 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України (далі – ПФУ) чи бюджету згідно із законом, якщо їх розмір перевищує три розміри мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, –  у частині такого перевищення, а також пенсій з іноземних джерел, якщо згідно з міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, такі пенсії підлягають оподаткуванню чи не оподатковуються в країні їх виплати.

Ставка податку становить 15 відсотків бази оподаткування стосовно доходів, нарахованих (виплачених, наданих) у вигляді пенсій, якщо база оподаткування для місячного оподатковуваного доходу перевищує три розміри мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року (далі – мінімальна заробітна плата).

Якщо база оподаткування (сума пенсії), у календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, до суми такого перевищення застосовується ставка 20 відсотків.

З 1 січня 2015 року відповідно до статті 8 Закону України від 28.12.2014 року №80-VІІІ «Про державний бюджет на 2015 рік» розмір мінімальної заробітної плати для працездатних осіб встановлено у розмірі 1218 гривень на місяць.

Тобто, починаючи з 1 січня 2015 року, податкові агенти при виплаті пенсій у розмірі, що перевищує 3654 гривень, зобов’язані утримати податок на доходи фізичних осіб за ставкою 15 відсотків.

Якщо сума нарахування більше 12180 грн., то ставка податку становитиме 15 та 20 відсотків.

Щодо подання звітності, то відповідно до пункту 176.2 статті 176 Кодексу податковий агент, зокрема, зобов’язаний подавати у терміни, встановлені Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування.

Порядок заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за формою №1ДФ (далі – форма №1Ф) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за №111/26556.

Згідно з Довідником ознак доходів фізичних осіб суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з ПФУ чи бюджету згідно із законом, розмір яких перевищує три розміри мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), – у частині такого перевищення відображаються у формі №1ДФ під ознакою доходу «184».

 

Власникам авто до уваги!

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що фахівці органів ДФС доопрацьовують бази даних, надсилають фізичним особам, власникам авто з об’ємом двигуна понад  3 000 куб. см. та строком використання до п’яти років повідомлення-рішення із сумою транспортного податку до сплати та рекомендують звертатися у разі незгоди нарахування транспортного податку до територіальних органів ДФС для уточнення податкових зобов’язань. Нюанс транспортного податку в тому, що він буде регулярно сплачуватися власником автомобіля протягом перших 5 років експлуатації машини, а гроші спрямовуватимуть безпосередньо до місцевого бюджету. А внутрішня інфраструктура, дороги – їх стан прямо пропорційно залежать від наповнення місцевої казни.

 

На постійній основі система електронного адміністрування ПДВ запроваджується з 1 липня 2015 року

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що протягом дії системи електронного адміністрування ПДВ у тестовому режимі (до 1 липня 2015 року або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України про скорочення терміну перехідного періоду) платники податку самостійно зараховують на електронні рахунки кошти з власних поточних рахунків, у сумах, необхідних для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань з цього податку, задекларованих ними в податковій звітності з ПДВ.

Після закінчення тестового режиму для реєстрації податкових накладних в ЄРПН платник податку повинен мати достатню суму податкового кредиту, підтверджену зареєстрованими в ЄРПН "вхідними" податковими накладними, сплатою ПДВ при імпорті товарів та (за недостатності таких сум) коштами на його рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ.

З 1 липня 2015 року на рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ платники податку зараховують кошти у сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що надає право для реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування.

Поповнення електронного рахунка платника ПДВ за рахунок інших джерел, наприклад, з поточних рахунків інших осіб, не передбачено.

 

Про автоматичне бюджетне відшкодування за деклараціями з ПДВ

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до вимог Податкового кодексу України (п.п.б. п. 200.4. ст. 200) бюджетному відшкодуванню за заявою платника підлягає сума податку, фактично сплаченого отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до державного бюджету, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200№.3 статті 200№ ПКУ на момент отримання контролюючим органом податкової декларації.

Таким чином, задекларовані суми бюджетного відшкодування розраховувалися (на відповідність критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ) з урахуванням вимог зазначеної норми ПКУ.

У разі встановлення фактів невідповідності визначеним критеріям та відсутності у такого платника права на автоматичне бюджетне відшкодування податку, контролюючий орган згідно з пунктом 200.21 статті 200 ПКУ зобов'язаний протягом 17 календарних днів після граничного терміну подачі звітності повідомити платника податку про відповідне рішення та надати детальні пояснення і розрахунки за критеріями, значення яких не дотримано.

 

Актуально для фізичних осіб - платників земельного податку

Нікопольська ОДПІ нагадує, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Відповідно до норм п.286.5 ст. 286 Податкового кодексу України нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку визначеному ст. 58 Податкового кодексу України.

Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру

Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

 

До якого фіскального органу та за якою формою необхідно подавати звітність по єдиному внеску починаючи з 01.06.2015 року

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що починаючи з 01.06.2015 року звіт щодо сум нарахованого ЄВ подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника до фіскального органу за основним місцем реєстрації платника.

Форми та строки подання звітності передбачено розд. ІІІ наказу Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 «Про Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», який розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за адресою: http://sfs.gov.ua.

 

Про особливості сплати авансових внесків з податку на прибуток підприємств на стадії ліквідації платника

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у складі річної податкової декларації платником податку на прибуток підприємств подається розрахунок щомісячних авансових внесків, які мають сплачуватися у наступний дванадцятимісячний період. Визначена в розрахунку сума авансових внесків вважається узгодженою сумою грошових зобов’язань на підставі положень пункту 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України.

Податковий (звітний) рік для платників податків починається з першого календарного дня податкового (звітного) року і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) року, крім визначених випадків, зокрема:

якщо платник податку ліквідується (у тому числі до закінчення першого податкового (звітного) року), останнім податковим (звітним) роком вважається період, на який припадає дата ліквідації (п.п. 137.4.3 п. 137.4 ст. 137 Податкового кодексу).

Під ліквідацією платника податків розуміється ліквідація платника податків як юридичної особи, внаслідок якої відбувається закриття їх рахунків та/або втрата їх статусу як платника податків відповідно до законодавства (п. 97.1 ст. 97 Податкового кодексу).

Отже, якщо платник податку на прибуток знаходиться лише на стадії ліквідації, він зобов’язаний щомісячно сплачувати авансові внески з податку на прибуток, задекларовані ним у складі річної податкової декларації за попередній звітний (податковий) рік.

Такий платник подає до контролюючого органу податкову декларацію з податку на прибуток (останню) за звітний період, на який припадає дата його ліквідації та враховує сплачені авансові внески у зменшення податкових зобов’язань з податку на прибуток в такій останній декларації з податку на прибуток, що подається платником.

У разі наявності надміру сплачених авансових внесків з податку на прибуток платник податку має право на повернення таких грошових зобов’язань за умови дотримання положень ст. 43 Податкового кодексу.

 

У якій графі Податкового розрахунку (форма № 1ДФ) відображається кількість зовнішніх сумісників

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до абзацу другого ст. 21 Кодексу законів про працю України від 10.12.71 р. № 322-VIII працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачено законодавством, колективним договором або угодою сторін.

Згідно з п. 3.1 розділу III Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Мінфіну України від 13.01.2015 р. № 4, реквізити податкового розрахунку заповнюються, зокрема, таким чином:

- напроти напису «Працювало за трудовими договорами» проставляється кількість працівників, які працюють за трудовими договорами (контрактами);

- напроти напису «Працювало за цивільно-правовими договорами» проставляється кількість працівників, які працюють за цивільно-правовими договорами у звітному періоді.

Отже, кількість зовнішніх сумісників відображається в графі «Працювало за трудовими договорами» Податкового розрахунку (форма № 1 ДФ).

 

Що є доходом для юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.п. 2 п. 292.1 ст. 292 Податкового кодексу України доходом юридичної особи - платника єдиного податку є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ.

Згідно із п. 292.3 ст. 292 ПКУ до суми доходу платника єдиного податку включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг).

Безоплатно отриманими вважаються товари (роботи, послуги), надані платнику єдиного податку згідно з письмовими договорами дарування та іншими письмовими договорами, укладеними згідно із законодавством, за якими не передбачено грошової або іншої компенсації вартості таких товарів (робіт, послуг) чи їх повернення, а також товари, передані платнику єдиного податку на відповідальне зберігання і використані таким платником єдиного податку.

До суми доходу платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість за звітний період також включається сума кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.

До суми доходу платника єдиного податку третьої групи за звітний період включається вартість реалізованих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг), за які отримана попередня оплата (аванс) у період сплати інших податків і зборів, визначених ПКУ.

 

Відмінено військовий збір з валютних операцій

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 12 травня 2015 року Верховна Рада внесла зміни до Податкового кодексу України щодо військового збору на операції з валютними цінностями.

Законом України № 381-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо військового збору», скасовується військовий збір 1,5% на операції фізичних осіб з валютними цінностями, в тому числі на конвертацію валютних переказів, валютно-обмінні операції та операції з банківськими металами.

Даний закон було опубліковано 10 червня в газеті «Голос України» № 101 і починає діяти з наступного дня після його опублікування, тобто з 11 червня 2015 року.

Нагадуємо, що з 13 березня 2015 року  був запроваджений 1,5-відсотковий  військовий збір з валютних операцій.

 

Оновлено Інструкцію про нарахування та сплату єдиного соціального внеску

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Міністерство фінансів України наказом від 20.04.2015 р. № 449 затвердив Інструкцію про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, якою визначається процедура нарахування і сплати ЄСВ страхувальниками, визначеними Законом «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», порядок обчислення понижуючого коефіцієнту, нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів ДФС та її територіальними органами.

Відповідно, наказ Міндоходів від 09.09.2013 р. №455, яким раніше регулювався порядок нарахування і сплати єдиного соціального внеску, визнано таким, що втратив чинність.

Наказ Мінфіну № 449 зареєстровано в Міністерстві юстиції 7 травня 2015 р. за № 508/26953, він набрав чинності з дня його офіційного опублікування – 29 травня п. р.(«Офіційний вісник України» № 40).

 

Затверджено декларацію з податку на нерухоме майно

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Міністерством Фінансів України наказом від 10.04.2015 року №408 затверджено форми:

- Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

- Відомості про наявні об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості.

Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Порядок сплати податку та подання Податкової декларації визначено статтею 266 Податкового кодексу України.

Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування (опублікований в газеті «Офіційний вісник України» від 22.05.2015 №38).

 

Дивіденди виплачуються у товарній формі. Наслідки оподаткування ПДВ

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що оподаткування дивідендів ПДВ залежить від того, в якій формі вони виплачуються.

А саме: суми дивідендів, виплачені емітентом у грошовій формі або у вигляді цінних паперів, не є об'єктом оподаткування ПДВ.

Водночас, якщо виплата дивідендів проводиться у товарній формі (продукцією, товарами), то така операція оподатковується ПДВ на загальних підставах як звичайний продаж товарів.

Тобто виплата дивідендів у натуральній формі оподатковується ПДВ у загальному порядку за ставкою 20 %.

При цьому емітент, який виплачує дивіденди у товарній формі, має скласти податкову накладну в електронній формі, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та включити суму ПДВ до податкових зобов'язань звітного періоду.

Зазначений порядок оподаткування дивідендів визначено пп. 196.1.6 статті 196 Податкового кодексу України.

Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 636 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar