Покров Понедельник 20.11.17, 12:23
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2015 » Июнь » 9 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
10:10
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Роман Насіров: Ми пропонуватимемо випуск ОВДП для погашення заборгованості з ПДВ

«Ми знаємо про існуючі проблеми з відшкодуванням податку на додану вартість. Ми не закриваємо очі на значний борг та не ігноруємо запити підприємців. Наша мета – допомогти бізнесу, тому зусилля керівництва фіскальної служби максимально направлені на вирішення цієї задачі», - прокоментував ситуацію новопризначений Голова ДФС Роман Насіров.

На сьогодні заборгованість з відшкодування ПДВ перед металургами складає більше 7 млрд. гривень. Найбільшими серед них є підприємства: ПАТ «Арселорміттал Кривий Ріг» (1,4 млрд. грн.), ПАТ «Маріупольський металургійний комбінат ім. Ілліча» (1,1 млрд. грн.), ПАТ «Металургійний комбінат «Азовсталь» (860 млн. грн.), ВАТ «Запорізький металургійний комбінат «Запоріжсталь» (720 млн. грн.), ПАТ «Дніпровський металургійний комбінат ім. Ф. Е. Дзержинського (911 млн. грн.) та ін.

Заборгованість перед аграріями сягає майже 4 млрд. гривень, також існує борг і перед іншими підприємствами, серед яких ПАТ «Одеський припортовий завод» із залишком невідшкодованих сум ПДВ більше 1 млрд. гривень та ін.

Цей борг накопичувався роками. З року в рік бюджетного ресурсу не вистачало для задоволення всіх запитів. Нажаль, тут задіяно багато чинників – як складна економічна ситуація, так і незбалансованість бюджетної політики попередніх років.

«Заради відновлення балансу в економіці та підтримки підприємців необхідно раз і назавжди вирішити це питання», - наголосив Голова ДФС України. Він зазначив, що з метою погашення великого обсягу накопиченої заборгованості з відшкодування ПДВ фіскальна служба звернулася до Міністерства фінансів з пропозицією випуску ОВДП.

Цей фінансовий інструмент надасть змогу підприємствам отримати ліквідність та оборотні кошти.

Окрім того, не зважаючи на нинішню складну ситуацію в країні, суб’єкти господарювання отримують бюджетне відшкодування податку на додану вартість.

Так, у січні – квітні 2015 року відшкодовано 16,5 млрд. грн., що на 26% більше, ніж за аналогічний період 2014 року, з них в автоматичному режимі – 73%, або 11,9 млрд. грн., що на 43%, або на 3,6 млрд. грн. більше, ніж торік.

Відшкодування ПДВ проводиться з урахуванням бюджетного ресурсу, встановленого Міністерством фінансів України та наявних коштів на єдиному казначейському рахунку.

Одночасно з цим заявлені суми відшкодування ПДВ проходять ретельну перевірку на предмет наявних кримінальних проваджень, сум нанесених державі збитків, користування «схемами» ухилення від оподаткування та наявності податкового боргу.

 

Сергій Білан: Для сумлінних платників податків податкова міліція має бути непомітною

Про це зазначив Перший заступник Голови ДФС України Сергій Білан під час круглого столу з питань боротьби з контрабандою підакцизних товарів (цигарок) на півдні України, який сьогодні, 4 червня, відбувся у м. Одеса.

За його словами, найближчим часом ДФС планує здійснити оптимізацію управлінської вертикалі підрозділів податкової міліції на всіх рівнях.

«Керівниками податкової міліції від районного до регіонального рівнів мають бути люди, що не задіяні в корупційних діяннях та мають чітке розуміння своїх завдань. Рішення по кадрових призначеннях обов’язково враховуватимуть позицію громадськості та експертів», - підкреслив Сергій Білан.

Перший заступник Голови ДФС також окреслив основні напрями роботи податкової міліції:

- по-перше, це ліквідація конвертаційних центрів;

- по-друге, боротьба з незаконним обігом підакцизних товарів.

В останньому напрямі, за словами Сергія Білана, вже виявлені резонансні порушення, зокрема, в Одеській та Миколаївській областях, а в Чернігівській області припинено діяльність незаконного нафтопереробного заводу.

 

Викрито міжрегіональний «конверт-центр» з обігом в 1 млрд. гривень

Як повідомив Перший заступник Голови ДФС України Сергій Білан, податковою міліцією викрито діяльність міжрегіонального конвертаційного центру, який надавав послуги з ухилення від сплати податків підприємствам реального сектору економіки.

Клієнтами центру були платники ПДВ з п’яти регіонів – м. Кіровоград, м. Харків, м. Миколаїв, м. Одеса та м. Нікополь Дніпропетровської області, яким порушники «допомагали» незаконно формувати податковий кредит від підприємств з ознаками фіктивності.

Під час обшуків за місцями здійснення незаконної фінансово-господарської діяльності вилучено 2,9 млн. грн. та 17,8 тис доларів США готівкою, 54 печатки, 5 печаток нерезидентів, 17 системних блоків комп’ютерів, бухгалтерські документи, 2 ключі доступу до клієнт-банків, чорнові записи.

На рахунках підприємств арештовано грошові кошти у розмірі 2 млн. грн. та 185 тис доларів США.

Загальний обсяг проконвертованих коштів складає 1 млрд. гривень. Проводяться подальші слідчі дії.

«Ми дійдемо до кожного конвертатора, тому раджу реальному сектору економіки не користуватися фіктивним податковим кредитом», – підкреслив Сергій Білан.

 

Більше 128 млн. грн. сплатили до Державного бюджету платники Нікопольщини

Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження до загального фонду Державного бюджету за січень - травень 2015 року збільшено майже на 65 млн. грн. або в 2 рази. Заплановані надходження за п’ять місяців до Державного бюджету перевиконано на 5,8 відсотки.

Як зазначив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун, виконанню усіх доведених завдань сприяє перш за все ефективна стратегія взаємодії та порозуміння з платниками податків, комфортність в обслуговуванні, та звісно ж, неабияка громадська позиція жителів нашого регіону.

 

Останній день подання заяви на спрощену систему оподаткування

Як повідомила в.о. заступника начальника – начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко, за п’ять місяців поточного року ФОП – платники єдиного податку поповнили казну більш як на 9 мільйонів гривень, що на 1,4 % більше аналогічного періоду минулого року.

Крім того, Нікопольська ОДПІ нагадує Вам, що 15 червня 2015 року – останній день подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з ІІІ кварталу 2015 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік.

 

Державною фіскальною службою Дніпропетровщини забезпечено понад 30,5 мільярдів гривень надходжень до бюджетів усіх рівнів

Державною фіскальною службою області за cічень - травень 2015 року до бюджетів усіх рівнів (з урахуванням єдиного соціального внеску) мобілізовано 30 мільярдів 545,9 мільйонів гривень.

До державного бюджету протягом січня - травня поточного року мобілізовано 18 мільярдів 67,1 мільйонів гривень, що у порівнянні з аналогічним періодом 2014 року більше на 7 мільярдів 235,1 мільйонів гривень, або на 66,8 відсотків.

До місцевих бюджетів надійшло 4 мільярди 804,1 мільйонів гривень, що на 895,7 мільйонів гривень або на 22,9 відсотків більше аналогічного періоду 2014 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за протягом звітного періоду надійшло 7 мільярдів 674,6 мільйонів гривень, що на 427,6 мільйонів гривень більше минулого року.

 

Підрозділ «Фантом» завадив незаконному провезенню на непідконтрольну територію понад 4,6 тис. пляшок коньяку та пива

Підрозділом податкової міліції ДФС України «Фантом» спільно зі співробітниками СБУ та прикордонною службою вилучено з незаконного обігу партію алкогольних напоїв, яку намагались провезти на непідконтрольну територію.

Вантажівку з нелегальним товаром зупинили на одному з блок-постів у секторі «М». Супровід фури на легковій автівці здійснював замовник перевезення, який надав супровідні документи на вантаж – 7 тон безалкогольних напоїв та чіпсів, які нібито прямували із Запоріжжя до Маріуполя. Однак, окрім зазначених товарів оперативники фіскальної служби виявили у фурі понад 4 тис. пляшок коньяку та майже 600 двохлітрових пляшок пива.

У ході подальшого опитування власника вантажу встановлено, що він намагався провезти товар в м. Донецьк для подальшої реалізації. Крім того, в автомобілі бізнесмена було виявлено кошти на суму близько 90 тис. гривень, походження яких він пояснити не зміг.

Наразі вантаж орієнтовною вартістю близько 200 тис. гривень вилучено. За фактами незаконного транспортування з метою збуту підакцизних товарів та підроблення документів зареєстровано кримінальні провадження за ст. 204 та ст. 358 КК України.

 

Підрозділ податкової міліції «Фантом» вилучив близько 5 кг ювелірних виробів

Підрозділом податкової міліції ДФС України «Фантом» спільно зі співробітниками СБУ та прикордонною службою вилучено партію ювелірних виробів, яку у незаконний спосіб намагались ввезти з тимчасово окупованих територій.

У секторі «С» оперативники фіскальної служби зупинили легкову автівку, що рухалась через пункт пропуску біля селища Зайцеве. При огляді автомобіля в одного з пасажирів у сумці було виявлено близько 5 кг виробів із срібла – хрестиків, ладанок та каблучок. Прикраси віз 48-річний уродженець м. Горлівка у напрямку м. Артемівськ. Будь-які документи, які б пояснювали походження ювелірних виробів, у нього були відсутні.

Наразі близько 400 виробів із срібла вилучено, триває перевірка.

 

Підрозділ податкової міліції «Фантом» напередодні свят вилучив алкоголь, що транспортувався на непідконтрольні території

Підрозділом податкової міліції ДФС України «Фантом» спільно зі співробітниками СБУ та прикордонною службою попереджено постачання на непідконтрольні території двох великих партій спиртних напоїв.

Алкоголь намагалися перевезти через лінію розмежування у секторі «Б», поза пунктом пропуску «Бугас». При огляді вантажівки було виявлено вино, горілку та коньячні вироби в асортименті кількістю понад 4,3 тис. пляшок загальною вартістю більш, ніж 172 тис. гривень. Водій вантажівки, який виявився водночас і власником вантажу, мав намір реалізувати спиртне на непідконтрольних територіях. Ні супровідної документації на товар, ані дозвільних документів на такий вид підприємницької діяльності він надати не зміг.

Практично в той же день правоохоронці затримали іншу вантажівку, яка в аналогічний спосіб намагалась проїхати поза межами офіційного пункту пропуску «Бугас». Власник вантажу, що знаходився за кермом автівки, намагався вивезти для збуту на непідконтрольних територіях 5,4 тис. пляшок вина, горілки та коньяку на суму понад 152 тис. грн. Будь-яка документація на спиртні напої була відсутня.

 

Працівниками підрозділу власної безпеки ДФС України викрито схему ухилення від сплати митних платежів

Працівники Управління власної безпеки Головного управління ДФС у Київській області викрили злочинну схему ухилення від сплати обов’язкових митних платежів, яка функціонувала за сприяння посадових осіб митного поста «Аеропорт «Бориспіль»» Київської митниці ДФС.

Зокрема, працівники одного з комерційних підприємств Київської області систематично впродовж 2012-2014 років здійснювали митне оформлення імпортованої сировини із заниженням її митної вартості шляхом внесення в товаро-супровідну документацію неправдивих відомостей.

При цьому, службовими особами Київської митниці ДФС огляд товару жодного разу не здійснювався та не проводилась експертиза на відповідність фактично імпортованої продукції до заявленої в документах. Внаслідок службової недбалості митників державі нанесено збитків на суму понад 650 тис. гривень.

За матеріалами підрозділу власної безпеки ГУ ДФС у Київській області зареєстровано кримінальне провадження за ознаками умисного ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), а також підроблення документів. У рамках провадження проводяться слідчі дії.

Найближчим часом планується відкриття кримінального провадження стосовно посадових осіб митного поста «Аеропорт «Бориспіль» Київської митниці ДФС за фактами зловживання службовим становищем при виконанні митних формальностей.

 

Співробітники податкової міліції викрили схему незаконного виробництва та збуту паливно-мастильних матеріалів

Співробітниками податкової міліції у рамках операції «Рубіж» встановлено факт незаконного виробництва та збуту паливно-мастильних матеріалів одним з підприємств-імпортерів Дніпропетровщини.

Як з’ясувалося, підприємство імпортувало на митну територію нафтопродукти під виглядом товарів «Реформат» та «Платформат», ухиляючись таким чином від сплати акцизного податку. В подальшому незаконно ввезені на територію України нафтопродукти використовувались для виробництва та продажу високооктанових марок бензину.

Під час обшуку промислового майданчика вказаного підприємства було виявлено та вилучено металеві ємності заповнені нафтопродуктами в кількості 573,9 тонн на загальну суму 11,5 млн. гривень.

 

Слідчими ДФС по направлених до суду кримінальних провадженнях відшкодовано 324,4 млн. грн. завданих державі збитків

У січні - квітні поточного року в провадженні слідчих фінансових розслідувань Державної фіскальної служби перебувало 4 742 кримінальних провадження, з яких 2 305 – про тяжкі та особливо тяжкі злочини.

Безпосередньо у поточному році розпочато 2 745 проваджень. Протягом зазначеного періоду 1 300 проваджень закінчено, з них 404 – направлено до суду.

У направлених до суду кримінальних провадженнях слідчими ДФС забезпечено відшкодування збитків у сумі 324,4 млн. грн. Це на 110,2 млн. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року.

Також, у зв`язку зі сплатою податків, зборів (обов`язкових платежів), а також відшкодуванням шкоди, завданої державі їх несвоєчасною сплатою (фінансові санкції, пеня), за 4 місяці 2015 року на підставі ч. 4 ст. ст. 212 і 212-1 ККУ до суду направлено 85 кримінальних проваджень. Сума відшкодованих за ними збитків складає 285,2 млн. грн.

У закінчених провадженнях арештовано коштів та майна в розмірі 155 млн. грн., що 72 млн. грн. більше, ніж за 4 місяці 2014 року.

 

Співробітниками ДФС припинено діяльність міжрегіонального "конвертаційного центру"

У Київській області 29 травня 2015 в рамках кримінального провадження припинено діяльність міжрегіонального "конвертаційного центру" що надавав послуги суб’єктам господарювання м. Києва, Київської, Львівської та Одеської області, створеного організованою групою з 7 осіб.

Зазначені особи зареєстрували та придбали корпоративні права на 21 транзитних суб’єкта підприємницької діяльності.

Встановлено що, легальні підприємства перераховували безготівкові грошові кошти за нібито придбані товарно-матеріальні цінності, надані послуги та виконані роботи на розрахункові рахунки "фіктивних" підприємств, які в подальшому знімали готівкою учасники центру (нібито з метою закупівлі ТМЦ) для передачі посадовим особам реального сектору економіки, за винятком 6-10% за конвертацію.

Орієнтовний обіг проконвертованих коштів склав понад 282 млн. гривень.

28 травня 2015 року проведено 14 санкціонованих обшуків в офісних приміщеннях, за місцями проживання та автомобілях фігурантів, де вилучено 718тис. гривень і 13 тис. доларів США готівкою, 25 печаток, 1 з яких нерезидента, 19 електронних носіїв інформації, 11 мобільних телефонів, комп’ютерну техніку та тіньову документацію, що підтверджує їх протиправну діяльність.

 

Управління власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє

Співробітниками Генеральної прокуратури України, СБУ, Головного управління власної безпеки ДФС України та управління власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області 27 травня 2015 року, в рамках кримінального провадження з правовою кваліфікацією ч.4 ст.368 КК України, проведені масштабні скоординовані заходи щодо документування та припинення кримінального правопорушення, пов’язаного з вимаганням та отриманням незаконної винагороди одним з заступників начальника ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська. В результаті міжвідомчої взаємодії затримано на гарячому заступника начальника ДПІ при отриманні ним 2 200 000 грн. незаконної винагороди від посадових осіб підприємства за сприяння в закритті досудового розслідування по одному з кримінальних проваджень з правовою кваліфікацією ч.3 ст.212 КК України.

Управлінням власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області проводяться подальші відповідні заходи щодо встановлення повного кола осіб, причетних до даного резонансного злочину. Досудове розслідування триває.

Крім того, з метою недопущення корупційних проявів в службовій діяльності працівників територіальних і структурних підрозділів ГУ ДФС області, на протязі 4 місяців 2015 року УВБ проведено 16 перевірок стану охорони приміщень підрозділів ГУ ДФС області, 183 лекції та співбесіди зі співробітниками та кандидатами на вступ до лав служби тощо.

ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що за допомогою сервісу ДФС України «Пульс» за номером (044) 284-00-07 ви маєте можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників органів фіскальної служби. Телефонний номер лінії сервісу «Пульс» працює цілодобово.

 

Декларація про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари подається в електронній формі

ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України розміщено оновлене програмне забезпечення для формування та подання платниками податків відповідно до п.220.2 ст.220 Податкового кодексу України Декларації про максимально роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 25.03.2015 року №359 в електронному вигляді.

Декларація про максимально роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) («J(F)0207703» (для запровадження ціни з 15 числа місяця) та «J(F)0208901» (для запровадження ціни з 1 числа місяця) в електронному вигляді формується та подається за адресою: офіційний  веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua) Електронна звітність Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності».

 

Понад 1 мільйон послуг отримали у ЦОПах платники податків з початку 2015 року

На сьогодні обслуговування платників податків та громадян здійснюється 465 ЦОПами, якими надається 93 адміністративні слуги (57 податкових та 36 митних). Протягом січня – квітня 2015 року Центрами надано понад 1 млн. таких послуг. Зокрема, у квітні – понад 268 тис. послуг.

Серед них, найбільш запитуваною залишається послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. За вказаний період було надано понад 458 тис. таких карток, з яких понад 117 тис. – у квітні.

Також користується попитом у суб`єктів господарювання послуга з реєстрації книг обліку розрахункових операцій. З початку поточного року ЦОПами надано 106 тис. таких послуг.

Не менш затребувана платниками така послуга, як видача довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються фіскальними органами. Так, за чотири місяці 2015 року Центрами обслуговування платників було надано понад 95,6 тис. зазначених довідок.

 

Безалкогольне пиво та акцизний податок

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що пиво – це насичений діоксидом вуглецю пінистий напій, отриманий під час бродіння охмеленого сусла пивними дріжджами, який зазначений у товарній позиції 2203 згідно з УКТ ЗЕД. Згідно з пп. 215.3.1 п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України на пиво із солоду (солодове), що відноситься до товарної групи 2203 00 згідно з УКТ ЗЕД, встановлені ставки акцизного податку.

За кодом 2202 УКТ ЗЕД безалкогольне пиво (ст. 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів») не віднесено до підакцизних.

Отже, операції з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі товарів, які не належать до підакцизних, зокрема пива безалкогольного, акцизним податком не оподатковуються.

 

Про податкові консультації

Нікопольська ОДПІ нагадує громадянам, що кожен має право на звернення за зверненням платників податків контролюючі органи надають безоплатно консультації з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію. За вибором платника податків консультація надається в усній, письмовій або електронній формі. Консультації надаються контролюючими органами. Контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень.

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, проводить періодичне узагальнення податкових консультацій, які стосуються значної кількості платників податків або значної суми податкових зобов’язань, та затверджує наказом узагальнюючі податкові консультації, які підлягають оприлюдненню, у тому числі за допомогою Інтернет - ресурсів (п.52.6 ст. 52 ПКУ).

 

Оновлено порядок надання послуг електронного цифрового підпису

Нікопольська ОДПІ звертає увагу на те, що згідно з положеннями оновленого Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, при заповненні реєстраційних документів для отримання електронного цифрового підпису заявнику необхідно зазначати свої контактні дані, зокрема, контактний номер телефону та діючу електронну адресу, які дозволяють зв’язатися з ним.

У разі звернення довіреної особи, для запобігання доступу сторонніх осіб до ключової інформації підписувачів, довірена особа разом з комплектом реєстраційних документів має надати конверти з розрахунку один конверт для одного носія особистого ключа підписувача.

 

Про довідників пільг з плати за землю

Нікопольська ОДПІ рекомендує використовувати для зручності формування звітності по податкових пільгах в частині плати за землю за І квартал 2015 року довідники податкових пільг №74/1, №74/2, які розміщені на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у рубриці „Довідники”.

 

ЄСВ при сумісництві

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що для сумісників базою нарахування єдиного внеску є фактично нарахована заробітна плата незалежно від її розміру. Роботодавець має право отримати від такого працівника (сумісника) підтвердження про місце основної роботи.

У разі необхідності власник або уповноважений ним орган видає працівникам на їх прохання завірені виписки з трудових книжок відомостей про роботу. Тож, нараховуємо єдиний внесок за ставкою 36,76 % та утримуємо 3,6 %.

 

Повідомлення про новоприйнятого працівника

Нікопольська ОДПІ нагадує, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця, який до того ж зобов'язаний повідомити в органи фіскальної служби про новоприйнятих працівників.

На сьогоднішній день Порядок такого повідомлення відсутній, тому ДФС України рекомендує тимчасово дані щодо прийнятого працівника зазначати в Таблиці 5 Додатка 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. До прийняття відповідного порядку заповнена Таблиця 5 буде вважатися «повідомленням», яке подається у складі обов’язкової звітності за календарний місяць до податкової інспекції за основним місцем обліку платника. Тобто, при кожному прийнятті найманця на роботу, титульний аркуш з таблицею 5 додатка 4 до Порядку подавати не потрібно.

У зв’язку з вищевикладеним, просимо суб'єктів господарювання, в момент заключення трудового договору повідомляти територіальний орган про трудові відносини.

 

Чи застосовується РРО при продажу у кіосках газет, журналів листівок, конвертів, знаків поштової оплати

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.10 ст.9 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95- ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями суб’єкти господарювання мають право не застосовувати реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки при продажу у кіосках, з лотків та розносок газет, журналів та інших видань, листівок, конвертів, знаків поштової оплати, якщо питома вага такої продукції становить понад 50 відсотків загального товарообігу за відсутності продажу алкогольних напоїв та підакцизних непродовольчих товарів.

 

Про застосування ФОП платниками ЄП при здійсненні діяльності РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з п.296.10 ст.296 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями платники єдиного податку другої і третьої (фізичні особи - підприємці) груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку першої групи не застосовують реєстратори розрахункових операцій”.

Вимоги стосовно застосування реєстраторів розрахункових операцій набирають чинності:

для платників єдиного податку третьої групи - з 01.07.2015;

для платників єдиного податку другої групи - з 01.01.2016 (абз. 5 п. 1 розд. ІІ «Перехідні положення» Закону України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи»).

 

Платник податку на прибуток на загальних підставах планує з 01.07.2015 р. перейти на спрощену систему оподаткування. За який період такому підприємству слід подати декларацію з податку на прибуток?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у разі переходу платника податку на прибуток на спрощену систему оподаткування такий платник у терміни, встановлені для квартального звітного періоду, зобов’язаний подати податкову декларацію з податку на прибуток за звітний період, що передує кварталу, з якого платник переходить на спрощену систему оподаткування.

Таким чином, оскільки платник податку на прибуток переходить на спрощену систему оподаткування з 01.07.2015 р., декларацію з податку на прибуток йому необхідно подати за перше півріччя 2015 р., тобто не пізніше 10 серпня.

 

Відповідальність за несвоєчасну сплату військового збору

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у разі, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму військового збору протягом строків, визначених Податковим кодексом України, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:

– при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;

– при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.

Після закінчення строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні. Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120% річних облікової ставки НБУ, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

 

Обов’язкові дії суб’єкта господарювання при використанні РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що при використанні реєстраторів розрахункових операцій суб’єкти господарювання зобов’язані вчиняти наступні дії:

– зберігати в господарській одиниці останню використану та поточну розрахункову книжку, що використовується на період виходу з ладу РРО, здійснення його ремонту або у разі тимчасового, але не більше 72 годин, відключення електроенергії;

– у кінці робочого дня (зміни) друкувати на реєстраторі розрахункових операцій (за винятком автоматів з продажу товарів/послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій;

–забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки – загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня;

– друкувати Х-звіти, Z-звіти та інші документи, що передбачені документацією на РРО, відповідно до законодавства;

– зберігати на місці проведення розрахунків реєстраційне посвідчення та останню довідку про опломбування РРО або їх копії.

 

Звітність по ЄСВ за травень – за новою формою

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що нова звітність затверджена наказом Мінфіну України від 14.04.2015 р. № 435 „Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками щодо сум, нарахованого єдиного внеску на загальнообов”язкове державне соціальне страхування” . Нова форма звітності передбачає відображення в таблиці 1 інформації щодо зниження ставки єдиного внеску та донарахування ЄСВ на різницю між мінімальною заробітною платою та фактичним розміром нарахованого доходу. Крім того, в таблиці 6 страхувальники вказуватимуть не лише утримані суми єдиного внеску, а ще й персоніфіковане нарахування ЄСВ по кожній застрахованій особі.

 

При заповненні форми № 1ДФ за І квартал 2015 року були допущені помилки у рядках щодо військового збору. Як виправити помилки і правильно відобразити військовий збір?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 3.11 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, що затверджено наказом МФУ від 13.01.2015 р. № 4, у рядку «Військовий збір» відображається загальна сума нарахованого доходу, загальна сума виплаченого доходу, загальна сума нарахованого військового збору та загальна сума перерахованого до бюджету військового збору. Процедура виправлення показників, які стосуються військового збору наступна. Для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір – виключення****» уточнюючого Податкового розрахунку потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.

 

Чи сплачується військовий збір з доходу, отриманого громадянином від продажу власного нерухомого майна?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що об’єктом оподаткування військовим збором є загальний місячний ( річний) оподатковуваний дохід фізичної особи – резидента, до якого включається частина доходу від операцій з майном, розмір якого визначається згідно з  положеннями статті 172 Податкового кодексу (далі – ПКУ).

Відповідно до ст.172 ПКУ звільняється від оподаткування дохід, отриманий платником податку з продажу чи обміну не частіше одного разу протягом звітного року власного нерухомого майна ( будинку, квартири, дачі, кімнати), включаючи земельні ділянки, на яких розташовані такі об’єкти, за умови перебування такого майна у власності платника понад три роки. Умови перебування у власності понад три роки не поширюються на майно, отримане таким платником у спадщину. Дохід від продажу господарсько – побутових споруд, що розташовані на одній ділянці з житловим або дачним будинком та продаються разом з ним, для цілей оподаткування окремо не визначаються.

Таким чином, не є об’єктом оподаткування військовим збором сума доходу, отримана фізичною особою – резидентом від операцій з продажу нерухомого майна відповідно до  статті 172 ПКУ.

 

Загальне правило формування податкового кредиту

З метою недопущення безпідставного заниження сум, що підлягають декларуванню, та упередження схем мінімізації податкових зобов’язань за рахунок використання „податкових ям”, Нікопольська повідомляє про окремі особливості формування податкового кредиту, з урахуванням норм Податкового Кодексу України, які набрали чинності з 1 січня 2015 року.

Загальне правило формування податкового кредиту, встановлене пунктом 198.1 статті 198 Кодексу, залишилося без змін. Так, відповідно до вказаної норми право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту відповідно до пункту 198.2 статті 198 розділу V Кодексу вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

дата отримання платником податку товарів/послуг.

Зміни, внесені Законом №71 до Кодексу, не вплинули на порядок визначення дати виникнення права на формування податкового кредиту і по іншим операціям.

 

Чи оподатковується ПДФО вартість профспілкової путівки на сімейний відпочинок?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з п.165.1.35 статті 165 Податкового кодексу до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включається вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування на території України платника податку та його дітей віком до 18 років, які надаються йому безоплатно або зі знижкою (у розмірі такої знижки) професійною спілкою, до якої зараховуються профспілкові внески платника податку – члена профспілки. Тобто, сімейна профспілкова путівка, до якої включається і вартість оздоровлення члена сім’ї, вік якого старше 18 років, оподатковується ПДФО як додаткове благо у розмірі отриманого доходу на оздоровлення такого члена сім’ї.


Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 657 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar