Покров Суббота 23.09.17, 15:42
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2015 » Май » 27 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
10:36
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Роман Насіров зустрівся з представниками Європейської Бізнес Асоціації

Актуальні питання реформування податкової системи та Державної фіскальної служби обговорили Голова ДФС Роман Насіров та представники Європейської Бізнес Асоціації під час робочої зустрічі, яка відбулася 15 травня 2015 року.

«Проведення податкової реформи – це великий та кропіткий процес, до якого не можна підходити без здійснення ґрунтовного аналізу. Одне не відпрацьоване рішення, навіть хороше, у майбутньому може бути великою проблемою. На мою думку, податкова система має бути зрозумілою, простою, легкою для виконання та адміністрування. Для усіх мають бути рівні умови», – наголосив Роман Насіров.

За його словами, досягнення балансу між інтересами бізнесу та держави сприятиме ефективній роботі бізнесу, і держава отримуватиме необхідні кошти для розвитку економіки та наповнення бюджету.

Планується, що розробка податкової реформи має завершитися до вересня поточного року. Водночас має бути проведена реформа і безпосередньо структури ДФС в цілому.

«Державна фіскальна служба має стати сервісною службою яка допомагає платникам платити податки та ефективно їх адмініструє. Звісно, не можливо буде змінити все миттєво. При новій податковій системі наступний рік має пройти в оптимізації процесів та налагодженні дійсно ефективної роботи з платниками податків», – зазначив Роман Насіров.

Серед першочергових завдань на найближчий час керівник служби визначив боротьбу з корупцією в органах ДФС. На його думку, цьому значно сприятимуть внутрішні кадрові зміни.

Крім того, здійснюватиметься автоматизація процесів, за рахунок чого буде проведено оптимізацію кадрів, змінено підходи в адмініструванні податків тощо.

 

В Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області відбулось п’яте засідання Громадської ради

На п’ятому засідання Громадської Ради при Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області за участі першого заступника начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Романа Афонова обговорювалися такі питання як: утворення робочої групи Громадської ради з питань реформування ДФС України, функціонування тимчасових споруд на території Дніпропетровської області, тощо.

Учасники засідання розглянули пропозиції для внесення змін до Митного кодексу України. Це пропозиції щодо створення «білих» списків суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності та надання їм відповідних преференцій, запровадження механізму прийняття попередніх рішень з визначення митної вартості товарів при митному оформленні, створення спеціалізованих пунктів здійснення інших видів державного контролю, підвищення ефективності діяльності митних органів тощо.

Наприкінці зустрічі, представники громадських організацій розглянули питання щодо організації роботи та функціонування робочої групи Громадської ради з питань удосконалення митно-правового регулювання та затвердження відповідного положення.

 

Підприємці – «cпрощенці» Дніпропетровщини сплатили до бюджету майже 170 млн. грн.

Протягом січня – квітня 2015 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло 169,4 млн. грн. єдиного податку від суб’єктів господарювання - фізичних осіб, що на 41,6 млн. грн., або на 32,6% більше ніж у відповідному періоді минулого року.

За повідомленням управління доходів і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області на початок травня поточного року спрощену систему оподаткування у своїй діяльності застосовують понад 69 тисяч підприємців.

Найбільш чисельною серед «спрощенців» є друга група, яка складає майже 38 тисяч підприємців. Ці представники бізнесу звітують лише раз на рік, та єдиний податок сплачують щомісячно. У першій групі перебуває понад 9,6 тисяч платників єдиного податку, у третій – майже 21,5 тисячі.

Начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Інна Андрущак зазначає, що спрощена система оподаткування запроваджена для зниження податкового навантаження та стимулювання малого підприємництва. Вона значно легша, з точки зору ведення бухгалтерського обліку, добре підходить для ведення малого бізнесу, що і забезпечує її популярність серед підприємців.

 

Нагородження переможців конкурсу керівництвом Нікопольської ОДПІ

Сьогодні в актовому залі Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун урочисто привітав переможців першого етапу щорічного конкурсу дитячої творчості «Майбутнє країни - у мріях дитини».

«Символічно, що коли наша держава відзначає День вишиванки та Вознесіння Господнє у податковій проходе нагородження переможців конкурсу дитячої творчості. Цей конкурс податкова служба започаткувала ще в 2001 році. Лише назва конкурсу змінилася, та незмінно, вже 14 років наше підростаюче покоління з захопленням малюють, пишуть твори, складають вірші і лише 2 роки, як з’явилося нове направлення - комп’ютерна графіка.

Цього року в Нікопольському регіоні прийняли участь 37 школярів. Хочу подякувати всіх не байдужих до висвітлення та бачення до такої складної тематики як сплата податків, зборів, платежів – економічна функція у житті країни.

Приємно відзначити переможців першого туру, якими стали 18 конкурсантів, а саме з кожного з трьох напрямків по 6 переможців в двох вікових категоріях 9-11 років та 12-15 років.

Особливо приємно, що творчі здібності дітей Нікопольського регіону оцінили і на обласному рівні. Журі конкурсу визначило роботи чотирьох учасників конкурсу, які зайняли перші місця в другому турі: Мулик Анастасію, Утюж Ганну, Морозову Аліну та Хмельковську Тетяну. Їхні роботи будуть представлені на Всеукраїнський рівень в ДФС України.

Вітаю переможців конкурсу та бажаю творчої наснаги, міцного здоров’я, завершення усіх планів заради світлого майбутнього рідної України!

Чекаємо на подальшу співпрацю з Нікопольською ОДПІ» - зазначив Володимир Джавун.

Переможцям першого етапу конкурсу дитячої творчості начальником податкової інспекції були вручені грамоти та пам’ятні подарунки.

Святкові заходи з урочистих вручень та привітань були завершені екскурсією по приміщенню податкової. Всі переможці конкурсу мали можливість завітали до центру обслуговування платників та поспілкуватися з податківцями.

Після чого всі присутні зробили спільну фотографію для літопису Нікопольської ОДПІ.

 

Офіційна зарплата – стабільні надходження до місцевого бюджету

«Виплата заробітної плати у „конвертах” – тягар сучасності, який несе за собою багато негараздів. Нелегальна заробітна плата послаблює соціальний захист працівників, зменшує надходження до бюджетів та державних соціальних фондів. Тому легалізація заробітної плати, прихованої зайнятості на сьогодні є одним з найпріорітетніших напрямків роботи ДФС» - зазначив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.

«Дуже важливо, щоб працівники отримували заробітну плату не «в конвертах», а офіційно, бо саме у такому випадку громадяни мають соціальний захист, місцевий бюджет має стабільні надходження. Так, протягом 4 місяців 2015 року на Нікопольщині сплачено до місцевого бюджету податку на доходи фізичних осіб 110,2 млн. грн. або більше 60 відс. від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів Отримуючи нелегальну винагороду за свою працю в результаті домовленостей з роботодавцем, громадяни позбавляють себе соціальних виплат та гарантій» - наголосив Володимир Джавун.

Нагадаємо, що внесеними з 01.01.2015р. змінами до Кодексу законів про працю України, «працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України». Розмір фінансової відповідальності за допуск працівника до роботи без оформлення трудових відносин становить 30 мінімальних зарплат та розмір адміністративної відповідальності - від 8500 грн. до 17000 грн.

 

У січні - квітні платники Нікопольщини єдиного податку сплатили до бюджету 12,3 млн. гривень

Як повідомила в.о. заступника начальника Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко, протягом січня - квітня поточного року платники податків, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, сплатили до місцевого бюджету 12,3 млн. грн., зростання проти минулого року на 3,8 млн. грн., темп росту 145,3 відсотків.

Нагадуємо, що відповідно до п. 296.10 Податкового кодексу України запроваджується обов’язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій для фізичних осіб-підприємців, які працюють на спрощеній системі оподаткування: з 1 липня 2015 року – для платників третьої групи, з 1 січня 2016 року – платників другої групи. Зазначена норма не стосується платників, які здійснюють діяльність на ринках та через засоби пересувної роздрібної мережі.

Водночас, для тих платників третьої та другої груп, які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року почнуть застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій, законодавством передбачено звільнення від перевірок на дотримання норм порядку застосування РРО до 1 січня 2017 року.

 

За результатами податкового компромісу до бюджету надійшло майже 794 млн. гривень

Перевагами застосування податкового компромісу вирішили скористатися 6 152 платники податків. Органи Державної фіскальної служби України отримали від платників 8 174 заяви про намір щодо застосування цього механізму.

Загалом, у результаті досягнення податкового компромісу до бюджету (станом на 12.05.2015) надійшло 793,9  млн. грн.

Нагадуємо, що 17 квітня 2015 року завершено подачу заяв на застосування податкового компромісу у відповідності до положень Закону України №63-VIII від 25.12.2014 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових обов’язків з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі податкового компромісу».

Контакт-центром ДФС з початку 2015 року платникам надано 1608 відповідей з роз’ясненнями особливостей застосування податкового компромісу.

 

Дніпропетровські місцеві бюджети отримали від ліцензування більше 15,3 млн. грн.

За чотири місяці поточного року місцева казна Дніпропетровської області поповнилася на 15 мільйонів 351 тисячу гривень від плати за ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, з яких 14 мільйонів 335 тисяч гривень - від ліцензування роздрібної торгівлі.

Станом на перше травня 2015 року на території області діє 9,7 тисяч ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, з них: 4,8 тисячі ліцензій на алкоголь та 4,9 тисяч - на тютюн.

В той же час, впродовж січня – квітня 2015 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області призупинено дію 527 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу, анульовано 431 ліцензія, з яких 11 - за порушення законодавства в частини продажу неповнолітнім особам алкогольних (3 ліцензії) та тютюнових товарів (8 ліцензій).

 

Українці задекларували 44,5 млрд. грн. доходів

З початку поточного року громадяни України подали майже 523 тис. декларацій про майновий стан та доходи. Загальна сума задекларованого доходу складає 44,5 млрд. грн. Це на 1,5 млрд. грн. перевищує минулорічний показник.

Найактивніше декларували свої статки мешканці Запорізької, Одеської, Миколаївської та Дніпропетровської областей.

Щодо структури доходів, то більша частка з них – 13,4 млрд. грн. –доходи, отримані у вигляді заробітної плати, трохи менше склали інші доходи – 12,5 млрд. грн. Крім того, 8,1 млрд. грн. доходу українці отримали від успадкованого чи отриманого у дарунок майна.

Сума податку на доходи фізичних осіб, самостійно визначених громадянами до сплати у держбюджет становить 1 млрд. грн., що на 111 млн. грн. більше порівняно з минулим роком.

Майже 87 тис. громадян скористалися правом на отримання податкової знижки. Задекларована сума податку на доходи фізичних осіб, яка підлягає поверненню, становить 71,9 млн. грн..

 

У цьому році центри обслуговування платників Дніпропетровщини надали понад 74 тисяч адмінпослуг

На сьогодні 32 Центри обслуговування платників Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надають 25 видів адміністративних послуг. Протягом січня – квітня 2015 року ЦОПами області надано більше 74 тисяч таких послуг.

Серед них найбільш запитуваною залишається послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. У звітній період було надано понад 35,6 тисяч цих послуг, з яких майже 8,4 тисяч – у квітні.

Також користуються попитом суб`єктів господарювання послуги з реєстрації книг обліку розрахункових операцій та видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами ДФС. Так, за чотири місяці 2015 року Центрами обслуговування платників Дніпропетровського регіону було надано майже 8,3 тисячі зазначених довідок та понад 6,3 тисяч послуг з реєстрації книг обліку розрахункових операцій.

Нагадуємо, що окрім отримання адміністративних, консультативних та інформаційних послуг, відвідувачі Центрів обслуговування платників мають можливість подати податкову звітність та одержати ключі електронного цифрового підпису.

 

Півмільйона гривень оборутки вилучено у кримінальних ділків на Дніпропетровщині

Кримінальне провадження порушене за ознаками злочину передбаченого за статтею 212 КК України (ухилення від сплати податків) у відношенні фірми реальна діяльність якої зводилась до того, щоб переводити безготівкові кошти у готівку для різних підприємств через відкриті у кількох банках рахунки.

Обшук у основному офісі оперативники розпочали вранці, якраз коли останні перевели у готівку чергову порцію гривні. Одразу ж були проведені обшуки і в інших місцях що мали відношення до діяльності зловмисників.

Як з’ясувалось у ході оперативно-слідчих заходів, знаряддями для здійснення задуманого були 35 печаток та штампів підприємств з ознаками фіктивності.

Загалом 500 000 грн. долари та рублі, печатки й документація звичайно ж було вилучено, та залучено до матеріалів кримінального провадження.

На разі триває слідство.

 

У рамках операції «Акциз – 2015» на Дніпропетровщині припинено незаконний збут алкоголю через Інтернет на суму 5,3 млн. гривень

У рамках операції «Акциз-2015» у Дніпропетровській області працівниками оперативних підрозділів ДФС встановлена та припинена незаконна діяльність щодо зберігання, транспортування і збуту елітних алкогольних напоїв імпортного походження без марок акцизного податку та з марками акцизного податку з ознаками підробки.

У результаті проведених заходів встановлено, що групою осіб у м. Дніпропетровську через Інтернет мережу організовано незаконний збут елітної алкогольної продукції відомих торгівельних марок.

Співробітниками ДФС з незаконного обігу вилучено 5 879 пляшок (513,5 дал) елітних алкогольних напоїв іноземного виробництва, без марок акцизного податку та з марками акцизного податку, що мають ознаки підробки на загальну суму 5,3 млн. гривень.

Нагадаємо, що спецоперація з припинення незаконного виробництва та розповсюдження підакцизної продукції «Акциз – 2015» стартувала 10 квітня 2015 року. ДФС звертається до усіх громадян з проханням повідомляти про виявлені факти незаконного виготовлення чи реалізації підакцизних товарів на сервіс «Пульс» за тел.: (044) 284 00 07.

 

З початку 2015 року 215 дніпропетровських платників скористалися сервісом ДФС України «Пульс»

Протягом січня - квітня поточного року на антикорупційний сервіс ДФС України «Пульс» звернулося 215 заявників Дніпропетровського регіону, що на 36 відсотків більше відповідного періоду 2014 року.

Розгляд 92,2 відсотків звернень вже завершено, про вжиті заходи проінформовано заявників.

Як і раніше, у переважній більшості дзвінки стосувалися подання звітності в електронному вигляді. З цієї тематики надійшло 145 звернень, або 67,4 відсотків від загальної кількості звернень по Дніпропетровській області.

Крім того, дзвінки на сервіс «Пульс» від мешканців Дніпропетровщини лунали з приводу організації роботи територіальних органів Головного управління ДФС області (43 звернення), особливостей реєстрації суб’єкта господарювання платником ПДВ (12 звернень) тощо. Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося 2 звернення.

Нагадуємо, номер цілодобової телефонної лінії антикорупційного сервісу Держаної фіскальної служби України «Пульс»: (044) 284-00-07.

 

Управління власної безпеки Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє

13 травня 2015 року співробітниками ДМУ ГУ УМВС України в Дніпропетровській області, Управління власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області і прокуратури області, в рамках кримінального провадження з правовою кваліфікацією ч.3 ст.368 КК України, затримано на гарячому працівника одного з територіальних підрозділів ГУ ДФС у Дніпропетровській області при отриманні від представника приватного підприємства грошових коштів у сумі 3000 грн., як незаконної винагороди за незастосування штрафних санкцій за встановлені порушення порядку ведення господарської діяльності.

До затриманого застосовано запобіжний захід, передбачений ст.208 КПК України. Досудове розслідування триває.

Разом з тим, в ході профілактичних заходів щодо недопущення корупційних дій працівниками ГУ ДФС області, Управлінням власної безпеки проведено 183 лекції та співбесіди зі співробітниками та кандидатами на вступ до лав служби, матеріали антикорупційної спрямованості (в тому числі про функціонування проекту «Пульс») публікувались в 9 друкованих виданнях, транслювались в 74 теле- та радіопрограмах.

 

Оновлено порядок надання послуг електронного цифрового підпису

Нікопольська ОДПІ звертає увагу на те, що згідно з положеннями оновленого Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, при заповненні реєстраційних документів для отримання електронного цифрового підпису заявнику необхідно зазначати свої контактні дані, зокрема, контактний номер телефону та діючу електронну адресу, які дозволяють зв’язатися з ним.

Крім того, у разі звернення довіреної особи, для запобігання доступу сторонніх осіб до ключової інформації підписувачів, довірена особа разом з комплектом реєстраційних документів має надати конверти з розрахунку один конверт для одного носія особистого ключа підписувача.

 

Інформаційним порталом ДФС користуються майже 940 тис. суб’єктів господарювання

З початку року однією з найбільш запитуваних послуг для платників податків – користувачів Інформаційного порталу Державної фіскальної служби стало надання виписки з Єдиного реєстру податкових накладних, як покупцю так і продавцю. За січень – квітень 2015 року стосовно цієї тематики було опрацьовано майже 8,3 млн. запитів платників податків.

Також актуальним залишилось надання інформації з реєстру платників ПДВ стосовно наявності платників ПДВ у зазначеному реєстрі. Протягом 4 місяців поточного року порталом ДФС опрацьовано понад 19,8 тис. таких запитів.

Крім того, не менш запитуваною є послуга з укладання договору з територіальними органами ДФС України «Про визнання електронних документів». З початку 2015 року було оформлено майже 306,5 тис. таких електронних договорів.

Для інформування платників стосовно наявності податкових ризиків та заходів щодо їх усунення фахівцями Державної фіскальної служби створене та використовується автоматизоване програмне забезпечення з формування електронних повідомлень «Податковий асистент».

Ще одним сервісом для інформаційної підтримки та технічної допомоги платникам податків у ДФС України є call-центр, яким у січні – квітні поточного року надано 94,1 тис. консультацій з питань подання в електронному вигляді податкової звітності та реєстрації податкових накладних.

Також протягом минулого року Інформаційним порталом опрацьовано майже 106,1 тис. електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах.

Станом на 1 травня 2015 року Інформаційний портал ДФС України налічує понад 934,4 тис. користувачів.

 

5 кроків до застосування РРО

Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників на те, що з 1 січня 2015 року сфера застосування РРО суттєво розширилася. З 01.07.2015 року платники єдиного податку ІІ та ІІІ груп повинні застосовувати в своїй господарський діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО.

Першим кроком суб’єктів господарювання, які мають наміри використовувати реєстратори розрахункових операцій, є вивчення документації щодо застосування певних видів реєстраторів, моделей та їх класифікацій у конкретних сферах діяльності, а потім вже їх придбання.

Другим кроком є обрання центру сервісного обслуговування та укладання з ним договору.

Третім кроком є звернення до податкової за місцезнаходженням (місцем проживання) суб’єкта господарювання та подання:

- заяви про реєстрацію РРО за формою № 1-РРО;

- копії документа, що підтверджує факт придбання або безоплатного отримання РРО;

- копії документа на право власності або права перебування (оренди) в приміщенні, де будуть використовувати касовий апарат;

- копії договору із ЦСО (центром сервісного обслуговування);

- отримання довідки про резервування фіскального номера РРО за формою № 2-РРО.

Четвертим кроком протягом 5 робочих днів із моменту видачі довідки про резервування фіскального номера РРО є звернення до ЦСО, аби касовий апарат опломбували та ввели в експлуатацію.

П’ятим кроком є подання копії згаданої довідки та акту до закінчення вищезазначеного п’ятиденного строку до податкової для завершення реєстрації РРО й отримання посвідчення.

 

ПЛАТА ЗА ЗЕМЛЮ

Використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати.

Нікопольська ОДПІ повідомляє - розпочато нарахування податку на землю – останній термін сплати 29.08.2015.

Власники земельних ділянок (мешканці власних будинків), власники  земельних часток (паїв), які не отримають до 01.07.2015 року податкове повідомлення рішення  про суму сплати земельного податку на землю прохання звернутися до Нікопольської ОДПІ кабінет № 208.

У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання  по платі за землю протягом строків, то згідно ст. 126.1 Податкового Кодексу України, такий платник притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.

Від сплати податку на землю, при надані копій документів та заяви звільняються:

  • інваліди І і ІІ групи;

  • фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

  • ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветерана війни, гарантії їх соціального захисту»;

  • фізичні особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

  • пенсіонери (за віком).

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм.

Громадяни, які придбали чи отримали у спадщину, в дар будинок, земельні частки (паї) протягом 2012-2015 року необхідно з’явитися до Нікопольської ОДПІ, проспект Трубників,27, кабінет 208 для проведення звірок площ земельної ділянки, адреси, пільг. При собі мати копії документів, а саме:

Паспорт;

Ідентифікаційний код;

Техпаспорт на будинок;

Свідоцтво на право власності;

Пенсійне посвідчення.

 

Про пільги з податку на прибуток підприємств

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Податковим кодексом України в редакції, чинній з 01.01.2015, передбачено звільнення від оподаткування прибутку підприємств та організацій, які засновані громадськими організаціями інвалідів (на підставі пункту 142.1 статті 142 цього Кодексу), та застосування на період до 1 січня 2016 року ставки 0 відсотків для платників податку на прибуток, які відповідають критеріям, визначеними у пункті 16 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового кодексу.

Нагадуємо платникам податку, що пільги, які було передбачено статтею 154 та підпунктами 15-22 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового кодексу у редакції, чинній до 01.01.2015, скасовано Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».

 

Наслідки безпідставного складення податкової накладної та її реєстрації у ЄРПН у разі відсутності факту здійснення операції з постачання товарів (послуг) та /або їх оплати

Нікопольська ОДПІ повідомляє, якщо факт здійснення операції з постачання товарів/послуг та/або оплати відсутній, а платником податку безпідставно складена податкова накладна, то до неї не може бути виписаний розрахунок коригування. Така податкова накладна, у разі її реєстрації в ЄРПН, виключенню з ЄРПН не підлягає.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних ЄРПН є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг (п.201.10 ст. 201 ПКУ).

Крім того, розбіжності даних податкової декларації та даних ЄРПН є податковою інформацією, що свідчить про можливі порушення платником податків податкового законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Якщо платник не надасть пояснення щодо суті таких розбіжностей та документальні підтвердження своїх пояснень на обов’язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту, це є однією з обставин, за наявності якої здійснюється документальна позапланова перевірка платника податку (пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПКУ).

 

Чи повинні подавати фізичні особи – підприємці податкову декларацію про майновий стан і доходи у разі відсутності протягом звітного року доходів від господарської діяльності?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи” внесено зміни до п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України (далі-ПКУ) у частині подання платниками податків податкових декларацій за кожний встановлений ПКУ звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ.

Але враховуючи, що фізичні особи – підприємці згідно з п.177.5 ст.177 ПКУ подають до контролюючого органу податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки для річного звітного періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи. Також поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначатися інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи.

При цьому ч.2 ст.46 Закону України від 15 травня 2003 року №755 «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» передбачено, що неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності є підставою для постановлення судового рішення про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Фізичні особи – підприємці зобов’язані подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи незалежно від того, чи отримували вони доходи протягом звітного року від підприємницької діяльність, чи ні.

 

Постачальники мають можливість отримати витяг з Єдиного реєстру податкових накладних про складені ними податкові накладні

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 5 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246 із змінами та доповненнями, постачальник (продавець) складає податкову накладну та/або розрахунок коригування у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому в установленому порядку, з використанням спеціалізованого програмного забезпечення.

З метою отримання інформації, що міститься у Єдиному реєстрі податкових накладних, платник податку складає запит за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення в електронному вигляді у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому в установленому порядку, та надсилає його засобами телекомунікаційного зв’язку ДФС (п. 13 Порядку № 1246).

На запит платника податку щодо надання інформації, яка міститься у Реєстрі, безоплатно видається:

про податкову накладну та/або розрахунок коригування - витяг з Реєстру;

про податкову накладну, до якої на дату надходження такого запиту зареєстровано розрахунок коригування, - витяг, що містить відомості про податкову накладну та відповідний розрахунок коригування;

про розрахунок коригування до податкової накладної - витяг, що містить відомості про податкову накладну та відповідний розрахунок коригування;

повідомлення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування і податкову накладну та/або розрахунок коригування в електронній формі.

Запит щодо надання відомостей про податкові накладні та/або розрахунки коригування з Реєстру складається у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому в установленому порядку, за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.(п. 14 Порядку № 1246).

У відповідності з п. 17 Порядку № 1246 ДФС здійснює пошук зазначеної у запиті податкової накладної та/або розрахунку коригування та складає витяг з Реєстру, у якому наводяться відомості щодо податкової накладної та розрахунку коригування. Зазначений витяг надсилається платникові податку не пізніше операційного дня, що настає за днем надходження запиту.

На зазначений витяг накладається електронний підпис ДФС, який після шифрування надсилається на електронну адресу, зазначену в запиті платника податку.

 

Звіт про суми нарахованого єдиного внеску за новою формою подається за травень

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 року №436 затверджено новий Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Проте зазначаємо, що звітність за новою формою подаватиметься платниками єдиного внеску, починаючи з 1 червня 2015 року (тобто звіти за травень 2015 року).

Нагадуємо, що страхувальники, для яких звітним періодом є календарний місяць, зобов'язані формувати та подавати до фіскальних органів Звіт протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду.

Звітність за квітень 2015 року у травні 2015 року подається за формами звітності, які були затверджені наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 року №454.

 

Повернення податку на прибуток підприємств

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з метою врегулювання питання повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум податку на прибуток підприємств Міністерство фінансів України надало наступне роз’яснення.

Так, з 1 січня 2015 року набрали чинності норми щодо зарахування 90 відсотків податку на прибуток підприємств (крім податку на прибуток підприємств державної власності, та податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності) до загального фонду державного бюджету, решта 10 відсотків – до загального фонду обласних бюджетів та м. Києва.

Нагадаємо, до 1 січня 2015 року податок на прибуток підприємств (крім податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності) зараховувався у повному обсязі до державного бюджету.

 Відповідно до пункту 43.6 статті 43 Податкового кодексу України повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань платникам податків здійснюється з бюджету, до якого такі кошти були зараховані.

Таким чином, кошти з податку на прибуток підприємств (крім податку на прибуток підприємств державної власності, та податку на прибуток підприємств і фінансових установ комунальної власності), які помилково та/або надміру зараховані до державного бюджету до 1 січня 2015 року, підлягають поверненню виключно за рахунок коштів державного бюджету.

 

Студентам про податкову знижку

Держава надала можливість батькам студентів, які отримують зарплати і сплачують податок на доходи фізичних осіб та внески на загальнодержавне обов’язкове пенсійне страхування, відшкодовувати частину понесених витрат на навчання.

Нікопольська ОДПІ нагадує, що право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року особи мають за умови документального підтвердження понесених витрат на навчання.

Для цього потрібно зібрати документи: довідку про доходи з місця роботи, договір з навчальним закладом, квитанції про сплату за навчання, паспорт, ідентифікаційний номер.

Варто нагадати, що платник податків, який навчається в декількох навчальних закладах України, має право скористатися податковою знижкою за навчання. Водночас, Податковим кодексом України не передбачено права на податкову знижку в частині витрат у вигляді суми коштів, сплачених на користь закордонних закладів освіти.

І головне! Не пропустить таку можливість, адже компенсація податкової знижки – 2014 не переноситься на наступний 2016 рік. Це можна зробити лише у поточному – 2015 році.

 

З 1 липня 2015 року значно збільшиться кількість приватних підприємців що застосовують РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України фізичні особи - підприємці платники єдиного податку другої і третьої груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку першої групи не застосовують реєстратори розрахункових операцій.

У всіх інших випадках з 1 липня 2015 платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи-підприємці), які не здійснюють діяльність на ринках та через засоби пересувної роздрібної мережі, зобов’язані проводити готівкові розрахунки із застосуванням РРО. Для “єдинників” другої групи цей термін настане 1 січня 2016 року.

Нагадуємо, наказом ДФС України від 27.04.2015 №302 затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, який містить перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації.

 

«Електронний» ПДВ для сільськогосподарських підприємств

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платникам податку, які застосовують спеціальний режим оподаткування, визначений статтею 209 Податкового кодексу України, у системі електронного адміністрування податку відкривається єдиний електронний рахунок для обліку сум податку як в межах діяльності, визначеної статтею 209 Кодексу, так і у межах іншої діяльності.

У випадку, якщо платником податку, який застосовує спецрежим, за результатами звітного періоду задекларовано суми податку, які підлягають сплаті як до бюджету, так і на його спеціальний рахунок, кошти з його електронного рахунку, у першу чергу, перераховуються до бюджету, а у разі повного розрахунку з бюджетом – на спеціальний рахунок такого платника (пункт 22 Порядку № 569).

Таке перерахування здійснюється на підставі реєстру, який автоматично формується ДФС України на підставі поданих платниками податкових декларацій з ПДВ та надсилається  Казначейству. Перерахування суми податку до бюджету та/або на спеціальні рахунки платників податку з їх електронних рахунків здійснюється Казначейством в межах залишку таких коштів на електронних рахунках (пункт 21 Порядку №569).

Зазначене правило стосується також і платників податку – сільськогосподарських підприємств усіх форм власності, які відповідають критеріям, визначеним статтею 209 розділу V Кодексу, але не зареєструвалися як суб’єкти спеціального режиму оподаткування.

 

Внесення змін до облікових даних платників податків

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що виключено обов’язок подання до контролюючого органу змін, які внесені суб’єктом господарювання до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, та змін про які платник податків повідомив контролюючий орган за основним місцем обліку.

Тепер платник податків зобов’язаний повідомляти контролюючий орган про внесення змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік згідно з Порядком обліку, крім змін, які вносяться до Єдиного державного реєстру, та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку. У такому випадку, платник податків зобов'язаний протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів подати до контролюючого органу уточнені документи в такому самому порядку, як і при взятті на облік. Додаткова реєстраційна заява за формами № 1-ОПП, № 5-ОПП подається з позначкою "Зміни" або за формою № 1-РПП – з позначкою "Перереєстрація, зміни".

(Наказ Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462 «Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів»)

 

Подання заяви про зміну місцезнаходження

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що для платників податків, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, виключено обов’язок інформувати контролюючий орган за новим місцезнаходженням (місцем проживання) про зміну місцезнаходження (місця проживання).

У разі зміни місцезнаходження (місця проживання) тільки платники податків, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та які не включаються до Єдиного державного реєстру, зобов’язані подати заяву за формою № 1-ОПП або за формою № 5-ОПП до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання) у десятиденний строк від дня реєстрації зміни місцезнаходження (місця проживання), пов’язаної зі зміною адміністративного району.

(Наказ Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462 «Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів»)

 

Повідомлення за ф. № 20-ОПП

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що змінено порядок повідомлення контролюючих органів про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням.

Повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП, подаються до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків, а не за місцезнаходженням такого об'єкта. Платник податків подає повідомлення за ф.№20-ОПП до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків протягом 10 робочих днів після реєстрації, створення чи відкриття об’єкта оподаткування або об’єкта, пов’язаного з оподаткуванням.

(Наказ Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462 «Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів»)

 

Зміни до Податкового кодексу щодо спрощення умов ведення бізнесу

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 14 травня п.р. діє Закон України від 21.04.2015 р. № 344-VIII, яким вносяться зміни до ст. 69 Податкового кодексу щодо спрощення умов ведення бізнесу.

Відтепер банки та інші фінансові установи зобов'язані надіслати повідомлення про відкриття або закриття рахунка платника податків – юридичної особи чи самозайнятої фізичної особи до контролюючого органу, в якому обліковується платник податків, у день відкриття/закриття рахунка (до цього - не пізніше наступного робочого дня з дня відкриття/закриття рахунка).

Крім цього, визначено, якщо контролюючий орган не направив банку повідомлення про відмову у взятті рахунка на облік, такий рахунок вважається взятим на облік у контролюючому органі за мовчазною згодою.

 

Змінено правила оподаткування ПДФО деяких кредитних зобов’язань

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 07.05.2015 р. набрав чинності Закон України від 09.04.2014 р. №321 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо кредитних зобов’язань», положеннями якого змінені правила оподаткування податком на доходи фізичних осіб деяких кредитних зобов’язань.

Так, внаслідок оновленої редакції пункту 165.1.29 статті 165 Податкового кодексу України до переліку доходів, які не включаються до розрахунку загального місячного оподатковуваного доходу включено суму, яка отримується платником податку внаслідок продажу права вимоги на депозит.

Щодо платника податку, який придбав право вимоги на такий депозит (вклад), то до його загального річного оподатковуваного доходу включається позитивна різниця між сумою коштів, отриманих у результаті реалізації права вимоги, та вартістю, що визначається із суми витрат на придбання такого депозиту. У разі нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу права вимоги на депозит нотаріус інформує про такий договір органи фіскальної служби у загальному порядку.

Доходи, отримані внаслідок індексації депозиту в гривні у випадку, коли відповідно до умов договору передбачена прив’язка курсу національної валюти до курсу іноземних валют, оподатковуватимуться податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах.

Відтепер не вважаються додатковим благом платника та не оподатковуються суми процентів, комісії та штрафних санкцій (пені), прощених (анульованих) кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним із процедурою його банкрутства, до закінчення строку позовної давності.

Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 561 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar