Покров Среда 22.11.17, 16:00
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2015 » Май » 14 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
09:48
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

Колективу ДФС представили нових керівників

5 травня 2015 року Міністр фінансів України Наталія Яресько представила колективу ДФС нових керівників служби. Згідно з розпорядженням КМУ Державну фіскальну службу України очолив Роман Насіров. Першим заступником Голови ДФС став Сергій Білан, який куруватиме податкову міліцію, заступником Голови ДФС – Костянтин Лікарчук, який відповідатиме за митний напрям.

Під час представлення новопризначеним керівникам ДФС було окреслено основні завдання. Так, першочерговим завданням є забезпечення впровадження реальних змін у роботі ДФС, зокрема, забезпечення порядку роботи фіскальних органів та зменшення корупції. Крім того, серед завдань  –  оптимізація вертикалі керівництва ДФС на рівні областей та центрального апарату, залучення до роботи на цих посадах високопрофесійних кадрів, що зможуть ліквідувати корупційні схеми; збільшення надходжень до бюджету за рахунок детінізації економіки та боротьби з «податковими ямами», а також за рахунок боротьби з контрабандою.

У свою чергу, Голова ДФС Роман Насіров зазначив, що фіскальна служба починає працювати плідно і по-новому – чесно, відкрито та відверто

«У нас є два, три, максимум чотири місяці, щоб зробити зміни, і нам треба починати їх робити вже сьогодні. Нам потрібно зробити реальну податкову реформу. Це не тільки зміни у Податковому та Митному кодексах, а, що найважливіше, – зміни у функціонуванні структури, зміни ментальності. Потрібно виховати у платників податків, чи то юридичних, чи фізичних осіб – підприємців, культуру сплати податків», - наголосив Роман Насіров.

За його словами, найближчі три місяці є вирішальними як для фіскальної служби, так і для держави в цілому.

Сергій Білан та Костянтин Лікарчук серед пріоритетів визначили комплексні зміни у роботі податкової міліції та митниці, боротьбу з корупційними проявами, а також забезпечення зростання надходжень до бюджету.

 

Податкова починає перевірку декларацій про доходи держслужбовців та представників самоврядування

Згідно Закону України "Про запобігання корупції" Державна фіскальна служба України розпочинає перевірку податкових декларацій державних службовців. Про це на прес-конференції для ЗМІ повідомив радник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Ігор Ломако. «Ці декларації про доходи державні службовці заповнювали щорічно, і вони залишалися у відділах кадрів. Але, починаючи з 2015 року декларації про доходи за минулий рік держслужбовців перевірятимуться державними податковими інспекціями за місцем проживання» - пояснив зміст змін Ігор Ломако.

Загалом, крім декларацій про доходи держслужбовців, на сьогодні органами фіскальної служби України ведуться перевірки декларацій про прибутки осіб, які претендують на державні посади та декларації, що подаються, відповідно Закону України "Про очищення влади". В цю категорію входять не лише держані службовці, але і представники місцевого самоврядування. «Фахівці податкової служби розглядають такі зміни у законодавстві, як обов’язковий крок до загального декларування. Планується розробити графік перевірок декларацій про доходи, яких близько сорока тисяч та до кінця року перевірити декларації усіх осіб, які підпадають під дію цього закону» - зазначив Ігор Ломако.

Радник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Ігор Ломако наголосивши, що перевірку декларацій будуть проводити податкові інспекції за місцем проживання фізичної особи запевнив, що ця робота буде вестись неупереджено і професійно.

 

Майже 284 млн. грн. сплатили до бюджетів платники Нікопольщини

Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження до Зведеного бюджету за січень - квітень 2015 року збільшено проти аналогічного періоду минулого року на 62,1 млн. грн. або на 28 відсотка.

До загального фонду Державного бюджету за чотири місяці 2015 року надійшло 101,1 млн. грн. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження до Державної казни збільшилися на 51,7 млн. грн., темп росту склав 204,6 відсотків.

Зросли також на 10,4 млн. грн. або на 6,1 відс. і надходження до місцевого бюджету. За чотири місяці роботи вони склали 182,5 млн. гривень.

Як відзначає начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун, виконанню усіх доведених завдань сприяє перш за все ефективна стратегія взаємодії та порозуміння з платниками податків, комфортність в обслуговуванні, та звісно ж, неабияка громадська позиція жителів нашого регіону.

 

У 2015 році до місцевого бюджету Нікопольщини надійшло понад 182 млн. гривень податкових платежів

Протягом січня-квітня поточного року платники Нікопольської ОДПІ перерахували до місцевої казни 182,5 тис. грн.. У порівнянні з 2014 роком надходження зросли на 10,4 млн. грн.

Основними джерелами наповнення бюджету є податок на доходи фізичних осіб – 110,2 млн. грн., плата за землю – 39,7 млн. грн., єдиний податок – 12,3 млн. гривень.

Начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун впевнений, що сплата податків - це відповідальність бізнесу за добробут територіальної громади, адже стабільне надходження платежів до місцевих бюджетів дозволить місцевим радам своєчасно вирішувати невідкладні питання фінансування бюджетної та соціальної сфер.

 

Про підсумки деклараційної кампанії

Деклараційна кампанія – 2014 завершилася. За результатами проведеної роботи станом на 05.05.2015 року громадянами, які отримали доходи у 2014 році надано майже 4 тисячі декларацій про майновий стан та доходи, з них:

- більше 2 тисяч громадян, які отримали інші доходи;

- більше 1 тисячі громадян, які скористалися правом на податкову знижку.

- майже 400 громадян, які отримали доходи у вигляді вартості успадкованого (подарованого) майна;

- 36 громадян, які надавали в оренду житлові приміщення;

- 45 громадянина, які отримали доходи від продажу нерухомого та рухомого майна;

- 2 громадянина, які отримали інвестиційний прибуток;

- 5 громадян, які отримали доходи за кордоном;

Згідно наданих декларацій підлягає сплаті до бюджету 3,3 млн.грн., та до повернення підлягає 1,1млн. грн. (податкова знижка).

Нагадуємо, що заявили своє право на податкову знижку громадяни мають право до кінця поточного року.

Дякуємо тим громадянам, які виконуючи свій конституційний обов’язок, підтвердили прозорість отриманих доходів, адже сплачені Вами податки будуть використані на розвиток соціальної сфери регіону!

 

Про відсутність об’єкта обчислення екологічного податку необхідно повідомити не пізніше 12 травня

Суб’єкти господарювання, які минулого року були платниками екологічного податку, але з початку 2015 року не планують здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, повинні скласти заяву довільної форми про відсутність у них у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку та повідомити про це податкову інспекцію за місцем розташування джерел забруднення.

Така заява подається не пізніше граничного терміну подання податкової декларації за І квартал звітного року, не пізніше 12 травня. В іншому разі, відповідно до Податкового кодексу України, - платник податку зобов’язаний подавати податкові декларації з вказаного податку.

До речі, у за чотири місяці поточного року на оздоровлення довкілля до зведеного бюджету Нікопольщини надійшло 3,3 млн.грн. екологічного податку. Із зазначеної суми до місцевої казни надійшло 2,7 млн.грн. податку.

 

Порядок застосування касової техніки єдинниками 2 та 3 груп у 2015-2016 роках

Платниками податків Нікопольщини станом на сьогоднішній день зареєстровано більше 500 реєстраторів розрахункових операцій (РРО).

Нікопольська ОДПІ нагадує, що минулорічним Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» впроваджено вимоги стосовно застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку, які набирають чинності для третьої групи - з 1 липня 2015 року, для єдинників другої групи – з 1 січня 2016 року.

Згідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95- ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані РРО.

У разі здійснення розрахунків через банківські установи виключно у безготівковій формі або через касу банку такі суб’єкти господарювання мають право РРО не застосовувати.

 

Сеанс телефонного зв'язку «гаряча лінія» на тему: «Контроль за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів»

Питання 1. Чи відноситься пиво до алкогольних напоїв?

Відповідь. Відповідно до змін Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” з 1 липня 2015 року - пиво буде відноситись до алкогольних напоїв.

Питання 2. Чи необхідно отримувати ліцензію на роздрібну торгівлю пивом?

Відповідь. Так, з 1 липня 2015 року суб’єктам господарювання які здійснюють торгівлю пивом необхідно отримати ліцензію на право торгівлі алкогольними напоями.

Питання 3. До якого територіального органу Державної фіскальної служби подається декларація акцизного податку: за місцем здійснення торгівельної діяльності чи за місцем проживання суб’єкта господарювання?

Відповідь. Декларація акцизного податку подається до територіальних підрозділів Державної фіскальної служби за місцем здійснення торгівельної діяльності.

Питання 4. Скільки необхідно сплачувати акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів?

Відповідь. Акцизний податок сплачується у розмірі 5% від суми реалізованих підакцизних товарів.

Питання 5. Хто здійснює контроль за оподаткуванням підакцизних товарів?

Відповідь. Контроль за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів здійснюється Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області та його територіальними підрозділами у межах повноважень.

Питання 6. Куди необхідно подавати заяву для отримання ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями?

Відповідь. Заява на отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами подається до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області або до Центру обслуговування платників за місцем торгівлі суб’єкта господарювання уповноваженою особою заявника або надсилається рекомендованим листом.

 

Державною фіскальною службою Дніпропетровщини забезпечено майже 24 мільярди гривень надходжень до бюджетів усіх рівнів

Державною фіскальною службою області за січень - квітень 2015 року до бюджетів усіх рівнів (з урахуванням єдиного соціального внеску) мобілізовано 23 мільярди 928,4 мільйонів гривень.

До державного бюджету протягом січня - квітня поточного року мобілізовано 14  мільярдів 71,6 мільйонів гривень, що у порівнянні з аналогічним періодом 2014 року більше на 6 мільярдів  159,7 мільйонів гривень, або на 77,9 відсотків.

До місцевих бюджетів надійшло 3 мільярда 690 мільйонів гривень, що на 668,9 мільйонів гривень або на 22,1 відсотків більше аналогічного періоду 2014 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за протягом звітного періоду надійшло 6 мільярдів 166,9 мільйонів гривень, що на 364,6 мільйонів гривень більше минулого року.

 

У кампанії декларування доходів взяли участь більше 41 тисячі мешканців Дніпропетровщини

З початку року мешканці Дніпропетровщини надали до органів ДФС 41021 декларацію про майновий стан та доходи, отримані в 2014 році. Загальна сума задекларованих доходів за минулий рік склала 2,8 млрд. грн.

За результатами кампанії «Декларування – 2015» податкове зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб задекларували 27513 громадян на загальну суму 57,7 млн. грн., що на 15,5 млн. грн. більше ніж в минулому році. Повернення ж з казни у вигляді податкової знижки отримають 5164 громадянина на загальну суму 5,8 млн. грн.

Про одержані минулого року понад мільйонні статки повідомили 296 мешканців Дніпропетровської області. Загальна сума їх минулорічного задекларованого доходу складає 1,5 млрд. грн.

Нагадаємо, на відміну від декларування доходів, яке закінчилося 30 квітня 2015 року, правом скористатися податковою знижкою кожен громадянин зможе впродовж всього року.

 

На Дніпропетровщині плата за землю поповнила місцеві бюджети більш як на 540 мільйонів гривень

У першому кварталі поточного року власники та орендарі земельних ділянок Дніпропетровської області поповнили місцеві бюджети майже на 541 млн. грн. А це на 88,5 млн. грн., або на 19,5% більше, ніж за січень – березень 2014 року.

При цьому 508,2 млн. грн. сплачено юридичними особами і 32,8 млн. грн. – фізичними особами. Фактичні показники І кварталу минулого року перевищено юридичними особами на 85,9 млн. грн., фізичними особами – на 2,6 млн. грн.

Нагадаємо, плата за землю включає в себе два види обов’язкових платежів – земельний податок та орендну плату. Перший повинні сплачувати власники землі та землекористувачі, другу – орендарі земельних ділянок, як фізичні, так і юридичні особи.

 

Місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали від ліцензування понад 11 млн. грн.

За три місяці поточного року місцева казна Дніпропетровської області поповнилася на 11,7 млн. грн. від плати за ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, з яких 10,7 млн. грн. від ліцензування роздрібної торгівлі.

Наразі, роздрібний ринок Дніпропетровської області складають 5025 суб’єктів господарювання, що мають 9850 діючих ліцензій, з яких: 4883 ліцензії на алкоголь та 4967 - на тютюн.

В той же час, з початку 2015 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області призупинено дію 341 ліцензії за несвоєчасну сплату чергового платежу, анульовано 312 ліцензій, з яких 8 - за порушення законодавства в частини продажу алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.

 

Протягом січня-квітня поточного року до зведеного бюджету зібрано 172,9 млрд. гривень

За оперативними даними у січні-квітні 2015 року до зведеного бюджету зібрано 172,9 млрд. грн., що на 43,7 млрд. грн., або на 33,9 відс. перевищує відповідний період минулого року. До державного бюджету забезпечено 144,1 млрд. грн., до місцевих бюджетів – 28,8 млрд. гривень.

Надходження (збір) до загального фонду державного бюджету склали 144,1 млрд. грн., індикативні показники Міністерства фінансів України виконано на 110,5 відс., додатково забезпечено 13,7 млрд. гривень.

У повному обсязі виконано завдання Міністерства фінансів України з податку на додану вартість із ввезених на територію Україні товарів – 107,5 відс. (+2,9 млрд. грн.), податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів – 119 відс. (+5,4 млрд. грн.), податку на прибуток підприємств – 110,3 відс. (+1,6 млрд. грн.), податку та збору на доходи фізичних осіб – 103,5 відс. (+0,4 млрд. грн.), ввізного мита – 108,4 відс. (+0,7 млрд. грн.), частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – 283,2 відс. (+0,5 млрд. грн.), збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності – 107,4 відс. (+0,1 млрд. грн.), рентної плати за користування радіочастотним ресурсом – 275,3 відс. (+0,4 млрд. грн.) тощо.

У розрізі основних платежів у січні-квітні 2015 року приріст до відповідного періоду 2014 року забезпечено з податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – на 54,2 відс. (+14,5 млрд. грн.), податку на додану вартість з вироблених на території України товарів (робіт, послуг) – на 26,5 відс. (+7,1 млрд. грн.), ввізного мита – у 3,2 раза (+6,7 млрд. грн.), акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів – у 8 разів (+6 млрд. грн.), акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – на 41 відс. (+3,1 млрд. грн.), частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – у 2,9 раза (+0,5 млрд. грн.), збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності – на 43,2 відс. (+0,4 млрд. грн.), рентної плати за користування радіочастотним ресурсом – у 2,2 раза (+0,4 млрд. грн.), рентної плати за користування надрами – на 5,3 відс. (+0,3 млрд. грн.) тощо.

З початку року платникам податків на рахунки відшкодовано 16,5 млрд. грн. податку на додану вартість.

Надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 55,7 млрд. гривень.

 

За час проведення операції «Акциз – 2015» працівниками ДФС з незаконного обігу вилучено підакцизних товарів на суму 52 млн. грн.

За час проведення операції «Акциз – 2015» оперативними підрозділами Державної фіскальної служби з незаконного обігу вилучено підакцизних товарів на суму 52 млн. грн. Зокрема, спирту – на 6,1 млн. грн., лікеро – горілчаних виробів – на 8,1 млн. грн., тютюнових виробів – на 37 млн. грн. та паливно – мастильних матеріалів – на 750,1 тис. грн. У Єдиному реєстрі зареєстровано 38 кримінальних проваджень за ст.. 204 ККУ (незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів).

Так, у Волинській області у зоні митного контролю митного поста «Ягодин» під час огляду вантажного автомобіля  марки «Mercedes-Benz», який транзитом прямував територією України з Молдови до Польщі, оперативниками ДФС виявлено 520 тис. пачок цигарок іноземного виробництва без марок акцизного податку. Загальна вартість знахідки становила 6,2 млн. грн. На підакцизний товар накладено арешт.

Факт незаконного перевезення підакцизної продукції встановлено й на Луганщині. Під час обшуку вантажного автомобіля «MAN» виявлено та вилучено 5,6 тис. пляшок лікеро-горілчаних виробів іноземного та вітчизняного виробництв і 6,5 тис. пачок цигарок вітчизняного виробництва на суму близько 1,1 млн. грн. Продукція була прихована за безалкогольними напоями та продуктами харчування.

Крім того, оперативниками ГУ ДФС у Луганській області спільно з фахівцями відділу оперативного сектору «А» АТО Головного управління по роботі на окремих територіях у рамках кримінального провадження проведено огляд складського приміщення у селищі Станиця Луганська.

Під час огляду виявлено та вилучено 12,7 тис. пляшок лікеро-горілчаних виробів без належно оформлених документів, загальною орієнтовною вартістю 596 тис. грн.

Нагадаємо, що спецоперація з припинення незаконного виробництва та розповсюдження підакцизної продукції «Акциз – 2015» стартувала 10 квітня 2015 року. ДФС звертається до усіх громадян з проханням повідомляти про виявлені факти незаконного виготовлення чи реалізації підакцизних товарів на сервіс «Пульс» за тел.: (044) 284 00 07.

 

На Чернігівщині оперативники ДФС викрили «конверт-центр» з обігом понад 150 млн. грн

Оперативними підрозділами ГУ ДФС у Чернігівській області під час проведення заходів у рамках кримінального провадження припинено діяльність «конвертаційного центру», яким було проконвертовано коштів на суму понад 150 млн. грн.

Організатори центру без наміру здійснення підприємницької діяльності створили, зареєстрували та придбали корпоративні права 82 підприємств з ознаками «фіктивності».

У ході розслідування встановлено, що легальні підприємства перераховували безготівкові грошові кошти за нібито придбані товарно-матеріальні цінності, надані послуги та виконані роботи на розрахункові рахунки цих фіктивних підприємств. У подальшому шахраї – учасники центру знімали кошти з рахунків, для нібито закупівлі товарно-матеріальних цінностей з переданням їх посадовим особам реального сектору економіки. За свої послуги злочинці отримували 8-10 відс. від проконвертованої суми.

За попередніми результатами слідства встановлені підприємства - вигодонабувачі, серед яких є найкрупніші підприємства на ринку роздрібної торгівлі України. На рахунки «фіктивних» підприємств із залишком коштів у сумі 1,5 млн. гривень накладено арешт.

Триває слідство.

 

Оперативники ДФС виявили факт несплати податків у сумі 39,5 млн. гривень

Оперативними підрозділами Державної фіскальної служби встановлено факт порушення податкового законодавства, яке призвело до несплати до державного бюджету податків на суму 39,5 млн. грн.

Посадові особи київського підприємства, яке займається будівництвом залізниць i метрополітену, оформляли фінансово-господарські відносини з купівлі-продажу будівельних матеріалів із підприємствами, що мають ознаки «фіктивності».

Триває слідство.

 

Працівники ДФС виявили факт несплати податків у сумі 9 млн. гривень

Центральним офісом з обслуговування великих платників у м. Львові встановлено факт порушення податкового законодавства, яке  призвело до несплати податків на суму 9 млн. грн.

Посадові особи львівського підприємства, яке здійснює діяльність на ринку розподілення електроенергії, документально, без фактичного проведення, провели операції з отримання послуг з обслуговування електрогосподарства від підприємств, які мають «ризиковий» статус.

За даним фактом зареєстровано кримінальне провадження про ухилення від сплати податків.

Триває слідство.

 

Виплата заробітної плати в «конвертах» – загальна проблема, яку вирішують спільними зусиллями

Заробітна плата – одна з головних економічних категорій, що поєднує інтереси працівників, роботодавців, держави і безпосередньо впливає на рівень життя населення. На жаль, доволі часто нині доводиться зустрічатися з таким явищем як виплата зароблених коштів у «конверті».

Нікопольська ОДПІ звертається до громадян з нагадуванням, що кожен, хто вступає у трудові відносини з роботодавцем, має усвідомлювати, що забезпечення трудового стажу, розмір Ваших пенсій та інших соціальних гарантій залежить від розміру офіційної заробітної плати. Пам’ятайте, що Ваш майбутній добробут закладається сьогодні!

 

З початку року на «Пульс» надійшло майже 2,5 тис звернень від громадян

У січні – квітні 2015 року на антикорупційний сервіс ДФС «Пульс» надійшло 2 451 звернення від платників податків та громадян. Традиційно більшість звернень – 1 991, стосувалось податкової тематики, інші 460 – митної.

Найбільше питань суб’єктів господарювання та громадян стосувались проблем, які виникають при подачі звітності та реєстрації податкових накладних – 924 звернення. Стосовно організації роботи ДФС та її територіальних органів на «Пульс» протягом зазначеного періоду надійшло 760 звернень.

Серед інших питань у розрізі податкової тематики 108 звернень стосувалось перевірок суб`єктів господарювання, 97 звернень – реєстрації платником ПДВ та 64 – роботи ЦОП.

У той же час, серед митних питань, більшість звернень стосувалась затримки митного оформлення товарів – 301 звернення. З приводу черг на митних постах та пунктах і порушення митних правил звернулися 63 та 19 осіб відповідно.

Безпосередньо корупційних дій посадових осіб Державної фіскальної служби у січні – квітні 2015 року стосувалось 59 звернень.

Станом на 1 травня 2015 року завершено розгляд 2 221 звернення.

 

ПЛАТНИКАМ ПОДАТКУ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ ДО УВАГИ!

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що в зв’язку з внесеними змінами до Податкового кодексу України починаючи з першого звітного періоду 2015 року (січень, І квартал) формування податкового кредиту у платників ПДВ відбувається на підставі електронних податкових накладних та обмежених випадках готівкових розрахунків/ документів (п.198.6 ст. 198 Кодексу) і податкових накладних, які складені постачальником товарів/ послуг у січні 2015 року.

Податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року та своєчасно зареєстровані в ЄРПН, включаються до складу податкового кредиту того звітного періоду, на який припадає дата їх складання (п.198.3 ст.198 Кодексу).

Податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року, зареєстровані в ЄРПН з порушенням терміну їх реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому податкову накладну зареєстровано в ЄРПН, але не більше ніж 180 календарних днів з дати їх складання.

З урахуванням змін, внесених до пункту 198.6 статті 198 розділу V Кодексу, з 1 січня 2015 року втратила чинність норма щодо збереження права на включення до податкового кредиту суми ПДВ на підставі отриманих податкових накладних протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

Платники, які не включили податкові накладні, складені до 1 січня 2015 року, до складу податкового кредиту відповідних періодів, можуть реалізувати своє право на формування податкового кредиту виключно шляхом подання уточнюючих розрахунків за відповідні звітні періоди, з урахуванням вимог пункту 198.2 статті 198 розділу V Кодексу.

Таким чином, до складу податкового кредиту декларації з ПДВ за січень п. р. платник не має права включити суми ПДВ по податкових накладних минулих періодів.

 

Право на нарахування податкової знижки не переноситься

Нікопольська ОДПІ нагадує студентам про можливість до 31 грудня 2015 року подати документи на отримання податкової знижки за навчання. І звертає увагу, якщо платник податку до кінця податкового року не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Платник податків, який навчається в декількох навчальних закладах України має право скористатися податковою знижкою на навчання. Платники податків які навчаються за кордоном права на податкову знижку в частині витрат у вигляді суми коштів, сплачених на користь закордонних закладів освіти не мають.

 

Платникам екологічного податку про дозволи

Нікопольська ОДПІ нагадує, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами здійснюється на підставі дозволів. Строк їх дії залежить від групи, до якої належить об’єкт суб’єкта господарювання. Зокрема, строк дії дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до першої групи, — сім років, об'єкт якого належить до другої групи, — десять років, об'єкт якого належить до третьої групи, — необмежений.

 

Що є базою оподаткування акцизним податком з роздрібної торгівлі тютюнових виробів

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пп. 14.1.106 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) максимальні роздрібні ціни – ціни, встановлені на підакцизні товари (продукцію) з урахуванням усіх видів податків (зборів). Акцизний податок з реалізованих суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів не включається до максимальної роздрібної ціни.

Максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) встановлюються виробниками або імпортерами товарів (продукції) шляхом декларування таких цін у порядку, встановленому ПКУ. Продаж суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, на які встановлюються максимальні роздрібні ціни, не може здійснюватися за цінами, вищими за максимальні роздрібні ціни, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Підпунктом 214.1.4 п. 214.1 ст. 214 ПКУ встановлено, що базою оподаткування акцизного податку є вартість (з податком на додану вартість) підакцизних товарів, що реалізовані суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі.

Таким чином, базою оподаткування акцизного податку з роздрібної торгівлі тютюнових виробів є вартість (з податком на додану вартість) таких тютюнових виробів. Слід зазначити, що роздрібна ціна тютюнових виробів не може бути більшою за максимальну роздрібну ціну таких тютюнових виробів, збільшену на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

 

Як заповняється Звіт з єдиного внеску у разі отримання компенсації

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що враховуючи, що з березня 2015 року (місяць набрання чинності Порядком № 105) за умови подання Звітів підприємствам надаються компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку мобілізованих працівників, які звільняються від сплати єдиного внеску, то такий дохід відображається у таблиці 1 Звіту з єдиного внеску тільки у рядку 1.1 з перенесенням у рядок 1.

У таблиці 6 до Звіту з єдиного внеску інформація про таких осіб відображається з обов’язковим зазначенням реквізитів:

11 „Місяць та рік, за який проведено нарахування;

15 „Кількість календарних днів перебування у трудових/ЦП відносинах протягом звітного місяця;

17 „Загальна сума нарахованої заробітної плати/доходу (усього з початку звітного місяця)”.

Реквізити 18 та 19 у таблиці 6 до Звіту не заповнюються.

 

Новий звіт по ЄСВ уперше подаємо за травень 2015 року

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 затверджений Порядок формування і представлення страхувальниками звіту відносно сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Зазначений наказ набрав чинності з 30.04.2015.

Частиною 4 статті 8 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» визначено, що Порядок нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування – Податковим кодексом України (далі – ПКУ) та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову та митну політику.

Відповідно до п. 46.6 ст. 46 ПКУ у разі якщо в результаті запровадження нового податку або зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, який затвердив такі форми, зобов'язаний оприлюднити нові форми звітності.

До визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

З огляду на зазначене, звертаємо увагу платників, що звітність за квітень 2015 року (у травні 2015 року) подається за формами звітності, затвердженими наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 454, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.09.2013 за № 1628/24160. Звітність відповідно до Порядку № 435 подається платниками єдиного внеску прочинаючи з 01.06.2015 (звіти за травень 2015 року).

 

14 травня 2015 року - граничний строк сплати авансових платежів з ПДФО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що фізичні особи - підприємці, які працюють на загальній системі оподаткування, авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховують самостійно та сплачують до бюджету по 25 відсотків щокварталу у терміни до 15 березня, 15 травня,  15 серпня , 15 листопада.

Порядок оподаткування доходів, отриманих фізичною особою-підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування, визначено ст.177 Податкового кодексу України.

 

Без яких податків працює «спрощенець» четвертої групи

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 297.1 ст. 297 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) юридичні особи - платники єдиного податку четвертої групи звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з таких податків і зборів:

- податку на прибуток підприємств;

- податку на додану вартість з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, крім податку на додану вартість, що сплачується платниками єдиного податку четвертої групи;

- податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва;

- рентної плати за спеціальне використання води платниками єдиного податку четвертої групи.

Згідно з п. 297.2 ст.297 ПКУ, нарахування, сплата та подання звітності з податків і зборів інших, ніж зазначені у п.297.1 ст.297 ПКУ, здійснюються платниками єдиного податку в порядку, розмірах та у строки, встановлені ПКУ.

При ввезенні товарів на митну територію України податки і збори та митні платежі сплачуються платником єдиного податку на загальних підставах відповідно до закону.

Платник єдиного податку виконує передбачені ПКУ функції податкового агента у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних податком на доходи фізичних осіб доходів на користь фізичної особи, яка перебуває з ним у трудових або цивільно-правових відносинах (п.297.3 ст.297 ПКУ).

 

Чи можливе поповнення електронного рахунку платника ПДВ за рахунок інших джерел?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що поповнення електронного рахунка платника ПДВ за рахунок інших джерел, наприклад, з поточних рахунків інших осіб, не передбачено.

Протягом дії системи електронного адміністрування ПДВ у тестовому режимі платники податку самостійно зараховують на такі електронні рахунки кошти з власних поточних рахунків, відкритих у банківських установах, у сумах, необхідних для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань з цього податку, задекларованих ними в податковій звітності з ПДВ.

З 1 липня 2015 року (або з дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України про скорочення перехідного періоду) на рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ платники податку зараховують також кошти у сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Податкового кодексу України та надає право для реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування.

 

Чи існують протягом дії тестового режиму системи електронного адміністрування ПДВ обмеження щодо реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що протягом дії тестового режиму системи електронного адміністрування ПДВ відсутні обмеження щодо реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування.

Тобто реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН протягом тестового режиму здійснюється незалежно від наявності "вхідних" податкових накладних, сплати ПДВ під час розмитнення товарів, а також без поповнення рахунка в системі електронного адміністрування ПДВ (абзац другий п. 35 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України).

Термін реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН не змінився та становить 15 календарних днів з дати складання податкової накладної/розрахунку коригування (пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).

 

Яка відповідальність передбачена за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що пунктом 1201.1 ст. 1201 Податкового кодексу України (з урахуванням внесених змін) передбачені штрафи за порушення платниками податку термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у таких розмірах:

- 10 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН застосовуються у разі, якщо такі накладні та розрахунки коригування підлягають наданню покупцям - платникам ПДВ.

Пунктом 1201.2 ст. 1201 Податкового кодексу України визначено, що відсутність з вини платника реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 180 календарних днів з дати їх складання тягне за собою накладання штрафу в розмірі 50 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в такій податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до п. 35 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України норми абзацу другого п.1201.1 ст.1201 Податкового кодексу України не застосовуються при порушенні термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування, складених у період з 1 лютого до 1 липня 2015 року.

 

Модель мого РРО нещодавно виключено з Державного реєстру РРО, що тепер робити?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що необхідно придбати новий та зареєструвати його, а на даний момент ви повинні проводити розрахункові операції з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки.

 

Втратила КОРО, що робити?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що використання книги обліку розрахункових операцій, зареєстрованої на господарську одиницю або на реєстратор розрахункових операцій, передбачає, зокрема, наявність книги ОРО в господарській одиниці, на яку ця книга зареєстрована, або на місці проведення розрахунків. У разі втрати розрахункової книжки суб’єкт господарювання зобов’язаний повідомити орган доходів і зборів за місцем реєстрації книги ОРО не пізніше двох робочих днів з дня втрати.

Скасування книги ОРО на РРО здійснюється, зокрема, за заявою суб’єкта господарювання у разі викрадення, втрати, непридатності для користування тощо. Заяву про скасування книги ОРО суб’єкт господарювання подає до органу доходів і зборів за місцем реєстрації книги ОРО не пізніше двох робочих днів з дня виникнення підстави для скасування. У разі викрадення книги ОРО суб’єкт господарювання разом із заявою про скасування книги ОРО надає до органу доходів і зборів копію відповідного документа органу внутрішніх справ.

У разі скасування реєстрації книги ОРО на господарську одиницю посадова особа органу доходів і зборів здійснює запис на титульній сторінці книги ОРО (у разі її наявності) щодо скасування реєстрації, який засвідчує підписом та печаткою органу доходів і зборів.

 

Який порядок роздрукування Z-звіту, якщо тривалість зміни (робочого дня) суб’єкта господарювання 24 години?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що якщо суб’єкт господарювання працює цілодобово, то фіскальний звітний чек (Z-звіт) повинен роздруковуватися кожного дня по закінченні робочої зміни, але не пізніше 24 години цього дня.

 

Як правильно вести журнал використання РРО?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що журнал використання реєстратора розрахункових операцій слід вести в такому порядку:

- на початку використання журналу на титульній сторінці зазначати дату, на сторінках 3 - 4 записати повний перелік осіб, які мають право доступу до РРО;

- підклеювати на відповідних сторінках усі Z-звіти у день їх друкування;

- обліковувати в розділі 2 журналу перевірки з питань порядку проведення розрахунків при здійсненні валютних операцій, при цьому посадова особа контролюючого органу заповнює графи 1-4 на початку проведення перевірки, графи 5 - 6 - наприкінці перевірки, а графу 7 заповнює наприкінці перевірки особа, у присутності якої проводилася перевірка;

- обліковувати ремонти та технічне обслуговування в розділі 3 журналу, при цьому графи 1-2 заповнює касир обмінного пункту безпосередньо після виходу РРО з ладу, графи 3-5 - представник центру сервісного обслуговування (у разі проведення ремонту чи технічного обслуговування) після відновлення використання РРО до початку реєстрації першої розрахункової операції; графи 6-7-касир обмінного пункту після виконання Z-звіту;

- обліковувати в розділі 3 журналу відключення електроенергії, при цьому всі графи заповнює касир обмінного пункту;

- після використання всіх сторінок у будь-якому розділі закінчувати використання журналу, зазначаючи на титульній сторінці відповідну дату.

 

Чи зобов’язані СГ щоденно друкувати на РРО фіскальні звітні чеки та забезпечувати їх зберігання в книгах обліку?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.

(п.9 ст.3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг»).

 

Чи потрібно якісь документи зберігати суб’єкту господарювання при використанні РРО?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що суб’єкти господарювання зобов’язані:

- зберігати в господарській одиниці останню використану та поточну розрахункову книжку, що використовується на період виходу з ладу РРО, здійснення його ремонту або у разі тимчасового, але не більше 72 годин, відключення електроенергії;

- у кінці робочого дня (зміни) друкувати на реєстраторі розрахункових операцій (далі – РРО) (за винятком автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій;

- забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня;

- друкувати X-звіти, Z-звіти та інші документи, що передбачені документацією на РРО, відповідно до законодавства;

- зберігати на місці проведення розрахунків реєстраційне посвідчення та останню довідку про опломбування РРО або їх копії.

 

Чи обов’язково при реалізації товарів чи наданні послуг використовувати цінники?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.8 ст.3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані реалізовувати товари (надавати послуги) за умови наявності цінника на товар (меню, прейскуранта, тарифу на послугу, що надається) у грошовій одиниці України.

 

Я не зберігав фіскальні звітні чеки, наскільки це важливо?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у разі невиконання щоденного роздрукування декількох фіскальних звітних чеків до суб’єктів господарювання буде застосовано фінансова санкція за кожен не роздрукований чек.


Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 530 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar