Покров Воскресенье 19.11.17, 17:20
Информационный портал города Оджоникидзе - Главная
Главная » 2015 » Май » 7 » Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує
11:01
Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

У березні майже 800 платників Дніпропетровщини отримали безкоштовні електронні підписи

У березні поточного року акредитованими центрами сертифікації електронних ключів платникам Дніпропетровщини оформлено 777 безкоштовних посилених сертифікатів електронних ключів.

Найактивнішими клієнтами пунктів реєстрації користувачів акредитованого центру сертифікації ключів залишаються фізичні особи. Так, лише у березні їх кількість склала 420. Юридичних осіб нараховувалося трохи менше – 357. Про це повідомив начальник відділу реєстрації користувачів при Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області Юрій Ткач.

Нагадуємо, на сьогодні у Дніпропетровській області діє п’ять пунктів реєстрації користувачів акредитованого центру сертифікації ключів: у Лівобережній ОДПІ м. Дніпропетровська, в ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, у м. Нікополі, м. Кривому Розі та м. Павлограді.

 

Єдинники Нікопольщини за три місяці заплатили до бюджету майже 9 млн. грн.

Надходження єдиного податку у першому кварталі 2015 року 8,9 млн. або 6,7 відс. від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів, зростання проти минулого року на 2,5млн.грн., темп росту 139,5 відсотків.

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з початку 2015 року до четвертої групи платників єдиного податку належать і аграрії − сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків. Варто звернути увагу на зміну розміру податку. Базою оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи для сільськогосподарських товаровиробників є нормативна грошова оцінка одного гектара сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень), а для земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ) − нормативна грошова оцінка ріллі в області, з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного за станом на 1 січня базового податкового (звітного) року. Умови перебування на даній групі, терміни звітування та сплати податку залишилися такими, які були в платників фіксованого сільгоспподатку.

 

Графік роботи ЦОП Нікопольської ОДПІ у святкові дні

Шановні платники податків! Нікопольська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що:

4 та 11 травня 2015 року Центри обслуговування платників Нікопольської ОДПІ працюють в режимі чергування з 9.00 до 18:00.

1, 2, та 9 травня  2015 року є вихідними днями.

 

Шановні мешканці нашого міста!

Нікопольська ОДПІ звертається до громадян нашого міста – власників або користувачів земельних ділянок з проханням - не забувати, що користування землею є платним. Земля є національним багатством України і знаходиться під особливою охороною держави. Сплата земельного податку або орендної плати за землю є одним з найважливіших джерел надходжень до місцевого бюджету.

Станом на сьогодні вже надійшло майже 34 млн.грн. від 18,9 тисяч платників податку до місцевого бюджету.

Якщо ви отримали право власності або користування на житловий будинок, який розташований на земельній ділянці, та ще не стали на облік в Нікопольській ОДПІ як платник земельного податку, не гайте часу, приходьте до нас. При собі необхідно мати паспорт, ідентифікаційний номер, документи які підтверджують право власності або користування земельною ділянкою, технічний паспорт на земельну ділянку та копію посвідчень на право отримання пільги встановленої Законом.

 

Увага платникам

Державна фіскальна служба України (далі – ДФС України) розпочала впровадження проекту щодо надання можливості фізичним особам сплачувати їх зобов’язання по податках, зборах, єдиному внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – платежі) за допомогою сучасних дистанційних засобів.

У зв’язку з цим ДФС України пропонує комерційним банкам та сервіс-провайдерам, які надають фізичним особам послуги зі сплати платежів, ознайомитися з Угодою про інформаційне співробітництво щодо надання послуг зі сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від 24 березня 2015 року, яку розміщено на веб-сайті ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/dpa-i-gromadskist/memorandumi-ta-dogovori/pro-spivpratsyu/190921.html, та розглянути можливість взяти участь у реалізації даного проекту шляхом укладання Договору приєднання.

 

Переваги електронних перевірок суб’єктів господарювання

З 01.01.2014 вступила в дію норма Податкового кодексу України, якою передбачено проведення електронних перевірок суб’єктів господарювання.

Така можливість надана наступним платникам податків:

з 01.01.2014, які застосовують спрощену систему оподаткування,

з 01.01.2015 — суб’єкти мікро-, малого та середнього бізнесу,

з 01.01.2016 — всі інші платники податків.

Для цього платник податків повинен подати заяву до територіального органу ДФС, в якому він перебуває на обліку.

Переваги електронної перевірки наступні:

 - дистанційне обслуговування платників податків;

 - мінімізація впливу людського фактора;

 - підвищення якості проведення перевірки;

 - зменшення терміну проведення перевірки;

 - впевненість у правильності та повноті оподаткування здійснених фінансово-господарських операцій;

 - зниження адміністративного навантаження на платника податків.

 

Капітан збірної України і футбольного клубу "Дніпро" Руслан Ротань подав декларацію

Кожного року відомі публічні люди декларують свої доходи, подаючи приклад іншим. Це діячі культури та мистецтва, науковці, спортсмени тощо.

Виконувати свій громадянський обов’язок повинен кожен свідомий платник податків у нашій державі: політик і спортсмен, артист, і бізнесмен. Цього року до ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська прибув та публічно взяв участь у кампанії декларування капітан збірної України і футбольного клубу «Дніпро» Руслан Ротань. Він зазначив, що українці заслуговують на європейський стиль життя, саме зараз, в цей нелегкий для країни час, кожна сплачена гривня, яка надходить до бюджету у майбутньому приведе нашу країну до стабільності та європейського добробуту. Декларуючи доходи та сплачуючи податки, громадяни роблять свій особистий внесок у добробут своєї держави!

Відомого футболіста урочисто привітали юні вболівальники для яких його приклад стане шляхом у житті.

 

У І кварталі Дніпропетровська митниця ДФС спрямувала до державної казни майже 3,7 млрд. грн.

У січні - березні поточного року Дніпропетровська митниця ДФС забезпечила надходження до держбюджету у сумі 3 мільярди 665,5 мільйонів гривень митних платежів. Цей показник перевищує минулорічні надходження за аналогічний період на 2 мільярди 128,9 мільйонів гривень, або у 2,4 рази.

В порівнянні з першим кварталом минулого року в зоні діяльності Дніпропетровської митниці ДФС у січні - березні 2015 року відбулося зростання надходжень митних платежів за рахунок збільшення обсягів ввезення: кам’яного вугілля  - на 391,9 млн. грн., або у 2,7 рази, коксу - на 279,9 млн. грн., або у 3,3 рази, марганцевої руди - на 103,1 млн. грн., або у  2,1 рази, залізної руди - на 14,8 млн. грн., або на 54% тощо.

Також, слід звернути увагу на позитивну тенденцію цьогорічних надходжень до бюджету митних платежів. Так, якщо у січні 2015 року Дніпропетровська митниця ДФС спрямувала до держбюджету 888,3 млн. грн., у лютому – 1 млрд. 257,5 млн. грн., то в березні поточного року від дніпропетровських митників до державної казни надійшло 1 млрд. 519,7 млн. грн.

 

З початку року митницями ДФС заведено понад 4 тис. справ про порушення митних правил

У січні – березні 2015 року митницями ДФС заведено 4224 справи про порушення митних правил на суму 286,6 млн. грн. Тимчасово вилучено предмети правопорушень на суму понад 143,8 млн. грн. по 2134 справах.

У цей період зафіксовано 909 випадків переміщення через митний кордон України продовольчих товарів з порушенням митного законодавства на суму понад 23,8 млн. грн.

Порушення митного законодавства виявлено у 671 випадку під час переміщення промислових товарів на суму 61,6 млн. грн., при переміщенні через митний кордон України валюти – у 196 випадках на суму понад 43,7 млн. грн., при  переміщенні транспортних засобів – у 71 випадку на суму майже 14,7 млн. гривень.

Також митницями ДФС розглянуто 1318 справ про порушення митних правил та застосовано адміністративне стягнення у вигляді штрафу на суму майже 21,6 млн. грн.

Протягом І кварталу 2015 року на розгляд до суду митницями ДФС передано 2176 справ про порушення митних правил на суму 292,2 млн. гривень.

За результатами розгляду справ судом прийнято рішення про конфіскацію безпосередніх предметів правопорушень на суму 99,6 млн. грн. та накладено штрафів на суму майже 60 млн. гривень.

 

Система контролю у пункті пропуску «Порт «Очаків» виключає можливість незаконного імпорту нафтопродуктів

Інформація щодо незаконного імпорту нафтопродуктів через пункт пропуску «Порт «Очаків», поширена деякими ЗМІ, не відповідає дійсності.

Протягом 2014-2015 років у пункт пропуску «Порт «Очаків» оформлено 30 суднозаходів із імпортним вантажем із-за кордону.

Заявлений маршрут суден у територіальних водах України контролювався за допомогою програмного забезпечення та радіотехнічним постом відділу прикордонної служби Очаків. Це дозволяло фіксувати факт відхилення від маршруту, виходу за дванадцятимильну зону, причалювання до судна будь-яких плавучих засобів, тощо. За вказаний період таких фактів зафіксовано не було.

Огляди суден проводились із залученням з боку вантажоотримувачів представників незалежних сюрвеєрських компаній. Складались акти огляду паливних цистерн,  у яких брали участь представники суднової адміністрації.

Після завершення процедур огляду суден та паливних цистерн, на останні накладались митні забезпечення у вигляді свинцевих пломб, що виключало можливість несанкціонованого доступу до них, зокрема, вилучення  вантажу.

З огляду на зазначене, можливість ввезення на митну територію України «більшого, ніж розмитнений» об’єму нафтопродуктів виключена.

У 2014-2015 роках судна закордонного плавання здійснювали переміщення нафтопродуктів лише у митному режимі імпорт, повністю розмитнювались у порту призначення з подальшим перевантаженням на транспортні засоби (судна, баржі, автоцистерни).

Крім того, в’їзд на територію пункту пропуску «Порт Очаків» здійснюється виключно за перепустками. Згідно із довідками, з початку 2015 року оформлено 300 перепусток на в’їзд автомобілів з автоцистернами для відвантаження товарів, випущених у вільний обіг на митній території України (тобто розмитнених), які були погоджені у встановленому порядку з відділом прикордонної служби Очаків.

Варто також зауважити, що протягом останніх двох років імпортні операції стосовно хімічних речовин (реформат, платформат тощо) у пункті пропуску «Порт «Очаків» не здійснювались.

 

Молоді науковці Дніпропетровського Універсітету митної справи і фінансів на щорічній конференції

Теоретичні відповіді на практичне питання: "Що треба зробити, щоб жити краще?" вирішували у Дніпропетровському Універсітеті митної справи і фінансів на міжнародній науково-практичній конференції молодих вчених. Темою традиційної, щорічної конференції, на якій свої напрацювання представляють молоді вчені в цьому році стала: «Фінансова політика та фінансово-економічні механізми забезпечення прогресивного суспільного розвитку та економічної безпеки – погляд молоді».

«На сьогодні розглядати поставлену на конференції тему, на мій погляд, краще не з точки зору оптиміста, чи песиміста - а з точки зору реаліста. Тому, на конференцію були запрошені не лише наукові фахівці, а в першу чергу представники митниці – державного органу, який формує близько половини Державного бюджету України» - повідомив, відкриваючи конференцію, ректор Дніпропетровського Універсітету митної справи і фінансів Віктор Ченцов. За його словами, в майбутнє необхідно дивитися оптимістично, але в той же час і мати конкретну мету: вирішувати питання, які виникають перед Україною сьогодні так, щоб у майбутньому не було необхідності повертатися до них знов.

А питання, які поки що у теорії, намагалися вирішувати молоді науковці більш, ніж серйозні. Це і фінансові ризики, які стоять перед країною, і державне управління фінансовим сектором у період економічної кризи, і розподіл податкового і митного навантаження на підприємства, в першу чергу фінансового сектору тощо.

Цілий день у різних аудиторіях Універсітету студенти представлятимуть свої теоретичні роботи, кращі з яких будуть надруковані.

 

На Дніпропетровщині з початку року від платників акцизного податку мобілізовано більш, як 100 мільйони гривень

У січні - березні 2015 року до державного бюджету надійшло 100,3 млн. грн. акцизного податку. У порівнянні з аналогічним періодом 2014 року надходження цього податку з вироблених в Україні товарів збільшились на 76,2 млн. грн.

Зокрема, від акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів бюджет поповнився на 97,65 млн. грн., від акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів – на 2,65 млн. грн.

Наразі, у Дніпропетровській області на податковому обліку знаходяться 21 платник акцизного податку, у т.ч. 19 - юридичних осіб та 2 - приватних підприємця.

 

Майже 60 тисяч адміністративних послуг отримали платники Дніпропетровщини

У роботі тридцяти двох Центрів обслуговування платників, що працюють у Дніпропетровській області, задіяні 356 працівників, які надають кваліфіковані адміністра- тивні послуги. Загалом працівниками ЦОП у Дніпропетровській області з початку року надано 58 тисяч 953 адміністративних послуги.

Зокрема, найбільш популярними залишаються послуги видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. Так, з початку 2014 року мешканцям Дніпропетровського регіону видано майже 28 тисяч реєстраційних номерів.

Також, значну кількість послуг було надано з видачі картки платника податків – 27275 та з видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами доходів і зборів реєстрації – 5746.

З переліком адміністративних послуг, що надаються територіальними органами ДФС Дніпропетровщини та Інформаційними картками адмінпослуг можна ознайомитись на субсайті Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області (http://dp.sfs.gov.ua/) в розділі «Адміністративні послуги» та у Центрах обслуговування платників області.

 

На «Пульс» ДФС звернулись понад 1,8 тис. громадян

У січні – березні 2015 року до антикорупційного сервісу Державної фіскальної служби «Пульс» надійшло понад 1,8 тис. звернень.

Переважна більшість – 83 відс., або понад 1,5 тис. звернень, стосувалась податкової тематики. З питань митної тематики з початку року на сервіс зателефонували 308 громадян.

Зокрема, за допомогою сервісу заявники вирішували проблеми, які виникають при подачі звітності та реєстрації податкових накладних – 726 звернень, або 40 відс. Щодо організації роботи ДФС та її територіальних органів надійшло 555 звернень.

Затримки митного оформлення товарів стосувалось 221 звернення, перевірок суб`єктів господарювання - 87 звернень.

У той же час, саме антикорупційної тематики стосувалось лише 2,3 відс., або 42 звернення. Не залишаються без уваги суб`єктів господарювання та громадян питання роботи ЦОПів та особливості реєстрації платником ПДВ. З даних питань за перші три місяці поточного року на «Пульс» надійшло 51 та 73 звернення відповідно.

Станом на 1 квітня 2015 року 85 відс. звернень були опрацьовані, а заявники сповіщені про результати розгляду.

Нагадаємо, що за допомогою сервісу «Пульс» можна поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, оперативно та в повному обсязі вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та у митній сфері. Телефон цілодобової лінії (044) 284-00-07.

 

Протягом січня – березня 2015 року слідчими підрозділами ДФС забезпечено відшкодування нанесених державі збитків у сумі 221,5 млн. грн.

Протягом І кварталу поточного року слідчими підрозділами Державної фіскальної служби України до суду спрямовано 323 кримінальних провадження. По них забезпечено відшкодування завданих державі збитків на суму 221,5 млн. грн.

У направлених до суду кримінальних провадженнях арештовано коштів та майна на загальну суму 146,4 млн. грн.

Загалом у провадженні слідчих підрозділів фінансових розслідувань ДФС у І кварталі 2015 року перебувало 4 120 кримінальних проваджень. Безпосередньо цього року розпочато 2 123 кримінальні провадження. Закінчено досудове слідство у 928 кримінальних провадженнях.

Крім того, у зв`язку із добровільною сплатою податків, зборів (обов`язкових платежів), а також відшкодуванням збитків, завданих державі їх несвоєчасною сплатою (фінансові санкції, пеня), у січні – березні 2015 року до суду направлено 74 кримінальні провадження. Підставою стали ч. 4 ст.ст. 212 і 212-1 Кримінального кодексу України. По цих провадження державі відшкодовано збитків на загальну суму 184 млн. грн.

 

ПЛАТНИКАМ ПОДАТКУ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ!

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що в зв’язку з внесеними змінами до Податкового кодексу України починаючи з першого звітного періоду 2015 року (січень, І квартал) формування податкового кредиту у платників ПДВ відбувається на підставі електронних податкових накладних та обмежених випадках готівкових розрахунків/ документів (п.198.6 ст. 198 Кодексу) і податкових накладних, які складені постачальником товарів/ послуг у січні 2015 року.

Податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року та своєчасно зареєстровані в ЄРПН, включаються до складу податкового кредиту того звітного періоду, на який припадає дата їх складання (п.198.3 ст.198 Кодексу).

Податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року, зареєстровані в ЄРПН з порушенням терміну їх реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому податкову накладну зареєстровано в ЄРПН, але не більше ніж 180 календарних днів з дати їх складання.

З урахуванням змін, внесених до пункту 198.6 статті 198 розділу V Кодексу, з 1 січня 2015 року втратила чинність норма щодо збереження права на включення до податкового кредиту суми ПДВ на підставі отриманих податкових накладних протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

Платники, які не включили податкові накладні, складені до 1 січня 2015 року, до складу податкового кредиту відповідних періодів, можуть реалізувати своє право на формування податкового кредиту виключно шляхом подання уточнюючих розрахунків за відповідні звітні періоди, з урахуванням вимог пункту 198.2 статті 198 розділу V Кодексу.

Таким чином, до складу податкового кредиту декларації з ПДВ за січень п. р. платник не має права включити суми ПДВ по податкових накладних минулих періодів.

 

Як заповнюються розділи 5 та 7 реєстраційної заяви за ф. № 1-ПДВ з позначкою «Перереєстрація»

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 183.14 ст. 183 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями форми реєстраційної заяви, заяви про анулювання реєстрації, а також положення про реєстрацію платників податку затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику.

Відповідно до п. 4.1 розд. IV Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233 (далі – Положення № 1130), перереєстрація платника ПДВ проводиться у разі зміни даних про платника ПДВ, які стосуються коду за ЄДРПОУ, податкового номера, який надається контролюючими органами, та/або найменування (прізвища, імені, по батькові), та/або місцезнаходження (місця проживання) платника ПДВ, і якщо зміни не пов’язані із припиненням платника ПДВ, крім випадків, визначених п.п. 1 п. 3.15 розд. III Положення № 1130.

У разі зміни платником ПДВ місцезнаходження (місця проживання) або його переведення на обслуговування до іншого контролюючого органу зняття такого платника з обліку в одному органі і взяття на облік в іншому здійснюються у порядку, встановленому Міністерством фінансів України.

У разі зміни даних про платника ПДВ, а також у разі встановлення розбіжностей чи помилок у записах Реєстру платник ПДВ подає відповідно до п.п. 1 п. 3.5 розд. III Положення № 1130 реєстраційну заяву до контролюючого органу протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли змінилися дані про платника ПДВ або виникли інші підстави для перереєстрації.

Контролюючий орган здійснює перереєстрацію платника ПДВ з дотриманням правил та у строки, визначені для реєстрації платників ПДВ.

Згідно із п.п. 4 п. 3.5 розд. ІІІ Порядку № 1130 реєстраційна заява обов’язково має бути підписана заявником із зазначенням дати.

Усі розділи реєстраційної заяви підлягають заповненню.

Таким чином, при подачі реєстраційної заяви за ф. № 1-ПДВ з позначкою «Перереєстрація» платник ПДВ повинен заповнити всі розділи заяви, вказавши дані на день подачі заяви.

При заповненні розділу 5 платник ПДВ вказує причини реєстрації платником податку на додану вартість або критерії, за якими платник відповідає вимогам щодо реєстрації платником ПДВ (на день подачі заяви).

У розділі 7 платник ПДВ заповнює лише необхідні поля (рядки).

Зокрема, якщо платник ПДВ здійснює оподатковувані операції з постачання товарів (послуг), то їх загальна сума, нарахована (сплачена) такому платнику за останні 12 календарних місяців, вказується ним у рядку «Загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів (послуг)».

 

Кому необхідно РРО?

Нікопольська ОДПІ наголошує на необхідності придбання платниками єдиного податку РРО. Згідно змін до Податкового кодексу платники єдиного податку другої групи з 1 січня 2016 року, а єдинники третьої групи – з 1 липня 2015 року при здійсненні готівкових розрахунків в обов'язковому порядку повинні використовувати реєстратори розрахункових операцій.

РРО не застосовують платники єдиного податку першої групи, а також другої – третьої груп, якщо вони здійснюють торгівлю на ринках або продають товари через засоби пересувної торгівлі.

Суб’єкти господарювання які вроздріб реалізують підакцизні товари повинні врахувати, що у чеку РРО обов’язково повинна відображатися сума на роздрібну продажу підакцизних товарів.

Звертаємо увагу суб’єктів господарювання, що з 27.04.2015 р. набрав чинності наказ ДФС України, яким затверджено в новій редакції Державний реєстр РРО. Контрольно-касові апарати, які реалізуються на вторинному ринку обов’язково повинні пройти технічне обслуговування у сервісних центрах, адже по перше строк роботи апарата РРО обмежується семи роками експлуатації.

 

Платникам РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що затверджено Наказ ДФС України від 27.04.2015 №302 "Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій".

 

Безалкогольне пиво акцизним податком не оподатковується

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що пиво – це насичений діоксидом вуглецю пінистий напій, отриманий під час бродіння охмеленого сусла пивними дріжджами, який зазначений у товарній позиції 2203 згідно з УКТ ЗЕД.

Безалкогольне пиво - це насичений діоксидом вуглецю пінистий напій, одержаний під час бродіння охмеленого сусла пивними дріжджами з об’ємною часткою спирту не більш як 0,5 відсотка, що відноситься до товарної групи УКТ ЗЕД за кодом 2202.

На товари, що відносяться до товарної групи 2202 згідно УКТ ЗЕД, ставки акцизного податку ПКУ не встановлено, оскільки такі товари не віднесено до підакцизних.

Ставки акцизного податку встановлено на пиво із солоду (солодове), що відноситься до товарної групи 2203 00 згідно УКТ ЗЕД, як на підакцизний товар.

Отже, роздрібна торгівля пивом безалкогольним акцизним податком не оподатковується.

Порядок оподаткування підакцизних товарів визначено ст. 215 Податкового кодексу України та Законом України від 19.12.1995 р. №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями.

 

Відображення акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів в Книгах обліку доходів і витрат

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що фізичні особи - підприємці зобов’язані вести книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючи документи щодо походження товару (відповідно до п. 177.10 ст.177 Податкового кодексу України).

Форма книги обліку доходів і витрат та порядок її ведення затверджено наказом від 16.09.2013 року № 481 «Про затвердження форми Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядку її ведення» (далі – Порядок), який зареєстрований Міністерством юстиції України від 1 жовтня 2013 року №1686/24218.

У Порядку ведення книги обліку доходів і витрат не передбачено зазначення інформації сум акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів.

Що стосується фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування то не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої групи фізичні особи – підприємці, які здійснюють виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива та столових вин).

Враховуючи зазначене, відображення акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів в Книгах обліку доходів і витрат законодавством не передбачено.

 

Про справляння у І кварталі 2015 року рентної плати

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що внесено зміни до Податкового кодексу України, якими окремі платежі трансформовано у рентну плату (далі – Плата).

Базовий податковий (звітний) період для Плати дорівнює календарному кварталу (п. 257.1 ст. 257 Кодексу).

Станом на 17.04.2015 нова форма податкової декларації з Плати не затверджена.

До затвердження нової форми податкової декларацiї з рентної плати рекомендовано платникам рентної плати залежно вiд об’єкта оподаткування звiтуватися за формами, затвердженими наказами ДПА України від 24.12.2010 № 1011 „Про затвердження форм податкових розрахункiв з рентної плати за транспортування нафти i нафтопродуктiв магiстральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та aмiaкy територiєю України” (далі – форма № 1011), зареєстрованим у Міністерствi юстицiї України 20.01.2011 за № 81/18819, вiд 24.12.2010 № 1018 ,,Про затвердження форми Податкового розрахунку збору за користування радіочастотним ресурсом України” (далі – форма № 1018), зареєстрованим у Miністерстві юстицiї України 12.01.2011 за № 28/18766, та наказами Miністерства фiнансiв України від 17.09.2012

№ 1000 „Про затвердження форм податкових розрахункiв з плати за користування надрами” (далі – форма № 1000), зареєстрованим у Miністерстві юстиції України 15.10.2012 за № 1732/22044, вiд 21.12.2012

№ 1403 „Про затвердження форм податкових декларацiй збору за спецiальне використання води”, зареєстрованим у Мiністерстві юстицiї України 15.01.2013 за № 123/22655, вiд 21.12.2012 № 1404 ,,Про затвердження форми Податкового розрахунку збору за спецiальне використання лiсових pecypciв”, зареєстрованим у Miністерстві юстицiї України 22.01.2013 за № 172/22704.

Проте, форми №№ 1011, 1018 передбачають базовий податковий (звітний) період – календарний місяць.

У зв’язку з цим до визначення для складання звітності нової форми податкової декларації з Плати рекомендуємо платникам подати розрахунки за діючими формами №№ 1011, 1018 із зазначенням в рядку 1 „податковий період” цифру „3”, що буде означати подання розрахунків за І квартал 2015 року із граничним строком подання 12.05.2015.

Граничним строком сплати та датою проведення нарахування до інтегрованих карток платників (ІКП) для таких розрахунків є 20 травня 2015 року.

При цьому при заповненні розрахунків платники мають дотримуватися рекомендацій, які вказані у листі ДФС України від 27.04.2015 №15090/7/99-99-15-04-01-17 "Про справляння у І кварталі 2015 року рентної плати".

 

Як оподатковується ПДФО дохід у вигляді процентів, отриманий ФО від розміщення коштів на депозитному рахунку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 01.01.2015, внесено зміни до Податкового кодексу України в частині оподаткування пасивних доходів.

Згідно з п.п. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 ПКУ пасивні доходи (крім зазначених у п.п. 165.1.41 п. 165.1 ст. 165 ПКУ) включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Підпунктом 167.5.3 п. 167.5 ст. 167 ПКУ встановлено, що термін «пасивні доходи» означає, зокрема, доходи у вигляді процентів на депозитний (вкладний) банківський рахунок.

Відповідно до внесених змін до п.п. 167.5.1 п. 167.5 ст. 167 ПКУ ставка податку для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді процентів, становить 20 відсотків.

Податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування (п.п. 170.4.1 п. 170.4 ст. 170 ПКУ).

Враховуючи викладене вище, доходи платника податку у вигляді процентів, які нараховані на суму вкладного (депозитного) банківського рахунка, включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та оподатковуються за ставкою 20 відсотків.

 

Податкова знижка на оплату вартості навчання включає витрати, понесені минулого року

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року. Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податковим роком.

До податкової знижки за звітний календарний рік дозволено включати суми витрат, понесених платником податку за навчання протягом звітного податкового року.

В той же час, відповідно до умов договору про надання освітньої послуги (навчання) платником здійснюється оплата за місяці навчального року, який включає місяці календарного року наступного за звітним, одним платіжним документом (квитанцією).

При включенні до податкової знижки за звітний рік слід враховувати частину витрат у розрахунку за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року.

Решта суми, сплаченої за таким платіжним документом (квитанцією), може бути включена платником податку при реалізації права на податкову знижку у наступному році.

Зазначена норма визначена наказом ДФС України від 06.04.2015 №247."Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо включення до податкової знижки за звітний рік сум витрат, понесених у минулому році на оплату вартості навчання за місяці звітного року".

 

Які документи, крім податкової декларації про майновий стан і доходи, має подати платник податку до державної податкової інспекції, щоб скористатись правом на нарахування податкової знижки щодо частини суми процентів за іпотечним кредитом?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платник податку - резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом за умови наявності документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки:

кредитного договору та нотаріально завіреного договору іпотеки;

відповідних платіжних документів, в яких чітко визначено суму сплачених відсотків за користування іпотечним кредитом та прізвище, ім’я, по-батькові платника податку як платника цих процентів (рахунок з відбитком каси про перерахування коштів, платіжне доручення банку з відміткою про перерахування коштів);

паспорта платника податку з позначкою про реєстрацію за місцезнаходженням житлового будинку (квартири, кімнати), щодо якого оформлено іпотечний житловий кредит.

Оригінали таких документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку, достатнього для проведення контролюючим органом податкової перевірки стосовно нарахування такої податкової знижки.

Платники податку зобов’язані на вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обпилення і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірності відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.

Для прискорення проведення контролюючим органом розрахунку сум, що підлягають поверненню з бюджету, і забезпечення правильності визначення зазначених сум доцільно надавати до податкової інспекції копії зазначених документів.

 

Чи потрібно реєструватися фізичною особою підприємцем – пересічному громадянину, який встановлює генератор на вітер (вітряк) для власних потреб?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Господарський кодекс України від 16 січня 2003 року №436-IV із змінами і доповненнями визначає основні засади господарювання в Україні і регулює господарські відносини, що виникають у процесі організації та здійснення господарської діяльності між суб’єктами господарювання, а також між цими суб’єктами та іншими учасниками відносин у сфері господарювання (далі - ГКУ). Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб’єкти підприємництва – підприємцями (ст. 1 гл. 1 р. I ГКУ).

Підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку (ст. 42 гл. 4 р. I ГКУ).

Отже, якщо фізична особа, яка встановлює генератор на вітер, планує використовувати його для власних потреб і не передбачає отримувати прибуток, то вона має право не реєструватися як фізична особа – підприємець.

 

Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків та житлово-будівельні кооперативи мають статус неприбуткових організацій

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків та житлово-будівельні кооперативи мають статус неприбуткових організацій.

Раніше (до внесення змін) в переліку неприбуткових організацій були відсутні об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків та житлово-будівельні кооперативи, які до 1 січня 2015 року були визначені неприбутковими організаціями.

Визначені Податковим кодексом України неприбуткові організації, які були внесені до Реєстру неприбуткових організацій та установ станом на 1 січня 2015 року, не потребують перереєстрації (повторного внесення до Реєстру).

Зазначена норма визначена Законом України від 18.03.2015 р. №263-УІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування деяких неприбуткових організацій" (опубліковано в газеті «Голос України» від 09.04.2015 №64).

 

Довідники пільг

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що ДФС України затверджено Довідник №74/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, та Довідник №74/2 інших податкових пільг станом на 01.04.15. Нагадаємо, що дані цих довідників використовуються платниками під час заповнення звіту про суми податкових пільг за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. №1233.

 

Нарахування ЕСВ фізичним особам, які беруть участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з особами, які беруть участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру, роботодавці укладають в письмовій формі строкові трудові договори на строк, що сумарно протягом року не може перевищувати 180 календарних днів. Про участь осіб у таких роботах роботодавці вносять записи до трудових книжок відповідно до законодавства про працю.

На заробітну плату працівників, які беруть участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру, єдиний внесок нараховується в залежності від перебування таких працівників у трудових відносинах повний (неповний) календарний місяць.

Якщо працівник виконує роботи тимчасового характеру, перебуває у трудових відносинах повний календарний місяць і заробітна плата такого працівника не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), то у цьому випадку сума єдиного внеску буде розраховуватись як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.

При цьому утримання єдиного внеску із заробітної плати (доходу) найманого працівника здійснюється із фактично нарахованої заробітної плати (доходу).

Якщо працівник перебував у трудових відносинах з підприємством, установою, організацією неповний календарний місяць, в такому випадку норма про сплату єдиного внеску з мінімальної заробітної плати не застосовується.

Зазначений порядок визначений ст. 8 Закону України від 08.07.10 № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та роз’яснений листом ДФС України від 09.04.15 №12525/7/99-99-17-03-01-17.

 

Застосування понижуючого коефіцієнта

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платник, який застосував понижуючий коефіцієнт та не сплатив нарахований єдиний внесок у встановлені строки, позбавляться права в майбутньому застосовувати понижуючий коефіцієнт до повної сплати такої недоїмки (боргу). Право на застосування понижуючого коефіцієнта поновлюється з місяця, в якому сплачену таку недоїмку (борг).

Найпоширеніші питання щодо застосування понижуючого коефіцієнта висвітлені у листі ДФС України від 09.04.15 №12518/7/99-99-17-03-01-17 „Про надання роз'яснення”

 

Відповідальність, яка передбачена за порушення правил сплати (перерахування) податків

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств, рентної плати протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

  • при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

  • при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Після закінчення встановлених ПКУ строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня (підпункт 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПКУ).

Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПКУ, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті (пункт 129.4 статті 129 ПКУ).

Згідно зі статтею 163 примітки 2 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-X із змінами та доповненнями (далі – КУпАП) неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов’язкових платежів), - тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від 5 до 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені частиною першою статті 163 примітки 2 КУпАП, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від 10 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Сплачуйте податки вчасно!

Сектор комунікацій

Категория: Область | Просмотров: 554 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar